Buswassers bij Qbuzz in de knel na aanbesteding
Publicatie: donderdag 30 januari
Reacties

Het gaat lekker bij Qbuzz...


Het kan allemaal in Nederland. Elke aanbesteding is in elke branche een grote chaos. In de zorg, banken, scholen, taxi en busvervoer. De directies krijgen mega bonussen, adviesbureaus strijken megawinsten op en personeel wordt de dupe. Overal moeten er mensen uit maar alleen op directie niveau blijven ze zitten. Net zoals na faillisementen van enkele touringcarbedrijven. Complete personeelsbestand weggeschopt. Directie en managers zitten na doorstart weer achter hun bureau. Kan allemaal in Nederland.




Dat is niet hoe het werkt 😅



En je geraniums dan?


Die zullen wel geel zijn


12 minuten schoonmaaktijd per bus. En daar moet je dan als passagier in zitten.


Wat hebben vaste contracten met "net behandelen" te maken. Als ze Ariva een vast contract hadden gegeven. Kun je buswassers ook een vast contract geven. Maar niet als om de paar jaar een stokje wordt doorgegeven.


Koud en nat jammer dat het niet vriest.
Heb menig dagen gewerkt in kou regen en vorst _6/10graden. aluminium kozijnen vliesgevels plaatsen, ritten als Rijswijk Breda Amsterdam. We deden werk en hadden werk Tegenwoordig dekken ze het met hun mobieltje te ver dienen, en op een knopje te drukken een ander het wel doet. En chillen op de stoel of bank. Uitkering te genieten ben toch niet gek zeggen de profiteerders.


Tja en dan vinden ze het gek dat ze een blik buitenlanders openen. Die willen wel werken in deze omstandigheden voor dat geld. Elke job heeft wel wat en misschien wat langer wachten totdat je gaat miepen. Dit is in mijn ogen redelijk snel. 1febr. is morgen al.


Gelukkig is er tegenwoordig zat werk te vinden!
Maar wat de problemen met het overstappen van Arriva naar QBus waarom moet er in het hele land tegelijk op 15 December een wisseling van maatschappijen zijn?
Waarom niet per regio gefaseerd?
Het kan toch per opvolgend jaar?
Kunnen die te hoog ingeschaalde Ambtenaren dat zelf niet bedenken?


De provincie wil voor een dubbeltje op de eerste rang, een vervoerder doet het voor dat dubbeltje op de eerste rang en het personeel betaald uiteindelijk dat dubbeltje dat de provincie zo graag wil. Met dit als resultaat.



Laat de Oost Europeanen hier maar nog meer komen, die willen wel werken... En lopen niet alleen maar te klagen en te zeuren als ze geen TV in hun kantine hebben of lekker buiten aan het werk zijn.



Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan