Account
Logo
Zoeken
7 °C

'Alleen schreeuwers op Facebook willen koopzondag'

Publicatie: 8 januari 2017, 12.30 uur

Reacties

kalasjnikov uit Drachten

Dat is dus de reden waarom van der Horst nooit verder zal komen dan zijn "eigen" lokale dingetjes. Deze meneer schreeuwt zelf hoog van de daken maar luistert alleen naar zichzelf

8-1-2017
hufterproof uit Drachten

Juist Jos van der Horst dat zijn woorden waar we wat mee kunnen nu nog uitvoeren a.u.b.
Koopzondag hoeft niet daar hebben we al 6 dagen voor!!
En die zorgpremie? laten we daar wat aan doen, die die is abnormaal hoog, logisch dat er zoveel armoede is en komt.
En doe dan ook wat aan al die huurverhogingen, die kan na zovele jaren dat die omhoog zijn gaan toch ook wel weer eens naar beneden?

8-1-2017
stien147 uit Drachten

Helemaal mee eens als positief meedenkende burger !!.

8-1-2017
age uit Uithuizen

Een herinnering van een oud Drachtster.
Ooit lang geleden, in de vorige eeuw,
moest de gemeenteraad ook beslissen over wel of geen koopzondag in Drachten. Ook toen waren de meningen verdeeld en waren er felle discussies.
Ik meen me te herinneren dat Gereformeerd dominee Talsma toen fel tegen koopzondagen was,net als (moeten?) werken op zondag bij Philips?
Het ging hem vlgs mij niet alleen om geloofsredenen, maar hij was ook tegen een maatschappij waar het werken, werken, werken centraal stond.
Onthaasten ! ds Talsma was een profeet!
De koopzondag is toen verworpen door een kleine meerderheid van de gemeenteraad.
Vlgs mij is er toen voor de uiteindelijke stemming nog even geschorst, waarna de SP ook tegen stemde?

Ik hoef zelf niet zo nodig te winkelen op zondag, nou vooruit pakje shag, maar wat mij betreft mogen winkels op zondag open als een meerderheid, of zelfs een minderheid! dat wil..

Ik wens u allen een fijne zondag met voldoende onthaastingstijd!

8-1-2017
advertentie

pienter uit Burgum

Oooo wat is het toch wat.op zondag niet werken
Oke.nou ten eerste.vliegtuigen uit de lucht.koks in ziekenhuizen werken op zondag ook maar naar huis.thank stations langs de snelweg dicht.mensen die germalendienst hebben op zondag
Ook maar naar huis.schepen op zee niet varen.dat zijn de crhisten niet werken hoor.maar als ze zelf op zondag zitte te vrete in restaurant.dan is het wat anders.want dan mag het.wat zijn ze toch hypocriet

8-1-2017
nordeney uit De Knipe

Als je als winkelier mee wilt doen, en het hoofd boven water wilt houden, moet je wel mee doen.
Niet dat er veel winstmarges zijn, want de mensen die zondag komen, komen zaterdag niet.1

8-1-2017
kalasjnikov uit Drachten

In heel Nederland zijn straks de winkels open op zondag behalve in Smallingerland hahaha wat een gozer. Maarrrrrrrrrr! Negatieve aandacht is OOK AANDACHT

8-1-2017
tlelens uit Koufurderrige

Josje, voormalig vakkenvuller bij poiesz in Heerenveen! Jij weet wat de mensen bezig houdt? Dat weet jij niet! Wat veel mensen bezig houdt dat is hoe jij je ambtenaren instrueert om ouderen en gehandicapten zoveel mogelijk zorg en uren af te pakken! Dat houdt mensen bezig. Over schreeuwers gesproken. Watbheb jij tot nu toe dan gepresteerd in Smallingerland dan een lintje doorknippen en op laarzen door drek te lopen om zogenaamd een paal te slaan. Jij beschouwd de burgers die een koopzondag willen als tokkies? Schaam je Joske. Want de SP scoort nogal onder de laag opgeleiden! Bij de volgende verkiezingen komt er zeker een koopzondag behalve dat weer christengekkies het college bemannen. Jouw partijtje is nu al uitgerangeerd want jij en je partijtje worden geniveleerd! Liever vandaag dan morgen!

8-1-2017
cheese uit Ureterp

Als er zo nodig een koopzondag moet komen waarom dan maar niet direct alle bedrijven open op zondag en zaterdag? Weg met het weekend voor iedereen !

8-1-2017
dochter uit Drachten

Wie heeft tegenwoordig nog geld om door de week of op zondag te kopen??????
Ik niet tenminste.

8-1-2017
dubbelfrisss uit Drachten

Nou ben ik zelf niet echt een groot voorstander van de koopzondag, ookal heb ik er ook niets op tegen, maar deze denigrerende opmerkingen van zo'n man komt op mij juist erg schreeuwerig over, deze man blaast nogal hoog van de toren en geeft een duidelijk beeld weer van hoever de gevestigde orde eigenlijk van het volk zit, ze strijken maar ons belasting geld op, ze roepen maar klakkeloos dingen die voortkomen uit hun eigen hersenspinsels en hebben klaarblijkelijk geen flauw benul van wat er onder het "klootjes-volk" leeft. Deze kansloze schreeuwer is wat bij betreft al afgeschreven !

8-1-2017
repelsteel uit De Westereen

laat ze zelf maar werken op zondag
dan kunnen ze wat beters bedenken dan nu
sp heeft gelijk
en wie koopt tegenwoordig nog wat
geld gaat naar de zorgverzekeraars en de eigen bijdrage
medicijnen tegenwoordig ook goedkope troep
vroeger als je ziek was kreeg je wat goeds van de dokter was je zomaar weer beter
troep van nu word je alleen maar zieker van
met zoveel bijwerkingen

8-1-2017
phlox uit Twijzelerheide

Het is toch wat dat anno 2017 volwassen mensen nog tegen andere volwassen willen vertellen dat ze op zondag hun winkel niet open mogen doen omdat dat niet mag van een onzichtbare tovenaar in de hemel.
Voor mijn part geloof je in kabouters, maar laat andere mensen daar buiten, aub.

8-1-2017
kalasjnikov uit Drachten

Net nog ff lekker naar de AH in Gorredijk geweest. Lekker ff voor een bankje boodschappen gedaan. Dikke prima!

8-1-2017
advertentie

kollumerkat1800 uit Kollum

waar een klein dorp als Kollum groot in kan zijn m.iv. vandaag alle winkels open op zondag

8-1-2017
silveredition uit Drachten

Misschien gaan de volgende gemeenteraads verkiezingen wel over iets heel onverwachts meneer van der Horst, misschien wel over het verkwanselen van gemeenschapsgeld door zogenaamde (totaal overbodige) deskundigen en specialisten voor kapitalen in te huren en misschien paseren de mensenrechten ook nog wel de revue.
Josje, Europa en big brother is watching you!

8-1-2017
teuske uit Drachten

ben net wezen wandelen in drachten en het is een dooie boel. donderdagavond was ook al niks. en ik denk dat al die schreeuwers er op zondag ook niet zullen zijn.

8-1-2017
niek uit Drachten

Laten we elkaar in 2017 nu eens respectvol benaderen en dan te beginnen bij dhr. v/d Host die vindt dat mensen die zondags de winkels open willen zien "schreeuwers"zijn. Hij moet zich realiseren dat hij een voorbeeld functie heeft. als hij zijn eventuele potenti

8-1-2017
suameerder uit Sumar

Helemaal mee eens v.d.Horst...de mensen hebben tegenwoordig 6 dagen in de week tijd om boodschappen e.d. te halen van 9-21 meestal warom dan ook nog op zondag.....Ze hebben niet meer te besteden dan voorheen het verplaatst zich dan alleen maar.... zelf ook bij NW gewerkt en wou ook niet graag 7dagen in de week beschikbaar zijn..

8-1-2017
integra uit Gorredijk

Ik ben maar wat blij met de winkels open op zondag....
Ik werk vaak van maandag tot en met zaterdag, vertrek om 8uur van huis, ben na 22.00uur weer thuis.... Blijft enkel zondag over! Er moeten toch boodschappen komen...

8-1-2017
hendrik2 uit Aldeboarn

die jos van der horst of sp krijgt mijn stem niet of nooit..Wat heeft hij ooit gepresteerd dan lintjes Door knippen!!!!

8-1-2017
stormrots uit Drachten

Ze kunnen beter zijn haar eens afknippen misschien dat ie dan zijn verstand terug krijgt SP wat een walgelijke partij met zulke uitspraken

8-1-2017
moppie3669 uit Drachten

Zo, net even de wekelijkse boodschappen gehaald, in Leek. Kwam nog aardig wat Friezen tegen daar. Overigens is het ook fijn winkelen in Grou of Leeuwarden op zondag, en tegenwoordig ook in Burgum. Tot volgende week maar weer!

8-1-2017
depeinder uit Opeinde

Al die schreeuwen om een koopzondag.
Werken niet in een winkel.

8-1-2017
stdcynisch uit Drachten

"Jos van der Horst is ervan overtuigd dat een meerderheid in de gemeente tegen een koopzondag is." - Als Josje dat zo zeker weet zou hij ook zo mans moeten zijn om even een bindend referendum uit te schrijven.

8-1-2017
hammehosuutdokkum uit Ealsum

Sociaal Media Schreeuwers hahahahaha.

8-1-2017
brainder uit Drachten

Tot zover mijn stem op hem de volgende keer.
Doe maar eens een referendum, maar dat durft hij niet. Hij weet dat hij fout zit.

8-1-2017
tlelens uit Koufurderrige

De peinder@ hieft ook niet. Iedere winkel werkt maar met 1 of 2 vaste personeelsleden. De rest zijn oproepkrachten. En ik kan je verzekeren dat ze staan te trappelen om zondags te gaan werken. Een extra centje is deze tijd is nooit weg he. Maar schreeuwers zoals jij zijn op 2de paasdag, 2de pinksterdag, Hemelvaart, en 2de kerstdag wel op de boulevard of Ikea te vinden.

8-1-2017
muda uit Drachten

Raar bericht zo op de zondag.

Laten we geloof in de kerk houden. Geloof en politiek/school hebben niets met elkaar te maken.
Zadel anderen niet op met wat jij zo graag wilt, ik bepaal zelf wel wat wel en niet goed voor mij is!
Raar en jammer dat het zo lastig is om op zondag bv een kop koffie te kunnen kopen op zondag in Drachten, te zot voor woorden.
Er is mijn eens verteld dat er 4.200 geloofsvormen zijn, de meesten zeggen dat 4.199 ongelijk hebben. Ik zeg dat ze allemaal ongelijk hebben... fijne zondag verder!

8-1-2017
schilder09 uit Drachten

als de kapper dan maar open is kan hij daar heen gaan

8-1-2017
pvanmantgum uit Burgum

Zelden zoveel reacties op een zondag geplaatst als bij dit artikel. Een bestuurder van zo'n grote gemeente die niet inziet dat de eigen inwoners op zondag naar de omliggende dorpen worden "gejaagd" is wereldvreemd en daarom ongeschikt voor zijn functie. Punt!

8-1-2017
samatut uit Buitenpost

Koopzondag...ik weet het niet hoor.Waar wij "klootjesvolk" vroeger voor hebben gestreden, de zaterdag ook volledig vrij, zodat ons mensen, de arbeiders, toch 2 dagen tijd hebben voor zichzelf, wordt nu door onze 24 uur maatschappij in rap tempo om zeep geholpen...Met het internet is het tegenwoordig al 24/7 kopen kopen kopen.

8-1-2017
oldehove uit Eastermar

Hoewel het natuurlijk gezellig is om op zondag te gaan winkelen (en ook reuze handig) moeten we ons wel realiseren dat we onze hele maatschappij naar de klote helpen door op zondag te werken. Het wordt dan steeds normaler en ook bedrijven ed zullen straks de zondag als normale werkdagen beschouwen zonder toeslagen. Ik ken mensen die moeten werken op zondag en hoewel ze hier eerst 300% voor kregen is dit nu nog naar 150%. En de kinderen kunnen weer naar pake en beppe op hun al schaarse niet vrije dag. En er gaan steeds meer mensen naar de GGZ omdat ze deze prestatie maatschappij niet kunnen bijbenen, dus laten we ook vanuit dat perspectief eens kijken naar de "koopzondag". Het hoeft van mij niet om eerlijk te zijn. Trouwens vandaag net gewerkt vandaag van 8:00 tot 18:00 dus ik spreek uit ervaring!

8-1-2017
tlelens uit Koufurderrige

Muda@ wat ntrresseert mij noe hoeveel geloven er zijn. Geloven bepalen geen openingstijden. En volgens mij bepaald het aantal geloven mijn leven niet. Als ik op zondag een ons boterhamworst wilmhalen en duizenden met mij dan moet dat kunnen. Trouwens in Drachten konden de middenstanders het zelf niet eens worden over koopavonden vandaar dat op verschillende avonden verschillende winkels open waren. Het bestuur van H&i (inmiddels is er een andere naam voor) heeft daarom zijn handen er toen vanaf getrokken. Dus open die winkels.m het reguleert zich vanzelf. Bakkerij Siegert op de zuiderpromenade was in de jaren 90'tegen opening op Koninginnedag ook vanwege hun geloof maar was wel de eerste vroeg in de morgen die een terrasje klaar had staan. Christengekkies niks betalen wel uit de ruif meevreten. Misselijkmakende figuren!

8-1-2017
age uit Uithuizen

De mooiste bijdrage in deze 'discussie' vind ik de opmerking van Tlelens: ..'maar schreeuwers zoals jij'!
Mallerd !:)

Misschien is de 'koopzondag' in Drachten inderdaad een geschikt punt om een bindend referendum over te houden?
Ik ben niet tegen, want je mag vlgs mij anderen niets dwingen, maar ook niets verbieden, zolang ze geen wetten overtreden.
Tegelijk vraag ik me af of we met een '24 uur maatschappij' (Samatut) gelukkiger worden?

Leve de boze blanke burger!
Lang leve Tlelens, RESPECT MAN

Zit jij elke 2e Paasdag, 2e Kerstdag, 2e Pinksterdag en Hemelvaart op de Boulevard van IKEA (te kijken) Tlelens?

8-1-2017
kadoenzo uit Drachten

Jezus Jos, wat zeg je nou? Natuurlijk wil ik als kleine ondernemer ook een koopzondag. Zal wel moeten. Drachten loopt leeg!

8-1-2017
werf uit Hurdegaryp

humor

8-1-2017
mvo uit Siegerswoude

Wat ik zou willen is een maximaal aantal uren dat een winkel open kan zijn. Dan kan de kleine ondernemer ervoor kiezen om bijvoorbeeld alleen 's avonds of op een zaterdag open te zijn, maar moeten de grote ketens ook kiezen (want ze kunnen niet meer dan bijvoorbeeld 40 uur per week open zijn). Daardoor blijft

8-1-2017
tube1965 uit Drachten

Gooi de vaart ook maar weer dicht want ik hoor al van heel veel watersporters dat ze drachten in het weekend links laten liggen omdat er met name op zondag niks te beleven is.als de toko hier op zondag dicht blijft is dit miljoenen project gedoemd te mislukken ....iets met belasting geld over de balk gooien?

8-1-2017
advertentie

hammehosuutdokkum uit Ealsum

Hij ik bedoel jos heeft niet helemaal ongelijk , maar hij is een beetje in de war n.l de grootste schreeuwers zitten gewoon op WALDNET en dat op zondag FOEI!

8-1-2017
gogem uit Drachten

we moeten vooral onze lokale middenstand niet spekken. Stuur iedereen maar naar de buurgemeenten om daar op zondag de kassa's te spekken. Heeft onze middenstand niet nodig he?

Man man man, KANSLOOS figuur die van der Harst

8-1-2017
bertkd uit Drachten

Aan de reacties hier te zien kon deze man ook nog wel eens gelijk hebben.

8-1-2017
pykefanger uit Boornbergum

Laten we gewoon elke winkelier zelf laten beslissen, zoals ook elke klant zelf de keuze heeft wat op zondag te doen. Maar als je er op tegen bent moet je op zondag ook nergens heen gaan, geen dierentuin, geen pretpark, geen ijsjje kopen, niet uit eten en niks bestellen, want dan zijn overal mensen voor jou aan het werk, en dat mag toch niet volgens tegenstanders? En inderdaad, die toeristen blijven weg op zondag in zo'n uitgestorven plaats.

8-1-2017
janrene uit Drachten

Vraag me af hoeveel mensen die graag willen dat zondags de winkels open zijn zelf ook willen werken op zondag en dat zonder dat ze er extra voor betaald krijgen. Want die kant gaan we wel op! Niet extra betaald krijgen voor weekenddiensten en geen ploegentoeslag, dat is namelijk wat wil!

8-1-2017
bertkd uit Drachten

Ik snap niet waarom dit issue altijd weer zoveel reakties oproept. Dan ga je toch lekker winkelen in Gorredijk wanneer je perse moet winkelen op zondag? Hoepel lekker op naar een andere gemeente. Heb je ook niks meer te janken.

8-1-2017
pykefanger uit Boornbergum

Waarom niet in drachten bertkd? Bepaal jij dat?

8-1-2017
tlelens uit Koufurderrige

Age@ neen, bij ons gaat 99% via internet. Boodschappen On line bij Albert Heijn, de rest ook on line. Een snelle boodschap dan pak ik

8-1-2017
cakemasher uit Drachten

Vroeger was 't zo dat als het volk wat wou, maar niet door de regering werd gehoord, men de straat op ging en ging demonstreren. Dit ging vaak net zolang door totdat een passende oplossing werd gevonden door zowel de overheid, als de burgers.

Vandaag de dag als je gaat demonstreren, wordt je direct aangepakt. Daarnaast digitaliseert de wereld, waarbij social media razend populair is. De wereld veranderd, en daarbij de stem van de volk ook. Waar vroeger het volk de straat op ging, plaatst een groot deel van het (vooral jongere) volk berichten op social media zoals de in artikel genoemde Facebook.

Dat deze groep 'facebook schreeuwers' zo wordt genoemd, geeft mij het gevoel en de mening dat deze groep niet gehoord wordt. Het geeft mij het gevoel alsof niet elk bestuurslid van de oude garde begrijpt deze mensen op deze manier hun stem willen laten horen. Als men weer de straat op zou gaan zoals dit vroeger ging, zou de gemeenteraadsverkiezing wel degelijk over dit punt gaan.

8-1-2017
werf uit Hurdegaryp

blijft lachen. ik zou zeggen ga lekker de gemeente raad in piepers. haha

8-1-2017
age uit Uithuizen

Vlgs mij is de moderne boze blanke burger gewoon te lui om de straat op te gaan om te demonstreren Cakemaster..
Vogelbekdier beweert dat deze Boblabu's op de hoeken van elke straat staan, maar ik zag ze nog niet.
Maar voor deze moderne Boblabu's bijgenaamd de Luie Wammesen is er de nieuwe jonge partij Geen Peil!
Als die in de Tweede Kamer komen vergaderen ze niet mee, maar voor elk plan, elke wet mogen de leden via Internet beslissen wat hun kamerlid/leden moeten stemmen..
Ze staan in peilingen nog op 0 zetels maar..:)

8-1-2017
barca uit Drachten

Als je zondags aan het varen bent waarom zal je dan naar zo.n dood gat gaan waar niks open is.
Het is de 2e plaats qua grootte in Friesland, dit kan echt niet.

8-1-2017
riemer uit Drachten

Tsja;

Wie op zondag wil kopen mag dat van mij. wie dat niet wil doet dat gewoon niet.
Wie zijn winkel open wil doen op zondag: doe dat gewoon. Wil je dat niet: dan doe je het niet.

Economisch gezien is er maar

8-1-2017
vogelbekdier uit Drachten

Het is in Drachten tegen beter weten in, maar ze zullen het niet houden. Binnen 5 jaar zullen de winkels daar ook open mogen op zondag.
De samenleving is allang een 24 uurs economie, Dr88 zit nog vast in andere tijden.

9-1-2017
stormrots uit Drachten

Wij hebben zondag lekker chinees in Drachten gehaald en ondertussen getankt. Hoe kan het dat alle restaurants, kroegen en tankstations wel op zondag iets mogen verkopen maar de winkels niet?

9-1-2017
commtels uit Drogeham

Als ik Donderdagavond door Drachten loop is er geen hond meer te bekennen. En dan ook nog op Zondag open?. Gun die mensen hun vrije Zondag. \
We wonen nu eenmaal niet in Amsterdam

9-1-2017
tlelens uit Koufurderrige

De omliggende dorpen met hun winkelopeningen op zondag wonen wel in Amsterdam?

9-1-2017
harkema uit Harkema

Als de mensen op zondag niet mogen werken.... hoe zit het dan met een dominee??? deze werkt toch ook op zondag? Of is dat vrijwilligerswerk? Dus "zondag rust dag" gaat dan in dit geval ook niet op. 's morgens preek in eigen gemeente en 's middags nog eens in een gast gemeente. Nou WAKE UP de dominee doet dat echt niet gratis en is dus ook aan het werk op zondag

9-1-2017
digitaal uit Dokkum

Mei ik jo wat freegje? Doge jo wol?

9-1-2017
ouwe uit Drachten

En iedereen maar denken dat Is ver weg is, nou Nederland heeft heel veel AS mensen (asociale strijders) Als je veel van deze reageeerders een geweer geeft, schieten ze politici, gelovigen, asielzoekers en mensen die ze niet kunnen luchten gewoon neer. Wat een haatdragende mensen en ze reageren niet eenmaal haatdragend maar kijk naar hun vele reacties. Tijd om je te laten behandelen. Ga iets van je leven maken.

9-1-2017
advertentie

marcoaxe uit Houtigehage

Harkema; Dominee is een ambt en roeping en is geen werk. De werkzaamheden van politie,brandweer,ambulace/ziekenhuis/verpleegtehuizen zijn in deze net zo noodzakelijk.
Winkelen kun je 6 dagen per week.
6 dagen komen jullie ook niet naar Drachten.
De SP heeft in meerdere malen bij de winkels langs gegaan om te vragen naar de animo in Drachten. De stemmers van de gemeenteraadverkiezing ebben die partijen gestemd en als onderdeel om zondag gesloten te blijven is gestemd . De Meerderheid stemde tegen zondag open.

9-1-2017
moekiemoekie uit Drachten

Schreeuw maar lekker ,ik ga een pizza bestellen ..trouwens ik ben joods ..winkels op zaterdag ook dicht svp...timmer heel Drachten maar dicht ,ook doordeweeks.
De enige goede economie is een 24/7 economie.daar valt Drachten niet onder dus .
Ondernemers zijn kansloos en winkelend publiek zien we in buurtgemeenten opduiken. Schreeuw schreeuw.straks heb je allemaal Pakistaanse Afghaanse irakeze Turkse Marokkaanse piemel bifi brie winkels in Drachten .
Goed plan SP .

9-1-2017
marcoaxe uit Houtigehage

Het valt mij op dat hier ook een aantal schreeuwers zijn die ook door de weeks niet in Drachten komen.
En als de winkels open zouden gaan en uit gevolg daarvan men ook moet werken!!! en dat men met de boodschappen nog de extra rekening krijgen van extra energie- ,vervoers- en personeelskosten. Moet je de voorstanders dan es horen janken!!!
En dan gaan de zo vel begeerde coa extra toeslagen /premies er ook nog af. haha dan is het gejank niet meer te overzien.
De gezinnen kunnen nu nog 1 dag in de week metelkaar iets doen. Straks zijn we VS gezinnen of chineese. zelfs voor de vacantie geeft dat een hoop stress.

9-1-2017
tlelens uit Koufurderrige

Ouwe@ de Rote armee Fraction in de zestiger en zeventiger jaren heeft wel een ommekeer veroorzaakt in west Duitsland destijds. Wanneer een regering de wil van de bevolking volkomen negeert krijg je inderdaad de toestanden die jij schetst. Soms zijn er voor een goede zaak eerst slachtoffers nodig om een verandering in werk te stellen.

9-1-2017
jan61 uit Drachten

Drachten wordt kapot gemaakt door de SP vooral van der horst zit helemaal niks in. wat er bij de SP omloopt dat is allemaal niks!!!

9-1-2017
johan69 uit Drachten

kappers ook op zondag open kan Josje daar ook heen gaan ,heeft daar nu geen tijd door de week zeker.

9-1-2017
rense12 uit Drachten

Staan meer dan 30 panden leeg en te huur en er volgen nog veel die straks de deur sluiten, door de weeks zijn er ook al geen mensen in het centrum, goed beleid gemeente vooral doorgaan met de langharige van der horst SP.
ZAKKEN VULLERS ZIJN HET.

9-1-2017
werf uit Hurdegaryp

mensen hou het even bij facebook aub. haha

9-1-2017
stdcynisch uit Drachten

' Alles lijkt aangegrepen te worden om de pers te halen en de eigen persoon en/of de eigen partij te profileren.' - Vandaar ook dat Josje de voorstanders betiteld als 'schreeuwers'. Nota bene hoofdzakelijk zijn eigen electoraat ook nog.

Gelukkig heeft de kiezer altijd het laatste woord. Niet schreeuwend op FB, maar heel stilletjes in het stemhokje.

9-1-2017
dokkumonline_verwijderdaccount uit Dokkum

Welkom in gastvrij Dokkum, inclusief koopzondag :).
www.in-Dokkum.nl.

9-1-2017
bertkd uit Drachten

Winkels die op zondag open gaan zullen door mij worden geboycot. Punt.

9-1-2017
ouwe uit Drachten

Raar maar waar: gelovigen mogen niet bepalen dat de winkels dichtblijven, ongelovigen mogen wel bepalen dat de winkels opengaan. Hoe rsaar is dat. We zijn een democratisch land. Beslissingen worden genomen door de vertegernwoordigers die wij gekozen hebben. Als ze dan beslissingen nemen, dan moeten de stuurlui aan wal het ineens voor het zeggen hebben. Als je kijk naar de uitslag verkiezingen in Smallingerland gingen er afgerond 58% stemmen. 2 christelijke partijen haalden 10 zetels. 8 partijen samen 21 zetels. Ook wat christelijke scholen en openbare scholen betreft is het niets zo dat de weegschaal naar 1 kant gaat. Hoezo moeten christenen hun mond houden.Zaken moeten wel eerlijk gespeeld worden. Maar voor de fellen: wees gerust, de winkels gaan echt wel open na een volgende verkiezing. En dan niet klagen!

9-1-2017
stdcynisch uit Drachten

@bertkd; Waar ga je vanaf nu tanken dan?

9-1-2017
marcoaxe uit Houtigehage

Bij Wagenaar in Ureterp. Die is Zondag dicht

9-1-2017
bertkd uit Drachten

Winkels open op zondag? Prima, maar dan ook iedereen op zondag aan het werk, zonder toelage. Eens zien hoe gauw het gejank dan is afgelopen.

9-1-2017
hammehosuutdokkum uit Ealsum

Lees dit nu allemaal eens rustig onder het genot van een bakkie terug en kom tot de conclusie dat jullie gewoon allemaal media SCHREEUWERS zijn en weet je wie nu in zijn vuistje lacht...... ja precies die hij heeft nog gelijk ook.

9-1-2017
bonsai uit drachten

Josje was al een week niet in het nieuws geweest. (gelukkig) Zo publieksgeil als hij is heeft hij het nu in een keer goed gemaakt voor heel 2017. Kan hij de rest van het jaar weer verder gaan met niksen.

9-1-2017
stdcynisch uit Drachten

Heb je daar ook een paar voorbeelden van, hammehosuutdokkum?

Misschien moet je het geheel nog eens x rustig doorlezen. Want ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat nagenoeg alle reacties inhoudelijk zijn. En zonder een schreeuwerig karakter ook nog.

9-1-2017
rense12 uit Drachten

SP IS NIKS EN WORDT NIKS. ZIE MAAR IN DE PEILINGEN!!

9-1-2017
arvid77 uit Drachten

Schelden is een teken van onmacht, hij ziet de bui waarschijnlijk al hangen....

9-1-2017
advertentie

jantje1908 uit Drachten

Jos, ik ben geen schreeuwer op Facebook maar vind dat een koopzondag in een plaats als Drachten gewoon van deze tijd is.Wie rust wil pakken op zondag kan dat naar eigen goeddunken doen maar niemand heeft het recht om anderen te beperken.Dus wie niet wil winkelen op zondag hoeft dat niet;wie dat wel graag wil mag dat!

9-1-2017
david88 uit Kollumerzwaag

wat die jan verhorst zegt is eigen ik gaat mij eene oor in andere oor uit een praatje maker

9-1-2017
marcoaxe uit Houtigehage

Jantje uit Drachten. Uit jou woorden vloeit dan vervolgens voort ; wie niet op zondag wil werken moet vervolgens werken.
Het van deze tijd is gewoon onzin. Een gezegde uit het niets. Als nu 6 dagen men kan winkel in Drachten en men maakt er geen gebruik van. Dek je nu echt dat ze op de 7e dag het enorm zou toestromen? Waarom denk je dat er in Drachten zo'n leegstand is?
Wel sneu voor mensen die zondag in Drachten niet kunnen winkelen en verder geen raad meer weten met hun vrije tijd.

9-1-2017
bertkd uit Drachten

Winkelen op zondag, veel sneuer kan ik me het niet voorstellen.

9-1-2017
chaser uit Drachten

Nou ,nou-Jos vd H heeft over gebrek aan belangstelling niet te klagen...zou hij dit bewust hebben gedaan? knuppel in het hok en dan ..?Wethouder in NL zijn valt niet mee- dus wel goed van JvdH om het "vak" te "proberen".De man kan het niet helpen dat hij geen uitstraling heeft(bezoek aan een goede kapper??) en hij zal beslist niet een domme man zijn- maar zo'n uitspraak als deze raakt natuurlijk kant noch wal..van mij hoeft een koopzondag niet- maar het is wel van deze tijd en laat de Drachtster middenstand aub zelf beslissen of men mee wil doen of niet.O zijn we straks het gekke jongentje van de klas en lachen ze Drachten in de dorpen rondom van harte uit.een plaats van bijna 50.000 inwoners met een centrale voorzieningsfunctie-en ook al geen spoorlijn. Dat gaat zo niet de goede kant uit-een beetje politicus kan dat toch wel enigszins begrijpen ?? Is dit ook het standpunt van de SP fractie denk ik dan. Kunnen ze er beter CSP van maken als het hun tenminste om de zondagsrust gaat

9-1-2017
ctrlaltdelete uit Drachten

Kopen.kopen kopen hebben ze allemaal zoveel geld dan? Zijn zes dagen te weinig.
Ik kan me niet voorstellen wat ik op zondag moet kopen.
Ik wil al een behoorlijke tijdt niks kopen, en dat vind ik prima.
Ik denk persoonlijk dat het heel goed is een koopzondag.... want we zeggen het allemaal.."waar blijft de tijd" dat valt dan veel minder op eigenlijk best slim zo'n koopzondag....Maar wat echt vreemd blijft is dat er op 1 dag in de week een voedselbank is....heerlijke gemeente ik wil hier oud worden....

9-1-2017
marcoaxe uit Houtigehage

chaser ; Heet dan de PVDA dan nu ook CPVDA?
Want de PVDA dwarsboomt tot nu toe ook de koopzondag !!!!

9-1-2017
eigenleven uit Warfstermolen

Winkelen op zondag is ieder zijn of haar eigen keuze.
Dit koppelen aan een geloof stamt uit het jaar 0.
Drachten loopt erg achter zo langzamerhand.
Jammer. Kom op zeg we leven in 2017.

10-1-2017
tlelens uit Koufurderrige

De PvdA heeft coalitie afspraken. De PvdA heeft geen keus of het college valt. En zoals altijd is de PvdA te geil om te regeren. Maar dat de SP in dat valletje trapte! Maar ja de grootste schreeuwer uit de toenmalige gemeente raad, Josje dus zag ook zijn kans. Tja, vakkenvuller bij poeisz of wethouder. Wat betaald beter. En je zit voor vier jaar gebeiteld.

10-1-2017
cheese uit Ureterp

Als drachten dan toch persee een koopzondag moet hebben dan stel ik voor alle winkeliers een maximum aan uren te geven dat ze open mogen zijn. Mogen ze zelf bepalen wanneer. Worden de kleine zelfstandigen minder benadeeld. Hou aub voor de werknemer gewoon het traditionele weekend in ere. De maatschappij wordt anders nog meer individualistische met alle gevolgen van dien. Sportclubs op de fles door tekort aan leden beschikbaar op de competitiedag, verwatering sociale contacten omdat werktijden niet overeenkomen, gezinnen die nooit een dag met zn allen thuis zijn, etc.......

10-1-2017
marcoaxe uit Houtigehage

Tielens; zo lang ik Jos ken heeft 1 zelfde verhaal. Dat kun je d PVDA niet zeggen.
En wat Tielens niet begrijpt is ; wat iemand drijft in raad werkzaam te zijn.
Tielens is zelf een grote schreeuwer. Bij de Poeisz zit je langer dan 4 jaar ! En betaald ook goed !
Eigen leven ; waarom lig je achter als je 6 dagen kunt boodschappen. Ga naar China. Daar moet je 7 dagen 24 werken! Vind jij dat we die kant op moeten?

10-1-2017
ouwe uit Drachten

@ eigenleven: werken op zaterdag stamt uit vroegere tijden. Heeft niks met geloof te maken. Hoe kom je daarbij. Jouw opa heeft misschien zaterdags nog tot laat moeten werken. Wat waren we blij dat we zaterdag/zondag thuis waren. En dat er geen school meer was op zaterdagmorgen. En jullie .... gooi het gewoon weg. Niks geloof, doe niet zo dom!

10-1-2017
zge uit Drachten

Volgens mij moet er rustdag blijven en mensen mogen zelf bepalen hoe ze dat invullen. Ik ben het met age eens dat er onthaast moet worden (toch jammer dat de boze blanke burger weer genoemd moest worden), mij maakt het niet veel uit wanneer die rustdag is maar het lijkt mij goed dat die rustdag enigszins uniform (voor een groot deel van maatschappij) is.
De SP heb ik nooit serieus kunnen nemen en ook de column van Jos van der Horst biedt mij geen mogelijkheid daarvoor (en hoe hebben we in hemelsnaam een SP-wethouder in Drachten?).

12-1-2017

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan