15 °C

Coronavirus: Cijfers blijven stijgen

Publicatie: vrijdag 26 november

 

REACTIES

Boosteren maar....

rimmersma uit Broek

 

Waar maken we ons druk om :/

SeatIbiza6J<3 uit Drachten

Sommige mensen wel....😷. Dit wordt weer een weekend met 'bekende' reacties van virologen en internet wetenschappers.... 🙏😔


https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5269923/huisartsen-verpleegkundigen-en-specialisten-niemand-heeft-nog

PeterEnZout uit Drachten

 

Nou voer de 2g maar in dat zal vast wel helpen haha

reeminee uit Drachten

Al die mensen die zich zo druk maakten over een tweedeling in de samenleving veroorzaken straks triage op de ic.

rienk001 uit Boornbergum

 

Mensen die zich niet aan de regels willen houden.
BEDANKT

Janvangent uit Brantgum

Omikron komt er aan

En anders halen we het wel op

We zullen meedoen.

6666 uit 't Kret

 

graag gedaan

manchop uit Drachten

 

De gevaccineerden hadden zich aan de regels moeten houden

wdm uit Hoornsterzwaag

Wat heb jezelf gedaan?

rienk001 uit Boornbergum

 

Testen is gratis.

Vaccinatie en boosters zijn gratis.

rienk001 uit Boornbergum

Geen zorg meer.

Dan kan de premie zf ook gehalveerd worden.

Wel betalen ,niks krijgen.

6666 uit 't Kret

 

Daar gaan we weer.

victoria uit Dokkum

 

En de ongevaccineerden hadden moeten weigeren om opgenomen te worden in het ziekenhuis als ze corona kregen, kij hurd.

musky uit Rinsumageast

 

Als we nou eens ophielden om elkaar de maat te nemen. We hebben een probleem al zijn er nog mensen die dat niet zo zien. Deze kleine groep verander je niet en moet je daar niet je focus op richten.

Dus proberen drukte te vermijden en afstand houden en mondkapje voor in winkels.

Dat is een opoffering daar zou menig wereld burger in oorlogsgebieden en mensen die met pijn of kanker op bed liggen te wachten op een operatie van schrikken.

onafhankelijkdenker uit Hallum

Geheel met je eens onafhankelijkdenker

klajo uit Drogeham

 

Maar langs de deuren van niet volledig gevaccineerden om hen over te halen zich te laten vaccineren.

rienk001 uit Boornbergum

Waarom mag je mensen niet aanspreken op hun verantwoordelijkheid? Met vrijheid komt ook verantwoordelijkheid.

rienk001 uit Boornbergum

Simpel, omdat ik dat wel doe en niemand die mij daar aan hoeft te herinneren.
Wat ze ook opdragen het gaat niet verdwijnen, alles wat ze doen om de besmettingen de kop in te drukken werkt maar tijdelijk.
Zodra de teugels minder strak staan gaat het weer mis en daar zullen we mee moeten leren leven op een normale(re)manier want de grafiek heeft een bepaald patroon wat niet één twee drie anders zal worden.
De zwakkeren onder ons redden het met een zwaar griepseizoen ook niet Rienk001 maar ben het wel met je eens dat we contact zoveel mogelijk moeten vermijden waar mogelijk, 1.5 mtr aanhouden en misschien de smoeldoekjes dragen als belangrijkste drie.
Verder is het weer afwachten hoe het verder zal verlopen maar ik denk dat de grafiek weer een neergaande tendens gaat volgen tot er weer meer vrijheid komt en er weer een piek ontstaat.
Drammen heeft geen zin dan krijg je nog meer agressie en tweedeling mee en ik denk dat we niet zitten te wachten op een soort burgeroorlog.

virtualizer uit Burgum

Omikron.

6666 uit 't Kret

 

Het universitair ziekenhuis van München schreeuwt "S.O.S. - Impfen" d.m.v. een lichtshow.

Gemeenten kunnen wagentjes met verkeerstekens "S.O.S. - Vaccineren" plaatsen langs de kant van drukke wegen en in centrums.

rienk001 uit Boornbergum

 

Wat ik persoonlijk jammer vind is dat er bij triage geen verschil wordt gemaakt tussen gevaccineerden en ongevaccineerden.

Maja9103 uit Dokkum

Dan laat je de verantwoordelijkheid van niet volledig gevaccineerden aan anderen over. Laat deze mensen zelf hun verantwoordelijk nemen.

rienk001 uit Boornbergum

 

De gevaccineerde helpt wel ???????
🤔🤔🤔🤔🤔🤔👍🤔👍🤔👍🤔👍🤔🌦🌦🌦

stormvloed uit Twijzel

In combinatie met de standaard van afstand, kapje, testen, voorzicht.

De trasnmissie blijft hoog door niet gevaccineerdene en te weinig aan die standaard hygiene regels houden.

nosaofnet uit Lutjegast

 

Halverwege dit jaar had ik niet verwacht dat we nog strengere maatregelen zouden krijgen omdat bijna heel NL inmiddels gevaccineerd of hersteld is.. Zijn we voorlopig nog niet vanaf.

sixpack uit Drachten-Azeven

Zolang de immuniteit-doorvaccinatie of immuniteit-door-ziekte te laag blijft zijn we er nog niet vanaf. Immuniteit-door-vaccinatie is het veiligst en het snelst.

rienk001 uit Boornbergum

Immuniteit lijkt steeds meer op een illusie uit te draaien als je het mij vraagt. Is het überhaupt mogelijk?
Ik vraag het me af.

sixpack uit Drachten-Azeven

Is dit een gevoel/mening dat je hebt of heb je hier onderbouwende feiten voor?

Zelf schat ik in dat immuniteit door vaccinatie of door ziekte ongeveer 95% van de bevolking moet zijn en dan periodiek samen met de griepprik vaccineren.

rienk001 uit Boornbergum

Is mijn gevoel/mening. Want in het begin dit jaar werd gezegd dat je 100% immuun zou zijn na 2 prikken en nu blijkt dus dat je gewoon nog steeds knetterziek kan worden en het kan doorgeven.

sixpack uit Drachten-Azeven

komt ook doordat het te traag gaat en in andere plekken van de wereld geen vaccinatie op gang komt, daardoor veel nieuwe aftakkingen, met nu weer een sterkere die door zal komen.

Maar voor gevaccineerden is het een stuk minder een dodelijk virus, het lichaam kent de algemene soort.

nosaofnet uit Lutjegast

 

Ookal waren we allemaal gevaccineerd was dit alsnog gebeurd, zie andere landen om ons heen

SeatIbiza6J<3 uit Drachten

Dit is onzin. Dan was de besmettelijkheid lager en waren er minder ernstig zieken en daardoor lager aantal opnames in ziekenhuis en op de ic.

rienk001 uit Boornbergum

Dan moet je toen de cijfers nog even nalezen in het artikel.
Volledig gevaccineerd had dat toch vele honderden ic opnames gescheeld.
Reken maar na, als je uit gaat dat er nu 500 op de ic liggen en 30% gevaccineerd is dan zijn dat 150 mensen.
De overige 350 zijn ongevaccineerden.
Maar 85% is gevaccineerd en die 350 komen dus uit de resterende 15% ongevaccineerden.
Overigens kan 1:25 niet kloppen dat is ongeveer 1:13 als je het uitrekent met de genoemde gegevens

Polvo53 uit Drogeham

In Fryslân:

390.869 (79%) bewoners volledig gevaccineerd vanaf 12 jaar waarvan 5 (= 3tiende) op de ic.

103.902 (21%) bewoners niet volledig gevaccineerd waarvan 11 (=7tiende) op de ic.

rienk001 uit Boornbergum

Als we allemaal volledig gevaccineerd waren geweest lagen er minder mensen in het ziekenhuis en op de ic.

rienk001 uit Boornbergum

 

Ook toen het niet meer hoefde ben ik het mondkapje blijven dragen en heb afstand gehouden.De gevaccineerden dachten dat alles wel weer kon en zie het resultaat

wdm uit Hoornsterzwaag

We kunnen het verleden niet meer overdoen. Kijk vooruit wat we wel kunnen doen.

rienk001 uit Boornbergum

 

Vriend van mij vorige jaar zware corona gehad op ic gelegen en weer opgeknapt.Daarna 2 prikken gehaald en nu ligt ie weer thuis met stevige corona thuis.Het helpt aardig die prikken,dus niet.

Toetuhhh uit Dokkum

Ook als je volledig gevaccineerd bent kun je nog covid-19 krijgen, maar de kans op een ernstige vorm waarbij naar de ic moet is vele malen kleiner.

Hopelijk kan je vriend deze keer thuis uitzieken in isolatie en knapt hij snel weer op.

rienk001 uit Boornbergum

Nu dus niet op de IC blijft moeilijk.

Gevaccineerd zijn wil niet zeggen dat je niet besmettelijk of ziek kunt zijn.

De kans is kleiner, minder ziek en minder besmettelijk.

Dat is het eerlijke verhaal, maar uitzonderingen bevestigen de regel.

onafhankelijkdenker uit Hallum

Toetuhhh uit Dokkum | 26-11-21 | 14.22

Ik heb zo een vermoeden dat dit weer zo'n verzonnen bericht is.....🤔

PeterEnZout uit Drachten

Toetuhhh,
De cijfers zijn duidelijk, vaccineren is geen absolute oplossing, maar het helpt zeer goed.
En wat mij betreft mag iedereen besmet raken, zolang de ziekenhuizen maar niet vollopen, want daar draait het om.
En dat geldt dus ook voor jou kennis die nu thuis uitziekt ipv de op de IC.

Polvo53 uit Drogeham

 

En de wappies gelijk weer commentaar leveren..

gaatse uit Schapehals

 

In combinatie met de standaard van afstand, kapje, testen, voorzicht.

En laat je vaccineren en derde vaccinatie.
In Belgie is duidelijk te zien dat het effect heeft bij de boven 70 die 3e vaccinatie hebben gekregen.

nosaofnet uit Lutjegast

Een extra boostspuit zou kunnen helpen.
🤔🤔🤔🤔🙊🙊🙊🙊🙊🤔🤔🤔🤔🤔

stormvloed uit Twijzel

 

Zorgmedewerkers die met kwetsbare mensen/ouderen omgaan en mensen van niet westerse afkomst en asielzoekers verplicht laten vaccineren. Klinkt hard,maar dat heeft meer effect dan oa de Zeeman en de Wibra en de Hema en Frietje van Pietje om 5 uur dicht te gooien.Zou een rot maatregel zijn,maar heeft zeer waarschijnlijk meer effect dan de vele onzin maatregelen.

victoria uit Dokkum

De groep asielzoekers is waarschijnlijk niet minder gevaccineerd dan de rest. Er zijn extra acties van de GGD geweest met tolken.
https://ggdghor.nl/actueel-bericht/vaccineren-asielzoekers/

rienk001 uit Boornbergum

Idd, de nieuwe maatregelen die nu al uitgelekt zijn (persconferentie overslaan) gaan niet veel uitmaken denk ik. Dat wordt dan alsnog na 3 weken een harde lockdown. Het leger wordt al gevraagd te gaan helpen...

https://www.nu.nl/coronavirus/6169878/de-jonge-bekrachtigt-fase-2d-kritieke-zorg-uitgesteld-hulp-vanuit-defensie.html

PeterEnZout uit Drachten

De groep met lage inkomens, de bijbelbelt plekken en de groep van 12 t/m 50 jaar zijn minder gevaccineerd.

rienk001 uit Boornbergum

 

rienk001 uit Boornbergum | 26-11-21 | 15.24: Heb je wel eens naar de beelden gekeken uit Ter Apel? Denk je nu werkelijk dat vaccineren daar prioriteit heeft? Ze zijn al blij dat ze die lui onderdak kunnen geven. Is daar een enorme chaos.

victoria uit Dokkum

Bij aankomst van asielzoekers klachtencontrole, voorlichting en sneltest. Als iemand positief wordt getest op het coronavirus, gaat hij op een uitwijklocatie in isolatie totdat de klachten over zijn.

Asielzoekers krijgen bij aankomst in Nederland naast een medische check een coronavaccin aangeboden.

https://www.coa.nl/nl/coronamaatregelen-van-het-coa

rienk001 uit Boornbergum

 

Het UMCG liet even een camera toe op de IC Video.
rtvnoord.nl
https://www.rtvnoord.nl/video/873650/zo-gaat-het-op-de-corona-ic-van-het-umcg

Ongevaccineerde Sandy Verhaaren: "Jong, gezond, geen roker, geen drinker, geen overgewicht". Toen ze Covid kreeg dacht ze: "Paar daagjes griepje, antistoffen opbouwen en weer door." Na IC-opname wil ze anderen waarschuwen: "Les geleerd. Dit nooit meer!!"
twitter.com
https://twitter.com/rudybouma/status/1463941775769354248/photo/2

gerard00 uit Houtigehage

Als de huisarts weigert om Ivermectine te geven bij de 1e 'verschijnselen', dan krijg je ziekenhuisopname en dan is het te laat.....

neiskjirrich uit Anjum

Dombo

nosaofnet uit Lutjegast

Ivermectine helpt niet tegen corona, daar geloven alleen wappies in.
Maar ja, er zijn ook mensen die op de IC de beademingsslang in de keel krijgen nog steeds beweren dat ze geen corona hebben.

Polvo53 uit Drogeham

 

meer corona besmettingen dan van voor de vaccinatie prikken. knap.

TRANS AM uit Drachten

Wat doe je er zelf aan?

rienk001 uit Boornbergum

rienk001 zet hem op .

TRANS AM uit Drachten

TRANS AM uit Drachten | 26-11-21 | 17.23

Zoals gewoonlijk weer onzin reacties..... 🤪 🤦‍♂️ 😴

PeterEnZout uit Drachten

ja

TRANS AM uit Drachten

 

gerard00, hoop dat de ogen open gaan van de hard leersenen.

musky uit Rinsumageast

 

REACTIE VERWIJDERD

Frieskk uit Drachten

Polvo53 mooie terecht wijzing,nu het zorgpersoneel beter betalen zodat het aantrekkelijk word om in de zorg te werken.

musky uit Rinsumageast

Nee Musky, meer handen aan het bed, de zorg dus want het gaat inmiddels niet meer om de poen maar omdat men zich de benen uit het lijf rent om zorg te verlenen. Nee velen lopen zelfs weg omdat het niet meer gaat/wil of het simpelweg niet meer kan.

virtualizer uit Burgum

 

Goed verhaal, jammer dat de feiten niet kloppen.. Andere landen zoals Israel/ bijvoorbeeld. 99.999 % gevaccineerd.. Ziekenhuizen vol met coronapatienten. zal wel door die 0.001 % komen volgens jou..

Tevens hieronder een nieuwsartikel over de ziekenhuis bedden:

https://www.nu.nl/stand-van-het-land/6121236/de-stand-van-het-land-steeds-minder-bedden-maar-de-zorgkosten-lopen-op.html

2015: 2200 Ic bedden
2020: 1200 Ic bedden

2009: 49000 Ziekenhuis bedden
2020: 39000 Ziekenhuis bedden
+ 1 miljoen inwoners erbij


Nederland heeft bijna het laagste aantal ic bedden per hoofd van de bevolking van heel Europa.



Ik heb geen idee waar ik een blik zorgpersoneel moet wegtrekken Polvo. Maar het punt is dat dit zorgpersoneel de laatste 10 jaar is wegbezuinigd. Daar gaat het mij om. Snap nu ook wel dat het te laat is voor deze winter.

Punt is dat door alle marktwerking deze problemen oa zijn ontstaan.
Prijs en kosten staan centraal in plaats van kwaliteit en maatschappelijke opbrengst. Rendementen kunnen wegvloeien naar aandeelhouders en eigenaren en ervaren personeel wordt vervangen door jongere, goedkopere en onervaren krachten.’

Frieskk uit Drachten

We hebben nu een probleem op te lossen.

Het heeft geen zin om nu over het aantal ic bedden te praten want daarvoor is op korte termijn toch geen oplossing voor door de lange opleidingsduur en geen tijd om mensen op te leiden.

Eerst het aantal ernstig zieken naar beneden door vaccinatie, tenzij je een beter oplossing weet.

rienk001 uit Boornbergum

Leuk dat filmpje van Gerard00, die ic stond 2 maand geleden nog leeg.
Ik heb diverse ic's zien verdubbelen in de loop der jaren, daar was ik zelf bij betrokken.
Het aantal ok's ook.
De umcg spoedopvang wordt ook verbouwd, de capaciteit word meer dan verdubbeld.
Wel moet dat met het zelfde personeel worden bemand.

Polvo53 uit Drogeham

 

Frieskk, u schrijft :

'Er zijn 2 soorten dwazen........'?

Mensen indelen in soorten, doe ik (liever) niet, maar, met alle respect, waar hoort een dwaas als u dan bij?

Vr. gr. en respect!

pe es

Als op een inburgeringscursus, de taalopdracht zou worden gegeven:
'Zoek de feitelijke onjuistheden in de reactie(s) van Frieskk', dan zou iedere cursist elke keer wel een voldoende, dus 6 of meer kunnen scoren.

Fijn dat wij hier kunnen reageren, maar onze reacties bewijzen elke keer, waarom het goed is dat wij over de corona aanpak niet mee hoeven te beslissen..

Mag ik u allen een fijn weekeinde toewensen, met gezondheid en alles wat goed voor u ea is?

age uit Uithuizen

 

Frieskk heeft wel gelijk,ben het met hem volledig eens.

Toetuhhh uit Dokkum

Ja dat dacht ik al toet, dat is geen nieuws.

denker uit Grou

 

Van de Spaanse griep weten we het volgende:
- duurde ongeveer 10 jaar
- was over toen iedereen immuun was door ziekte
- steeds golven zieken en doden, die in het begin steeds hoger werden.

We hebben nu de mogelijkheid van immuniteit-door-vaccinatie waardoor we er niet voor 10 jaar aan vast hoeven te zitten als meer mensen zich laten vaccineren.

Het zijn de mensen die niet volledig zijn gevaccineerd die ons de komende jaren steeds weer zullen confronteren met beperkingen en maatregels.

rienk001 uit Boornbergum

Rienk. Ben je bij de Jehova.?

Wat een doordrammen,en steeds om hetzelfde.

Je blijft hameren op inenten.
Ruimen is dat ook wat.
Er moeten nog geen paar miljoen
Doden vallen voor er rust komt.
Zie de geschiedenis maar.

6666 uit 't Kret

 

Age ??????????????
Age ??????????????
Age ??????????????
Age ??????????????
Age ??????????????
Age ?????????????? enz................

De Bekende uit Augustinusga

 

De domsten zijn het gevaarlijkst

Reneetjuh uit Burgum

Reneetje is het. Allerdomst

6666 uit 't Kret

6666, dat klopt niet. Ik houd me wel aan de coronaregels

Reneetjuh uit Burgum

Dan kun je weer om een spuit

Nieuwe variant,nieuwe spuit.

6666 uit 't Kret

 

Minsken pas op,rienk 001 is in fakeprofiel fan Hugo de jonge

langesteffen uit Drachtstercompagnie

 

Rienk 001 laat jij je ook overhalen als er een jehova aan je deur komt?.

flinder uit Kollum

 

REACTIE VERWIJDERD

brandblusser uit Langelille

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Log in

Nog geen account? Meld je gratis aan