Account
Logo
Zoeken
8.7 °C

Stil protest in de regen bij Elfstedenmonument

Publicatie: 4 juni 2020, 21.13 uur

Reacties

mercedes uit De Westereen

als die aandachtzoekers allemaal een kind in huis nemen zou dat meer zoden aan de dijk zetten dan daar in de regen staan te blauwbekken

4-6-2020
Wendt uit Burgum

Je kaart precies het probleem aan! Dat kan dus niet. Ze worden vastgehouden in Griekenland.

Like
4-6-2020
sjefspecial uit Kollumerzwaag

Opvangen in de regio dan maar.

Like
4-6-2020
germstroekje uit Drachten

@ mercedes compleet mee eens. +1

Like
4-6-2020
advertentie

Wendt uit Burgum

Dat is zeker de beste optie als dat mogelijk is. Maar in deze situatie zitten ze niet in hun eigen regio. Vooral in Friesland zitten we met een krimpende bevolking dus ze zijn om mij welkom.

Like
4-6-2020
garelli1972 uit Gytsjerk

dat ze nu in Griekenland zitten is hun eigen keuze geweest ze zijn voor veel geld over gezet om ergens binnen te komen dus het zijn geen asielzoekers maar profiteurs en nu zetten bepaalde organisaties ons land onder druk om kinderen op te nemen hoeveel doet ons land al voor vluchtelingen

Like
5-6-2020
wammes uit Uithuizen

dat Friesland een krimpende bevolking heeft betekent dat we alles hier naar toe kunnen halen ? de landen waar ze vandaan komen krimpt de bevolking ook dagelijks dus een enkele reis terug is dan ook een prima optie, blijft de bevolking daar tenminste op peil

Like
6-6-2020
swittie uit Garyp

Deze kinderen worden door hun ouders als pionnen de zee opgejaagd. Omdat ze weten dat dit soort types dan de zieligheidskaart kan trekken zodat ze straks hun kinderen achterna kunnen reizen.
Trap er niet in!
Mensen die zo barbaars zijn dat ze hun kinderen willen opofferen moet je hier niet willen.

4-6-2020
boerke uit Dokkum

Femke Hat grif wol in plakje foar dy Bern by har thuis. Hja stiet altiten foar in oar klear.

4-6-2020
digitaal uit Dokkum

Niet binnenhalen,want voor je het weet komen uit alle hoeken en gaten allemaal familieleden opdraven die hier ook heen willen. Niet aan beginnen.

4-6-2020
nero uit Hurdegaryp

Dat zeg ik ook altijd eerst zijn het er een paar en voordat je het weet zijn het hele fam die hier komen,het is heel sneu maar ze wisten waar ze aan begonnen, ze wilden een beter leven en dat begrijp ik heel goed want het is beschamend hoe ze daar leven ...maar hier heenhalen NEE

Like
5-6-2020
rail uit Burgum

Goed bedoelde aktie, aangeaien dat we al met te veel mensen op deze aardkloot leven, en alles groener word moeten we misschien iets minder zorgen maken om de zwakkeren. de wet der natuur sorry niet hoe ik het eigenlijks wil zien maar ja mensen, mensen, het zijn er gewoon te veelste veel

5-6-2020
catweazle uit Drachten

Ik zou zeggen, wanneer jij vind dat er te veel mensen op aarde leven, geef het goede voorbeeld! Scheelt weer één.

Like
5-6-2020
hinneboer uit Ee

nou wat een protte volk, als er een demonstratie werd gehouden om die kinderen niet hier op te vangen waren er veel meer mensen geweest

5-6-2020
advertentie

denker uit Grou

En had dan had jij vooraangestaan denk ik.

Like
6-6-2020
doekos uit Drachten

Nederland is genereus en liberaal genoeg geweest de laaste 40 jaar met het opvangen van mensen. Nu is het mooi geweest. Kijk eens naar de mensen die hier al generaties woenen en steeds meer richting armoede gedrukt worden door falende overheid en EU!

5-6-2020
eksteroog uit Eastermar

ik ben het met swittie eens, genoeg is genoeg
bovendien, als men deze kinderen opvangt ,dan staan daar de volgende week 10000 kinderen te wachten, hier zit gewoon een vuile organisatie achter die aan het verslepen van kinderen grof geld verdient

5-6-2020
musky uit Rinsumageast

We hebben al genoeg verkeerde jeugd uit Afrikaanse landen,swittie heeft gelijk.

5-6-2020
apeboom uit Oudega

weten de protesterende mensen wel waar ze mee bezig zijn ????zie swittie

5-6-2020
ceesdeboer uit Biessum

Betreft voor 95% jongetjes. Wanneer ze hier zijn zal blijken dat ze toch familie hebben en volgt gezinshereniging. Het is zo simpel!

5-6-2020
rommie uit De Westereen

Het zijn vaak economische vluchtelingen. Maar links Nederland wil iedereen opvangen.

5-6-2020
frutsel uit Dokkum

Idd, niet aan beginnen. Of de mensen die zo nodig vinden dat het wel moet, gewoon zelf op laten draaien voor woonplek, kosten enz. enz. Dan is het gauw afgelopen met "deugen" Misschien ook een tegen geluid laten horen? Of zal dan de ME worden opgeroepen? Grote kans van wel.

5-6-2020
nero uit Hurdegaryp

We hebben in Nederland al genoeg ontspoorde jeugd,laat deze mensen die deze jeugd zo graag hier heen wil halen zelf allemaal 1 of 2 in hun gezin opnemen,dan is dit probleem gelijk opgelost,ik meen dit serieus.

5-6-2020
sixpack uit Drachten-Azeven

Alles gewoon richting NL sturen, dat is wat mensen graag willen toch? Net zo lang keihard mee doorzetten tot er niemand meer bij kan, alles onbetaalbaar wordt en er helemaal geen geld en geen werk meer is. Als er dan uiteindelijk he-le-maal niets meer te halen is kunnen we als dank nog even aanhoren dat we ipv realistisch racistisch zijn.. Ik graai tegen die tijd de pensioenpot nog wel even lekker leeg, huis en haard in de bingo en tot nooitweerziens! prachtig Nederland.

5-6-2020
nero uit Hurdegaryp

Went uit Burgum

meld je gelijk aan om een kind in huis op te nemen,in voor en tegenspoed dus ook als ze problemen krijgen ,trauma's hebben opgelopen

5-6-2020
genieter59 uit Drachten-Azeven

zijn het wel wezen??

5-6-2020
Onafhankelijk denker uit Hallum

Hoor steeds over links Nederland, maar zitten vaak ook Christenen tussen. Ja en die denken ook aan de toekomst maar dan na de dood. Die zeggen wij zijn hier maar tijdelijk en we worden hierna beoordeeld. Zijn ook mensen met andere opvattingen die van uit een goed hart ze adopteren uit andere landen. Maar zo te horen zijn jullie ook tegen adoptie. Ja als het niet om onze persoonlijke omstandigheden en geld ging dan had niemand problemen. En ik snap ook wel als je eigen leven in de verdrukking zit dan voel je je misschien ook in de steek gelaten. Dus hebben heel veel die hier boven schrijven verklaringen die hun opvattingen rechtvaardigen. Maar in hun hart ja blijft altijd wel iets knagen wat is er mis dat mensen opkomen voor kinderen.

5-6-2020
sixpack uit Drachten-Azeven

Volgens jou zijn 'we' nu ook ineens tegen adoptie.. manmanman.. gewoon weer niet begrijpend gelezen..

Like
5-6-2020
Onafhankelijk denker uit Hallum

Boven roepen mensen neem ze zelf in huis, volgens mij dan adoptie. Maar wat ik bedoel is dat iedereen iets beargumenteerd waarom het niet kan. Helaas kloppen deze individueel ook wel. Maar zoals zo vaak niet voor iedereen en zijn erg echt ook schrijnende gevallen. Wat ik bedoel zowel voor als tegen vinden het moeilijk probleem. De waarheid ligt vaak in het midden.

Like
5-6-2020
pauluspytsma uit Hurdegaryp

ONaf uit Hallum. Je mist de kern compleet. Deze mensen komen niet op voor kinderen. Deze mensen faciliteren dat duizenden migranten hun kinderen op gruwelijke wijze misbruiken om zelf toegang tot Europa te krijgen. Het is een walgelijk groepje dat daar staat en ijdel en voldaan uitstraalt...."kijk ons eens, de echte Gutmensch". Maar als je ze vraagt of ze na gezinshereniging - waar deze kinderen een voorpost van zijn - gaat vragen of ze dat gezin financieel volledig gaan onderhouden blijft het stil. Gutmensch spelen van andermans centen. Walgelijk.

5-6-2020
Wendt uit Burgum

En wat als Nederland over 10-20 jaar volledig onder water staat en je moet vluchten en je staat aan de grens van Duitsland en ze laten je niet binnen vanwege bovenstaande reactie?

Like
5-6-2020
Onafhankelijk denker uit Hallum

Wendt uit Burgum ::: Dan maar hopen dat er een bondskanselier aan het bewind is die zegt "Wir schaffen das"

Like
5-6-2020
nero uit Hurdegaryp

Haha dat klopt

Like
5-6-2020
riemersma uit Dokkum

Ik word verdrietig van de meeste reacties...Dat zal vast niet zoveel verbazing wekken neem ik aan.

5-6-2020
drolstip uit Drachten

Nee denk ik ook niet, je reactie was wel te verwachten.

Like
5-6-2020
denker uit Grou

En drolstip is blij dat hij weer kan reageren op Riemersma.

Like
6-6-2020
drolstip uit Drachten

En denker denkt dat jij weer eens gelijk heeft.

Like
6-6-2020
age uit Uithuizen

Enkele reacties:
- Dat ze nu in Griekenland zitten is hun eigen keuze geweest
?
- Deze kinderen worden door hun ouders als spionnen de zee opgejaagd
?
- Betreft voor 95% jongetjes
?
- Het zijn vaak economische vluchtelingen
?
- Zijn het wel wezen?
?

Inderdaad, zoals pauluspytsma schreef WALGELIJK..
..sommige reacties hier..

Respect voor gutmensen, die ook nu nog politiek correct willen zijn

5-6-2020
riemersma uit Dokkum

Age, en een aantal anderen: ZELFS als het om kinderen gaat hebben "ze"geen greintje mededogen.. Hoe is het mogelijk !!

Like
6-6-2020
advertentie

frutsel uit Dokkum

Tja, die mensen die er anders over denken... Verschrikkelijk. 't zou verboden moeten worden, om te denken aan jezelf, en de toekomst van je eigen familie. Walgelijk.

Like
7-6-2020
nero uit Hurdegaryp

Age ....Ben jij een CHRISTEN ...Ik vind het heel erg voor die kinderen ,maar wat denk jezelf er zijn hier al zoveel mensen uit veilige landen die niet terug willen ,de wereld is voor iedereen maar niet allemaal op kluit.

5-6-2020
Onafhankelijk denker uit Hallum

Gaat niet om een mening alleen, maar om de argumentaties. Dat is ook wat age bedoeld, die opmerkingen hoeven er niet bij. Slaat vaak de mening dood. Bv.minder minder, lost niks op. Dat zijn meer opmerkingen om achterban te paaien. En iedereen moet hier komen kan ook niet. Dus wie is hier nu slachtoffer, de echte vluchtelingen.

Like
5-6-2020
nero uit Hurdegaryp

Mee eens...

Like
6-6-2020
Wendt uit Burgum

De meeste mensen hier zijn bang voor het onbekende. Ik wil wel iemand meenemen naar de kampen in Griekenland. Ik weet zeker dat als je terugkomt een andere mening hebt.

5-6-2020
midas76 uit Drachten-Azeven

Ons land moet nog iets verder de vernieling in, als hier de financiële crisis inslaat lost dat veel van dit soort problemen op.
Na jaren van bezuinigen en geld in deze projecten stoppen zal het draagvlak bij de werkende Nederlander snel afnemen als die het in zijn beurs raakt

6-6-2020
denker uit Grou

Doe mij maar 3 van deze kinderen. En ben niet eens links. Hoe kan dat nou ? Misschien omdat het kinderen zijn? En later, ja later zien we dan wel. Ik ben niet besmet met het angstvirus zoals de meeste reageerders hier. Denk ik. Ja ik denk.

6-6-2020
wammes uit Uithuizen

je kan ook naar Griekenland verhuizen dan los je 4 dingen in 1xop . je koopt daar een huis wat goed is voor hun slechte economie en je neemt dan 6 van die kinderen in huis . geeft hier ook ruimte op de huizenmarkt en de eeuwige discussie over buitenlanders zijn we meteen af

6-6-2020

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan