Account
Logo
Zoeken
6 °C

Pyromaan slaat weer toe, coniferen in brand

Publicatie: 12 januari 2020, 11.01 uur

Reacties

nappi uit Harkema

Als ze de klootzak pakken dan moeten ze hem maar naar het crematorium stuuren of ben ik nu weer te hard justitie

12-1-2020
oknem uit Drachten

Gelukkig was de politie in de buurt en zeer snel ter plaatste en kon er met man en macht gezocht worden door het grote aantal medewerkers en het meer dan ruim opgezette budget voor de politie... oh nee wacht.

12-1-2020
kip1 uit Jistrum

Oknem .
Had de politie geen tijd voor. Die staan liever aan de kant van de weg te flitsen. Mensen treiteren

12-1-2020
marcodeboer1986 uit De Knipe

kip1 Ja of gewone burgers lastig vallen die een schroevendraaier/gereedschap in hun voertuig hebben om het ding rijdende te houden, en dan beschuldigen van inbraak materiaal. Maar goed, je weet hoe dat christentuig daar is.. Dus ik kom er ook het liefst zo weinig mogelijk.

12-1-2020
advertentie

ditbinik uit Drachten

Marco en kip verwachten dat er op elke hoek van de straat in Drachten politie wacht houd tot er iets gebeurt?

12-1-2020
jan123 uit Doodstil

Nee, maar je verwacht wel daten met man en macht gaat zoeken. Vaak is een toeschouwer de pyromaan. Hij geniet ervan dat door zijn toedoen de brandweer aan het blussen is. Nu coniferen straks weer een auto of een woning.

Like
12-1-2020
Wateenwereld uit Drachten

Misschien een idee om te solliciteren bij de politie. Zo te lezen halen ze dan een topper binnen.

Like
12-1-2020
kensid uit Waskemeer

De beste stuurlui staan aan wal @wateenwereld van achter het schermpje weten ze het mooi te vertellen

Like
13-1-2020
Wateenwereld uit Drachten

Dat had ook weer anders af kunnen lopen. Gelukkig alerte buren en snelle brandweer.
Reacties hier zijn ook weer echt respectvol richting politie tjonge jonge. Wat is dat toch met al die frustraties we weten het allemaal zo goed hier. Geef dan A.u.b. ook het goede voorbeeld.

12-1-2020
marcodeboer1986 uit De Knipe

Net wat kip zegt.. Ze geilen op aandacht, en dat krijg je van mij dus zo weinig mogelijk. Wat is jou oplossing zonder geweld te gebruiken? Zeuren op waldnet? Begrijp me niet verkeerd? Mijn stiefzuster werkt ook bij de politie.. Maar ook die zegt dat er figuren tussen zitten die hun moeder nog zouden verkopen voor een stukje macht.

Like
12-1-2020
Wateenwereld uit Drachten

Waarom en op wie ben je nu zo boos.?

Like
12-1-2020
marcodeboer1986 uit De Knipe

Net wat kip zegt.. Ze geilen op aandacht, en dat krijg je van mij dus zo weinig mogelijk. Wat is jou oplossing zonder geweld te gebruiken? Zeuren op waldnet? Begrijp me niet verkeerd? Mijn stiefzuster werkt ook bij de politie.. Maar ook die zegt dat er figuren tussen zitten die hun moeder nog zouden verkopen voor een stukje macht.

Like
12-1-2020
marcodeboer1986 uit De Knipe

Wie zegt dat ik boos ben? Ik zie gewoon een probleem/patroon. Waar ik het niet mee eens ben. En ook mensen de bek snoeren om te denken dat een probleem dan opgelost is is ook van de gekken natuurlijk.Wat staat er op hun auto's? Dienstbaar en waakzaam? Meer vraag ik er ook niet van. Maar goed, het zal jou niet bekend zijn dat een goede crisis goed gebruikt kan worden om je macht uit te breiden?

Like
12-1-2020
Wateenwereld uit Drachten

Ik vind dat er over de top gereageerd wordt en dat er van allerlei dingen bijgehaald wordt wat niet van belang is. Hou het gewoon bij de feiten of bij het verhaal waarover dit nieuwsbericht gaat.
Het is klote dat er steeds brand gesticht wordt en ik ga er vanuit dat de politie hier echt wel mee bezig is.

Like
12-1-2020
advertentie

vanvroeger uit Drachten

Precies, helemaal mee eens.

Like
13-1-2020
marcodeboer1986 uit De Knipe

kip1 Ja of gewone burgers lastig vallen die een schroevendraaier/gereedschap in hun voertuig hebben om het ding rijdende te houden, en dan beschuldigen van inbraak materiaal. Maar goed, je weet hoe dat christentuig daar is.. Dus ik kom er ook het liefst zo weinig mogelijk.

12-1-2020
benarde uit Leeuwarden

Een celstraf zal niet helpen ben ik bang.
Misschien een maandje mee laten helpen in het brandwondencentrum in Groningen? En laat dader voor de rest alles maar vergoeden en het zelf opnieuw aanplanten.

12-1-2020
Wateenwereld uit Drachten

Ja goed idee. 👍
Hopen dat ze de dader(s) snel te pakken hebben.

Like
12-1-2020
kensid uit Waskemeer

Wat een respect voor de politie. Een pyromaan laat zich niet zomaar pakken. Maar eens laat hij een steek vallen. Te denken aan camera's of de zgn deurbellen. De burger zal nu ook beter gaan opletten. Misschien moet Drachten maar eens gaan denken aan een nachtwacht. Ik heb het niet zo gevolgd maar is het telkens in de zelfde wijk?

13-1-2020
Bezorgdeburger55555 uit Drachten

Oh oh oh wederom het zoveelste dat in de brand gestoken word tijdens de dienst van dom en dommer namelijk den auke en hetzer in hun golf 7 kenteken pj453n half drachten brand af of word beroofd maar ze zullen vast die avond iemand betrapt hebben die een flesje drinken uit zn auto heb gegooid werkelijk waar om te janken

13-1-2020
Wateenwereld uit Drachten

Nou ja wat een belachelijke reactie. Doe eens normaal joh wat is je probleem.
Heb jezelf ook nachtdienst ofzo?? Ik vind zulke reactie’s om te janken. Goed voorbeeld van de maatschappij de normen en waarden zijn ver te zoeken.

Like
13-1-2020
bignick2 uit Drachten

Allemachtig wat een simpele reacties... beste stuurlui staan aan wal... maak jezelf nuttig en start een buurtwacht...

Like
13-1-2020
Wateenwereld uit Drachten

Inderdaad!! Doe iets dan alleen maar alles negatief te maken.

Like
13-1-2020
Bezorgdeburger55555 uit Drachten

Oh oh oh wederom het zoveelste dat in de brand gestoken word tijdens de dienst van dom en dommer namelijk den auke en hetzer in hun golf 7 kenteken pj453n half drachten brand af of word beroofd maar ze zullen vast die avond iemand betrapt hebben die een flesje drinken uit zn auto heb gegooid werkelijk waar om te janken

13-1-2020
bignick2 uit Drachten

Kansloos dit🤦‍♂️

Like
13-1-2020
Wateenwereld uit Drachten

Nou inderdaad.

Like
13-1-2020
age uit Uithuizen

'...half Drachten brandt af of wordt beroofd...'
??
Waar heb je dat nieuws vandaan Bezorgdeburger55555?

Wordt dat door de linkse propagandamedia verzwegen?

13-1-2020
Wateenwereld uit Drachten

Beste age,

Eerste deel helemaal mee eens. Kan je mij 2e deel uitleggen?

Like
13-1-2020
Hamster77 uit Drachten

Misschien kan de politie eens wat gaan doen aan deze pyromaan.

13-1-2020
age uit Uithuizen

Beste Wateenwereld,

Wie de media een beetje volgt van radio/tv, kranten t/m Waldnet, leest/hoort/ziet bijna altijd en overal dat de misdaad in ons land, vergeleken met die in veel andere landen laag is en dat die in de loop der jaren, dus vergeleken met 10 - 15 - 20 jaar afgenomen is.
Maar vlgs sommigen klopt dat niet, is dat fakenews, linkse propaganda, zelfs het journaal.
Want:
- het voelt heel anders
- in mijn omgeving..
- vlgs de ex schoonzus van de neef van onze buurman..
- het stond op facebook

Sommigen kijken daarom niet meer naar het journaal en lezen geen kranten meer.
Die lezen en kijken alleen nog kranten en media die
hun mening bevestigen.

tja...

Vr. gr. en respect!

13-1-2020
Wateenwereld uit Drachten

Dank voor je uitleg.

Like
13-1-2020
Wateenwereld uit Drachten

Dank voor je uitleg.

Like
14-1-2020
marcoaxe uit Houtigehage

Als je ....Age .....alleen al de toename van de misdaad aan kinderen dmv Abortus neemt ....is er juist een toename aan misdaad.
Maar zoals al in een andere item gezegd ...tegen jou.....is als Nederland misdaad legaliseert ....dan kun je zo ook met cijfers aantonen dat misdaad afneemt.
Als men gevangenissen sluit .....en iedereen naar huis stuurt.....dan kun je aan de cijfers zetten dat je minder gevangenen hebt.
Als je straffen verminderd......kun je aan de cijfers toeschrijven dat er minder gestraft word dan het jaar er voor.
En zodoende is het woord respect niet op zijn plaats.
Uit al de cijfers blijkt nl dat de slachtoffers steeds meer en meer in de kou komen te staan. We zien dat aan steeds meer stille tochten!
Nu al gaat steeds meer de stem op om dan maar zelf de straffen ....als familie ... toe te passen.....als overheid dit na laat.

13-1-2020
age uit Uithuizen

Marcoaxe schrijft:
'Nu al gaat steeds meer de stem op om dan maar ZELF??? de straffen????... als familie?????..toe te passen ????als de overheid dit na laat' ?


Leg dat eens uit Marcoaxe?

Heb JIJ die stem gehoord van extreme moslims, die in ons land de sharia willen invoeren?
Of heb JIJ dat in je omgeving gehoord, binnen jouw , jouw sekte, of zo?
Of wil JIJ binnen jouw familie..dan maar zelf de straffen toepassen?
Welke straffen ??

Weet je niet dat we in ons land wetten hebben....en mensen...families niet zelf mogen straffen, niet voor eigen rechter spelen?
Volks/familiegerichten zijn gelukkig in ons land afgeschaft
Weet je niet dat dat strafbaar is en als je daar van weet dat het zelfs je burgerplicht is omdat te melden?

ps Marcoaxe, jouw reacties, ook de verwarrende hierboven lezend, ga je steeds meer lijken op de vader uit het boek Knielen op een bed violen

13-1-2020
marcoaxe uit Houtigehage

Lezen Age .....voor je mij iets weer in de mond probeert te leggen wat ik nooit beweerd heb.
Ik zei ;''Nu al gaat steeds meer de stem op om dan maar zelf de straffen ....als familie ... toe te passen.....als overheid dit na laat.''
Zie ook het voorbeeld van die jongen in Drachten die vermoord is. Heb je dat goed mee gekregen.?
Schijnbaar niet.

Heb je niet me gekregen dat bij een rechtzaak van een jongen die taloze aanrijdingen veroorzaakt heeft en daardoor een kind dood gereden heeft.
De dader kreeg 120 uur. Tijdens de uitsprak namen de familie zelf aktie om over de balie te springen om de dader zelf te grazen te nemen.
En zo zijn er de laatste tijd zelfs vele voorbeelden op te noemen.
Neem nu Drachten.....bij de coniferen brand. De politie deed niks en de burgers hadden zelf een burgerwacht ingesteld tegen de zin vd politie.
De burger neemt steeds meer zelf innisiatief ,omdat de overheid het na laat.
Laat je eerst informeren hoe iets zit.....voor je hersens op hol slaat.

13-1-2020
age uit Uithuizen

Ik ben blij dat we in een land wonen waar iedereen zich aan de wet moet houden en we rechters hebben die dit toetsen en niemand voor eigen rechter mag spelen.

Mensen die dit toch menen te moeten doen worden hoop ik gestraft.
Je moet er toch niet aan denken dat we in een land leven, waar malloten, als ze het niet met een rechter eens zijn zelf maar het initiatief nemen.
Van extreme moslims, tot christengekkies..


pst Je schrijft 'zo zijn er de laatste tijd zelfs vele voorbeelden te noemen'?
Noem eens?

13-1-2020
marcoaxe uit Houtigehage

Lezen Age.....ik noemde je al een aantal.
En wat is straf Age? 120 uur taakstraf en rij ontzegging voor iemand die dronken een kind aan rijd?
Ben jij blij in een land te leven die dat als wet en straf op na houd?
Waar de dader eerder buiten is dan de slachtoffer weer uit het ziekenhuis is?
Dat de dader eerder thuis is dan dat de rouwdragende hun geliefde naar het graf kunnen dragen?

Lezen Age ; in drachten liep er door de burgers zelf burgerwacht. Dat heeft niks met extreme moslims, tot christengekkies..te maken.

13-1-2020
age uit Uithuizen

Laatste,
Marcoaxe schreef: En zo zijn er de laatste tijd zelfs VELE voorbeelden op te noemen.
Ik vroeg: 'Noem eens?
Marcoaxe : 'Lezen Age ik noemde al EEN AANTAL..
??????????????????????????????????
Marcoaxe begint nu over een rechtszaak waar hij niet eens bij was??

Weet je waarom de politie soms niet zo happig is op burgerwachten ?
Omdat er altijd idioten zijn, die denken dat als ze een verdachte 'vinden' ze voor eigen rechter mogen spelen.
Daarom zijn de volksgerichten afgeschaft.

Zo, ik ga weer een paar weken afkicken van deze idioterie.

Tot midden februari

14-1-2020
marcoaxe uit Houtigehage

Age.....de gegevens en filmpjes waren in het nieuws en staat op internet zelf!!!

Age in Drachten liep er burgerwacht....en weet je .....toen was er daar geen branden meer!
En dat heeft niks met voor eigen rechter spelen en het waren al geheel geen idioten! Maar zij konden wel meer bereiken dan wat de politie zei maar niet deden!!!!

Ga maar gouw voor je zelf hulp zoeken.
Helaas met feiten kan je niks mee en daarom vlug weer met de staart tussen de benen ''laatste'' schrijft en weg holt!

14-1-2020
advertentie

nappi uit Harkema

Denk om jullie pomp ja pomp want een hart kan ik het niet noemen door zulk geneuzel gaat ons land naar de verdoemenis

14-1-2020
benarde uit Leeuwarden

Zeg @marcoaxe, als het je hier in dit land niet bevalt en je van mening bent dat de straffen hier te laag zijn, dan donderstraal je toch gauw (of 'gouw' om in jouw spelling te blijven) op naar Marokko of Turkije? Het land waar ze de mensenrechten onderdrukken, vrouwen stenigen of waar verdachten zomaar vermist worden? Of naar een land waar de doodstraf nog bestaat, waardoor mensen waarvan achteraf blijkt dat ze geen dader waren, worden vermoord. Snel weggaan hier.

Het is een feit dat Nederland een van de zwaarst straffende landen van West- en Noord-Europa is. Google maar op 'Nederland', 'straffen', 'Europa' en 'klimaat'. Wees blij dat ons (democratische) rechtsstelsel zo is ingericht.
Daarnaast is het ook een feit dat sinds 2018 de criminaliteit in álle delen van Nederland daalt (statistieken CBS). Enerzijds kan het hierbij natuurlijk liggen aan het afgenomen aantal aangiftes, maar het aantal zaken die de politie zelf aantrof is ook afgenomen.

Dus voordat je iets bazelt, baseer het op feiten en niet op een eigen mening.

14-1-2020
marcoaxe uit Houtigehage

Benarde ......ben jij door Age naar voren geschoven? Want je pent hem letterlijk vanuit een ander item hem lekker over.
Terwijl de vraag daarna is ....dat iedereen dan zo graag in Nederland berecht wil worden?

Benarde ; lees es de rapporten. Daarin staat dat de politie mindercriminaliteit is geregistreerd .....terwijl toch veel programma's aan dit onderwerp besteden dat men bij de politie balie niet alles meer willen registreren.
Vooral al te zien bij oud en nieuw. Wat zeiden die agenten toen? Dat men zo hard bezig waren geweest om de rust terug te laten keren dat men veelal geen tijd meer hadden om alles te registreren!!!
Veel meer hulpverlening klagen over geweld. Ondermijning stijgt!

14-1-2020
benarde uit Leeuwarden

@marcoaxe Omdat de straffen hier humaan zijn? Omdat men hier recht op rechtsbijstand heeft? En omdat een rechtszitting hier openbaar is? Omdat de cellencomplexen hier conform de Europese (!) wet- en regelgeving zijn en conform de regels die we met de VN hebben afgesproken zijn? Daarom.
Het strafproces is hier menselijk en eerlijk. Gelukkig kijken wij in dit land naar beide kanten van een verhaal.
Daarmee zeg ik niet dat ik het eens ben met de straffen die hier uitgedeeld worden, feit blijft dat het strafklimaat in Nederland zwaar doch rechtvaardig is.


Op één punt moet ik je overigens gelijk geven. Het criminaliteitscijfer is in 2019 hoger dan in 2016! De rapportages geven daarbij zeker niet aan dat dit komt omdat aangifte digitaal gedaan dient te worden? Alleen wanneer dit niet lukt, in geval van mensen op leeftijd bijvoorbeeld, kan men hiervoor terecht bij een balie op het bureau. Bovendien had ik het niet alleen over die registraties, maar ook over het aantal (112) meldingen.

Wat betreft oud en nieuw. Vind je dat heel gek? De jaarwisseling is altijd een drukke gebeurtenis voor hulpdiensten, daar kwam deze editie extra slecht weer bij. Daardoor waren de hulpdiensten en alarmcentra overbezet! Het enige waar je wat van kan vinden is de verharding van de maatschappij, want dat is nu eenmaal zo. Men durft elkaar niet meer te corrigeren, maar ook dat dient in het perspectief van de hedendaagse samenleving bezien te worden! Cultuur en gedrag verandert nu eenmaal door de jaren heen.

15-1-2020
benarde uit Leeuwarden

@marcoaxe Omdat de straffen hier humaan zijn? Omdat men hier recht op rechtsbijstand heeft? En omdat een rechtszitting hier openbaar is? Omdat de cellencomplexen hier conform de Europese (!) wet- en regelgeving zijn en conform de regels die we met de VN hebben afgesproken zijn? Daarom.
Het strafproces is hier menselijk en eerlijk. Gelukkig kijken wij in dit land naar beide kanten van een verhaal.
Daarmee zeg ik niet dat ik het eens ben met de straffen die hier uitgedeeld worden, feit blijft dat het strafklimaat in Nederland zwaar doch rechtvaardig is.


Op één punt moet ik je overigens gelijk geven. Het criminaliteitscijfer is in 2019 hoger dan in 2016! De rapportages geven daarbij zeker niet aan dat dit komt omdat aangifte digitaal gedaan dient te worden? Alleen wanneer dit niet lukt, in geval van mensen op leeftijd bijvoorbeeld, kan men hiervoor terecht bij een balie op het bureau. Bovendien had ik het niet alleen over die registraties, maar ook over het aantal (112) meldingen.

Wat betreft oud en nieuw. Vind je dat heel gek? De jaarwisseling is altijd een drukke gebeurtenis voor hulpdiensten, daar kwam deze editie extra slecht weer bij. Daardoor waren de hulpdiensten en alarmcentra overbezet! Het enige waar je wat van kan vinden is de verharding van de maatschappij, want dat is nu eenmaal zo. Men durft elkaar niet meer te corrigeren, maar ook dat dient in het perspectief van de hedendaagse samenleving bezien te worden! Cultuur en gedrag verandert nu eenmaal door de jaren heen.

15-1-2020
marcoaxe uit Houtigehage

Omdat de straffen hier humaan zijn? Het strafproces is hier menselijk en eerlijk. Gelukkig kijken wij in dit land naar beide kanten van een verhaal.

o ja joh? De Turken en Marokkanen die een brug blokkeren en tegen het verkeer ernstige gevaar geven .....die zijn niet vervolgd en de blokkeer Fries wel.
Humaan ? Naar wie......het slachtoffer wat nog revalideerd of nog moet bij komen uit de komma en dat de dader al weer buiten aan een ander weer vergrepen heeft....humaan?
Het is discriminerend Benarde! Een slachtoffer heeft levenslang en en dader heeft soms maar 120 werkstraf en een terug keer in de maatschappij.

De straffen onder mensen die anderen vermoorden willen ze omhoog trekken. Zegt al iets over dat iets niet humaan is!
De criminaliteit verhard. Dus als je met je tijd wilt mee gaan ....maak je de straffen minder humaan. Want de straffen werken dan niet meer.
Het is net als een ziekte.....je vind er een oplossing voor ,maar de ziekte zal uiteindelijk daarop niet meer reageren en verergerd dus.
Cultuur en gedrag veranderd door de jaren heen ,omdat het beleid hun de ruimte geeft!

16-1-2020
benarde uit Leeuwarden

De discussie met jou aangaan is net als schreeuwen tegen een blind paard en praten tegen een muur. Zinloos en zonder einde. Maar ik ben blij dat jouw gedachte en blik zo geestverruimend zijn. Jij komt er wel.

17-1-2020
marcoaxe uit Houtigehage

Bewijs genoeg in Nederland te vinden dat het humaan beleid discrimineert.
Er zijn tal van voorbeelden te over waaruit blijkt dat die aangiftes doen langer op bureau zitten ,maar dat de daders al weer rond lopen !
Maar dat snapt Age Benarde niet.
Helaas voor jou......als je Baudet partij ziet .......groeien omdat de burgers er mee eens zijn en dat hierdoor....de VVD zenuachtig word en gaat verschuiven van gedachtes hierom trend !!!! Raar maar waar!

17-1-2020
elcapitan uit Drachten

Verrek Age heeft er (ook) weer een alter ego bij. Benarde wen er maar aan Als je tegen die mafkees bent dan ben je geen turf hoog en ben je in dit geval Age dus. Het is een grote neuroot.

Hee Marco, welke straat en wat voor werk? Je weet wel!

19-1-2020
marcoaxe uit Houtigehage

00:47 uur .....zit je obsessie zo hoog?
Er is best wel iets aan te doen hoor ....met prof. hulp!
Ik vermoed zelf dat je eenzaam bent.....omdat ik je zo vaak aandacht vraagt.
Kan ook autistisch zijn ....dat je vrouw jou achter het internet zet....zodat ze jou voor een tijdje kwijt is.

20-1-2020
elcapitan uit Drachten

Welke straat en wat voor werk Marco? Je weet wel!
Of nee, je weet het niet!!

20-1-2020
marcoaxe uit Houtigehage

Een coniferenhaag langs een woning aan het Manger Catsperk in Drachten , Elcapitan.
Als je kon lezen ....had je het zelf ontdekt! Stat in dit item!!!!
Wat voor werk hij of zij deed.....is niet bekent,omdat de persoon nog niet gepakt is. Ook dat kon je lezen in dit item.
Je bent niet heel erg goochem ! hahaha

21-1-2020

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan