Account
Logo
Zoeken
24.7 °C

Voetballers Zwaagwesteinde op de vuist

Publicatie: 19 november 2007, 11.37 uur

Reacties

chemico uit Amsterdam

Tjongejongejonge.....
Deze clubs maar zonder subsidies stellen of gewoon maar opdoeken. Wat DIEPTRIEST...
Krijgen we straks allemaal verhaaltjes van wie de schuldige moet zijn en dat soort gejammer.
Het feit blijft dat de voetbalsport niet meer bestaat en de nek is omgedraaid door dit soortige debielen. Een flinke straf en schadevergoeding lijkt me wel op zijn plek..

Echt! De meest achterlijke actie van 2007.. Jullie kunnen trots op jullie zelf zijn.

19-11-2007
fryslan66 uit tw'heide

(sommige) grote mensen, nog erger dan kleine kinderen.
komende twee jaar maar zonder plubliek en wat spelers schorsen denk ik.

19-11-2007
heiligboontje uit Zwaagwesteinde

wat een topsport niet dat voetbal...

19-11-2007
a123456 uit ka

voor een goed verhaal kunnen jullie beter lezen op www.voetbalnoord.nl en dan 2e klasse k.
Daar staat een verhaal van beide teams en dan komt niet overeen met wat in de krant stond dus dnek dat dit een iets te overdreven bericht is

19-11-2007
advertentie

peejee uit Westerein

Die Chemico heeft altijd een scherpe mening die ik soms wel kan waarderen maar in dit geval vraag ik me af of je bent wezen kijken.In dit geval wil ik je adviseren om wat de persoon uit ka zegt dat eens te raadplegen, en dan je mening even bijstellen Bedankt alvast.

19-11-2007
glaszetter uit De Tike

maakt toch niks uit hoe het kon gebeurren het feit dat er gevochten wordt vind ik al belachelijk.Wat een sport mensen zijn het Bah

19-11-2007
missis uit Zwaagwesteinde

De eerste klappen en op het hoofd gaan staan van de op de grond liggende zwaagwesteinde speler door velocitas spelers en begeleiders. Door het tumult is de verzorgster tussen deze vechtende voetballers en begeleiders geraakt en heeft klappen van BEIDE partijen opgelopen.
Jammer dat iedereen zich er mee wilde bemoeien, maar de vechterij is door velcitas begeleiders begonnen.
getuige !

19-11-2007
kleikluut uit Dongeradeel..

check www.geenstijl.nl

19-11-2007
jeen uit twizelerheide

binne der gjin (herders)messen oan te pos kom?

19-11-2007
centraal uit Dokkum

Oude tijden herleven in de Westerein.Was vroeger vaste prik dat er klappen vielen bij het voetbal.Binnen en buiten de lijnen altijd actie.

19-11-2007
burgummer uit Burgum

omdat zwaagwesteinde er bij betrokken is wordt de zaak nog al wat opgeklopt . het zal wel wat meevallen. ik zou zeggen maar niet teveel aandacht er aan geven.

zo te lezen is velocitas ook nog begonnen dus als er dan 1 gestraft moet worden dan zijn zij dat.

een overtreding op een doorgebroken speler geeft je nog niet het recht om maar te gaan meppen

19-11-2007
nokko uit Houtigehage

de westerein en de harkema, allemaal tuig dat de handjes los heeft.

19-11-2007
klystertje uit harkema

flinke vent die nokko

19-11-2007
burgummer uit Burgum

maar er is evengoed niks aan,wij hebben het vorig jaar ook meegemaakt in westerbork bij v.w.k-bergum

19-11-2007
advertentie

J-One uit Buitenpost

Wèh wèh zij zijn begonnen. So what? De westereinders liepen ook niet het gevecht uit de weg. Gewoon beide vereniging hard straffen. Het is toch triest dat het voetbal als 1 van de weinige sporten zoveel problemen veroorzaakt, haal de tokkies van het veld, zowel langs de lijn als in het veld en misschien dat ooit het voetbal weer eens een cleane sport wordt. Tokkies horen in een fitness ruimte en niet bij een sport waar soms gezond verstand moet worden gebruikt!

19-11-2007
jittikpisser uit Twijzelerheide

Soms is zwijgen een kenmerk van grote wijsheid........

19-11-2007
june uit Burgum

Soms soms ek net. moai dat minsken sa'n soad agresje kwyt kinne yn it fuotbal.

19-11-2007
alterego uit Veenwouden

Maakt niet uit wie begint, je moet wat er ook gebeurd je gezonde verstand laten zegevieren laat de scheids in ruggespraak met de aanvoerders het oplossen,en de rest achter de hekken blijven, want daar staan over het algemeen toch de beste stuurlui!!!

19-11-2007
tilstar uit Kootstertille

Eerst het rapport van de scheidsrechter maar eens afwachten. Als je beide stukjes zo leest, zal het allemaal wel ietwat meevallen.
En.. waar 2 vechten hebben 2 schuld.

19-11-2007
tilstar uit Kootstertille

Kijk eens naar de reactie van VHZ20 op onderstaande link:

http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/article2734637.ece#reacties

(Bijna onderaan)

19-11-2007
venom uit Dokkum

heerlijk, dat voetbal....

19-11-2007
truckerhendrik uit buitenpost

ach jongens voetbal is niks het is meer een vechtsport alleen de sneue mensen aan de kant gaan op de vuist in de toekomst moeten we zelf al messen en wapens bij ons hebben anders kun je niet meer over straat maar ja wij doen het allemaal zelf wij verklote de wereld en de veiligheid enzo hiero dus.

19-11-2007
J-One uit Buitenpost

@ tilstar, volgens de LC: Oud-scheidsrechter Henk Steenhuis, tegenwoordig rapporteur voor de KNVB, zag het allemaal gebeuren. "Het was echt ongelooflijk. Mensen die zomaar het veld inliepen en een ander knock-out sloegen. Op een gegeven moment lagen er drie mensen gestrekt op het veld. Zoiets heb ik nog nooit gezien. Het scheelde weinig of er waren doden gevallen."

19-11-2007
chemico uit Amsterdam

@peejee: Ik kan weinig met die site. Het feit blijft dat het een spelletje is met kinderen. Je bent echt ongelovelijk zielig als je op de vuist gaat. Geen discussie over mogelijk.Het maakt simpelweg niet uit wie er begint. Wat J-one zegt: Als je zelf niet begint dan moet je wijzer zijn en een handgemeen uit de weg gaan.

@jittikpisser: Soms wel, maar in de meeste gevallen het toppunt van hypocrytie.

Zonde van de sport, door dit soort dingen bij heel veel mensen uit de harten gestoten.

19-11-2007
texas uit Surhuisterveen

.....murmelt iets over een spreekwoord waar krant en een leugen in voorkomen....

19-11-2007
tilstar uit Kootstertille

@J-One: Als ik thuis ben zal ik even kijken. Maar als er een rapporteur bij is geweest dan konden de straffen wel eens heel hoog uitvallen...

19-11-2007
johnny2 uit Kollumerzwaag

ach ze moeten die hele voetbal rotzooi opdoeken! Moet je bij de "belangrijke" wedstrijden es zien hoeveel politie er op de been is! Wie moet dat betalen? Wij weer gezellig met z'n allen.

19-11-2007
bamsi uit Drachten

Tjonge tjonge nog aan toe.Ze moeten het gehele voetballen maar afschaffen.Dit is zo geen sport meer.

19-11-2007
eetjefit uit Hurdegaryp

Beide clubs schorsen tot eind van dit voetbalseizoen en 1 klasse terugzetten!!

19-11-2007
bekje uit Kootstertille

Als iedereen hier zo tegen vechten is, waarom worden dan altijd die meest vreselijke en agressieve reacties hier geplaatst.

Volgen sommigen moeten er soms mensen dood gemaakt worden of de meest vreselijke andere straffen worden bedacht, en als het op het voetbalveld gebeurt is iedereen er tegen.

Als de wedstrijd tegen valt is een leuk bokspartijtje een leuk alternatief.

19-11-2007
chemico uit Amsterdam

@bekje: Goh, ben blij dat er weer iemand verlicht is..
Een bokspartij is wat anders dan massaal het leven uit elkaar te stampen.

Zie ik op het noordhollands dagblad bij de reacties dat iedereen al excusesen zit te verzinnen over wie de schuld heeft.
Dat doet er niet toe!! feit blijft dat er geknokt wordt tot levensbedreigend toe. Had maar eens iemand dood moeten neervallen. Dan was iedereen weer zielig geweest en samen boehoeeehoeee, vervolgens meer bier drinken in de kroeg c.q. kantine.

19-11-2007
heideroos uit Veenwouden

SCHANDE!! IS HET...

19-11-2007
ikku uit Damwoude

twee klassen terug zetten,en per direct uit de kompetitie zetten.

19-11-2007
messestekkers uit westreen

Come on sing for the westreen!
Het is misschien wel schande maar tevens vermakend, al die discussie's op verschillende site's... Ik kom tot een conclusie;
maat, wer wost leeze?

19-11-2007
tjeerdk uit a f c a

gezellig toch

19-11-2007
westereender uit Zwaagwesteinde

ik was getuige.
het hele verhaal klopt niet.
de leider van velocitas stormde het veld op en vervolgens de dug out van hun
en dat kwam niet door de harde tackle.

19-11-2007
robinh uit kollumerland ca

Hoezo korte lontje's tegenwoordig ???

19-11-2007
dereadehulk uit Hurdegaryp

Hoop dat Zwaagwesteinde niet een al te zware straf krijgt! Die Francis Bonnefacia (speler van Velocitas) zorgt bij iedere club waar hij komt voor veel onrust, verbaast me niets dat De Westreenders ruzie krijgen met deze figuren...

19-11-2007
mrbean uit Booneschans

www.rtvnoord.nl....kunnen jullie de voorzitter van velocitas beluisteren,wat een schijnheilig kereltje is dat

19-11-2007
advertentie

waldhin uit De Westreen

Zat ik nog maar op voetbal...

19-11-2007
nokko uit Houtigehage

Valt dit niet onder sportnieuws Walnet redactie?

19-11-2007
uit 't surhústerfean

@burgummer niet alleen velocitas moet gestraft worden maar al die kleuters die er bij betrokken waren en dus ook beide partijen.

En dat velocitas de aanstichter was ga ik niet over oordelen want ik was er niet bij. Maar als ik alle reacties zo lees is die leider van velocitas begonnen en dus de hoofdschuldige.

Maar zoals j-one al zegt waar 2 vechten hebben 2 schuld. Beide partijen hadden hun supporters en spelers in de hand moeten houden en nu dus ook straffen.

En allebei degraderen

19-11-2007
tseardpils uit Hurdegaryp

Verbaast me niks in Zwaagwesteinde.

19-11-2007
messestekkers uit westreen

Come on sing for the westreen!
Het is misschien wel schande maar tevens vermakend, al die discussie's op verschillende site's... Ik kom tot een conclusie;
maat, wer wost leeze?

19-11-2007
wijbe126 uit Zwaagwesteinde

maak je adres maar even bekend nokko.

19-11-2007
messestekkers uit Zwaagwesteinde

Volgens mij is het zo dat een speler van VVZ een overtreding maakte, per ongeluk de bal in de dugout van de tegenpartij trapte. Hierna werd de speler bestormd door de bankzitters, vervolgens kwamen de spelers van VVZ voor hem op. Toen kwamen er supporters en spelers van Velocitas voor hun team op. Dit resulteerde in een knok partij en een leuk discussie onderwerp. Veel mensen beschouwen iedereen uit zwaagwesteinde nog als een stereotype "westereinder" van 50 jaar terug, jammer.

19-11-2007
westereender uit Zwaagwesteinde

@messetrekker de bal kwam niet eens in de dug out terecht,de begeleider stormde op martijn af en toen de rest en toen...... volgde rest!
ps ik was bij de wedstrijd!

19-11-2007
uit Dokkum

en na de knokkpartij weer even lekker een pilsje drinken met ze allen .wat is het leven toch mooi.

19-11-2007
siepkje uit Burgum

Dat san dom spultsje dit teweeg bringt, domme bargen!

19-11-2007
jakobjan1908 uit Houtigehage

Ach voetbal is emotie en dit kan altijd en overal gebeuren, wij hebben het vorig seizoen zelf ook meegemaakt.

19-11-2007
siepkje uit Burgum

1908 tsjongejonge ik neem aan dat je zelf niet meer meespeelde?

19-11-2007
superfries17 uit Zwaagwesteinde

Journalist een paar vragen:
waarom zet je er neer Zwaagwesteinde spelers op de vuist?
je hebt in het bericht ook staan dat Velocitas spelers aan het slaan waren.

en dan nog wat je zet er neer dat een Zwaagwesteinde spler een 'harde' overtreding maakte, vreemd dat in de Leeuwarder Courant staat dat de scheidsrechter het een normale overtreding vondt.
de scheids heeft ook niet altijd gelijk maar elke krant schrijft t.

FEITELIJK SCHRIJVEN

19-11-2007
messestekkers uit Zwaagwesteinde

schrijf jij eerst maar eens normaal, "vondt".

19-11-2007
kleikluut uit Dongeradeel

Ik ben er niet bij geweest, maar die Steenhuis (knvb) op omrop fryslan heeft zijn oordeel ook al klaar..letterlijk zegt ie: "velo speler probeert vvz speler te lijf te gaan en dan niet eens aggressief hoor" Nu vraag ik me af hoe je iemand te lijf kunt gaan, en dan vervolgens niet aggressief bent??? Op de foto op dezelfde site, linksonder is duidelijk te zien hoe een Velocitas speler een vvz speler aftuigd. de velo leider (kale) probeert op de foto ook iemand te grijpen ipv de zaak te sussen..

19-11-2007
pietersma uit Oosterend

Dit waren nu de kinderen waarvan de ouders in het verleden aan de kant stonden te roepen "skop um onder de bealig". Zo zal het vroeger ook wel bij Velocitas zijn geweest. Dus de spelers van beide elftallen weten niet beter en konden dus er nis aan doen dat het uit de hand liep.

19-11-2007
messestekkers uit Zwaagwesteinde

schrijf jij eerst maar eens normaal, "vondt".

19-11-2007
westereender uit Zwaagwesteinde

idd @kleikluut maar die kale die leider is ook de oorzaak van al deze ellende.
punt uit deze mag van zijn leven geen leider meer zijn bij het voetballen.
hij hoort het voorbeeld te geven ipv een speler(martijn) te rammen.

19-11-2007
kobiassie uit dokkum

En nu maar hopen dat de knvb zwaagwesteinde erg hard gaan straffen. gewoon een aantal klassen terugzetten, dan houden ze misschien ook eens op om spelers van andere verenigingen te gaan ronselen zoals laatst bij een club uit dokkum.
Maarja met eigen spelers zouden ze nog geen eens 5e klasse spelen.
het is eigenlijk gewoon zielig dat een club als zwaagwesteinde zich zo moet gedragen op het veld en helaas ook buiten het veld.

19-11-2007
J-One uit Buitenpost

@ superfries17,
1. WâldNet covert de Wâlden dus wordt het uit het oogpunt van deze regio geschreven. Wanneer er een ongeluk gebeurt met mensen buiten de regio, maar er is ook 1 uit Veenwouden bij, dan is de kop altijd Veenwoudster betrokken bij.

2. WâldNet heeft als bron het artikel uit het DVHN. Daarin wordt met geen enkel woord gesproken over een normale overtreding. Ook op de site van de LC geen woord over een normale overtreding. En gebruiken als kop Massaal geknok uitduel Zwaagwesteinde

19-11-2007
advertentie

spoek uit De Valom

Ik was bij de wedstrijd, dus wat ik zeg is waar.... oh nee, misschien niet waar
Ik was niet bij de westrijd, maar als ik de reacties zo lees dan heeft.... oh nee, misschien ook niet waar.

Wat ik wel weet is dat de Westerein een beroerde reputatie heeft, daar zit wel een kern van waarheid in. Maar ook de Grunnegers zijn geen laiverds.

19-11-2007
banjer uit Kollum

1 van de 2 clubs ken ik n.l. Z. einde.
Ik ben geen getuige van dit voorval.
Maar dit moet maar eens over zijn met al dat geweld op het veld. Zijn meestal de mensen die aan de zijlijn staan die de zaak opjutten. Mijn voorstel voor zoiets zou zijn, bij sommige wedstrijden geen toeschouwers toelaten. Ze lezen het wel in de krant. Bespaart ook nog hartklachten etc.

19-11-2007
superfries17 uit Zwaagwesteinde

@J-one met 1 kan nog maar lees de LC maar even dara staat t duidelijk in!

en ik ben benieuwd hoe het thuis zal gaan tegen Velocitas ik hoop dat die kale vent een beste dreun tegen de hasses krijgt!

19-11-2007
bouvierfrieland uit Dokkum

Gjin messen broekt?

19-11-2007
westereender uit Zwaagwesteinde

@kobiassie was je d'r bij.
zwaagwesteinde treft geen enkele blaam.
als jij word geslagen wat doe je dan als man.

19-11-2007
banjer uit Kollum

Een zwaagwesteinder schopt
een dame ( verzorgster )die ook nog op grond ligt? Dit lees ik een Friese krant.

19-11-2007
J-One uit Buitenpost

@ superfries17, juist dat is de mentaliteit, niets leren van zaken die verkeerd gaan, maar gewoon op de ingeslagen weg doorgaan. Echt klasse om zo te reageren, ik hoop dat de vv Zwaagwesteinde je op basis van dergelijke uitlatingen royeert als lid, stakker!

19-11-2007
tilstar uit Kootstertille

@J-One: Heb je de LC al helemaal gelezen? Ook de laatste pagina van de sport? Hebben ze een interview met de scheidsrechter die spreekt van een "normale" overtreding van iemand van Zwaagwesteinde. En dat toen de "bank" van Velocitas het veld in kwam. Ik ga er dan dus ook vanuit dat de beste man wel in het rapport gaat zetten dat het begonnen is bij Velocitas.
Wat er dan verder gebeurt is zeker niet goed te praten.. (zeker niet als een verzorgster op de grond ligt en alsnog getrapt wordt)

19-11-2007
tilstar uit Kootstertille

Wilt trouwens met bovenstaande reactie Zwaagwesteinde niet helemaal vrijpleiten, en beide clubs dienen dan ook gestraft te worden. Maar uit het verhaal van de scheidsrechter mag ik er toch vanuit gaan dat Velocitas harder gestraft wordt.

PS: Ik liet mijn ploeggenoten ook niet zomaar in elkaar meppen, dan stormde ik ook de dug-out uit. Maar het beruchte korte lontje......

20-11-2007
J-One uit Buitenpost

@ tilstar, ik haal mijn nieuws van het internet. Het maakt me echt geen zak uit hoe hard die overtreding was, ik zie gewoon twee hersenloze teams tegenoverelkaar die er voor gezorgd hebben dat een wedstrijd ontaardt in een matpartij. Daar zijn geen verzachtende omstandigheden voor te verzinnen, beide clubs zijn schuldig en zou ze sieren dat ze dat ook openlijk toegaven. Zowel de clubs als de spelers en supporters. Er zijn geen winnaars hier, ook niet na het vingerwijzen!

20-11-2007
femmie uit Kootstertille

Het is voetbal geen boksactiviteit!!
Schandalig zeg!!!

20-11-2007
sjaakie82 uit Dr88

Idd Nokko, Zwaagwesteinde en Harkema zijn 1 pot nat. Heb er vaak genoeg klappen moeten incasseren, zonder zelf ook maar iets fout te doen..En winnen kun je daar niet, want dan helpt de scheids de thuisploeg nog wel ff een handje..

20-11-2007
happyfeet uit Oudkerk

Pure verveling wat wil je als je in zo'n dorp woont. Bekijk de video over zwaagwesteinde en dan weet je waarom

http://nl.youtube.com/watch?v=MTtfKm3tiBQ

20-11-2007
jajong uit harkema

tuurlijk sjaakie, tis altijd de scheids zijn schuld. Altijd.

20-11-2007
hotze uit Surhuisterveen

houtigehage is ook gestaakt nokko
een keer raden waarom.

20-11-2007
lubze uit Veenwouden

domme sukkels

20-11-2007
happyfeet uit Oudkerk

Op onderstaande link beelden van de aanleiding

http://nl.youtube.com/watch?v=6nkR1kZV2ps

20-11-2007
burgummer uit Burgum

dom praat sjaakie82,wij hebben vaak genoeg tegen zwaagwesteinde gevoetbald en altijd feest na afloop in de kantine.en wij hebben daar ook wel gewonnen(zij ook wel bij ons trouwens)

maar zo als je zelf al zegt jij doet nooit iets fout.....

20-11-2007
uit Dokkum

wanneer is de wedstryd vvz-velo geplant ?
leuk een beetje sensatie met vuurwerk en messen

20-11-2007
messestekkers uit Zwaagwesteinde

Ik kan me zeer ergeren aan de mensen die direct met de vooroordelen van de Westreen aankomen, terwijl zijzelf niet aanwezig waren bij de bewuste wedstrijd.
Ikzelf was er ook niet bij aanwezig, maar ik heb zonet nog met een getuige praat, de keeper van vv Zwaagwesteinde.
Hij vertelde dat er een sliding werd ingezet door een speler van Zwaagwesteinde en daardoor de bal in de dug-out beland en waarschijnlijk tegen de verzorgster kwam
Toen kwam de trainer van Velo op het veld en begon de veldslag

20-11-2007
advertentie

superfries17 uit Zwaagwesteinde

@J-one wat benm jy een stumper, ik ben het volkomen met messestekker eens al die vooroordelen over Zwaagwesteinde!

daarom vindt ik het ook een onnozele titel!
zet er dan neer'Velocitas-Zwaagwesteinde getaakt door knockpartij' maar zet er niet alleen Zwaagwesteinde neer, maar ook die kut groningers!

Come on and sing for the Westereen jalalalalalala, jalalalalalalala..ooh vv de westereen COME ON AND SING FOR THE WESTEREEN!!

20-11-2007
kelderganger uit Zwaagwesteinde

j-one en frutsel val ....

20-11-2007
bjornwietske uit Zwaagwesteinde

niet lulle maar balle

20-11-2007
jondzjuh uit Surhuisterveen

@Burgummer...so true wat je zegt...altijd gezelligheid in de zwaagwesteinde- kantine na de wedstrijd...begrijp dus ook al die negatieve reacties over Zwaagwesteinde niet. Kom er al 7 jaar en heb dit nog nooit eerder meegemaakt...dus die reacties dat het altijd zo gaat bij VVZ slaan echt nergens op.

20-11-2007
uit 't surhústerfean

@westereenderramptoerist dinsdag 20 november 2007 17:39 uur (in het andere bericht over de rel, aangezien daar niet meer gereageerd kan worden)

Het maakt niet uit wie er begonnen is. Beide ploegen zijn de fout in gegaan door te gaan vechten. Het is tevens de schuld van v.v.z door mee te vechten. Dus het zou zeker niet oneerlijk zijn dat zij ook gestraft worden

Waar 2 vechten hebben 2 schuld

20-11-2007
westereender uit Zwaagwesteinde

hey @bekende wat moet je dan doen onze spits laten liggen tussen 5 man en wachten en kijken hoe hij word doodgeslagen,hadden we nu een dooie dus en geen schuld dus ook niet wat de KNVB beslist dus zo had het moeten gaan dus!!!
als die begeleider was blijven zitten in dugout was er nu niks loos geweest.

20-11-2007
uit 't surhústerfean

@westereender dat is wel waar wat je zegt maar ookal is de begeleider van velocitas begonnen jullie zijn allemaal gaan vechten wat iedereen dus schuldig maakt aan die rel.

En daarom vind ik ook dat de knvb iedereen moet straffen ookal is die ene ploeg niet begonnen.

Want zeg nou zelf is vechten een goede oplossing? er zijn vast wel andere manieren om iemand te beschermen. Desnoods een bultje op het slachtoffer om te beschermen al klinkt het dom

2 partijen is 2 schuldigen

20-11-2007
westereender uit Zwaagwesteinde

nee nee @bekende ze zijn daarna niet begonnen met vechten ze wouden gewoon die jongen weghebben.
maar ja als dat niet word gewaardeert door die velo's ja dan krijg je zoiets.

20-11-2007
westereender uit Zwaagwesteinde

en ik loop al meer dan 20 jaar mee met het zondag maar heb dit nog nooit meegemaakt zo'n knokpartij.
wel zoals bij iedere wedstrijdje van wat duw-trekwerk en dat weer gewoon door beide partijen word opgelost en verder gaan spelen maar dit gewoon aso van velo!

en aangifte doen van de begeleider wegens psychise schade niet best straks moet onze club levenslang z'n psychiater nog betalen hhahahaha.zielige vertoning hoor?

20-11-2007
pidozwa uit Zwaagwesteinde

Zo, Waldnet jullie hebben het weer voor elkaar. Zijn het niet de VW-Golf rijders in de koptekst dan maar 'Voetballers Zwaagwesteinde', ik moet zeggen een sterk stukje tekst.

Dat de Sinterklaasintocht hier zo rustig is verlopen bevreemd mij.

Laat ik voorop stellen dat wat er is gebeurd niet goed te praten is. In mijn ogen had zoiets nooit mogen plaatsvinden.

Voetbal is een wereldsport(met emoties) en dat moet zo blijven. Letterlijk en figuurlijk.


20-11-2007
J-One uit Buitenpost

@ pidozwa, in de kop moet met een paar kernwoorden het artikel samengevat worden voor de doelgroep. De doelgroep zijn mensen uit de Wâlden, waar Zwaagwesteinde deel van uitmaakt, Groningen niet! Dus dan vermeldt je als nieuwsmedium dat in je kop. Je kunt het vervelend vinden dat Zwaagwesteinde zo in het nieuws komt, maar het is wel de realiteit. Die kop klopt uit journalistiek oogpunt!

Het noemen van het automerk daarentegen heeft geen functie, want geen doelgroep, daar heb je gelijk in.

20-11-2007
westereender uit Zwaagwesteinde

@j-one was je d'r bij. zo ja dan weet je ook dat het grootste deel groningers waren die het veld op kwamen.
waarom zouden wij dat doen wij kwamen nog op gelijke hoogte en de sliding was van een westereender dan zijn wij toch niet diegene die 't veld opgaan.
dus praat geen poep j-one je weet de feiten niet je was d'r niet bij dus hou je bek aub. het was voor een grootstegedeelte groningers dus hou je praatjes voor je ja wil je!

21-11-2007
J-One uit Buitenpost

dus ook een gedeelte zwaagwesteinders en daar gaat het om. Dat de ene club harder gestraft moet worden is logisch, want aanstichter. Maar aan de andere club heeft wel degelijk een aandeel gehad in de vechtpartijen. Dus het gaat er eigenlijk niet om wie er begonnen is, maar wie actief hebben meegedaan. Het bestuur van Zwaagwesteinde moet elk lid wat actief heeft meegedaan direct royeren, maar iets zegt me dat het bestuur dit allemaal met de mantel der liefde gaat bedekken!

21-11-2007
chemico uit Amsterdam

@J-one: Word je daar niet moe van? Van jezelf steeds herhalen?

BEIDE verdienen straf en behoren ook BEIDE excuses aan te bieden voor het walgelijke vertoon.

21-11-2007
kelderganger uit westerein

het gaat j-one niet om het voetbal maar juist om zwaagwesteinde.elk bericht wat ook maar om dit mooie dorp gaat reageert deze dweil meteen op.zal wel oude zeer zijn.nou sterkte ermee ga eens naar dokter heeft er vast wel iets voor.en neem je maatje frutsel even mee.bij voorbaat dank vele waldnet bezoekers.punt

21-11-2007
kelderganger uit niet buitenpost en niet dokkum

he waldnet als jullie je site willen verbeteren zou ik er voor zorgen dat j-one en frutsel niet meer kunnen reageren.
deze twee zijn nogal gefrustreerd.alles wat maar met zwaagwesteinde of twijzelerheide te maken heeft word door deze twee zo verdraaid dat er nogal wat mensen hier zich aan ergeren.voorkom dit waldnet hiermee zorgen jullie voor dat er rust op waldnet komt.is jullie toch zelf ook wel opgevallen of bloed jullie neus.groetjes succes met jullie site

21-11-2007
westereender uit Zwaagwesteinde

ja waldnet zou dat kunnen.
een ieder die er mee eens is plaats hier uw reactie en zeg ik ook j_one en frutsel van de site.
bij deze heb ik het ook al gezegd.

21-11-2007
J-One uit Buitenpost

steekt ook zijn hand op, dat zijn er al drie!

21-11-2007
kelderganger uit Zwaagwesteinde

zielig figuur dat je bent

21-11-2007
kelderganger uit Zwaagwesteinde

kijk eens achterom naar je eigen reakties ziek figuur dat je bent

21-11-2007
advertentie

J-One uit Buitenpost

Misschien dat jij je reacties op een muur kalkt alvorens je ze post, maar ik doe dat niet. Dus ik kan wel achterom kijken, maar ik zie enkel een muur!

Oh je was tegen jezelf aan het lullen, sorry, ik zal je verder niet storen.

21-11-2007
uit 't surhústerfean

@westereender ik zeg helemaal niets over dat jullie begonnen zijn met vechten. Maar jullie waren er wel allemaal bij betrokken, bij het knokken om welke reden het bedoeld was dan ook.

Julie zijn allemaal gaan slaan en schoppen, dat maakt jullie dus allemaal fout.

En ik heb in dit topic nog geen enkele foute reactie gezien omtrent z'einde.
Vooral zijn reactie van; woensdag 21 november 2007 08:34 uur is volledig de waarheid.

Frutsel integendeel is een raar mannetje dat hier niet hoort

21-11-2007
westereender uit Zwaagwesteinde

ja ja dat weten nu allemaal wel @bekende we hadden of sommigen gewoon hem laten liggen en hem laten doodslaan. de meesten waren op het veld om de mensen uit mekaar te halen.
maar nogmaals als er op een voetbalveld weer wat gebeurd mensen gewoon laten liggen gewoon laten doodslaan want je moet aan de gevolgen van de knvb denken.wat maakt het uit toch ?als er iemand word doodgeslagen?tjongejonge!

22-11-2007
superfries17 uit Zwaagwesteinde

J-one moet een ban krijgen!!

Hij heeft alles tegen Zwaagwesteinde!
hij is jaloers op Zwaagwesteinde Zwaagwesteinde is één kun je van Buitenpost niet zeggen!

22-11-2007
uit 't surhústerfean

@westereender ik wordt zo moe van jou. Jij hebt het steeds over doden en dat dit gerechtvaardigd was.

Maar ik heb nooit gezegt dat je die speler moest laten liggen. Ik zeg gewoon er zijn andere manieren. Zoals een bultje op die persoon doen om hem te beschermen (heeft wel vaker effectiviteit getoont) en dat anderen de groep uit elkaar proberen te halen.

Maar slaan is nooit goed en maakt iedereen schuldig, de een wel meer dan de ander.

En waar is de foute J-one reactie dan

23-11-2007
westereender uit Zwaagwesteinde

@bekende en wie zegt dat dat niet gebeurde.
de meesten die op het veld waren haalden ze ook uit mekaar,
ken jij de feiten nee dus ik wel ik was d'r bij.
na het incident was het nog 2@3 minuten bezig ja en toen was het alweer rustig!!!

26-11-2007

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan