Drachtster flitspaal blijft cashcow voor Rijksoverheid
Publicatie: 6 oktober 2021, 11.45 uur
Reacties
De paal op de Lauwers in Drachten is al weg dan? Daar rijd ik altijd keurig 50 km/u.
Oogkleppen op zeker
Ik stuur een tikkie
"De oorzaak van de stijging is te wijten aan de coronamaatregelen."
Interessant! Normaal zou men een gevolg ergens aan wijten, maar hier wijt men de oorzaak ergens aan.
Nog te weinig flitspalen
Inderdaad! Tussen Noardburgum en De Koaten zou snelheidscontrole ook niet misplaatst zijn.
Sowieso zou er eigenlijk wel bij elk kruispunt met verkeerslichten een roodlichtcamera geplaatst mogen worden.
Je zou verwachten dat mensen - in ieder geval degenen die uit de omgeving komen - na al die jaren nu wel eens zouden weten dat daar een flitspaal staat.
Ik freegje my ôf wat dan noch it nut is fan de flitspeallen. Dat se jild opsmyte is wol dúdlik. It draagt blikber net by oan feroaring fan it gedrach omtrint de snelheid as de feiligens fan de ferkearsdielnimmers.
In de brandsteken al die dingen
je zal er maar wonen en iedereen raast voorbij met 70+kmph zie dan maar eens van je oprit af te komen.geef elkaar wat meer tijd in het verkeer zeker in dorpen steden,het kan altijdt sneller maar voor wie?ik stel voor gewoon 5 km p/u lager als toegestane snelheid te rijden geen boetes en een leefbare buurt.
Er mogen van mij wel meer komen. Maar liever nog meer mobiele controles in Drachten. O.a. de Burgemeester Wuiteweg, de Dwarsvaart en de Torenstraat worden als racebaan gebruikt. Liefst door "petjes" in oude Golfjes GTI e.d. waar ze de dempers uitgehaald hebben zodat de bewoners ook kunnen genieten van het kabaal.
"Maar liever nog meer mobiele controles in Drachten. O.a. de Burgemeester Wuiteweg, de Dwarsvaart en de Torenstraat worden als racebaan gebruikt."
Het nadeel van flitspalen en mobiele flitscontroles is dat mensen op een gegeven moment doorhebben waar ze staan; ze minderen dan even vaart en vervolgens gaat het gas er weer op.
Ik zou liever zien dat er op snel- en autowegen meer trajectcontroles komen - het liefst op elke snel- en autoweg; dan zijn mensen gewoon gedwongen om zich daar aan de snelheid te houden en kunnen verkeersagenten zich meer op verkeershuftergedrag richten en meer in en rond dorpen/steden controleren.
Flitsmeister de uitkomst
Cashflow??
Melk koe is ook goed.
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan