Account
Logo
Zoeken
10.2 °C

Zenderpiraat uit Harkema betrapt

Publicatie: 2 september 2009, 18.44 uur

Reacties

martin89 uit Drachten

Jammer dat het zo moet he,
altijd mooie muziek!
Succes met de wederopbouw.

2-9-2009
2gebroeders uit Drachten

Goh,ja,echt wel zonde!!!Kan wel janken

2-9-2009
hillie uit antennestad

jammer haaye succes met de wederopbouw.

2-9-2009
spookrijderfm uit Media-park Hantum

Jammer Haaye dost dr wer bij bist.

Sukses mei de weder opbouw fansels!

2-9-2009
advertentie

surhuizum uit Surhuizum

Waarom moet dit nou?
Wat doen ze fout? Pak criminelen aan ofso....

2-9-2009
meneerfrispeer uit Drachten

Goedzo,oppakken met die kloteherrie,apparatuur afpakken en ook meteen een knoop in die zendmast leggen.

2-9-2009
victoria uit Dokkum

Had je er vanmiddag nog voor Relax.Jammer hoor,maar is helaas het risico van deze(hele)mooie hobby. Kleine kale Jelle was dus weer iets te actief helaas.Succes bij een eventuele herstart.

2-9-2009
lapmans uit Rottevalle

Jammer haaye en joke, Kwam hier prima binnen in rottevalle. Jammer dat Jelle weer ff op pad moest:(

suc6 er mee & tot horens

2-9-2009
bianca32 uit drachten

geeft niks. wij hebben regelmatig last van piraten. de muziek draait dwars door mijn telefoongesprekken, en over de boxen van de pc. niet echt prettig als je een belangrijk gesprek hebt. en met dwars door de telefoongesprekken bedoel ik dus in de telefoon, en niet via de radio.

2-9-2009
enno uit zwaagwesteinde

2 gebroeders als ik die muziek hoor,dan begin ik te janken

2-9-2009
dopke uit zenderdam

he frispeer ze moesten in jou een knoop leggen

relax succes met de weder opbouw hier werd altijd geluisterd

2-9-2009
2gebroeders uit Drachten

He enno,jij weet goeie muziek niet te waarderen!

2-9-2009
dollemiena uit stookcity

jammer weer een piraat gepakt

2-9-2009
friesmeiske uit Feanwâlden

De muziek is niet mijn smaak dus luister het nooit. Maar ik vind het echt dom dat mensen hun hobbie niet normaal kunnen uitvoeren... Criminelen kunnen ze niet pakken. Maar deze mensen moeten ze weer hebben.

2-9-2009
advertentie

woodywoodpecker uit Kootstertille

haaye en joke gecondoleerd echt heel jammer suc 6 met de weder opbouw

2-9-2009
meneerfrispeer uit Drachten

@dopke;prima maar dan leg ik mijn trommelvliezen ook even in een knoop,dan hoef ik in ieder geval die kloteherrie niet aan te horen.

2-9-2009
enno uit zwaagwesteinde

2gebroeders, goeie muziek! niks anders dan ik hou van jou blijf je trouw .

2-9-2009
virtualizer uit Burgum

jammer haaye en joke,maar we horen je vast wel eens weer.sucses met een eventuele(hopelijk)wederopbouw.

voor bianca die altijd storing op van alles en nog wat heeft,koop iets fatsoenlijks,en vlieg niet altijd naar de action....

die er niks aan vinden,er zit een knop op je radio,draai naar wat anders,er is keus zat.

geen dag zonder de vrije niet opgedrongen radio!!

gr.mebo

2-9-2009
mastermijnd uit Dokkum

Zendpiraten??? Bestaat dat nog steeds? Oh nee, nou niet meer. Houden zo!!!

2-9-2009
2gebroeders uit Drachten

Hou ook van jou!!!

2-9-2009
klystertje uit harkema

jammer jongen , kom gauw maar weer terug , sterkte namens radio sonnedael, twijzelerheide

2-9-2009
dieselheftruckpiloot uit Niekerk

@meneerfrispeer....Mooi toch leg die knoop maar bij jou dr in...kan die piraat gewoon weer verder waar hij mee bezig was...met MOOIE muziek draaien...

Suc6 met wederopbouw

2-9-2009
enno uit zwaagwesteinde

2gebroeders, volgens mij heb je ook een geheimezender zender

2-9-2009
virtualizer uit Burgum

ja mastermijnd,ze bestaan nog,al heel lang,en nog heel lang!

net uit het ei gekropen?,of weet je niet beter.

2-9-2009
joepie uit Burgum

Meneer zuurpruimige pispeer; Die klote herrie waar jij over lult, hoort bij friesland!! Menigeen zapt graag tussen de diverse piratenzenders. Ze moesten piraten meer vrijheid geven, in dit land van de ontelbare regeltjes. En als jij dat niet waardeerd, zap je toch gewoon door naar jou soort muziek.

2-9-2009
2gebroeders uit Drachten

Ja enno,dat klopt,met een mast van 38 meter!!!!!

2-9-2009
meneerfrispeer uit Drachten

@joepie;dompraat van de bovenste plank,wat dacht je,dat er bijvoorbeeld in Drenthe of overijssel geen piraten zitten?,dat heeft niks met de provincie uit te staan.
Je mocht willen dat piratenmuziek bij Friesland hoort,in je dromen,maar blijf er maar mooi in geloven als je wilt.

2-9-2009
mastermijnd uit Dokkum

@Virtualizer

Ik houd mij er niet zo mee bezig!!! Ik ken ook echt niemand die dit leuk vindt, trouwens!!!!!
Hoe ben jij daar mee in aanraking gekomen dan?

2-9-2009
enno uit zwaagwesiende city

2gebroeders,dan weet ik waar je woond, er staat een zwarte vw golf gti bij jou op de oprit

2-9-2009
virtualizer uit Burgum

zozo,peertje weet meer dan ik dacht.
vast ook een stille luisteraar die vanwege anderen ,,zeggen,, dat ze er niks aan vinden,maar ondertussen als ze flink in de olie zijn,alles meebrullen.
stille genieters dus,die het niet willen wezen,bang dus om uitgelachen te worden.

zeg nu maar eerlijk,je hebt een poster van frans bauer boven je bed!

2-9-2009
2gebroeders uit Drachten

He enno,je gaat me niet verlinken he! Er zijn al zo weinig piraten over

2-9-2009
joepie uit Burgum

Heb ik gezegt dat het in de overige provincies niet voor komt. Rijke fantasie heb jij!! Ik zie het zo; vroeger toen ik klein was plusminus 30 jaar terug, hadden we thuis altijd een piratenzender op staan. Ben er dus mee op gegroeid. Dat was leuke muziek. Vooral zondags als we thuis waren.

2-9-2009
meneerfrispeer uit Drachten

@virtualizer;ik hang nog liever een poster van m'n schoonmoeder boven het bed dan eentje van Frans Pauper.

Succes met filosoferen.

2-9-2009
enno uit zwaagwesiende city

2gebroeders, je bent er gloeiend bij, net als je cllega piraten

2-9-2009
virtualizer uit Burgum

mastermijnd:das een ziekte,een virus waar geen medicijnen voor zijn.(de hele familie is besmet trouwens)

ik ben er mee opgegroeid,en ga er mee dood!
hier straks ook weer de 20 mtr mast omhoog

begin er dus maar niet aan,wees gewaarschuwd!
want als het kleine kale mannetje komt,word het euries dokken helaas.

2-9-2009
johnny2000 uit Drachten

Wat mij opvalt is dat als het hier over drugs of bekeuringen gaat, dan zeggen bepaalde mensen hier altijd: "Moet je je maar aan de wet houden".

Dus nou eens van deze kant, het is illegaal en mag niet. Zijn toch genoeg andere methodes om die muziek bij de mensen te krijgen (zoals shoutcast oid)? Maar goed ik zit niet in deze scene en zal er dan ook wel niets van snappen.

2-9-2009
khalen uit Kootstertille

Mooi zo kunnen wij misschien weer normale radio ontvangen.

2-9-2009
mastermijnd uit Dokkum

Zendpiraten, wegpiraten, drankpiraten?? Vandaar het celtekort in Nederland!!!

2-9-2009
zwoerdkop uit Buitenpost

Mijn FM-radio kan helemaal niet op 104.1 milliherz komen...

2-9-2009
advertentie

mastermijnd uit Dokkum

@ Virtualizer,

EEn virus, een ziekte? Oké, nee, dan begin ik er maar niet aan.

2-9-2009
gp500 uit Damwâld

@mastermind, er is geen cel tekort.

D'r is btw ek een zender yn Twizel e.o. dy stompt alle senders fan de band. Mar 1 of 2 normale noch mar te kreien dan.

2-9-2009
wipo uit thûs

@ enno, hoe weet jij dan dat ze alleen maar zingen over"ik hou van jou, en ik blijf je trouw" als je er nooit naar luisterd.
dacht je dat dat nooit gezongen werd op de 'gewone'zenders.
dan is het in het engels, en dan zit je lekker mee te zingen, omdat je toch niet weet waarover ze zingen.

geef mij de piraatjes maar, dat is toch de toekomst.
alleen weten sommige dat nog niet.

2-9-2009
virtualizer uit Burgum

ja het is een echte ziekte,ben je besmet,dan groeit er een antenne uit je schedel.
eerst een,dan twee.....

genoeg geouwehoerd zo,maar wie niet over de kennis beschikt moet er al helemaal niet aan beginnen,want daar komt(niet altijd)storing van.alles moet kloppen,want anders krijg je zoiezo heel snel visite.

groeten allemaal.

2-9-2009
mastermijnd uit Dokkum

Bedankt voor jou info, hahaha.

2-9-2009
jolanda20 uit de tille

er zijn piraten die storen letterlijk overal op, tjah das niet slim die moeten hun apparatuur eens nakijken.

maar voor de rest vind ik dat de politie enz eens hun werk moeten gaan doen dus ipv iemand laten verzuipen of een piraat op te pakken pak de echte criminelen eens aan!
en wat de goeie piraten betreft, doe je best maak er wat van, en Relax succes met de wederopbouw

2-9-2009
heinekenpower uit van af hea

ze kan beter en knoop aan jou hangen. meneerfrispeer uit drachten
mooi stukje muziek dat is wel 80 keer zo beter dan dat andere klote herie sterkte jongens

2-9-2009
joepie uit Burgum

Even voor alle piraten; GEWOON DOOR GAAN!!

2-9-2009
paperclip uit Kollum

Niemand is verplicht om ernaar te luisteren.
Ik dacht dat we in een vrij land leefden?Volgens sommige reakties dus niet,mooi vinden dat deze muziek verdwijnt,mensen willen verraden (jammer joh dat je zo,n 60 jaar te laat bent,gebeurde veel toen),enz enz.
Ja ik luister heel af en toe ook wel eens nederlandstalig,maar als iedereen elkaar wat meer in zijn waarde liet,scheelde dit een hoop problemen en gezeur.

2-9-2009
pml uit budapest

mooi door gaan
piraten muziek is mooie muziek

2-9-2009
johnny2000 uit Drachten

Wat mij opvalt is dat als het hier over drugs of bekeuringen gaat, dan zeggen bepaalde mensen hier altijd: "Moet je je maar aan de wet houden".

Dus nou eens van deze kant, het is illegaal en mag niet. Zijn toch genoeg andere methodes om die muziek bij de mensen te krijgen (zoals shoutcast oid)? Maar goed ik zit niet in deze scene en zal er dan ook wel niets van snappen.

2-9-2009
jorn uit palestina

Net Sa Best!

2-9-2009
teppieh uit drogeham

gecondoleerd en succes met de wederopbouw !!!

en we horen het wel weer aan deze kant
groeten van de polkaman

2-9-2009
virtualizer uit Burgum

je hebt wel een punt johnny2000,maar wat zou erger zijn,een zogenaamde piraat die alleen maar muziek de ether inslingerd,of een drank/drugs hobbyist die een dierbare de dood injaagt,doodslaat..................

allebei bij wet verboden,maar er is een wezenlijk verschil is het niet...

2-9-2009
janwillemwoudstra uit Bergum

Hé gp500 hoe heet die zender die daar stoort of welke ferquentie zit die?

2-9-2009
benbullo uit Ternaard

Jaa virtualizer. Wat zou lekkerder zijn, een zogenaamde peer die op een appel lijkt of een appel die op een peer lijkt.

Je vergelijkt peren met appels. Tuurlijk zit er een verschil in, daarom bestaan er ook verschillende straffen. Het ene is een zwaarder dellict dan het andere en dus zal de straf ook hoger worden.

Waar kan ik trouwens doneren aan JR? Opbokke met dat gejammer. Muziek uit de jaren 70. Muziek van de toekomst? Kijk hoeveel jongeren er nog naar luisteren. Ja uit de boeregatten.

2-9-2009
galopsprong uit Driezum

piraterij is verboden, dus ruimen die troep, goed werk Jelle. Je hebt wel een bonus verdient

2-9-2009
boekebaaske uit De Westereen

et is niet mijn muziek! maar wel jammer, veel succes verder, en voor de politie, ga is achter nuttige dingen aan.. pak is wat mensen die echt wat overtreden wat niet kan, of mensen die wat vernielen of oude mensen overvallen, of ga boeven vangen, dit is zielig...

2-9-2009
anita12345 uit Gorredijk

Sommige mensen hebben totaat geen verstand van cultuur.
Oke het mag niet maar sommige weten echt niet waar ze over praten.
Alleen maar zielig op nieuws sites overal commentaar op geven.
Get a job.

Groeten Andre en Anita Gorredijk.

Haaye en Joke we horen jullie wel weer en hulp is altijd te vinden om weer aan de band te krijgen.

2-9-2009
sterkste uit Burgum

Respect voor de piraten en hun doorzettingsvermogen!
Het is mij nooit duidelijk geworden wat iemand anders er minder om heeft dat een ander op kleine schaal liedjes in de ether gooit. Dit wordt al jaren gedaan in de wouden en als het je niet aan staat dan zet je de radio toch uit? Of ga je op internet of doe wat anders. mijn part ga je verhuizen ;)
Piraterij blijft, dus kan de politiek of politie niet in dialoog met de piraten of kijken of dit kan worden gedoogd?

2-9-2009
advertentie

joepie uit Burgum

Dus nu moeten we allemaal maar naar die moderne troep luisteren. MUZIEK?? Alles komt tegenwoordig uit een syntesycer of hoe je zo,n ding ook maar noemd. Eigen teksten zijn tegenwoordig uit den boze, gewoon goeie ouwe muziek opnieuw op nemen, om zo doende op een ander zijn teksten en muziek mee te liften. Luister toch eens naar die bagger op MTV. Vooral de teksten van die zwarten-muziek is precies hetzelfde, alleen in een ander jasje. BAGGER, dat trekt mijn radio echt niet.

2-9-2009
paperclip uit Kollum

@sterkste,helaas kunnen de dames en heren politici en justitie niet in dialoog,ze verwijzen dan naar zenders als radio NL,Holland FM enz.
Hier "verdienen"ze aan dmv zendmachtigingen.
De tijd dat etherpiraten storingen zouden veroorzaken op radio/tv en oa de burgerluchtvaart is allang verleden tijd.De personen die nu nog zeggen last van storingen te hebben zouden eerst hun radio/tv aansluitingen (bekabeling) eens moeten controleren,daar hier het probleem wel eens zou kunnen liggen.

2-9-2009
joepie uit Burgum

Of er zit iemand in de buurt met apparatuur te praten met de andere kant van de wereld. Heb ik ervaring mee. Hier woond iemand vlakbij, die heeft contact met de hele wereld. We horen hem met z,n gebrabbel door de boxen van de pc. Hij heeft een zelf gebouwde 3-delige schuifmast achter huis staan.

2-9-2009
benbullo uit Ternaard

Joeppie, jij beweerd dat die zwarte muziek hetzelfde is? JEzus, check die songteksten van die nederlandstalige shit dan. Fack man.

Leef als zigeuner lach als een clown
Geniet van de momenten ook al ben je down
Vergeet nu het verleden lach de toekomst tegemoet
Dat doet je goed

Hmm erg goed hoor! Nederlandstalige muziek draait of om een vrachtwagenchauffeur, of om liefdesverdriet, of om een boer die z'n koeien uit het land haalt.

En dan beginnen over eigen songteksten. Triest..

2-9-2009
gp500 uit Damwâld

@Janwillemwoudstra: Dat wyt ik net, hy sit oer de hiele bân (sa sterk/tichtby) en ek nea een titel of telefoan nr. Ik wol d'r ek net nei lûsterje namelijk. Dan mar een CD.

2-9-2009
sterkste uit Burgum

@paperclip, helemaal mee eens!

Joepie wat een onzin; "Vooral de teksten van zwarten muziek is altijd hetzelfde", Iedereen kopieert van iedereen, wat nou zwarten? Domme racist, misschien moet je eens uit je ei komen of een geschiedenisboek lezen!

2-9-2009
technician uit Surhuisterveen

Draaien op vrijdag en nu op woensdag... moeten jullie niet aan het werk?

2-9-2009
hieper uit De Pomp

Boete mag nog wel 10 keer hoger. Dan kan het beter uit om ze op te pakken. Wat een aso gedoe. Zend dan via internet, dan heeft een ander er geen last van.

2-9-2009
meinie uit burgum

tja pieper,niet iedereen houd van de zelfde muziek als jij.maar leg eens uit wat voor last jij er van hebt dan???

2-9-2009
tilstar uit K'tille

Zolang men niemand dwarszitten en geen "normale" radiozenders uit de ether drukken heb ik er geen moeite mee.
Vind het zelf bij tijd en wijle totaal niet om aan te horen (laat die trekzak maar weg), maar over smaak valt te twisten.

2-9-2009
eksteroog uit Eastermar

Voor mij mogen ze wel draaien ,maar ik denk dat er ook amateurs gepakt worden door hun eigen stomme gedrag ,zoals ,aangeschoten achter de microfoon zitten ,dan vindt ik het eigen schuld

2-9-2009
fryslan66 uit de wâlden

Jongens zorg dat je genoeg luisteraas heb en vraag een vergunning aan. of wordt zend ammateur en je heb niets te vrezen.
en vinden jullie wel dat jullie zo nodig in het ilegale circuit moeten, tja dan bestaat de kans dat je wordt gepakt en moet dokken. Ook valt mij op dat er wel eens zenders zijn die zo verkeerd staan afgesteld dat heel wat mensen er last van hebben. Wil je zo nodig zenden zorg dan in ieder geval dat een ander er geen last van hebt.

2-9-2009
surhuisterv1 uit surhuisterveen

egt wel zonde , een van de betere stations op fm als je het mij vraagt!!

maar ff sterkte der me haaye en joke

GR ATLETICO BV 101.4

2-9-2009
holiday uit Dongjum

Haaye en Joke sterkte. Groeten uit Dongjum.

3-9-2009
virtualizer uit Burgum

even voor joeperdepoep,koop een paar zogenaamde ferrietkernen,haal daar een paar keer je pc draden doorheen,net zo vaak dat je storing verdwenen is.garanderen kan ik niet dat het dan verholpen is,maar wie niks probeert,die houd ellende!

sucses!

3-9-2009
joepie uit Burgum

zo , dus ik ben een rassist als ik de tegenwoordige zwarte muziek allemaal gelijk vindt???? Hoe kom je daar bij??? "Sterkste" waar slaat dat op, zekers niet op gezond verstand mocht je dat al hebben!!

3-9-2009
harrekietje uit Harkema

Jongens allemaal bedankt voor jullie reactie!
Wij zullen zeer zeker ( Op korte termijn ) retour komen! Vooral na het lezen van alle positieve reacties is dat alleen maar een stimulans om door te gaan.

Mensen verschillen in hobby... De een gaat elke zaterdag naar het voetballen , de ander zit liever in de kroeg! Laat ieder in hun waarde en zolang we geen last hebben van elkaar waar hebben we t over!Ons hart ligt bij de piraten en dat zal altijd zo blijven! GRr Relax en Joke

3-9-2009
jfg uit damwoude

zolang de zend piraten de reguliere zenders er niet uitdrukken heb ik er geen problemen mee.
als dat wel gebeurd dan is het meer dan terrecht dat ze uit de lucht gehaald worden en een fikse bekeuring krijgen.
zelf luister ik er nooit naar want die nederlandstalige troep vind ik niet om aan te horen.
doe mij maar rock en metal

3-9-2009
rommie uit de Westereen

Waarom zenden deze piraten niet via internet uit? Of waarom gaan de piraten niet samen werken en een piraten zender oprichten?

3-9-2009
jahtoch uit Burgum

ga boeven vangen

3-9-2009
advertentie

truckerhendrik uit Buitenpost

laat de piraten draaien

en schop radio nl uit de ether.
daar praten ze meer dan ze draaien

en piraten
draaien meer dan ze praten

3-9-2009
tilsterblomke uit twijzel

haaye en joke gecondoleerd en succes met de wederopbouw.

groetjes huize hurbie

3-9-2009
drachtstertje uit Drachten

@bianca32 uit drachten

Je hebt gelijk hoor,
Wij hebben zelf een geheime zender,
maar hebben de apparatuur zo afgesteld, dat niemand er last van heeft (omgeving nagevraagd, en de apparatuur zo afgesteld dat ze er geen last van hebben)

Vind dat als je een hobby hebt,
het prima is dat je hem uitvoert, MITS je er geen andere mensen mee lastig valt!

3-9-2009
drachtstertje uit Drachten

@ rommie uit de Westereen

Dan is de spanning er vanaf..

3-9-2009
uit Buitenpost

Veel verschillende meningen voor de piraten goede en slechte. Toch vind ik het te hard om te zeggen "opruimen die troep". en ik vind het ook niet goed om te zeggen "laat maar draaien". Als je het toelaat is het hek van de dam. Pak je alles en iedereen, dan is er ook een grote groep mensen die hun songs niet meer horen. Is er een gulden middenweg. Nu nee, want dat is zelf voor de regeringen te moeilijk om over te denken. Zoals het nu gaat is het best,ze pakken er een en kaar is klara.

3-9-2009
maurice uit Drachten

Even ter informatie:
Het is niet de politie die de piraten uit de lucht haalt, maar het Agentschap Telecom. Zij houden controle over de ether. Soms wordt het getolereerd, maar zo gauw er klachten komen, komen ze in actie.

3-9-2009
giro uit Drachten

sterkte relax en joke met de wederopbouw .hoop jullie snel weer te horen

3-9-2009
sodemieters uit Dokkum

Goedzo al die bejaarde zenders uit de lucht halen stelletje stoorzenders.
Plaatjes om down van te worden.
kudmuziek! Wat? het is niet eens muziek tis kattegejank.

3-9-2009
heideroos uit uw radio 94.5

mensen,wij weten wat wij doen.
wij zitten er zeker niet op te wachten om het AT. op bezoek te krijgen,dus onze zenders[altans 9 van de 10]zijn prof. zenders.
het laaste wat wij willen is iemand tot overlast zijn.
maar komt het AT.dan is dat jammer,maar wij nemen het de man niet kwalijk.
het is een kat en muis spel,met ongeschreven regels.
ook de relax is nuchter genoeg om te weten wat hij doet.
vind je onze muziek niet leuk,ook goed het is vrije radio.
tot horens.

3-9-2009
joepie uit Burgum

sodemieter dan toch op naar dokkum! Kud met een D.

3-9-2009
buffelhenkie uit Jubbega

heel de ether moest vol met piraten zitten... beter als die kansloze slam fm 538 en noem maar op

3-9-2009
willemkootstra uit Buitenpost

Heideroos,
AMEN!, en volkomen mee eens.

"wij" vullen een behoefte aan, en die behoefte is in ons geval NL-Talig.
natuurlijk verschilt ieder mens, en kan je moeilijk zeggen schop Radio 538, veronica, etc etc er maar af.

Draaien is een hobby, en is naar mijn mening beter dan een glazen bus hokje in elkaar trappen.

Relax en joke, maar succes ermee!

Grtz willem, 't Lytse Wakerke!

3-9-2009
blikstiender uit Drachten

Als deze muziek echt zo poulair was, waren er wel meer gewone (legale) radiozenders die deze muziek zou draaien. Maar goed, ieder heeft recht op muziek.

Simpele muziek voor ....

3-9-2009
meneerfrispeer uit Drachten

@blikstiender:i know what you mean,amen!

3-9-2009
willemkootstra uit Buitenpost

hoeveel zijn er dan die 80/90 hits draaien?

Veronica, Sky Radio, en vanaf dan mogen jullie mij helpen.
Zelfde verhaalde bij Trance.

Ieder zijn eigen smaak jongens.
Wat is er nou mooier om eerst een plaat van Bijv. de four-tak te horen, en vlak er achteraan Bryan Adams, jij mag het mij zeggen!


Grtz willem

3-9-2009
stommeplysje uit Buitenpost

Ik ben blij dat het A.T. de jacht weer heeft geopend op de illegale zenders.Het loopt de spuigaten uit als je door een "amateur"niet eens meer fatsoenlijk een reguliere zender kan ontvangen, of de computer kan aanzetten zonder een giga brom op je speakers te horen.En ja, de amateurs draaien met proffesionele zenders...Jammer dat er alleen een zware eindbak achter moet, want er moeten zo veel mogelijk meegenieten.Denk maar niet dat die grote veldsterktes voor "genot" in je buurt zorgt...

3-9-2009
meneerfrispeer uit Drachten

@willemkootstra;radio 10-gold,waterstad-fm,radio 2,radio 3,arrow classic rock,en zo zijn er nog wel een paar.

3-9-2009
cole uit Noardburgum

de firma relaxe maar even gecondoleerd vanaf deze kand en dat praat slaat hier weer nergens op he

suces met de weder opbouw

gr de firmaboemerang

www.firmaboemerang.nl

3-9-2009
cole uit Noardburgum

de firma relaxe maar even gecondoleerd vanaf deze kand en dat praat slaat hier weer nergens op he

suces met de weder opbouw

gr de firmaboemerang

www.firmaboemerang.nl

3-9-2009
stommeplysje uit Buitenpost

Wat de mensen ook niet weten is wat die grote veldsterktes van een geheime zender van uitwerking hebben op mens en dier.Er is een hele discussie gaande rond het nieuwe U.M.T.S signaal van mobiele telefoons, en wat voor uitwerking dat heeft op de gezondheid.Actiegroepen pleiten voor een verbod van die zendmasten in bebouwing.Let wel dat de veldsterktes, alhoewel lager in frequentie dan umts, doorgaan vele malen hoger zijn bij een etherpiraat in de buurt.A.T. mag wat mij betreft meer controleren.

3-9-2009
advertentie

mastermijnd uit Dokkum

Het zijn net windmolens die zendmasten. Je ziet ze ver boven de kerk uitkomen. Geen gezicht. Gelukkig heb ik er in mijn omgeving geen last van.

3-9-2009
benbullo uit Ternaard

Haha willemkootstra, Wat is nou het verschil? Veronica, SLAM FM, Sky radio etc. Betalen elk jaar een fiks bedrag om te mogen zenden. En dus gaan de piraatjes maar ff illegaal hun zender in de ether douwen.

En waarom maak je de vergelijking dat het draaien beter is dan een bus hokje in elkaar te schoppen. Zeg dan niets of kom met goeie argumenten.

Wij vullen een behoefte aan? Hmm Volgens mij is er nog steeds een Holland fm, en nog zo'n K radio. Deze draaien ook nog steeds dat kattegejank

3-9-2009
cole uit Noardburgum

nee wel goed jongens we moeten binnen kort ook maar winkels gaan beroven krijg je toch maar ander half jaar zel straf jong en de piraten dat zijn criminelen jong niet best zook praat gr firma boemerang en die straling komt niet van legale radio stations of wel ut alder beste

3-9-2009
vanputten uit Ferwert

gecondoleerd ,jammer dat het zo moet.

3-9-2009
teakeduckfm uit kollumerzwaag

relax und joke maar even succes met de wederopbouw!

en die mensen die het kloatte herrie vinden vertel mij eens wat dan echt goeie muziek is??

gr, teake

3-9-2009
watervork uit burgum

goed zo....weg met die dingen...
allemaal zeuren dat het goed is...totdat er een vliegtuig op je dak valt omdat ie niet kan communiceren,die zelfgemaakte rommel stoort overal op..
nee,van mij mogen ze allemaal uit de lucht gehaald worden..wordt de band weer een stuk mooier van want die kansloze smartlappen is toch ook niks?? wat een meuk..dat ze dat mooi vinden...neem er nog 1..proost..want daar zijn ze ook nie vies van..soms versta je ze niet eens haha

3-9-2009
cole uit Noardburgum

dus jij drinkt nooit ?

3-9-2009
shithead uit Kootstertille

Goede muziek is dat waar je een goed gevoel bij krijgt.

3-9-2009
virtualizer uit Burgum

dus jij bent ook een luisteraar bewaterde vork?
hoe kan jij anders weten dat ze niet te verstaan zijn....of was jij die benevelde soms zelf.
pas maar op de vliegtuigen,zal zien dat ik ze zeer binnenkort naar beneden kan stralen als het hekwerk weer omhoog gaat hier.

3-9-2009
cole uit Noardburgum

zie dat is nog een taal ik zal het ook proberen maar doe het anders antenne op de grond en dan 800 wat erop ben ik er zeker van :P gr de firma boemerang

3-9-2009
pontiac uit Drachten

suc6 met de wederopbouw,

Groeten uit Drachten.

3-9-2009
bianca32 uit drachten

@virtualizer

zo dus jij weet precies waar ik mijn spullen koop? zal je vertellen dat mijn telefoon gewoon uit de primafoonwinkel komt!! jij hebt wel erg snel een oordeel klaar over iedereen. hebt zeker nooit ergens last van...

4-9-2009
eksteroog uit Eastermar

111 reakties,nou zo belangrijk is de piraterij nu ook weer niet ,dan is radio N.L er ook nog wel

4-9-2009
cole uit Noardburgum

ik druk er liever een cd in dan dat ik naar radio nl moet luisteren daar praten ze om de plaat

gr de firma boemerang

4-9-2009
beertje14 uit Surhuisterveen

laat ze criminelen oppakken.wat kan
het nou voor kwaad dat ze wat muziek
draaien.ze hebben niks beters te doen zeker.

4-9-2009
stommeplysje uit Buitenpost

@beertje14

Je slaat de spijker op z'n kop.
Idd lijkt het erop dat zendpiraten niks beters te doen hebben dan illegaal te zenden/storen.Laten ze een hobby zoeken die een ander niet tot overlast is.

4-9-2009
heideroos uit Feanwâlden

mensen mocht er iemand last van een piraat hebben,kijk in het rond waar je een mast ziet staan en vraag.
ben er haast zeker van dat ze dan het probleem oplossen.
want het laaste wat wij willen is iets of iemand tot last zijn
dat je onze muziek niet mooi/leuk vind is je eigen probeem.
maar kom gerust langs,samen komen we er wel uit.

4-9-2009
virtualizer uit Burgum

nee klopt helemaal bianca,meestal los ik dat soort problemen wel op.het is gewoon inslag op je apparatuur/kabels,en daar zijn wel dingen voor te koop om dat(meestal)op te lossen.
maar toe maar,dat moet je weten,en ook ik heb dat via via weer achterhaald hoe dat werkt.

toch maar sucses met de storing....
en allen fijn weekend met fijne niet opgedrongen muziek natuurlijk!!

4-9-2009
stommeplysje uit Buitenpost

@Heideroos.
Je streven is nobel, de praktijk is anders.Ondergetekende heeft paar keer bij piraat in mijn buurt aangekaart dat er hinder wordt ondervonden van het zenden.Radio over de hele band weggedrukt, en brom/inslag op speakers.Na paar keer gesprek beterschap beloofd, maar komt dat vervolgens niet na.Oplossing is niet zenden, of in ieder geval niet met grote zendvermogens draaien, maar ja, dan kom je aan de hobby...

4-9-2009
stommeplysje uit Buitenpost

@ Virtualizer.
Vreemde zaak dat diegene waar storing wordt veroorzaakt, moet investeren in spullen om zijn/haar eigen apparatuur brom/stoorvrij te krijgen.De "vervuiler" betaald toch?Beetje vreemde stelling.Btw wil dat niet zeggen dat het dan goed is.Ik heb al een ferrietclamp om mijn speakerkabel en netsnoer van de pc heen, maar dat helpt helaas niks.

4-9-2009
virtualizer uit Burgum

nou plysje,ik zeg niet dat je,,moet,,investeren,,maar als je niet weet wie of wat de storing veroorzaakt,dan kan een ferrietringkern/clamp wel eens uitkomst bieden,die zijn niet heel erg duur.
maar in jou geval is zo ik hierboven lees de veroorzaker bekend,dan word het een ander verhaal!
ik heb ook eens met a.t gebeld,had ook een storing die ik niet kon oplossen,bleken het cv ketels te zijn van vaillant,ik bedoel,het KAN ook zomaar wat anders zijn waar je het echt niet zoekt/verwacht

4-9-2009
virtualizer uit Burgum

wat ik dus wil zeggen,ik heb een licentie om op bepaalde banden/frequenties MAG uitzenden.het laatste wat ik wil is anderen hinder bezorgen daarmee.
maar wat vaak gebeurd,je hebt een mast,dus zal je het ook wel veroorzaken....(zie bovenstaande,het waren cv ketels...)
ikzelf heb daadwerkelijk een keer een buurtgenoot langs gehad,die ook echt last van mij had.nadat IK dus voor hem een goed filter had gekocht van ericson,was het beeld daar perfect.zo kan het dus ook(en zo hoort het ook vind ik)

4-9-2009
benbullo uit Ternaard

Mensen. De politie doet dit niet! Lees nu het artikel eens goed door ipv onzinnige reacties te geven! Team Telecom is aansprakelijk hiervoor. Zij ondernemen acties als er klachten binnen zijn gekomen!

LEES!

4-9-2009
stommeplysje uit Buitenpost

@virtualizer.
Je hebt idd een punt als je zegt dat er meer apparatuur storing kan veroorzaken, ook in het hf bereik.Ik weet bij mij 100% zeker wie het is, want ik kan zijn muziek incl. een harde bromtoon over mijn boxjes bij de pc horen.Jij hebt een zendlicentie voor 2meter/70 cm?Dat is gewoon toegestaan, en als je daarmee iemand helpt die last heeft van instraling,prima opgelost!Iets heel anders is als je overbuurman een paar honderd watt op zijn antenne zet.Geen ferrietclamp die helpt!

4-9-2009
virtualizer uit Burgum

team telecom? nooit van gehoord ben bullo.....voor u dus ORIENTEER.

klopt plysje,het is 2mtr/70cm en stukken tussen de 0 en 30 mhz,de kortegolf/hf dus.
maar sucses met die dwarsligger daar bij jou,geen goeie reclame voor de welwillende piraat.

4-9-2009
benbullo uit Ternaard

Hmmm hier dan virtualizer. De term google is zeker ook nog nooit doorgedrongen bij jou.

http://www.agentschap-telecom.nl/nieuws/Pages/Tijdelijkverscherptecontroleopetherpiraten.aspx

4-9-2009
virtualizer uit Burgum

denk je bijdehand te wezen benbullo?,jij had het over team telecom,dan kom je niet bij jelle russchen en de bende!
ik met google hier niet tenminste,is de nieuwste versie in ternaard vast nog niet binnen van google,updaten dus!(grapje,voor je kwaad word...)

kijk maar:http://www.teamtelecom.net/

4-9-2009
benbullo uit Ternaard

Ik ben echt niet iemand die je kwaad kan krijgen. Zelfs de beste kan een fout maken. Als we het over kwaad worden moet je eerst maar bij jezelf kijken, als ik jouw reactie lees.

Uhm sorry, nee hier in Ternaard hebben we nog nooit gehoord van updaten van google. Wil je me daar mee helpen?

4-9-2009
virtualizer uit Burgum

google je toch even...:)

4-9-2009
cole uit Noardburgum

@ stommeplysje uit Buitenpost
wie zecht dat alle zenders storen ???
enij hebt een hekeel aan politie ik niet maar wel aan jelle gr de boemerang radio morgen weer on air

5-9-2009
stommeplysje uit Buitenpost

@Cole.
De meeste mensen die in de nabijheid van een sterke zender wonen hebben last van storing of inslag.Het elektro magnetisch veld raak je echt niet kwijt met flink wat zendvermogen in je buurt, en daar heeft veel gewone apparatuur last mee.Ik heb geen hekel aan de politie, en ook zeker niet aan Jelle R.Waarom zou ik ook, want die man doet gewoon goed zijn werk, niet meer, niet minder.Als je niet illegaal aan het zenden bent, zal je hem ook niet tegen komen...

5-9-2009
madhound uit Kootstertille

Wat is er leuk aan geheime zenders, een beetje achter de micrfoon zitten te auwehoeren met een zootje bier op, allemaal uit de lucht halen!!!!!
Even een plaa je voor, en vervolgen twintig namen noemen en dan zeggen, "en voor iedereen die zit te luisteren", zeg dit dan meteen.

Laten ze eerst maar eens een opleiding volgen als disc-yokey!!!

Ik heb niks tegen nederlandse muziek maar wel tegen al die sukkels die menen dat ze disc-yokey zijn.

12-9-2009

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan