D66 wil dat Drachten snelle treinverbinding krijgt
Publicatie: 9 februari 2019, 18.05 uur
Reacties
ja, D66 wil van alles maar wie gaat dat betalen???
Strak plan,kunnen eindelijk die verkeers belemmerende bussen de laan uit ,mede hierdoor is Drachten het enigste DORP in Nederland waar je regelmatig in de file staat
Proefballonnetjes, verkiezingen komen er weer aan, dus zieltjes van de stemmers winnen. Als ze later in het pluche zitten, zijn ze dit al lang weer vergeten. #poppenkast
dat bedoel ik dus job1973
Misschien beter het vliegtuig, doet hun robot leider ook. Oh wacht, de gewone man kan dat straks niet meer betalen, want d66 wil vliegbelasting. Wie stemt nog op dit flut partijtje?
De verkiezingen komen eraan zeker...
De grootste onzin stemvee kweken
Daar is al eerder over gesproken . De flinke jongens uithangen. Oude wijn in nieuwe kruiken dus.
Politiek ..... bah bah
GEEN VISIE!
Jammer hoor! D66 wil weer proberen te scoren in Friesland maar toch staan ze er landelijk in de peilingen van Maurice de Hond met 9 zetels verlies voor. Ik ga er van uit dat mensen niet in robo-jetten zijn plannetjes trappen hier in Friesland. Daar zijn wij friezen toch te nuchter voor?!
Spoorlijn gebruiken om stemmen te winnen zodat ze de klimaatwet door kunnen drukken. En daarna de Lelylijn weer te vergeten.
Laat ze eerst de prijzen in het OV maar naar beneden halen,tenslotte hebben wij in Nederland het duurste OV van Europa.
De provincie wil niet. Eerst de Zuiderzeelijn weigeren, vervolgens de lijn Heerenveen-Groningen afwimpelen want te duur. Intussen wel miljoenen in een of ander eenmalig cultureel feestje investeren inplaats van de economie.
Drachten laat zich afschepen met een turborotonde en een bushalte in plaats van aansluiting op het nationale spoorwegnet.
Drachten en een snelle trein verbinding. ???
Doe maar niet! Krijg je alle ellende uit het westen ook hier!
Goed plan goed voor het klimaat
Ik zeg: DOEN!!!!
Helemaal geen raar idee aangezien er in het kabinet al weer naar die opties gekeken werd.
Nog veel beter is om het te combineren met een paar extra landingsbanen in het markermeer. Veel goedkope als een vliegveld in zee
Samenwerkend met lelystad airport en schiphol voor het verdelen van vracht, vakantie en zakelijk vliegverkeer en via amsterdam met weg en spoor verbinden en doortrekken naar het noorden. Het grootste gedeelte van de infrastructuur ligt er al
Hoezo sneller. Ja wanneer je in Drachten of directe omgeving zou wonen. Vergeet niet dat je ook naar het station moet reizen.
Komt er dan ook een stalling voor de luchtfietsen ?
Straks verkiezingen zeker??
Tûk plan. Helaas binne dy Grinslânners nog net sa tûk dat sy hjiryn mei gean. Júst foar Grins soe dit yn opstekker wêze. En as't dan echt fjirder tinkst sjochst yn'e takomst in HSL Amsterdam - Grins - Hamburg - Kopenhagen. Dan hawwe wy jildferslinder fleanfjild Eelde ek net mear nedich!
Mooi, hebben ze eigenlijk een tastbaar item naast euthanasie, het referendum en de gekozen burgemeester.
Ben bang dat d66 zich hierin niet onderscheidt van andere partijen want de spoorverbinding willen ze allemaal wel.
Ja, dat vliegen is doodzonde. Mensen die zogenaamd om het mileu geven en toch 2 a 3 keer per jaar op het vliegtuig stappen. Hoe hypokriet kun je zijn?
Trouwens ze hebben het over de randstedelingen hierheen halen om zo de krimp te verminderen. Daar gaat de Friese taal. Waanzin van d66. Terwijl de groei nu juist tegen wordt gehouden door deze partijen. Kleine dorpen mogen niet uitbreiden. De Friese jongeren die er wonen moeten noodgedwongen verhuizen. Oplossing: ga investeren in de kleine dorpen. Laat bedrijven in de kleine dorpen blijven en bouw huizen voor een gunstig tarief. Bouw een spoorlijn richting dokkum, waarom altijd naar de randstad? Investeer hier. Centrale As was wel een top beslissing, nu een spoorlijn richting het noorden vanuit Drachten.
Zelfde lijn als in de jaren negetig alleen een andere naam
dat zeiden ze 25 jaar geleden ook al en nu doen ze dat in 3 keer nu niet dan niet nooit niet praatjes vullen geen gaatjes en dat in drachten
En, niet te vergeten, de gereserveerde grond uit de vorige plannen is al voor andere doeleinden benut.
Dus dit is stemmings-makerij.
Nee GEEN D66.
Miskien hjir in referendum oer hâlde?
Enkele jaren geleden is dit plan definitief van tafel geveegd en geld gestoken in de Hanzenlijn Zwolle en verbetering wegennetwerk. Denk aan verdubbeling van A31 bij Harlingen. Dit plan is kansloos
HH indien u wilt scoren voor de verkiezingen--hier mijn advies--UITSPRAKEN DER RECHTERS IS TOT HEDEN EEN LACHERTJE leuk voor de advocaten en de daders en huilen voor de benadeelde partij
Trap er niet in mensen, trap er niet in. De verkiezingen komen eraan. Het werkelijk kabinetsbeleid (waarvan D66 deel uit maakt) ziet er "iets" anders uit. Het hele noorden, boven Zwolle, kan met de auto of te voet!
U leest het, met kaart, hier:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/plan-spoornet-vol-tienminutentreinen-tussen-9-grote-steden-en-snelle-verbinding-berlijn~b269a77d/
Het is maar dat u het weet!
We kunnen ook ons mooie Friesland af laten drijven zodat er niemand meer komt...
Ik dacht dat dat plan allang naar de prullenbak was verwezen? Het geld voor de zuiderzeelijn is al opgesoupeerd. Dus dit heeft geen enkele kans van slagen.
ik wil gewoon minder buutenlanners! Laat het multiculturele maar aan andere landen over.
Ik ben voor! Naast D66 vindt ook de PvdA dit een goed idee, de tijd is rijp.
Ik gun die robot pop Rob Jetten helemaal niks!!! Wat een idi...t is dat zeg
D66: "In het aanzien van de verkiezingen vechten wij voor een lege huls". ADVIES: Vecht voor een schuldenvrij leven in Fryslan! Begin de strijd bij de overheid.
De Oudjaarsvereniging kan dus weer naar Duitsland om de trein op te halen.
Mijn voorstel ; Laat het D66 de zaak eerst voor financieren. Als het succes heeft krijgen ze het geld terug.
Want hier komt weer een debacle aan!!!!
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan