21 °C
© Jochem Wiersma

Woning vol met rook in Holwerd

za 30 juni 2012 12.06 uur

HOLWERD - Een vergeten pan op het gasfornuis, leidde zaterdag rond 11.35 uur tot een hevige rookontwikkeling in een bejaardenwoning aan de Hemmingawei in Holwerd. De bewoner was de pan kennelijk vergeten en hij was in een stoel in slaap gevallen. Buurtbewoners ontdekten de rookontwikkeling in het huis en hebben gelijk de deuren opengezet en tevens werd de bewoner naar buiten geholpen.

De brandweer van Ternaard en Ferwert werden gealarmeerd voor de brand. Bij aankomst bleek er alleen sprake te zijn van een fikse rookontwikkeling. De pan is van het vuur gehaald en naar buiten gebracht. Een ambulance is eveneens ter plaatse gekomen om de bewoner te onderzoeken. Hij werd voor de zekerheid - met vermoedelijk ademhalingsproblemen - meegenomen naar het ziekenhuis in Dokkum.

FOTONIEUWS


 

Heb je een tip? WhatsApp!
Stuur je bericht, foto of video via:
+31638400733 of via de tiplijn

Regionaal nieuws