'Minder parkeerplekken bij nieuwbouw verplichten'
Publicatie: 8 maart 2023, 14.00 uur
Reacties
Ken wel een aantal straten in Drachten waar wel wat meer parkeergelegenheid mag komen...
Tuurlijk, linkse rakker.
Wie in de walden beschikt over een anderhalve auto? Als je als twee werkende gezin beide een auto nodig moet hebben omdat de regering graag wilt dat je veel werkt. Typisch groen links gezeur, zolang de bloemetjes maar mooi groeien.
Ik denk dat je het vooral per geval moet bekijken en niet star vasthouden aan twee plaatsen per huishouden.
Soms is twee parkeerplaatsen per woning gepast, maar - zoals in het artikel ook wordt aangeduid - is twee plaatsen per woning natuurlijk overkill bij een appartementencomplex voor ouderen en jongeren.
Mijns inziens zou men dan ook niet moeten richten op een vast getal voor alle gevallen, maar zou men het voor verschillende scenario's moeten bepalen: bijv. twee voor gezinswoningen (40 per 20 woningen), anderhalf bij jongeren- en seniorenwoningen (30 per 20 woningen), enzovoort.
Ps. het is 'hij/zij/het wil', niet 'wilt'.
Groenlinks. Erger dan dat klimaat clubje is er ook niet.
Jawel. D666
Ik stel voor helemaal geen parkeer plekken meer bij nieuwbouw
Ja, in het noorden heb je algauw meer auto's per huishouden, maar dat geldt niet voor elk huishouden.
Ik denk dat je het vooral per geval moet bekijken en niet star moet vasthouden aan twee plaatsen per huishouden.
Soms is twee parkeerplaatsen per woning gepast, maar zoals in het artikel ook wordt aangeduid, is twee plaatsen per woning natuurlijk overkill bij een appartementencomplex voor ouderen en jongeren.
Mijns inziens zou men dan ook niet moeten richten op een vast getal voor alle gevallen, maar zou men het voor verschillende scenario's moeten bepalen: bijv. twee voor gezinswoningen (40 plaatsen per 20 woningen), anderhalf bij jongeren- en seniorenwoningen (30 plaatsen per 20 woningen), enzovoort.
Mag je niet eens meer dan twee auto's hebben als het nodig is en kan veroorloven? Bull shit
Dat zeggen ze niet, dat je als huishouden niet twee auto's (of meer) mag hebben als dat nodig is.
Echter, lang niet elk huishouden beschikt over twee auto's. In sommige gevallen is twee parkeerplaatsen per woning dan ook overkill en verspilling van ruimte, zoals bij een appartementencomplex voor jongeren en ouderen.
Ik denk dat je het vooral per geval moet bekijken en je niet star moet vasthouden aan twee plaatsen per huishouden.
Mijns inziens zou men dan ook niet moeten richten op een vast getal voor alle gevallen, maar zou men het voor verschillende scenario's moeten bepalen: bijv. twee voor gezinswoningen (40 plaatsen per 20 woningen), anderhalf bij jongeren- en seniorenwoningen (30 plaatsen per 20 woningen), enzovoort.
Hypothetisch: Stel je bijv. eens een studentenflat in Groningen voor, met twee parkeerplaatsen voor elke studentenwoning ...
Te zot voor woorden. Voor elke studentenwoning één parkeerplaats geldt dan praktisch al als betegeling voor de vogels.
Dat is nog beter
dit moest een verkiezing stunt van groen links zijn
wie nu nog op hun stemt ,moet wel heeeeeel dom zijn
er is hier niet eens fatsoenlijk ov.als je dit soort plannen bedenkt heb je zelf ook geen problemen met parkeren
ik zie het zo , hoe minder parkeerplaatsen bij je woning (gratis parkeren voor bewoner) hoe meer er op een betaalde parkeer plaats moeten gaan staan , en dus meer inkomsten voor de gemeente.
Alle gratis parkeerplaatsen zijn al bijna opgevult door betaald parkeren of bankjes.
het kiriat ono plein stond altijd tot de nok toe vol.
nu moet je er betalen en is het een mooi skate plein boor de jeugd geworden , autos staan er nagenoeg niet meer , ja bij de AH en richting het zwembad. en wie heeft er weer last van ....de bewoners achter de AH want menig winkelpersoneel zal nu daar heen gaan om de melk koe te parkeren...
zucht.... en dat alles om drachten aantrekkelijker te maken, helaas niet dus
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan