Snelbussen Qbuzz rijden noodgedwongen 80 km/u
Publicatie: woensdag 8 januari
Reacties
Vind de boetes "onacceptabel" . kunnen ze toch wel gezien de situatie een keer door de vingers zien ?
"omdat ze nog gekeurd moeten worden door de Rijksdienst voor het Wegverkeer"
Ik weet niet hoor, maar dit doe je toch eerst voordat je ze de weg op laat gaan?
Wederom een fraai voorbeeld van een bedrijf wat het werk krijgt en vervolgens de zaak niet op orde heeft. Of wist men dit pas begin dit jaar?
Ze hebben wel tijd genoeg gehad om de bussen in Tsjechië te kopen dus vermoed ik dat ook bij dit bedrijf niet de juiste persoon op de juiste plaats zit. Hij/zij wist waarschijnlijk niet dat bussen een keuring nodig hebben om 100km p/u te mogen rijden op de auto(snel)wegen.
Het is vanaf het begin al gehannes bij Qbuzz.Overstaptijden kloppen niet, want die tijd is er niet. Ik zie ook onzekere chauffeurs achter het stuur, sommigen hebben zelfs nog maar net het benodigde rijbewijs. De bussen zien er niet uit, vooral die gelen, oud materiaal. Al met al zeker geen verbetering, ik wens dat Arriva terug komt, want dit is niks en het wordt ook niks.
Dat laatste.
Volgens mijn info moet een bus een ABS remsysteem hebben. Dan pas mag ie honderd.
Hoe kin it dat se wol oant 80km/o keurd binne, mar net oant 100 km/o? Dêr giet sawiesa wat mis neffens my...
RAY1977 CORRECT
En boete om dat het systeem weet dat de bus maar 80 mag. Als je met een AMBULANCE met zwaailicht (spoedprocedure) bij de trajectcontrole 140 rijd krijgt " de baas" de boete thuis (zijn er heeeel veeeel) een medewerker heeft er een dagtaak aan om alles via formulieren te weerleggen
.en dus op andere kant ambtenaren...WAT EEN BUREAUCRATIE...
Ja, de kentekens van bijv. brandweer- en ziekenwagens zijn bekend. Maar het rijden in een hulpverleningsvoertuig is geen vrijstelling om onbeperkt regels te breken.
Tenzij het om een spoedmelding gaat, dient de bestuurder van bijv. een ambulance zich ook aan de maximumsnelheid te houden.
Je 'kunt' niet vooraf vastleggen: hulpverleningsvoertuig, dus mag standaard sneller rijden. Dat dient per situatie bekeken te worden.
Natuurlijk worden spoedritten in een systeem vastgelegd, dus dat zou wel prima automatisch geregeld kunnen worden. Spoedrit > flitsboete wordt automatisch geannuleerd.
Qbuzz —- bagger chauffeurs achter het stuur en bagger directie …. Conclusie een groot K bedrijf !!!!!!
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan