Account
Logo
Zoeken
9.1 °C

De Friesland zegt contract met Sionsberg op

Publicatie: 1 augustus 2016, 11.53 uur

Reacties

fryskebtw uit Eastermar

kijk het gaat goed met het ziekenhuis en dat kan de friesland niet hebben.
raar is dat?
er word een vies spelletje gespeeld.
die friesland wil en zal het ziekenhuis de nek om draaien.

1-8-2016
buitencor uit Buitenpost

De aap komt NU uit de mouw. De Friesland gaat toch zitten op de stoel van de zorgaanbieder! Ze zouden zich toch niet inlaten met het beleid van de zorgaanbieder!!
Een onbetrouwbare partner dus
Gelukkig zit DSW nu in de buurt.

1-8-2016
jop uit Holwerd

ik zeg de friesland op !

1-8-2016
centraal uit Dokkum

Dat is lekker zeg.Begint het allemaal net mooi te draaien en nu dit weer.Het moet zeker naar de bliksem gaan.Stel ezels.

1-8-2016
advertentie

waldblomke uit Twijzel

iedereen de friesland op zegen

1-8-2016
wstienstra uit Surhuizum

is gewoon het viese spelletje wat de friesland speelt dokkum sluiten zo hun plan toen ookal was en nu dit ze willen hun eigen zin gewoon doorzetten drachten uitbouwen en alles naar leeuwarden is 1 grote vriendjes politiek in de top want tja ze hadden niet verwacht dat sionsberg toch door zou gaan en verder de zorg voorziening kan uitbreiden

1-8-2016
aussie uit Noardburgum

opzeggen die hap, voor wie het nog niet heeft gedaan.

1-8-2016
dwergje uit De Westereen

Gaat het goed begint het gedonder weer.

1-8-2016
dukkieduk uit Dokkum

Onbetrouwbare club. De Sionsberg zal en moet kapot. De opzegging gaat de deur uit.

1-8-2016
schim uit Opeinde

Zorgverzekering Friesland is zijn naam niet waardig. Friezen zijn betrouwbaar (een man een man, een woord een woord), dus haal a.u.b. het woord Friesland uit uw bedrijfsnaam.
Ga maar als gewoon 'Zorgverzekeraar Onbetrouwbaar' verder.

1-8-2016
wiezijtgij uit De Westereen

Zit al bij DSW gaat het 2e jaar in een prima zorgverzekeraar, ben ik even blij dat ik 2 jaar geleden de Friesland vaarwel heb gezegt, zootje is het anders niet

1-8-2016
ster uit Dokkum

Nu doet blijken hoe de vork in de steel zit en wij allemaal maar naar Drachten of Leeuwarden moeten.Wie betaald dan de reiskosten ect ja juist de Friesland niet Dus de zorg voor de mensen worden nog duurder

1-8-2016
waldorf.statler uit Buitenpost

Zo te zien ben ik de enige hier, maar ik vind het juist goed nieuws! De Sionsberg is gewoon te klein en te kneuterig om als volwaardig ziekenhuis te kunnen functioneren. Maak er gewoon een grote eerstelijns huisartsenpost van die acute zorg kan bieden en laat het "echte" werk over aan de ziekenhuizen die daarvoor toegerust zijn.

1-8-2016
advertentie

scoozz uit Dokkum

klojo's hebben zich miljarden in kas wat de zorg toehoort maar tis gewoon nooit genoeg voor hun. Welk ziekenhuis is de volgende want die geldhonger zal nooit stoppen! Massaal opzeggen!

1-8-2016
rense12 uit Drachten

ALLEMAAL DE FRIESLAND OPZEGGEN!!!
EN DE BESTUURDERS OPROTTEN!!

1-8-2016
jan61 uit Drachten

Een stelletje vuile oplichters de Frieslandzorg verzekeraar. Een vies vuil spelletje gespeeld massaal de Friesland opzeggen. miljarden verdienen achter de rug om!!!!!!!!!

1-8-2016
devil uit Kollum

nee hoor waldorf uit buitenpost ook ik zeg laat het echte ziekenhuiswerk over aan een goed en betrouwbaar ziekenhuis.

1-8-2016
wstienstra uit Surhuizum

was drachten vroeger ook waldorf en deyvil maar is door de defriesland groter geworden en geholpen zal de friesland wel meer aandelen in hebben zitten denk ik dan stelletje banknr vullers bij de friesland

1-8-2016
suameerder uit Sumar

dan moeten wij als verzekerden onze polis maar met zijn alllen radicaal opzeggen misschien dat dat helpt...

1-8-2016
broodje uit Damwâld

allemaal DE FRIESLAND opzeggen
boycotten boycotten

1-8-2016
wijzer uit Feanwâlden


Is de Sionsberg gered met het opzeggen van "DE FRIESLAND" ?

1-8-2016
jan61 uit Drachten

Mensen massaal de premie niet betalen en de bestuurders de opvreters meteen opstappen.

1-8-2016
terazino uit opende

@waldorf.statler: kijk, iemand die het snapt. Dat spek en bonen 'ziekenhuis' voegt niets meer toe. Kost alleen maar klauwen met geld. En los daarvan, als je je afspraken niet na komt volgen er sancties.

1-8-2016
wadloper uit Oudwoude

Volgens mij speelt er iets heel anders,er worden in Dokkum te veel onderzoeken gedaan die niet noodzakelijk zijn,geld moet en zal er binnenkomen,dan maar een echo of mri extra.

1-8-2016
watisernogwel uit Dokkum

De sionsberg is een prachtig, klantvriendelijk en goed ziekenhuis geworden. Ik ben mijn hele leven al bij de Friesland maar als dit waar is, zeg ik mijn polis per direct op! Ik heb helaas een paar keer dit jaar al gebruik moeten maken van De Sionsberg en de zorg was UITSTEKEND!

1-8-2016
wadloper uit Oudwoude

Van seggeren in Kollumerzwaag blijft wel open.

1-8-2016
keeskees uit Ureterp

een andere zorverzekeraar had de sionsberg al LANG laten vallen,
de friesland is juist de meest sociale van ALLE..
wel zullen ze concurrerend moeten blijven anders loopt men naar de schijnbaar goedkopere met slechtere voorwaarden.
kleine ziekenhuizen hebben geen toekomst,specialisatie is de toekomst en grote ziekenhuizen die specialiseren geeft minder fouten.

1-8-2016
wstienstra uit Surhuizum

de ziekenhuisen werken toch samen of ben ik nou gek drachten werkt samen met leeuwarden en groningen
dus kan de sionsberg dat net zo goed en heeft in mijn ogen dan niks met dat het een klein ziekenhuis is te maken
en in leeuwarden en drachten ben je een nummer en bij sionsberg niet
dit zijn de woorden die mn oude huisarts uit kollum voor jaren terug al zij

1-8-2016
keeskraker uit 't Kret

KeesKees je hebt helemaal gelijk.Want volgens mij heeft DSW nog geen ROOIE euro cent in de Sionsberg gestoken.

1-8-2016
metsje2 uit Damwâld

Ik ben 2 jaar geleden al overgestapt, de Friesland is mijn naam niet waard.
Er word gewoon een rot spelletje gespeeld met ons ziekenhuis, voor de rechter met de friesland want ze plegen contract breuk, dus kunnen de mensen die nu ben de friesland verzekerd zijn nu ook overstappen en zitten ze niet vast tot 1 januarie 2017. Overstappen mensen.

1-8-2016
repelsteel uit De Westereen

DE SIONSBERG WERKT TOCH AL LANG SAMEN MET DRACHTEN EN LEEUWARDEN EN GRONINGEN
DE MEESTE SPECIALISTEN KOMEN UIT LEEUWARDEN OF DRACHTEN
ALLEEN ZE OPEREREN NIET MEER IN DOKKUM
IK VIND HET EEN PRIMA ZIEKENHUIS
ZOU HEEL ERG ZIJN VOOR HET NOORDEN ALS HET NU NIET MEER WORD VERGOED
DENK ER OOK HARD OVER OM HET MAAR OP TE ZEGGEN
IK VIND HET EEN ROT STREEK VAN DE FRIESLAND
ZIJN WE ALLEMAAL BLIJ MET DE SIONSBERG
GAAN ZIJ HET ONDANKS ALLE INZET VAN HET PERSONEEL OM ZEEP HELPEN
EN INDERDAAD HET ZIJN DAAR ZAKKENVULLERS
DE NAAM DE FRIESLAND ZIJN ZE NIET MEER WAARDIG
ALS WE ALLEMAAL OPZEGGEN ZAL ZE DOEN SCHRIKKEN
MAAR DAN WETEN ZE WAAR HET AAN KAN LIGGEN

1-8-2016
terazino uit opende

He repelsteel, je Caps Lock staat aan.

1-8-2016
waldorf.statler uit Buitenpost

De Sionsberg is klantvriendelijk, overzichtelijk, het eten is er goed, men spreekt er Fries en het is bovendien ook nog eens dichtbij en bovenal vertrouwd.
Bovenstaande is allemaal waar, maar het zijn allemaal argumenten die me niet interesseren! Als ik in een ziekenhuis behandeld moet worden dan wil ik gewoon de beste medische zorg die mogelijk is. Daar heb ik recht op want daar betaal ik dan ook genoeg premie voor! En als ik voor specifieke zorg naar Maastricht moet, dan doe ik dat graag. Geen probleem! We reizen voor ons plezier naar Spanje, Turkije, Griekenland en meer van die onzalige bestemmingen, maar naar Leeuwarden en/of Groningen voor onze gezondheid reizen is nu ineens onoverkomelijk? Kom op zeg.......

1-8-2016
repelsteel uit De Westereen

JE HEBT ZEKER EEN DIKKE BEURS MET JE GELDVERSPILLING AAN REIZEN waldorf.statler@
MAAR DAT HEEFT NIET IEDEREEN HELAAS
ZIJN GENOEG DIE MAAR NET ROND KUNNEN KOMEN


1-8-2016
jan61 uit Drachten

ZAKKENVULLERS DE BESTUURDERS JE BLAUW BETALEN AAN EIGENRISICO PREMIE EN DAN HET CONTRACT BREKEN. WEET JE WIJ MOETEN MET ZIJN ALLEN DE VERZEKERING OPZEGGEN OF ENKELE MAANDEN DE PREMIE NIET BETALEN!!!!!!!!!!

1-8-2016
alwer uit Katershorn

Heet dat nog ziekenhuis? In een ziekenhuis kunnen toch mensen opgenomen worden? Is daar niet het geval volgens mij. Zijn gewoon poli's als er iets is wordt je doorverwezen naar een echt ziekenhuis.

1-8-2016
maestros uit Surhuisterveen

Volgens mij gaat het om zorg leveren, en die moet goed zijn. En niet, zoals een aantal roepen, om de grote van het ziekenhuis. Juist kleine ziekenhuizen, volgens onderzoeken het liefst 300 bedden of minder, zouden het best zijn voor de optimale zorg. Nee, je kunt niet altijd alle zorg in 1 ziekenhuis krijgen, maar de zorg die er is van hoge kwaliteit.Juist door kleinschaligheid is de organisatie wendbaarder en beter in staat bij te sturen waar nodig. Hoe groter de ziekenhuizen(overigens de meeste organisaties) hoe lomper, zakelijker en het meer het om geld zal gaan ipv. de beste zorg. Zou in mijn ogen kwalijke zaak zijn als de Sionsberg verdwijnt, dit geintje gebeurd ook in Groningen, Delfzijl en Winschoten sluiten, en samenvoegen in een nieuw ziekenhuis in Scheemda. Zonde

1-8-2016
heldere uit Drachten

Wat een kansloze overdreven reacties allemaal. Alsof het overstappen naar een andere verzekeraar dit ziekenhuis wel gaat redden. De Sionsberg gaat je misschien helpen als je wat gebroken hebt, maar als je echt wat hebt dan wil je lijkt mij de beste zorg. De Sionsberg zal nooit zo worden als het UMCG of het MCL, daarvoor wonen er gewoon weg te weinig mensen in het verzorgingsgebied. Helaas is dat wel wat velen voor ogen hebben. Het lijkt mij daarom ook prima om dit ziekenhuis in een wat afgeslanktere vorm voort te zetten, zoals De Friesland dat voor ogen heeft.

2-8-2016
advertentie

wilderswatanders uit Driezum

1 ding staat als een paal boven water, de zorgverzekeraars bepalen of een ziekenhuis recht van bestaan heeft of niet.
Dat is ooit van regeringswege ingevoerd en had nooit moeten gebeuren.
De Friesland zorgverzekeraar is allang geen Fries bedrijf meer ze voert een keihard beleid om Dokkum op de knie

2-8-2016
b75 uit Dokkum

Heldere, met alle respect: als je de beste zorg wil dan moet je naar Leeuwarden / drachten?? Omdat er weinig mensen wonen kan je geen goede zorg krijgen??
Dus als ik mijn auto goed onderhoud wil geven moet ik naar de randstad? Wat een onzin....

Elders op deze site werd gesuggereerd dat weggaan bij de Friesland niets uithaalt...
Juist wel!! Geen klanten, geen macht!!
Als ze hier weinig verzekerden hebben dan hebben ze ook niets te zeggen....
En misschien verstandig om eens kritisch te kijken wie er in de stichting zitten? Zoals Zuidoostzorg??

2-8-2016
hyper7 uit Hurdegaryp

Laat ze doen wat ze moeten doen. rekening betalen. laat de zorg aan de arts over die weet wat goed is en kijkt naar mijn gezondheid en niet naar mijn beurs. laat de directie hun bonus maar inleveren. genoeg geld alleen verkeerd uitgegeven aan bonussen ipv zorg. corrupte rot bende. die zorgverzekering

2-8-2016
watisernogwel uit Dokkum

Heldere uit Drachten, ben jij wel eens behandeld in de Sionsberg? Geef daar eerst maar eens een antwoord op.

2-8-2016
heldere uit Drachten

@B75
Als jij je auto goed onderhoud wil geven dan moet je naar een merkdealer, deze kennen je auto van binnen en buiten en werken er dagelijks mee. Daar moet je misschien ook iets verder voor rijden dan een garage op de hoek die jou model auto 1 keer per jaar te zien krijgt.
Hetzelfde geld voor complexe zorg. Dat heb ik ook liever van iemand die hier meer ervaring mee heeft. In een gebied van 100.000 (Leeuwarden) of 60.000 (Drachten) mensen komen dingen nou eenmaal vaker voor dan in een gebied van 13.000 (Dokkum). De rijtijd van de Sionsberg naar Nij Smellinge is vanaf oktober trouwens maar 20 minuutjes.

@watisernogwel
Ik ben van oorsprong een Dokkumer. Jaren geleden ben ik gevallen en ben toen in de Sionsberg in het gips gezet omdat mijn been was gebroken. Na 3 weken ben ik in een ander ziekenhuis geweest waar mij werd verteld dat ik prima in orde was en niks had gebroken. Ik heb er nooit weer last van gehad.

2-8-2016
heldere uit Drachten

Ik ben trouwens zeker niet van mening dat de Sionberg dicht moet.
Er moet daar prima laagcomplexe zorg geleverd kunnen worden. Bijvoorbeeld het prikken van bloed voor onderzoek, bevallingen of het behandelen van botbreuken (al is dat misschien gezien mijn vorige reactie niet een heel goed voorbeeld)
Ook is zorg specifiek gericht op ouderen iets waar men over na moet denken, Dongeradeel is toch behoorlijk aan het vergrijzen.

2-8-2016

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan