Forse crash op Trekwei bij Westergeest
Publicatie: 21 juli 2018, 11.01 uur
Reacties
.....met 60 kmph lukt dat niet!
Kom er regelmatig langs op de fiets. En ik kan jullie vertellen daar word goed hard gereden.
Als je met 60 km/u op zo’n dukdalf klapt vraag je niet om nog èèn hoor. Ze hebben die weg naar mijn mening nog gevaarlijker gemaakt dan dat ie al was.
Dukdalven hearre yn it wetter te stean, net op e dyk.
Klopt Sjefspecial het is nog gevaarlijker geworden daar; het schetst mijn verwondering dat er nog steeds fietsers op de baan komen, met gevaar voor eigen leven. Boerke heeft gelijk zet die palen in het water.
Die rij je niet zomaar eruit. Combinatie van niet goed opletten en te hard rijden.
Haast hoort nu eenmaal het Nederlandse rijden......
Echt levensgevaarlijk die dingen...
Tis wachten op het volgende slachtoffer....
Op de weg blijven gebeurt zoiets niet
Jochem, ken je deze weg wel? Die k**palen staan óp de weg!
Niks mis met die palen
Kom er elke dag langs
Gewoon snelheid aanpassen
1 grote hindernis baan die trekweg. Ik zou de staat aanklagen om zulke gevaarlijke palen op!! de weg te plaatsen.
Snelheid lijkt mij inderdaad sneller dan 60. Maar een bloedproef wordt meestal niet afgenomen als er geen aanleiding voor is. Beterschap voor de bestuurder/ster.
Wordt altijd getest op alcohol deze persoon zal wel niet in staat zijn anders dan een bloedproef. En ja die weg is klote net zoals de gemiddelde fietser die regels aan hun laars lappen. Sterkte voor iedereen die hierbij betrokken raakte
Als je als bestuurder die palen niet ziet staan. .......?
De palen zijn lastig,maar deze zijn bedoeld om de snelheid eruit te halen.
Na aanleiding van een aantal dodelijke ongelukken is de Trekweg destijds aangepast.
Volgens mij zijn er sindsdien geen dodelijke slachtoffers meer te betreuren geweest.
Dus de palen werken. Ze zijn groot genoeg en duidelijk zichtbaar. Onderzoek zal moeten uitwijzen waardoor dit ongeval is ontstaan.
Aantal mogelijke oorzaken : uitwijken voor tegenligger/ dier, mobieltje, verblind door de zon etc,etc.
Jo kinne fansels ek FIA de Sintrale As gean, gjin pralen en 100 derfoar.
Deze palen moeten verwijderd worden. Vaak meegemaakt dat ik zelf netjes aan de kant rijd en dan komt er een tegenstander die onzeker is en te veel naar links rijdt. Vooral bij donker is het ook levensgevaarlijk. Ze moeten de trekweg ook verbieden voor fietsers. Veel te gevaarlijk.
Vreemde gedachtengang Moniek, om je medeweggebruikers als tegenstander te zien ;-)
Zonnesteek; tegenligger pffff
Besmeurd met accuzuur ?? ja ik tink het ek joh
Verderop - volgens mij richting Dokkum - staan deze palen ook. Maar daar staan ze náást de weg. Als je daar langs kwam, verwacht je ze bij de volgende - soortgelijke - situatie niet ineens deze palen óp de weg. In ieder geval, ze werken: de snelheid is uit het voertuig.
Heb me er over verbaasd dat er nooit eerder ongelukken gebeurd zijn. Vooral met mensen die hier niet vandaan komen. Wie zet nu dukdalfs op wegen. Kruising Westergeest Trekweg Triemen, elke week glas op de weg en scheve paaltjes. Welke idioot dat bedacht heeft woont hier niet. Een ergernis. Kom er dagelijks langs, dagelijks een ergernis, geclaxonneerd, wachten, kortom, totale faal.
Heel veel sterkte voor slachtoffer en zijn naasten
Met 60 km per uur rij je zo'n paal er wel uit hoor en dat is maar goed ook .oorzaak blijft natuurlijk gissen. Gevalletje even Apeldoorn bellen!
wat heeft WERF altijd met fietsers volgens mij gaat dit over een AUTO
Wie deze paal op de weg niet ziet, is een gevaar voor de mede weg gebruiker . Stel als hier iemand fietst of had gelopen
Ligt een race luchtfilter op het dak, dat zegt al genoeg...
Hardhandige afstraffing daar, als je iets van de weg raakt.
@qqqqqqqqqq
"Heb me er over verbaasd ..."
Mss zijn dat mensen die er juist wél rekening mee houden #waarom die palen er destijds op deze "60 km weg" zijn aangebracht !!
Nog nooit gehoord van verkeersremmende maatregelen ?! Ja en als je in een bepaalde staat verkeerd ..... moet je dus echt niet langs palen enzo gaan rijden. ;-)
Die palen er zo nel mogelijk er weer uit
In 10 jaar tijd bewijzen de palen dagelijks hun nut. Één keer rijdt er iemand frontaal tegenaan en de dingen moeten weggen. Bij sommigen hierboven is de droogte ook al in de hersenpan geslagen.
Interessant dat - wanneer je de redactie fouten in de tekst meldt - deze reactie zonder blikken of blozen verwijderd wordt, maar de fouten in het artikel blijven staan. ‘Besmeuren’ is het insmeren van een goed met een of ander middel. De geparkeerde auto’s zijn niet besmeurd maar geraakt door rondvliegend accuzuur: dat is een wezenlijk verschil. Anders moet er ook nog iemand gezocht worden wegens vandalisme.
Feitelijk: de palen werken. De snelheid is (definitief) uit de auto.
@moniek omdat auto's te hard rijden fietsers verbieden. Gewoon dagelijks paar uur staan te controleren op snelheid denk dat velen dan wel na enkele prenten per week of zelfs per dag hun snelheid wel wat aanpassen en is voor oom agent met dit mooie weer volgens mij ook geen straf om daar te staan.
Wat betreft de palen, rijdt zo nu en dan zelf ook opzettelijk wat verder na links(midden) daar, zodat een wat bredere wagen van de andere kant moet stoppen, zij hebben hindernis op de weg dus behoren te wachten als men er niet langs kan. Ipv dat het een kwestie van net niet, net wel wordt.
Wacht zelf ook wel even in de omgekeerde situatie, die paar tellen later op plaats van bestemming overleven we ook wel weer.
@melaniatrump
Volledig terecht dat uw reacties verwijderd worden, u verkondigd namelijk onzin.
Besmeuren is het bedoezelen of bevlekken van iets of iemand.
Deze term wordt in deze tekst op een juiste manier gebruikt.
Wat betreft uw klaagzang ten aanzien van de brandweer, waar ook al meerdere berichten van u zijn verwijderd.
Het is wel degelijk de taak van perschef van de brandweer om persberichten te sturen. Hij/zij kan daarbij kiezen uit verschillende media waarvan Facebook er een is.
Oja Heldere? Wie heeft hier dan de auto’s besmeurd? De botsende auto? Of de paal? Of de bestuurder? Zeg het maar. Raken door rondvliegend goed is weldegelijk iets anders, anders kun je ook zeggen: de regen heeft mijn fiets besmeurd, nu is hij nat. Dat doe je ook niet dus slaat het nergens op.
Ten aanzien van persvoorlichters bij de brandweer: typisch de Eerste Wet van Parkinson aan het werk: de taak dijt uit tot de tijd die voor de klus gesteld is gevuld is. In welke hoedanigheid levert een bericht op Facebook namelijk een bijdrage aan de business case van de brandweer? Juist: geen! Daarom kun je vraagtekens plaatsen bij de noodzaak van zulke berichten. Ik pleit er trouwens enkel voor dat Facebook teveel in onze samenleving aanwezig is, dat medium is voor dergelijke zaken helemaal niet nodig. Als je dat niet in kunt zien ben je reeds reddeloos verloren, echter wel door je eigen (gebrek aan) intelligentie.
Auto raakt paal discussie hahahaha..
Melaniatrump, het is de bestuurder die de geparkeerde auto’s heeft besmeurd. Doordat de bestuurder met zijn auto tegen de paal botste, raakten de geparkeerde auto’s besmeurd met accuzuur. Kennelijk behoort het niet tot uw woordenschat.
Er zijn genoeg redenen te bedenken hoe Facebook kan bijdragen aan de business case van de brandweer, voorlichting is daar een mooi voorbeeld van. Hoewel u en ik dit medium wellicht niet gebruiken, er zijn miljoenen mensen die dat wel doen. Ik verwacht echter wel dat het gebruik van Facebook de komende jaren drastisch zal dalen, dat is eerder met soortgelijke sites ook gebeurd.
@melania; Waar jij je wel niet druk om kan maken... Het is warm. Laten we het daar maar op houden.
liever dat ie op een paal is geknald dan op een fietser, want die zijn in het verleden al vaak genoeg slachtoffer geweest. Die palen zijn een uitkomst. En idd zijn er sinds de aanpassing van de trekweg beduidend minder ongelukken gebeurd.
ze moeten de trekweg afsluiten voor auto's en juist de fietsers daar laten fietsen.
Sjonge, wat weet iedereen het goed...
Geloof tegen woordig dat ze liever hebben dat niemand in auto stapt.
Bloembakken in kollumerpomp.
Voor milieu ook niet goed dan 60 dan weer 50 dan weer 30.
Waarom denk je dat ze elders 130 mogen verbruikt auto meer spekken we de staatskas.
Sterkte voor de bestuurder.
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan