Contact
Account
Logo
Zoeken
Zoeken

Crisisnoodopvang van COA komt in Fries Congrescentrum

Publicatie: 4 augustus 2022, 13.13 uur

Reacties

diuwer uit Boornbergum

gezellig voor boornbergum en de trisken

4-8-2022
musky uit Rinsumageast

Als het maar geen z.g.n.vluchtelingen zijn uit veilige lande .n,die kunnen beter naar Denhaag in de regerings gebouwen

4-8-2022
sjong uit Drachten

Crisisnoodopvang = permanente opvang

4-8-2022
suameerder uit Sumar

Het COA moet eens wat sneller gaan werken om te kijken of het allemaal wel asielzoekers zijn.. Ik denk dat zo wie zo 1/3 gewoon weer terug naar land van herkomst kan.

4-8-2022
advertentie

mirjamat uit Ternaard

Dat doet het COA niet, dat is een taak van de IND.

Like
5-8-2022
ZonneStorm uit geen plaats gevonden

Ik heb de brief ontvangen Waldnet want ben een omwonende,er staat in de brief " Duur van de opvang van vluchtelingen:
De vluchtelingen worden voor de duur van 6 weken opgevangen,met mogelijk een verlenging van zes weken."

4-8-2022
Donkerwite pyt uit Heineburen

Als dat maar geen leugens zijn ? De R overheid is al niet meer te vertrouwen ! Heeft Drachten nog niet genoeg ellende moet dit er ook nog bij komen ? Past dit wel binnen de vergunning van het Congrescentrum?

Like
4-8-2022
boekebaaske uit De Westereen

Het kwartje van kok zou ook tijdelijk zijn.

Like
4-8-2022
blader uit Drachten

6 jaar bedoelen ze maar durven ze niet te schrijven

Like
5-8-2022
OvB uit Drachten

Dit was natuurlijk al veel langer bekend. Maar denk dat de bekendmaking zo lang mogelijk uitgesteld is om onrust te voorkomen. Het is nu voor veel mensen vakantie. Dan krijg je de minste weerstand.

4-8-2022
dre69 uit Drachten

GEEN VEILIGELANDERS!!!!!

4-8-2022
centraal uit Dokkum

Heel triest en onacceptabel. Wanneer zien ze in Den Haag eens in dat Nederland vol is wat betreft asielzoekers en vluchtelingen.

4-8-2022
Kareltje uit Aalsum

Tjonge, tjonge, tjonge, dit is niet meer te bevatten, en dan te bedenken dat er nog minimaal 12000 binnengelaten worden voor het einde van het jaar, en maar oppassen hoe je je onvrede uit hier op de site en elders om niet te worden verwijderd al dan niet neergezet te worden als racist, ongelooflijk!

4-8-2022
advertentie

theodorus uit Burgum

Niks racist kareltje,wilders waarschuwt ons al jaren dat ons asielbeleid veel te soepel is,er zwerfen in nederland duizenden uitgeprocedeerde buitenlanders rond die geen enkele kans hebben om hier te blijven.Maar het grote dilemma is dat het land van herkomst hun niet terug wil hebben.We kunnen ze op het vliegtuig zetten naar hun land maar zijn in no time hier weer terug.Misschien een idee om hun werk aan te bieden ?Willen ze niet dan linearecta terug naar hun land .Niet goedschiks dan maar kwaadschiks ,ons landje is vol overvol,strenge controle op schiphol ,ook onze grensovergangen moeten weer bewaakt en gecontroleerd worden.Echte vluchtelingen[oekraine] zijn welkom de rest ,syriers,marrokanen,somaliers,irakezen enzv. terug naar eigen land.Dit zie ik als oplossing van het asielbeleid.Want er is in nederland een fikse tegenstand aan de gang wat het toelaten van nog meer asielzoekers.

Like
4-8-2022
Barbapapa uit Drachten

Triest hoe de VVD zelf een crisis organiseert voor mensen en dan over de rug van die mensen stemmen proberen te winnen. Je hebt niet alke flessen in je kratje als je nog op die partij stemt

4-8-2022
famkeutdepeen uit De Jammer

Dit zag je aankomen. Enkele bewoners van het himsterhout hebben er voor gezorgd dat er nog maar een paar evenementen per jaar mogen zijn. Daar kan de schoorsteen niet voor roken. Ze krijgen nu de deksel op de neus…..
wat mij betreft zijn deze vluchtelingen meer dan welkom!!!!! De aarde is van ons allemaal

4-8-2022
datbenikhoor uit Harkema

Laat ze lekker in jou achtertuin neerzetten. Het moet ook een keer klaar zijn. Na die 6 weken wordt het nog eens 6 weken verlengd en dan? Er is geen plek, geen voorzieningen meer. Het zijn geen gezinnen die hier naar Nederland komen, ze komen alleen voor het gratis leven.

Like
4-8-2022
MisteryLeak uit Drachten

Had zo'n opmerking kunnen verwachten van iemand uit Harkema.

Like
4-8-2022
datbenikhoor uit Harkema

Ik ben geen harrekiet. In drachten zitten nu al 3 opvang locaties van het COA, hoe veel moeten er bij komen voordat je straks geen Nederlands meer hoort daar? Moet alles maar geslikt worden? Ik heb mijn jeugd elders gewoond, ik zie het met de tijd achteruit gaan. Complete wijken worden getto's, in de supermarkt hoor je zoveel die de taal niet kennen. Ik denk dat het beter is om eerst de grote intrede stop wordt gezet. Huisartsen en tandartsen hebben patiëntenstop, ik vind dat niet normaal maar blijkbaar hebben sommigen die er geen last van hebben er geen problemen mee.

Like
4-8-2022
sixpack uit Drachten-Azeven

Wat denk je van omliggende dorpen? Haha. Daar worden ze ook volop geplaatst. Veel sociale huurwoningen die leeg komen worden op internet niet eens meer aangeboden maar direct toegewezen. Men stemt hier zelf mee in. En nu komt er tijdelijke opvang in de iets betere buurt en dan gaan mensen zeuren. Snap je niet toch?😉

Like
4-8-2022
datbenikhoor uit Harkema

Kan mij niet schelen in welke buurt van drachten, wil trouwens de trisken niet echt bestempelen als betere buurt.. himsterhout staan wat leukere woningen. Maar gaat mij over het algemene plaatje alles wordt maar volgestopt en er is geen rem meer.

Like
5-8-2022
rommie uit Oudwoude

Famkeutdepeen, uitgeprocedeerden ook? Nederlanders kunnen dit straks niet meer betalen!

4-8-2022
cheese uit Ureterp

waar gaan we nu ons prikje halen?

4-8-2022
Johnny depp uit Dokkum

Dacht ik net ook hahahaha

Like
4-8-2022
JustUsss uit Drachten

Dat is al een tijdje niet meer daar…

Like
4-8-2022
golfflog uit Drachten

Brief..? De meeste omwonenden hebben helemaal geen brief ontvangen

4-8-2022
JustUsss uit Drachten

Ja hoor, vanmiddag om 12.00 uur

Like
4-8-2022
Dorser uit Drachten

Vreemd, ik woon daar ook in de beurt, geen enkele inlichting gekregen. De eerste leugens worden al verteld.

4-8-2022
JustUsss uit Drachten

Ja hoor, vanmiddag om 12.00 uur lag de brief in de bus.

Like
4-8-2022
Dorser uit Drachten

Niet bij ons!!

Like
4-8-2022
kohil uit Boornbergum

het was te verwachten deze reactiestroom, ingewikkeld dit hoor, hoe loopt dit af

4-8-2022
jrkv uit Drachten

Waarom worden deze mensen zo ver weg gestopt kunnen beter in de Lawei. Hier heeft de gemeente er zelf veel meer zicht op en het is tevens beter voor de winkels in de omgeving er zal vast meer gewinkeld worden, dus winkels eerder leeg.

4-8-2022
swittie uit Garyp

Zal wel net zo tijdelijk worden als de noodopvang in het WTC in Leeuwarden.
Ik zie de allenstaande islamitische mannen daar ook altijd ronddwalen.
Wanneer stopt deze waanzin?

4-8-2022
klaas67 uit Gytsjerk

Laat elke grootbek die zegt welkom in NL maar VERPLICHT een stuk of 10 in huis nemen en zelf betalen,dan zijn na een paar weken vast niet meer zo enthousiast De emmer stroomt allang over !! Het is mooi geweest!

Like
5-8-2022
klassieker uit Wijnjewoude

De Oldtimerbeurs "Klassieker" gaat dus niet door !!

4-8-2022
PeterEnZout uit Drachten

Altijd zo schattig, die mensen die roepen dat de meeste aanvragen worden afgewezen en te denken dat die mensen teruggaan naar hel van herkomst.
Vertel mij dan maar waar die afgewezenen naartoe gaan.
Nou, die gaan nergens naartoe.
Beter een stoel in Ter Apel, dan een stoel in Kaboel.
Als je aankomt in een land waar vluchtelingenwerk de staat kan aanklagen, weet je dat je in de hemel bent aanbeland.
Een huis? Geen probleem.
De taal? Mwah futiliteit.
Werk? Optioneel
Een bijdrage aan de lokale economie? Zien we dan wel.
Nergens ter wereld is het zo lucratief om je aan te melden als in NL.
“Het land is zo klein, maar da’s geen belemmering.”
Desnoods gooien we boeren eruit, laten we de bevolking bloeden, maken we huisvesting onbetaalbaar voor onze eigen bevolking, gieren de prijzen van boodschappen de pan uit, we zullen onze pensioenen veilig stellen……
“Ja maar, wij zijn laagopgeleide mensen, die niet veel verdienen”.
“Kudt”! Dan draag je niet echt bij aan de pensioenpot”
Weet je wat? Dan doen we zoveel als mogelijk.
“Massa is kassa”!
Yeah right….

Elke week zo'n 1000 a 1200 erbij.....


https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2022/07/26/de-asielinstroom-van-week-29-bedroeg-ongeveer-1.200

4-8-2022
nogffdit uit Buitenpost

"Elke week zo'n 1000 a 1200 erbij..."

En er gaat voor 99,9% NOG NERGENS een bel rinkelen dat deze al jarenlange toestanden onhoudbaar aan het worden zijn ! Er nérgens geprobeerd wordt met een beetje gezond verstand dit een halt toe te roepen terwijl de BVNL bevolking de komende jaren langzaamaan de broekriem aan zal moeten snoeren !
Men probeert nog steeds met man maar vooral elitaire kr(m)achten ook deze chaos in stand te houden.

Denk trouwens dat de meeste Nederlanders niet eens weten of überhaupt op de hoogte zijn van wat de kosten van opvang voor 1 asielzoeker zijn.
Dus voor de onwetenden:

>>>>>

De kosten van het COA voor het opvangen van

asielzoekers in een AZC zijn gemiddeld ongeveer

€ 27.900,-- PER PERSOON PER JAAR !!
=========== === ======= === =======

>>>>>
(Bron:
Rijksoverheid dus don't shoot the messenger ;-p)

Tis alsof er, nee niet 1 maar miljoenen emmers leeg gegooid (kunnen blijven !) worden !

Maar een geluk dat de BVNL nog zoveel (belasting) 'sponsoren' heeft ... die de komende jaren nog heel wat voor hun kiezen gaan krijgen.

Like
4-8-2022
advertentie

Ald Nuut uit Gorredijk

@PeterEnZout & @nogffdit

Helemaal eens, en helaas ziet de (nog) gemiddelde NL'er het niet.
Helemaal suf en murw geluld door de bijna dagelijks aangekondigde nieuwe crises, Ukraïne, stikstof, CO2, inflatie, brandstof, Boeren* megawinsten multinationals, stroomnet crisis, watertekort, opvangcrisis, hittegolven,..
Manmanman, we hebben de afgelopen 4 weken meer ellende over ons hoofd gehad dan de afgelopen 40 jaar..

De enige juiste beslissing is: instroom stoppen en per direct, helaas heb je daar een sterke man voor nodig en die zit, ook helaas, niet in dat torentje op z'n troontje..

* Boeren met een hoofdletter ja

Like
4-8-2022
Convoy uit Drachten

Idd brieven sturen in vakantie tijd. Lekker slim gemeente. Je zou maar net een te duur huis gekocht hebben in de Drait of Trisken/Himsterhout. Kun je iig verwachten wat er in Ter Apel aan de hand is. Daar zijn ze de controle verloren. Ook voor de buschauffeurs veel sterkte daar straks. Er is woning nood snappen ze dat dan niet en waarom niet naar Scandinavië daar is ruimte zat.

4-8-2022
PeterEnZout uit Drachten

Daar kan Nederland nog wat van leren 🔒 🚫 ⛔

https://www.nu.nl/buitenland/6203223/zo-werkt-het-deense-asielbeleid-een-van-de-strengste-van-europa.html

Like
4-8-2022
Rudi C uit Hurdegaryp

Eerst maar eens orde op zaken stellen. Nederland voor 10 jaar 'dicht'. En werk achterstanden weg.dan verder kijken

4-8-2022
boekebaaske uit De Westereen

Wellicht de komende jaren inzetten op het opsporen en uitzetten van veilige landers, ze houden honderdduizenden plekken bezet en het kost de belastingbetaler miljarden! Sterkte voor drachten, ik zou maar vast “burgerwacht” groepen organiseren, net als in ter apel. Aan de politie hebben ze daar niks, waarom zou het in drachten anders gaan?

4-8-2022
waldrinner uit Drachten

Als ik het bericht lees, zegt de burgemeester ook dat er werk moet worden gemaakt van het terugsturen mensen uit bijvoorbeeld Marokko, Algerije en Tunesië ( veilige landers). Voor de goede orde: het gaat hierbij niet om
honderdduizenden plekken zoals boekebaaske hier beweert, maar om een paar duizend. Het probleem is vooral dat het COA door bezuinigingen veel te weinig personeel heeft om aanvragen voor asiel snel te verwerken en men heeft te weinig opvangplekken, eveneens als gevolg van bezuinigingen. Men creëert zelf het probleem en doet dan alsof het allemaal onverwacht is en alsof er veel meer aanvragen komen dan voor de Corona-periode. Dat is niet zo, maar die indruk wordt wel gewekt. Aan de arbeidsmigranten, waarvan er veel meer naar ons land komen, kunnen de uitzendbureaus, kamer-en huisjesverhuurders en werkgevers flink verdienen, daar lees ik hier dus haast nooit iemand over. Zat laatst in Roden op een terras, Oekraïense dames brachten daar de pilsjes rond.
Zou het niet beter zijn om te zorgen dat asielzoekers eerder mogen werken zonder de wachttijd waaraan ze nu vastzitten. Lijkt me eerlijk gezegd wel.

Like
4-8-2022
boekebaaske uit De Westereen

Rutte roept al 12 jaar dat de vvd minder vluchtelingen wil. Ze zijn onbetrouwbaar, het rot van het systeem diep. Allemaal zoethoudertjes. Stuk voor stuk. In de politiek is niks onverwachts.

Like
4-8-2022
Convoy uit Drachten

Ja daar kan Rutte niks aan doen hoor. Die heeft last van dementie. En kan dat allemaal niet meer herinneren. 😇

Like
5-8-2022
Windesheim uit Burgum

Conclusie alle reacties;"bezint eer gij begint"

4-8-2022
gsxr uit Drachten

Paar weken terug in het Azc is een medewerker aangevlogen door een lieve gast. Bont en blauw in de nek. Heb de foto gezien. De medewerker mocht aangifte doen van het Coa, betekende wel einde dienst. Dus ze zetten je het mes op de keel in plaats van deze lieve gast te verwijderen. Weet u nog als Drachtster, het azc zou er maar 5 staan, ik denk dat het er nu wel 20 jaar staat, mooi he.
Een bewoner van de trusten even gevraagd of ze een brommer hebben ontvangen, wat denk je niet dus en deze woont aan de weg naar het nieuwe walhalla voor deze , jawel allemaal mannen. Boer Willem, eigenaar zal blij zijn, eigenaar en ziet zijn bankrekening vast groeien. Het klinkt raar, gaat het goed gaat het goed. Dat wanneer er taferelen ontstaan zoals in Ter Apel aanpakken het gespuis. Nee deze industrie zal alleen maar toenemen, deze industrie is ontwikkeld door het Coa, vluchtelingenwerk met goedkeuring van Den Haag.
Ik zou zeggen een aanmeld centrum zou passen in Blaricum, Wassenaar of elders in het Gooi.
Suc6 allemaal en wens omwonenden veel wijsheid toe. Ow voor die mensen daar die met suc6 evenementen tegen hebben gehouden accepteer of protesteer

Vr groet

Henk

4-8-2022
betrokken uit Drachten

Heel menslievend en zo hoort het ook, complimenten voor het Gemeentebestuur. En voor alle zeikerds: denk een keer niet alleen aan jezelf!

4-8-2022
gsxr uit Drachten

Het zou je sieren vrijwilligers werk te doen, denk dat je in deze omgeving woont of heb jij er geen last van. Eens kijken wat als het mis gaat u dan te verkondigen heeft

Like
4-8-2022
PeterEnZout uit Drachten

Op reddingsboten en liften staat ook altijd het max aantal personen. Hoogste tijd dat ze aan landen ook zo'n bordje hangen. Als NL een reddingsboot zou zijn was die al gezonken.....

Like
4-8-2022
rom33 uit Surhuisterveen

Alles goed en wel, laat ze maar komen zoveel mogelijk weet de gemeenteburgemeester politie wat ze in huis hebben gehaald

4-8-2022
Janvangent uit Brantgum

Welkom in ons mooie nederland.
Hoop dat jullie je snel thuisvoelen.
Aan de mensen hier in de wâlden zal het niet liggen.

4-8-2022
heinrich uit Drachten

als ze er zijn geef ik hun het adres van onze burgemeester wel,die heeft vast ook nog wel een plekje voor enkele marokaanse stakkers

4-8-2022
barmontsje uit Hurdegaryp

ik zou zeggen grensje dicht kan alles bij het oude blijven, wat wij hebben boeren over en asielzoeker tekort,??????????????????????? omgekeerde wereld hier

4-8-2022
krekwat uit Drachten

Regel is toch dat vluchtelingen in het land van binnenkomst in de EU asiel moeten aanvragen? Komen ze dan in de haven van Rotterdam aan om vervolgens met een bus naar ter Apel te worden gebracht?

4-8-2022
Ontwikkelingshulp uit Drachten

Bijna alle reacties hier ontzettend negatief én vooringenomen...

Ik stel voor jullie negatievelingen gedwongen te gaan logeren bij de opvang; gaan de vluchtelingen in JULLIE HUIZEN wonen... da's pas lef hebben!

4-8-2022
advertentie

barmontsje uit Hurdegaryp

nee zij moeten gewoon thuis blijven we kunnen ze daar in hun eigenland beter helpen dan dat ze hier komen.

Like
4-8-2022
PeterEnZout uit Drachten

In feite is er maar één echte oplossing voor dit probleem en dat is beperking van de vluchtelingenstroom naar ons land, zoals men dat doet in Denemarken.

Ons land kun je vergelijken met een hotel dat is volgeboekt, maar desondanls volop blijft adverteren als aantrekkelijke locatie om te overnachten. Dat gaat dus niet werken.

Like
4-8-2022
gsxr uit Drachten

Wat bent u echt naïef. Ga jij genaamd ontwikkelingshulp even naar ter apel. Gaan we het zien. Uit jaren ervaring wilt u niet weten wat daar gebeurt. Bent u blind, heeft u de chauffeurs wel eens gehoord. Heeft u de horeca en de winkeliers wel eens gehoord. Ga aub weer slapen onder de steen waar u heeft gelegen. U snapt het niet

Like
5-8-2022
ruuds uit Drachtstercompagnie

Wat een heerlijk menslievende reacties weer! Geen enkel feit, maar iedereen geeft aan dat dit geen goede stap is.

4-8-2022
betrokken uit Drachten

Heb ik dat gezegd Ruuds????

4-8-2022
ruuds uit Drachtstercompagnie

Nee, maar de meeste anderen wel!

Like
4-8-2022
Kareltje uit Aalsum

Conclusie, zoveel mogelijk asielzoekers naar Drachten, zo te lezen zijn ze hartelijk welkom.

4-8-2022
PeterEnZout uit Drachten

Bijna 18 miljoen in Nederland... Plek genoeg 🙈⛔🤥😎

Like
4-8-2022
Onafhankelijk denker uit Hallum

Zoals altijd is de discussie weer voor of tegen en geen enkele nuance mogelijk.

We moeten gewoon erkennen in Nederland dat we geen millioenen mensen kunnen herbergen die hier naar toe willen.

Helaas wordt het probleem weer beheerst door de schreeuwers van uit PVV of de andere zijde iedereen is welkom.

Laten we die nou gewoon eens aan de kant schoppen en met de redelijke en nuchtere mens de problemen erkennen en zien naar mogelijke oplossingen.

Het kan zij als je zorg nodig hebt later dat dat gebeurt met iemand met een hoofdoekje. Anders zijn er misschien niet meer mensen.

Op de campings worden de wc ook al schoon gemaakt door polen etc.

Maar dat we een probleem hebben dat staat buiten kijf. En daar kun je de vluchteling hoe dan ook geen schuld van geven.

Iedereeen ook ik ben een gelukszoeker en velen hier boven zien hun geluk bedrijgt door die zelfde ook gelukzoekende mens.

4-8-2022
boerke uit Dokkum

Kom je terug van je vakantie in Drachten eo, heb je gelijk het vakantiegevoel weer terug.

4-8-2022
wobbebanaan uit Opeinde

🤣🤣👍

Like
5-8-2022
Kareltje uit Aalsum

Over het algemeen wordt de schuld ook niet gegeven aan de asielzoekers, maar het is duidelijk dat niet alles hier naar binnen kan, daar is Nederland niet voor ingericht, het is inmiddels ook duidelijk dat er opstand komt door het misdragen van gelukzoekers , kijk eens naar Terapel, waar haal je het gore lef vandaan hier te gast te zijn en een buschauffeur te belagen die jou naar de grote stad brengt om te winkelen van het geld wat je van de gemeenschap hebt gekregen, waar haal je het gore lef vandaan hulpverleners te lijf te gaan die jou helpen wegwijs te maken, waar haal je het gore lef vandaan te stelen en te roven, je bent hier te gast, kortom er is veel frustratie bij de Nederlanders, en waar gaan wij naar toe als we hulp nodig hebben, is er een tweede land waar ze zo gek zijn als hier in Nederland ?

4-8-2022
repelsteel uit De Westereen

Veel geschreeuw en weinig wol
Ga toch stemmen bij de volgende verkiezingen
Maar nee iedereen denkt mijn stem word toch niet gehoord
De meute stemt niet
Ze moeten het verplichten Mischien dat Nederland dan een ander beleid voert

4-8-2022
midas76 uit Drachten-Azeven

Eigenlijk ben ik best jaloers op deze asielzoekers, gratis huis, gratis sportschool, gratis boodschappen, gratis internet, mag niet werken, gewoon chillen met vrienden.
En ondertussen werk ik mij de pleuris tot 67 jaar.

4-8-2022
burgumwest uit Burgum

Alleen al om dit soort opmerkingen hoop ik dat we nooit in een oorlog verzeild raken.

Like
4-8-2022
riemersma uit Dokkum

Midas: Een paar adviezen; Verdiep je er een beetje in--ga eens bij een asielzoeker op bezoek EN in gesprek-- Laat je eens informeren door een hulpverlener/vrijwilliger die bij/met vluchtelingen werkt--Breng eens een bezoek bij een asielzoekers centrum--Kijk eens wat verder dan je dorp-- Misschien kom je er dan achter dat je een niet zo slimme reactie hebt geplaatst.

Like
4-8-2022
Like
4-8-2022
Kareltje uit Aalsum

Eigenlijk hoeven ze geen personeel meer te zoeken, ze hebben mensen zat daar, oh nee die mogen niet werken!

Like
4-8-2022
sixpack uit Drachten-Azeven

Ooit gezien hoe die mensen daar erbij lopen? Zijn net zombies. Die zijn op. Echt op. En niet snel genoeg geholpen is boze gezichten en vaak nog veel erger... Bij die werknemers begint ook eindelijk een lampje te branden dat t smerig ondankbaar werk aan het worden is. Ze willen t niet meer doen. Klapt vanzelf allemaal en met zulke lage lonen ist gewoon te duur en veel te gevaarlijk om daar te werken en dat maakt t aantrekkelijk om lekker thuis te zijn.👌🏼

Like
4-8-2022
Frieskk uit Drachten

Hypocriete burgermeester wil meer inspanning om "veiligelanders" weer naar hun geboorteland te kunnen terugsturen.. Probeert nog snel even een witje voetje te halen bij de burgers in Smallingerland maar weet ondertussen dondergoed wat er gaat gebeuren en is gebeurd.

4-8-2022
Hotze Tr uit Drachten

Leuk voor Drachten. Ik ben voor opvang van mensen die het moeilijk hebben. Maar ik werk vlak bij een AZC en zie daar alleen maar zwarte mannen met dure telefoons en halve liters bier lopen......

4-8-2022
jan61 uit Drachten

wij praten alleen maar over asielzoekers het zijn toch geen asielzoeker burgemeester praat over gelukszoekers! dat is toch heel wat anders,uitkerings paradijs is het hier!!!

4-8-2022
thefox uit Doodstil

Ik reageer geregeld maar waarom wordt mijn reactie dan niet geplaatst?

4-8-2022
Snit uit Feanwâlden

VOL is VOL

4-8-2022
nosaofnet uit Lutjegast

En het calimero gedrag + het fanatieke racisme is er weer snel bij.

Overheden moeten bijspringen anders worden er plaatsen aangewezen.

De wetten en de toepassingen moeten zeker gestroomlijnd worden.

Met sneller goedkeuren en snellere integratie.
Ook sneller terugbrengen bij afwijzing (wat goed moet).

Dat gaat en moet ook wat kosten.
Maar daar zal een boze witte man ook wel weer bij staan te schreeuwen.

4-8-2022
jw01 uit Drachten

Mooi dat deze mensen nu ook een dak boven hun hoofd hebben ipv buiten in Ter Apel.

4-8-2022
Kareltje uit Aalsum

Als je de beelden bekijkt van Terapel wat voor troep de buitenslapers ervan maken, dan zal je ze in jou straat krijgen als buren

4-8-2022
Janvangent uit Brantgum

Nee zeg de nederlander / fries gooit zijn Mcdonals afval enz altijd netjes in de prullebak👍😭😭 het is hier in de omgeving een dikke bende.
Het blijft hier lachen man man😂.

Like
4-8-2022
bakenbraad uit Drachten

Kijk eens rotten food op netflix kan je echt lachen.

Like
5-8-2022
bakenbraad uit Drachten

1 mac donalds geeft 40 banen 20 hartspecialisten en 20 nogeswattes maja dit is off topic

Like
5-8-2022
barca uit Drachten

Hebben ze in brantgum ook al een mac donalds?

Like
6-8-2022
Kareltje uit Aalsum

Jij verwoordt het probleem in 1 x goed, we hebben genoeg problemen met de Nederlanders

4-8-2022
flip uit Kollumerzwaag

kom maar luilekkerland Rutte zegt kom maar met deze asielzoekers, gratis huis, gratis sportschool, gratis boodschappen, gratis internet, mag niet werken, gewoon chillen met vrienden.
En ondertussen werk ik mij de pleuris tot 67 jaar en zijn buitenlander in eigen land.

4-8-2022
Janvangent uit Brantgum

Werkse flip😂

Like
4-8-2022
age uit Rottevalle

Ook in het buitenland hebben ze meer dan genoeg problemen met de Nederlanders Kareltje..

4-8-2022
Kareltje uit Aalsum

Age, percentagegewijs is dat nihil, er wordt geprobeert de onvrede onder de bevolking duideljjk te maken, echter vindt men geen gehoor Age

Like
5-8-2022
flip uit Kollumerzwaag

Dit is wat voor de boeren blokkeren die hap voor de eigen mensen kan er geen dubbeltje bij als ze maar uit veilige landen komen die geluk zoekers . De trekker er voor niemand er in.

4-8-2022
riemer uit Nij Beets

Volgens mij is het vrij simpel: het komt óf door Corona óf door de PFAS / stikstof.
En als het daar niet door komt dan is het wel de schuld van Den Haag.
Ik stel voor dat we allemaal de wegen gaan blokkeren, vlaggen op de kop gaan hangen, halve koeien naar Den Haag brengen en dat soort dingen.
Ofwel: wat een gezeik weer. Er is tijdelijk opvang nodig en dat kan in Smallingerland.
En ja: daar zitten vast ook mensen tussen die uit veilige landen komen: het is aan het COA en de IND om daar iets aan te doen.
En aan de landelijke politiek natuurlijk.
Veilige landers mogen van mij veilig landen in het land van herkomst: ze vervuilen de groep asielzoekers namelijk.
Echte vluchtelingen moet je welkom heten en onderdak, integratie etc aanbieden.

Maar dat is in dit geval helemaal niet de discussie. Feit is dat Smallingerland zijn nek uit steekt en voor een aantal weken de druk van de opvang in Ter Apel wil verlichten. En daar kun je als inwoner ook domweg trots op zijn.

4-8-2022
advertentie

PeterEnZout uit Drachten

Het COA heeft daar geen mensen meer voor, en tijdelijke opvang in Nederland.... 🙈🤪.

Er maar één echte oplossing voor dit probleem en dat is beperking van de vluchtelingenstroom naar ons land, zoals men dat doet in Denemarken.

Ons land kun je vergelijken met een hotel dat is volgeboekt, maar desondanls volop blijft adverteren als aantrekkelijke locatie om te overnachten. Dat gaat dus niet werken.



https://www.nrc.nl/nieuws/2022/07/28/coa-staat-op-instorten-2-a4137677?utm_source=NRC&utm_medium=whatsapp

Like
5-8-2022
dewandelaar uit Drachten

Een taart fora Willem

5-8-2022
kohil uit Boornbergum

Waarom voor het Fries Congrescentrum is gekozen? Kijk op hun side en je lees als eerste: Fries Congrescentrum, Brengt mensen bijelkaar.

5-8-2022
eksteroog uit Eastermar

er loopt een enorme grote geldstroom vanaf onze staatskas naar het COA

wij Burgers betalen belasting hier aan mee
maar dit gat is niet te dichten ,de stekker uit deze geldstroom

Nederland gaat hieraan failliet
en onze ziekenfonds wordt onbetaalbaar

5-8-2022
Hadewijch uit Wijnjewoude

Godsamme, wat een onzin weer eksteroog! Ook dit probleem wordt uiteindelijk opgelost omdat het een onhoudbare situatie is. Het idiote beleid van overheid en COA om de meeste asielzoekercentra direct te sluiten als er minder vluchtelingen binnenkomen betaald zich nu uit in Ter Apel. De echte probleem-veroorzakers zijn de ambtenaren die niets begrijpen van logistiek, maar ze komen er wel achter al gaat het weer ten koste van de burger. Maar ja……..

Like
5-8-2022
elcapitan uit Drachten

Nee, de ambtenaren worden opgezadeld met een probleem wat dit kabinet ons op de hals haalt. Wij kunnen deze stroom niet aan en ons kikkerlandje hoeft en kan niet alle ellende elders ontstaan, op haar schouders dragen. Jan Paternotte (D66) gaf een boer aan dat op onze ""Postzegel zijn" voor die megastallen. Maar deze postzegel is dus wel groot genoeg om deze eruptie van asielzoekers te herbergen. De gevolgen zie je terug in deze reacties en wat er allemaal gebeurd in het land. Het kabinet heeft een veel te grote broek aan en dat moet opgelost worden door de ambtenaren etc. Lekker makkelijk of niet? Maar goed we leven in een fraai land (M. Rutte) Ja, als je de ogen sluit voor wat er dagelijks gebeurd!!

Like
5-8-2022
elcapitan uit Drachten

Dat er geen plaats was voor die megastallen. "Was in de tekst weggevallen"

Like
5-8-2022
Hadewijch uit Wijnjewoude

Ja klopt, elcapitan, de ambtenaren zijn de uitvoerende macht van het overheidsbeleid. Dat beleid wordt aangestuurd door het ministerie en uiteindelijk de minister. Echter…de know-how met betrekking tot logistiek is bij de meeste ambtenaren erg laag, plus dat het over teveel schijven gaat. De enige instantie die dit goed kan regelen is Defensie: zij hebben de ervaring, kunnen snel handelen en kunnen toekomstige problemen goed inschatten.

Like
5-8-2022
TRANS AM uit Drachten

maak een opvang in het gemeentehuis staat toch voor de helft leeg .meesten die daar (werken) sorry aanwezig zijn (werken) tegenwoordig toch thuis of (werken) parttime of hebben vrij of hebben vakantie. kan de handhaving er toezicht op houden (hebben die ook wat te doen ) en zijn ze later dichtbij om een uitkering aan te vragen. en dicht bij de winkels om gratis te shoppen .4 muggen in 1 klap .........

5-8-2022
diuwer uit Boornbergum

als dit allemaal achter de rug is kunnen er ook wel festivals georganiseerd worden

5-8-2022
Tibozino uit Beetsterzwaag

Er komen er momenteel 1200 per week binnen. Dit is echt niet tijdelijk. Nou ja, ik wil bij deze alvast mn familie in de Drait in Drachten alvast sterkte wensen

5-8-2022
rom33 uit Surhuisterveen

Komt de burgomaster ook mee helpen. https://www.facebook.com/Poppingahiem/photos/a.1478994132404198/2980494655587464/

5-8-2022
devil1 uit Kollum

Maak een opvangkamp op het strand bij Scheveningen. Vlakbij Schiphol en de haven van Rotterdam waar deze figuren aan land komen, en ook weer vandaan kunnen vertrekken. Dan is het voor ons Noorderlingen ook eens een ver van mijn bed show. Ze vallen daar niet op en willen toch graag naar de grotere steden.
Het noorden is het afvalputje van de regering geworden.

5-8-2022
Me myself uit Burgum

Ach nog even en dan krijgen nederlanders een opvangcentrum in even welk ander land en is nederland eindelijk een multiculturele samenleving zonder de echte van oorsprong zijnde nederlander.

5-8-2022
luuk 125 uit Denemarken

mischien daarom komen meer Politie mensen er bij in Drachten.wat WALTNET laast schrijf. komt dit achter weg

5-8-2022
beau4 uit Surhuisterveen

En wat als jezelf naar een ander land wil verhuizen? Al dan niet om oorlog of geluk. Dan moet je wel geaccepteerd worden? Of wil je dan geaccepteerd worden? Dan ook geen bek open trekken.

5-8-2022
devil1 uit Kollum

Meestal, @beau4, moet je dan aantonen dat je werk hebt gevonden voor bepaalde tijd in dat land om te emigreren. Zonder werk kom je het land als immigrant niet in.

Like
5-8-2022
masterrutger uit Drachten

Zo.. een aant jaar geleden mochten er max 12 evenementen per jaar georganiseers worden waardoor het de eigenaar onmogelijk gemaakt werd op deze plek tw ondernemen.

De gene die nu eigenaar is klapt in zijn handjes! Eerst een test en vaccinatielocatie en nu de COA.. partijen die bakken en bakken met geld huur voor deze grappen betalen.. Die man heeft binnen no time de hele toko terugverdient.

5-8-2022
domelker uit Rottevalle

Groot gelijk. Deze mensen moeten ook een plekje hebben en hier is ruimte.

6-8-2022
domelker uit Rottevalle

In Hongkong wonen ze dichter op elkaar dus hier kan het ook

Like
6-8-2022
PeterEnZout uit Drachten

Prima we sturen ze wel naar Rottevalle 👏👏👏

Like
6-8-2022
gsxr uit Drachten

Goed nieuws in het AD van vandaag .
Grote vechtpartij bij Ter Apel waarbij het coa het , jawel zeer aannemelijk acht dat de vriendelijke asielzoekers zijn. Ach ook nog een steekpartij. Laten we deze mensen verwelkomen hier in Drachten. De burgemeester van Ter Apel, spreekt van een crisis en Den Haag kijkt niet om.

6-8-2022
PeterEnZout uit Drachten

In Den Haag slapen ze rustig verder en een crisis meer of minder maakt ze helaas niks uit. En dan ook nog zo'n 1200 per week erbij..... 🤪

Het wordt hier een beetje druk... Een beetje maar 😑


https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2022/07/26/de-asielinstroom-van-week-29-bedroeg-ongeveer-1.200

Like
6-8-2022

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan