Nieuwe huisstijl voor Achtkarspelen
BUITENPOST - De gemeente Achtkarspelen hanteert vanaf oktober een vernieuwde huisstijl. De huisstijl straalt uit waar de gemeente voor wil staan: een moderne en resultaatgerichte overheidsorganisatie waar de mens centraal staat. De huisstijl komt terug op alle gemeentelijk uitingen zoals de website, bedrijfswagens en briefpapier.
Opvallend is dat Achtkarspelen, evenals buurgemeente Tytsjerksteradiel, koos voor een reclamebedrijf buiten de eigen gemeente. Het Reclamebureau Visser & De Graef uit Leeuwarden tekende voor het het ontwerp. Achtkarspelen is wel een stuk goedkoper uit aangezien Tytsjerksteradiel in 2005 zo'n 40.000 euro neertelde voor hun nieuwe huisstijl. Bij Achtkarspelen maakte de raad eenmalig 10.000 euro vrij. Voor de ontwikkeling en beheer is verder een structurele bijdrage van 5.000 euro vrijgemaakt.
Het vernieuwde logo bestaat uit het beeldmerk en de naam van de organisatie. Vanwege de herkenbaarheid heeft de gemeente ervoor gekozen om de 'Dykswâlen' in het logo te behouden. De grillige bomen zijn getransformeerd tot meer vriendelijke bomen, waarin ook profielen van gezichten zijn te herkennen. Door de dubbele lijnen zijn dit er acht; een verwijzing naar de gemeentenaam. Het oude rood-groene logo van Achtkarspelen stamt uit 1999. Twee jaar geleden bleek uit onderzoek dat de huisstijl niet meer aansluit bij de gewenste identiteit van de gemeente.
Heb je een tip? WhatsApp!
Stuur je bericht, foto of video via:
+31638400733 of via de tiplijn