0,5 °C

Dokkum: raad houdt grip stadsmarketing

do 27 januari 2011 21.54 uur

DOKKUM -

De gemeenteraad van Dongeradeel heeft besloten om toch meer sturing te houden op de stadsmarketing, dan het college van B&W voorstelde. In een raadsbreed amendement werden donderdagavond een aantal aanvullende voorwaarden aan het college opgelegd. Zo wil de raad dat het thema aansluit bij de profilering die in het kader van stadsmarketing en regiopromotie is gekozen. De fracties gaven eerder ook al aan informatie over koers die de stichting op wil gaan met de marketing- en communicatieactiviteiten te missen.

De stichting stadsmarketing gaat zich bezighouden met de promotie van Dokkum en het coördineren van alle marketing- en communicatieactiviteiten in de stad. Daar hoort bij het ontwikkelen van een jaarlijks terugkerend evenement. Het restant van het budget dat beschikbaar is voor het toeristisch evenement uit 2010 (€20.000,-) wordt daarom overgeheveld naar 2011, zodat er in 2011 eenmalig een extra bijdrage aan stichting stadsmarketing kan worden verstrekt voor het ontwikkelen van een evenement. Dat bedrag komt bovenop de €25.000,- die er vanuit de gemeente ieder jaar beschikbaar is voor dat evenement.

In het amendement geven de politieke partijen verder aan dat het evenement moet bijdragen aan de regio Dokkum en uit moet groeien tot een terugkerend evenement in de regio, zoals de Sneekweek. Daarnaast koppelde de raad ook de voorwaarde aan de bijdrage, dat de kosten voor het evenement voor maximaal de helft uit de bijdrage van de gemeente mag bestaan. Die bijdrage is sowieso niet meer dan €25.000,-. De bijdrage geldt direct ook voor 2012 en 2013, zodat er ook daadwerkelijk een jaarlijks terugkerend evenement te realiseren is. In 2013 besluit de raad verder of de gemeente de bijdrage wil blijven geven.

 

Regionaal nieuws

0,5 °C

9 inbraken

10 inbraken

Nieuwste items
Meest gelezen
5 jaar geleden
10 jaar
15 jaar
Verwijder zoveel mogelijk bubbels in dit klassieke bubbelschietspel.

Of speel iets anders op WâldNet Games.