Zes rijbewijzen ingevorderd op A7 bij Drachten
Publicatie: 19 juni 2021, 9.50 uur
Reacties
Bespottelijk. Die borden staan er al 4 weken zonder dat er iemand aan het werk was of dat er iets bijzonders was. Ook s’nachts. Dus na een poosje denk je van.. het zal wel. Nu plotseling gebeurt er iets en staan ze gelijk te controleren. Heel sneu.
Waarom niet even de borden eerst omdraaien totdat er echt een gevaarzetting is en zodoende de automobilist dit serieuzer oppakt.
Zie je helaas ook bij maaiwerkzaamheden. Dan blijven de borden ook avonds staan. Dus veel onduidelijkheid en dus nog meer gevaar.
Als er echt gewerkt word zijn dit prima maatregelen, maar in dit geval is het een smerige streek want er gebeurt al weken niks daar!
Ps:
Heb ik gistermiddag geluk gehad, ben daar ook veel te hard langs gereden en het had ook mij het rijbewijs gekost..
Geen enkele reden om het recht in eigen hand te nemen en zelf de snelheidslimiet te bepalen. Zeker de hardrijder die daar met 166 langs reed is fouter dan fout.
Frieskk, wat een bespottelijke reactie.
Je kan niet in de toekomst kijken. Wat als er dan wel een werknemer op de weg staat?
Hou je gewoon aan de afspraken, vooral gezien het aantal doden in het verkeer afgelopen weken.
Wij moesten vroeger na het maaien na 17.00 uur de borden ook omdraaien, vind ik niet meer dan normaal.
Eeh er zijn barriers geplaatst.. de wegsituatie is veranderd! Is dat zo moeilijk te begrijpen? na 1600 uur kunnen ze wel stoppen maar de barriers blijven staan en de situatie blijft hetzelfde... dus gewoon een beperking...
En het slaat ook nergens op om te zeggen dat het er al weken staat en er gebeurd niks dus waarom ineens controle... ik rijdt er meerdere keren bijlangs en weet 100 procent zeker dat er 1000den automobilisten heeeel blij zijn dat ze niet vanaf dag 1 hebben gecontroleerd...
Goed gedaan politie... aanpakken... #meer blauw op straat
Het is inderdaad levensgevaarlijk om daar 70 km/u te gaan rijden want iedereen rijdt 100 km/u of meer. Je mag het overige verkeer niet in gevaar brengen en dat doe je wel als je langzaam gaat rijden.
Bij het invoegen / uitvoegen snap ik het maar daar tussenin.....
Gelukkig is het Nederlandse recht niet zo simplistisch als jouw gedachtegang, Wendt, dat degene die zich aan de regels houdt, strafbaar zou zijn aan het in gevaar brengen van degenen die moedwillig de regels negeren. Gelukkig gaat men in het Nederlandse recht nog van het omgekeerde uit, dat degene die de regels negeren strafbaar zijn aan het in gevaar brengen van het overige verkeer.
Ratio uit Surhuisterveen | 19-06-21 | 10:40
Als het niet zo ontzettend dom zou zijn dan is het wel vermakelijk...het is de schuld van mensen die zich aan de regels houden..."Mevrouw de politie/de rechter: Ik rijd 30-50 - 60 kilometer te snel om de veiligheid te waarborgen".
Als een bord aangeeft dat je 70 mag rijden....hoe is de theorie ook alweer? Verkeerstekens gaan boven gedragsregels. Rijd je sneller dan de aangegeven borden dan riskeer je het risico beboet te worden.
Het ongeoorloofd gebruik van deze borden door gemeenten bij het niet uitvoeren van werkzaamheden zou ook strafbaar moeten zijn
"Het ongeoorloofd gebruik van deze borden door gemeenten"
1. De A7 is niet in beheer van de gemeente.
2. Het is niet ongeoorloofd. De wegbeheerder heeft het recht om indien het nodig wordt geacht - bijv. als er geen werkzaamheden zijn, maar wel obstakels en afzettingen - dergelijke borden neer te zetten.
Radio uit Surhuisterveen krijgt de beker voor brave chauffeur
Ik ken Radio niet, maar bij dezen wil ik hem of haar van harte feliciteren met de trofee.
Even voor de duidelijkheid, bij meer dan vijftig te hard is twintig te hard bij honderd km.
Dus reden zo al te hard.
Maar inderdaad wat betreft werkzaamheden maaien etc. vaak niet duidelijk of men aan het werk is of niet.
"Maar inderdaad wat betreft werkzaamheden maaien etc. vaak niet duidelijk of men aan het werk is of niet."
Dat is irrelevant of het al dan niet duidelijk is of ze er werken. Je moet je gewoon aan de aangegeven maximumsnelheid houden, gewoon ervan uitgaan dat er gewerkt wordt.
Als ze bv de Skieding maaien dan plaatsen ze bij Surhuisterveen tot aan de A7 een bord met 50. Terwijl er dan 1 machine in de berm bezig is op dat hele stuk. En jij gaat dat hele stuk dan 50 rijden? Daar zijn niet veel van, en dat wekt ook irritatie op bij andere weggebruikers.
Maar wie is dan echt het probleem. Iemand die zich aan de regels houdt of de opgefokte bestuurder die lak heeft aan de regels?
Hoe vervelend en irritant het ook is dat ze het zo ruim 'afzetten', Riemersma, houd ik me inderdaad gewoon aan de geldende maximumsnelheid. Ik, noch enige andere bestuurder, kan echt inschatten waar ze wel aan het werk zijn - dat kan over 3 km zijn, dat kan ook al na 1 km zijn ... en ja, het is even flink balen als het pas na 5 km is.
"en dat wekt ook irritatie op bij andere weggebruikers."
En wiens probleem is dat? In ieder geval niet dat van mij.
Het grootste probleem bij veel mensen is, dat ze schijt hebben aan alle regels.
Ikke ikke ikke.
Geen mondkapjes willen dragen.
Geen afstand houden.
Te snel rijden.
Bumperkleven.
Geen richting aangeven.
Het is altijd de schuld van een ander.
Geen verantwoordelijkheidsgevoel.
Moeten we in de rij staan, hoe dring ik voor.
Moet er betaald worden, hoe kom ik gratis binnen.
Egocentrisch kutvolk.
Ze zijn met de af en opritten bezig,de vluchtstrook is daar dicht 🔒. Volgens mij is dat de reden van de snelheidsbeperking.... 🤔
Wat een reacties hierboven. Er staat in het artikel een duidelijke reden voor de bebording. En dan hebben we op waldnet ineens allemaal specialisten op het gebied van snelheid en wetgeving.
Hou je gewoon aan de snelheid.. er zijn geen gevaarlijke wegen, alleen gevaarlijke automobilisten
Klopt als een bus, zonet tussen Beilen en Hoogersmilde weer zo`n klaploper voor me die met zijn telefoon te spelen en dan 55 rijden waar 100 de max is... je zou ze van de weg drukken en ze het talud af laten stuiteren.
De foon is de grootste ergernis en ook zeker de grootste veroorzaker van alle ongelukken in dit land, das een feit!
Vooral als mensen ze van de weg gaan drukken...
Yn the USA stiet der dan by: when workers are present; is der gjin wurkfolk dan kinne jo mar tabruze. Moatte hja hjirre ek dwaen.
Ja, die bebording gaat kilometers door. Hier gaat het om en klein stukje. En dan rij je gewoon 120 totdat je de eerste wegwerkers ziet en dood rijd? Daarna 70?
Als je de borden al zichtbaar maakt 4 weken voor er daadwerkelijk iets gebeurd dan maak je het alleen maar gevaarlijker is mijn mening.
Maakt de borden pas zichtbaar als het ook daadwerkelijk nodig is en haal ze weg avonds of weekends als de situatie daartoe is.
Heeft niets met egocentrisch kutvolk te maken maar gewoon logisch denken nav de feiten.
"Maakt de borden pas zichtbaar als het ook daadwerkelijk nodig is"
En wie ben jij om te bepalen wanneer het wel of niet nodig is?
"en haal ze weg avonds of weekends als de situatie daartoe is."
Er staat nochtans duidelijk beschreven waarom de borden er nu ook staan: vanwege de veranderde verkeerssituatie.
"Heeft niets met egocentrisch kutvolk te maken maar gewoon logisch denken nav de feiten."
Ja, dat heeft het wel: mensen die puur uit eigenbelang - lekker doorraggen - handelen.
Het feit is dat de wegsituatie veranderd is en de wegbeheerder de maatregelen nodig acht.
Verkley is bezig iov Liander met middenspanning kabel aanleg, hierbij horen ook horizontaal gestuurde boringen die onder de op en afritten door gaan,hier werken ook onderaannemers van Verkley.
Dit verkeersplan is niet door de aannemer dan wel opdrachtgever bepaald, maar dit verkeersplan is gebaseerd op de CROW 96a snelwegen en goedgekeurd de provincie als zijnde wegbeheerder.
"de provincie als zijnde wegbeheerder."
De provincie is niet de wegbeheerder van de A7, zijnde een rijksweg, maar Rijkswaterstaat.
Ratio denkt echt alles te weten!!!!
Nee, absoluut niet, Ekliu. Ik weet zeker dat ik niet alles weet. Sowieso: wie meent alles te weten, heeft nog veel te leren.
Ja hoe moeilijk kan het wezen .. Bij een 70 bord altijd ogen dicht en gas bijzetten.
70 is 70 maaaar.., als je daar invoegt met 70 en die snelheid aanhoudt zijn de vrachtwagens autobussen busjes van harde werkers...niet blij en is ook veel gevaarlijker dan dat je 85 90 rijdt daar.
Ander voorbeeld waar geen 70 km bord staat is vanaf groningen eerste afslag drachten, daar komt men met 90-100 naar links om snel en gevaarlijk in te voegen want we gunnen elkaar niks en vooraal geen ruimte. Daar zou een 70 km moeten staan...
Het geld richting Zuid-Europa moet natuurlijk wel ergens vandaan worden gehaald.
We zullen betalen.
Dit is nog maar het begin
Moeilijk he om je aan de regels te houden of zielig dat je dat niet kunt
mooi zo door gaan met dit zoort acties
Zucht
Ik reed daar gisteren keurig 70 achter iemand aan. In mijn spiegel een vrachtwagen die heel snel dichterbij kwam.
Ik heb mijn voorganger maar ingehaald en ben 75 voor hem gaan rijden. Die vrachtwagen hing vervolgens op een meter van zijn bumper.
Wat betreft gebeurt niks, ze zijn daar bezig met kabels leggen. Moeten ze dan elke keer die borden en afzettingen opruimen als ze een kilometer verderop zijn, om het vervolgens weer af te zetten omdat ze nog wat moeten doen?
Beperking was eerst alleen bij de opritten/afritten, maar nu het stuk ertussen ook.
Misbruik maken van het rechtsysteem..
Haha misbruik? Leg dat eens uit🤣🤣🤣
iedereen die zit te zeiken over dat er niks in beeld gebeurt, ga eens bedenken dat je er zelf aan het werk bent en dat iedereen denkt van schijt want ik zie niemand ! bij 100 km sta je zo naast iemand ! die je niet hebt gezien maar ook gewoon aan het werk is( voor sommigen belangrijk ) die kinderen heeft en weet ik wat voor onzin nog meer .
20 km langzamer rijden levert je misschien 2 minuten verlies ? van tijd op . of rij je liever iemand dood vanwege 2 minuten ? het is niet alleen een dood iemand, maar het kan je ook veel geld kosten !( voor de idioten die denken dat tijd geld kost)
Rij daar elke dag langs en totaal begrijpelijk als er een gevaarlijke situatie of wijziging is dat er borden staan met een snelheidsbeperking.
Maar zoals meerdere mensen ookal hebben gemeld gebeurd er vrij weinig. Ze zijn nog steeds bij het andere viaduct/klaverblad bezig al weken lang.
Dit had ook gewoon in 2 keer gekunt.
Nu ziet niemand dat er ook echt gewerkt word. En na een dag of 3 ben je er wel klaar mee.
jammer dat ze er vandaag niet controleerden ! op dat kleine stukje ben ik meerdere keren ingehaald door mensen die minimaal 40 te snel reden .
hadden ze vandaag een goed inkomen gehad
Juster midje nog mei 200 foarby rieden ien myn âlde trouwe VW Caddy. Plysje hoart my toch net by.
met ogen dicht kunnen ze je bij houden ! aan je reactie te zien had of heb je een golf
Kist wol lese lam lul? Skruw toch dat ik ien dikke VW caddy har?
als eerste is jouw zogenaamde fries schrijven hetzelfde als jou geestelijk verstand, het klopt niet ! het komt niet eens in de buurt van .daarnaast een caddy ? lachwekkender als een caddy is er naast de er op lijkende kangoo niet . snelheid er in zou kunnen maar als je echte snelheid wil koop je iets anders ( zat voorbeelden te vinden, en ook in de prijsklasse die jij kan betalen ! )
Graag zou ik jou inburgerings cursus sturen.
De gemiddelde vluchteling heeft het Nederlands beter in beheer.
Plus mijn Caddy haalt op de autobaan 280.
Dus het moraal van dit mooie verhaal is: Cry me a river.
"Graag zou ik jou inburgerings cursus sturen.
De gemiddelde vluchteling heeft het Nederlands beter in beheer."
1. Je stuurt iemand 'op' cursus
2. "inburgerings cursus" is één woord
3. Je hebt een taal niet "in beheer", maar 'beheerst een taal'
"Plus mijn Caddy haalt op de autobaan 280."
4. "280" ... wat? Meter per seconde? Mijl? Koeien?
5. Als je de Duitse snelweg bedoelt, is het 'Autobahn'.
Dus het moraal van het verhaal: je eigen taalvaardigheid is niet beter dan dat van Wammes.
bla bla bla mafklapper zoek een leven
Dikke Caddy 1900TDI jonkje!
@Ratio 280 meter per seconden is ongeveer 1008km/h dat is wel veel zelfs voor een Caddy 1900TDI.. Maar 280mph is ongeveer 450km/h dat moet nog wel haalbaar zijn als de airco uit staat.
Caddy ftw, Caddy is love Caddy is life
death race. caddy tegen kango
Dikke caddy met een beetje roest op het dak gaat zoiezo moker hard. Zoals henkie al zei is caddy een primaire levensbehoefte. @ratio jij kan zo'n caddy niet permitteren.
death race. caddy tegen kango
Caddy is love Caddy is leven. Rolt altijd door de APK zonder probleempjes
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan