Account
Logo
Zoeken
9.3 °C

Boerenprotest: blokkade A7 zorgt voor ongevallen

Publicatie: 28 juli 2022, 8.33 uur

Reacties

handigeharry uit Dokkum

overal hangen tegenwoordig camera's , oanpakke disse idioten !!

28-7-2022
victoria uit Dokkum

Het wordt de hoogste tijd dat ze deze randdebielen streng aanpakken,want dit kan natuurlijk niet. Demonstreren en opkomen voor eigen belangen is niks mis mee,maar dit achterlijk gedoe slaat nergens op.

28-7-2022
boekebaaske uit De Westereen

Strenger dan de aanstaande onteigeningen kan bijna niet.

Like
28-7-2022
grootstefan uit Ureterp

Victoria, Den Haag luistert toch niet naar “gewone” protesten

Like
28-7-2022
advertentie

victoria uit Dokkum

Praat je deze onzin goed dan??

Like
28-7-2022
poezenbeest uit Holwerd

Grappig dat deze idioten nog steeds denken dat dit gaat helpen om hun punt te maken. Blijkbaar moeten er eerst meerdere doden vallen, en dan zullen ze nog het lef om te zeggen dat dat niet zo erg is omdat de boeren het nog veel erger hebben.

Like
28-7-2022
BoDuke uit Buitenpost

Een poezebeest zou moeten weten wat voor rare sprongen je maakt als je in het nauw gedreven wordt. Niks idioten. Degenen die leiding en richting aan dit land horen te geven laten het al jaren afweten, een Groningse boer heeft misschien het geluk dat zijn boerderij door aardbevingsschade instort voor deze onteigend wordt, denk daar maar eens over na

Like
28-7-2022
poezenbeest uit Holwerd

Ja echt heel vervelend dat een boer misschien uitgekocht gaat worden voor 130% van de marktprijs. Boehoe. Wat de aardbevingsslachtoffers in Groningen al jaren meemaken stelt dan allemaal niks voor hè? De decennialang gesubsidieerde boeren zijn hier het slachtoffer. Heb je een tissue voor me?

Like
28-7-2022
Treurwilg uit Drachten

Weinig medelijden met boeren die uitgekocht gaan worden. Wat dacht je van de luchtkwaliteit en waterkwaliteit hier. En die mest natuurlijk nog.
We hebben alle lasten hier maar niet de lusten.

Like
28-7-2022
BoDuke uit Buitenpost

Nou poezebeest, die 130% (als dat waar is) hebben de boeren niets aan, geen werk meer geen huis meer, investeringen weg die ze hebben gedaan voor de opvolgers. Er zijn gevallen bekend waarbij 6 gezinnen moeten leven van de opbrengsten van de maatschap waar ze in zitten. Het voorbeeld van de aardbevingsschade snap je dus ook niet, loze beloften van de regering en de problemen doorschuiven naar het volgende kabinet.. slaap maar lekker verder jij..

Like
29-7-2022
poezenbeest uit Holwerd

Hoezo geen huis meer? Ze mogen er gewoon blijven wonen hoor. Dat jij ook maar wat lult is wel duidelijk.

Like
3-8-2022
smoker uit Klei

levensgevaarlyk wat die boeren doen alle kosten laten betalen

28-7-2022
blader uit Drachten

Ik moet nog wel naar mijn werk in de zorg om misschien ook hun ouders te verzorgen en dat gaat dan niet lukken als er blokkades zijn

28-7-2022
rommie uit Oudwoude

Deze gekken denken niet na. Geef ze maar celstraffen!

Like
28-7-2022
advertentie

Onafhankelijk denker uit Hallum

Misschien mislukte boeren die hun afval nu goedkoop dumpen. Voor banden moet je betalen bij de stort en ook asbest.

Je zal vanmorgen maar met je gezin op weg zijn naar vakantie (en boeren gaan ook nog op vakantie) en je hebt niet het besef wat je doet dan ben je een domme gewetenloze boer.

28-7-2022
teuske uit Drachten

mochten er gewonden of doden vallen dan zou ik denken dat dit potentiele moordenaars zijn

28-7-2022
excellence uit Drachten

Ik werk zes dagen in de week hard voor mijn geld. Jammer alleen dat ik door “boerenprotesten’ al verschillende keren niet heb kunnen doen wat ik had moeten doen. Dat kost mij inkomsten, en dat omdat boeren een conflict hebben met de overheid. Dus flikker een eind op met je acties. Ik ben geen partij in deze maar ik word wel benadeeld. Stel je eens voor dat alle ouders die door de overheid benadeeld werden (en nog steeds worden) door de toeslagenaffaire, nu eens massaal alle boerenbedrijven gingen blokkeren. Ik zou die boeren dan wel eens willen horen piepen. Want “wij zijn toch niet de oorzaak van die toeslagenaffaire? Maar die ouders zorgen er nu voor dat wij niet kunnen boeren…..”. Ik wet het; het slaat nergens op, maar het is precies wat er nu gebeurt. Boeren hebben een conflict en de hardwerkende burger is de dupe van hun acties. Donder lekker op met je rode zakdoekjes……. Ga protesteren op een normale manier en laat de hardwerkende burger met rust. 😡

28-7-2022
burgumwest uit Burgum

Zolang het mensen maar niet direct raakt vinden ze het allemaal prima, maar o,o,o. Als het te dichtbij komt...

Like
28-7-2022
gogem uit Drachten

zou wel eens willen weten of je het ook nog met ze eens bent als je te laat op een belangrijke afspraak of feestje komt of dat je met je auto op zo'n idiote blokkade hebt kapot gereden

Like
28-7-2022
excellence uit Drachten

Ja meneer @burgumwest. Zolang ze de burger die niets met dit conflict te maken hebben met rust laten, vinden de meeste mensen het inderdaad wel best. Maar trek diezelfde burger niet mee in die waanzin. De boeren konden op veel steun rekenen, ook van mij, maar ze schieten zichzelf nu in de voet. Ik laat me niet in mijn vrijheden beperken omdat een ander een conflict heeft met de overheid. Als ik van A naar B over de snelweg wil, dan hebben het recht om dat te doen. Geen enkele boer heeft het recht om mij daarin te hinderen. Ik blokkeer hun bedrijf toch ook niet.

Like
28-7-2022
sjefspecial uit Kollumerzwaag

6 dagen werken?? Denk je wel even om je uitstoot?

Like
28-7-2022
excellence uit Drachten

Als u nietszinnigs kunt zeggen, zeg dan niets

Like
28-7-2022
sjefspecial uit Kollumerzwaag

Bepaal jij dat? Helder licht.

Like
28-7-2022
Treurwilg uit Drachten

Mee eens excellence. Ze schieten zichzelf in de voet.

Like
28-7-2022
burgumwest uit Burgum

Er is door de overheid jarenlang toegewerkt naar het boeren (intensieve landbouw en veeteelt) als top verdienmodel. Wat er nu gebeurt is dat er door die overheid niet meer gekeken wordt naar oorzaak-gevolg en het eigen aandeel onder de tafel wordt gemoffeld. We hebben geen minister-president/ministers/etc.nodig die zeggen misschien hebben wij ons te onzichtbaar opgesteld (en vervolgens het zomerreces ingaan) we hebben echte leiders nodig die op tafel slaan en zeggen we hebben dit niet goed gedaan, we hebben ons te rijk gerekend, maar we gaan het met zijn allen oplossen en bieden perspectief Helaas is dit een illusie, net als dat de massa zegt, stop tot hier en niet verder. Apatisch afwachten en het eigen beschermen. Zolang het mij maar niet treft. Inlevingsvermogen is er alleen als de problemen op afstand blijven (Oekraine dat is toch erg he, nou nou nou) Wat gebeurt er, de boeren blijven niet achterover hangen totdat hun bestaan, hun levenswijze ze wordt afgenomen en de politie wordt verweten dat ze niet optreden. Oorzaak-gevolg!?

Like
28-7-2022
Treurwilg uit Drachten

@burgumwest Ik heb deze verhalen al vaker zien langskomen. Alleen ze kloppen niet. Er wordt wel degelijk perspectief geboden. En ja, uitkopen is ook een perspectief.
Misschien moeten ze eens in gesprek gaan met Remkes in plaats van die radicale taal te verspreiden en niet allemaal voor het karretje van Defence for Farmers laten spannen.

Like
28-7-2022
Anymous uit 't Veen

Deze raddraaiers keihard aanpakken. En degenen die dit goedkeuren (zie verschillende berichten voorbij komen op facebook) moeten eens nadenken wat van mogelijke gevolgen er zijn.

28-7-2022
gogem uit Drachten

Optiefen met die rotzooi. Dit is geen protesteren meer maar je reinste terreur en terrorisme. *Ik sta niet meer achter de boer*

28-7-2022
eksteroog uit Eastermar

ik ben het ook niet eens met deze actie

maar Kaagje lokt het wel uit
het nieuwsblad Trouw weet ook al gegevens boven tafel te halen ,dat er geen bewijzen zijn over nadelige gevolgen van de stikstof

en straks ligt de bouw ook nog eens op zijn gat
,behalve de huizenbouw voor de statushouders, dan bestaat er ineens geen stikstof probleem en de eigen werkenden die men juist moet koesteren laat men verrekken
logisch, dat het volk dit niet pikt

28-7-2022
henk99 uit Drachten

Alles voor 'maar' is niet waar.

Like
28-7-2022
apartwjattel uit Doodstil

Geen nadelige gevolgen van stikstof?
Sorry, ik werk dagelijks in en met de natuur, kom bij diverse boeren over het land en zie toch daadwerkelijk hele andere taferelen die allemaal het gevolg zijn van de stikstof.

Het hele probleem is dat het destijds verkeerd gecommuniceerd is en dat het lijkt dat alleen de agrariërs verantwoordelijk zijn in deze (ruim 45%). De overige sectoren worden blijkbaar niet meer belicht omdat het de economische groei (VVD) aangaat, maar ook daar zal iets moeten gebeuren.

Agrariërs moeten het gesprek aangaan en niet hun kop in het zand steken. No farmers no food is nonsens en er zijn verschillende wegen die naar Rome gaan. Er zullen alleen aanpassingen moeten plaatsvinden en de mindset van enkele agrariërs zal moeten veranderen (geen bord voor de kop). Niet denken in beperkingen maar in oplossingen, mocht je dat niet lukken als ondernemer dan moet je je afvragen wat je aan het doen bent.
Het boerenverstand is momenteel erg ver te vinden voor degene die dit aangaat.

Het stikstof probleem is al 20 jaar aan de orde en door het vooruit schuiven/negeren van dit probleem is er eens een moment dat er iemand een klap op moet geven. Dat heeft Mevr. van der Wal gedaan (respect). Zoals gezegd niet op de juiste manier in communicatie, maar dat het er aan zat te komen had elke agrariër, die serieus met zijn werk bezig is, aan zien komen.

Vanuit Den Haag: geef boeren perspectief, de tijd (die ze ook al gehad hebben) en geen wispelturigheid.
Vanuit de agrariërs: sta open voor de discussie en en mogelijkheden en stap af van de 'zo hebben we het altijd gedaan' mentaliteit. Met innovatie kun je je land tenslotte behouden en de koeien (biologisch overwegen?)

Mand

Like
28-7-2022
boekebaaske uit De Westereen

De stikstof vreters zijn de oplossing, voor 5 miljard is het probleem opgelost en er hoeft geen boer onteigend te worden. Waarom
Kiest de politiek dan voor een 40 miljard kostende maatregel zonder perspektief voor de boeren? Gaat het ze dan wel om
Het stikstof? (Nee.) als het ze om
Stikstof ging dan keken ze op de nasa satelliet en zagen ze precies waar de uitstoot het hoogst is.
Maar goed, we hebben het nu al niet meer
Over het probleem, maar over een kleine groep die zich niet meer weet te gedragen. Ondertussen kan probleem den haag zijn wanbeleid doordrukken.

Like
28-7-2022
PeterEnZout uit Drachten

Ik steun(de) de boeren ook maar ik vraag me af in hoeverre hier échte boeren of pure relschoppers bezig zijn. En ja, ik neem direct aan, dat er ook onder de echte boeren wel een paar heethoofden rondlopen die gekke dingen gaan doen, maar er komen ook extreem-rechtse elementen en raar 'wappie volk' 👾 op die protesten af. Ik las, dat die mensen van de aannemer voor "landverrader" werden uitgescholden. Dat is een term die in extreem-rechtse kringen goed ingeburgerd is, dus dat klonk mij ook al verdacht in de oren.
Hoe dan ook, boeren of relschoppers, de daders moeten maar eens even achter de tralies opgeborgen worden. Dit kin net 😑

28-7-2022
fts uit Drachten

Er komt een burgerstandt tegen relschoppers.

28-7-2022
gerkebierkist uit Wons

Klappe, burgeroorlog binnenkort.

28-7-2022
Ut &thûs uit Drachten

Dit heeft niets te maken met boeren, dit zijn leeghoofden en raddraaiers die willens en wetens oproer veroorzaken. Dit soort van lui wordt waarschijnlijk betaalt en gesponsord door bedrijven die de boer als uithangbord gebruiken/misbruiken.

28-7-2022
stormrots uit Drachten

Welke gekken doen dit?? Het is toch duidelijk dat dit levensgevaarlijk is, moeten er nou echt eerst mensen verongelukken die totaal hier niets mee te maken hebben? Ik steunde de boeren ook maar dit soort acties slaat werkelijk helemaal nergens op!

28-7-2022
waldrinner uit Drachten

Deze criminele acties zijn het werk van een groep radicale boeren en hun aanhangers( loonwerkers bijvoorbeeld ), die denken dat ze hiermee Remkes kunnen wegjagen. De FDF, die extremisten die denken dat zij hier de baas zijn, snijden behoorlijk in eigen vlees: in vind dat politie en justitie deze malloten aan moet pakken en stevig!
Het wordt ook tijd dat de mensen van de LTO en de politici zich duidelijk en ondubbelzinnig tegen deze criminele acties uitspreken.

28-7-2022
Kmz uit Kollumerzwaag

No no no mat dat no sa!
Giet wol wat fier net. Mat der soms earst deaden falle..

28-7-2022
advertentie

wb uit Drachtstercompagnie

Heel bijzonder dat eerst een groot gedeelte van de bevolking achter de acties van de boeren stonden.
Nu het omgekeerde een groot gedeelte van de bevolking die het niet eens zijn met deze acties.
Wanneer gaan de ogen open van de "boeren" dat dit in elk geval niet helpt en dat de bevolking zich op deze manier tegen de boeren gaat keren.

28-7-2022
hufterproof uit Drachten

Dit zijn allemaal van die snotneuzen, die zoals hier eerder is gemeld alle rotzooi o.a. autobanden en asbest lozen, kom je er mooi vanaf, maar de echte boeren worden er op aangekeken.
Dus aandacht trekkende snotneuzen; stop met deze flauwekul!!!!!!!!!

28-7-2022
Theodora uit Ureterp

Dit lijkt mij een waarheid als een koe, dit zijn niet over de gevolgen nadenkende semi boeren en het gaat de boeren niet om sympathie van de burgers alhoewel dat heel mooi is maar het gaat nog altijd om hun recht in Zuid Holland is de eerste dag van het reces even een besluit doorgedrukt over onteigening en verplaatsing ......waar lees je dat dan in het nieuws?

Like
28-7-2022
OJV uit Drachten

Verbied eerst alle vakantievluchten maar eens
Waarom wordt er op 900 meter geen stikstof gemeten
Vraag mij af hoe schiphol ooit een natuurvergunning heeft kunnen krijgen

28-7-2022
Draconiss uit Drachten

Wie nog denkt dat hier niet de boeren achter zitten moet eens bedenken waar de mest en het hooi vandaan komen. Niet bij sympathisanten uit de achtertuin hoor.
Trekkers in beslag nemen, rijbewijzen invorderen (artikel 5) en schade verhalen.
Ik had begrip voor het sentiment maar allang niet meer voor de acties.
Dit is werkelijk achterlijk gedrag en totale waanzin.
Het wordt nu wel eens tijd dat er ingegrepen wordt.
En de opruimers bedreigen?
Lager kun je bijna niet zinken

28-7-2022
Onafhankelijk denker uit Hallum

Boeren doen zich voor als welzijnswerkers ze zorgen voor ons eten. Ze zorgen net zo als ons allemaal eerst voor eigen inkomen.

Als er een stal moet komen zijn er bouwvakkers nodig

Als de bloemen het land uit moeten is Schiphol nodig.

Als de boer Parkinson krijgt van bestrijdingsmiddelen is de dokter nodig.

De tractor is gemaakt van staal bij Tata steel vandaan.

Een regering en bestuurder heeft te maken met verschillende belangen.

Boeren moeten toch weten hoe polderen werkt. De spanning van hoe hoog moet het water in de sloot staan dat de koe kan drinken en de rest droge voeten houdt.

Rechtse figuren willen gaos en geen overleg zijn gebaat bij onrust en willen niet polderen.

28-7-2022
joey1990 uit Drachten

Wot kinne measken sich drok meitsje.. Geniet fan de dei. De tijd feroaret dot sjuch we ol twa ier. Wen dr mar an. It mut. We doche it foar een oar. We mutte hjir samen troch hinne.


Tis klear basta ost hjir net oer kest sodemieterst mar op. Dit lan is grut wurren troch de boer. Sa ha nog ol wat te ferliesen ferjit dot net. Dus don stelt dit niks fjar! Huldee

28-7-2022
poezenbeest uit Holwerd

Mensen in levensgevaar brengen, hulde!
Jij bent niet de slimste hè?

Like
28-7-2022
joey1990 uit Drachten

Oerdrieuwe is ek een vak ;)

Like
28-7-2022
Jewatte uit Drachten

Niks overdreven aan Joey, dit is wat je creeert met een dergelijke "blokkade" op de snelweg. Jeugdigen die zich op de afritten bevinden, zaken in de brand steken en voor afleiding zorgen. Niet iedereen is alert op de weg of kan daar adequaat op reageren.

Gewoon kappen met die belachelijke onruststokerij, hou het gewoon op demonstreren en niet moedwillige de boel verstieren (voor niemand niet, niet voor anderen en zeker niet voor hulpdiensten). Gewoon even je hersencellen aanspreken en bedenken dat impulsieve acties gewoon niet handig zijn op deze manier.

Alsof hulpdiensten nog niet genoeg aan hun hoofd hebben buiten dit soort kolder om...

Like
28-7-2022
joey1990 uit Drachten

Huilie huilie. 😢

Like
28-7-2022
stormrots uit Drachten

Ja inhoudelijk reageren is te moeilijk voor je he joey?

Like
28-7-2022
joey1990 uit Drachten

Bin juster mei mien fytske oer de kop flein en olles dy mie seer ik hie een sneetsje ien mien ear, ik koe wol gule gule gule mar ik hie een pleister ope mule 🤷‍♂️

Like
28-7-2022
Tjibbe kievit uit Driezum

Der is mar ien skuldige ien dit hele verhaal en dot is us leave regering die komme mei ideeën die totaal net trog de beugel kinne
It begjint Bie de boeren mar it lot Sil Jim ollejer stik foar stik treffe en dan net piepje en janke. Woe echt wollus witte wot de meesten dogge? die jir it meest zit te zeuren oer de boeren bin bang dot dieselden us ek een hiel protte jild kosje en dot is een meervoud van wot die boeren no doche “wie arbeid zal eten” die tied mat terugkomme en ien een zeer rap tempo!! wat een haat jir jegens de boeren ze mat jim rotzooi ollejer is ofpakke werst hurd foar werkt hast . Mar de grap is Bie it gros wot jir omzeurt is neat te pakken

28-7-2022
Jantjesmt uit Kornhorn

Geweldige actie.s van de boeren

Zet 'm op en ga door

Boeren gaan dit winnen

28-7-2022
PeterEnZout uit Drachten

Ja, geweldig 😑. Auto's die op rotzooi botsen, ongelukken, asbest, troep op de weg. Straks nog gewonden of nog erger.....

Like
28-7-2022
Frieskk uit Drachten

Wanneer je het tegenwoordig opneemt voor de boeren ben je een rechtsextremist. Etiket is weer snel geplakt door de media.
De meeste burgers hebben geen idee wat er allemaal gaande is achter de schermen en wat er staat te gebeuren wanneer ze vasthouden aan dit beleid. Wel druk maken over een brandje op een snelweg en ze daardoor in de file komen maar oogkleppen op hebben over de gevolgen wanneer de boeren weg zijn.

Reacties als ze moeten de boeren "doodschoppen" en "neerschieten" mogen blijkbaar gewoon als reactie.. Hoe anders was het een jaar terug wanneer je een afwijkende mening had over had over "corona".. Toen werd je geblokt, account verwijderd of reactie verwijderd.

28-7-2022
PeterEnZout uit Drachten

@ Wappie Frieskk, Ik mag toch hopen dat de boeren nu ook zo sportief zijn, om de eigenaar van de verongelukte auto, door hun zooi op de weg vanmorgen schadeloos te stellen.

https://meppelercourant.nl/meppel/Meeste-rommel-op-de-A28-bij-Staphorst-opgeruimd.-Verkeer-kan-weer-doorrijden-27839824.html

Like
28-7-2022
rimmersma uit Broek

Vieze kut boeren, snel de subsidies maar stopzetten en en onteigenen.

28-7-2022
advertentie

toly uit Drachten

Super boeren troch sette!!!!

28-7-2022
aaphe uit Kootstertille

dit zijn allemaal kinderen van 16 of 17 jaar
deze hebben geen scholing gehad rijden op grote toet toet trekker met een eq van nul punt nul
oppakken die zooi

28-7-2022
Tjibbe kievit uit Driezum

Hahaha😂 een eq onozele ze mat die opnimme litte it is nog oltied iq

Like
28-7-2022
Greideman uit De Westereen

In dit geval is EQ ook op z'n plaats Tjibbe. Bij dit soort acties is je emotionele intelligentie EQ ook niet zo hoog. Tijdens dit soort onbezonnen acties handel je vaak impulsief en schakel je je emoties uit!

En waarom is aaphe onnozel?? Je zult daar waarschijnlijk wel een hele goede verklaring voor hebben!

Like
28-7-2022
excellence uit Drachten

Tjibbe denkt een ander de maat te kunnen nemen terwijl zijn Friese taal abominabel slecht gespeld is. Hoezo ik zet mezelf te kakken…

Like
28-7-2022
hufterproof uit Drachten

Kwam afgelopen week nog een oude trekker met 4 van die jonge snotneuzen er in, met veel lol, dacht ik nog die gaan rotzooi trappen pak op dat tuig alles laten betalen vooral de schade aan de wegen en als daar ongelukken door zijn gebeurd?? verhaal het maat op dat tuig!!

28-7-2022
age uit Rottevalle

Ik laat de discussie over deze akties van boeren, graag verder over aan de deskundigen hier.
Iedereen krijgt van mij (haar/zijn) gelijk..👍

Nog een paar opmerkingen?

- Deze toestanden zijn wel het gevolg van labbekakken van vorige regeringen, die weinig tot niks deden, met waarschuwingen..CDA VVD
- Dat de regering nu ingrijpt is (te) laat, maar zeker nodig.
- De voorlopige stikstofplannen, zijn gemaakt door de regering en goedgekeurd, door een meerderheid van de gekozen volksvertegenwoordiging, de Tweede Kamer.
Zo gaat dat in een democratie..
- Daartegen demonstreren, protesteren mag, dat is een grondrecht.
- Maar fikje stoken langs wegen en op andere gevaarlijke plaatsen?
- Hulpverleners bedreigen?
- Vlgs mij verliezen de boeren, zo hun sympathie..

IK wens u allen sterkte, geluk en vrijheid!

Het ergste vond ik nog een reactie van iemand, die een omweg moest maken ivm een blokkade, om bij een feestje te komen..triest !
Ik hoop dat de sate nog niet op was ?

pst

Eksteroog, je haalt Trouw erbij?
Toen ik dat ooit deed schreef jij dat je deze linkse krant niet geloofde en daarom nooit las?😉

Denk je trouwens dat Kaagje, je bedoelt minister Kaag? alles alleen beslist en niet in een regering?
Hebben we geen Tweede Kamer meer, die plannen/wetten moet goed of afkeuren?

28-7-2022
Greideman uit De Westereen

Dat je opkomt voor je voortbestaan is heel goed. Maar deze aktie is volkomen losgeslagen. Eerst je bek opentrekken omdat een agent een wapen trekt (wat een onterechte beslissing is geweest) en nu de medemens in gevaar brengen met deze levensgevaarlijke aktie. Deze demonstratieBOEREN moeten maar eens in de spiegel kijken.

28-7-2022
nogffdit uit Buitenpost

Nu krijgen de boeren lawine's aan schuld/kritiek over zich heen ! Wordt gemakshalve ff aan voorbijgegaan dat die ellende van nu al jaren voorgekookt én geregisseerd is door ???? Jawel onze geleerden en deskundigen die burgers, niet alleen hier, al jaren in een keurslijf proberen te duwen waar menig burger in mee is gegaan en nog gaat. Nu plannen die eigenlijk jaren geleden al in t vat zaten concreet worden ...... Verontwaardiging bij de geleerden en deskundigen dat mensen hier kwaad/woedend op reageren !
Eerst boeren jaren vanuit de BVNL met samenwerking van de EU en vooral ook de Rabobank (!!) tot grote hoogtes (subsidie, subsidie) brengen. Nu die hoogtes (groot, groter, grootst) bereikt zijn en na al jaren gesteggel op ook internationale fronten deze vorm hebben gekregen .... OMG, wat ook hier weer een verregaande incompetentie van .... veel teveel 'medewerkers'.
O ja, poets ook de ROL van de Rabobank niet uit ! Ooit groot geworden door boeren. Zijn nu tot een conclusie gekomen dat ".... met de wetenschap van nu ...." Wat een GVD-se dooddoener na járen van winst kunnen opstrijken ! Eerst het grote geld incasseren en nu achteraf !
#dekoeinzijnreetkijken !!

28-7-2022
Greideman uit De Westereen

Beste nogffdit,

maar dan is het toch niet nodig om de burgers in gevaar te brengen door dit soort onbezonnen acties! De boeren die dit soort acties op touw zetten spelen toch met het leven van burgers. Of is dit te rechtvaardigen onder het motto OOG om OOG?

Like
28-7-2022
semana uit Surhuizum

Iedereen die deze levensgevaarlijke acties steunt is zelf ook fout. Wie de omgekeerde vlag laten hangen of met een rode zakdoek rondrijden, laten zien dat ze niets om een mensenleven geven.

28-7-2022
lucky56 uit Hoogezand

Wat een lul koek hier allemaal, zijn zeker allemaal van die verrekte groenlinksers en vvd ers.

Like
28-7-2022
Onafhankelijk denker uit Hallum

Groen links heeft nooit in de regering gezeten.

Like
28-7-2022
ikhebgelijk uit Burgum

het gaat niet lang meer duren of de boeren/boerenorganisaties krijgen een rechtszaak aan hun broek voor poging tot doodslag. Het lijkt erop dat de boeren hun boerenverstand verloren hebben. straks krijg je nog mensen die als reactie hierop boerderijen in de fik gaan steken...? De ellende is begonnen in en door het kabinet daar moeten de boeren dus zijn. En mensen die nu nog VVD, D66 en Christenunie en CDA steunen zijn mede onderdeel van het probleem. Boeren; in Den Haag moet je zijn. Daar zit het probleem! Zolang zij t zelf niet voelen doet t hun niks. Richt je pijlen op Den Haag!

28-7-2022
brainder uit Drachten

Tja, wanneer luisteren politici naar vreedzame protesten ? Ze zijn lekker op vakantie. Wat zal hun het boeien hoe de toekomst van de boeren er uit zien?
95% Van de politici weet nog geen eens hoe een koe er uit ziet. Die zitten lekker in hun ivoren toren neer te kijken op het boeren volk.

28-7-2022
Treurwilg uit Drachten

Die zijn ieder jaar rond deze tijd op vakantie hoor. Dus dat had je van tevoren ook wel kunnen weten.

En hoezo luisteren? De boeren willen niet eens in gesprek. Er is iemand naar voren geschoven waarmee ze kunnen praten maar dan willen ze niet. Stelletje kleuters zijn het, en Defence for Farmers ook.

Like
28-7-2022
mon334 uit Noardburgum

Boeren die dit soort acties doen en anderen in gevaar brengen zijn het onderste uit de kan.!
Het is moeilijk allemaal dat begrijp ik maar al te goed maar dit kun je niet maken.

Protesteren prima maar hou het veilig AUB

28-7-2022
thefox uit Doodstil

Even een vraagje, waar zijn de foto's van die aanrijding van vannacht???

28-7-2022
extraflame uit Kollum

Waar zijn de foto’s van die ongelukken op de A7 altijd staan die fotografen voor aan vreemd zaakje

28-7-2022
excellence uit Drachten

Nou, @extraflame, bij deze een foto van gisterochtend op de A7

https://nos.nl/artikel/2438464-boeren-dumpen-afval-mest-en-hooi-op-snelwegen-ministerie-veroordeelt-acties.

Je zult maar de bestuurder zijn. Dit had heel anders kunnen aflopen.

Like
29-7-2022
advertentie

Kas uit Kollumerzwaag uit Kollumerzwaag

De boeren hebben gelijk.

29-7-2022
excellence uit Drachten

Tuurlijk joh, totdat een van uw dierbaren zichzelf stuk rijdt op een afvalberg. Hebben ze dan nog steeds gelijk? Denk het niet hè…….

Like
29-7-2022
caspar uit Kootstertille

Ik dump me rotzooi morgen ook maar op straat! De "boeren" krijgen toch de schuld!

29-7-2022
extraflame uit Kollum

Het zijn allemaal nep foto’s kun je zo wel zien

29-7-2022
PeterEnZout uit Drachten

Jazeker....Kijk en lees deze even 👀✌️

https://mobile.twitter.com/Repelsteeltje21/status/1552960914143559680?t=LBNz7OSkDC_o19rWL8Fl8w&s=19

Like
29-7-2022
PeterEnZout uit Drachten

Het ongeluk bij de #boerenprotesten was dus echt.

😑😑😑😑😑

Like
29-7-2022
age uit Rottevalle

Schitterend:

Extraflame: 'Waar zijn de foto's?'

Excellence: : 'Hier een foto'

Extraflame : 'Het zijn allemaal nepfoto's kun je zo wel zien'

Komische humor

🤣

29-7-2022
PeterEnZout uit Drachten

U vergeet nog iets ✌️

Iets met vrouwen 🚺 😁 😆✌️

Like
29-7-2022
Theodora uit Ureterp

Sonja van Eyk
2 minuten ·
Dield mei Iepenbier
Insecten.
De landbouw wordt onder andere verweten dat zij verantwoordelijk zijn voor de grote afname van het aantal insecten in Nederland.
Het gebruik van grote hoeveelheden gewasbeschermingsmiddelen zou daar mede de schuld van zijn.
Maar dat spul kost geld. Heel veel geld. Geen enkele boer gaat zonder reden zijn gewassen bespuiten omdat dat gewoon duur is.
Maar er zijn er nu veel veiliger middelen dan in het verleden in gebruik. Ook zijn de doses middel die we gebruiken veel lager dan vroeger.
Zo uit mijn blote hoofd heeft de landbouw de laatste jaren al zo'n 90% reductie in de gewasbeschermingsmiddelen gerealiseerd.
Er is op dit punt al heel veel verbeterd!
Maar ondertussen krijgen we nog steeds de zwarte piet toegespeeld!
En als dank voor 80 jaar lang veilig voedsel voor de consument, waardoor "men" zich helemaal kon richtten op groei en ontwikkeling van bevolking en land, omdat "De Nederlander" zich geen zorgen meer over goed voedsel hoefde te maken, als dank wordt de boer tot milieucrimineel veroordeeld en probeert de staat nu hun bedrijven te onteigenen.

1-8-2022

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan