Account
Logo
Zoeken
12 °C

Getuige zaak-Vaatstra wil niet praten

Publicatie: 17 februari 2005, 20.28 uur

Reacties

flsl uit zwaagwesteinde

In zulke zaken wat te willen hebben????
antwoorden anders weer naar afghanistan!!!!

17-2-2005
sumarder uit Sumar

wie niet praten wil heeft wat te verbergen

17-2-2005
groninger uit Dokkum

Ontvoer hem uit Engeland en draai hem hier maar eens de duimschroeven aan. Hij weet er vast meer van af. Misschien laat justitie wel weten dat de verdachte/getuige niet mee wil werken om haar eigen falen in de periode direct na de moord te verdoezelen. Misschien dat Peter R. de Vries hier eens aandacht al kan besteden?

17-2-2005
plh uit damwoude

Hoezo niet willen ?? DWINGEN !!

17-2-2005
advertentie

blo uit Zwaagwesteinde

ja ik ben het er helemaal mee eens wie niet praten wil heeft vast wat te verbergen.
en inderdaad ik denk dat peter r de vries zich hier heus wel eens in wil verdiepen.
het is voor hem wel een uitdaging.

17-2-2005
aleuh uit Buitenpost

ach.. dat is allemaal troep geworden.. oweej als je toen iets zei over asielzoekers want dan was je fout bezig dit en dat! En dat met dat DNA gedoe dat geloof ik ook niet... hoe weet je nou echt dat het van die gast is ?

17-2-2005
CeEs uit Bergum

Aanpakken die gast!!!!! Hij weet meer.........................

17-2-2005
ikkuh uit drenthe

waarom lossen ze in amerika zulke zaken wel allemaal op kijk maar naar discovery

17-2-2005
visser uit Broeksterwâld

Plysje en justysje hawwe dit soarte minsken hiel lang de hân boppe de holle hâlden. Want ja, stel je foar dat it immen út it AZC is, dat koe net neffens de fêste polityke oarder.

No, dik 5 jier letter is der noch hieltyd gjin dieder bekend. Althans, ... dit wurdt net nei bûten ta brocht. Sa blykt mar wer ris, Klasse Justysje bestiet noch hieltyd.

Groetnis en tabé, Jan Jitze.

17-2-2005
ras1939 uit Veenwouden

Als de afghaan spreekt, zou de Irakees dan toch schuldig zijn, en de DNA test van toen niet deugdelijk? Dit zou dan weer een van de vele justitiële dwalingen kunnen zijn.

17-2-2005
cherie uit Kollum

deze man weet veel meer dan wij denken, als je niets te verbergen heb kan je altijd praten

hij zit niet voor niets in engeland

18-2-2005
tommie doornspeek uit drachten

ja.. we halen die buitenlanders zelf binnen.Maar ik ben daar geen voorstander van,(komt alleen maar narigheid van) dan druk ik het nog netjes uit.

18-2-2005
sleatswetter uit Zwaagwesteinde

deze man aan de stoom zetten tot hij praat.

deze weet wast meer.

toendertijd moest het in de doofpot omdat ze bang waren dat er met het azc wat gebeurde.
nu is het azc weg en komen ze met verdachten, vreemd hoor.

18-2-2005
teuvo uit Veenwouden

Wil Sjakie die man aan de stoom of aan de stroom zetten ?? Ik vind het beide wel best !! Had niet gedacht dat ze hier nog mee bezig waren.Het zou hun natuurlijk niet mistaan dat ze dit alsnog oplosten, want er is 'geblunderd' in die tijd Zou het dan toch nog es uitkomen wie het heeft gedaan ???

18-2-2005
advertentie

sterkeyerke uit Dokkum

Se hawwe de minsken destyds rinne litten en no kinne se net mear krijge, dit mantsje wit fêst mear, oars sei der wol wat........

18-2-2005
rumoost uit Surhuisterveen

Ik heb het al eens eerder laten weten: Als het een dochter van een of andere hoge piet was geweest, dan hadden ze het AZC wel volledig overhoop gehaald en was de dader al lang ingesloten.

Het is DIEP triest, dat er hier met 2 maten wordt gemeten.

18-2-2005
waldpykje uit wouterswoude

Helemaal mee eens tneim.
Martelen net zo lang dat hij zijn mond open doet.Deze man weet meer anders zou hij wel willen praten.
Ik hoop dat de dader(s) alsnog gepakt word.
Peter R zal dit wel oplossen.
Al is de leugen nog zo snel,de waarheid achterhaald hem wel.Ik hoop dat dit spreekwoord ook nu zal uitkomen.

18-2-2005
phlox uit Twijzelerheide

Dwingen te praten helpt toch niets.
Dan krijg je van alles te horen behalve de waarheid.

En ikkuh uit Drenthe: in de VS zitten ook veel meer mensen onschuldig vast dan hier, dus het is maar wat je onder 'oplossen' verstaat. En wat die Discovery-programma's betreft: daar nemen ze natuurlijk alleen maar de beste gelukte zaken voor, de mislukte zaken daar hoor je niks over daar.

18-2-2005
joepie uit Burgum

Reken er maar niet op, de dader,s zijn al lang gevlogen. Daar hebben ze/zij ook al wel heel lang de tijd voor gekregen.

En dit ALLEEN om de bevolking rustig te houden. Want eigenlijk wisten we met zijn allen wel in welke richting we de dader,s moesten zoeken is het niet zo.

18-2-2005
Wâldnetfan uit Ingwierrum

It liket my it bêste dat der een kompleet nij plysjeteam op set wurdt, en dan it hiele ûndersyk oernei dwan, ek de dna-testen. Want it âlde ûndersyk ha ik totaal gjin fertrouwen yn, dat kin wol yné prullebak. En dan moatte se yn it nije ûndersyk ek ALLES en ELKENIEN ûndersykje, wa't it ek is, blank, swart of wat dan ek.

18-2-2005
joepie uit Burgum

Phlox, het gaat ook om de wijze van aanpak. Als er ook maar iets gebeurt, dan heb je de hele politie-macht op je dak. En wel meteen.
Hier is men naar mijn mening veel te afwachtend, het is voor criminelen een paradijs geworden in Nederland.

18-2-2005
De Jong uit Friesland

Dwingen helpt idd niet. En die DNA test? Die wijst uit dat het DNA van de Afgaanse verdachte niet overeenkomt met het gevonden DNA...

18-2-2005
miep uit Aldeboarn

Ik tink dot hjir een protte minsken binne diet wol de klok lieden jhet ha mar net witte wer de klepel hingend.

18-2-2005
dan uit zwaagwesteinde

vehoren deze persoon het lykt erop dat sommigge mensen iemand de hand boven het hooft houden gezien de vele dwalingen en tydsduur dat alles in beslag neemd als er ergens iets te halen vald duurd het in deze zaak lang heeeeeeeeeeeeeel lang

18-2-2005
jeen uit Twijzelerheide

hja matte de man sa bot under druk sette,dot der wol prate mat.
mar ja dot sil tink ek wol wer net myje.
de mon yn kwestie wyt der neffens my wol meer oer,oars hie hy wol prate wollen.

jeen.

18-2-2005
catharina uit Veenwouden

Ze moeten gewoon iedereen hun dna af laten staan, misschien woont de dader wel in de buurt........

18-2-2005
de Jong uit Friesland

Ben het met Catharina eens. Dan kan de politie het DNA ook gelijk in een databank opslaan. Hebben ze gelijk van iedereen DNA. En wie weigert, is verdacht. Als je niks te verbergen hebt, waarom dan weigeren?

18-2-2005
viking uit Harkema

het AZC is er nu niet meer dus zijn de daders ook al lang weg catharina,het is gewoon heel duidelijk dat het een buiten lander was,en zeg nu zelf de dader zit daar nu echt niet meer in de buurt hoor,nu kom je wel met het zout als het ei op is.

18-2-2005
waldnetfan uit Ingwierrum

Viking, wa seit dat it een bûtenlander is?
Der wenje hjir yn Fryslân ek genoch kriminele idioaten!!!
Ik bin foar een grutte lannelike DNA-bank, ek fan asylsikers. Se meie myn DNA hjoed noch wol ha, as der mar gjin misbrûk fan makke wurdt, gjin gekke proeven of sa.
As se fan elkenien DNA ha, dan binne een protte saken gau oplost.

18-2-2005
JOHO uit Kollum

Ze moeten gewoon meteen bij de geboorte DNA afnemen, net al het hakkeprikkie dit ook verplichten!!!!

als iedereen DNA afgeeft, wordt er een hoop zaken snel opgelost!

18-2-2005
tilstar uit Kootstertille

De zoveelste blunder van Justitie.
Dat kan wel zijn Waldnetfan, maar laat die mensen eerst eens naar hun eigen land gaan. Dan hoeven wij die kosten voor hen ook niet te betalen.
80% wat in een AZC zit kan rustig teruggestuurd worden, want die worden niet bedreigd.

Minister Verdonk moet nog harder optreden.

18-2-2005
gruttepier uit Grou


In gevallen als deze moordzaak en alle andere zware delicten, voortaan alle als verdachte aangemerkte personen meteen aanhouden en D.N.A. afnemen.

18-2-2005
J-One uit Bûtenpost

Joepie schreef: En dit ALLEEN om de bevolking rustig te houden. Want eigenlijk wisten we met zijn allen wel in welke richting we de dader,s moesten zoeken is het niet zo.

J-One voegt toe: is er dan al een dader aangehouden??? Heb ik iets gemist???

18-2-2005
tineke21 uit Zwaagwesteinde

Tis n raar zaakje...!!!

18-2-2005
heinekenbrother uit Dokkum

apart zaakje hjer

18-2-2005
hirihiri123 uit Tjerkwerd

Daar hebben ze volgens mij wel tactieken voor om hem aan het praten te krijgen.
En dan de advocaat nog?Ben benieuwd wie hem gaat bijstaan. Pakken zullen ze dat beest!!!!

18-2-2005
hirihiri123 uit Tjerkwerd

Ik heb Na de moord een foto in de krant gezien, ik dacht de Telegraaf, met twee van die buitenlandse koppen. De ene verdachte woonde toen in het AZC in Kollum, die werd vrijgelaten. En die andere man is bij mijn weten , zonder gehoord te zijn, heengezonden.!!! En nu moeten ze die gast weer uit Engeland halen..................Hoe dom kan men toch zijn in Friesland, trouwens in HEEEEEEL Nederland, t'is overal rotzooi waar die moslims zijn/komen

18-2-2005
foreveryoung uit dokkum

Het blijkt nog steeds hoe gevoelig dit politiek ligt,ongelofelijk. de echte dader zullen ze waarschijnlijk nooit meer pakken helaas dankzij het geklungel van de overheid,politie en justitie.VERPLICHTE DNA ZOU BEWIJZEN DAT HET WEL EEN AZC ER MOET ZIJN DAT IS WAT ER LOOS IS.

18-2-2005
webmaster uit zwaagwesteinde

Het lijkt me vrij eenvoudig: Als je niks te verbergen hebt, kun je openlijk spreken.

Wat DNA betreft: mijn persoonlijke mening is dat hier te veel waarde aan gehecht wordt.

Ik heb een keer Peter.R gezien waarin iemand (ten onrechte) veroordeeld was op basis van een DNA match. DNA is dus niet altijd zaligmakend.

Deze zaak houd nog een boel mensen bezig.

Bezoek ook eens www.mariannevaatstra.nl

18-2-2005
advertentie

kabelgek uit Zwaagwesteinde

ik hoop dat de dader toch eens gepakt word
deze persoon die niks zegt mag voor mijn part ook richting afganistan

18-2-2005
eelkejan uit Burgum

Die persoon die nix zegt kunnen ze beter even langs de Westerein sturen?Even bei Hindrik Beeker mei syn fuotten yne pers?

18-2-2005
rommie uit de westerein

eelkejan, Hindrik leeft al lang niet meer. Maar even terug te komen op het onderwerp. Ik denk ook dat de dader(s) al lang gevlogen zijn. En deze man in Engeland weet er vast meer van...

18-2-2005
visser uit Broeksterwâld

De dieder wennet allang net mear yn de Wâlden. It is him hjir ferstiene hiet ûnder de foutten wurden.

Mei help fan it politiek-correcte OM en Plysje en de friendjes fan it COA fansels is de dieder allang nei it bûtenlân flechte. Want ja, it soe it "imago" fan de gemiddelde Asielsyker wol ris oantaaste kinne as blykt dat de dieder yndie út it AZC komme soe.

Gerjochtighied sprekt! Mar yn dit lân soms mei twa maten!

Groetnis en tabé, Jan Jitze.

18-2-2005
catharina uit Veenwouden

Zolang er geen bewijzen zijn, mag niemand hier al vooroordelen uiten.
Ik lees hier teveel negatieve uitingen naar buitenlanders. Ik schaam me ervoor dat er zoveel rascisten zijn op deze site!
De meesten hebben nog nooit met iemand van het AZC gesproken of zich ooit verdiept waarom ze hier tijdelijk zijn. Ik zou zeggen doe dat eens, dan krijgen jullie een heel andere mening en wat meer respect.

18-2-2005
visser uit Broeksterwâld

De dieder wennet allang net mear yn de Wâlden. It is him hjir ferstiene hiet ûnder de foutten wurden.

Mei help fan it politiek-correcte OM en Plysje en de friendjes fan it COA fansels is de dieder allang nei it bûtenlân flechte. Want ja, it soe it "imago" fan de gemiddelde Asielsyker wol ris oantaaste kinne as blykt dat de dieder yndie út it AZC komme soe.

Gerjochtighied sprekt! Mar yn dit lân soms mei twa maten!

Groetnis en tabé, Jan Jitze.

18-2-2005
phlox uit Twijzelerheide

Zo zie je maar Catharina: niet iedereen wìl zich verdiepen in anderen of nadenken over dingen.
Daar krijgen ze hoofdpijn van en daar worden ze dan weer agressief van, zoals je ziet.

Enne Jan-Jitze: áls ze al voorzichtig omspringen met asielzoekers dan is dat helaas een noodzakelijk kwaad omdat, bij elke aanwijzing die die kant op zou wijzen, figuren als jij meteen een hetze ontketenen tegen iedereen die toevallig op het AZC woont.

18-2-2005
catharina uit Veenwouden

helemaal mee eens phlox!

18-2-2005
JB uit Burgum

Die man die nu niet wil praten,heeft of had die een ringbaardje?Deze kwam mij toen zeer bekend voor,net of had hij ook in Burgum gewoond,maar ja,ze lijken ook best wel veel op mekaar,Noord-Afrikaanse types,dat zullen zij ook wel van ons bleekscheetjes vinden.

18-2-2005
JB uit Burgum

Hopenlijk komt er snel een oplossing,want het lijkt me slopend voor de fam.Vaatstra,dan kan het echte verwerken beginnen en dat de dader maar voor de leeuwen gegooid mag worden,ik stel voor dat er van de vele leegstaande gebouwen in Fryslan,arena's worden gerealiseerd en dat de families van slachtoffers losgelaten worden op daders!!Altijd die slappe straffen hier,word ik niet goed van!

18-2-2005
tessel uit Houtigehage

zoveel namen en plaatsen waar is nokko nu

18-2-2005
catharina uit Veenwouden

JB haal jij je schoolgeld maar terug, want Afganistan ligt NIET in Afrika! Wat probeer je hier nu te suggereren?

18-2-2005
waldnetfan uit Ingwierrum

catharina en phlox, respect moet je grotendeels verdienen hoor.
En zeg eens eerlijk, hoeveel van de asielzoekers hebben er respect voor de Nederlanders en Friezen, en respect voor onze wetten en onze cultuur????????
Wij hoeven ons toch zeker niet aan te passen aan hen, zij moeten zich aanpassen aan ONS.
En sommigen willen en doen dat ook wel, maar heel veel vertikken het gewoon.
Dat heb ik niet van mezelf, maar van mensen die in een azc gewerkt hebben.

19-2-2005
waldnetfan uit Ingwierrum

En deze getuige of verdachte moeten ze gewoon vast zetten totdat hij praat.
Al duurt het 10 jaar.

19-2-2005
januzz uit Harkema

beste catharina..
wel apart dat die gast ineenkeer naar engeland verkast niet zelf jij moet dat snappen!
ook asielzoekers verdienen respect,maar andersom ook! En dat is het enige wat mis gaat in deze maatschappij.. Respect.

19-2-2005
heemhond uit Uithuizen

"Met onwillige honden is het moeilijk hazen vangen". Als deze Afghaanse jongeman aangeeft niet te willen getuigen dan zal het moeilijk worden om hem aan het praten te krijgen. Tenslotte kan hij zich beroepen op het zwijgrecht, dat deed Volkert van der G. ook, evenals de onlangs veroordeelde Hell's Angels in de Nomads-zaak.

19-2-2005
klompke uit Zwaagwesteinde

Heel erg appart..die AZ*er heeft het niet gedaan (zegt ie) maar toevallig ging deze jonge man een dag naar de moord weg en toen was hij ff verdwenen van de wereld..maarja politie beschermt je wel..dus je bent nergens bang voor en nu kun je niet praten.politie van nix..politie moeten je vrienden zijn toch-DUS NIET-als ze eerder en beter hadden gezocht dan was deze brute moord wel opgelost maar als ZE zo door blijft prutsen dan blijft het voor altijd onopgelost.PETER R DE VRIES DOE JE BEST.....

19-2-2005
Kim uit Damwoude

Als eerste even een reactie op Catharina:
Jij schaamt je daarvoor???nou niet best dan schaam ik me voor jou!Je weet toch zeker zelf ook wel dat dit lang niet deugt gvd ze moeten die klootzak over de grond hierheen slepen en praten zal die niet best godver hij lacht ons hier gewoon uit man je kunt me niet kwaad genoeg krijgen met dit ik hoop echt voor de familie van marianne dat hij opgepakt word het zijn zulke aardige mensen, dit verdienen ze niet dit verdient niemand

19-2-2005
kip uit thuis

als ze nou van ieder mens in dit land DNA opslaan in bv een data bank was de dader bekent geweest!maar ja je mag hier niet eens dna afnemen zonder toestemming terwijl je wel verplicht bloed moet afstaan voor een alcohol test!de ministers hier hebben maar vreemde bedenksels!

19-2-2005
badgirl uit gerkesklooster

deze moord is echt niet door een nederlander gedaan, een nederlander gaat niet zo te werk, de meeste nederlanders werken het met de handen af!!!

19-2-2005
advertentie

snoepie uit veenwouden

o wat een discusie je wordt er niet goed van.
ik wil maar een ding en dat is dat de daders worden gepakt of het nu zwart,bruin,geel of witte mensen zijn dat maakt niks uit.

maar die man uit engeland weet er meer van anders houd hij zich niet stil.

p.s veel sterkte fam vaatstra

19-2-2005
frisianoutlaw uit Damwâld

die afgaan moet zich gewoon melden en als hij dat niet doet dan maar onder bevel van de rechter , dan nog niet dan moet hij maar opgespoord worden door peter r de vries Alias agent BIG. die weet tenminste meer daders te vinden dan de politie hij doet nog eens wat voor de mensen en ome agent kan en wil alleen maar bekeuringen uit schrijven want dat brengt geld in het laadje en een moord zaak oplossen niet.

20-2-2005
JB uit Burgum

Lief strevertjeCatharina(NOT)ok ik heb niet opgelet,Afghanistan ligt dus in Azie niet in Afrika,maar de politie heeft vanaf het begin niet opgelet,ik had moeten zeggen,noord Afrikanen en west Aziers,ok?
En dat jij je schaamt voor de boosheid(want dat is het,onmacht)van veel mensen hier,die walgen van wat dat meisje is aangedaan,omdat deze mensen net als haar familie,een dader willen.Als deze man niets op zijn kerfstok heeft,wat is dan zijn probleem,zijn achtergrond?Is hij daarom "gevlucht"?

20-2-2005
JB uit Burgum

Badgirl zegt:een Ned.gaat zo niet te werk,dat vind ik vaag,zie Maartje Piek,wat te denken van die schrijver uit Grun,die ging ook niet lichtzinnig te werk,nee gekken zijn overal,misschien woon je naast een,maar ik snap wel wat je bedoeld,dat die vent niet wil praten,dat het wel uit die hoek moet komen,maar ze niet over 1 kam scheren,dat is onterecht!Onder Nederlanders zitten ook veel'rotte'appels,zo ook bij buitenlanders,maar niet het merendeel.

20-2-2005
catharina uit Veenwouden

Veel mensen uit het ACZ moeten het land verlaten omdat ze hier geen verblijfsvergunning hebben gekregen. Net als jullie allemaal wil ik ook dat de dader(s)gepakt gaat worden zo snel mogelijk. Het gaat mij er om dat veel mensen al iemand verdacht maken alleen al om zijn huidskleur en dat gaat mij te ver.

20-2-2005
catharina uit Veenwouden

ACZ=AZC

20-2-2005
riro uit Hurdegaryp

Ik hoop dat heel snel de dader wordt gevonden, aleen al om alle domme reakties van alle mensen al die jaren. En schrik niet als het een is uit je eigen omgeving, zo blank als sneeuw!!! Het DNA (daderspoor in dit geval redactie!!) heeft stamkenmerken van een europees ras, je weet wel, een zoals wij!!! En mensen, als wij hier worden verdrukt, verjaagd of anders het leven onmogelijk wordt gemaakt. Dan hoop ik dat er voor ons een land is met een AZC en dat ze daar beter met "ons" om zullen gaan!!

20-2-2005
JB uit Burgum

Weleens van gehoord,dat dat eerste daderprofiel niet klopte,riro?Dat werd gezegd om de gemoederen rustig te houden,vanwege de ophef met het AZCKollum toendertijd,(eierengooien enz)Ze kunnen geen onderscheid maken in DNA,alleen als het om rassen gaat en bepaalde genen van bep.volkeren die een of ander uniek gen hebben.Laten we erover ophouden en dat de dader gepakt mag worden(wat voor merk type of kleur dan ook)

20-2-2005
riro uit Hurdegaryp

JB, helemaal gelijk. Pakken die dader. Forensische DNA is wel wat verder lees oa: http://www.dnacode.nl/interactief/nieuwdnaonderzoek/
Verder is er al te veel gezegd!!

20-2-2005
tineke21 uit Zwaagwesteinde

Hopelijk word er ooit een dader gevonden!

26-2-2005