Account
Logo
Zoeken
12.1 °C

'Vuurwerkverbod en lokale shows in Achtkarspelen'

Publicatie: 18 januari 2020, 19.12 uur

Reacties

werf uit Hurdegaryp

Machtig...de meest strengste regels in Europa wat vuurwerk betreft en nog bij ongeregeldheden geven ze vuurwerk de schuld... Dit soort regels levert ze niks op. Politie mag tegenwoordig niks meer en de mensen die wat uitvreten hebben totaal geen respect meer voor gezag. En clubjes zijn gemakkelijk want kost de gemeentes geen geld en hebben ze een melkkoe om schades en onregelmatigheden op te verhalen. Ga lekker door met verbieden van van alles Op naar de zomer en kan de media beginnen over de bbq. Welkom in Nederland 🤮

18-1-2020
jan2902 uit Gorredijk

Werf, je hoeft niet in Nederland te blijven. Frankrijk en nog meer landen hebben al een vuurwerkverbod en nog meer verboden.

18-1-2020
badslipper uit Kootstertille

Lieket jo een wiekein frankriek mei oad en nij net wot?

Like
18-1-2020
stalker uit Marum

Strak plan weg met die bommen

18-1-2020
advertentie

job1973 uit Hongerige Wolf

Helemaal mee eens. Gewoon 1 centrale plaats waar middernacht siervuurwerk (door specialisten) wordt afgestoken en verder helemaal niets. Ik steun de motie van harte!

Like
18-1-2020
dampertje uit Twijzelerheide

wat een watje ben jij vuurwerk hoort bij oud en nieuw. maar jij bent vast een 80ger

Like
18-1-2020
job1973 uit Hongerige Wolf

Hmm, ten eerste, nee ik ben geen tachtiger, verre van zelfs. Ten tweede: ik zeg toch ook niet dat ik tegen vuurwerk ben?! Lees even beter.

Like
18-1-2020
marcodeboer1986 uit De Knipe

CU, alles waar de mens plezier in kan hebben moet weg! Nog even en het is verplicht om van januari tot en met december geen alcohol te drinken als het aan die gasten ligt.

18-1-2020
nappi uit Harkema

Hoe meer ze verbieden hoe duurder het wordt,💲💲💲💲

18-1-2020
grootstefan uit Ureterp

Welkom in communistisch Nederland

18-1-2020
bn uit Boornbergum

is al bekend.. straks kunnen gemeenten . clubs i.c.m vergunning wat doen.
het is net als roken . vuurwerk wordt onbetaalbaar gemaakt ..eerst lekker incaseren dan verbod erop.. alle dingen wat slecht is en wat mensen mooi vinden wordt uit gemelkdt dan een verbod erop. ik hoop dat ze goed sparen voor de toekomstiche koningin ..anders blijkft er niks over

18-1-2020
riemersma uit Dokkum

Of je nou een christen bent of niet..Vloeken is in ieder geval niet nodig..Of je nou christen bent of moslim of atheïst of agnost. Wat te denken van: milieu verpesten-huisdieren-"losse" dieren in de natuur-doden en gewonden dankzij vuurwerk-agenten en ambulancepersoneel en brandweerlieden die belaagd worden- het enige goede van vuurwerk is dat we geen boze geesten meer tegenkomen...uiteindelijk is DAT de reden (geweest) om te knallen maar er zijn stoffelijke/lichamelijke boze geesten voor in de plaats gekomen die er een puinzooi van maken...Afschaffen/verbieden/stoppen met die ongein.

18-1-2020
riemersma uit Dokkum

Beste Marco-Zomaar een vraagje; Word je er zelf beter van om mij voor een NSB'r uit te maken?? Of vind je zoiets een steekhoudend argument en denk je daarmee een discussie te winnen?? Jou manier van "discussie" voeren is mij zeer wel bekend hoor,veel nietszeggende retoriek en er zaken bijhalen die volstrekt helemaal nergens op slaan ..Maar ik gun ook jou vrijheid van meningsuiting EN een goede zondag EN komende jaarwisseling behoud van al je vingers en ogen en oren.

Like
18-1-2020
marcodeboer1986 uit De Knipe

Neuh, was gewoon een gedachte. Anders had ik er wel een uitroep teken achter gezet.

En ik ga morgen misschien zelf wel even in een winkel van mijn Zondag genieten? Waar het mij om gaat is: Je gunt een ander alleen wat als het in jou straatje past.. Ik heb mijn tijd met vuurwerk wel gehad. Dus ik zou zeggen: Bindend referendum? Maar dat kunnen we niet hebben natuurlijk? Straks krijgen we ineens Engelse praktijken waar de partij van de afschaffing het niet mee eens is.

Like
18-1-2020
advertentie

werf uit Hurdegaryp

Lekker vrij land is dit... Straks wel weer iemand die een verbod ergens op wil. Een beetje nemen en geven is er niet meer bij. En politiek wil zich indekken met speciale clubs 😂 verbied het dan liever helemaal.

18-1-2020
riemersma uit Dokkum

Helemaal verbieden: IK BEN VOOR !!

Like
18-1-2020
eksteroog uit Eastermar

waar bemoeit de CU zich mee
ten eerste willen ze dit land vol stampen met asielzoekers{ ze hebben een kinderpardon hier er weer mooi door gejast en nu willen ze onze traditie er door heen jagen en zo worden wij zo langzamerhand vervreemd van ons eigen land

18-1-2020
Hamster77 uit Drachten

Meerderheid is voor een algeheel verbod. Afschaffen dus.

18-1-2020
marcodeboer1986 uit De Knipe

Laat maar een referendum komen.. Ik leg me neer bij de uitkomst.

Like
18-1-2020
Hamster77 uit Drachten

Die mogelijkheid is er niet meer. We moeten dus afgaan op peilingen en die geven aan da twee derde voor een algeheel verbod is.

Like
18-1-2020
marcodeboer1986 uit De Knipe

Ow, wacht dat was afgeschaft.. En die meerderheid waar jij het over hebt? Je weet dat jongere generaties minder tv kijken? Zeker niet naar de propaganda omroep die NPO noemen?

Like
18-1-2020
Hamster77 uit Drachten

Psychiaters hebben hele goede behandelingen tegen betrekkingswanen...

18-1-2020
zeekoe uit Harkema

Marco heeft wel gelijk! Jij heb je teveel laten beïnvloeden door zenders als NPO en vergeet RTL ook niet.
Het is echt de grootse flauwekul om te denken dat de meerderheid tegen vuurwerk zou zijn.

De media samen met de politiek speelt vuil spel. Ook als het gaat om andere zaken.

Like
19-1-2020
pkd19 uit Damwâld

Tsja,links verdraait nou eenmaal graag de feiten en cijfers,maar net wat in hun straatje past,dus wat je zegt met 2/e die voor een verbod zou zijn,klopt absoluut niet,is maar net welke doelgroep er op reageert,daarnaast is een verbod niet goed,wakker je de handel in illegaal alleen maar meer mee aan,ze kunnen beter het uitschot harder aanpakken,en niet zo soft zoals nu met dat pappen en nathouden,zet die raddraaiers maar weekje in cel en €1000 boete minstens om mee te beginnen als je hulpverleners aanvalt,of moedwillig dingen opblaast..

18-1-2020
Hamster77 uit Drachten

Krappe meerderheid onder kiezers van FvD en PVV friekwart van de VVD en CDA stemmers zijn ook voor.

Like
18-1-2020
pkd19 uit Damwâld

Och,als je weet hoe simpel polls en stellingen te manipuleren zijn,daarnaast neem je de overlast/schade etc met een simpel verbodje niet weg..

Like
18-1-2020
riemersma uit Dokkum

Aha...NU komt links versus rechts erbij--Wij zijn de goeden en de anderen de slechten..Ook DAT gaat er heel gemakkelijk in als koek..

Like
18-1-2020
pkd19 uit Damwâld

Als je eenzijdig nieuws plaatst,zonder de facts te checken,wat links nogal graag mag doen over dit onderwerp,is dat gewoon slecht ja zoals je al aangeeft..

Like
18-1-2020
dampertje uit Twijzelerheide

dan ben jij echt geen FRIES een dikke suurt ben en anders niets
je steunt deze regering SKAMJE DIE DJIP

18-1-2020
cheese uit Ureterp

CU kan het wel willen maar ze zullen ook aan landelijke regels moeten voldoen. Tevens zullen meerdere partijen het moeten steunen

18-1-2020
Hamster77 uit Drachten

Erg jammer dat je vader zijn zus zo leuk vond hahaha

18-1-2020
dampertje uit Twijzelerheide

wat voor domme reactie is dat nou weer.niet iets lachwekkends

Like
18-1-2020
hinneboer uit Burum

hahahaha lekker het spul uit Duitsland halen en lekker dikke knallen met z'n allen. tsjongejonge het wordt alleen ,aar mooier met dat flut vuurwerk hier, ik knal al weken voor oudjaarsdag alleen maar spul uit Duitsland, geen mens of politie te zien, nou krijg je allen maar illegaal vuurwerk, moooooooooiiiiiii

18-1-2020
riemersma uit Dokkum

GOED schreeuwen...OOK al zo,n fantastische manier om een discussie te voeren..Dan heb je namelijk altijd gelijk...( Of niet?)

18-1-2020
dampertje uit Twijzelerheide

riemersma ik soe mie skamje om mien reacties ot ik die wie. do bist net een fries os en nederlonder ik skamje mie foar die

Like
18-1-2020
dampertje uit Twijzelerheide

wat voor domme reactie is dat nou weer.niet iets lachwekkends

18-1-2020
riemersma uit Dokkum

Voorstanders: Boeit het jullie dan geen ene moer dat het milieu er vreselijk onder te lijden heeft en de vele dieren in paniek? Dan heb ik het nog niet over alle schade en menselijk leed.

18-1-2020
meterbier uit Houtigehage

Milieu-volgens mij is Nederland al heel milieuvriendelijk vergeleken met andere landen.
Dieren- Dat zijn de hondenbezitters die daar problemen mee hebben. Andere mensen hebben last van blaffende honden, hondenpoep op de straat en honden die je op straat bespringen. We leven met meerdere mensen, is dus geven en nemen,iedereen heeft weleens last van overlast, sommige zeiken daar constant om,sommige laten het geworden.
Schade-De meeste schade die wordt aangericht komt door vuurwerk wat al verboden is. Pak die illegale troep aan. Die schade komt echt niet door kinderen die een grondvorm of astronaut afsteken,maar die zijn de dupe van een algehele vuurwerk verbod. Alles wat de Decembermaand voor kinderen leuk maakte wordt verboden.Ga je schamen Nederland

Like
18-1-2020
dampertje uit Twijzelerheide

wat voor domme reactie is dat nou weer.niet iets lachwekkends caps is schreeuwen?? een dokkumer?? skamje die mon gjit om de reactie net om caps. maar dankje dot caps geliek hat (of net) dus wol net een watsje wese sees dien mening gewoan. ha gewoan geliek

18-1-2020
advertentie

hinneboer uit Burum

nee riemersma het boeit mij geen ene reet het maljeu zolang de regering ons op alle mogelijke manieren uitmelkt en maar lekker profiteert van alles wat jou god verboden heeft, gaan we lekker doorknallen met z'n allen

18-1-2020
dampertje uit Twijzelerheide

riemersma ik soe mie skamje om mien reacties ot ik die wie. do bist net een fries os en nederlonder ik skamje mie foar die

18-1-2020
samdoria uit Kootstertille

Ja ik zeg het telkens weer ‘ bach to the 80s’ toen hadden we geen zwaar vuurwerk maar strijkers en astronauten en vuurpijlen en niet te vergeten carbid. Weg met die dikke vieze knallers verbieden die brut. Maak er een mooi gezellig en gezamenlijk vuurwerk feest van. Geen geouwehoer met vuurtjes en rotzooi. Eerst carbid schieten tot een uur of negen dan de kroeg in en dan met z’n allen vuurwerk kijken. Mooi toch.

19-1-2020
marcodeboer1986 uit De Knipe

Mogen we niet meer hebben? Afval word toch wel verbrand? Maar, "Vreugde" vuur mag niet meer. Waarom niet? Een stel mesen denken dat ze hun hun achtertijn van het verkeer moeten maken? Op gemeente/belasting gelden..Helemaal van de pot gerulkt!

Like
19-1-2020
fou uit Uithuizen

Ehhhh..., lege hoofden knallen het hardst?

19-1-2020
cheese uit Ureterp

Verbod is op zich ok. Alleen moet het iets aangepast. Laat het alleen gelden voor knalvuurwerk en pijlen. En sta verder siervuurwerk zoals potten en cakes en fonteinen gewoon toe. Evenals natuurlijk carbid schieten. Doen beide partijen wat water bij de wijn.

19-1-2020
nordeney uit Kollum

Het vuurwerkverbod hebben de mensen er zelf na gemaakt. Half oktober hoor ik de eerste knallen al. Met oud en nieuw vuurwerk gooien naar hulp verleners.
Misschien als iedereen met oud en nieuw nuchter zou zijn zou het misschien heel anders zijn.
Maar nee, men gaat straal bezopen vuurwerk gooien met een kracht van een granaat.

19-1-2020
samdoria uit Kootstertille

Helemaal met je eens

Like
19-1-2020
Wateenwereld uit Drachten

Ja in de 80ger jaren was het toch prachtig met oud en nieuw. Waarom wordt het nu toch allemaal zo slecht? Mijn kinderen vinden het ook prachtig om even rondje door de wijk en wat vuurwerk af te steken. Nou dat kan niet meer tegenwoordig. En het meest hypocriete vind ik eigenlijk nog dat de raddraaiers van toen het meeste commentaar hebben.

19-1-2020
samdoria uit Kootstertille

Het is vernield door die dikke illegale knal dingen. Hou het bij feest en siervuurwerk is er niks aan de hand. Maar dat valt voor de politie niet mee om dat te handhaven. Daarom is het beter en veiliger om er mee te kappen.

Like
19-1-2020
friesgeboren uit Drachten

Ach verbieden ,van mij mag het want ik heb er niks mee en het geeft een hoop rotzooi en de meesten ruimen hun eigen rotzooi niet op.
Maar over de grens is het het nog volop te krijgen en wie het wil hebben krijgt het wel ,legaal of illegaal. Dan heb je er weer een illegaal circuit bij straks.
Word het niet eens tijd voor minder regeltjes in NL ? Nee dat kan niet want er zijn een handje vol klootzakken die het verstieren voor de rest en dus moet er wéér een wet bijgemaakt worden

19-1-2020
mutsjubutsie uit Drachten

Van mij mag het verboden worden, alleen nog centrale vuurwerkshows om 12 uur

19-1-2020
pkd19 uit Damwâld

Niet te realiseren,dit vanwege dat er bij lange niet genoeg mensen zijn met de juiste papieren,en wat te denken van de veiligheid/kosten/vergunningen etc? daarnaast hou je de schade's en overlast toch,want met een verbodje hou je het illegale niet mee tegen..

Like
19-1-2020
nappi uit Harkema

Wat een stel stumpers hier met al die klaagliederen hier

19-1-2020
habat uit Opeinde

Voorstanders van vuurwerk jullie hebben het zelfs VERKNALD ,je kan oudjaarsdag en oudejaarsnacht nergens staan of zitten iedereen gooit zomaar vuurwerk na je toe zonder na te denken wat de gevolgen zijn,JA als de drank is in de man is de wijsheid uit het VERSTAND.

19-1-2020
klood uit Surhuisterveen

weer de CU roepen en niks doen heb er ervaring mee dat is partij van achter de elleboog

19-1-2020
job1973 uit Hongerige Wolf

Als het geknal nu alleen oudjaarsdag zou zijn, zou je mij absoluut niet horen. Maar het geknal begint al ergens in november in mijn dorp, dat kan niet. Het is irritant, het is slecht voor het milieu, het geeft rommel, er wordt veel mee vernield en het is slecht voor de huisdieren (waarschijnlijk vergeet ik nog wel een paar redenen). Bovendien wordt het vuurwerk steeds harder, je schrikt je af en toe wezenloos!

19-1-2020
pkd19 uit Damwâld

Job,wat je hoort is al verboden,of er nou een verbod komt of niet,ze kopen het toch wel helaas,en milieu reden gaat niet op,totale uitstoot van vuurwerk ( het legale) maakt minder dan 1% uit van de totale dagwaarde..

Like
19-1-2020
riemersma uit Dokkum

Nou vooruit, dan nog iets. Een mooie zin: "Voortschrijdend inzicht". Ooit rookte meester nog in de klas, de meeste mensen die roken doen dan niet meer in huis en een enkele uitzondering rookt nog in auto waar (kleine) kinderen bij in zitten.
Ook ik heb in het verleden vaak dronken op de brommer gereden en zelfs ook wel in auto maar dat mag niet meer en dat willen we ook niet meer..( Hoewel een aantal mensen ook daar halsstarrig mee door gaan als ik de berichten mag geloven)..Voortschrijdend inzicht..vuurwerk is ( mede door alle ellende die veroorzaakt werd en wordt door een kleine groep halve zolen)niet meer van deze tijd.

19-1-2020
nordeney uit Kollum

Dampertje zet je capslock even uit, alles met hoofdletters is echt niet nodig.

19-1-2020
advertentie

barca uit Drachten

Ze hebben toch wel door dat het vuurwerk waarmee op hulpverleners wordt gegooid niet uit de winkel vandaan komt.
Dat is zwaar ilegaal vuurwerk uit het buitenland.

19-1-2020
marcodeboer1986 uit De Knipe

Daar gaat het ook om? Hoe gaan ze dit handhaven, zonder communisme 2.0 uit te voeren?

Like
19-1-2020
marcodeboer1986 uit De Knipe

Daar gaat het ook om? Hoe gaan ze dit handhaven, zonder communisme 2.0 uit te voeren?

Like
19-1-2020
nordeney uit Kollum

En ook hier geld weer : de goeden worden net zo gestraft als de mensen die rotzooi trappen.
En Riemersma uit Dokkum , volgens mij had dat nooit gemogen , dronken in het verkeer. Maar idd het gebeurt toch.

19-1-2020
jan123 uit Doodstil

Je bent een rund als je een ander het vuurwerk niet gunt. Als je tegen bent koop je gewoon niks. Christenen hebben er een handje van om een ander hun wil op te leggen. Daarom is er ook zoveel oorlog. Leven en laten leven!!!

19-1-2020
luckyduo uit Hurdegaryp

Tuurlijk.. Altijd makkelijk om te zeggen he. Nee, christelijke partijen zoeken het BESTE voor de samenleving. Want bommen gooien, het milieu verpesten, dieren en mensen laten schrikken, hulpverleners belemmeren en ziekenhuizen volstampen is vooral NORMAAL, toch? Dus niet.

Like
20-1-2020
rom33 uit Surhuisterveen

HET Geloof brengt de meeste oorlog.En zoals het dit jaar ging was het bizar harde knallen.Dat licht echt niet aan het geloof wie wat wil verbieden .

19-1-2020
barca uit Drachten

Knalvuurwerk uit de winkel knalt nog amper, vuurpijlen kunnen wel gevaarlijk zijn met wind.
Die astronauten en rotjes hoor je amper in huis.
Waarom niet gewoon 1 dag verkoop, 1 dag per jaar moet toch kunnen?
Die harde knallen die jr wel goed hoort zijn nitraten of cobra.s uit het buitenland.
Voornamelijk uit Polen zoals ik gehoord heb.

19-1-2020
pkd19 uit Damwâld

1 dag verkoop is niet te realiseren,zowel qua logistiek niet,als qua mensen niet die langskomen om het op te halen/kopen in winkel,dan heb je overal rijen van minstens 2-3 uur wachttijd als je geluk hebt,het afgelopen jaar was de drukste ooit voor veel winkeliers namelijk,en dat was dan 3 dagen..

Like
19-1-2020
marcodeboer1986 uit De Knipe

Maar denkt wel dat een algeheel verbod gat werken.. Clown.

Like
19-1-2020
marcodeboer1986 uit De Knipe

Kijk nog eens naar het alcohol verbod in Amerika.. Great succes. En in dit geval: De belgen en Duitsers spelen je spelletje niet mee oude bok.

19-1-2020
wadloper uit Oudwoude

Shit shit ik ha nog 5 kilo carbit.

19-1-2020
eksteroog uit Eastermar

het is een illusie, Nederland kan dit verbod toch niet tegenhouden ,daar is te weinig mankracht voor om dit te controleren bovendien werkt dit in december de criminaliteit in de hand omdat prioriteit nummer 1 dan niet meer op de werkelijke misdaad staat

19-1-2020
gurbedykstra uit Broeksterwâld

Zekers, goed plan. En overtreders die wel wat afsteken gewoon met oud en nieuw in de cel slingeren!

19-1-2020
me2you uit Dokkum

Er moet geen algeheel vuurwerk verbod komen.
Illegaal vuurwerk moet eens gehandhaafd worden, politie moet geld en mankracht erbij hebben!
Ze moeten meer bevoegdheden krijgen en weg met de privacy als je illegaal bezig bent heb je geen recht op privacy.
Dan moet de berechting nog op de schop veel harder straffen.
Gooi je met vuurwerk naar mens of dier, mens ja hulpverlener of niet.
Ga daar dan maar 2 jaar overnadenken in de cel ZONDER mogelijkheid op aftrek of omzetten in werkstraf.
Sier/schertsvuurwerk moet blijven !
Waarom werken vuurwerkshows niet?? Hoe willen ze zorgen dat dat veilig is.. Jan modaal/kak staat daar zo dronken als een kakketoe.
En daar moet ik dan naast staan met mijn kinderen? Ongeregeldheden veel mensen op de been, daar moet dan weer beveiliging voor komen.
Ouders met kleine kinderen die nog op bed liggen kunnen niet genieten van het vuurwerk.
En ik kan me niet voorstellen dat de mensen die last van het vuurwerk hebben echt last hebben van astronauten, grondbloemen, vuurpijlen, fonteinen, strijkers of siercakes. Nee de roep om een verbod komt door cobra’s, nitraat en mortieren dit staat gelijk aan menig militaire munitie. Moeten we dat accepteren ?? Nee zeer zeker niet.

19-1-2020
marcodeboer1986 uit De Knipe

Wat ik hier eerder heb gelezen? Wij Friezen redden ons zelf wel.. Zal het met de intocht van Sint Nicolaas zijn? Dan wel met oud en nieuw. Als jij een verdraad vervelend ventje bent? Dan pakken wij je wel bij je oor als je ouders het niet doen.. Maar dat stukje zijn ze in Dokkum dus kwijt? Zoals ik hier lees?

Like
19-1-2020
me2you uit Dokkum

Onsamenhangend stukje, maar dit gaat natuurlijk niet alleen over Dokkum.
De tijd van maar soft straffen moet gedaan zijn.

Like
20-1-2020
marcodeboer1986 uit De Knipe

Kijk nog eens naar het alcohol verbod in Amerika.. Great succes. En in dit geval: De belgen en Duitsers spelen je spelletje niet mee oude bok.

19-1-2020
marcodeboer1986 uit De Knipe

Vind de middenstand vast leuk? Maar daarom wil ik er ook niet meer wonen.

20-1-2020
marcodeboer1986 uit De Knipe

https://www.youtube.com/watch?v=f2zJ8vaB5jo

20-1-2020
advertentie

marcodeboer1986 uit De Knipe

https://www.youtube.com/watch?v=f2zJ8vaB5jo

20-1-2020
dr8sterhamborgari uit Drachten

Als kind raakte ik bijna een oog kwijt door vuurwerk wat per ongeluk was omgevallen tijdens het afsteken. Inmiddels zijn we 50 jaar verder en ik ondervind er nog steeds last van. het is nooit meer 100% goed gekomen met dat oog. 50 jaar geleden was er nog niet van dat zware vuurwerk als tegenwoordig. Tegenwoordig moet alles steeds harder. Veel illegaal vuurwerk is krachtiger dan een handgranaat, maar ook het legale spul is veel harder dan vroeger. Elk jaar weer mensen die voor de rest van hun leven blijvende gehoorschade oplopen. Mensen die vingers of zelf een hele hand kwijtraken. Mensen die zelfs blijvend invalide worden. Dieren, (waaronder mijn hond) waar de angst in de ogen te lezen is. Complete paniek bij dat kleine beestje, en dat weken achter elkaar... En wie draait voor alle schade op? Precies... U en ik.... De laatste jaren is de jaarwisseling geen gezellig feest meer, waar jong en oud om middernacht de straat op gaan om elkaar een goed nieuwjaar te wensen. Tegenwoordig is het snel even naar de buren en weer teug, omdat het gewoon te onveilig is om buiten te zijn...
Noem mij ouderwets, maar ik snap ook niet dat kinderen van nog geen 12 jaar oud met zwaar vuurwerk lopen te gooien. #stapelgek....

20-1-2020
barca uit Drachten

Wat jij zegt is niet waar dat het legale vuurwerk nu veel zwaarder is.
De astronauten en strijkers die wij vroeger hadden knalden toch echt veel harder dan die rotjes en astronauten die nu uit de winkel komen.
Kinderen lopen hier inderdaad ook met nitraten en cobra.s rond, wat allemaal zwaar ilegaal vuurwerk is.
In plaats dat ze daar harder tegen optreden willen ze dat lichte vuurwerk uit de winkel verbieden.

Like
20-1-2020
thefox uit Doodstil

Treurig dat ze allemaal tegen een verbod op vuurwerk zijn. De knaloverlast begint al in begin november en dan verkopen ze ook nog drie dagen die rommel. Ik ben voor een algeheel vuurwerk verbod denkende aan de mensen die astma hebben en last ondervinden van de rook. Ook het milieu niet te vergeten.

20-1-2020
riemersma uit Dokkum

Al met al...net zoals bij roken een cultuuromslag is gekomen zou dat ook bij het vuurwerk zo moeten zijn.EN dat komt wel !!! Geen mens haalt het nog in zijn haar/zijn hoofd om in een restaurant na het eten een peuk op te steken en dat een docent( e) rookt voor de klas.

20-1-2020
me2you uit Dokkum

Prima roken is van een hele andere orde dan vuurwerk!
Laten ze de regels maar weer handhaven die er vroeger waren.
En laat ouders hun kroost maar weer eens opvoeding geven.
Dan is het vuurwerk verbod volstrekt niet nodig.
En als je zonodig van je hond wil genieten ga dan maar in een hutje op de hei wonen.
Daar heeft de hond ook meer aan dan 3 hoog achter!

Like
20-1-2020
me2you uit Dokkum

Ik vind voornamelijk treurig dat we in Nederland alles maar moeten verbieden. Omdat er mensen zijn die zich niet aan de regels kunnen houden. En dat de politie niet genoeg bevoegdheden hebben laten ze maar wat vaker met de lange lat regeren.
En zwaarder straffen, een vuurwerkverbod omdat onverlaten met handgranaten gooien.
BE-LACH-ELIJK !!!!!

20-1-2020

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan