Account
Logo
Zoeken
2.8 °C

Update Covid-19: besmettingen lopen op

Publicatie: 18 september 2020, 12.11 uur

Reacties

Waldpykje101 uit Wirdum

Toch juist goed, we moeten toch groeps immuniteit opbouwen.

18-9-2020
doorsneeburger uit Drachten

Exact, GROEPS IMMUNITEIT. Dus laat je niet gek maken door de media!

Like
18-9-2020
Onafhankelijk denker uit Hallum

Dat was in het begin van de epidemie, daar had iedereen al eind maart afstand van genomen.

Like
19-9-2020
rienk001 uit Boornbergum

Hooplik komt troch it ynintsjen de groepsymmunens tsjin it coronafirus gau.

Like
19-9-2020
advertentie

Waldpykje101 uit Wirdum

Ja klinkt goed een gehaast vaccin.

Like
20-9-2020
tube1965 uit Drachten

Hoe meer er getest wordt des te meer besmettingen er aan het licht komen. Niet meer testen levert ook geen besmettingen op

18-9-2020
mcprutser uit Drachten

Ja en bij auto ongelukken met een dodelijk afloop is de 12% dronken.
Dat betekend dat 88% van de ongelukken met dodelijk afloop door mensen gebeurd die nuchter achter het stuur zitten.
Ik zeg ga met slok op achter het stuur voor minder ongelukken.

Like
18-9-2020
rommie uit De Westereen

Domme mensen die overal weer gezellig bij elkaar komen op visite. Lekker nergens aanhouden. Triest en een middelvinger naar de zorg!

18-9-2020
reeminee uit Drachten

Op visite gaan is niet dom! Maar sociaal en menselijk.

Het is dom als je met groepen binnen in een klein hok gaat zitten.
En andere mensen gaan zeggen als ze geen 1.5 meter houden. Daar geloof ik dus niet zo in.

Misschien vind jij het prima om in een sociaal-isolement te zitten, maar er zijn ook nog andere mensen; die dat met moeite kunnen volhouden! En dat is logisch want we zijn gezelschaps dieren.

Een middelvinger naar de zorg doet het kabinet. Niet op komen dagen bij het debat, bruiloft organiseren tegen de regels in, nog steeds geen goede bonus voor de zorg enz enz. In frankrijk heeft het zorgpersoneel al een dikke bonus ontvangen, zo kan het ook.
Maar dan wel van ons geld.....
Dat is pas een middelvinger!

Like
18-9-2020
digitaal uit Dokkum

Hoesten,proesten,keelpijn enz enz zijn ook vaak verkoudheid of griepverschijnselen.Komt in deze tijd van het jaar steeds vaker voor.Ik zeg heus niet dat wat er nu is allemaal onzin is,maar is alles nu ineens corona? ieder jaar ca 6000 griep doden. Hoor je niks meer over.Blijf het onzin vinden om je voor een hoestje en wat keelpijn te laten testen.

18-9-2020
denk uit Drogeham

helemaal met je eens

Like
18-9-2020
Polvo53 uit Drogeham

Ik snap niet waar iedereen die wilde getallen vandaan haalt, ik las ook al ergens iemand die het had over 65.000 doden in 2014, maar dat was de normale sterfte en had niks met griep te maken.
Hier een linkje van het rivm met griep doden incl de piek van 2018 en dit jaar
https://www.rivm.nl/sites/default/files/2020-09/sterfte_lag1_2PIs_tm_20200909.jpeg

Like
18-9-2020
mutsjubutsie uit Drachten

@digitaal, nee natuurlijk is niet alles corona, maar juist door te testen weet je het, zonder test zouden de besmettingen sneller oplopen.

18-9-2020
advertentie

denk uit Drogeham

wordt misbruik van gemaakt. Ik ken iemand die haar moeder werd opgenomen en later overleden. Werd van gezegd dat ze Corona had en is nooit getest. De kinderen mochten niet eens bij haar komen en later is ze overleden maar niet aan "corona" Er word mij wat te veel mee gesjoemeld en triest als dit gebeurt en de kinderen moesten in carantene. Dus het klopt niet allemaal wat er gebeurd

Like
18-9-2020
Polvo53 uit Drogeham

@denk, in het begin overleden veel ouderen in verpleeghuizen die nooit getest waren en dus ook niet als corona dode werden geregistreerd.
Maar als er in een maand normaal 5 doden vielen en dan in eens 15, dan hoef je geen slimbo te zijn om die tien extra te verklaren.

Like
18-9-2020
werf uit Hurdegaryp

Het blijkt (gelukkig) even dodelijk als de griep te zijn. En daar kreeg je ook niet wekelijks door hoeveel het kregen. Hou op dit virus gevaarlijker te maken dan hij is en mensen onnodig bang te maken. Tussen wat we dachten en nu weten zit een enorm verschil alleen de aanpak blijft hetzelfde. pas die er ook even op aan

18-9-2020
Polvo53 uit Drogeham

Hou op het te bagatelliseren:
In de VS al 200.000 corona doden en de extra griep doden hier in Nederland boven de normale trend kun je hier zien.
Het stijgt huizenhoog boven het piek jaar 2018 uit en het was een veelvoud geweest zonder maatregelen.
https://www.rivm.nl/sites/default/files/2020-09/sterfte_lag1_2PIs_tm_20200909.jpeg

Like
18-9-2020
Boerefeint uit Ureterp


Het blijft bijzonder als mensen het bagatelliserend vinden wanneer je corona vergelijkt met de griep, en ze daarmee zelf de griep dus lijken te bagatelliseren ...
Coronavirussen maken samen met andere virussen normaliter ook deel uit van de griep, en er is vaak een soort virus dominanter, of meerdere. Dit keer is dat het huidige coronavirus SarsCov2, dat kan leiden tot een ziektebeeld die we Covid-19 noemen.
Statistisch zijn de virussen uit de 'griepcocktail' op dit moment ineens uit elkaar getrokken, om specifiek dit coronavirus te kunnen monitoren.
En we zien dan ook ineens slechts 400 griepdoden in het afgelopen seizoen i.p.v duizenden, omdat de rest nu apart onder corona valt. En het dominante virus nu cijfermatig apart is bijgehouden.
Moet je je voorstellen dat we elk griepseizoen de griepcijfers zouden gaan bijhouden in de media,
en onze camera's zouden richten op de IC's,
en verdrietige verhalen gaan uitlichten.
Wat denk je dat we dan voor beeld en situatie zouden krijgen? Zouden mensen zich dan ineens ook veel meer zorgen gaan maken over de griep? Zouden ze banger worden voor de griep denk je? Hun gedrag ineens gaan aanpassen? De manier waarop ze altijd omgingen met de griep ook gaan veranderen?
Bagatellisatie? ..'In proportie brengen' of 'in perspectief bekijken' lijken mij persoonlijk betere benamingen.

Like
18-9-2020
kweenie2018 uit Lioessens

In april stierven er in 1 week meer mensen dan tijdens de Hongerwinter van 1945. Een juist perspectief behouden is altijd goed, maar doorgaan met dit virus te vergelijken met de griep is niet alleen vrij dom maar ronduit gevaarlijk.

https://nos.nl/artikel/2330040-sterfte-corona-waarschijnlijk-twee-keer-hoger-blijkt-weer-uit-cbs-cijfers.html

Like
19-9-2020
Polvo53 uit Drogeham

@Boerenfeint
Noem mij een een gewone griep die voor tjokvolle IC's leidt.
En er zelfs IC's bij gemaakt moeten worden?
Jou opmerking: Het blijft bijzonder als mensen het bagatelliserend vinden wanneer je corona vergelijkt met de griep, en ze daarmee zelf de griep dus lijken te bagatelliseren ..."
Dat is vergelijkbaar als je stelt dat 20% van de verkeersongelukken door dronken mensen wordt veroorzaakt de 80% nuchtere mensen dan maar van de weg te halen.

Ik werk in een ziekenhuis en ik zou je graag willen confronteren met die mensen die op een ic onderzeil worden gebracht, hun doodsangst te aanschouwen en ziet hoe ze langzaam de verstikkingsdood in gaan.
We hebben het echt niet over een "griepje"
Op de IC's lagen 50% jongere mensen, die overleven het vaak wel, maar met zware longschade en moeten 1 tot 2 jaar revalideren, vele zullen nooit meer de oude worden.
Heb je vergelijkbare verhalen van de gewone griep?

Like
28-9-2020
fryslanbobbe35 uit Drachten

De griep bestaat schijnbaar niet meer. Iedereen die hoest, keelpijn heeft etc krijgt een corona-label om zijn nek hangen. Het is één grote corrupte boel. De GGD vertrouw ik ook allang niet meer. Krijgen ook alleen maar opdracht van hogerhand. Waarom zou je je überhaupt laten testen als je totaal klachtenvrij bent. Deze corona-hysterie is uit de kast getrokken om de vrijheden van de bevolking in te perken. Wanneer komt dit nou eens binnen bij de bruikbare idioten? Daar lopen er namelijk veel van rond. We zitten in een vicieuze angst circel (google het maar). De overheid haalt ons hier niet uit, zij vinden het maar al te fijn om de touwtjes in handen te houden. Met een land in angst kun je van alles uitvreten!

18-9-2020
mcprutser uit Drachten

Het is één grote corrupte boel.
Zegt meer over jouw dan over de GGD.
Zo de waard is vertrouwt hij zijn gasten.

Like
18-9-2020
reeminee uit Drachten

Zegt ook niks over de GGD, dat klopt! De GGD krijgt toch instucties van hogere hand... daar kunnen de mensen die daar werken niks aan doen. Ze moeten! Prima mensen hoor die daar werken, het is de 2٪ elite die ons verneukt waar we bij staan.. en het komt vanzelf wel uit.. de schandalen..

Like
18-9-2020
Onafhankelijk denker uit Hallum

Fryslan bobbe35...

Als je zegt GGD en overheid wil ons overheersen? Google het maar?

Dus niet bang om op Google te zitten? Daar wordt je identiteit echt opgeslagen.

Like
18-9-2020
riemersma uit Dokkum

Aha, jawel, het kon/kun je op wachten..Den Nederlandsche Hoogmogende dames alsmede heren- onze overheid- zijn er doelbewust op uit ons vaderland economisch in een diep dal te storten ...waarom? ...Nou gewoon...zoiets dus.."Het is gewoon zo"

Like
18-9-2020
Boerefeint uit Ureterp

Nee riemersma; juist dát vragen we ons ook af..

Like
18-9-2020
oarsom uit Broeksterwâld

Griep komt vooral voor in de wintermaanden. In de eerste 3 maanden van 2020 is een "normaal aantal" griepdoden vastgesteld. Daarbovenop zijn ong. 6500 geregistreerde coronadoden in NL vastgesteld. Waarschijnlijk samen met niet-geregistreerde coronadoden rond de 10.000.
Dus voor al die corona-ontkenners, nogmaals: Corona = geen griep!

In sommige werelddelen kennen ze geen griep zoals wij dat hier elk jaar hebben. Toch hebben ze ook daar nu veel slachtoffers door corona. Wereldwijd nu rond de 1 miljoen doden.
Maar, zolang ik daar niet bij ben.., of niet fryslanbobbe, die blijkbaar denkt dat alleen in NL maatregelen genomen worden. In veel landen zijn nog veel strengere regels ingevoerd. Dus al die landen (bijna 200) zijn dus allemaal corrupt? En o o wat wordt jouw vrijheid ingeperkt. Een klein beetje aanpassen is jou schijnbaar teveel gevraagd. Maar jij bent natuurlijk veel belangrijker dan alle anderen..

18-9-2020
gerard00 uit Houtigehage

Ja oarsom Rutte is vast persoonlijk naar Wuhan gereisd.
Om daar iemand te besmetten, om daarna dit virus via de rest van de wereld na Brabant over te brengen, want daar was het carnaval.

Laat ze maar je doet er niks tegen.

Like
18-9-2020
Badslipper3.0 uit Kootstertille

Begin maanden 2020 dik 400 griepdoden tegenover de 7 a 8000 in de jaren ervoor.
Jouw info klopt niet

Like
18-9-2020
Lytse lyger uit Anjum

Zou dat misschien kunnen komen omdat we toen netjes afstand hielden?

Like
18-9-2020
doorsneeburger uit Drachten

Dat doen ze ons geloven. (NOT!)

Like
18-9-2020
Polvo53 uit Drogeham

@ Badslipper3.0 Waar haal je die cijfers vandaan?
Graag bron vermelding.
Het RIVM en CBS denken er toch anders over:
https://www.rivm.nl/sites/default/files/2020-09/sterfte_lag1_2PIs_tm_20200909.jpeg

Like
18-9-2020
fellows uit Doodstil

Hierboven zijn een flink aantal mensen al besmet met het Onoz virus. Het onnozelheids virus is een probleem omdat zij er niets van merken maar de ander wel . Gaat namelijk gepaard met een aanval van binnensmonds kotsen en het uitkramen van onzin. Besmettingsgraad valt wel mee het begeeft zich vooral in bepaalde groepen. Kenmerk van die groep is dan weer onnozelheid in relatie tot complot denken. We hopen op een spoedig vaccin.

18-9-2020
reeminee uit Drachten

En toch blijken sommige complotten waarheid.

Dusja om over onozelheid te spreken..
Vind ik te makkelijk

Misschien ben jij wel onnozel met je 'spoedig vaccin'. Met ernstige bijwerkingen in de 1e ronde bijvoorbeeld.

Want ik ga er vanuit dat een aantal hier als eerste in de rij zullen staan, bevend van adrenaline. Uitkijkend naar de bescherming en de vrijheid terug.

Tuurlijk zijn er complotten die echt maar dan ook echt bullshit zijn zoals de platte aarde theorie of de holle aarde theorie. Maar dat snapt (bijna) iedereen wel!

Like
18-9-2020
Boerefeint uit Ureterp

Kijk aan! Gerard00(zijn IQ) is er ook weer! Gelukkig, dáár hebben we wat aan!
Het volgende;Code rood voor Zuid- en Noord-Holland zag ik staan.
Cafés die nu (wellicht - Rutte weet het volgens mij zelf nog niet helemaal) om 1 uur dicht moeten. Dus dacht ik, check ik even de rivm-site. Voor bijvoorbeeld Rotterdam staat er: 24 op de 100.000 mensen positief getest.Ik was vandaag toch vrij, dus ging ik even rekenen;
Rotterdam heeft ruim 650.000 inwoners. 24 x 6,5 dus. Dat zijn er dus 156. 156 die positief getest zijn.
Dit trouwens even los van of de test deugt of niet... daar heb ik, zoals sommigen hier weten ook een mening over, maar ik houd het even totaal zakelijk want anders ben ik weer een complot-gekkie en dat kunnen we in een zakelijke wiskundige berekening natuurlijk niet hebben! Wat jij, Gerard00? Verder;
Voor 98% van deze 156 mensen bestaat er volgens het rivm totaal geen gevaar (geen tot zeer milde klachten zeggen ze). Ik deel dus 156 door 100. Dan weet ik 1% . Dat is 1,56. Dit neem ik x2 want het zijn er helaas 2% voor wie het virus wel gevaarlijk kan zijn. Dat is dus 3,12. Afgerond zijn dit dus 3. Ik herhaal: 3 mensen van alle 650.000 inwoners van Rotterdam, waardoor er een code rood is afgegeven door o.a. onze buurlanden????? Vraagje;is iedereen totaal van de pot gerukt??? Oh, nog even verder gerekend: als ik nu dus 3,12 door 650.000 deel, weet ik de exacte percentage. Dat is 0,0000048. Wiskunde is a bitch. Goed weekend en voor de schaapjes; welterusten allemaal.

18-9-2020
stormrots uit Drachten

Vreemd verhaal want op de site van rivm staat dat vorige week maar liefst 8.2% positief getest is in de regio rotterdam ( https://www.rivm.nl/nieuws/aantal-en-aandeel-van-positieve-tests-stijgt ) waar haal jij die 24 mensen vandaan?

Like
18-9-2020
rienk001 uit Boornbergum

Begin januari was de genetische code van het virus bekend. Hierdoor werd het ontwikkelen van de testen mogelijk.

Bij de PCR test wordt getest op twee of zelfs drie onafhankelijke genetisch targets om een infectie met het virus SARS-CoV-2 te kunnen bepalen.

Het meeste genetische RNA van de virus uitscheiding is rond de eerste ziektedag (men heeft dus klachten), daarna is er een geleidelijk afname van het RNA van het virus. De PCR is daardoor aan het begin positiever dan later. Daar wordt bij de testuitslag rekening mee gehouden.

Bij mensen zonder klachten met een positief PCR testuitslag is onbekend of men net aan het begin, in het midden of aan het eind van een infectiecyclus zit. Wel komen de “hoog positieven” uit de test naar voren en kan sneller met bron- en contactonderzoek worden gestart.

Like
19-9-2020
rienk001 uit Boornbergum

@Boerefeint, als je toch aan het rekenen bent. Hoeveel zijn er volgens jou op 19 oktober aan besmettingen, hoeveel in het ziekenhuis, hoeveel op de IC en hoeveel overledenen? Graag met aannames, formules, variabelen, verdelingen, etc.

Like
19-9-2020
advertentie

De beste uit Het Veen

Gewoon leuk.wat reacties van anderen,beetje schelden oke dat kan,niet beledigen dat is zo persoonlijk en zwak.
Maar als je alles hierboven leest lijkt het wel dat alle mensen het nog het beste weten
RIVM overbodig.iedereen heeft gelijk in z'n eigen verhaaltje

18-9-2020
age uit Uithuizen

Ach wat, wetenschappers, die daarvoor gestudeerd hebben....?
Dat veel onnozele schapen, (één van hen ben ik) daarin geloven!
De Doutsen Kroes en Jensens en gewone Boerefeinten die weten hoe het echt zit.

Even serieus, al is dat moeilijk hier, sommige reacties lezend.
Dit virus tast de geestelijke vermogens van sommigen, ook hier, behoorlijk aan.

Sterkte

Pe es
Als de regering vanavond weer maatregelen aankondigt zullen sommigen roepen dat Rutte een dictator is en anderen dat het veel strenger moet..




18-9-2020
reeminee uit Drachten

Ach ja, want de uitkomst van een wetenschappelijk onderzoek is natuurlijk ook een feit. Feit is wel dat er 1200 wetenschappers en artsen, die een andere kijk op de zaak hebben, genegeerd worden door het RIVM, OMT, nauwlijks tot niet in de media komen. En precies het zelfde tafereel speelt ook in andere landen.

Kritisch zijn is complotgekkie tegenwoordig.

Als je zelf nou eens begint met onderzoeksjournalistiek op het internet, en ook de 'complotten' wil aanhoren. Dan worden we met zijn allen een stuk wijzer en objectiever.

Sterkte inderdaad! Voor iedereen..

Like
18-9-2020
De beste uit Het Veen

Wat een domme kut reactie

18-9-2020
Klaas bruinsma uit De Tike

Dat klopt ook age..kijk wat een puinhoop hij er in 8 jaar van heeft gemaakt...aldus Wilders hahahahahahaha

18-9-2020
Onafhankelijk denker uit Hallum

Ja Wilders, hij zegt wat wij denken.

Helaas lost hij niks op van wat wij willen.

Dat is het trieste, een man die in zijn eigen rechtszaak is verdwaald en als een vastlopende grammofoonplaat te keer gaat.

Als deze man slim politiek had gemaakt en niet tegenstanders maakt maar medestanders had verzameld ja dan?

Helaas langstzittend kamerlid van een partij zonder leden. Misschien alleen nog voor eigen hypotheek bezig.

Like
18-9-2020
Dolle dries uit Dokkum

Niks aan de hand,wat maken jullie je druk om niks.Ik loop continu te hoesten en te niezen en te zweten.Dat wil nog niet zeggen dat je moet laten testen,kan gewoon een verkoudheidsvirus zijn die je hebt opgelopen.Gaat wel weer over.Maar dan meteen maar denken dat je corona hebt,mensen laten zich gek maken door de overheid en de media.

18-9-2020
Boerefeint uit Ureterp

De op dit ogenblik door de overheid (bijna) verplichte test is niet afdoende om een Covid19 besmetting vast te stellen. De test zelf staat overigens ook ernstig ter discussie. Trouwens; 98% van de mensen die daadwerkelijk corona opliepen werden vanzelf weer beter; net als met een "gewone"griep..

Like
18-9-2020
rienk001 uit Boornbergum

Ik ben niet zo dol op dolle dries. Je kunt maar beter uit zijn buurt blijven ;).

Laat je even testen, dan weet je wat je of je wel of niet covid-19 hebt. Wees een man en neem je verantwoordelijkheid.

Like
19-9-2020
Boerefeint uit Ureterp

Even terzijde; Ik heb nog nooit van een virus gehoord, dat niet meer besmettelijk is als je het licht aandoet, en je om 1 uur de kroeg sluit, hahahaaa!

18-9-2020
Onafhankelijk denker uit Hallum

Dat is ook het moeilijke van regeren. Op alles kritiek hebben maar geen andere oplossingen bieden. Is het wit dan moet het zwart, doen we het zwart dan toch maar wit.

Like
18-9-2020
Wateenwereld uit Drachten

Ja inderdaad helemaal mee eens. Je kan het nooit goed doen en het lijkt wel het nieuwe normaal om alleen maar kritiek te uiten.

Like
18-9-2020
rienk001 uit Boornbergum

@Boerefeint, als je toch aan het rekenen bent. Hoeveel zijn er volgens jou op 19 oktober aan besmettingen, hoeveel in het ziekenhuis, hoeveel op de IC en hoeveel overledenen? Graag met aannames, formules, variabelen, verdelingen, etc.

19-9-2020
Boerefeint uit Ureterp

Ik wacht al heel lang op enigerlei onderbouwingen van jou, want tot nu toe heb ik niks anders gezien dan nietszeggende opmerkingen. Dus ik zou zeggen; jij eerst.
En nog wat; je neemt "dolle dries"de maat om te zeggen dat hij zich"als een vent" moet laten testen; Maar Waarom zou hij dat doen als er een test gebruikt waarover de maker verklaarde dat het geen virussen vaststelt? De maker ervan zei zelfs specifiek dat hij NIET geschikt is om het Corona virus (dat al tientallen jaren bestaat) aan te tonen. Of is het gewoon omdat jij s' avonds met van angst vertrokken kop naar de doemverhalen van de NOS zit te kijken, vrezend voor je laatste uurtje? In dat geval; blijf lekker thuis met je angst, maar laat anderen normaal léven!

Like
19-9-2020
mcprutser uit Drachten

12 / 650.000 = 0.0000048%?
1 /100 = 0.01% ?

Like
19-9-2020
riemersma uit Dokkum

Komen jullie er wat uit met zijn/haar allen?

19-9-2020
rienk001 uit Boornbergum

@Boerefeint, slap verhaal van je als je niet met de cijfers van 19 oktober durft (of kunt) te komen.

19-9-2020
Boerefeint uit Ureterp

Op slappe verhalen heb jij een patent rienk!

Like
19-9-2020
rienk001 uit Boornbergum

Doarst net mei de sifers fan 19 oktober te kommen?

Like
19-9-2020
rienk001 uit Boornbergum

It liket der op dat @Boerefeint yn Hongarije op fakânsje west hat.

Hoe Orbán een baken werd voor rechtse denkers https://www.volkskrant.nl/kijkverder/v/2020/hoe-orban-een-baken-werd-voor-rechtse-denkers~v397989/

Viktor Orbáns illiberale staat, Boedapest als broedplaats https://www.groene.nl/artikel/boedapest-als-broedplaats

19-9-2020
advertentie

age uit Uithuizen

Riemersma, ik ben er uit!

In Noord Brabant worden de meeste worstenbroodjes en slagroomgebakjes gegeten en in Friesland de meeste droege woarst en oranjekoek.
In Noord Brabant was/is het aantal besmettingen, ziekenhuisopnames en doden het hoogst en in Friesland het laagst.
Denk daar maar eens over na!

En..
Als je het aantal inwoners van Nederland, deelt door het aantal gekke koeien en daarbij de gemiddelde afstand tot de arbeidsmarkt optelt en dat in het kwadraat, dit doorberekent naar 19 october, afgerond tot in decimalen en vermenigvuldigt met 0 .....
?
Inderdaad..

Goed weekend en respect!

pe es.

Nog een tip:
Uit onderzoek is gebleken, dat in huizen, waar elke dag een komkommer op tafel ligt, een feestneus in de la en een paard in de gang staat het coronavirus niet voorkomt..

19-9-2020
gerard00 uit Houtigehage

@age jou pe es onderzoek klopt niks van je bedenkt maar wat het is Een Lijster In De La.

Like
19-9-2020
De beste uit Het Veen

Loze praat zeg dan NIKS

Veel genot

19-9-2020
Boerefeint uit Ureterp

Dat zou rienk ook eens moeten leren.

Like
19-9-2020
rienk001 uit Boornbergum

Dat bepaal iksels wol @Boerefeint.

Like
19-9-2020
Dolle dries uit Dokkum

Deugt die age wel.Het zeker het licht zien ,wat een idoot joh mafketel eerste klas.

19-9-2020
riemersma uit Dokkum

Age: Gelukkig, eindelijk iemand ( jij dus) die het helder weergeeft..dankjewel.

19-9-2020
De beste uit Het Veen

Ben je weer aan het kont kruipen??

Like
19-9-2020
riemersma uit Dokkum

Zeker wel..Dat wil ik ook wel bij doen hoor..tenminste als je wat mer typt dan wat eenlijners..

Like
19-9-2020
rienk001 uit Boornbergum

De reaksjes meie der ek wol yn ús moaie Frysk.

19-9-2020
rienk001 uit Boornbergum

Noch in miening.

Corona-dwarsliggers verstieren het voor anderen.
https://zwolle.nieuws.nl/nieuws/31792/corona-dwarsliggers-verstieren-het-voor-anderen/

19-9-2020
Boerefeint uit Ureterp

Spoorwegen zijn ook niet mogelijk zonder dwarsliggers Rienk! Door het negeren van op zijn minst opmerkelijke zaken en het klakkeloos aannemen van de cijfertjes en maatregelen door Hugo en zijn maatje worden aan en afgekondigd, en door zelf geen onderzoek te doen, en erger; door mensen die dit wel doen gemakshalve te plaatsen in het hokje ‘complotdenkers’ bewandel je een gevaarlijk pad. Maar ook al lijkt dit een veilig pad, ook dit pad leidt tot de plek waar je de lastige vragen niet meer uit de weg kan gaan. Voor iedereen die dit nog niet heeft gedaan, komt het moment steeds dichterbij om antwoord te geven op de vraag: waar trek ik de grens? Ik vraag me af hoever jij en je medeschapen nog in dit circus van absurditeiten mee gaan..

19-9-2020
De beste uit Het Veen

Topper

Like
19-9-2020
rienk001 uit Boornbergum

Ik wit genôch @boerefeint, gjin oprjochte Fries. Sis it earst mar ris yn it Frysk dan prate wy wer.

19-9-2020
gerard00 uit Houtigehage

Baudet is net als Wilders een roeptoeter.
In al die coronadebatten nauwelijks gezien.
Had hij geen belang in.

Zijn blonde collega op rechts sprak trouwens schande van het gedrag van Grapperhaus.
Dus een lijn zit er niet in op rechts qua oplossing van het coronavraagstuk.
Mijn stem krijgen ze niet.

Volgens Thierry Baudet is de aanwezigheid van een doventolk bij persconferenties een complot.
https://twitter.com/i/status/1307036778906480650

VVD verliest weer, PVV en D66 in de lift
https://www.ipsos.com/nl-nl/politieke-barometer

De Peilingwijzer combineert de peilingen voor de Tweede Kamer van I&O Research, Ipsos/EenVandaag en Kantar.

https://peilingwijzer.tomlouwerse.nl/p/laatste-cijfers.html

67 COVID-patiënten op IC 19 september 2020, 58 COVID-patiënten op IC
18 september 2020
https://lcps.nu/nieuws/

Like
19-9-2020
Waldpykje101 uit Wirdum

Baudet wou 2x een spoeddebat over Corona toen het hier nog niet was alleen de kamer gaf toen geen steun beide keren niet

Like
20-9-2020
Boerefeint uit Ureterp

Wer hast it no wer oer? Ik bin wol in oprjochtye Fries. Mar net elkenien hjirre.

19-9-2020
rienk001 uit Boornbergum

Ferriest dy moai. Ik kin sa sjen dat dit gjin geef Frysk is.

Like
19-9-2020
Boerefeint uit Ureterp

Nu weer voor iedereen begrijpelijk:
Luister;Ik ben heus geen corona ontkenner want corona bestaat uiteraard. Al decennia lang. Toch krijg ik het niet helder. Volgens het RIVM hadden we in de afgelopen 4 jaar een griepgolf van gemiddeld een kleine 15 weken en met een gemiddeld aantal doden van 6443 personen.
Dit jaar hebben we volgens het RIVM een griepgolf van maar 3 weken gehad met 404 doden. 93,7% minder doden is nogal een verschil lijkt mij!Als ik hier het aantal Covid-doden bij optel (6273) dan zitten we dus dit jaar op ongeveer het zelfde gemiddelde aantal doden als de afgelopen jaren met alleen de griep. Waar gaat er hier iets fout? Kloppen de cijfers van het RIVM niet, stellen de artsen nu andere diagnoses of deugt de verslaggeving van onze media niet? Nog iets opmerkelijks; Google eens op "aantal covid doden" Dan lees ik rechts op de pagina:
"COVID-19 is een besmettelijke ziekte die wordt veroorzaakt door een nieuw coronavirus.
De meeste mensen met COVID-19 hebben lichte tot matige symptomen en herstellen zonder speciale medische behandeling.En dáár ligt de hele economie plat voor? Raar toch?

19-9-2020
rienk001 uit Boornbergum

Yn de Wâlden is it Frysk foar elk te begripen. En we kinne no moai sjen dat wa Fries is en wa net.

19-9-2020
advertentie

gerard00 uit Houtigehage

Elke persoan kin Frysk lêze of skriuwe fia de oersetter.
Ik ben Fries lees het prima maar schrijven gaat minder.
https://translate.google.com/?hl=nl

Like
19-9-2020
De beste uit Het Veen

Och wet het nicht oder was dan dit das schon??

Like
19-9-2020
rienk001 uit Boornbergum

Giest oer nei it Dútsk?

Schon Goethe sagte: Vom Nützlichen durchs Wahre zum Schönen.

Like
19-9-2020
rienk001 uit Boornbergum

@boerefeint seit dat er in Fries is, mar oan hoe hy it seit kinst wol sjen dat it oerset is.

19-9-2020
Boerefeint uit Ureterp

Prachtig hoe je bij gebrek aan argumenten de discussie een andere kant op wilt sturen met nietszeggende items. Zwak hoor..

Like
20-9-2020
rienk001 uit Boornbergum

@boerefeint, kinst der net oer?

Like
20-9-2020
Wateenwereld uit Drachten

Kunnen alsjeblieft al die mensen die alles bagatelliseren met elkaar in een feesttent gaan zitten met besmette nertsen ofzo.

19-9-2020
De beste uit Het Veen

NEE

Like
20-9-2020
Dolle dries uit Dokkum

Duo kist ok gewoon deze site vermijden Wateenwereld.Dou hoest het niet te lezen.

19-9-2020
Wateenwereld uit Drachten

Dank je wel Dolle dries voor deze tip. 🙈

19-9-2020
eksteroog uit Eastermar

wat een geluk ,wij leven allemaal nog

stel voor ,dat dit geneuzel hier verstomt ,dan pas maak ik mij grote zorgen

19-9-2020
rienk001 uit Boornbergum

Bin no wol benijd út namme fan wa @boerefeint hjir syn sechje mei dwaan. Mar dat sil hy wol net doare te sizzen. Hege wurden brekke gjin swurden.

20-9-2020
Wateenwereld uit Drachten

Kijk naar Spanje en Frankrijk hoe het nu gaat. Daar is de 2e golf toch al begonnen. Kwestie van nog even en ziekenhuisopname en aantal overlijden zal gauw omhoog gaan hier. Gebruik je gezond verstand gewoon allemaal. Mijn vader komt uit een gezin waar 5 van de 7 kinderen zijn overleden aan de Spaanse griep. Weinig complottheorie aan hoor. Nu gelukkig goede zorg en meer kennis maar ik snap de complotdenkers echt niet. Heb je dan niemand die je kent die het gehad heeft? Mijn man wel namelijk is een sportieve vent nooit ziek, geen onderliggende ziektes, niet dik en nu 5 maanden verder nog niet opgeknapt. Traject met fysio van 3x in de week om er bovenop te komen. En hoe komt hij eraan van een collega die elk feestje afloopt. En bedankt hè. Maar kom maar weer op met bacherreacties. Ik heb altijd het beste voor met de medemens maar nu heb ik soms zoiets van alsjeblieft laten de azijnzeikerds eens goed ziek worden.

20-9-2020
Boerefeint uit Ureterp

Waarom? De meeste mensen herstelden van het corona/griepvirus zonder gevolgen, op een enkele pechvogel na..

Like
20-9-2020
mcprutser uit Drachten

Dus schijt aan alle pechvogels? Of kunnen we samen rekening houden met de zwakkeren onder de samenleving.

Like
20-9-2020
Boerefeint uit Ureterp

Dus nu ben IK verantwoordelijk voor de gezondheid van anderen?
Mijn beste bescherming voor anderen is dat ik goed voor mezelf zorg. En dat als ik me niet lekker voel uit zwakkeren hun buurt blijf. Dat deed ik altijd al. En dat zal ik ook blijven doen. Niks nieuws onder de zon, hoor...
Als JIJ bang bent wil niet zeggen dat IK dat ook moet zijn..

Like
20-9-2020
Wateenwereld uit Drachten

Nou dat is toch ook wat er gevraagd wordt of niet dan. Denk om jezelf en denk om anderen. Ik ben helemaal niet bang maar let wel op en gebruik mijn gezond verstand en zo te lezen en te zien zijn er heel veel die dat niet doen.

Maar we zullen zien waar het schip strand. Net zoals de complotdenkers die al zo vaak hebben geroepen dat op een bepaalde datum de wereld vergaat. Nou gelukkig nog steeds niet gebeurt.

Laten we het in elk geval hopen dat het maar een simpel griepje is wat snel weer over is.

Like
20-9-2020
Boerefeint uit Ureterp

Laten we het daar maar op houden.Maar de maatregelen, het aanraak-verbod, de muilkorven...ze zullen gewoon blijven. Zo werkt het namelijk: met behulp van angst, denkbeeldig gevaar en overheids-dwang,gesteund door de media worden vrijheden in kleine stapjes weggenomen. Zodat tegen de tijd dat mensen realiseren wat er gaande is, het al te laat is. Zogenaamde 'tijdelijke' controle maatregelen worden zelden of nooit teruggedraaid, zo leert de geschiedenis.
Realiseren we al een beetje wat er gaande is? Of blijven we lekker slapen? Ik hoop echt dat ik er helemaal naast zit, maar tot nu toe zie ik daar geen bewijs van.

Like
20-9-2020
rienk001 uit Boornbergum

Moai dast dy oan de regels hâldst en dus teste list ast klachten hast.

Foar alle wissens, hjir binne de regels. Dan wist it noch even.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/nederlandse-maatregelen-tegen-het-coronavirus
Dêrneist kinne der ek noch regionale regels jilde.

Like
20-9-2020
Wateenwereld uit Drachten

Bijzonder hoe je altijd reageerd zeg. Nou ik heb nergens last van ik ga gewoon naar mijn werk voor meer dan 40 uur in de week want daar is alles perfect voor mekaar, hoewel er sommige ook anders over denken maar dat terzijde, ik doe mijn boodschappen op de rustige momenten, ik wandel heerlijk in het bos. Mijn puberkinderen gaan gewoon naar school. Ze spreken gewoon af met anderen. Dus niemand die mij muilkorft of angst aanjaagt. Kan alles gewoon doen zonder dat iemand mij dwingt. Gewoon je gezond verstand gebruiken niet meer en niet minder.

Like
20-9-2020
advertentie

Wateenwereld uit Drachten

De reactie was voor bortefeint trouwens. Rienk001 snapt het wel.

Like
20-9-2020
Boerefeint uit Ureterp

Ik krijg niet de indruk dat Rienk001 ook maar iets snapt, hahaha, Maar ik hou mij slechts deels aan de regels; gewoon zoals het mij uitkomt. M.a.w; ik leef nog precies zo als voor die hoax.

Like
21-9-2020
rienk001 uit Boornbergum

@boerefeint, foar elk is der hoop op ferbettering.

En oaren útlaitsje dat is gjin dwaan, dus kappe dêrmei.

Like
21-9-2020
Boerefeint uit Ureterp

Hoe 'grappig'zou het zijn als er hier eens ter zaken doende vragen beantwoord zouden worden als:
# waarom horen wij berichten over steeds hoger oplopende besmettingscijfers, terwijl er steeds meer foto's opduiken van volkomen lege teststraten?
# waarom consulteert dit kabinet Ab Osterhaus nog, terwijl deze een vorig kabinet voor honderden miljoenen heeft opgezadeld met waardeloze vaccins?
# waarom wordt er vol ingezet op een vaccin, maar wordt er met geen woord gerept over het versterken van het immuunsysteem?
# waarom is er zoveel vertrouwen in een vaccin terwijl de griep ieder jaar terugkeert, en dit kabinet een substantieel bedrag heeft gereserveerd voor de betaling van een vergoeding n.a.v. vaccinschade door het vaccin tegen de Mexicaanse griep?
# waarom staat een kabinet dat verantwoordelijk is voor de maatregelen, steeds meer afwijkende en regionale maatregelen toe, waardoor er meer en meer verwarring en onbegrip ontstaat onder de bevolking?
# hoe kan het dat de overduidelijk op leeftijd zijnde schoonmoeder van komiek Grapperhaus nog fris en fruitig rondwandelt na haar 'vrijage' met Ferd, als dit virus zo mega besmettelijk is?
#Als het corona virus, dat al 60 jaar bestaat, muteert, tegen welke corona stam gaat het vaccin dan (wel) werken?
#Waarom waren er zo goed als geen besmettingen op de Dam en alle anderen demonstraties waar 10 duizenden tot miljoenen mensen op elkaar bijeen zijn geweest? Kijk naar Berlijn e.a. grote steden.
#Waar zijn de griepdoden gebleven terwijl er jaarlijks tussen de 3 en 9 duizend griepdoden zijn? (zonder een lockdown of andere maatregelen)
#Waarom verbiedt het RIVM publicaties en sprekers over aerosolen? (even uitgaand van iets dat besmettelijk is)
#Waarom zijn de woorden "besmetting" en "IC opnames" opeens vervangen door "besmettingen" en doet men net alsof dat hetzelfde is?
En van de hier aanwezige angstige schapen verwacht ik nu eindelijk wel eens antwoorden..

20-9-2020
riemersma uit Dokkum

Boerefeint: Je mag best kopiëren en plakken maar dan is het gebruikelijk om een bron te benoemen..Oftewel: je pleegt plagiaat.

Like
20-9-2020
Boerefeint uit Ureterp

Wéér zo'n nutteloze, nietszeggende en ongefundeerde reactie van waarschijnlijk het hoofdschaap hier, haha! Kijk, als je niks te melden hebt, of je hebt geen antwoordden, hou dan heel gewoon je mond in plaats van onzin uit te kramen riemersma!

Like
20-9-2020
riemersma uit Dokkum

Dankjewel Boerefeint--Met plagiaat teksten kom je trouwens intullugentter over.

Like
20-9-2020
rienk001 uit Boornbergum

@boerefeint, ik soe sizze doch ris in wike gjin corona mar wat oars, dan komst wer ta dysels.

Like
20-9-2020
Boerefeint uit Ureterp

Als jij nou eens geen zinloze opmerkingen zou plaatsen...

Like
21-9-2020
rienk001 uit Boornbergum

@boerefeint, krijst ek noch gratis advys, dêr kinst dochs bliid mei wêze?

Like
21-9-2020
gerard00 uit Houtigehage

riemersma overal komt wat vandaan.
Wat van Mental Theo op Facebook, En hier nimva.be
Wat door elkaar gehusseld. zie link onder.
onder de naam Henny BT:

https://nimva.be/nieuws/de-media-vriend-of-vijand.html

https://www.dagelijksestandaard.nl/2020/08/gestuntel-huisartsen-zagen-hartinfarcten-over-het-hoofd-want-cojona/

20-9-2020
riemersma uit Dokkum

Zeker gerard maar het gaat mij er meer om dat de boerenknecht met andermans schrijfsels "goede"sier maakt.

Like
20-9-2020
Wateenwereld uit Drachten

Nou wat een goede sier. Ik vind het nogal nep.

Like
20-9-2020
gerard00 uit Houtigehage

Sorry was een vergeten de heft in.
Bron: burgerfront.nl
https://www.burgerfront.nl/wat-premature-persconference-vraagjes/

De andere heft van.
Bron: nimva.be
https://nimva.be/nieuws/de-media-vriend-of-vijand.html

Like
20-9-2020
riemersma uit Dokkum



Nou wat een goede sier. Ik vind het nogal nep.
Wateenwereld uit Drachten | 20-09-20 | 17:04
-----------------------------------Vandaar dat ik goede als "goede" schreef DUS tussen aanhalingstekens.

Like
20-9-2020
Wateenwereld uit Drachten

O ja sorry te snel gelezen riemersma mijn excuus.

Like
21-9-2020
rienk001 uit Boornbergum

@boerefeint, dit is seker wast hjoed op de baan bringe moast yn de msm en braaf dochst.

20-9-2020
mcprutser uit Drachten

# waarom horen wij berichten over steeds hoger oplopende besmettingscijfers, terwijl er steeds meer foto's opduiken van volkomen lege teststraten?

Omdat er in bepaalde regios minder besmettingen, de teststraten in andere regios overbelast zijn, waardoor personeel van een bepaalde regio ingezet wordt on de overbelaste regios.


# waarom wordt er vol ingezet op een vaccin, maar wordt er met geen woord gerept over het versterken van het immuunsysteem?

Groepsimmuniteit voor bijv. mazelen is verkregen door het gebruik van vaccins.

# waarom is er zoveel vertrouwen in een vaccin terwijl de griep ieder jaar terugkeert, en dit kabinet een substantieel bedrag heeft gereserveerd voor de betaling van een vergoeding n.a.v. vaccinschade door het vaccin tegen de Mexicaanse griep?

Ze houden vast aan vaccins omdat dat tot nog toe de beste bescherming (di we kennen) is tegen meeste besmettelijke virussen.

20-9-2020
mcprutser uit Drachten

# waarom staat een kabinet dat verantwoordelijk is voor de maatregelen, steeds meer afwijkende en regionale maatregelen toe, waardoor er meer en meer verwarring en onbegrip ontstaat onder de bevolking?

Als ze landelijk maatregelen treffen zeuren mensen waarom het landelijk moet terwijl er regionaal pronlemen zijn. Treffen ze regionaal maatregelen dan zeuren mensen dat het te verwarrend is.
Tegemoet komen aan de eisen van iedereen is op deze manieer eigenlijk onmogelijk voor de regering.

#Als het corona virus, dat al 60 jaar bestaat, muteert, tegen welke corona stam gaat het vaccin dan (wel) werken?

Rond 1966 (toen het virus ontdekt werd) was het niet zo besmettelijk en dodelijk als het Cov-19 nu is.
Omdat tot rond 2003 het coronavirus niet (zo) besmettelijk was voor mensen zoals het nu is, sinds toen hebben we SARS, MERS, SARS-CoV-2 en nu dus Cov19. Onder dieren komen die virussen veel meer voor, maar zijn in de meeste gevallen niet overdraagbaar op de mens (tenzij ze muteren zoals met Cov-19.

#Waarom waren er zo goed als geen besmettingen op de Dam en alle anderen demonstraties waar 10 duizenden tot miljoenen mensen op elkaar bijeen zijn geweest? Kijk naar Berlijn e.a. grote steden.

Ze hebben strontgeluk gehad dat er niet een besmet persoon in de buurt is geweest.

Like
20-9-2020
mcprutser uit Drachten

#Waar zijn de griepdoden gebleven terwijl er jaarlijks tussen de 3 en 9 duizend griepdoden zijn? (zonder een lockdown of andere maatregelen)

Kun je nagaan wat het Cov-19 had gedaan zonder de lockdown.

#Waarom verbiedt het RIVM publicaties en sprekers over aerosolen? (even uitgaand van iets dat besmettelijk is)

Daar is nog te weinig onderzoek naar gedaan om een zinnige conclusie er aan te verbinden. Om te voorkomen dat mensen fakenews/fakefeiten gaat ventileren is er een verbod misschien?
Ze hebben de handen al vol aan de corona ontkenners en semi-wetenschappers als Willem Engel.

Kon niet alles beantwoorden met mijn boeren verstand... sorry.

Like
20-9-2020
riemersma uit Dokkum

Nou boerenknecht-- kijk eens aan, mcprutser heeft de tijd genomen en er energie ingestoken om je "gestolen" vragen te beantwoorden...Dat is wel een bedankje waard !!

Like
21-9-2020
rienk001 uit Boornbergum

Sa is it mar krekt @riemersma

Like
21-9-2020
De beste uit Het Veen

Slijm slijm slijm. Begint op te vallen prof

Like
21-9-2020
rienk001 uit Boornbergum

No dat is ek wat ast dit net mear sizze meist. En ik bin gewoan Rienk hear.

Like
21-9-2020
riemersma uit Dokkum

de beste: Ga je nou niet eens in op de antwoorden van mcprutser ?? Heb je niks anders te melden dan kopiëren en plakken EN wat stompzinnige eenlijners??

Like
21-9-2020
Boerefeint uit Ureterp

Riemersma, ik heb tussen de werkzaamheden door gereageerd zonder kopiëren en plakken! Ga jij ook ooit nog wat zinnigs inbrengen behalve ononderbouwde aannames?

Like
21-9-2020
Wateenwereld uit Drachten

Top mcprutser 👌

21-9-2020
rienk001 uit Boornbergum

No mar wêr it sicht op wat der ta docht.

21-9-2020
Boerefeint uit Ureterp

@mcprutser;
"de teststraten in andere regios overbelast zijn"
Sorry, terwijl er steeds meer foto's en verklaringen opduiken van volkomen lege teststraten?#fail#
"Groepsimmuniteit voor bijv. mazelen is verkregen door het gebruik van vaccins"
Maar voor Covid-19 is nog geen vaccin, Zelfs voor AIDS nog steeds niet!) en normaal duurt het minstens 5 jaar voor er één is. #fail2#
"Treffen ze regionaal maatregelen dan zeuren mensen dat het te verwarrend is.
Tegemoet komen aan de eisen van iedereen is op deze manier eigenlijk onmogelijk voor de regering"
Noem je dit een "uitleg" mcprutser? er komen steeds meer afwijkende en regionale maatregelen, waardoor er meer en meer verwarring en onbegrip ontstaat onder de bevolking, dat gebeurt er momenteel! Nog maar eens proberen vriend! #fail3#
"Ze hebben strontgeluk gehad dat er niet een besmet persoon in de buurt is geweest."
Echt?? tienduizenden tot miljoenen mensen bijeen, géén besmettingen en dan hebben ze "geluk" gehad?? Geeft aan hóe gevaarlijk dit virus wel is, hahaha! Sorry,#fail4#
"Daar is nog te weinig onderzoek naar gedaan om een zinnige conclusie er aan te verbinden. Om te voorkomen dat mensen fakenews/fakefeiten gaat ventileren is er een verbod misschien?"
Wáárom is daar nog steeds weinig/geen onderzoek naar gedaan en doet men het zwijgen er toe? en denk je nou écht dat een verbod het "ventileren van fakefeiten"(wat dat ook maar moge zijn")gaat helpen? Dat lijkt mij juist verdacht? Sorry mcprutser, #fail5# Leuk dat je zoveel de site van het RIVMN hebt zitten te zoeken, wellicht heb je de andere schapen kunnen overtuigen, mij niet. Maar ik heb ook niet meer dan boerenverstand wat ik dan wél gebruik, en dan tot de conclusie moet komen dat er héél veel niet klopt..



21-9-2020
Boerefeint uit Ureterp

Google eens op coronavuirus op Google. Lees rechts op de pagina en wat staat daar?
"COVID-19 is een besmettelijke ziekte die wordt veroorzaakt door een nieuw coronavirus.
De meeste mensen met COVID-19 hebben lichte tot matige symptomen en herstellen zonder speciale medische behandeling". Hé! Dat is bij de griep ook zo...raar hé?

21-9-2020
rienk001 uit Boornbergum

@boerefeint, de sifers liege net.
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/veiligheidsregio/VR02/positief-geteste-mensen

En ast ûnderboud bewize kinst dat dit net de meast goede sifers binne dan sjoch ik graach it bewiis temjitte.

21-9-2020
Boerefeint uit Ureterp

@rienk001; Waarom zou ik die cijfers ontkennen, al heb ik wel sterke twijfels aan de testmethode. Besmettingen zijn nog geen zieken rienk. Sterker zelfs; De meeste mensen die besmet raken, hebben lichte tot matige symptomen en herstellen zonder opgenomen te hoeven worden.(bron: Google) De meeste mensen met COVID-19 hebben lichte tot matige symptomen en herstellen zonder speciale medische behandeling. Voor mensen boven de 70 en degenen met een zwakke gezondheid en/of onderliggende klachten geld dat niet.

Like
21-9-2020
mcprutser uit Drachten

Er zijn aanwijzingen dat de mate waarin je ziek wordt misschien afhangt van hoeveel virusdeeltjes je binnen hebt gekregen.
Dus als je veel virusdeeltjes binnen krijgt tijdens de besmetting wordt je ernstig ziek, en milde verschijnselen als je weinig virusdeeltjes binnen kreeg.
Alsof het immuunsysteem met een achterstand begint als met veel virusdeeltjes binnen krijgt.

https://www.thelancet.com/journals/lanres/article/PIIS2213-2600(20)30354-4/fulltext

Dus is het onze zorg om de besmettingen zo laag mogelijk te houden, zodat er weinig besmette mensen rondlopen, waardoor men hooguit weinig virusdeeltjes binnen kan krijgen, en daardoor hooguit milde klachten krijgen.

Like
22-9-2020
riemersma uit Dokkum

DAT is nieuw voor mij; Bedankt mcprutser.

Like
22-9-2020
rienk001 uit Boornbergum

@boerefeint, ek do silst in kear dea gean. Hoe sjochtst dat foar dy? Wolst alhiel allinnich dea gean, sûnder dat immen der by is?
Dat is wat yn de lockdown bard is. Foar my hoeft dat net wêr. En dat hoeft ek net ast dy krekt as oaren oan de regels hâldst.

21-9-2020
Boerefeint uit Ureterp

Als ze de kwetsbare groepen hadden beschermd, in plaats van het hele land op te sluiten, had het er, ook economisch héél anders uitgezien. Heb je je wel eens afgevraagd waarom ze deze vaak absurde maatregelen in 2018 niet genomen hebben?

Like
21-9-2020
rienk001 uit Boornbergum

@boerefeint, der binne minsken die by tsjinarguminten noch mear op syk gean nei har eigen gelyk. Dat is net altiten de bêste wei foar harsels.

21-9-2020
Boerefeint uit Ureterp

Rienk, ik hóef geen gelijk te krijgen. En verder ben ik het met jouw opmerking eens.

Like
21-9-2020
De beste uit Het Veen

Ai in blessuretijd onderuit
Mar boerefeint moest tegen 3 of4 tegenstanders

21-9-2020
Boerefeint uit Ureterp

Onderuit? Als jij dat zo wilt zien..Kijk, Het is makkelijker een héél volk voor de gek te houden dan 10% van hen te overtuigen dat men voor de gek gehouden wordt.

Like
21-9-2020
rienk001 uit Boornbergum

Foar my giet it oer dat in oare famylje net hoeft mei te meisten wat ús oerkwaam is. Yn in pear dagen wie se samar wei. Noch mar begjin sechstich. Dit hoeft net as wy mei syn allen ús der foar ynsette.

21-9-2020
Boerefeint uit Ureterp

Triest. Ik ben mij n Vader, moeder, en recentelijk mijn oudste broer verloren. Niet aan Corona, maar aan kanker. Waar ben je nou met daar moeten we onsallemaal voor inzetten? Trouwens, waarom roeptoeterde je niet in o.a. 2016 en 2018?

Like
22-9-2020
rienk001 uit Boornbergum

@boerefeint, ek ús heit en mem binne wei. En ik wit hiel goed wat kanker is. En dêrtroch wat in steun fan in oar betekent. Ik hoopje dat der ek foar dy minsken om dy hinne binne.

Like
22-9-2020
21-9-2020
rienk001 uit Boornbergum

Stean foar dy dysels en foar de minsken om dy hinne, ek foar de kwetsberen.

22-9-2020
Boerefeint uit Ureterp

Mar bêste Rienk, dot diene wy immers hieltiid âl sa folle as wy koenen ???

Like
22-9-2020
rienk001 uit Boornbergum

@boerefeint, hooplik ek foar de kommende tiid, dat wy it mei ús allen oprêde.

22-9-2020

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan