Ondernemers klagen over uitgezette zakpalen
Publicatie: 7 april 2021, 20.00 uur
Reacties
Die dingen heten officieel "pollers" en ondanks dat er in de meeste hersencellen direct een causaal verband gelegd wordt tussen "zak" en "paal" is de etymologische oorsprong van geheel andere orde.....
Praat duidelijke taal
De Dikke van Dale krijgt het steeds drukker.
hoe in godsnaam weten ze dat zoiets ,,zakpalen heten ??
Poller, zoals die dingen eigenlijk ook heten.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Poller
Wees blij dat er überhaupt mensen in t centrum komen
Wat is uberhaupt de bezuiniging hier? Het stroomverbruik van deze palen? Kan toch niet waar zijn. Ik zou wel eens willen weten hoeveel er wordt bezuinigd door het uitzetten van de palen die er toch al zitten. Misschien dat iemand van de wethouders dat even kan melden hier.
denk dat ze bezuinigen op schade claims die dingen gingen te pas en onpas zomaar omhoog en menig auto is carterpan kwijt geraakt al dan niet door eigen fout
Laat die palen staan, maak het centrum autoluw en zet een fiets bezorgdienst op. Dat gaat ook met transportfietsen zodat zelfs grotere pakketten bezorgd kunnen worden. Beetje fantasie gebruiken graag Gemeente Drachten.
Hoe zou dat praktisch zijn? Moeten dan alle bezorgdiensten apart een fietskoerier inhuren voor Drachten? Ik zie het al voor me, het hele centrum vol omdat GLS, DHL, PostNL, FedEx, FRL, Coolblue, UPS en RedJePakketje allemaal met fietsjes rondscheuren.
Ik denk dat Haakjes op één gezamenlijke koeriersdienst doelt. Dus dat de pakketjes op een centraal punt geleverd worden en dat dan vanuit dat centrale punt per koeriersfiets de pakketjes verder gedistribueerd worden.
Dergelijke ideeën zijn wel vaker geopperd, ook met het oog op het groeiende aantal internetbestellingen, waardoor het bezorgverkeer in straten oploopt. Dat pakketjes van verschillende bezorgbedrijven dan op centrale punten afgeleverd worden, waarna één bedrijf ze dan verder aflevert; dat je in het dorp dan dus niet meer tien verschillende koeriersdiensten, die elk bij een ander huis moeten zijn, door de straten hebt rijden, maar dat slechts één koeriersdienst uit naam van al die bedrijven door de straten rijdt.
Het vergaderen bij de gemeente kost al meer dan de bezuinigingen opleveren
In Heerenveen hebben de winkeliers een sleutel, zij kunnen voor de chauffeurs het paaltje laten zakken
Moeilijker kan je het niet maken
Dat noem jij geslaagd,moet je overdag maar eens kijken hoeveel er door het winkelgebied fietsen en zelfs scooters trekken zich nergens wat van aan,want al die zogenaamde handhavers hebben het te druk met koffie drinken.
Sarcasme, Wittepiet, sarcasme ...
Het lijkt mij dat door de Coronaperiode het aantal bezorgdiensten omhoog gegaan is, het centrum een heel stuk rustiger geworden is en men hierdoor wat lakser is. Zodra de winkels en horeca weer volledig open zijn en er dus weer volop voetgangers zijn, maar weer eens kijken naar de 'overlast' en een oplossing zoeken. Voor nu kunnen wij beter onze energie en middelen stoppen in de jeugd die op dit moment volledig vastloopt met alle gevolgen van dien.
Pakketten met een parachute droppen
Leuk voor iedereen
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan