Account
Logo
Zoeken
5.4 °C

Te weinig mensen voor textielsorteercentrum

Publicatie: 8 maart 2018, 22.13 uur

Reacties

renegade uit Dokkum

ik citeer "Het gaat om onbetaald werk met behoud van uitkering.".. het is schandalig dat deze constructies worden bedacht door lieden die zelf 2 keer modaal of meer verdienen.
Ga er zelf aan de slag!
Om nog maar te zwijgen over concurrentievervalsing!

9-3-2018
tube1965 uit Drachten

Ben het wel een beetje met je eens renegade.maar er zijn ook mensen die geen zin hebben om te werken en gewoon lekker uit de staats ruif vreten

9-3-2018
jankees uit Drachten

@renegade; Het gaat om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Met andere woorden, deze mensen zullen niet snel in een "normaal" bedrijf aan de slag kunnen gaan doordat ze bijvoorbeeld geen snelheid van werken hebben. Dan kom je of bij een Caparis o.i.d. (maar dit wordt door de overheid op dit moment ook sterk uitgekleed) of bij dit soort bedrijven. Op zich alleen maar goed. Anders zitten de mensen thuis. Nu hebben ze ritme. Ik had echter verwacht dat men sneller aan mensen zou kunnen komen mede doordat de overheid sterk beknibbelt op de sociale werkplaatsen.

In mijn ogen is het dus net iets anders en niet zoals Renegade schrijft. Hoe het in de praktijk uitpakt weet ik niet. Ook in dit soort werkgelegenheidsprojecten zijn boeven te vinden (ik noem een De Vreeze, oud caparis directeur).

9-3-2018
ovj uit Drachten

Er moet veel geld verdiend worden over de rug van mensen die het al zwaar genoeg hebben in deze maatschappij

9-3-2018
advertentie

ambachtschool uit Hantumeruitburen

@jankees uit Drachten | 09-03-18 | 08:06
Ik citeer: "Ook in dit soort werkgelegenheidsprojecten zijn boeven te vinden (ik noem een De Vreeze, oud caparis directeur)". Uw reactie is erg aanmatigend van toon. Gaarne uw stelling van "De Vreeze is een boef" kort omschrijven aub. Weleens van laster gehoord?

9-3-2018
oka uit Dokkum

de wissel word in meerdere dingen gesteund door de gemeente
een goed doel waar het verdiende geld heen gaat is er inmiddels ook niet meer
het pand waar de kleding sortering in zit heeft ook drie en halve ton gekost ,dit zal ook terugverdiend moeten worden .
de fugelpits hoor je niet klagen die draaien geweldig .
en dit zonder enige hulp van de gemeente het kan dus wel.
mischien moeten ze eens wat aan de grote lonen van sommige mensen doen bij de wissel, dan kunnen de vrijwilligers ook een kleine vergoeding krijgen.
want het werken voor je uitkering is voledig doorgeslagen in nederland.

9-3-2018
vrijfriesland uit Damwâld

Werken met behulp van een bijstanduitkering leuk en aardig allemaal,maar dat motiveert die groepen niet echt.Er zijn veel mensen in de bijstand die graag aan het werk willen en als je dan voor de bijstand moet werken dan kunnen ze je net zo goed via een uitzendburom laten werken,want ze willen je toch zo snel mogelijk uit de bijstand halen.Werk is werk en dat moet dan goed beloont worden en niet door die participatiewet.En die kleine groep die echt niet wil werken gewoon korte op hun uitkering,maar dat moge ze ook maar 3 maanden doen.

9-3-2018
flinder uit Kollum

Is het niet normaal om voor je inkomen te werken?.... ik vind dit een heel goed idee. Laat iedereen met een uitkering op deze manier wat gaan doen en nee dit is geen onbetaald werk je houd je uitkering

9-3-2018
sasje uit Drachten

Als je wilt kun je heel gemakkelijk,zonder juridisch gedoe,mensen verplichten daar te gaan werken. Iedereen in de bijstand moet werk accepteren ,zelfs als dat niet betaald wordt ,maar de opbrengst naar de gemeenten gaat. Of je nu tussen de vieze kleren van een ander zit te graaien of niet,je moet. En niet 3 maanden gekort zoals hierboven omschreven...je kunt je uitkering kwijtraken. Werkverschaffing heette dat vroeger.

9-3-2018
vrijfriesland uit Damwâld

Beste flinder het is normaal om te werken maar wel voor een goed loon,niet voor 36 urige werkweek met behulp van een bijstanduitkering van maar 960 euro.Je werkt 32/40 uur per week voor maar 960 euro in de maand,slavernij is het die mensen op het kantoor lachen hun dood.Kijk daar hebben we weer 1 die voor een appel en ei staat te werken,ja zulke lui die kosten niks en daar zijn die ambtenaren maar al te blij mee.Wel werken maar het mag niks kosten.

9-3-2018
pykstra uit Drachten

Uit de bijstand en gewoon betalen, dan komen ze wel.

9-3-2018
denkgoedna uit Surhuizum

@vrijfriesland, is het dan óók normaal om niet te werken, en €960 te ontvangen waar een ander wél voor gewerkt heeft?
Denk dat afdragen voor iemands uitkering, terwijl deze zelf ook zou kunnen werken een plaag is in deze maatschappij. We gaan prat op onze rechten, en "vergeten" onze plichten.
Er lopen te veel uitvreters rond in deze maatschappij, en volgens mij zijn dat niet de lachers in de kantoren.

9-3-2018
vrijfriesland uit Damwâld

Ja maar als de mensen van de socialedienst de mensen met een bijstanduitkering via een partcipatiewet aan het werk zetten met behulp van uitkering,dan zeg ik op mijn beurt ik moet werken oke prima maar dan via een uitzendburo of loonlijst of is het ook maar voor een half jaar.Want ze willen je toch aan het werk hebben en uit de bijstand houden,want werk is werk en moet goed beloont worden.

9-3-2018
jochum uit Burgum

Vrijfriesland.pas maar op straks word je gekort op je uitkering.

9-3-2018
advertentie

eelze2 uit Drachten

jankees : 25 jaar gewerkt, HBO, opeens afstand tot de arbeidsmarkt.
Weet je waarom ? Omdat dan de ESF-subsidie ruif open gaat !! Mij mankeerde echt niks, ik kwam uit buitenland terug, daarom geen WW rechten en dus bijstand. En dus die afstand....

9-3-2018
eelze2 uit Drachten

denkgoedna : dus AOW, WW, ZW ook maar afschaffen ?
denk eens echt goed na !
PW is deel van ons sociale stelsel, waar steeds meer een beroep op gedaan gaat worden door verkorte WW en een arbeidsmarkt die liever een jonge Pool heeft dan een 45 jarige Nederlander.

9-3-2018
diuwer uit Boornbergum

er zijn dr genoeg die liever niet werken

9-3-2018
sasje uit Drachten

Als je wilt kun je heel gemakkelijk,zonder juridisch gedoe,mensen verplichten daar te gaan werken. Iedereen in de bijstand moet werk accepteren ,zelfs als dat niet betaald wordt ,maar de opbrengst naar de gemeenten gaat. Of je nu tussen de vieze kleren van een ander zit te graaien of niet,je moet. En niet 3 maanden gekort zoals hierboven omschreven...je kunt je uitkering kwijtraken. Werkverschaffing heette dat vroeger.

9-3-2018
user66 uit Dokkum

Waarom kiezen ze voor werken met behoud van uitkering altijd van dat monotone werk uit? Daar worden mensen niet beter van, eerder slechter. Als je mensen echt wil helpen om uit een uitkering te komen, laat ze dan iets doen dat boeiend is en goed voor hun zelfvertrouwen en gezondheid. En werken kost geld, dus geef mensen die met behoud van uitkering werken daar dan ook iets extra's voor, zodat je representatief aan het werk kan en niet je financiele situaties nog meer moet laten verslechteren, omdat je extra geld moet uitgeven om het werk met behoud v uitkering te kunnen doen.

9-3-2018
eelze2 uit Drachten

diuwer en jij werkt ook voor 900 Euro in de maand ? Geen arbeidsongevallen verzekering, geen CAO, geen vakantiedagen (want die heeft de bijstand immers niet).
In Nederland is het minimumloon in de wet opgenomen! De grootste ontduiker is de overheid. Triest dat sommige mensen dit nog goedkeuren ook nog. Waaronder de diverse (alle) linkse politieke partijen. Als het in eigen belang (gemeentebelang) is dan zin de principes ook weg op links.

9-3-2018
scoozz uit Dokkum

Je hebt noodgedwongen een uitkering omdat er geen werk is of je tijdelijk niet aan het werk kunt. Zodra er werk is en je kunt weer werken wil je -net als iedereen- beloond worden en dus een LOON krijgen. Werken voor je uitkering is bedacht voor de grote graaiers die altijd maar meer willen over de rug van diegenen die het al zwaar genoeg hebben.
Dan is er een nog een clubje die het vertikt om te werken, die mogen ze van mij alles wat ze hebben afpakken.

9-3-2018
denkgoedna uit Surhuizum

@ezel2, Denk dat afdragen voor iemands uitkering, terwijl deze zelf ook zou kunnen werken een plaag is in deze maatschappij.

Misschien eerst goed lezen en dan reageren?

9-3-2018
eelze2 uit Drachten

denkgoedna : mij een ezel noemen zegt veel over jou.
Redactie : graag optreden !

Inhoudelijk : iemand die in WW of AOW zit kan ook werken, dus je wilt WW en AOW ook maar afschaffen. Ik lees wat je schrijft.

9-3-2018
banjer uit Kollum

De bedenkers van deze zaken worden er alleen maar beter van hoor. Die zijn niet vrijwillig bezig.

9-3-2018
denkgoedna uit Surhuizum

@eelze2, noemde ik jou ezel, of voelde jij je aangesproken ?. Jij leest wat ik schrijf, maar begrijpt het waarschijnlijk niet. Ik schreef niet dat WW en/of AOW afgeschaft zouden moeten worden, mocht jij dat er wel lezen dan wordt het tijd voor Hans Anders.

9-3-2018
oerterper uit Dokkum

Goeie zaak .
Laat die uitkeringstrekkers maar werken ,als ze eenmaal de smaak te pakken hebben en het ritme van vroeg opstaan weten ze ook de reden waarom ze leven .
Iedereen moet werken voor zijn inkomen ,voor niets gaat alleen de zon op .
Aan de slag !

10-3-2018
oerterper uit Dokkum

Goeie zaak .
Laat die uitkeringstrekkers maar werken ,als ze eenmaal de smaak te pakken hebben en het ritme van vroeg opstaan weten ze ook de reden waarom ze leven .
Iedereen moet werken voor zijn inkomen ,voor niets gaat alleen de zon op .
Aan de slag !

10-3-2018
lutzen uit Buitenpost

Mensen genoeg in het AZC!!!!!

10-3-2018
flinder uit Kollum

@vrijfiesland kijk niet naar een ander! Wat een ander verdient heeft diegene zelf voor gewerkt en geleerd.
Ikzelf heb het bijna 2 jaar met 900 moeten doen...ja dat lees je goed,minder dan bijstand als alleenstaande moeder! ik vertik van de bijstand te profiteren. In de bijstand hebben ze het nog veel te goed! Vrijstellingen...opleidings die worden betaald en waar niks mee gedaan wordt..en dan kunnen ze ook nog auto rijden... Ik vind werken geen slavernij maar het verdienen van eigen kost! Iedereen in de bijstand die werken kan zal dat moeten gaan doen, zo niet korte metten maken. Voor als het niet anders kan is de bijstand een mooie oplossing maar niet voor een langdurige vakantie....werken is gezond! En voor je eigen en gezin zorgen ook!

10-3-2018
vrijfriesland uit Damwâld

Niet helemaal waar flinder ik kijk wel naar andere mensen.ik zelf werk al meer dan 27 jaar in de bouw,maar paar mensen om me heen werken ongeveer 4 jaren 36 urige werkweek bij de N.E.F in kollum met behoud van uitkering.Ze willen nu onderhand wel contract van N.E.F gewoon in loon dienst.Maar dat kan niet van de sociale dienst zo werkt het niet zeggen ze.4 jaren werken dan uit de bijstand en aannemen bij de nef in loondienst,maar nee dit is de goed koper manier.En dan zegen ze ook nog we willen je zo snel mogelijk aan het werk helpen en uit de bijstand halen terwijl ja aan het werk bent met behoud van uitkering,en je hoort ze daar nooit weer over.Ik vind het waardeloos hoe ze daar met mensen omgaan.

10-3-2018
datbenikhoor uit Harkema

Nou maar lekker aan het werk allen! Zo houden wij werkende misschien ook eens het loon over wat wij verdienen. Hoe kun je zeggen dat je iets verdient als je in de bijstand zit? Als je in een land wat verder weg had gezeten had je met dezelfde instelling nu uit de containers kunnen graaien. Werk voor jezelf en je gezin en profiteer niet van een ander.

10-3-2018
sasje uit Drachten

Eelze2 : je hebt helemaal gelijk als je het hebt over de arbeidsvoorwaarden. Bovendien holt iemand in de bijstand die gratis werkt ( met behoud van uitkering)de lonen van diegenen die wel werken uit. Maar je hebt het mis als je zegt dat linkse partijen dit goed vinden. Het is een uitvinding van de VVD en de PVV ,CDA en D66 vinden het prima. Onder deze partijen zitten veel werkgevers en ondernemers en deze komen op deze manier aan gratis krachten.

10-3-2018
dorpsbewoner uit Anjum

De fik erin! Is er niemand meer nodig. Klaar!!

11-3-2018
dolores uit Burdaard

Elke kringloopwinkel draait op subsidies voor afval, tewerkgestelden, zgn. goede doelen, milieugeblaat, taakgestraften die in de bak horen, zieke mensen die uitgekotst zijn door het UWV en hun voormalige bazen, dus in de bijstand belanden via een korte WW, en ALLE bazen van ALLE kringloopwinkels verdienen uitmuntend: Dààr moet de fik in!

11-3-2018
heiisblij uit Harkema

Werken voor niks noem ik het.
Ik heb 14 jaar gewerkt nostop
En zou dit werk nooit accepteren
Veel succes

12-3-2018
sasje uit Drachten

Eelze2 : je hebt helemaal gelijk als je het hebt over de arbeidsvoorwaarden. Bovendien holt iemand in de bijstand die gratis werkt ( met behoud van uitkering)de lonen van diegenen die wel werken uit. Maar je hebt het mis als je zegt dat linkse partijen dit goed vinden. Het is een uitvinding van de VVD en de PVV ,CDA en D66 vinden het prima. Onder deze partijen zitten veel werkgevers en ondernemers en deze komen op deze manier aan gratis krachten.

13-3-2018

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan