Openhouden ABN Amro Drachten 'kansloze missie'
Publicatie: 10 maart 2021, 18.10 uur
Reacties
Die in Heerenveen heeft de langste tijd ok gehad
Maar er blijven weinig keuzes over helaas.☹️
De klanten zelf sluiten de banken door steeds meer via internet te bankieren. Ik persoonlijk heb er geen probleem mee. Ik kan mij zelfs niet herinneren de abn bank van binnen te hebben gezien. Trouwens waarvoor moet of zou je nog naar een bank gaan?
De klanten zelf? Je belt ze op voor een advies: "vul maar een aanvraag in op de site". Bellen is er al niet meer bij, langskomen al helemaal niet. Ze willen geen klanten meer over de vloer en liefst ook niet meer spreken. Het zijn de banken zelf die aansturen op dat gedrag zodat zoveel mogelijk kantoren kunnen sluiten.
Ik snap de frustratie voor sommigen dat de bank sluit. Maar laten we even eerlijk zijn, veel mensen die er schande van spreken, kwamen zelf al vrijwel nooit bij een van de bankkantoren. Bij veel bankkantoren kun op elk willekeurig moment van de dag een kanon afschieten, waarbij de kans nihil dat je een klant raakt.
Het gros van de mensen kan prima digitaal uit de voeten. Voor de selecte groep die dat niet kan, kun je niet een hele rits kantoren open houden.
Daarbij wordt het aantal niet-digitale mensen steeds kleiner. De computer en het internet gaan ondertussen al zolang mee ... Men kan ervan uitgaan dat mensen die tegenwoordig nog niet met een computer overweg kunnen
- ofwel toentertijd al tegen de vijftig aanzaten en het nooit geleerd hebben;
- ofwel helaas digibeet zijn;
- ofwel naar het luddisme neigen.
Voor de eerste twee groepen is het sluiten van kantoren heel vervelend, maar het is een beperkte groep. Laat onverlet dat die natuurlijk wel hulp geboden moeten krijgen.
En wat de derde groep, de luddieten, aangaat ... Als je met luddieten rekening moet houden, kom je nooit ergens.
En waarom komen er geen mensen meer bij de bank! Omdat de banken jarenlang het digitale gebruik hebben gepusht/gepromoot en het contant betalen ontmoedigen. Zo geven ze zichzelf een reden om kantoren te sluiten door de klanten die ze zelf gestuurd hebben de schuld te geven. Ik kan mezelf prima redden met het digi-bankieren maar heb geen persoonlijke binding meer met welke bank dam ook
"Omdat de banken jarenlang het digitale gebruik hebben gepusht/gepromoot en het contant betalen ontmoedigen."
Ja, en het probleem is? Heel veel zaken kunnen ook gewoon prima online gedaan worden, zoals het openen van een rekening of het veranderen van je betaallimiet, enzovoort. Daarvoor hoef je echt geen filiaal open te houden.
"maar heb geen persoonlijke binding meer met welke bank dam ook"
Daar zie ik het belang trouwens ook niet van in, 'binding hebben met je bank'. Ik zit niet bij een bank om vriendjes te worden, maar voor de geboden producten.
Vooral voor het bankpersoneel is handig bij moeilijke kwestie s dat er geen direct contact is. Op afstand is makkelijker om kwestis met getrainde antwoorden af te doen. Je ziet overigens bij zeer veel internetbedrijven dat ze moeilijk bereikbaar zijn. Het lijkt of ze willen ontmoedigen dat mensen bellen, met lange wachttijden en telefonisten die soms maar amper goed Nederlands spreken, laat staan Fries
Als nu eens alle ABN klanten zeggen van we gaan naar de regio bank of een van de anderen die wel in Drachten nog zitten. Denk ik dat ze toch heel snel weer een kantoir openen.
Gewoon al je centen van de bank halen. De veiligste optie.
Je kunt het proberen. Ik wens je alvast veel succes met het betalen van je hypotheek/huur, nutsvoorzieningen, verzekeringen, abonnementen, enz.
Al jaren ben ik klant bij de ABN, onder andere vanwege de goede service blijf ik de bank trouw. Echter, nu het kantoor van de ABN in Drachten gaat sluiten ben ik als Drachtster aangewezen op een ABN kantoor in Heerenveen. En dus ben ik als inwoner van de 2e plaats van Friesland aangewezen op Heerenveen. Toegegeven, ik kom er ook niet vaak, maar De Bank zou in het kader van dienstverlening minimaal aanwezig moeten zijn in de 2e plaats van Friesland, al is het maar met een steunpunt (voor oa ouderen). Wellicht een goed moment om over te stappen op een meer idealistische bank...
"maar De Bank zou in het kader van dienstverlening minimaal aanwezig moeten zijn in de 2e plaats van Friesland"
Dat ben ik niet met je eens dat dat (primair) bepaald zou moeten worden op basis van de grootte van een plaats.
In de eerste plaats zou er gekeken moeten worden naar een evenredige spreiding over de regio en de bereikbaarheid. En als dan blijkt dat de evenredige spreiding het beste bereikt kan worden met een kantoor in een kleinere plaats ... soit.
Plaats moet zijn DORP
Friesland heeft vele dorpen
en enkele plaatsen.
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan