Account
Logo
Zoeken
2.7 °C

Jongen springt in vaart: vrienden hinderen hulp

Publicatie: 12 juni 2020, 8.00 uur

Reacties

ovj uit Drachten

Nu zijn de hulpdiensten vast racisten en zullen ze aangeklaagd worden

12-6-2020
Jan frankes uit Drachten

Nee. Er waren +- 8 asielzoekers die elkaar zaten op te jutten. Een sprong in het water en heeft wss de bodem geraakt. Er staat bot uit zijn neus. En zijn maten wouden weten hoe het met ze ging. En politie snapte hun niet en hield hun op afstand. En daar gingen ze niet mee akkoord. Een van hun wou in de ambu springen

Like
12-6-2020
mirjamat uit Ternaard

vind ik ook! Alle dronken mensen terug naar eigen land! eh... Oh, wacht...

12-6-2020
repelsteel uit De Westereen

Soort zoekt soort

12-6-2020
rommie uit De Westereen

Waarom zijn de omstanders niet aangehouden?

12-6-2020
pkd19 uit Damwâld

Gelijk oppakken zulke,korte metten mee maken,of hadden ze graag op hun geweten willen hebben,dat die jongen verdronken zou zijn door hun schuld? is nu nog goed afgelopen..

12-6-2020
Sneuper 2020 uit Drachten

Het geloei uit de dorpsmonden is weer hartverscheurend. Men moet er niet aan denken wat er gebeurt als dit soort geesten het voor het zeggen krijgt.

12-6-2020
pkd19 uit Damwâld

Wil niet veel zeggen,maar Drachten is ook een dorp.

Like
12-6-2020
bassie7811 uit Damwâld

Sneuper 2020 eerst ff op onderzoek gaan voor je de gevel open trekt. Is geen stad en wordt nooit een stad!

Like
12-6-2020
Sneuper 2020 uit Drachten

Heb ik geschreven dat Drachten een stad is? Maar troost je: ook in een stad krioelt het dikwijls van de dorpse geesten en de dorpsmonden. Je hoeft alleen maar naar het verschijnsel Trump te kijken om je daarvan te overtuigen. Er bestaat ook nog zoiets als beeldspraak maar misschien is dat te ingewikkeld voor de dotpskroeg.

Like
12-6-2020
vogelbekdier uit 't Kret

Wederom betrap ik je erop, je zet een groep weg omdat deze niet in jouw denkwijze past. Daarbij wil ik je erop attenderen dat, al ben je het niet met hem eens, Trump geen verschijnsel is maar een democratisch gekozen staatshoofd is, dat is een feit en daar mag je een mening over hebben maar dat neemt niks weg aan dat feit. hier op Waldnet zitten mensen met een kortzichtig inzicht, zowel met een linkse als een rechtse mening, daar val jij ook onder, ofwel je bent niks anders.

Like
12-6-2020
jankees uit Drachten

Rustig maar vogelbekdier.

Ff een opmerking; Ja, Trump is democratisch gekozen. Maar nee, zo democratisch is het daar niet. Je maakt alleen kans als je multimiljonair bent. Hoe meer geld, hoe meer kans. Hoe democratisch is e.e.a. dan nog? Ik kan me niet voorstellen dat van alle inwoners van de VS juist Trump en Biden de meest geschikte kandidaten zijn. Het hele systeem daar is compleet verrot. Alles draait om geld. En wie het meeste geld heeft, heeft gelijk.

Like
12-6-2020
Sneuper 2020 uit Drachten

Het valt mij op dat het vogelbekdier alleen over we zetten bazelt als iemand een mening verkondigt die niet naar zijn keuken geurt. Als iemand tegen mij staat te blaffen dat ik op de Dam moet gaan schreeuwen hoor je hem niet en dat is dus niet wegzetten. Nu is mij dat al lang goed want ik ben in zijn mening maar matig geïnteresseerd. Dat heb ik hem al eens gezegd. Voor het overige: sans rancune.

Like
13-6-2020
apeboom uit Oudega

kijk eens bij de leiding AZC of worden dezen nooit WAKKER !!!!

12-6-2020
advertentie

friesgeboren uit Drachten

Vreemd hè, dat er log steeds gediscrimineerd word. Ze roepen het grotendeels over zichzelf af.

12-6-2020
skelemerrie uit Nij Beets

As jo dr self ienspringe kin je dr self ek wer ut komme soest sizze!
Us hulpferlieners kin hun tiid fest wol better bestede dan oan san domkloat!
Mar se wurde dwong om te kommen nei melding,as se net koam wienen en 't wie ol ferkeer ofrûn dan wie t ek wer net goed west en hienen we VScpraktyken belibbe ien Drachten!
De wereld stiet op syn kop op't heden!

12-6-2020
sixpack uit Drachten-Azeven

De wereld op zn kop inderdaad...
Laat alles maar ploffen, dan kom je er vanzelf achter dat je elkaar toch nodig bent en komen ze vanzelf op hangende pootjes terug. We hadden het toch wel goed hier..

12-6-2020
Onafhankelijk denker uit Hallum

Dit gedrag is nooit goed en strafbaar. Zowel bij asielzoekers, bij dorpsfeesten, voetbalwedstrijden etc. Straffen volgens wet. Maar het dorp is niet verantwoordelijk voor de vechten bij dorpsfeesten, en elke voetbalsupporter niet voor de hooligans. Als je broer iets fout doet dan hele familie schuldig? Denk gewoon nu eens in goede en slechte mensen.

12-6-2020
vogelbekdier uit 't Kret

Mee eens, 100% en geen half procent minder.
Ofwel ieder mens is verantwoordelijk voor zijn eigen daden en in alle lagen gebeuren er dingen. Maar, en dat is gewoon keihard een feit, percentagegewijs is het AZC veel hoger vertegenwoordigd in de "crimescene" Dan kan je proberen een punt te maken door Holeeder te vergelijken met Tan wat gewoon zo krom is als het maar kan, ik plaats Taghi ook niet in het zelfde hokje als Henny Huisman. AZC Drachten heeft rond de 400 inwoners, flucureerd maar gemiddeld, ruim 55.000 (en daar zit hoogstwaarschijnlijk het AZC ook weer in verwerkt). Waldnet bericht over de gehele Walden waar met een snelle rekensom 215.000 mensen wonen. In deze 215.000 gaat het azc snel uitgerekend qua inwoners 537 X. Ik kan nu percentagegewijs het doorrekenen per inwoner afgezet tegen de incidenten die plaatsvinden. Dit zijn keiharde feiten, feiten zijn onweerlegbaar hoe graag velen dit willen doen geloven. Dus ja in alle lagen gebeuren dingen maar incidenten vanuit het AZC zijn oververtegenwoordigd, en daar vallen buiten de schreeuwers op Waldnet, een heleboel mensen over. Vooral nu in deze krankzinnige samenleving waarin racisme slechts eenrichting schijnt te zijn.

Like
12-6-2020
Onafhankelijk denker uit Hallum

Dat is precies wat ik bedoel, het individu is niet altijd verantwoordelijk voor de groep. Je mag je ook best afvragen waarom in een bepaalde groep meer misdaad voorkomt. Maar ga niet "minder minder" roepen maar gebruik de cijfers om tot oplossingen te komen. Roepen alleen maar voor eigen gevoelens en de achterban heeft nog nooit iets opgelost. En voor moeilijke problemen zijn helaas geen makkelijke oplossingen.

Like
12-6-2020
pullie uit Houtigehage

Stel iemand van je familie ligt dood te gaan. maar de ambulance kan niet op tijd komen omdat er iemand in de vaart is gesprongen. mooie boel

12-6-2020
Sneuper 2020 uit Drachten

Volgens mij ben jij bij dominee Baudet in de kerk geweest. Die noemt voor het gemak ook elke tegenstander links. Ik ben daar niet van onder de indruk. En waar ik ga of sta laat ik niet bepalen door de anti-intellectuelen en de analfabeten. Het ga u goed.

12-6-2020
Onafhankelijk denker uit Hallum

In mijn jonge jaren was je links als je voor Rusland was. Socialistisch, marxisten etc. Nu zich zelf benoemde rechtse mensen Baudet, Wilders, le pen, heulen nu met rusland. Baudet trok onderzoek MH17 in twijfel en pleite Rusland haast bij voorbaat vrij. Wilders ging naar Rusland om in Doema te spreken. Le pen in Frankrijk gefinancierd door Rusland. Ik snap links en rechts niet meer

Like
12-6-2020
eksteroog uit Eastermar

er zijn gewoon geen goeie regels

regel 1. wie zich in ons land misdraagt, heeft geen recht meer op asiel aan te vragen en wordt het land uit gegooid
dat zal ze leren


wat heeft dit grapje de gemeenschap weer gekost
hoeveel werkenden zijn er nog in ons land die dit weer moeten ophoesten
zij leven straks gewoon van de bijstand hoor

12-6-2020
lady1 uit Drachten

Het houd ook nooit op .Laat ze gauw naar eigen land .weg ermee .

12-6-2020
ekliu uit Uithuizen

Zeer ernstig mee eens. Hulde🖕👍👍

Like
1-8-2020
elcapitan uit Drachten

Daar heb je dan wel heel lang over nagedacht om dit te vinden.

Like
1-8-2020
musky uit Rinsumageast

Zulke jongens horen hier niet, net zo als de tegenstanders van zwarte Piet.Zij zijn hier als gast, dus gedraag je dan ook als gast en wees ons niet te last.

12-6-2020
Onafhankelijk denker uit Hallum

Dus geadopteerde kinderen met een andere huidskleur moeten ook naar eigen land terug. Dit ivm kleur en soms problemen met zwarte piet?? En denk nu niet dat elke fries voor zwarte piet is. Dit was in de jaren tachtig al een discussiepunt.

Like
12-6-2020
pazuzu uit Doodstil

Nee. Die laatste groep zou inderdaad ook mee in de zak moeten naar Spanje.

Like
14-6-2020
zundapp uit Drachtstercompagnie

laat hem maar terug zwemmen waar hij thuishoort

12-6-2020
musky uit Rinsumageast

We hebben het hier niet over geadopteerde kinderen, en zwarte Piet is zwart geworden omdat hij door de schoorsteen moest, misschien hebben ze in Hallum geen schoorstenen of dom geboren en niks bij geleerd?

12-6-2020
Onafhankelijk denker uit Hallum

Ja en Sinterklaas bestaat en dat geloof je nog? Zwarte piet maakt zich zelf zwart, je bent toch geen kind meer? Dat hele verhaal is de eerste keer dat je kinderen besodemieterd. Toen ik naar de kerk moest zij ik dat me dat niet een tweede keer zou gebeuren.

Like
12-6-2020
mvkekke uit Drachten

Dus toen jij een kind is je het Sinterklaasfeest ontnomen? Je ouders je gelijk duidelijk gemaakt dat Sinterklaas niet bestaat en dat andere kinderen bedodemieterd worden? Vandaar dat je zo zuur reageert. En zwarte Piet komt inderdaad door een schoorsteen en daarom is ie zwart. Wat een druif ben je dat je mensen dat niet gunt. Zo zwak om je om te laten lullen door een klein groepje debielen die niet weet wat een traditie is. Het beste kun je gewoon dan net als zij gewoon lekker je koffers pakken en opzouten als het hier zo verschrikkelijk is in dit racistische land.

Like
13-6-2020
Onafhankelijk denker uit Hallum

Je hoort mij niet zeggen dat iemand racistisch is die voor zwarte piet is. Zwarte piet is voor veel donkere mensen een kwetsende karikatuur. En inderdaad mijn kinderen zijn gewoon groot gebracht dat Sinterklaas veel goeds deed voor arme kinderen vroeger. Dat wij de cadeautjes kopen en daardoor iemand een PlayStation en een ander wat minder krijgt. Ik hoefde daar niet voor te leugenen. Leugens zijn dat zwarte piet door de schoorsteen komt, maar dan is een roetveeg piet toch ook goed? Maar hij schminkt zich zelf tot karikatuur. En kinderen hebben geen probleem met een ander soort piet, het is meer de onderbuik gevoelens van ouders. En ik hoef mensen die een andere mening hebben ook jou niet tot debielen uit te maken. Als we allemaal het zelfde denken dan trouwden we ook allemaal met de zelfde.

Like
13-6-2020
musky uit Rinsumageast

mvkekke, mooie reactie, denk niet dat onafhankelijkdenker dat snapt.

13-6-2020
Onafhankelijk denker uit Hallum

Ja hoor, zijn ook wel filmpjes van kkk met witte puntmutsen.Maar uitersten zijn er altijd, ga uit van de redelijke mens.

Like
13-6-2020
elcapitan uit Drachten

Maar wat is een redelijk mens in andermans ogen? Kennelijk ligt die opvatting mijlen ver uit elkaar.

Like
13-6-2020
advertentie

Onafhankelijk denker uit Hallum

iemand die niet vooraf roept van links of rechts en eerst hoort naar standpunten en dan een mening vormt. Dingen zijn nooit zwart of wit maar zit altijd een nuance in. Ook empathisch vermogen om je te verplaatsen in iemand met een ander standpunt waarom hij tot die mening komt. En goed luisteren zonder vooroordelen.

Like
13-6-2020
elcapitan uit Drachten

Helder, maar dan geldt dit wel van beide kanten lijkt mij!! Ik ben volstrekt tegen racisme, maar ik laat mij ook niet de naam racist aanpraten omdat ik in deze misschien een ander standpunt inneem. Wat er nu de laatste 3 weken is gebeurd kan ik deels geen begrip meer voor opbrengen.

Like
13-6-2020
Calvin uit Drachten

Jullie bedenken niet eens wat er echt gaande was en waarom de popo er echt was ik ken mensen van beide groepen die betrokken waren het ging niet alleen om iemand die de vaart in sprong er was iemand die een fiets had meegenomen en voordat jullie gaan zeggen nee hij hij was niet marrokaans hij was Afghaanse van afkomst en de fietsleutel zat nog ik het slot en vriend van dat meisje van wie die fiets was probeerde een gevecht uit te poooien en dat ik waarom popo er ook was btw naar mij mening mag je pas beginnen over marrokanen als je weet dat zo'n iemand er 1 is

13-6-2020
elcapitan uit Drachten

Calvin, als u wilt dat mensen elkaar beter begrijpen, zou ik eerst eens normaal Nederlands gaan schrijven. Laat ik zo zeggen, ik begrijp hier niets van. Maar dat zal te maken hebben met mijn houdbaarheidsdatum??

Like
13-6-2020
suzukisx uit Buitenpost

Had heimwee zocht om zijn bootje om weer terug te varen

13-6-2020

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan