Account
Logo
Zoeken
12.1 °C

Krant met desinformatie ook verspreid in de Wâlden

Publicatie: 22 oktober 2020, 18.32 uur

Reacties

J-One uit Buitenpost

De Pravda der lage landen.

22-10-2020
apeboom uit Oudega

helaas HELAAS worden we iedere dag belazerd---meestal door de media !!!!

22-10-2020
siebren22 uit De Westereen

Heb je bewijs

Like
23-10-2020
Badslipper3.0 uit Kootstertille

Doe je oogjes open en word wakker dan zie jij het ook

Like
23-10-2020
advertentie

Reneetjuh uit Burgum

De domsten zijn het gevaarlijkst

Like
23-10-2020
kareltje1 uit Aalsum

Een hoop ophef van deze mensen, maar geen alternatieven.

22-10-2020
riemersma uit Dokkum

Goed dat Waldnet dit plaatst!!

22-10-2020
digitaal uit Dokkum

Desinformatie is ook informatie,dus laat een ieder zelf beslissen wat ze er van vinden lijkt me. Wat is de waarheid en wat is de leugen? Blijft voor velen een vraag denk ik.

22-10-2020
Ratio uit Surhuisterveen

"Desinformatie is ook informatie,dus laat een ieder zelf beslissen wat ze er van vinden lijkt me. Wat is de waarheid en wat is de leugen?"

Als het om meningsverschillen gaat, is het inderdaad aan mensen zelf om te bepalen wat ze geloven. Bijvoorbeeld als het om de interpretatie van data gaat.

Anders is het als het om bewuste misleiding gaat. Ik wou dat het anders was, maar veel mensen nemen de moeite niet om uit te zoek wat waarheid of leugen is -- of zijn daar gewoon niet toe in staat.

Soms is bijv. heel duidelijk wat een leugen is. Neem zoiets als 'onderzoeker A beweert in onderzoek zus en zo X', maar als je onderzoek zus en zo naleest, blijkt dat onderzoeker A juist Y heeft gezegd.

En dan is het probleem dat veel mensen dat wat ze op obscure pagina's op bijv. Facebook lezen gewoon voor waar aannemen (in sommige gevallen gaat het zo ver dat ze onverstandige gezondheidskeuzes gaan maken).

Soms moet je mensen tegen zichzelf in bescherming nemen. Zeker diegenen die denken dat 5 minuten googelen net zo goed is als jarenlange wetenschappelijke onderzoeken.

Like
22-10-2020
gerard00 uit Houtigehage

Goed dat Waldnet dit bekend maakt.
Desinformatie is opzettelijk misleidende informatie verspreiden.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

22-10-2020
Boerefeint uit Ureterp

Zegt iemand die ZELF fake-news/complotsites gebruikt om zijn "punt" te maken...Op je handjes zitten Gerardje! :D

Like
23-10-2020
gerard00 uit Houtigehage

Ach de knip plak schapen boer die denkt dat onze politici bloed drinkende kinderverkrachters zijn.
Hij krijgt steeds meer Paranoïde Waanideeën.
Maar wil dit niet toegeven een complotter is een complotter.
Werkt zgn. maar wacht met reageren tot hij even vrij heeft nepper.
Op je handen zitten heeft hij geleerd van Riemersma.

Like
23-10-2020
Boerefeint uit Ureterp

Dat heb ik NERGENS beweerd Gerardje..Ik heb absoluut niks op met dat soort onzin-complotten. Maar JIJ gebruikt die sites om je gelijk te halen, die je vervolgens uiteraard niet kreeg, omdat je gigantisch onderuit ging, Hahahaaaa!!En ja, ik werk. Op een graafmachine nog wel, maar nu heb ik lekker weekend! Ga jij dit weekend nog maar even nadenken over je commentaren Gerardje, hahhaaa!

Like
23-10-2020
Boerefeint uit Ureterp

Mensen, verwacht NIKS van Gerard00, ik maak dit figuur al langer mee, en hij levert totaal geen zinvolle bijdragen; de laatste in dit topic is een typisch voorbeeld. Verder bedient hij zich van dit soort baggersites om zijn gelijk te halen; een heel triest mannetje, Hahaha!
https://revolutionaironline.com

Like
23-10-2020
advertentie

gerard00 uit Houtigehage

Beter lezen schapen boer.
Er staat bij, Maar wil dit niet toegeven.
Ik reageer hier al meer dan 10 jaar jij vanaf begin dit jaar en er is heus wel eens een reactie afgegaan maar 2 op een Publicatie.
Mijn baggersites staan er nog.
Pak de link onderaan.

foetsie weg.
Boerefeint uit Ureterp | 20-10-20 | 09:19
foetsie weg.
Boerefeint uit Ureterp | 20-10-20 | 16:47
https://www.waldnet.nl/nieuwsreacties.php?nid=65943

Like
23-10-2020
Boerefeint uit Ureterp

Nou, dáár kun je trots op zijn, als je je al van die sites moet bedienen. Maar je voelt je duidelijk aangesproken, dus ik heb blijkbaar wéér een punt, Hahaha! Hou nou maar op met op mij te reageren mannetje, ik ben duidelijk een maatje te groot voor jou, Hahahaa!

Like
23-10-2020
gerard00 uit Houtigehage

Hoe angstig moet je zijn als je een reactie plaatst van Mensen, verwacht NIKS van Gerard00.
Toegeven zul je nooit je bent Ikke ikke ikke en de rest kan stikken.
Bekijk het maar mooi complotter.

Like
23-10-2020
Boerefeint uit Ureterp

Angstig?? Ik?? Vreemde aannames heb jij omtrent mijn persoon, en natuurlijk wederom zonder énig bewijs of onderbouwing..Ik weet niet hoe vaak ik je nog duidelijk moet maken dat ik helemáál geen "complotter" ben..Dat zou ik eerder van jou verwachten als ik zie met welke sites jij je bediend, Hahaha!
Enne...Wát moet ik bekijken? Jouw zinloze reacties toch niet hoop ik?? Je hebt nou al zó vaak gezegd dat je niet meer op mij zou reageren, en warempel; tóch doe je het steeds weer..Gerardje; hou nou eens woord..Ik krijg hiermee gelijk dat men niks van jou kan verwachten..Handjes en zitten Gerardje, Hahahahaa!

Like
23-10-2020
gerard00 uit Houtigehage

Een Boeren Knecht het ligt op de bank en het scrolt, met angst voor het onbekende vast met een krat bier, te bedenken wat ben ik toch groots op een website? verder kom ik ook niet.

Onderbouwing het zit je in de bek vast gebrand zelf haal je alles van
Compotsites.
Een complotter is een complotter en blijft een complotter.

Hou nou maar op met op mij te reageren mannetje, je reageert op mij en je moet inmiddels zelf wel weten dat je dan op het laatst heel kwaad wordt.
Narcist heb je nou nog niet in de gaten dat iedereen lak aan je heeft.
De laatste voorlopig.

Like
23-10-2020
GezondVerstand uit Burgum

Voorlopig? Je zult allerminst gemist worden 'gerardje'

Like
26-10-2020
ambachtschool uit Hantumeruitburen

@apeboom uit Oudega | 22-10-20 | 18:47
Graag namen en toenamen van desbetreffende media.

22-10-2020
mdread uit Drachten

Leest iedereen nu over het woord "vermoedelijk" heen?

22-10-2020
Onafhankelijk denker uit Hallum

Heb voor halfjaar geleden dit blad in de bus gehad. Dit is wat ik mis over andere mening.

Als je het niet eens bent met de cijfers over corona dan vroeg men vroeger hoe kom je aan de cijfers. Nu als je het niet vertrouwd vraag je niet naar de cijfers maar maak je het gehele instituut tot oplichters.

Inhoudelijk niet ingaan of bevragen wat een goed journalist doet maar direct Rutte aan de schandpaal.

KNMI zegt iets over onze aardbol wat hun niet aanstaat en het hele instituut bestaat uit oplichters.

Het ergste is nog dat zichzelf respecterende partijen dit soort berichten omhelzen alleen voor stemvee.

22-10-2020
gerard00 uit Houtigehage

onafhankelijkdenker halfjaar geleden?
Karel van Wolferen lanceert nieuw tijdschrift ‘Gezond Verstand’
op 04/10/2020
https://www.xandernieuws.net/uncategorized/karel-van-wolferen-lanceert-nieuw-tijdschrift-gezond-verstand/

Oude xandernieuws.punt.nl wel bekend hier.

Nieuwe Website Gezond Verstand? de eerste link in de header is Doneer.
https://gezondverstand.eu/

Like
22-10-2020
Onafhankelijk denker uit Hallum

Iets gezond verstand noemen? Dit is wat ik bedoel. Noem het dan een andere mening.

Je kwalificeert mensen met een andere mening niet gezond

Daar draait het om hier is dan niet mee te praten.

Like
22-10-2020
age uit Uithuizen

Gezond Verstand, DE Fabeltjeskrant voor de kwetsbaarsten onder de kwetsbaren, de waanzinnigen, die door het coronavirus nu helemaal de weg kwijt zijn.

22-10-2020
Metske uit Holwerd uit Holwerd

Wald net een onderdeel van NOS?
Verspreid in ieder geval dezelfde mening!
Vermoedelijk ook des informatie en beinvloeding van denken via Wald Net??

Like
22-10-2020
Onafhankelijk denker uit Hallum

Ik snap die haat tegen de NOS niet. Wel dat Wilders en Baudet een hetze voeren tegen de NOS.

Hun volgers vaak gebruikt als trekpoppen. Nu is er binnen Baudet zijn partij al weerstand tegen zijn positieve aandacht voor complotten en rusland liefde.

Met lange Frans op het podium etc. Met een doodswens aan Rutte. Nu is Fransje geen moslim dus is het niet zo erg?

Like
22-10-2020
Polvo53 uit Drogeham

Als die aanhangers van corona die dankzij misleidende informatie de besmettingen opjagen en onze ziekenhuizen vol laten lopen verplicht tewerkstellen op corona afdelingen.

22-10-2020
rommie uit De Westereen

Inderdaad! Veel van die gekke jensen en lange Frans volgers. Ze zouden eens mee moeten werken in de zorg!

Like
23-10-2020
ceesdeboer uit Biessum

Wie bepaalt wat desinformatie is?

22-10-2020
Ratio uit Surhuisterveen

Dat is eenvoudig vast te stellen, wat desinformatie is.

Bij desinformatie gaat het niet om gewoon een meningsverschil, maar om flagrante leugens - vandaar ook 'des'-informatie - om de opinie te beïnvloeden.

Bijv. mensen die tegen mondkapjes zijn en dan gaan beweren dat het dragen van een mondkapje het zuurstofgehalte in het bloed significant laat dalen.

Behalve dat dit gewoon te testen is (het is misschien wat zwaarder ademen, maar het zuurstofgehalte blijft stabiel 98 à 99%), is dit ook in tegenspraak met de bewering dat niet-medische mondkapjes niet tegen het virus werken, specifiek niet tegen aerosolen. Als niet-medische mondkapjes aerosolen niet tegenhouden, hoe zouden ze dan wel zuurstofatomen tegenhouden?

Like
23-10-2020
gurbejonghuh uit Drachten

Mensen die beweren dat mondkapjes het zuurstofgehalte in het bloed verlagen, hebben dit proces waarschijnlijk al zelf doorgemaakt, met als resultaat dat ze in complotten gaan geloven.

Like
23-10-2020
magneetje uit 't Heem

Ideaal voor onder in de kattenbak, het juiste formaat.

22-10-2020
fenix uit Uithuizen

Hier ook in de bus gehad...en direct door naar de kliko!
Wat bezielt deze halve zolen?

23-10-2020
GezondVerstand uit Burgum

Een krant naar mijn hart!
Niet voor de zwakke (maagjes) inderdaad.
Waarheid kan soms te hard binnenkomen bij sommigen. 'T is ook lastig om te bedenken dat je al die tijd voorgelogen bent.

23-10-2020
Polvo53 uit Drogeham

Voor een wat meer evenwichtige meningsvorming zou je je eens moeten aanmelden om te helpen op een corona afdeling van een ziekenhuis.
Misschien kom je dan tot de ontdekking dat je je zelf altijd hebt voorgelogen.

Like
23-10-2020
Reneetjuh uit Burgum

De domsten zijn het gevaarlijkst

Like
23-10-2020
ishira uit De Westereen

Slaap kindje slaap daarbuiten lopen dwaasloze schaapjes, Ze lopen met dichte oogjes het onbekende tegemoet. Slaap kindje slaap wordt wakker lieve schaap

23-10-2020
advertentie

Jewatte uit Drachten

Alleen hebben die schaapjes dit keer een krantje gemaakt met onzin er in.. heel apart met je ogen dicht..

Like
23-10-2020
diuwer uit Boornbergum

valt me mee dat niemand schrijft dat trump hier achter zit

23-10-2020
siebren22 uit De Westereen

Dit zal wel bedacht zijn door mensen die de heele dag thuis zitten. Van die beistand gekkies

23-10-2020
Badslipper3.0 uit Kootstertille

Jij lag vroeger op school ook al te slapen zeker?

Like
23-10-2020
bassie123 uit Dokkum

Veel mensen doen net als kleine kinderen; als ik mijn oogjes dicht doe dan is het er niet!

23-10-2020
Jewatte uit Drachten

Veel complotdenkertjes doen dat ook, en de hele club van Viruswaarheid (en geallieerderen).. maar dan op feestboek, want als het op feestboek staat is het waarrrrr...

Gewoon oogjes dicht voor de juiste bronnen en informatie en je eigen wappie verhaaltje bedenken zonder achtergrond informatie is veel geloofwaardiger...

Like
23-10-2020
piekant uit Dokkum

Terwijl virussen zich gemakkelijk verspreiden in zwakke lichamen, gebeurt hetzelfde met complottheorieën in zwakke geesten - vooral wanneer antilichamen in de vorm van educatie ontbreken

23-10-2020
Jewatte uit Drachten

Iets met.. Spijker op de Kop slaan.

;-)

Like
23-10-2020
denker uit Grou

Heel mooi Piekant, Helemaal mee eens.!!

Like
23-10-2020
Polvo53 uit Drogeham

Treffende opmerking!!!

Like
23-10-2020
HenkdeTank uit Drachten

https://www.maxvandaag.nl/sessies/themas/media-cultuur/is-gezond-verstand-een-bijlage-van-uw-regionale-krant/


Gezond Verstand is gelieerd aan De Andere Krant, waarvan de NRC onlangs aantoonde dat het door het Kremlin wordt beïnvloed, met ziekelijke waanideeën en vermoedelijk ook met geld. Gezond Verstand pleit Poetin dan ook vrij van het vergiftigen van oppositieleider Navalny. Zelfs de wrede Wit-Russische tiran Loekasjenko wordt in bescherming genomen. Verder bestaat het coronavirus natuurlijk niet, is er geen klimaatcrisis en zijn de Amerikaanse verkiezingen oneerlijk als Trump niet wint.

Gelukkig past het trollenblaadje, mits bij het nietje opengevouwen, vrij natuurlijk in de gemiddelde kattenbak. Wie afval verspreidt, zal tot afval verworden.....

23-10-2020
bignick2 uit Drachten

Als ik bovenstaande reacties lees zijn we nog een lange weg tot beschaving nodig... niveau jostie band.. maar dan doe ik de jostieband tekort mee omdat die nog meer verstand hebben.

23-10-2020
Bong uit Drachten

Ha, de ik doe niet meer mee krant!

23-10-2020
digitaal uit Dokkum

Hoofdredacteur is Karel van Wolferen, emeritus-hoogleraar Universiteit van Amsterdam en oud-correspondent NRC. Lijkt me geen domkop.

23-10-2020
Sneuper 2020 uit Drachten

Het zijn met name emeriti die denken dat ze werkelijk overal verstand van hebben. Volgens mij doceerde Van Wolferen economie. Laat hij zich daartoe beperken.

Like
23-10-2020
gurbejonghuh uit Drachten

Een uitgerangeerde journalist met waanideeën, die uit de gratie is geraakt.
Hij probeert op deze manier nog een paar centen te verdienen aan labiele beïnvloedbare mensen die je alles op de mouw kunt spelden.

Like
23-10-2020
J-One uit Buitenpost

Buiten dat zeggen vroegere baantjes niet zoveel. Een Micha Kat werkte vroeger ook voor NRC, maar is nu ook een verknipte gast die in zijn eigen verzinsels is gaan geloven.

Like
23-10-2020
Jewatte uit Drachten

"Van Wolferen believes the terror attacks on 9-11 and MH17 were false flag attacks and believes Architects & Engineers for 9/11 Truth and globalresearch tell the truth on these topics.[citation needed] He also believes the official clarifications about 7 July 2005 London bombings and Charlie Hebdo are polluted with misinformation "

De beste man is al sinds 2005 Ernstig in de war, die kun je dus totaal niet serieus nemen... het gebruik van oude titels zegt geen flikker.

Like
23-10-2020
piekant uit Dokkum

Terwijl virussen zich gemakkelijk verspreiden in zwakke lichamen, gebeurt hetzelfde met complottheorieën in zwakke geesten - vooral wanneer antilichamen in de vorm van educatie ontbreken

23-10-2020
Boerefeint uit Ureterp

Om even in het midden te laten wat men als "desinformatie" beschouwd; de één loopt als een blind schaap achter de overheid aan, de ander is kritisch. Als mensen met tegenovergestelde meningen elkaar monddood willen maken zijn we in groot gevaar; het is immers eerder voorgekomen. Goed weekend.

23-10-2020
advertentie

kareltje1 uit Aalsum

Als mensen met tegenovergestelde meningen elkaar monddood willen maken zijn we in groot gevaar. Ik weet niet Boerenfeint, maar hier ben jij dagelijks mee bezig! denk dat jij vroeger enorm gepest bent op school.

23-10-2020
Boerefeint uit Ureterp

Nee hoor, ik weet niet hoe jij daar nou weer bij komt; heb je daar énig bewijs van? Ik ben al geruime tijd uit de schoolbanken, maar was eigenlijk best wel populair, ook bij de meisjes; ik betwijfel ernstig of jij dat ook kan zeggen, hahaha! Maar dat is helemaal niet aan de orde; ik wil helemaal NIEMAND monddood maken; een ieder heeft recht op een mening; en mag deze anderen derhalve niet ontzeggen. VVMU heet dat. Om op het topic terug te komen en voordat ik je weer belachelijk ga maken, de verspreiding van het krantje is volledig legaal, je kunt het met de inhoud eens zijn of niet; maar dan moet je het eerst wél lezen voordat je je een mening kunt vormen. Staat de inhoud je niet aan? Dan doe je het weg. En zo wel, dan geef je het krantje door, of bewaart het, whatever. Snap je het een beetje?

Like
23-10-2020
age uit Uithuizen

Jij snapt het he Boerefeint....

Mensen die het niet snappen moeten op Google, of andere zoekmachines, maar even typen 'Coravirus, twijfels, leugens, complotten.
Dan gaat de wereld van de alternatieve waarheden voor hun open!
Even wat doorzoeken en je komt uit bij de elite, die babies ontvoert, in stukken snijdt en hun bloed drinkt om eeuwig jong te blijven.

En binnenkort krijgen we een zg nieuw vaccin ingespoten tegen het virus?
Geloof ie dat?
Het is om ons hersenloos te maken en te onderwerpen aan de nieuwe orde!

Toch?

Snappen jullie het nog een beetje?

24-10-2020
Boerefeint uit Ureterp

Ik weet niet in welke kringen jij je begeeft Age, maar ik zou toch maar een beetje uit de buurt van de complotwappies blijven!;) Elite, die babies ontvoert, in stukken snijdt en hun bloed drinken om eeuwig jong te blijven?? Platte aardes.. Waar hálen ze het vandaan? Maar goed,het punt is, als iemand dat graag wil geloven; het mag, het is immers (nog) een vrij land..toch?

Like
24-10-2020
beits uit Holwerd

Nee niet gezien maar wij hebben dan ook zo'n mooie NEE NEE sticker

24-10-2020
riemersma uit Dokkum

Wat ik me nog bedacht: De oude volksverhalen van heksen en witte wieven en trollen en bosgeesten..Allemaal fake nieuws (vinden we nu)..De complotdenkers van nu zijn de nazaten van de volksverhalengelovers van toen? ..In mijn vroege jeugd werd gezegd dat je geen gekke bekken moest trekken als de kerkklok bim en ook bamde...want dan bleef je bekkie zo staan..Ik geloofde dat eigenlijk niet maar nam het risico ook maar niet... OFTEWEL; hoe laat ik iemand ergens in tuinen? Vandaag hoorde ik op de radio: Er zijn mensen die nepnieuws verspreiden met als doel: "Hoeveel mensen zouden daar nu intuinen?" en ze lachen zich te barsten..Maar ja, de nepnieuwsgelovers bedenken dan vast dat dit dan weer nepnieuws is.. Zoiets dus..

24-10-2020
kareltje1 uit Aalsum

Age en boerenfeint moeten eigenlijk maar gaan samenwonen op een verlaten boerderij, dan kunnen ze elkaar gek maken, weet nog wel een verlaten boerderij met een historie van eerdere mafkezen die er geleefd hebben. (Ruinerwold)

24-10-2020
age uit Uithuizen

I

24-10-2020
age uit Uithuizen

Ik dacht dat mijn vaste lezers wel zouden begrijpen dat mijn reactie van 11.15 als een ironische parodie op het 'denken' binnen het complotterswereldje was bedoeld?

Niet dus, mijn fout, welgemeend excuus.

Daarom nog één laatste reactie om mee te nemen.
-1 We, ook de deskundigen weten nog (te) weinig van dit coronavirus.
- We weten wel, dat dit virus mn voor de kwetsbaarsten van de kwetsbaren gevaarlijk is.
- Het is besmettelijk, dus afstand houden, handen wassen en mondmaskers etc.
- Vlgs mij kunnen we het beste de informatie via de publieke zenders volgen, zoals de journaals.
- Ik geloof totaal niet in de onzin, die door viruswaanzinnigen en andere zwakken van geest verspreid/geloofd worden over complotten.
- Maar de geestelijk zwakkeren, die door dit virus in de war raken, kunnen door wat te zoeken in de fabeltjesfuik van de a sociale media heel gemakkelijk nog verder vastraken, van al dit nepnieuws.
Zie ook mijn eerdere reactie..

Ik hoop dat de Boerefeinten en Kareltjes dit begrijpen?

Fijne zondag en gezondheid en uiteraard respect!


24-10-2020
Boerefeint uit Ureterp

Jammer..ik dacht even dat je je gezonde verstand eindelijk had gevonden, Hahaha!
Helaas...

Like
25-10-2020
kuifkabouter uit Dokkum

Ik ounzo zeggen lees die krant eens, ga je misschien eens j zien hoe je gepiepelt wordt door de maim stream media! Zie je misschien in hoe dezen jouw voorliegen!

25-10-2020
georges uit Kollumerpomp

Wie heeft deze kranten in Kollumerzwaag/Triemen ed bezorgd?

25-10-2020
Boerefeint uit Ureterp

De mensen moeten natuurlijk angst houden. Hun rechten moeten beetje bij beetje steeds verder ingeperkt worden.
Angst die alleen maar groter zal worden als straks de noodwet door het parlement wordt gejast, net zoals de Machtigingswet in Nazi-Duitsland in 1933, waarmee dat parlement zichzelf toen buitenspel zette en de weg vrijmaakte om de knokploegen van Hitler om te toveren tot SA en SS.
Het lijken grote woorden. Maar wie zijn geschiedenis niet WIL kennen is genoodzaakt hem te herhalen.
Ook na 1933 waren er in Duitsland veel ‘Schlafschafen’. Ook nu is er weer veel cognitieve dissonantie. Gehypte angst voor een "virus", frustratie en intimidatie maakt realistisch nadenken onmogelijk en maakt mensen gevoeliger voor vergaande misleiding en manipulatie van onze overheid, die natuurlijk héél erg met ons welzijn is begaan..
Josef Goebbels, de propaganda minister van de Nazi’s zei eens :’Als ik een leugen één keer vertel geloven een paar mensen mij, vertel ik hem twee keer zijn dat er 100, bij drie keer zijn het er 1000 en de vierde keer begin ik hem zelf te geloven’.
Waarom krijg ik die associatie steeds als ik nu soms naar de TV kijk, en de reacties van bijvoorbeeld de Ages, Kareltjes, en de Riemersma's op Waldnet lees??

25-10-2020
riemersma uit Dokkum

Boerefeint: Je haalt wat dingen door elkaar....Deze desinformatie is dezelfde tactiek, dezelfde desinformatie die Hitler en zijn trawanten gebruikten..

Like
25-10-2020
Boerefeint uit Ureterp

Riemersma...Really?? Zodra je Hitler er bij moet halen geef je duidelijk aan totaal zonder steekhoudende argumenten te zitten en dat je de discussie hebt verloren. Maar nu we daar toch zijn, vertel eens; weet je wel wat Hitler c.s. deden met mensen die destijds een tegengeluid lieten horen?

Like
26-10-2020
riemersma uit Dokkum

Okay

Like
26-10-2020
kareltje1 uit Aalsum

`Zou iedereen ongelijk hebben en jij het alleen bij het rechte eind hebben, dat noemen ze narcisme.

25-10-2020
Boerefeint uit Ureterp

Wederom een prachtige losse flodder van jou Kareltje (met 1 hersencel) die kant noch wal raakt...Want waar beweer ik dat? Oh, wacht; had je misschien het tegen Riemersma? Hoe dan ook; zó jammer dat je nooit met inhoudelijke reacties kunt komen..

Like
26-10-2020
age uit Uithuizen

Boerefeint, U haalt de Nazi tijd, Hitler etc erbij....??
en als Riemersma u daarop wijst, reageert u:
'Riemersma..really zodra je Hitler erbij moet halen geeft je duidelijk aan totaal zonder steekhoudende argumenten te zitten en dat je de discussie hebt verloren'
???????????

Met alle respect Boerefeint, maar vlgs mij bent u behoorlijk in de war en klopt het dat dit virus het 'gezond verstand' van de geestelijk kwetsbaren het meest aantast.
Zij raken door dit virus nog meer in de war en verdrinken in de fabeltjesfuik van de alternatieve a sociale media.

Sterkte en uiteraard respect!

pe es

Uw gedram, gedraai en gekronkel, doet me denken aan ene Marco.X een schijnheilige houthakker die ooit met botte bijl door de bossen rond Houtigehage..
Gek he..




26-10-2020
gurbejonghuh uit Drachten

precies, zo'n AXE reactie.

Like
26-10-2020
advertentie

riemersma uit Dokkum

Daarom was mijn reactie ook: Okay...Boerefeint wil graag en discussie winnen zo schreef hij...Ik gun hem graag de gedachte dat hij heeft gewonnen.. Ik hoef een discussie nooit te winnen...niemand hoeft het met mee eens te zijn..

Like
26-10-2020
kareltje1 uit Aalsum

Zoals eerder germeld, Boerefeint is vroeger enorm gepest op school, (geloof mij, ik weet waar ik het oer heb) en daar laat ik het bij!, en kikt er nu op iedereen tegen hem in het harnas te jagen, het is een zielig eenzaam mannetje, en wij zij gestoord om toch maar weer op hem te reageren tegen beter weten in.

26-10-2020
Boerefeint uit Ureterp

Nogmaals, Kareltje kletskop, ik ben helemaal niet gepest. En je weet totaal niet waar je het over hebt; we hebben elkaar immers og nooit ontmoet, haha! Maar waarschijnlijk ben jij behoorlijk gepest, want je bent behoorlijk gefrustreerd blijkens dit soort opmerkingen! Lastig hé, als je mij niet kunt raken, Hahaha!

Like
27-10-2020
mdread uit Drachten

Boerefeint uit Ureterp, en Age(nt provocateur), die overigens een CDA-er is (zo heeft hij zichzelf jaren geleden al geïdentificeerd), het is helemaal niet zo vreemd dat we de bezetting erbij halen.

Ik weet niet hoe oud boerefeint is, of Age(nt provocateur), maar ik ben geboren in 1965. Ik ben opgegroeid met "dat nooit weer". "NSBer". En ik laat het daar verder maar bij, want ik heb als kind ook gehoord dat bepaalde dingen niet gezegd mochten worden. En geleerd te kijken naar wie wel wat mogen zeggen waar en wanneer.

Dat was lange tijd in ons mooie landje niet echt een issue maar het begint dat wel te worden.

Gezond verstand is geen desinformatie. Gezond verstand is gezond verstand en desinformatie is een term.

Like
28-10-2020
Boerefeint uit Ureterp

Age...ik heb Hitler er an sich niet bij gehaald.nog even recapituleren: de Machtigingswet in Nazi-Duitsland in 1933, waarmee dat parlement zichzelf toen buitenspel zette en de weg vrijmaakte om de knokploegen van Hitler om te toveren tot SA en SS.Je moet wel LEZEN wat er staat Age..daarmee ga je wel vaker de fout in. Sterkte en respect kan ik niet zo goed voor je opbrengen..vind je niet erg toch? Anders doe je straks wellicht ook een Kareltje, Hahahaaa!

27-10-2020
kareltje1 uit Aalsum

Precies, Maar met de ene hersencel die ik heb, wil ik mij toch niet verlagen tot jou niveau en stopt voor mij de discussie met jou, wens jou alle gezondheid maar vooral wijsheid toe. toch een groet uit jou verleden, (wij kennen elkaar, geloof mij maar)

27-10-2020
Boerefeint uit Ureterp

Ik ken niemand, en heb niemand gekend die "Karel(tje)" heette, en ik weet helemaal zeker dat ik geen kunde in Aalsum heb, of ooit heb gehad. Jammer, ook deze losse flodder blijf wat het is; een losse flodder; je grossiert in de dingen, Hahaha!

Like
28-10-2020
age uit Uithuizen

U heeft helemaal gelijk Boerefeint u haalde Hitler an sich er niet bij maar 'de knokploegen van Hitler'......
Daar had Hitler helemaal niks te maken he.

Uw niveau kan ik en wil ik nooit bereiken.
U verslaat ons allemaal.
Net als Marco X, die schijnheilige houthakker, met de botte bijl eerder...
Die schreef ook graag dat anderen beter moesten LEZEN..
Die reageerde ook graag op kritiek met: 'Dat ben je zelf....lekker puh!
Die draaide, kronkelde en konkelde net zo lang tot iedereen was afgehaakt.
Ik heb hem al een tijd niet meer gezien, al kwam hij even onder andere namen...

Uw schrijfstijl lijkt op die van Marco X.
Zal wel toeval zijn he?

Toch?

Vr. en sterkte en uiteraard RESPECT

pe es
Mocht u Marco X tegenkomen doe hem de groeten en wens hem beterschap!

27-10-2020
Boerefeint uit Ureterp

Sorry, ik ken niemand genaamd "Marco X". Opmerkelijk dat de linker sectie van de Wâldnet reaguurders zich continu bedienen van losse lodders..Eerst Kareltje al, die meende mij te kennen, en nu jij weer met een "Marco X". Dat iemand hier afhaakt is overigens niet zo vreemd. Maar wees gerust; ik blijf wel, al is het alleen maar om jou/jullie te irriteren, Hahahaaa!!

Like
28-10-2020
gerard00 uit Houtigehage

Dat iemand hier afhaakt is overigens niet zo vreemd. Maar wees gerust; ik blijf wel, al is het alleen maar om jou/jullie te irriteren, Hahahaaa!!
Maar met marcoaxe uit Houtigehage was het de redactie die hem er af gooide, hij kwakte elke pagina vol onzin precies zo als jij en die waren het zat.
Boerefeint uit Ureterp | 28-10-20 | 16:59

Like
28-10-2020
Boerefeint uit Ureterp

Oh, Age!!! Tijd voor geschiedenisles. Nu is het de kunst om het 1 op 1 met de huidige situatie mbt de spoedwet te vergelijken, en als je je kop nou niet te diep in het zand steekt, zie zelfs jij paralellen..Alhoewel; het ontgaat je, en/of het gaat je ver boven je pet.
Komt ie: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Machtigingswet_(1933)?fbclid=IwAR0BGJBgr0McMQPP7eKSsawMLV7IJ2Zkhp1gmXdUdTBTjehcoFqwFiYY2Jw

28-10-2020
Boerefeint uit Ureterp

Kijk, deugneuzen, deze even zien en dan inhoudelijk, INHOUDELIJK reageren..of gewoon niet. Vrije keus.

28-10-2020
Boerefeint uit Ureterp

https://youtu.be/2UOfHQVEXu4

Like
28-10-2020
kareltje1 uit Aalsum

Op wie zou dit slaan ?
Narcisme:
• Mensen met narcisme zijn ervan overtuigd dat zij meer ‘bijzonder’ zijn dan andere mensen, dit laten zij ook graag aan anderen merken.
• Een gebrek aan empathie
• Verslaafd aan aandacht krijgen
• Agressief gedrag vertonen
• Een groot ego
• Macht willen hebben
• Gebrek aan berouw of schuldgevoelens
Diep van binnen zijn mensen met narcisme eenzaam, kwetsbaar en hebben ze een groot minderwaardigheidsgevoel. kritiek op hun gedrag leidt in hun gedachte vaak direct tot het onderuithalen van hen als persoon. Ze reageren in dit soort gevallen vaak met woede.

28-10-2020
Boerefeint uit Ureterp

Wie vraag je het? Maar ik zou het écht niet weten. Ik houd mij namelijk niet bezig met amateur-psychologie, en nog minder met amateur-psychologen, Hahahaaa!

Like
28-10-2020
kareltje1 uit Aalsum

Naar verwachting, op degene die reageert.

28-10-2020
Boerefeint uit Ureterp

Ik nam aan dat je een algemene vraag stelde, en ik ben zo goed geweest om te reageren..Kareltje..Het zou zo sneu voor je zijn als niemand had gereageerd, en volgens mij heb je al zoveel (jeugd)trauma's..overal van uitgesloten..meisjes die je negeerden, enz. Maar ja, ik ben geen(amateur) psycholoog, misschien moet je eens een échte opzoeken, Whahahaha..

Like
28-10-2020
riemersma uit Dokkum

Boerefeint: Misschien moet je op de bal spelen en niet op de persoon..( Zoals zoveel mensen trouwens)

Like
28-10-2020
Boerefeint uit Ureterp

Ach, Dat doet Kareltje met 1 hersencel ook niet, dus vandaar, Hahahaa!

Like
29-10-2020
kareltje1 uit Aalsum

😉

28-10-2020
advertentie

gurbejonghuh uit Drachten

als iedereen die mafkees nou gaat negeren, zijn we zo weer van hem af.

28-10-2020
riemersma uit Dokkum

Die mafkees zit schaterlachend achter/voor/onder/boven zijn kompjoeter vanwege de reacties die dankzij hem ontstaan...Dat is - zo vermoed ik- wel een mooie vrijetijdsbesteding voor hem..

Like
28-10-2020
Boerefeint uit Ureterp

Na werktijd, zo bij de koffie is op jullie clowns reageren inderdaad een héél amusant tijdverdrijf, vooral omdat je geen enkel steekhoudend argument what-so-ever krijgt..Puur vermaak voor mij zijn jullie, heren en jongetjes! Dank daarvoor, Hahahaa!

Like
29-10-2020
kareltje1 uit Aalsum

Klopt Riemersma, en al je net als vroeger op school niemand om je heen hebt die je kan luchten, moet je toch wat.🤣

29-10-2020
Boerefeint uit Ureterp

Ahaa! Kareltje met één hersencel, dáár komt dus je frustratie vandaan! Ik zei immers al dat jij het pispaaltje van de klas was, en het blijkt uit alles dat je daar nu nóg last van hebt! Dus tóch maar eens bij een échte psycholoog langs, wellicht dat die je nog kan helpen, Hahahaa! Zoals ik al vaker heb gezegd; IK was best wel populair op school, ook bij de meisjes. Dat deed pijn hé, dat ze jou geen blik waardig gunden..ach gossiepossie..arme Kareltje..Whahahaaa!

Like
29-10-2020
gerard00 uit Houtigehage

Als jouw werk zonder jouw toestemming is gedrukt, op internet gezet of op een andere manier in omloop is gebracht, kun je via de rechter verdere verspreiding van je werk verbieden en/of een vergoeding vragen voor de geleden schade.
Naast een geldboete van maximaal € 83.000,- kan de rechter een gevangenisstraf opleggen van ten hoogste vier jaar.
De opsporingsdienst voor inbreuk op Auteursrechten valt onder de FIOD-ECD.

https://www.auteursrecht.nl/auteursrecht/Optreden-tegen-inbreuk

Mensen denken vaak dat bronvermelding (de oorspronkelijke publicatie) voldoende is. Maar als je al eerder gepubliceerd werk wilt publiceren, is daar opnieuw toestemming voor nodig.

https://www.emerce.nl/interviews/schending-auteursrecht-orde-dag

Like
7-11-2020
Kraandrijver uit Ureterp

Gerardje, Gerardje, Gerardje..Realiseer nou eens dat je geen partij voor mij bent..Zolang er geen Copyright op rust, kan ik delen wát ik wil..Lees hetgeen wat ik in een ander topic postte nog maar eens goed door.En anders doe je toch...aangifte? Hahahaaa...sukkeltje..

Like
8-11-2020
kareltje1 uit Aalsum

Plots zijn naar veranderd, dat zal helpen.

8-11-2020
Kraandrijver uit Ureterp

Karteltje kletskop! Blij dat je er ook nog bent! Maareh.."naar" veranderd? Je gaat er maar vreemd in om praten..Anyway; ik heb mijn "naar" niet veranderd hoor, maar mijn account. Waldnet was zo aardig geweest de vorige uit te schakelen, iemand had hen daar waarschijnlijk om gevraagd. Maar goed; mijn nieuwe "naar" past beter bij wat ik dagelijks doe. Win-win situatie dus, Hahahaa!

Like
8-11-2020

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan