Account
Logo
Zoeken
8.6 °C

OM trekt hoger beroep 'blokkeerfriezen' deels in

Publicatie: 3 december 2018, 13.04 uur

Reacties

werf uit Hurdegaryp

Ga liever echte criminelen hoge straffen opleggen. Daar hebben we meer aan

3-12-2018
frissekijker uit Engwierum

Zou ik ook zeggen.
Dit lijkt verhipte veel op kleine kinderen gedoe...

3-12-2018
wijzer uit Feanwâlden


In het hoger beroep kan de rechtbank GEWRAAKT worden door de ongelijke behandelingen van vergelijkbare overtredingen ......

3-12-2018
djw uit Drachten

Omdat jij in hoger beroep gaat, ga ik als OM ook in hoger beroep. Omdat jij niet in hoger beroep gaat, ga ik als OM ook niet in hoger beroep. Wie het nog snapt mag het uitleggen!

3-12-2018
advertentie

fenix uit Uithuizen

Net kleine kinderen daar bij het OM. Nixs beters te doen met ons gemeenschaps geld???

3-12-2018
age uit Uithuizen

De reacties, hier spreken voor zichzelf en ik laat rechtszaken, dus ook deze, vol vertrouwen aan juristen, die rechten gestudeerd hebben en het beter zullen weten en aan de nog beterweters hier op Waldnet over.

- Ik vraag me nog wel af:
De PVV wil deze veroordeelde wetsovertreders/criminelen, door sommigen 'cultuurbewakers en helden' genoemd, door anderen 'onbenullen', ridderen.( Nee, geen grap!:-)
Kunnen mensen met een strafblad geridderd worden?

Vr.gr en respect!
pst :
IK heb van huis uit meegekregen, alle mensen te respecteren, in hun mede menszijn ook al ben ik het soms totaal niet met hun mening/reactie eens.

Zij die het woord respect niet kennen en/of het beledigend vinden, hoeven zich uiteraard niet aangesproken te voelen.

3-12-2018
robbor uit Drachten

Effectieve, ludieke actie heeft zijn prijs. 15 Friezen accepteren dat.

3-12-2018
ovj uit Drachten

Gelukkig vertrekt de stoomboot 6-12-2018
00:01 weer naar Spanje jammer dat een aantal pieten niet kunnen kloklezen

3-12-2018
blackface uit De Westereen

@onafhankeledenker.
Jij hebt deze keer groot gelijk.
Hoezo zouden de Kids bang worden van het geschreeuw van die roeptoeters. Dat is echter heel normaal,en daar moeten ze maar tegen kunnen toch?

3-12-2018
samdoria uit Kootstertille

Age ik ben het volkomen met je eens mooi gesproken

3-12-2018
riemersma uit Dokkum

Kom ik thuis en ik denk: "Kom kom, dit kan beter dames, slechts 14 reacties op dit onderwerp " ????

3-12-2018
badslipper uit Kootstertille

no more blackface!

4-12-2018
unbeliever uit Boelenslaan

Marco, je bent weer aan het opruien "Hebben jullie Age al gezien? Heb je de redactie toch benaderd over artikel "onderzoek homohaat in Drachten"? Je kneep hem als een oude dief denk ik. Nou je hebt er wederom voor gezorgt met je eeuwig gejeuzel en opruien dat er wederom een artikel is geblokkeerd en deels ook is verwijderd. Ik hoop dat "datvindikdrachten" voor die tijd knippen en plakken heeft toegepast en het in Word heeft geplakt. Nou leef je maar weer uit. Past niet echt bij jou doordrenkt christelijk gedachtegoed!

4-12-2018
elcapitan uit Drachten

De rechtspraak moet zijn loop hebben, dat begrijpen wij denk ik allemaal wel. De wet is overtreden, ook waar. De rechter heeft vonnis gewezen, prima. Daar kun je het wel of niet mee eens zijn, ook recht. Maar ik snap niet (ik heb er ook niet voor geleerd) dat die 15 die niet in beroep gaan zich niet schuldig zouden hebben gemaakt (welliswaar is daarop voor allen vrijspraak beslist) aan die strafbare feiten waarop het OM bij die andere 19 wel tegen in hoger beroep gaat. Of hebben wij hier dan te maken met een “ruil”? Of chantage? Jij gaat niet in beroep, dan laat ik het er ook bij. Jij wel, mooi, dan gaan we die even (proberen) te scheren. Maar de wetsovertreding, zou de rechter in hoger beroep het OM alsnog volgen, blijft voor allen die zich daaraan dan ook schuldig hebben gemaakt staan. Dit laatste, omdat wij er vanuit moeten gaan dat de rechter altijd een juiste uitspraak doet. Of....riekt dit nu heel erg naar pesterijtjes van het OM. Ps. Zwarte Piet heeft in deze zaak geen rol.

4-12-2018
riemersma uit Wetsens

Voor DIE mensen die het Nederlandse rechtssysteem maar niks vinden: Een gedachte om te emigreren naar een land waar lijfstraffen en doodstraffen legitiem zijn? - OF naar de Filipijnen, dat is ook leuk. Drugsdealers straffeloos dood mogen schieten. Natuurlijk valt er wel iets te zeggen over het Nederlandse rechtssysteem en ook ik vind sommige straffen te laag maar als je te snel rijdt dan krijg je een boete- althans als de politie je snapt. Afgelopen zomer wel 250 euro boete...50 kilometer ipv 30 kilometer vanwege wegwerkzaamheden waar niemand aan het werk was. Borden domweg niet gezien...Niet gezeurd... het was niet mijn eerste fout en zal mijn laatste ook vast niet zijn. De weg blokkeren mag niet- als je gesnapt wordt: straf- niet zeuren-OOOO, andere wegblokkeerders kregen geen/minder straf?? Ja en? Rechters kijken per geval ( gelukkig) en geen rechter is gelijk en misschien had een rechter wel een goed of slecht humeur, ook rechters zijn net mensen maar houden zich aan de wet.

4-12-2018
unbeliever uit Boelenslaan

Geacte redactie van Wâldnet, trek bij deze hier de stekker ook maar uit. Marcoaxe is al weer met abortus bezig. Of doen we dit pas weer na 133 reacties. Die man, nou ja, man!! Kan zich nooit aan het artikel houden. Respect?? Het is een doorgedraaide, zich zelf verheerlijkende, oproerkraaier. Haalt, als het tegenzit hele families onderuit met niet mis te verstane taal. Het mag allemaal. Waarom trekt u de stekker bij “onderzoek naar homohaat in Drachten” er dan wel uit? Juist... Ik hoop dat Age, waar ik het niet altijd mee eens ben, nu niet meer op deze persoon reageerd. Die man heeft echt niets te doen en maar 1 doel, “rechters zijn niet waar ik mijn verantwoording aan moet afleggen” dat is het opperwezen. Succes zou ik zeggen.

4-12-2018
grandaelus uit Engwierum

Gelukkig, niks te vrezen dus voor de blokkeerfriezen.
Want er wordt gezegd dat het met geweld gebeurde, wat niet zo was. Gezien de uitspraak daarom onjuist was, moet de uitspraak herzien worden :)

5-12-2018
bertkd uit Drachten

Marcoaxe je teksten beginnen wat vervelend te worden. Om steeds je persoonlijke vete tegen te komen begint irritant te worden.

Over het onderwerp: Ik kan me voorstellen dat dit vreemd over komt. Het OM lijkt hier toch wel een vreemde slag te slaan maar ik denk dat de reden puur praktisch is. Er is een onwettigheid gepleegd. Straf uitgesproken. Klaar.

5-12-2018
riemersma uit Wetsens

Marcoaxe: Eerlijk blijven svp-Straf Roelvink: De rechter legde hem voor rijden met alcohol op een geldboete op van 750 euro en zes maanden onvoorwaardelijke rijontzegging. Voor het gevaarlijk rijgedrag krijgt Dave een taakstraf van 40 uur en voor de snelheidsovertreding moet Dave een boete van 1000 euro betalen

5-12-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Riemersma ; Ja even eerlijk
Jenny was er niet bij en kreeg alleen voor opruiing 240 uur en 1 maand voorwaardelijk celstraf.
O hoor ik Riemersma zeggen ; geen geldboete!
Nu Riemersma ; Als je nu es de 40 uur van de 240 af doet. Dan hou je 200 uur over. Dat maal zeg es 10 euro ( en dan ben ik zeer laag in de loon per uur,maar voor het gemak). Kom je uit op 2000 euro.
Dus als je oproept tot langzaam rijden , dan krijg je zo als Jenny.
Rij je met je dronken kop veel ste hard op de snelweg Roekeloos en race je door de binnenstad en verzet je je tegen de politie.
Eerlijk zijn Riemersma.

de turken kregen van het OM niks en politie deed niks.

Eerlijk blijven?

5-12-2018
elcapitan uit Drachten

Gaan we opgelegde taakstrafuren nu omrekenen naar geld en dit als een verkapte boete zien? Zo ja, dan lijkt mij dit in deze toch echt appels met peren vergelijken. Of lees ik de onzamenhangende reactie van dhr. Marco niet helemaal goed. Dit laaste kan het geval zijn, ik heb hier vaker problemen mee.
Dhr. Roelvink is bij mijn weten o.a. DJ. en ik schat zijn uurtarief op zo’n €1500 per uur. Daarnaast mag hij een half jaar zelf geen autorijden, dus naar de optredens moet een chauffeur mee! Die kost ook € 50 per uur!
Ps. Mijn stelling in deze pleit dhr. Roelvink niet vrij, voor mij had hij een 4 x zo hoge straf gekregen. Maar zoals gezegd, als we vergelijken moeten we de dervingen wel van beide kanten belichten. Misschien een verbeterpuntje voor dhr. Marco?

5-12-2018
riemersma uit Dokkum

marcoaxe: Okay-- Janny is zielig en Roelvink had geluk met zo'n rechter- discussie gesloten.

5-12-2018
riemersma uit Dokkum

Maroaxe: Is het in redelijkheid discussievoren tijdens een vergadering - van oog tot oog en van oor tot oor zakmarzegg'n- een beetje te doen?

6-12-2018
elcapitan uit Drachten

Dave Roelvink
€ 2000.00
vorm
DJ
optreden
openbaar
tijdsduur/set(s)
1 x 60 m.
techniek
Excl.
personen
1
opmerking
Genoemde prijs is excl. BUMA, BTW en RIDER

Het is zelfs nog meer, het is € 2000 per uur. n.l. Zijn optreden duurt maar 60 minuten. Maar het is weer hetzelfde liedje, ook nog 2x dezelde quote plaatsen, Dhr. Marco schrijft en roept van alles, krijgt tegengas en gaat weer van alles roepen Ps. De gegevens komen van zijn management. Maar, i.d. normaal discuseren is er niet bij.
O ja, alles is weggehaald, hoe zou dat nu komen. ? En let wel, ik ben niet begonnen met tijdstraffen om te rekenen naar geld. Ik begrijp ook niet zo goed wat dat voor zin heeft. Taakstraffen kun je ook op zaterdag-zondag- en avond doen, dus, zonder dat je inkomen er onder te lijden heeft. Waarmee ik nogmaals wil zeggen, zinloze opsomming van kosten in uren. Maar daar was je gelet op je reactie zelf ook wel achter....denk ik!!

6-12-2018
riemersma uit Dokkum

Marcoaxe: Valt er met jou in discussie te gaan in "het echte leven"? Zomaar een vraagje.

6-12-2018
elcapitan uit Drachten

Och, och, laat maar. Weer een ander geval erbij. Stop daar nu eens mee man. En dan ook nog zielig doen als er stukken van je verwijderd worden. Dat doen ze niet zomaar. Voor mij einde discussie, nou ja, discussie?

6-12-2018
elcapitan uit Drachten

Ik wil toch nog even een opmerking plaatsen waarbij heel duidelijk wordt dat Dhr. Marco niet leest wat er geschreven wordt, kennelijk niet in de gaten heeft dat hetgeen ik schrijf een knip en plakwerk vanuit zijn management is, en boven de 60m tijdsduur staat. Nu weet een kind van 8 dat tijdsduur geen meters zijn. Wellicht lezen die dus beter. m.a.w. LEZEN!!!

tijdsduur
De tijdsduur is de tijd die iets duurt of geduurd heeft, of de tijd die ergens voor nodig is.

6-12-2018
marcoaxe uit Houtigehage

https://taaladvies.net/taal/advies/tekst/20/symbolen_voor_grootheden_en_eenheden_algemeen/

Geef nu es je eigen domme fouten toe.
Thuis is het mischien zo ;
Er zijn 2 regels ;

Regel 1 ; ( Elcapitan ) heeft altijd gelijk.
Regel 2 : Als ( Elcapitan) toch blijkt dat ie ongelijk heeft , dan treed regel 1 in werking.

Hier gaat hij met de 6 m toch echt de mist in.
Zelfs een kleuter ziet dat. :)))))

En toch begint ie iedere keer zelf de discussie.

6-12-2018
elcapitan uit Drachten

Ja toch, het is 60 en geen 6 Zelfs dat ontgaat je.??

7-12-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Elcapitan ; of je nu 60 m (meter) zegt of ik 6.
Minuten zijn het dan nog lang niet!! hahaha
En dat ontgaat jou! :))))))

7-12-2018
elcapitan uit Drachten

https://www.123boekingen.nl/djs/dave-roelvink/2698/

Komt hij weer met zijn linkje, man je leest niets en merkt daardoor ook niets op. Lees je wel dat ik schrijf dat dit een knip en plaksel van zijn managemet is? En dat er TIJDSDUUR bij staat, staat dit ook bij lengtematen? Lees het linkje van mij maar even. Wellicht dat je dat management dan even moet schrijven en niet spijkers op laag water gaan zoeken als je volledig in het ongelijk wordt gezet. Om vervolgens (wederom) het onderwerp los te laten en gaat proberen met dit soort futiliteiten de aandacht op je domheid af te wenden. Geen wonder dat zoals ik nu ook weer zie, je reacties met enige regelmaat worden verwijderd!
Dit laatste juich ik in dit geval alleen maar toe.

8-12-2018
marcoaxe uit Houtigehage

En jij komt ook met een linkje. Linkjes verduidelijken niet wat ik denk ,maar hoe iets zit. Het onderbouwd!
Maar wie plakt en knipt maar wat?
De ene keer heb jij het over meters als je een tijdsduur wil aanduiden. De andere keer noem je 'managemet ' ,terwijl je (vermoed ik) iets anders bedoeld .
Nu ben ik weer , volgens elcapitan, aan het spijkers op laag water aan het zoeken.
Bewijs eerst es dat ik , wat jij beweerd , dat ik dat geschreven heb!
Waar laat ik het onderwerp los? Laat zien aan de hand van tijdstippen dat ik dat hier doe!
Wat ik wel aangaf dat je zelf bij tijdsduur zelf met lengtes begon!!!! Dus wie is nu dom?
Tevens maakte je bekent dat je niet meer met mij in discussie zou gaan . Dus wie liegt?

8-12-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Maar het feit blijft dat als men wat van de kantlijn roept dat je dan 240 uur taakstraf krijgt , terwijl we in Nederland Jurisprudentie kennen. https://www.das.nl/juridische-informatie/alles-over-het-recht-in-nederland/verschillende-soorten-recht/rechtsbronnen/jurisprudentie-rechterlijke-uitspraken
De rechter moet bij zijn uitspraak naar soortgelijke uitspraken kijken.
Nu kennen we de Turken die tegen het verkeer ingingen op de brug. OM deed niks en politie ook niet.
Nu zien we Roelvink ; hoge snelheid , roekeloos rijden , dronken , en agressie bij aanhouden. Wat krijgen deze?
We zien bij het Dug-out eis ,maar 5000 euro , terwijl ;verwijt de vereniging ‘aanmerkelijke onvoorzichtigheid, onachtzaamheid en nalatigheid’.
We zien vele male erger ,met minder weg komen.
Om respect te krijgen en te kunnen spreken hoort de rechtsgang met 1 regel te komen. Gelijke monniken , gelijke kappen.
Mischien es onderbouwen als ik niet bij het onderwerp blijft! Dat gebeurd niet!

8-12-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Kijk als de PVV zegt dat de personen eigenlijk een lintje verdienen , dan zeggen ze niet dat ze er ook 1 kunnen krijgen.
Ze weten ook wel dat mensen met een strafblad dit niet kunnen krijgen. Maar theoretisch zou zoiets moeten kunnen.
Kijk als mensen met bv in hun dagelijkse functie abortus en euthanasie uitvoeren , dan doen ze iets ergers ( gezien Gods Woord) , dan de wegbolkeren. Ziuj plegen volgens Gods Woord ; Moord! ( met voorbedachte raden.)

Als men het woord respect hierop toe zou loslaten ......kent men totaal geen respect voor God die leven geeft en zelf neemt als het hem of haar tijd is!

12-12-2018

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan