Account
Logo
Zoeken
20.9 °C

Bejaarde valt na 'belletje trekken'

Publicatie: 28 augustus 2010, 12.51 uur

Reacties

harrebarre uit Harkema

Triest!

28-8-2010
aquarius uit Kollumerzwaag

Men kan dit voorval de kinderen niet aanrekenen ,omdat er helemaal geen opzet in het spel was.
Maar 93 jaar en dan ook nog boven slapen lijkt mij wel een beetje onverstandig.

28-8-2010
suameerder uit sumar

stertke voor die meneer

28-8-2010
feyenoord87 uit Drachten

We hebben vroeger allemaal wel eens aan 'belletje trekken' gedaan, dit is gewoon sneu voor die man,

28-8-2010
advertentie

wijsneus uit Zwagerbosch

aquaris
Dat is de zaak omdraaien nog even dan is het zijn eigen schuld had hij maar niet zo oud moeten worden.
oftewel hoe vreemd kan een mens denken

28-8-2010
abc uit dokkum

Weer van dat tuig op straat. Politie ik vind dat jullie deze kinderen moeten opsporen en opsluiten. Laat ze maar een paar jaar zitten. Dit is toch ongelofelijk, aan de bel trekken bij een oude man, ik vind het gewoonweg belachelijkd at je nog zoiets in je hoofd krijgt.

28-8-2010
noordersterfm uit Drogeham

iedereen indd heeft dat wel eens gedaan en dat die man dat gebeurt is triest maar dit katte kwaad mag niet vergeleken worden en uitgebouwd worden met krietiek van de mensen hier zodat het weer uitdraait op klote kinderen en of ouders dit dat nee dit heeft 95% van de mesnen hier wel eens gedaan en dit is trurig maar sterkte voor die man

28-8-2010
peerke2 uit ut de zwaeg

wijsneus je hebt gelijk belletje treken oke maar niet bij de oudjes

28-8-2010
hynderke uit aldwald

Dit is skande foar de man, mar it is net de skuld fan de bern, ik wit ek net ien wat foar hûsen alde minsken wenje.
It stjit net op it hus hoe ald at se binne.
Dit is gewoan echt pech foar de man, ik winskje him sterkte ta.

28-8-2010
maan1 uit Gerkesklooster

De top tien van scheve kopteksten moet steeds worden aangepast: bejaarde valt na belletje trekken.... Ehhhh.....ondeugend op late leeftijd??

28-8-2010
aquarius uit Kollumerzwaag

Die kinderen houden heus geen rekening wie achter die voordeur woont ,en spannendste is dat die gene achter hun aan komt .
Mocht er al opzet in het spel zijn dan zijn de kosten voor de ouders natuurlijk.

28-8-2010
soosiaal uit De Westereen

Weer lekker overdreven reacties hier zoals gewoonlijk.
Als er nu iemand van het KWF voor de deur had gestaan moest die zeker ook opgespoord worden, doe toch normaal.

28-8-2010
ambtenaartje uit Lutjerijp

of de meneer van de gaswacht...

28-8-2010
kopkewuttel uit Burgum

Wat een stelletje moraalridders hier. Vroeger zelf nooit geen kattekwaad uitgehaald zeker. Natuurlijk is het treurig dat er iemand ten val komt en de heup breekt. Maar dit was waarschijnlijk ook gerbeurd als de collecte aangebeld had. Toen de man naar de deur wilde lopen wist hij immers niet dat het om belletje trekkers ging.....Risico van het vak zal ik mar zeggen....

28-8-2010
advertentie

joangel uit Drachten

Idd een vervelende samenloop van omstandigheden. De politie wil degene opsporen die aan de bel heeft getrokken. En dan? Onzin.. Laat ze de tijd ergens anders in steken.

28-8-2010
scudo uit drachten

misschien was het wel geen belletje trekken maar duurde het zolang voordat er opengedaan werd dat degene die aanbelde al weg was gegaan.

28-8-2010
boerke uit Dokkum

Mar de kollektant fan KWF as de gaswacht bliuwe stean en hiene miskien wol fernaem as de bewener fan e trep rugele wie.

28-8-2010
stdcynisch uit Drachten

93 jaar... Ik ben octopus Paul niet, maar misschien dat de leeftijd er ook wel wat mee te maken heeft gehad.

28-8-2010
kloosterling uit Gerkesklooster

Samenloop van omstandigheden? Laat me niet lachen.Als je katte kwaad uit wilt halen ga je vooral niet bij een 93 jarige aan de deurbel hangen.Het gaat er bij mij niet in dat ze niet weten wie er woont.Wat hadden ze gewild? Dat hij met zijn scootmobiel achter hen aan zou gaan?

28-8-2010
ambtenaartje uit Lutjerijp

nou de gaswacht heeft wel meer te doen dan alleen bij de deur te staan boerke uit Dokkum

28-8-2010
joangel uit Drachten

@kloosterling: misschien hebben ze wel geweten wie er woonde maar dan nog kunnen ze er niks aan doen dat deze man gevallen is. Als er iemand aan de deur had gestaan die echt wat moest had die er toch ook niks aan doen dus ja.. Idd een vervelende samenloop van omstandigheden.

28-8-2010
annaj uit Drachten

Jonge kinderen zien niet in dat de kans groot is dat een bejaard iemand zou kunnen vallen als ze de deur open willen doen... Wij hebben als kinder vroeger ook wel belletje getrokken, zie er geen kwaad in.
Vervelend voor die man, maar dit lijkt mij een onschuldig geval van kattekwaad met een nare afloop voor die meneer...

28-8-2010
kloosterling uit Gerkesklooster

joangel: je hebt gelijk,maar als later blijkt dat ze wisten dat er een 93 jarige op dat adres woont, heeft dat volgens mij niets meer met katte kwaad te maken.Dan hebben ze die persoon er willens en wetens uitgepikt. Geen enkel respect voor de leeftijd.

28-8-2010
rommie uit De Westereen

@noordersterfm uit Drogeham, Ik snap niks meer van je tekst? Kun je het even opnieuw typen en dan a.u.b. met leestekens. Wat jij typt is gewoon geen Nederlands meer.

28-8-2010
smokey81 uit Damwâld

Hie der mar net folle matten...!

28-8-2010
daniqe uit veenwouden

Hallo , Deze 93 jarige man is mijn pake , en om het verhaal duidelijk te maken het volgende .!!
Er is rond 23:00 s'avonds aangebeld in een totaal verduisterd appartement in een bejaardencomplex . Hij heeft gereageerd op de bel en is uit BED gevallen en NIET van de trap zoals vermeld . Mijn mening is : kwajongensstreken zijn helemaal niet erg maar dit zijn knapen geweest van bovenin de puberleeftijd die zich volledig bewust waren van het feit dat het een bejaardencomplex is en dat rond die tijd de meeste ouderen allang slapen . Tevens hebben ze in het hele complex "belletje getrokken" waarbij ze ook over ballustrades moeten hebben geklommen om de beveiliging te omzeilen .

28-8-2010
havefun uit Drachten

wie zegt dat deze kinderen wisten hoe oud de bewoner is het is wel triest gesteld dat een pedofiel vrij mag rond lopen en dagelijks bij mij door de straat rijd maar kids die belletje trekken moeten worden opgespoord.vind het wel heel erg voor deze man dat het zo is gegaan maar zie de schuld van de kids niet

28-8-2010
havefun uit Drachten

@ danige dat zijn dingen die ik niet wist...het gaat hier dus niet om een stel kids die gewoon ff aan het belletje trekken waren...hoop dat het allemaal goed komt met je pake....

28-8-2010
daniqe uit veenwouden

thnx voor je reactie, en vandaar ook deze rectivicatie....zodat er geen onnodige discussies ontstaan over onze lieve pake...naar omstandigheden gaat het redelijk.

28-8-2010
stdcynisch uit Drachten

@ danige; Erg goed dat je de feiten beter duidt, ik denk dat de jongens hier zeker wat te verwijten valt en hoop dan ook dat ze gepakt worden. En het mag voor zich spreken dat ook ik hoop dat het allemaal goed komt met je pake.

28-8-2010
joangel uit Drachten

Kijk dat maakt het verhaal een stuk duidelijker. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat het bericht klopt waldnet! Om 23u zijn het idd geen kleine kinderen geweest en dan begrijp ik ook waarom de politie opzoek is naar getuigen.

28-8-2010
kije uit Drachten

de politie erbij ..belachelijk.

28-8-2010
ambtenaartje uit Lutjerijp

ja de gaswacht kan het dan niet geweest zijn...

29-8-2010
thruxton uit Drogeham

De bel zit hier aangesloten op een tijdklok van 5 euro , als je dan in bed ligt hoor je geen bel !

29-8-2010
knetter uit Dokkum

Wan een slappe smoes :) .. Belletje trekkers

29-8-2010
annaj uit Drachten

Van de trap vallen of uit bed is nogal een verschil...Jammer dat 9 van 10 berichten nooit helemaal kloppen....

29-8-2010
barney1984 uit Drachten

Het is Triest dat die man is gevallen maar dat kun je die kinderen toch niet aanrekenen?
Als ik dan sommige reacties lees dan denk ik zijn jullie wel helemaal goed bij jullie verstand?
Kinderen die belletje trekken maar jaren lang opsluiten? Kom op hé als of jullie dat nooit hebben gedaan toen jullie klein waren.Ik kan uit de reacties van anderen afleiden dat de meeste mensen nooit kattenkwaad hebben uitgehaald toen ze jong waren.Ik heb vaak genoeg aan belletje getrokken toen ik jong was dan denk je als kind er niet bij na dat er wat ergs kan gebeuren of wat dan ook.Dus oordeel niet voordat je weet wat er daadwerkelijk gebeurd is.Kinderen blijven kinderen maar waarschijnlijk ben je vergeten dat je zelf ook een kind bent geweest.

29-8-2010
feanfanaat uit Twijzelerheide

@ABC: u loopt een beetje hard van stapel?

En inderdaad, het staat niet op de gevel hoe oud de bewoner is... Het is misschien wel interessant hoe oud de andere mensen waren bij wie is aangebeld.

29-8-2010
daniqe uit Feanwâlden

Barney 1984 en feanfanaat: lees even ons berichtje over onze pake...dan word er vast meer duidelijk....Ik weet niet wie er 'kinderen'heeft die om 23.00uur doordeweeks nog buiten rondspoken hoor...en wie heeft t over opsluiten???kattekwaad uithalen doe je niet bij een bejaardencomplex om 's avonds 23.00uur!!dat noem ik geen kattekwaad meer..Nogmaals voor de duidelijkheid het is een BEJAARDENCOMPLEX en geen jeugdsoos...dus als het je dan nog niet duidelijk is wie of wat er woont dan is er toch iets mis met je iq vrees ik...reageer dan gewoon niet!

29-8-2010
advertentie

dikkedorus uit Gorredijk

Machtig mooi al die aan- en opmerkingen.

Als er iemand van de postcode loterij had gestaan met 25.000 euro waren de reactie's dan ook zo geweest tegen de kids.

Iedereen heeft wel eens belletje getrokken en de mensen die nu negatief praten deden dat ook.

29-8-2010
eksteroog uit Eastermar

Danige,op deze leeftijd had jou opa natuurlijk lekker in bed moeten blijven ,na elven doe ik de deur niet meer open

30-8-2010
yeahilikeitnot uit Garyp

Als de jeugd weet dat er een oude man woont dan ga je dat niet doen bij dat soort mensen.

Maar wisten ze er niets vanaf dan kunnen ze er helemaal niets aandoen. Ook al is het wel zo want had een buurman of buurvrouw aangebeld dan was het ook gebeurd moet je maar rekenen.

groetjes

groetjes

30-8-2010
daniqe uit Feanwâlden

Ieder zn mening, maar nogmaals; Het is sneu en diep triest om aan te zien dat een lieve man van 93 jaar(bijna blind)dit leed nog moet meemaken en er waarschijnlijk niet meer bovenop komt...

30-8-2010

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan