Eerste treinen gaan rijden op biodiesel
Publicatie: 1 juli 2020, 12.12 uur
Reacties
Is bij de redactie bekend van welke grondstoffen gebruik worden gemaakt voor deze (Hydrotreated_Vegetable_Oil).
Hoeveel liter is er benodigd per dag en uit welke landen gaan wij deze importeren indien noodzakelijk.
Ik voel een Bio-massa 2.0 aankomen namelijk
@ Boekeman uit Drachten
Ik voel het helemaal met u mee.
Maar het is belangrijker dat er geld rolt dan dat het juist besteed wordt.
Dit onder het motto, als we maar bezig zijn.
Gelukkig lees ik in de eerste regel dat het om een proef gaat, dus denkelijk is dit nog nooit eerder onderzocht, en komen ze t.z.t. wel tot de ontdekking dat de proef mislukt is.
M.vr.gr.
Waarom gewoon geen bovenleiding boven de baan zoals elk modern spoor heeft.
26 juni - stroomstoring ten oosten van Kollum
26 juni - stroomstoring in Oudega
28 juni - stroomstoring ten noordoosten van Kollum
28 juni - stroomstoring in Eastermar en Jistrum
Ja? Begint er al een lichtje te branden? De huidige infrastructuur is daar gewoonweg niet op berekend.
Gooi Schiphol maar weg, is het uitstootprobleem er niet en de brandstof goedkoper.
Nederland kan heel best zonder vliegveld, al het geld wat ze daar inpompen komt bij werkend NL vandaan!
Haha held :P
En waterstof? Of is dat opeens weer vergeten?
@rommie uit De Westereen
Mijn vermoeden is dat er met waterstof te weinig overblijft.
Concept is al heel erg oud, maar praten over waterstof is gemakkelijker dan het uitvoeren.
Er reden treinen van Arriva op waterstof, dat was een paar maanden geleden. Is veel beter dan diesel!
Zo is het wel, maar met waterstof heb je geen melk koe.
Volgens mij zit daar het grootste probleem n.l.
De techniek is niet het probleem, het verdien model wel.
M.vr.gr.
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan