Account
Logo
Zoeken
8.1 °C

Corona: besmettingen stijgen met bijna 40%

Publicatie: 11 december 2020, 12.15 uur

Reacties

batman uit Burgum

Sinterklaas...duidelijk toch!!!

11-12-2020
loanster1987 uit Boelenslaan

Black friday, mondkapjes, niet aan de regels houden, samenkomsten van jongeren etc

11-12-2020
grootstefan uit Ureterp

“ Het lijkt er eerder op dat niet iedereen de maatregelen goed naleeft “

Zegt de staat die een pcr test in gebruik heeft genomen die 2 op de 10x positief test zonder dat er Corona is,

En gebruikt een pcr test die bij een normale verkoudheid of soms door een griepprik in het verleden al positief test

11-12-2020
Polvo53 uit Drogeham

De ziekenhuis opnamen volgen de besmettingen.
Al klopt de pcr test niet exact, het is geen goede indicatie van het aantal besmettingen, ondanks een zekere foutmarge.
Je kunt om die foutmarge niet alles maar bagatelliseren wat veel mensen wel doen.

Like
11-12-2020
advertentie

outsider uit Damwâld

De PCR-test is de meest betrouwbare test: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/testen

Like
11-12-2020
Kraandrijver uit Ureterp

Tuurlijk:
Een sneltest in het Oostenrijkse Parlement laat zien dat ook cola positief test op SARS-CoV-2.
https://www.wochenblick.at/live-im-parlament-bewiesen-cola-fuehrt-zu-positivem-corona-test/

Like
11-12-2020
outsider uit Damwâld

Naar EIGEN zeggen hebben ze dezelfde test gebruikt..dat geloof ik niet, vlgs mij is het de firma list en bedrog.."Dabei hatte Schnedlitz nach eigener Aussage denselben Schnelltest verwendet, der bei den bekanntlich enorm fehleranfälligen Massentests der Regierung Anwendung findet."

Like
11-12-2020
outsider uit Damwâld

PCR-test in 99% van de gevallen correct: https://www.rd.nl/artikel/902093-pcr-test-overleeft-stortvloed-aan-kritiek

Like
11-12-2020
outsider uit Damwâld

Ik denk dat meneer Schnedlitz vooraf in de druppel cola gehoest heeft, dan weet je zeker dat er minstens 1 virusdeelte door de PCR-test gedetecteerd wordt. Politiek en wetenschap is niet dezelfde tak van sport. Ik begrijp meneer Schnedlitz..

Like
11-12-2020
Janvangent uit Brantgum

Ja hoor en Gij geleuft het?

11-12-2020
mirjamat uit Ternaard

ja.

Like
11-12-2020
victoria uit Dokkum

Meer testen zijn meer besmettingen.Kunnen beter het aantal ziekenhuis opnames en overledenen als norm nemen. PCR test slaat al uit bij minste of geringste.

11-12-2020
Aloa uit Kollum

Hou toch op met die mondkapjes please, we lopen als schaapjes achter elkaar aan, nooit aangeduid dat het daadwerkelijk helpt enz ik doe er niet aan mee,

11-12-2020
Polvo53 uit Drogeham

Met mondkapjes bescherm je niet je zelf tegen anderen, maar anderen tegen jou.
Kennelijk heel erg moeilijk om te begrijpen.

Dus ga maar lekker winkelen zonder mondkapje en vooral meehelpen om het virus verder te verspreiden.
Des te langer kunnen we van de maatregelen "genieten"

Like
11-12-2020
advertentie

victoria uit Dokkum

Als Jaap van Dissel van het RIVM en ook onze vice premier mevr. Ollongren zeggen dat het geen tot bitter weinig effect heeft geloof je het dan Polvo53? Mevr Ollongren zei er nog bij dat het meer voor de bewustwording van de mensen was. Nou,ik kan je verzekeren dat we ons er meer dan bewust van zijn dat er wat is hoor.

Like
11-12-2020
Polvo53 uit Drogeham

Met mondkapjes bescherm je niet je zelf tegen anderen, maar anderen tegen jou.
Kennelijk heel erg moeilijk om te begrijpen.

Dus ga maar lekker winkelen zonder mondkapje en vooral meehelpen om het virus verder te verspreiden.
Des te langer kunnen we van de maatregelen "genieten"

Like
11-12-2020
Polvo53 uit Drogeham

Sorry voor de dubbel, kennelijk blijft dat ergens in een buffer hangen.
Ik heb al eerder links naar tests van het effect van mondkapjes geplaatst.
Moet je dan vooral niet naar gaan kijken en laten we dan ook alle chirurgen de mondkapjes maar af laten doen als het toch geen nut heeft.

Like
11-12-2020
dikkezeeman uit Drachten

dat zijn andere kapjes in het ziekenhuis die zelf gemaakte zakdoeken of 50 kapjes voor 4,95 helpen echt niks troep is het

Like
11-12-2020
Kraandrijver uit Ureterp

Voor de gedachtegang, uit de volgende bronnen:
- RIVM: mondkapjes werken niet en zijn schadelijk.
- OMT: mondkapjes werken niet en zijn schadelijk.
- WHO: mondkapjes werken niet en zijn schadelijk.
- Virologen en biochemici wereldwijd: mondkapjes beschermen niet tegen virussen.
- Op de verpakking van de mondkapjes staat: ze beschermen niet.
- Wetenschappelijk onderzoek wereldwijd en TNO recent: mondkapjes beschermen niet.
- TU Delft: mondkapjes beschermen niet.
- TV programma Kassa, in veel gevallen slechts schijnveiligheid.
- De Jonge en Rutte: mondkapjes is schijnveiligheid, dat moeten we niet willen.
- De Grondwet zegt: verplichten mag niet.
- De UVRM zegt: verplichten mag niet.
- Code van Neurenberg: medische experimenten op mensen mogen niet zonder instemming etc..
Kan iemand mij uitleggen vanuit welke bron is ontstaan dat mondkapjes verplicht zouden moeten worden? Of zelfs nog maar het begin van een goed idee zijn?
Meer wetenschap (wetenschap geeft niet om meningen):
Summary of the science: https://tinyurl.com/y7arx9de
Medical research (ook OK - lees en verbaas je): https://tinyurl.com/y64bu8r2
Recent Deens onderzoek met 6000 deelnemers: https://tinyurl.com/y332ndcx
Lekker mascné oplopen kan ook: https://tinyurl.com/y2kkb3hf
Ionisatie helpt wel. Er staat redelijk wat informatie op: http://anions.nl/uitleg
Ook leuk om te weten: ionisatie wordt in de VS ook in vliegtuigen ingebouwd (Duncan Aviation). Dat doen ze niet voor zweetsokken of zo...

Like
11-12-2020
vogelbekdier uit 't Kret

Grappig dat de aluhoedjes de nuchter denkenden "schapen" noemen. Ik zie namelijk dit hersenloze volggedrag juist bij deze complotgekkies zelf🤓

Like
11-12-2020
ditbinik uit Drachten

Gecopieerd vanaf : de teksten zij niet van overdrijver zelf

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=198668385200042&id=104627334604148

Like
11-12-2020
Kraandrijver uit Ureterp

Dat is niet relevant.

Like
12-12-2020
wimpietje uit Uithuizen

Lijkt mij dat een stijging van 38,4% accurater is gezien de geven cijfers. 703 naar 973. dit bij een toename van 26,2 % in tests. Het aantal positieve gevallen van de tests is gestegen van 8% naar 8,8 % t.o.v. de week ervoor.

11-12-2020
aussie2 uit Rohel

Hoe kan dat nou? We hebben allemaal mondkapjes op.Vreemd vreemd.

11-12-2020
wb uit Drachten

Precies, allemaal mondkapjes en meer besmettingen.
Raar.

Like
11-12-2020
outsider uit Damwâld

De lucht binnen is nu ook droger, het is koud en nat buiten, black friday, Sinterklaas en de mensen vinden afstand houden telkens lastiger. In maart kwam ik nog homosapiens tegen die 6+meter afstand hielden, die soort lijkt nu uitgestorven...

Like
12-12-2020
Janvangent uit Brantgum

Komt door de makke schaapjes die alles maar klakkeloos geloven nog even en dan zijn we constant ziek zwak en misselijk.
Deze kolder geloof je toch niet.

11-12-2020
Kees van der Meer uit Burgum

Is het niet frappant dat het aantal ziekhuis opnames in Friesland is gedaald 40 naar 36, waardoor er van de beschikbare bedden in Friesland, te weten 1.494 slechts 2,4 % wordt bezet door Corona patienten niet zijn de IC. Kan iemand mij uitleggen waar "de zorg" het zo druk mee heeft? Waar klappen we eigenlijk voor?

11-12-2020
RHood uit Gytsjerk

De door mij al voorspelde stijging vanwege de mondkapjesplicht. Virusdeeltjes gaan dwars door zelfgemaakte mondkapjes heen, en iedereen doet die dingen voortdurend op en af. En bepaald niet volgens protocol.
En niemand gaat ze om de paar uur wassen....
Men heeft trouwens ook kippevleugeltjes en papaverblaadjes op corona getest, en wat bleek : beide waren positief.

11-12-2020
age uit Uithuizen

Toe maar jongens de beuk er in *
spring en knuffel maar lekker door
mensen gaan toch niet zomaar dood?

draag die mondkapjes lekker niet
want wij zijn geen domme schapen
laat die maar lekker (in)slapen
wij de lol
zij het verdriet
en ons land is toch al vol.....

yal dal die
yal dal dee
voor het ic
hier een hand
daar een kus
leve het coronavirus

* met dank aan Robert Long

11-12-2020
Kraandrijver uit Ureterp

Age...Ga eens snel terug onder je steen?

Like
11-12-2020
HenkdeTank uit Drachten

Alle schoolkinderen op één hoop, in sommige sportscholen verdringen mensen zich bij de toestellen, er is massaal geshopt tijdens Black Friday. Ondertussen zit de horeca hermetisch op slot. Een beetje tegenstrijdig is het allemaal wel. Misschien moeten we ons afvragen of we niet willen bestrijden wat niet te bestrijden is, dus: gewoon wat afstand en een mondmasker in gemeenschappelijke binnenruimtes, goede hygiëne en thuisblijven bij verschijnselen. Wat dan nog gebeurt gebeurt....

11-12-2020
Badslipper3.0 uit Kootstertille

Voor de rest van je leven

Like
11-12-2020
Janvangent uit Brantgum

Dit gaat nooit meer weg en er komen straks nog meer maatregelen.

11-12-2020
Kraandrijver uit Ureterp

Besmettingen zeggen ten eerste helemaal niks en komen ook nog eens voort uit een toaal onbetrouwbare testmethode.
Dus men kan rommelen met cijfers dat het een lieve lust is. Als “De Cijfers” bijvoorbeeld dalen is dat een gevolg van de “geniale” maatregelen die de overheid heeft bedacht, en als “De Cijfers” stijgen komt het omdat mensen zich niet aan “De Maatregelen” houden.
“De Cijfers” worden dus kunstmatig aangepast om ons zo lang mogelijk op te kunnen sluiten. Niks meer, niks minder.
Nog even dit: Een sneltest in het Oostenrijkse Parlement laat zien dat ook cola positief test op SARS-CoV-2.
https://www.wochenblick.at/live-im-parlament-bewiesen-cola-fuehrt-zu-positivem-corona-test/

Like
11-12-2020
age uit Uithuizen

Wist je dat je soms best verstandige dingen zegt HenkdeTank?

Als iedereen, of bijna iedereen deed, wat jij suggereert en trouwens de regering ook steeds zegt: 'dus gewoon wat afstand houden en een mondmasker in gemeenschappelijke binnenruimtes, goede hygiene en thuisblijven bij verschijnselen' zouden er minder besmettingen zijn..minder ziektes etc.. (waarschijnlijk...)
Dus ook minder vervelende maatregelen nodig.

Hartelijke groet en RESPECT man !

11-12-2020
Kraandrijver uit Ureterp

@ Age; Wanneer denk jij dat we hier uit komen?

Like
11-12-2020
Kareltje uit Aalsum

Wat een gejank weer, neem je verantwoording en hou je aan de regels, als iedereen dat had gedaan hadden we nu niet zoveel shit, met dank aan de complot denkers, en jeugd met hun stiekeme feestjes.

11-12-2020
Kraandrijver uit Ureterp

Onzin Kareltje! Veel "complotten" zijn inmiddels al waarheid geworden, en het maakt echt niet uit wat we doen, zelfs als we op de kop gaan staan!
Anyway, Martin Voerknecht, huisarts te Bussum; had dit er over te zeggen:

Luchtwegvirussen hebben lak aan 1,5 meter lockdowns en mondkapjes. Enkel de media houden de paniek in stand. Het gevoerde beleid is niet meer bijdragend, noch proportioneel. Het is repressief. De staatsbemoeienis met wat geneeskunde echt behelst, levert steeds meer uitwassen op. Stop politici die dokter spelen en enkel naar een eenzijdige visie van virus transmissie experts (OMT), maar niet naar ethici luisteren.
De werkeloosheid loopt fors op, de ontwikkeling van de jeugd is in het gedrang en ook het onderwijs lijdt fors. Cultuur, horeca en evenementen: ze zijn bijna dood. Nederland koerst qua levensvreugde binnen een jaar naar het nulpunt: dat zijn 17 miljoen verloren gelukkige levensjaren.
Afgezien van alle secundaire doden die in de derde wereld vallen versus onze dubieuze (want niet bewezen) winst; de recessie die volgt op korte en langere termijn, met nog veel meer schade door gebrek aan middelen voor de zorg. Wie roept een halt toe aan deze waanzin?
Welke kwaliteit willen we nog? En voor hoe lang inleveren vanwege de angst die onze overheidskanalen verspreiden? De sterfte is nauwelijks hoger dan die van een slecht griepseizoen.
De collaterale schade is niet meer te overzien. Een volk in gijzeling houden voor een lichte oversterfte: het is disproportioneel. Bescherm kwetsbaren en open de maatschappij!
En ik sluit mij daar graag bij aan.

Like
11-12-2020
advertentie

RHood uit Gytsjerk

Mee eens, alleen de snelste manier om hier uit te komen is waarschijnlijk een staatsgreep, en dan zelf het beleid bepalen. Als volk zijn we eerst al monddood gemaakt door het raadgevend referendum af te schaffen en vervolgens zijn we gemuilkorfd zoal de slaven vroeger.

Like
11-12-2020
Kareltje uit Aalsum

Allemaal blabla, wordt steeds weer bewezen dan na bv black Friday enz enz, de besmettingen omhoog vliegen.

11-12-2020
Kraandrijver uit Ureterp

Het lijkt er meer op dat na het massale schapengedrag van de smoellapdragers de besmettingen opeens toenemen..Hoe kán dat nou toch?? Ze zijn toch zo gehoorzaam?? Verklaar het eens Kareltje?

Like
11-12-2020
Kees van der Meer uit Burgum

Waar is nou de drukte? Van de 650.000 inwoners van Friesland 36 (!!)in het ziekenhuis vanwege Corona.( niet IC) . Oh Oh wat is dat erg.

11-12-2020
age uit Uithuizen

Kraandrijver, je stelt me een serieuze vraag en dat waardeer ik!
Je hebt dan ook recht op een serieus antwoord.
Wanneer we hier uitkomen?
Al sla je me dood ik weet het niet!

IK ben het eens met Henkdetank en Kareltje en vlgs de peilingen die ik zie, vinden de meeste mensen dat ook nl dat we samen onze verantwoordelijkheden moeten nemen en ons aan de regels moeten houden.
Zie hiervoor ook de reactie van Henkdetank!

Ik heb niet het idee, dat het volk in gijzeling wordt gehouden, althans ik voel me niet gegijzeld en hoor en zie dat in mijn omgeving, 'hersenloze schapen' ook niet.

Maar ja wij kennen de sauna met gratis drankjes en skivakanties met nazuipen en carnaval niet he, dus we weten niet wat we missen..
Want dat zijn toch grondrechten?

Vr. gr. en respect

bééééééééh

pe es

Ik waardeerde je serieuze vraag aan mij, maar daarna in je reactie op Kareltje zit je weer onzin te riedelen.

Neem nou je zin: 17 000.000 gelukkige levensjaren verloren?
Wat een onzin?
Denk je dat iemand jou met zulk gebral nog serieus leest?

Je doet me een beetje denken aan 'deskundigen' als Famke Louise en Gerard Jolink (excuus aan die twee..)


Nou je hebt nu je portie aandacht van mij weer gehad.
IK ga met de andere hersenloze schapen weer een week onder mijn steen..even mijn mondkapje zoeken..

11-12-2020
Kraandrijver uit Ureterp

Age..Dit waren niet mijn woorden, maar die van Martin Voerknecht, huisarts te Bussum, die waarschijnlijk meer verstand van zaken in zijn pink heeft dan jij in je hele hoofd. Verder; ging je ooit wel eens naar een restaurant, of naar een café? Waarschijnlijk niet, dat lukt niet van een sociale uitkering, maar daarvan afgezien; de KEUS om al of niet te gaan is je al ontnomen. Horecaondernemingen gaan failliet; mensen komen massaal op straat te staan..maar dat zal jou vast weinig uitmaken, jij werkt immers al járen niet. En nu weer onder je steen!

Like
11-12-2020
Kareltje uit Aalsum

Kraandrijver laat zijn ware ik weer zien, even gestoorde uitspraken en verwensingen zoals altijd, het kan niet lang meer duren eer hij wederom verwijderd wordt.

11-12-2020
Kraandrijver uit Ureterp

Wâldnet doet volgens mij (nog) niet aan censuur Kareltje..Al hoe graag jij dat ook zou willen, hahaha

Like
11-12-2020
Reneetjuh uit Burgum

De stijgingen zijn niet alleen te danken aan de jongeren maar ook aan mensen zoals de kraanaso's

11-12-2020
Kraandrijver uit Ureterp

Ah kijk, het kind is ook weer opgedoken. Vertel eens; wat zijn.."kraanaso's"??
En..hóe dan?
Misschien moet iemand eens met je moeder gaan praten, wellicht dat zij je telefoon kan afnemen..

Like
11-12-2020
Reneetjuh uit Burgum

Als ik een KIND zou zijn dan zou ik schijt hebben aan de coronaregels. Dus WIE is er hier een kind?

Like
11-12-2020
Kraandrijver uit Ureterp

Als je geen kind bent, dan ben je ernstig geestelijk beperkt! Je herhaalt jezelf steeds weer met nutteloze opmerkingen..Wanneer moet je weer bij de instelling zijn?

Like
12-12-2020
Kraandrijver uit Ureterp

@ Kareltje: "Mijn ware ik"? Kénnen wij elkaar? "Gestoorde uitspraken"? Verwensingen? Waar? en weerleg deze dan eens met onderbouwde argumentatie, áls je ze kunt vinden?
Argumentum ad hominem werkt in jouw nadeel, Kareltje..

11-12-2020
Kareltje uit Aalsum

Heel apart dat jij een hoop mensen p de kast krijgt, hoe zou het toch komen.

11-12-2020
Kraandrijver uit Ureterp

Ik denk puur uit frustratie omdat ze niet met inhoudelijke (tegen)argumentatie aan kunnen komen. Ga in deze vooral maar eens bij jezelf te rade Kareltje, hahahahaha!

Like
11-12-2020
Kareltje uit Aalsum

👍

11-12-2020
age uit Uithuizen

Kraandrijver, nog een naschrift: je hebt het over 'mijn sociale uitkering'?
Vlgs mij ben ik jou in mijn meer dan 65 (bijna altijd gelukkige) levensjaren . nog nooit tegengekomen, laat staan gesproken.

Maar dank je voor je reactie zodra je met je geen zinvolle argumenten meer hebt ga je mensen persoonlijk aanvallen he..

Sterkte met jezelf;

Ik zal vanaf nu helemaal niet meer op jou reageren!

Als een leraar een waardeloos/slecht werkstuk. opstel, verslag krijgt zegt ie soms tegen de leerling: 'Wat denk je hier zelf van?' De leerling snapt dat dan en maakt een beter..
Soms wijst hij de leerling op wat spel- grammatica- en stijlfouten en de leerling verbetert die dan.
Soms zucht de leraar en zegt tegen een leerling: Je hebt goed je best gedaan Aan, je mag gaan tekeneb

11-12-2020
Sneuper 2020 uit Drachten

Het is voor kraandrijver te hopen dat de pandemie nog heel lang aanhoudt of dat er heel snel een nieuwe aan de horizon opdoemt. Wat moet hij anders met zijn peilloze wijsheden beginnen.

Like
11-12-2020
age uit Uithuizen

vervolg reactie 20.03

tekeneb = tekenen





IK denk dat je naast goed kraandrijven ook heeeeel goed kunt tekenen kraandrijver?







ik denk dat

11-12-2020
Kraandrijver uit Ureterp

Tekenen? Het is al heel lang geleden dat ik getekend heb Age..ik zie de relevantie in zaken echter niet. Verder heb ik nog talloze argumenten hoor, maar op jouw weinig inhoudelijke gebral hoef ik deze niet aan te voeren.
En Age..ik citeer je even:
"Ik zal vanaf nu helemaal niet meer op jou reageren!"
Ga JIJ je daar dan wél aan houden Age? Of ben jij ook één van die nutteloze flapdrollen hier die dat mij al talloze keren beloofd hebben? Hahahaha!

Like
12-12-2020
advertentie

Kareltje uit Aalsum

Persoonlijk denk ik te wet dat kraandrijver een heel eenzaam mannetje is , dat kan ook niet anders, anders zou hij iedere dag aanvaringen hebben, daar moet je doodmoe van worden, maar dat zal hij niet toegeven, hij denkt met dure woordspelingen en overal tegenaan te schoppen, de man te zijn, de waarheid is echter dat hij door iedereen uitge..... word.

11-12-2020
Kraandrijver uit Ureterp

Integendeel Kareltje kletskop, hahaha! Ik ben allesbehalve eenzaam, en ik heb ook niet de hele dag aanvaringen! Hoe kom je bij die onzin? heb je daar ook bewijzen en/of onderbouwingen voor? Ik snap heus wel dat je tot in je tenen gefrustreerd bent, omdat je inhoudelijk niet kunt reageren, maar ga eens een poosje op je handjes zitten, en ga maar eens wat anders op het www bekijken dan wâldnet, want dat is nogal slecht voor je, je presteert het elke keer weer om je zelf voor aap te zetten! hahahaha!

Like
12-12-2020
riemersma uit Dokkum

Zelfde liedjes--zelfde deuntjes ....

11-12-2020
Reneetjuh uit Burgum

Zo. Nu kraandrijver met zijn staart tussen zijn benen is afgedropen is er eindelijk ruimte ontstaan om op een normale manier verder te gaan

11-12-2020
Kraandrijver uit Ureterp

Jij dúrft te praten over "normale manieren" kleuter?

Like
12-12-2020
dolores uit Burdaard

Kraandrijver: Petje af voor opnieuw àl je goed gedocumenteerde reacties!
Je zwakke punt inzake deze is dat je je laat triggeren.
Ik ben òòk in die valkuil gedonderd.
Daarmee bereik je de mensen nòg minder en wordt je hun vijand: de desinteresse slaat toe, alsook de zelfingenomenheid. Verdeel en Heers.
Benoem je feiten, meer niet.
Negeer de reacties.
Laat iedereen zijn verhaal in deze shitzooi vertellen.
Dàt recht hebben ze ook, net zoals jij.
Zo komen we sneller verder samen in deze hoax.


12-12-2020
Kraandrijver uit Ureterp

@dolores; ik laat me allesbehalve "triggeren" hoor, sterker; ik vermaak me kostelijk met het irriteren en het op de kast jagen van deze onnozele schapen! Stuk voor stuk komen ze niet met inhoudelijke reacties, maar beperken zich tot de beroemde ad hominem..Vermakelijk!

Like
12-12-2020
Kareltje uit Aalsum

Kraandrijver, jij bent echt een hopeloos zielig mannetje.

Like
12-12-2020
Kraandrijver uit Ureterp

Waarom ben ik "zielig", Kareltje kletskop? Kennen wij elkaar? Je faalt élke keer als je op mij probeert te reageren, dus wie is hier nou "zielig"? Je gaat nu ook weer af als een gieter Kareltje, hahahaha! Vermakelijk!

Like
12-12-2020
dolores uit Burdaard

Ons recht om vrij te ademen is ons òòk al ontnomen.
Men hyperventileert zich te pletter in de aanstormende armoede.
Als ratten in een kooi zijn we opgesloten, bijten elkaars strot doormidden uit frustratie en wanhoop, geven elkaar de schuld want iedere (mede)menselijkheid ontnomen.
Sta op en wandel. Jezus zei dat al.
Zò simpel is het.

12-12-2020
Reneetjuh uit Burgum

Geloof maar in Jezus en God en alles komt goed. Wie gelooft deze bullshit?

12-12-2020
Reneetjuh uit Burgum

Geloof maar in Jezus en God en alles komt goed. Wie gelooft deze bullshit?

12-12-2020
age uit Uithuizen

Reneetjuh, met Jezus, God en/of Allah is niks mis hoor.
Maar ze hebben wel rare kostgangers..

Vr.gr. en respect

12-12-2020
Jehannes uit Aalsum

Zieke mensen opsluiten (in quarantaine zetten) Is soms logisch. Een hele bevolking opsluiten om wille van een paar is tirannie. En daar zijn er hier nog wel een paar van.

12-12-2020
fellows uit Doodstil

De oversterfte bij Wlz-gebruikers (mensen in zorginstellingen) is lager dan vorige week maar nog steeds 8% meer dan verwacht.

Aflevering 20 van 'De stille ramp'.

De oversterfte in de overige bevolking is hoger dan vorige week en stijgt nu wel door (17% meer dan verwacht).

12-12-2020
fellows uit Doodstil

Het officiële aantal sterfgevallen voor week 49 is op dit moment 290.

De DLM methode schat het aantal corona-overledenen voor week 49 op 399 (95% betrouwbaarheidsinterval: 244-552).

De sterfte door corona tot nu toe is 16493 (95% betrouwbaarheidsinterval: 13923-19188).

12-12-2020
fellows uit Doodstil

Bron: https://www.maurice.nl/

12-12-2020
tinadejong uit Drachten

Gelukkig een nieuw nieuws artikel over Corona, nu kan complotwappie kraandrijver weer een hele week vooruit.

Ik zal vast een opsomming geven van de uitspraken die hij gaat doen, uiteraard zonder enig bewijs of onderbouwing.

- Corona is griep
- er is geen drukte in de zorg
- het is de schuld van rutte/Hugo/....
- jullie zijn schapen
- ik ben wakker
- pcr test werkt niet
- mondkapjes werken niet
- 1,5 meter hoeft niet
- jij hebt geen bewijs
- griepepedimie 2017/2018/2019
- vrijheid
- andere onzin
- stofzuigen/uitkering/tokkie
- mijn kraan

Pak de bingokaart er maar vast bij, want hier gaat het over hebben komende week, net als vorige week en die week daarvoor en daarvoor en daarvoor etc. maar ook volgende week, die week daarna en daarna etc.

Veel plezier deze week!!! Een doos gebak voor de winnaar.

12-12-2020
riemersma uit Dokkum

BINGO !! Wanner kan ik het gebak halen??

Like
12-12-2020
Janvangent uit Brantgum

Maar gauw in laten enten met onbekende rommel misschien wordt je wel 120 Jaar dat willen jullie allemaal toch zo graag??
De dood huhh zo lang mogenlijk rekken die hap.
De natuur kunnen de mensen nou eenmaalniet sturen zoals ze het willen al denken sommigen van wel en God en Allah en Sinterklaas die kunnen het ook niet niet.
Het volgende virus ligt alweer op de loer en het volgende enz enz enz.
Maar lekker allemaal in de kudde blijven lopen anders wordt je er misschien uitgetrapt en dat is errruuugghhh hoor poehhhh.

12-12-2020
advertentie

Kraandrijver uit Ureterp

Tina de Jong braakt weer allerlei zaken uit, en degen die geen onderbouwing/weerlegging heeft geleverd is zij, maar ja, over één ding heeft ze gelijk; ze is een tokkie-huisvrouwtje, en daar kan je weinig zinnigs van verwachten, hahahaa!
Maar wellicht heeft ze hier antwoord op:
Als alle politieke leiders ervoor kunnen zorgen dat de hele wereld in korte tijd een mondmasker draagt, waarom kunnen ze er dan niet voor zorgen dat de hele wereld gezond eet en voldoende beweegt?
Als ze zomaar naar believen winkels, schoonheidssalons, kapperszaken, massagepraktijken etc. kunnen sluiten zonder rekening te houden met de financiële gevolgen hiervan, waarom sluiten ze dan bijvoorbeeld niet de fastfoodproducenten of de tabaksindustrie?
Als maskers werken, waarom moeten dan zoveel zaken hun deuren nog gesloten houden? Als maskers NIET werken, waarom wordt het dragen hiervan dan verplicht?
Als ziekenhuizen afgelopen jaren ook al onderbemand waren, waarom werd hier dan niet al eerder op ingezet?
Als junkfood, alcohol en sigaretten jaarlijks 21 miljoen doden veroorzaken, waarom zijn deze producten dan nog steeds verkrijgbaar?
Als er al 78 jaar griepvaccins bestaan, waarom bestaat de griep dan nog?
Als vaccinaties zó effectief zijn, waarom zouden de anti-vaxxers dan een gevaar zijn voor de gevaccineerden?
Als de gezondheid van het volk zo belangrijk is, waarom is gezonde voeding dan zo duur?
Als vrijheid van meningsuiting een grondrecht is, waarom worden kritische stemmen dan gecensureerd?
Als de overheid het virus zo graag wil bestrijden, waarom wordt er dan gezwegen over de werking van het immuunsysteem?
Als het algemeen bekend is dat angst de grootste vijand is het van het immuunsysteem, waarom wordt er dan enkel over het aantal besmettingen gesproken en niet over het aantal genezingen?
Duidelijke vragen voor jou Tinaaatjuhh? Kom maar met antwoorden dan..

12-12-2020
gerard00 uit Houtigehage

Aanstaande rechter (47) overlijdt door corona
Geen onderliggende ziekten.
Bron: telegraaf.nl
https://www.telegraaf.nl/nieuws/713022368/aanstaande-rechter-47-overlijdt-door-corona

Waarom zul je nog reageren op deze pappies als waterkraan etc. etc. die echt denken dat politici wereldwijd bloed drinkende orgaanhandelaren en kinderverkrachters zijn.
En dat corona een complot is.

Het eerste wat complotdenkers massaal roepen we zijn geen complotdenker altijd ontkennen en vraag om onderbouwing en feiten iets waar niemand op kan reageren dat lukt niet op fabeltjes/fantasie, en denk er om iedereen is een schaap die het niet met hun eens is roepen alle complotwappies.
Laat ze op deze site mooi met elkaar hun complotten smeden hahaha.

12-12-2020
Kraandrijver uit Ureterp

Een collega van mijn vrouw haar man is een paar maand tijdens het joggen dood neergevallen..Geen onderliggende ziekten.
Verder is aangetoond dat de kans dat je mits gezond "zomaar" overlijd aan corona veel kleiner is dan dat je de hoofdprijs in de staatsloterij wint..Tevens zegt Google dit er nog steeds over:
" De meeste mensen met COVID-19 hebben lichte tot matige symptomen en herstellen zonder speciale medische behandeling." Dus dat er iemand overlijd "door corona", dat kan, net zoals er plotseling iemand overlijd aan bijvoorbeeld hartfalen..alleen komt het laatste véél vaker voor dan het eerste.
En Gerardje..als je nog ergens een nieuwe "complottheorie" kunt opduiken, graag dan, want de oude zijn al uitgekomen..dat politici wereldwijd bloed drinkende orgaanhandelaren en kinderverkrachters zijn, is totale onzin Gerardje, dat had zelfs jij kunnen weten! Trouwens, wie beweert dat soort waanzin?? Ik niet. Ik beweer ook nergens dat Corona een complot is, waar haal je dat vandaan?

Like
12-12-2020
Kraandrijver uit Ureterp

Resumerend:
* Het ligt allemaal aan ons, de burger.
* Er komen totaal geen versoepelingen, eerder strengere maatregelen.
* Het vaccin is de heilige graal(en let op, volgend jaar verplicht).
* IC opnames per dag moeten onder de 10 komen(onhaalbaar).
* Er komen “experimenten” met de horeca en sport.
* Mondkapjes (verplicht), de 1,5m en desinfectie zijn blijvend.
* We gaan onze families en vrienden alleen nog 1 op 1 zien komend jaar.
* De avondklok komt eraan (misschien zelfs dit jaar nog).
* Vanaf 1 januari mag niet alleen de politie maar ook de nsboa je aftuigen met hun nieuw verkregen wapenstok als je niet luistert.
* De gewone burger is de dader, nu al 10 maanden en minimaal nog 20.

Nog INHOUDELIJKE tegenargumentatie?

12-12-2020
Sneuper 2020 uit Drachten

Hoe weet je nu al dat de vaccinaties volgend jaar verplicht worden gesteld en dat de desinfectie blijvend is? Dat weet niemand, zelfs intellectuele kraandrijvers niet. En de term nsboa behoort tot de categorie dom gescheld. En jij verwacht op je kretologie inhoudelijke tegenargumentatie. Te lachwekkend voor woorden. Ik heb deze week en ook vorige week je lappen tekst aandachtig gelezen en er mijn schouders over opgehaald. Als je dus tot de slotsom komt dat ik je niet serieus neem dan heb je voor deze ene keer gelijk.

Like
12-12-2020
ditbinik uit Drachten

Redactie, kunt u de reacties van kraan Drijver verwijderen, opruiende teksten, BOA's vergelijken met NSB'er kan absoluut niet. (Zie 12-12-20 14.30)

Like
12-12-2020
Kraandrijver uit Ureterp

Sneuper, dat je de schouders ophaalde kwam ongetwijfeld omdat je er niks tegenin kon brengen. Helemaal niet erg hoor..Maar als je niet inhoudelijk kan/wil reageren, zeg dan niks..

Oh, ja, niet oproepen to censuur ditbinik, dikke foei!

Like
12-12-2020
Onafhankelijk denker uit Hallum

Ga eens niet uit van je eigen bedachte constateringen.Nu even concrete oplossingen zodat de hele wereld kan zien dat kraandrijver de oplossing voorhanden heeft.

En dan een standbeeld voor deze man,

Like
12-12-2020
ditbinik uit Drachten

Lees de algemene voorwaarden nog maar eens goed door kraan Drijver.

Reacties en/of foto�s mogen niet in strijd zijn met de Nederlandse wetgeving of algemeen aanvaarde fatsoensnormen.
Dat betekent onder meer:

- geen racisme
- geen anti-semitisme
- geen bedreigingen en beledigingen
- geen overvloed aan spelfouten
- geen reacties zonder inhoud
- geen namen of adresgegevens bekendmaken
- geen schendingen auteurs of portretrechten

Like
12-12-2020
Janvangent uit Brantgum

Jullie hebben het over complot theorieen en dat die mensen niet deugen.
Wat als het nou achteraf wel allemaal zo blijkt te zijn.
Waarom hebben jullie ,(de kudde)wel gelijk.
Waarom denken jullie dat?
Omdat de massa zo denkt?
Wat als het nou wel vooropgezet lijkt te zijn?
Denk daar maar eens overna oh nee dat kan niet want er word voor jullie gedacht.
NEDERLAND WORDT WAKKER.

12-12-2020
HenkdeTank uit Drachten

want? Wie heeft daar baat bij? Bedoeling van wie?

U gelooft in wereldwijd samenspannen van regeringen, die normaal gesproken over iets onbenulligs niet tot een compromis kunnen komen?

Een Poetin die het zomaar eens wordt met een Erdogan die het zomaar eens wordt met Merckel?

Heerlijk, zo'n overzichtelijk zwart-wit wereldbeeld....

Like
12-12-2020
Kraandrijver uit Ureterp

Zoek eens op google over "The Great Reset" en echt, het is geen "complottheorie"
Voorzetje, maar er is veel meer over te vinden: https://www.bestebank.org/the-great-reset/

Like
12-12-2020
dmotion uit Dokkum

Pfff, dat linkje geen complottheorie, en dan een filmpje van Jensen er onder ter verduidelijking??? Je lijkt alleen maar te lezen wat je wilt zien, en slaat het e.a. over wat je niet aanstaat...

Stop eens met bronnen zoeken op internet, die passen bij JOUW denkwereld. En spreek eens met mensen die echt covid hebben gehad (en gelukkig hebben overleefd). Die er serieus last van hebben gehad, kunnen jou meer vertellen, dan alle inhoudelijke argumenten waar je telkens om vraagt!

Like
12-12-2020
HenkdeTank uit Drachten

@ kraandrijver, makkie 🙃

https://www.bbc.com/news/55017002

Like
12-12-2020
dmotion uit Dokkum

@HenkdeTank, Dat is in een andere taal, dat volgt kraantje volgens mij niet. Het moet wel in het Nederlands, en via een of andere facebook groep worden geplaatst ;)

Like
12-12-2020
HenkdeTank uit Drachten

😎 😜

Like
12-12-2020
Kraandrijver uit Ureterp

@HenkdeTank; had je niet beter iets van de NOS kunnen plaatsen? Net zo "objectief" als de BBC..Nog andere dan:
https://opiniez.com/2020/12/01/the-great-reset-straks-alles-kwijt-in-het-nieuwe-utopia/almavh/
En ontken maar eens dat het daar niet op afgaat..We zouden het er eens over moeten hebben, of denken jullie dat straks, ergens in februari, alles weer teruggaat naar "normaal"?

Like
12-12-2020
Kraandrijver uit Ureterp

@dmotion, ik zeg nergens dat corona niet vervelend is. Maar het is geen "killer" virus. Recente cijfer voor "infection fatality rate" of kans op sterfte bij infectie voor mensen jonger dan 70 jr is amper 0,05%. (bron:prof. Ioannidis (Stanford) WHO rapport.
https://who.int/bulletin/online_first/BLT.20.265892.pdf
Geen reden voor een angstcultuur toch?

Like
13-12-2020
HenkdeTank uit Drachten

Ik kom er morgen op terug, nog even bijkomen van het lachen 😊 Hahahahaha 😂

Like
13-12-2020
Kareltje uit Aalsum

9182 nieuwe besmettingen de afgelopen 24 uur, mensen als Kraandrijver en de rest van de complotdenkers zullen blijven ontkennen dat dit de werkelijkheid is.

12-12-2020
advertentie

Kraandrijver uit Ureterp

Hoe hebben ze die vastgesteld Kareltje? Heb je je dat wel eens afgevraagd, of neem je klakkeloos álles aan wat je ze je wijsmaken? Ik zie dagelijks paniek rond het stijgend aantal testen met ondeugdelijk materiaal die als "geïnfecteerden" worden gemeld. (terwijl de IC's al maanden op rij – tot op de dag van vandaag – minder patiënten heeft). De conclusie dat de PCR-test (door rechters in vele landen inmiddels als ondeugdelijk speelgoed verklaard) tot onzinnige verontrusting leidt is blijkbaar te ingewikkeld voor jou...

Like
12-12-2020
Kareltje uit Aalsum

Als ze alle complotdenkers nu eens opsluiten, denk ik dat we binnen 2 weken ca 80% minder besmettingen hebben.

12-12-2020
Sneuper 2020 uit Drachten

Maar dan wel in een instelling helemaal voor henzelf. Dat wordt een gezellige boel. En elke avond een dagsluiting van Kraandrijver om de moed er in te houden.

Like
12-12-2020
fellows uit Doodstil

De persoonlijke aanval is de drogreden die niet thuis hoort in een debat
In een open en eerlijk debat horen deze drogredenen niet thuis. Je snoert je tegenstander de mond met deze ad-hominem drogreden, waardoor het debat dood slaat. Daarnaast is een persoonlijke aanval vrijwel nooit een constructieve bijdrage aan de oplossing van een meningsverschil.
Ook het begrip ad hominem wordt door kraandrijver verkeerd geduid maar dat geeft niks niet alles is te googelen immers. Zolang kraandrijver zichzelf diskwalificeert met zijn jij bakken die hij permanent laat volgen door een dom huisvrouwtje, tokkie of andere belediging. Staat één ding vast hij vermijdt een aantal zaken in zijn eigen denkraam gekleurd door forse cognitieve problemen en is daardoor het reageren niet meer waard.
En nu: los met nieuwe beledigende vermijdende en negatieve reacties en zoek vooral een aantal termen goed op !

12-12-2020
Kraandrijver uit Ureterp

Ahaaa!! Onze (fake) amateurpsycholoog en/of bewoner van een GGZ instelling is ook weer opgedoken, welkom terug Fellows, er is genoeg werk voor je aan de winkel in je fictieve wereld als "psycholoog", hahahaha!

Like
12-12-2020
Kareltje uit Aalsum

Kan even duren voor kraandrijver reageert, hij moet eerst even googelen naar dure woorden en zinsopbouw.

12-12-2020
Sneuper 2020 uit Drachten

En naar argumenten, niet te vergeten. Want er komt werkelijk geen letter uit zijn eigen koker.

Like
12-12-2020
Kraandrijver uit Ureterp

Argumenten? Die ontbreken altijd in de reacties op mijn schrijfsels, hahahaaa!

Like
12-12-2020
Kareltje uit Aalsum

De reden, omdat niemand Kraandrijver serieus neemt, en zo heerlijk reageert op reacties, 1 grote verloren eierdop.

Like
12-12-2020
Kareltje uit Aalsum

🤣 kan ook zijn dat voor de zoveelste keer zijn account is verwijderd.

12-12-2020
Kraandrijver uit Ureterp

"Voor de zoveelste keer"?? Kareltje kletskop, waar héb je het over? Sneu voor jou, maar dat is niet het geval dus! Triest gevalletje ben jij eigenlijk..niet in staat om ook maar één zinnige reactie te plaatsen..Of ben jij misschien "Reneetjuh" zijn alter ego? Whahahahaha!

Like
12-12-2020
age uit Uithuizen

Ik vond de volgende tweet van Chris KLomp journalist, wel aardig:

- De hetzerige verspreiders van nep nieuws en complotten kunnen bestaan dankzij de mensen die hen blindelings volgen en kopieren..

Ik wil er aan toevoegen dat de waanzinnige blindelingse volgers/ doorgevers zullen blijven doorgaan zolang WIJ hen lezen en op hun onzinnen reageren.

(Ook mij passe wat dat betreft het boetekleed)


Vr. gr. en respect

12-12-2020
Sneuper 2020 uit Drachten

Je kunt het ook anders zien. Het is heel goed mogelijk om de kraandrijver alias janvangent alias dolores te lezen omdat je ook wel eens teksten onder ogen wilt krijgen waarvan je op voorhand weet dat je ze schouderophalend terzijde kunt leggen omdat ze geen indruk maken.

Like
12-12-2020
Kraandrijver uit Ureterp

Alias?? Ik heb veel onnozele reacties gelezen, maar deze komt in de top-10! Gefeliciteerd Sneuper2020! Hahahahaa!

Like
12-12-2020
Sneuper 2020 uit Drachten

Ik gebruikte alias in overdrachtelijke zin om duidelijk te maken dat het om het even is of ik jouw teksten lees of die van de andere diepe denkers. En hiermee groet ik u. Ik ga de Groene Amsterdammer lezen omdat ik nu eenmaal verzot ben op de mainstream media. Geniet van het weekeinde en mogen de inwoners van Ureterp zich koesteren in de stralen van je wijsheidslicht. Amen.

Like
12-12-2020
Janvangent uit Brantgum

NEDERLANDERS WAAKT, OPEN UW OGEN EN DENK ZELF NA.

12-12-2020
HenkdeTank uit Drachten

We hebben het er nog wel een keer over!....

Like
12-12-2020
Reneetjuh uit Burgum

Kraanbaby, ben je gisteravond lekker wezen feesten in de kroeg samen met je mede leeghoofdigen?

12-12-2020
Kraandrijver uit Ureterp

Zeg, verstandelijk beperkte; de kroegen zijn gesloten..Hebben ze jou dat in je instelling niet verteld?

Like
12-12-2020
Janvangent uit Brantgum

Een nieuwe wereld is in de maak wen er maar vast aan.
De volgende stappen dienen zich al aan er is geen weg meer terug AMEN.

12-12-2020
HenkdeTank uit Drachten

Aha... U bent een Dominee 👍

Like
12-12-2020
Sneuper 2020 uit Drachten

Dat amen geeft hij bij mij gelezen. Zelf komt hij daar niet op

Like
12-12-2020
riemersma uit Dokkum

Gaat het allemaal nog een beetje met jullie? Is er iemand - al is het er maar één- die zich heeft kunnen/willen laten overtuigen door een "andersdenkende" na al de honderden reacties over hetzelfde??

Er komt binnenkort wel weer een item over Corona..Waldnet kan de mogelijkheid om te reageren wel op slot zetten en in plaats daarvan alle eerdere reacties wel kopiëren wat over Corona gaat.. en dan plakken onder het nieuwe item

12-12-2020
Sneuper 2020 uit Drachten

Het zou nog veel verstandiger zijn om over dit onderwerp niets meer te publiceren tenzij het overduidelijk betrekking heeft op de regio.

Like
12-12-2020
dmotion uit Dokkum

Wel gewoon publiceren, maar de reactie mogelijkheid weglaten, veel beter. Wie wil lezen leest het, wie niet, die gaat wat anders doen. Hoe simpel kan het zijn.

De reactie mogelijkheid op de huidige manier is zinloos, en vooral ergerlijk (dank zij een enkele zeer fanatieke personen die zo genaamd meer weten dan wetenschappers, politici en doktoren).

12-12-2020
fellows uit Doodstil

Kraandrijvertje je schiet nu nog verder door en beledigt alleen nog maar. Heb nog wel een plekje in de angst groep want al jouw getrap en gescheld duiden op pure angst en een autoriteitsconflict. Geeft niks hoor komt echt wel goed ! Deze amateur heeft goede scores in de behandeling daarvan ! En nu : los maar weer !

12-12-2020
Kraandrijver uit Ureterp

Ik trap niet, ik scheld niet, en ik doe me al helemaal niet voor als iets wat ik niet ben..Hoe gaat het eigenlijk met jouw behandeling, Fellows? Hahaha.

Like
12-12-2020
dmotion uit Dokkum

..."onnozele schapen!"...
Kraandrijver uit Ureterp | 12-12-20 | 12:30

...Vanaf 1 januari mag niet alleen de politie maar ook de nsboa je aftuigen met hun nieuw verkregen wapenstok als je niet luistert...
Kraandrijver uit Ureterp | 12-12-20 | 14:30


...Kareltje kletskop, waar héb je het over? Sneu voor jou, maar dat is niet het geval dus! Triest gevalletje ben jij eigenlijk...Whahahahaha...
Kraandrijver uit Ureterp | 12-12-20 | 17:08

...Zeg, verstandelijk beperkte;...
Kraandrijver uit Ureterp | 12-12-20 | 23:46



Na de opmerking van kraantje "Ik trap niet, ik scheld niet" - 12-12-20 | 23:50 .

Het bovenstaande is geschreven bij 1 nieuwsbericht. Ik heb niet alles gelezen, maar er staan vast nog wat meer woorden/benamingen die niet kunnen bij dit bericht. Laten we het maar niet hebben over oudere nieuws berichten...

Redactie is op vakantie?

Like
13-12-2020
Kraandrijver uit Ureterp

Voor sommigen zijn gewoon geen andere benamingen te vinden, en vaak zijn het ook constateringen, en geen scheldwoorden, wees gerust; voor jou ben ik ook nog steeds enkele aan het bedenken, hahahaha..
En al hoe graag je ook censuur wenst, Wâldnet doet er (nog) niet aan mee..

Like
13-12-2020
dolores uit Burdaard

Affijn. Tel nù nog U zegeningen voor alles wat U al is afgenomen, waar amper nog iets van over is. Vervolgens dan gaan we gezamelijk verder in het volgen van Hoofdstuk 3, ik bedoel Lockdown 3, uit monde van Den Haag volgende week. Den Haag rijmt op Kaag. Grapper wordt dat in ons Haus. Ik Wopke me met te nù al te Olle...

13-12-2020
Reneetjuh uit Burgum

Kraa(m)nbaby. Ben je gisteravond lekker wezen feesten in de kroeg samen met jou mede-leeghoofdigen?

13-12-2020
Reneetjuh uit Burgum

Ik hoop dat jou moeder je op zal voeden tot een betere realiteitszin.

13-12-2020
Reneetjuh uit Burgum

Kraanbaby. Het zal mij niets verbazen

Like
13-12-2020
Reneetjuh uit Burgum

Kopiëren en plakken? We hebben gelukkig niet allemaal het niveau van een kraanbaby

Like
13-12-2020
Kraandrijver uit Ureterp

Hahahaa! "kraanbaby"? Wát moet dát nou weer voorstellen? Maar goed, alles is beter dan jouw niveau...hahahaha!

Like
13-12-2020
age uit Uithuizen

Vlgs mij denken de Marcootjes, houthakkers, kraandrijvers, boerefeinten en andere tuinkabouters, dat ze anderen de mond (moeten/kunnen) snoeren, door hier zoveel mogelijk halve waarheden en hele leugens te blijven 'doorgeven'?

Alsof wat wij hier beweren er toe doet...

De antiviruswaanzinnigen, pantoffelhelden op sokken zitten veilig thuis te in hun ruimtevaartpakken, uiteraard met beklapje in de kast met gesloten deuren en de gordijnen dicht te riedelen en onzinnen:
Wij doen niet meer mee!!
Nou dat doen ze al jaren niet meer ..

Laten we daar blij om zijn...

13-12-2020
riemersma uit Dokkum

Naast Rutte en de zijnen--zijn merkel en de haren- ook allemaal stapelgek--Toch...? Kraandrijver en de zijnen??:
Deel citaat NU.nl.
De Duitse regering en deelstaten zijn het eens geworden over een veel strengere lockdown. Die gaat op 16 december in en duurt tot 10 januari. In die periode moeten veel winkels de deuren sluiten en ook scholen moeten in principe dicht, maakte bondskanselier Angela Merkel bekend. Het land legt daarnaast ook de verkoop van vuurwerk aan banden.

Alleen essentiële winkels, zoals supermarkten, en banken mogen de deuren tijdens de lockdown open houden. Aan werkgevers wordt gevraagd hun werknemers zo veel mogelijk thuis te laten werken. Naast de sluiting van winkels en scholen wordt tijdens de aangescherpte lockdown ook alcoholconsumptie in het openbaar verboden.

De scholen moeten in principe hun deuren sluiten. Wat de uitzonderingen op deze regel zijn, is op dit moment nog niet bekend.

13-12-2020
Kraandrijver uit Ureterp

En als na 3,5 weken blijkt dat het geen zak geholpen heeft, wat dan?

Like
13-12-2020
ditbinik uit Drachten

Kraan Drijver, vraag het Merkel!

Haar beslissing, haar land.

13-12-2020
Kraandrijver uit Ureterp

Helemaal met je eens..voor het eerst..opmerkelijk.
Maar wie vraagt Rutte c.s. straks? Of denk je niet dat ze hier ook een lockdown gaat afkondigen?

Like
13-12-2020
Onafhankelijk denker uit Hallum

Ik zie, vooral van kraandrijver allemaal zgn constateringen.

Graag nu eens oplossingen en de hele wereld zegt, een standbeeld voor deze man.

13-12-2020
Kraandrijver uit Ureterp

Laten we eerst eens beginnen ons af te vragen waarom is het nodig dat we allemaal bang blijven? Waarom wordt er wereldwijd met cijfers en testen geknoeid, data gefingeerd, behandeling weggewuifd, censuur en emotionele chantage toegepast? Voor ons bestwil? Hoe dan?
Als je nu nog steeds gelooft dat de regering ons wil redden en beschermen en dat zulke draconische maatregelen, die ons alleen maar angst inboezemen, ellende opleveren (emotioneel, financieel, psychisch, enz) en niet gericht zijn op gezondheid maar op macht, onderdrukking en geld verdienen, dan heb je duidelijk nog geen onderzoek gedaan naar wat er gaande is. Verdere discussie is volgens mij dan ook zinloos!

Like
13-12-2020
riemersma uit Dokkum

Goed zo Kraandrijver..dan kun je nu eindelijk stoppen.. Dankuwel.

Like
13-12-2020
dr8sterhamborgari uit Drachten

Wat mij vooral opvalt is dat ik Marco uit Houtigehage helemaal nergens meer tegenkom in de reacties. Wel zie ik een nagenoeg exacte kopie van deze persoon terug in de reacties van Kraandrijver. Precies even neurotisch en narcistisch. Ook deze persoon is helemaal vol van zichzelf. Ook Kraandrijver staat niet open voor andere meningen en duldt absoluut geen tegenspraak. Zijn uitlatingen worden onderbouwd door dubieus knip en plakwerk van even zozeer dubieuze websites en hij zet alles wat hem niet welgevallig is weg als grote onzin. Ik daag kraandrijver uit om eens in gesprek te gaan met artsen en verpleegkundigen die dagelijks werken met slachtoffers van dit virus. Of nog beter, ga je eens verdiepen in het verdriet van deze mensen en hun familie en durf met hen het gesprek aan te gaan. Durf dan ook in een dergelijk gesprek de uitlatingen te doen die je hier anoniem, onder een alias, ook doet. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat je dan een ongelooflijk harde klap op de muil krijgt...... Maar ja.... dat durf je niet.

13-12-2020
riemersma uit Dokkum

Zo zo...Dit tekent opnieuw je instelling en je manier van discussie ( willen) voeren. Dan hoop ik echt dat de discussie voorbij is zoals je om 22. 46 uur hebt geschreven..

Like
13-12-2020
dmotion uit Dokkum

Wanneer je dierbaren hebt verloren, ongeachte welke ziekte, kun je ook empathie tonen naar anderen. Schelden helpt hier niet bij. In eerdere berichten gaf je aan hier aan schijt aan te hebben...

Bronvermelding: Eerdere reacties van Kraandrijver, eventueel oude berichten via google terug zoeken.

Blijkbaar wil je met je reacties het ene dodelijke tegen het andere (mogelijk) dodelijke tegen elkaar uitspelen. Maar hou het respectvol! Dan wij ook richting jou!

Like
13-12-2020
Kraandrijver uit Ureterp

Ik ben graag duidelijk Riemersma. Vooral op reacties zoals die van een narcistische moralist als "dr8sterhamborgari".
Verder; de discussies gaan nog wel even door denk ik, maar ze mogen van mij wel stoppen hoor..Zo niet, ook goed, dan blijf ik reageren als ik daar reden toe zie.

Like
13-12-2020
riemersma uit Dokkum

Je WAS ONTZETTEND duidelijk met je stompzinnige dreigement hoor.. Duidelijker kun je denk ik niet zijn.

Like
13-12-2020
Kraandrijver uit Ureterp

Mooi zo Riemersma, dank je wel, hahahaa!
Maar geloof me, zo stompzinnig is dat dreigement niet..Ik hoop echter voor dr8sterhamborgari dat hij er nooit achter zal komen.

Like
13-12-2020
riemersma uit Dokkum

Ik zei toch dat je duidelijk was hahahahaha..Naast enorme neerbuigende reacties naar mensen die het niet met je eens zijn- je zelfverheffing- jezelf op een sokkel plaatsen- komen daar nu ook dreigementen bij--nou ja..eentje ( tot nu toe) Hahahaha.. Je valt doorlopend door de mand hahahahaha maar dat besef jezelf (nog) niet hahahaha.. (Het hahahahaha heb ik maar van je overgenomen, misschien geeft het wel een goed gevoel dat er toch IETS is waarin jij je kunt vinden)

Like
13-12-2020
advertentie

Kraandrijver uit Ureterp

Riemersma, je bent vermakelijk. Leuk om te lezen dat je eindelijk je gelijke, of zelf je meerdere hebt gevonden op Wâldnet..want de reply van jou die kant noch wal raakt geeft dat haarfijn aan! Sorry Riemersma, je hebt verloren ouwe, Whahahahaaaa!

Like
14-12-2020
Kraandrijver uit Ureterp

@dmotion; Ik wil even duidelijk stellen; als iemand overlijd aan, of liever gezegd, mét corona, het eerste komt namelijk hoogst zelden voor, vooral als je onder de 80 bent, is dat triest. als iemand overlijd aan kanker, hartfalen, herseninfarct, of waar een mens ook maar aan dood kan gaan, dan is dat allemaal óók triest, voor de betrokkene en vooral voor de nabestaanden. Maar mensen gáán nou eenmaal dagelijks dood. Duidelijk?

13-12-2020
HenkdeTank uit Drachten

Waarschijnlijk Strengere maatregelen vanaf deze week.... 🤔

https://www.bnr.nl/nieuws/economie/10428097/negatief-reisadvies-genegeerd-grote-toename-vliegtuigboekingen-met-kerst

14-12-2020
Kareltje uit Aalsum

Kraandrijver zal de aangekondigde lockdown wel complete onzin vinden, en vinden dat dit een onderdeel van zijn complot denken is.

14-12-2020
Reneetjuh uit Burgum

En over narcisme gesproken, zelf is hij een van de grootsten

Like
14-12-2020
Reneetjuh uit Burgum

Hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha

Like
14-12-2020
ditbinik uit Drachten

Ik vind het niet om te lachen hoe mensen hier met elkaar omgaan. Diep en diep triest, respectloos

Like
14-12-2020
Kraandrijver uit Ureterp

Moet je een zakdoekje?

Like
14-12-2020
Kraandrijver uit Ureterp

@Reneetjuh; Borneroord heeft gebeld, je moet je melden..

Like
15-12-2020
Kraandrijver uit Ureterp

Kareltje kletskop zal wel staan te juichen bij de aangekondigde lockdown..

14-12-2020
Kareltje uit Aalsum

Klopt helemaal, helaas is het nodig, daar er een groepje mensen met complot gedachten lak hebben aan alles wat ons is opgedragen, en dat is rekening houden met ouderen en zorgmedewerkers.

14-12-2020
Kraandrijver uit Ureterp

Kareltje kletskop!
Welke "complotgedachten"? Dezen zijn al uitgekomen, dus zijn al geen "gedachten" meer.
“Je doet het niet voor jezelf, je doet het voor een ander, ouderen en zorgmedewerkers” is jouw morele argument dat je aanvoert. Een "morele plicht" dus.
De maatregelen gelden echter niet alleen voor mensen waarvan is aangetoond of waarvan je mag aannemen dat ze besmet zijn met het coronavirus. Ze gelden voor iedereen. Dus óók voor mensen waarvan niet is aangetoond dat ze besmet zijn en die geen symptomen van besmetting vertonen.
Het komt er dus op neer dat de héle bevolking wordt onderworpen aan deze ingrijpende, vrijheid beperkende maatregelen, want daarvan kun je hier gerust spreken, vanwege een minimaal, theoretisch risico dat zij een ander "besmetten".
Daar komt bij dat het overgrote deel van de mensen die dan daadwerkelijk worden besmet weinig tot geen last heeft van het virus. Er is slechts een heel kleine groep die echt zwaar ziek wordt, en nog veel kleinere groep sterft aan het virus. De "morele plicht" van jou is dus de plicht om vrijheid, geluk, sociale leven, emotionele welbevinden, zelfbeschikkingsrecht op te offeren vanwege een puur theoretisch risico dat je mensen héél misschien ziek maakt.
Hoe moreel is dat? Maar blijf jij maar juichen om deze lockdown. Ga je het ook uitleggen aan onderr andere de ondernemers die hierdoor ten onder gaan, en alle anderen mensen die hierdoor hard getroffen worden?

Like
14-12-2020
Reneetjuh uit Burgum

Knippen en plakken van complotsites kan ook een verstandelijk beperkte zoals ik

Like
15-12-2020
Kraanmachinist uit Ureterp

Je hebt ongetwijfeld hulp gehad van je begeleider, of heeft mamma geholpen? Hahahaaaa!

Like
15-12-2020
Kraandrijver uit Ureterp

@kareltje kletskop; heb je trouwens nog wat nieuwe complottheorieën? De ouden zijn inmiddels al uitgekomen.

14-12-2020
Kareltje uit Aalsum

Kraandrijver, is gefrustreerd aan het typen, (beroemde en berichte IC) misschien toch ook maar naar de kliniek, even aan de stekker.😂

15-12-2020
Kraanmachinist uit Ureterp

Lastig hé, Kareltje kletskop, om met argumenten te komen? Richt je dan maar op kleine typfoutjes, je bent daarmee echt het kneusje van de week geworden, ik denk niet dat je nog overtroffen gaat worden, of het moet door "Reneetjuh" zijn, maar dat telt niet, die is niet bij zijn volle verstand. hahahaha!

Like
15-12-2020
Reneetjuh uit Burgum

De hersenen van de kraannarcist zijn reeds lang aangetast

15-12-2020
Kraanmachinist uit Ureterp

Ne hoor, hoezo dan? Dat is wél het geval ven verstandelijk gehandicapten die onzinnige, nietszeggende reacties plaatsen op Waldnet..

Like
19-12-2020
Reneetjuh uit Burgum

Kraannarcist, ken je het kinderprogramma de Fabeltjeskrant nog? "oogjes dicht en snaveltjes toe, lekker slapen

15-12-2020
Reneetjuh uit Burgum

Borneroord? Nee, Burgum

15-12-2020
Reneetjuh uit Burgum

Jazeker, Talant. Ik geloof dat ik jou daar al eens gezien heb

16-12-2020
Reneetjuh uit Burgum

Nee, ik ben niet een bewoner van Talant

Like
16-12-2020
dr8sterhamborgari uit Drachten

Kraandrijver..... kraanmachinst....... meerdere accounts gebruiken is wel heel zielig hoor.

16-12-2020
ditbinik uit Drachten

Soms vraag ik je af, waar het fout is gegaan. Ik kas een artikel in Quest, onderzoek toont aan dat mensen die het niet zo hebben met corona regels minder werkgeheugen hebben. Dus niemand verzet zich met opzet.

17-12-2020
Kraanmachinist uit Ureterp

Complotwappie: “iemand die zelfstandig nadenkt; niet bang is, en normaal wil leven”.

Degene die anderen complotwappies noemt: “iemand die met 20 mondkapjes, handschoentjes, die bibberend thuis in een hoekje zit voor een virus met een IFR van 0.20% en vindt dat alles failliet moet gaan”

Herkenbaar?

Like
17-12-2020
Jehannes uit Aalsum

Ik ben het geheel met u eens meneer. Maar deze mensen willen alleen maar kapot maken wat ze zelf niet hebben.. Het streven naar geluk is aan deze mensen niet gegund.

Like
18-12-2020
Kraanmachinist uit Ureterp

Dat moet het dan inderdaad wel zijn..Het komt er op neer dat momenteel de hele bevolking wordt onderworpen aan ingrijpende vrijheid beperkende maatregelen – want dat is het gewoon- vanwege een minimaal, en theoretisch risico dat zij een ander zóuden kúnnen "besmetten" met het "virus".En zulke mensen vinden het prima; tja, dan verdienen ze het ook niet.

Like
18-12-2020
Jehannes uit Aalsum

Als ik een like kon geven op waldnet..

Like
19-12-2020
Lambik uit Rinsumageast

Klokkeluider,
Er is geen darttoernooi geweest en de bron van die Corona verspreiding is wel degelijk in huiselijke kring ontstaan.
Dat het Roosje kerstspullen verkopen in een poging om te overleven, is hun keus.
Jij bent duidelijk geen ondernemer anders zou je niet zo’n laag bericht posten.
Ik zou zeggen, gun een ander ook een inkomen!!

21-2-2021

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan