Account
Logo
Zoeken
12.5 °C

Eis werkstraf voor dodelijk ongeval

Publicatie: 10 april 2008, 20.48 uur

Reacties

zwitfitter uit Augustinusga

wat een scheefrechts systeem voor de zoveelste x.
net alsof die man niet genoeg is gestraft,moeten leven en altijd de last bij je moeten dragen.
waardeloos systeem!!!!

10-4-2008
geertleny uit Veenwouden

ja tuurlijk .......wat een rare rechtstaat, de chauffeur is al heel erg gestraft,hoe erg het ook is een straf hiervoor is idioot,

10-4-2008
mieppie uit lekker thuis

Als voorm. amb.v.Just. vind ik dit ook een hele rare zaak. Het oude vrouwtje had beter even enkele meters voor de vrachtauto kunnen oversteken. Nu moet de chauffeur over het dashboard hangen om zijn bumper te bekijken alvorens gas te geven? Nog even en hij kan beter op de gril van de truck gaan zitten, mocht het dan weer fout gaan weet hij het zelf niet meer na te vertellen, als we toch hele gevaarlijke veiligheidseisen gaan stellen. Dit gaat echt heel ver. Hoger beroep zou ik zeggen. Succes

10-4-2008
otsje uit Leeuwarden

En alweer sluit ik me bij Mieppie aan,
je moet wel rechts zijn!

10-4-2008
advertentie

mieppie uit lekker thuis

Begint het op te vallen?

10-4-2008
terminator uit Harkema

hmm moeilijke zaak,

10-4-2008
otsje uit Leeuwarden

mag ik dan heel erg links van rechts gaan staan?

11-4-2008
telmt uit Drachten

Miepie, geweldig gesproken! Ook ik sluit mij volledig bij je aan.
Het moet hier niet gekker worden.

11-4-2008
riekje1 uit Zwaagwesteinde

hee mieppie nu wil ik zeker een glaasje bubbels met jou gaan drinken ;)

11-4-2008
heideroos uit Veenwouden

het lullige is dat de chauffeur nu ook een strafblad heeft[indien hij die nog niet had.]
vind het bedrijf ook waardeloos,ik vind dat ze moetten staan voor hun personeel.[en beter naar hun personeel luisteren]
en dan nu als pleister op de wonden komt er wel een spiegel op[als het kalf???]
maar goed dat de overheid de spiegels nu verplicht heeft gesteld.
misschien moet er een wet komen dat je niet binnen 3m. van een vrachtauto mag lopen o.i.d.
sterkte er mee.

11-4-2008
peinder uit de pein

ik vind dat het de vrouw haar schuld is. als ze vlak voorbij de vrachtwagen lopen, kun je ze niet zien.

11-4-2008
fries1959 uit Ljouwert

In dit geval hebben beide een beetje schuld. De chauffeur moet altijd uitkijken en de vrouw had niet zo pal voor de vrachtauto langs moeten lopen. Wat is wijsheid, de chauffeur heeft nu een trauma wat hij zijn hele leven mee moet dragen. Maar om rollators te gaan uitrusten met oranje vlaggetjes (zoals bij kinderfietsen) gaat me ook te ver.

11-4-2008
Tony uit H'garyp

Ook vrachtwagenchauffeurs behoren tegenwoordig gordels te dragen. Probeer dan maar eens te gaan staan of zelfs over het dashboard te kijken. Lukt dus niet. En de gordel even afdoen mag dus niet want je bent bij draaiende motor ook verkeersdeelnemer.

11-4-2008
mieppie uit lekker thuis

Fries 1959, ik heb als klein opdondertje nog verkeersles gehad. Bij oversteken nooit te dicht op een auto gaan staan, het aankomende verkeer ziet je niet of te laat. Waarom zou men toch niet binnen een straal van drie meter van een zeebrapad of kruising mogen parkeren? Omdat dat gewoon zo is? Of heeft het iets met zichtbaarheid te maken? Kweetnie. Otsje, als we gaan trouwen sta ik rechts en jij links, zo is het in de R.K. kerk, snap nu ook hoe het zit met de politieke voortplanting, net best.

11-4-2008
advertentie

Raro uit Burgum

Ik vindt dat de chauffeur voortaan ook onder de auto moet kijken. En als hij alles heeft gehad, dan moet hij weer opnieuw beginnen.

11-4-2008
J-One uit Buitenpost

Dit is nog steeds niet de uitspraak van de rechter, maar een eis van de officier van justitie die meestal op basis op regels een zaak aanhangig maken. Het is aan de rechter om te bepalen of er daarwerkelijk een straf moet worden uitgedeeld. Dus maar ff twee weken wachten dacht ik zo!

11-4-2008
honda uit Driesum

stakkers,ze ha zelf nog nooit ien een vrachtwein zitten,even stean gean en oer et dashboard sjen,fiel asjeblieft even oane holle ot olles nog wol goed zit..

11-4-2008
scrootveger uit Kootstertille

Om te beginnen ben ik het met miepie helemaal eens.
De oude vrouw steek vlak voor de truck over je ziet niks wat er vlak voor is ga maar eens in een truck zittenen neem de proef op de som de chauffeur ziet je niet!!!
Al hang je ook 80 spiegels aan de auto(de spiegel in de midden is een goed middel het helpt wel)maar er blijft een dode hoek .
Kun je wel gaan staan in de auto dat werkt niet en vind dat maar een domme opmerking van de officier
kun je zien wat ze er van weten allen de theorie .

11-4-2008
faroc uit Drachten

Als je met zwaar materieel rijdt, moet je gewoon extra goed uitkijken. Er is wel een vrouw dood hoor! Daar hoor ik niemand over! Tuurlijk is die chauffeur al genoeg geschrokken; daarom is de eis alleen werkstraf. Waarschijnlijk valt het aantal uren toch lager uit dan de eis. Hoe hadden jullie gereageerd als het een klein kind was geweest?

12-4-2008
joepie uit Burgum

Als het betreffende bedrijf een dag na het drama, met de juiste spiegels op de proppen komt, kun je dit bedrijf beter aansprakelijk stellen voor het rond laten rijden zonder deze spiegels! Even een ander vraagje: reed deze chaufeur in een frondstuur of een torpedostuur truck rond. In een truck met "neus" is er nog veel minder zicht voor de truck??

12-4-2008
mieppie uit lekker thuis

Faroc, dat de vrouw dood is, treft iedereen, in hoofdzaak de chauffeur, dacht dat dit wel duidelijk was. Niemand roept joepie, o.i.d. Het is gewoon zo een vervelende samenkomst van omstandigheden, waaraan de chauffeur weinig kon doen. Het vrouwtje was ook oud en heeft het niet expres gedaan en mijn gedachten zijn bij haar familie. Maar de eis van de OVJ is schrikwekkender voor de chauffeur die al zo'n zwaar kruis draagt door dit drama. That's the situation. Joepie ik denk een zonder neus.

12-4-2008
mieppie uit lekker thuis

Heb trouwens ook een tijd met de rollator gelopen en zag veel mensen die achter het ding i.p.v. tussen de grepen liepen. Er wordt heel slecht uitgelegd hoe je met zo'n apparaat lopen moet, mensen gaan duwen en automatisch voorover gebogen lopen, en dat is nu net niet de bedoeling. Het is ter ondersteuning en niet een "hoe duw ik een karretje ook alweer" -terapie. Daar moet eens wat aan gedaan worden. Er vallen teveel ouderen door laksheid van experts. Met meer ellende als dank, belachelijk,

12-4-2008
olijfje uit Gytsjerk

of het nou een jong of oud persoon is die hier dood is gereden, maakt natuurlijk niets uit.
maar ik denk dat de chauffeur al dubbel is gestraft, door zoiets mee te maken.
mensen moeten natuurlijk ook snappen dat je hier niet te dicht voor een vracht auto gaat oversteken.

12-4-2008

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan