Account
Logo
Zoeken
4 °C

Boete voor weigeren homostagiair

Publicatie: 25 april 2016, 13.51 uur

Reacties

layka uit Harkema

A t h te djoer nu word het spul nog duurder

25-4-2016
hyper7 uit Hurdegaryp

Lekker de meeste krijgen bijna niks als compensatie en deze man krijgt een lekker bedrag.

25-4-2016
bb01 uit Takkebos

...met als gevolg dat alle homo's dus nu worden afgewezen "wegens geschiktere kandidaat"

25-4-2016
wobor uit Augustinusga

Vooropgesteld: Ik ben het eens met de uitspraak van de rechter.
Maar dit is wel een voorbeeld van nederlandse hypocrysie ten top. Een paar straten verderop predikt een zekere dominee Bottenbley dat homofilie een (te genezen) ziekte is en deze meneer geeft men met een koninklijke onderscheiding. Ik snap het even niet meer...

25-4-2016
advertentie

eksteroog uit Eastermar

laat dit jochie dan maar lekker homo zijn,en ja hij heeft nu een zakcentje verdient
maar zou hij dan met dit feit zijn hele leven gelukkig zijn

25-4-2016
terazino uit oudega

Klopt Alwer, alleen staat zijn eigen mening of geloof nooit boven de wet.

Wobor, dat geeft toch ook wel duidelijk aan hoeveel waarde je met hechten aan zo'n lintje..

25-4-2016
sjors33 uit Surhuisterveen

Het is nog altijd zijn bedrijf vrijheid en mening kan dus niet een ander loopt er met schijn omheen Deze de boer kwam er voor uit jammer genoeg mijn pet af voor deze man en hoe en wat doet totaal niet ter sprake we krijgen hier ook al Amerikaanse taferelen .dus de vraag past zo iemand bij zijn andere collega's Stel dat hij aan genomen was en werd gepest of getreiterd was Veel erger voor hem geweest dus het kan ook zijn om dat te voorkomen en de boer deze jongen hier voor heeft behoed

25-4-2016
bubba1 uit Leeuwarden

Zou het hetzelfde zijn als ik geen christenen in mijn zaak aan zou nemen? Ik kan mij ook niet verenigen met hun levenswijze.

25-4-2016
stdcynisch uit Drachten

25-4-2016
piterhenk uit Dokkum

Ik vind dat ik zelf mag weten of ik iemand aanneem.
En als dat nou is dat hij/zij homo is of een geloof heeft .Of hoofddoeken draagt of wat ook maar moet ik kunnen WEIGEREN .

25-4-2016
daniqe uit Feanwâlden

Straf had veel hoger moeten zijn hoop nu dat de gemeente geen spul meer hier koopt

25-4-2016
digitaal uit Dokkum

Goed zo.Prima uitspraak.Zou wat zijn als iedereen uit naam van het geloof, of omdat men een bepaalde levensovertuiging heeft, eigen regels en wetten ging maken.Mooie bende zou het dan worden.De wet is er voor iedereen ,dus ook voor deze man.Heel simpel.

25-4-2016
opgelet uit De Westereen

Alles kan en mag, behalve dit. We leven in een gebroken en ondergaande wereld.
Sterkte gewenst voor de boer en stagier.

25-4-2016
wijzer uit Feanwâlden


Is de schadevergoeding aftrekbaar ?

25-4-2016
hammehosuutdokkum uit Aalsum

Ik zou iedereen die als naam piterhenk ook weigeren om stage te lopen wat zou je dan zeggen he.
Vrijheid van meningsuiting is wat anders dan discriminatie van geaardheid geloof kleur etc etc.Die christenen menen dat ze alles maar kunnen maken in de naam van het geloof.
Geld van homo"s is deze neanderthaler ook niet vies van.Vraagt ie eerst ook niet ben je homo.

25-4-2016
mdread uit Drachten

Als "christen-zwijn", zoals Tielens en andere liefhebbers der mensheid mij en mijn geloofsgenoten menen te moeten noemen spreek ik mij nogmaals uit tegen het gedrag van dhr. de Boer. Hij maakt een serieuze fout als hij zegt een "christelijk bedrijf" te hebben. Een bedrijf kan namelijk helemaal niet "christelijk" zijn, net zo min als een land dat kan zijn, of een tractor. Hij verkoopt ook geen "christelijke kunstmest" toch?

Mensen kunnen wel christen zijn. Bedrijven niet, landen niet, culturen niet, en ga zo maar door. De Boer neemt wetten en regels die bestemd zijn voor volgelingen van God en wil die regels plaatsen op de schouders van iedereen. Wetten en regels, die overigens in het Nieuwe Testament voor een groot deel verouderd zijn verklaard. Maar dat is meer een zaak voor gelovigen onder elkaar om te bespreken.

25-4-2016
marcoaxe uit Houtigehage

Tielens ; toontje lager zingen . Kom eerst maar es met bewijs dat in de brief op schurkachtige manier is afgeserveerd.
Het ging helemaal niet over dat hij homo was.
Praktiserende was het probleem en dat in een team die anders denkt en beleid.
Met het woord christenzijn discrimineer je erger dan de nette brief dan De Boer.
Hij ondertekende het nog met eigen naam en jij moet zo nodig zo stoer doen met een schuilnaam.

25-4-2016
sjors33 uit Surhuisterveen

marcoaxedeze tot orde nam bestaat al heel lang , Dus de vraag past zo iemand bij zijn andere collega's Stel dat hij aan genomen was en werd gepest of getreiterd was Veel erger voor hem geweest dus het kan ook zijn om dat te voorkomen en de boer deze jongen hier voor heeft behoed

25-4-2016
terminator uit Harkema

@Tielens: ben jij toevallig de homo die zich genaaid voelt?

25-4-2016
kadoenzo uit Drachten

Ja zijlijn, dat komt omdat er reacties verwijderd worden door de redactie. Dat is schandalig, net zo schandalig als de opstelling van zo'n huichelachtig en hypocriet bedrijf als a. th de boer. Betrokken persoon was zelfs zo arrogant om vanmorgen niet naar de uitspraak te gaan of zich te laten vertegenwoordigen door zijn advokaat. Gemeente Smallingerland stopt nu zeker met klant zijn van dit bedrijf? Zoals eerder is gezegd? Er ligt nu immers een veroordeling. En een terechte veroordeling!

25-4-2016
hammehosuutdokkum uit Aalsum

Vieze hypocriete christenen een mening mag je hier weer niet over hebben dan verwijderen ze je bericht.
Aleen wat ze zelf geloven en willen horen bahh.
Dit zal ook wel weer verwijderd woden nou blok dan mijn account ook gelijk voor deze atheist.

25-4-2016
hyper7 uit Hurdegaryp

Athe

25-4-2016
stormrots uit Drachten

De boer staat net als god boven ons allen verheven denk ie en daarom komt deze schijnheilige niet naar de rechtbank. Snel in de doofpot proberen te stoppen daar weten ze wel raad mee bij de kerk..

25-4-2016
denkgoedna uit Surhuizum

D@thefox, Als je citeert, doe het dan ook goed. De eigenaar van A. Th. De Boer, zei eerder al niet meer op de kwestie te willen reageren. Hij noemde het 'triest' en 'laag' dat deze situatie in de media kwam.
O, ik dacht eigenlijk dat de Boer her triest en laag vond dat de afgewezen stgeloper de media had opgezocht... maakt wel ff verschil. Door bewust te liegen had de Boer dit kunnen voorkomen, dat heeft hij niet gedaan, respect !

25-4-2016
diuwer uit Boornbergum

raar geloof

25-4-2016
riemer uit Drachten

Iedereen in Drachten en wijde omgeving kent de overtuiging van de Boer. Ook de beste jongen wist dat, hij kon dan ook verwachten dat dit een struikelblok zou zijn om er stage te lopen.
Respect voor de Boer dat hij zijn overtuiging niet omwille van een rechtszaak opzij heeft gezet.
En dat er dan volgens geldend recht een boete volgt is denk ik voor de Boer geen probleem.

25-4-2016
vogelbekdier uit 't Kret

Eenmaal media verontwaardiging en landelijke hoon was meer dan voldoende. Ik heb nu nog 0.0 % sympathie en begrip voor de geweigerde stagiair die triomfantelijk de media blijft opzoeken.

25-4-2016
riemer uit Drachten

Rara wat klopt hier niet.
Volgens de stagiair heeft hij compensatie nodig voor studievertraging: "Een gedeelte daarvan is smartegeld en het andere gedeelte is een halfjaar collegegeld dat Van der Meer eiste omdat hij door de affaire vertraging heeft opgelopen met zijn studie."
Maar op Facebook schrijft hij zelf:"Ik ben op dit moment ook nog op zoek naar een stage voor de periode september 2016 - februari 2017. De stage die ik uiteindelijk heb gevonden voldeed toch niet helemaal aan mijn eisen en verwachtingen." Hij zoekt dus stage omdat het hem niet voldeed. Heeft dus mogelijk niets met de hele kwestie te maken. Vreemd verhaal dit.

25-4-2016
flipdefluiter uit Drachten

Religieus fundamentalisme is strafbaar.......dat weet de Christen-Jihadist De Boer dus nu...... heel goed!

Maar eigenlijk moeten we alle religies zo-wie-zo verbieden...komt alleen maar narigheid van....we moeten dat soort mensen beschermen tegen zichzelf......zelf zijn ze blind...

;-)

25-4-2016
age uit Uithuizen

Wij hebben vrijheid van godsdienst, vrijheid van meningsuiting en persvrijheid. Je mag dus hier geloven in iemand, iets of niets. Je mag hier ook bijna alles zeggen en schrijven, wat je gelooft, vindt. Je mag dus ook geloven/vinden dat homofilie een ziekte is en een zonde en dat ook zeggen en schrijven.
Maar vlgs artikel 1 van onze grondwet mag je anderen niet discrimineren, anders behandelen, op grond van ras, kleur, afkomst, geloof, sexe of geaardheid. Iemand afwijzen als stagiaire, omdat hij practiserend homo is mag dus niet.

Ik dacht dat discriminatie van homo's alleen nog in streng Islamitische landen.....?

dit is mijn reactie en daar moet u het mee doen.

25-4-2016
flipdefluiter uit Drachten

daar doe ik het mee age

;-)

25-4-2016
thefox uit Doodstil

@denkgoedna, Die de Boer als dat een oprecht Christen zou zijn had hij gewoon publiekelijk zijn verhaal gedaan dan kon ook ik recpect voor hem opbrengen. Maar zie nu weer, hij had niet het fatsoen om de rechtbank te bezoeken en daar het oordeel van de rechter aan te horen. Zelf zijn raadsman liet van stek gaan.
En dat toont al aan dat hij gewoon geen recpect heeft voor de rechtspraak in Nederland.
Mij bekruipt het gevoel dat hij de hele zaak niks kan schelen. Met andere woorden De Boer voelt zich beter dan zijn medemensen. Is het niet zo dat men naar een kerk welke dan ook gaat om een beter mens te worden en niet zo als De Boer doet TE ZIJN!

25-4-2016
ouwe uit Drachten

Of je nu christen bent of niet, laten we eerlijk zijn. Veel eigenaren van bedrijven discrimineren: winkel discr. op leeftijd, modezaken op dikte enz. als verkoper mag je niet mank zijn of in een rolstoel rijden. Maar eerlijk zeggen waarom ze je afwijzen doen ze echt niet. En dat is Nederland. De Boer heeft gewoon geaccepteerd dat, als je de echte reden zegt, je een boete krijgt. Maar hij was eerlijk en dat zijn helaas velen van bedrijven niet. En laten we naar onszelf kijken: Hoeveel discrimineer jij? Kijk gewoon rond in Drachten hoeveel er gescholden wordt. Gelukkig reageren de meesten niet. Maar een uitgescholden dikzak zou de jongere eens moeten meenemen naar het politiebureau. Moet je dan de Drachtsters eens horen (kort lontje??)

25-4-2016
snotterpos uit Gytsjerk

Goed van De Boer dat hij zijn rug recht houdt. Eindelijk iemand met karakter.

Met deze nasleep wordt bewerkstelligd dat voortaan de werkelijke reden van een afwijzing nooit boven tafel komt. Lang leve de openheid en transparantie.

25-4-2016
kadoenzo uit Drachten

Ja zijlijn, dat komt omdat er reacties verwijderd worden door de redactie. Dat is schandalig, net zo schandalig als de opstelling van zo'n huichelachtig en hypocriet bedrijf als a. th de boer. Betrokken persoon was zelfs zo arrogant om vanmorgen niet naar de uitspraak te gaan of zich te laten vertegenwoordigen door zijn advokaat. Gemeente Smallingerland stopt nu zeker met klant zijn van dit bedrijf? Zoals eerder is gezegd? Er ligt nu immers een veroordeling. En een terechte veroordeling!

25-4-2016
johannuon uit Burgum

Waar leg je de grens? Straks pedofilie ook maar heel normaal. Of een Papua man die je bij de bouwmarkt naakt met alleen een peniskoker wijst waar de gipsplaten liggen. Of een Zulu dame die met ontbloot bovenlichaam de appels ligt te rangschikken terwijl haar borsten op de peren rusten! Met deze uitspraak is dat toekomst muziek! Als er morgen een werkneemster verschijnt in de supermarkt die voorheen geen hoofddoekje had of erger nog een Burka en de werkgever is het er niet mee eens, dan heeft hij een probleem! Dat is ook een direct gevolg van deze uitspraak. Ik ben niet christelijk maar voel mij gediscrimineerd. Er is geen hetero parade in Amsterdam, laat staan een hetero kermis in Tilburg. Want nee dat mag niet!!! Dan discrimineer je op sexe!

25-4-2016
riemer uit Drachten

Dat de stagiair gediscrimineerd is is wel helder maar: iedereen in de wijde regio weet dat de ondernemer lid is van een orthodox gereformeerde kerk en dat hij, vanuit zijn overtuiging, tegen bepaalde manieren van leven is.
De stagiair wist dat ook lijkt mij. Waarom vraag je dan daar een stageplek aan?
En waarom ben je als stagiair niet open over jezelf?
Waarom zoek je als persoon dit conflict? Waarom ga je er zelf steeds mee in de media? Heb je als stagiair die aandacht nodig?

Ik begrijp de Boer heel goed: gewoon niet naar de zitting gaan en schenk er geen aandacht aan. Niet meedoen aan de mediahype die deze jongen zoekt. Vraag me wel af of deze jongen begrijpt dat hij voor het leven getekend is door zijn actie. Als hij solliciteert, waar dan ook: mensen checken internet gewoon op je naam. Dan komt deze zaak ook naar voren. Wie zit er te wachten op een stagiair of medewerker die alles maar in de media gooit?
Los van de leugen over de studievertraging: reden om in beroep te gaan.

26-4-2016
teunswart uit Wânswert

zo een aandacht trekkende homo hoefde ik ook niet als stageloper wat is er mis met een mooie meid ?

26-4-2016
teunswart uit Wânswert

En trouwens waar is mijn vorige reactie gebleven Waldnet ? Dit is gewoon discriminatie omdat ik niet homo ben !!

26-4-2016
advertentie

stormrots uit Drachten

Haha riemer grapjas jij draait de zaken om, die jongen is niet fout en veroordeeld door de rechter maar th de boer!!! En dat jij het daar niet mee eens bent is prima maar je moet niet de feiten omdraaien. Het is natuurlijk volkonen belachelijk en schandalig wat je roept, dat je maar niet moet gaan solliciteren omdat de eigenaar misschien een hekel aan homos, zwarten, joden, friezen of domkoppen heeft. Zoek maar eens op wat het woord discriminatie betekent en wat het wetboek daarover schrijft. Misschien moet je eens wat vaker buiten de deur komen om te zien hoe mensen wel samen kunnen werken ongeacht ras of geloof.De wereld veranderd snel

26-4-2016
eksteroog uit Eastermar

stormrots idd de wereld veranderd snel

door de multiculturele samenleving zal er ook voor de homo's hier in Nederland veel veranderen

deze jochie 's hebben nu dan wel iets stoers gewonnen ,maar zij hoeven nachts in bepaalde steden ook niet gearmd te lopen of zij zijn het haasje

26-4-2016
luckyduo uit britsum

Wat een reacties. Een duidelijk teken hier dat de meesten de Boer niet kennen.
En dan nog iets, niet de Boer is veranderd maar de WET! Nl is niet meer christelijk en veranderd daarom de wetten. Dat moeten de christenen dus maar accepteren? God staat boven alles en veranderd niet.

En hou aub op moslims met christenen te vergelijken, dat is appels met peren.Hij houdt het gewoon netjes en aanvaard dit. Chapeau!

26-4-2016
marcoaxe uit Houtigehage

Stormrots ; had jij het over feiten? De Boer heeft geen hekel aan homo's. Nergens in de brief staan deze woorden in die richting van schandering of in die strekking.
De Boer maakt wel een opmerking dat hij ,gezien de samenstelling v/d ploeg werknemers en zijn geloofsuiting ,dat hij het praktiserende niet past daarin.
Op het voetbalveld hoor je alleen maar schandering over homo's. Raar dat Bas daar nooit es werk van maakt. De COC er die Bas hielp is zelfs Harkema uitgepest omtrent zijn geaardheid......heeft hij daar ooit es werk van gemaakt ivm discriminatie?
Ik begrijp wel dat een koor van voetbalsupporters en Harkema aanklagen aafrecht werk en dan laten ze het wel. Dus kun je wel stellen dat het dus gaat om ; met 2 maten meten.

Een politie uitschelden voor homo is de boete wel veel lager en de politie krijgt geen schadevergoeding. Dus zo krom is de wet !

26-4-2016
ijzerman uit Drachten

als dit een Marokkaan was geweest had iedereen het belachelijk gevonden dat de boer beboet word.
maar nu het om een Nederlandse homo gaat is het hek van de dam. heel kort door de bocht

26-4-2016
zehking uit Kollum

Belachelijk dat hij een boete heeft gekregen. Het is verdomme zijn bedrijf, hij bepaald toch verdomme zelf wel wie hij in wilt huren en voor welke reden hij zo'n gozer niet moet. Ik geef 'm groot gelijk, zijn bedrijf, zijn regels. En dan zo'n jankerd die direct de media opzoekt. Ziekelijk.

26-4-2016
dorus uit Kropswolde

De Boer op de kop in de sloot zal Heel blij wezen een reikende hand van een homo of teg e n boom hartaanval belt 112 heb U naaste lief wat ook is In Nood heb je ze nodig Dokters Ambubroeders politie brandweer of heeft een boekje bij geen homo mag mij helpen.

26-4-2016
neustrimmer uit Scheveklap

Het is de beste man zijn eigen bedrijf, hij mag zelf bepalen wie hij wel of niet aanneemt, of het nou een homo of moslim is. Deze stagiair komt inderdaad wel heel nichterig over met zijn mediageile gedrag. Het bedrijf heeft er zo te zien goed aan gedaan, want dit lijkt mij geen werker, hooguit een bruinwerker (maar dat terzijde).

26-4-2016
eksteroog uit Eastermar

dorus

verder alles goed

ga anders effe in een emmertje met koud water zitten , effe afkoelen

26-4-2016
thefox uit Doodstil

Even een citaat van Luckyduo,

En dan nog iets, niet de Boer is veranderd maar de WET! Nl is niet meer christelijk en veranderd daarom de wetten. Dat moeten de christenen dus maar accepteren?

Wat daar aan mankeert is dat De Boer niet met de tijd meegaat Luckyduo. Dat is de reden dat hij niet naar de Rechtbank ging om het oordeel van de rechter aan te horen.
En wat de gewone niet kerkelijke Nederlander aangaat die is jaren onderdrukt door de Christelijken! Ik zelf ben christelijk opgevoed en bezoek de kerk niet meer met de reden dat ik het niet meer met het geloof eens ben.
En wat die onderdrukking door de christelijken aangaat noem ik als voorbeeld dat mij opa met zijn gezin de kinderen naar de christelijke school moest doen omdat hij anders geen steun kreeg toen hij werkeloos werd!
Waardeloos hoe in die tijd en nu vaak de christenen met de niet kerkelijken om gaan. Moeten de 72% niet kerkelijken dan nog onder doen voor de 28% gelovigen? IK ZEG NEE!!!

26-4-2016
thefox uit Doodstil

De eigenaar zei eerder al niet meer op de kwestie te willen reageren. Hij noemde het 'triest' en 'laag' dat deze situatie in de media kwam.
Volgens mij is het ook TRIEST en LAAG om iemand op zijn geaardheid te beoordelen.
Nu het er op aan kwam met een rechtszaak bleef de eigenaar met zijn raadsman thuis en had het lef niet eens om het oordeel van de rechter aan te horen.
Voelt die man zich meer dan een gemiddelde Nederlander. Ik vermoed dat hij ook het rechtssysteem niet accepteert vanwege het geloof van hem!
Er is immers een andere rechter waar hij zich later bij moet verantwoorden.
Ik vraag mij dan ook af hoe het zal gaan dat je voor vele euro's bij hem in de winkel hebt uitgezocht en bij het betalen ervan zegt; "ik ben homo", zou je dan de spullen moeten laten liggen om je geaardheid?

26-4-2016
lemster uit Uithuizen

Gelijk die voorwaardelijke boete ook maar betalen, dan kan hij de volgende zonder gedoe meteen weigeren.

26-4-2016
luckyduo uit britsum

theFox, Ik praat niet alles van vroeger goed ofzo he, overal worden fouten gemaakt al heb ik van dit verhaal nog nooit gehoord. Maar onderdrukt door de christenen lijkt me wel een stap te ver (in uw gedachten).

Ik kan het van uw kant begrijpen hoor maar mensen begrijpen nooit

26-4-2016
opgelet uit De Westereen

Iedereen weet wel dat man en vrouw bij elkaar horen, maar wie durft dit nog aan te geven?

Maar denk erom dat we de stagair niet persoonlijk afkeuren!

26-4-2016
thefox uit Doodstil

Nl is niet meer christelijk en veranderd daarom de wetten. Dat moeten de christenen dus maar accepteren?
Lees uw eigen zin luckyduo is dat elkaar dan in waarde laten wat u bedoelt. Mogen de buitenkerkelijken dan niet gewoon Nederlander zijn? "NL IS NIET MEER CHRISTELIJK" schrijft u immers, is dat de maatstaf dan van een goede Nederlander?

26-4-2016
eksteroog uit Eastermar

thefox

het valt mij wel op dat jij je meer dan druk maakt over dit onderwerp

wat is jou connectie nog meer dan alleen de bijbel maar slecht te praten

26-4-2016
riemer uit Drachten

Dat de Boer niet bij de zitting was is simpel om de reden dat hij in zijn verklaring al had aangegeven dat hij wist dat hij discrimineerde. Aanwezig zijn op de zitting zou niets toevoegen dus was hij gewoon op zijn werk.
Kennelijk hebben studenten in Nederland tijd genoeg om aan zaken buiten hun studie te besteden.
De stagiair claimt "studievertraging" maar geeft zelf aan dat dit te maken heeft met het feit dat het niet is wat hij van deze stageplek verwacht. Heeft dus niets te maken met de kwestie de Boer, hij is gewoon op tijd aan zijn stage bij Holland Hekwerken begonnen maar lijkt daar niet te vinden wat hij zoekt. Dat kan maar waarom moet de Boer daarvoor betalen?
In deze kwestie zijn er alleen maar verliezers.

27-4-2016
flipdefluiter uit Drachten

He riemer...... je bent toch niet toevallig van hetzelfde criminele kerkje als de Boer ?

en he.....het is niet "de kwestie de Boer", maar "de strafbare feiten gepleegd door de Boer".... niet proberen te bagatelliseren riem.....

;-)

27-4-2016
thefox uit Doodstil

eksteroog, de andere connectie van mij is jou uit je tent te lokken anders niks.
Een echte christen die staat niet boven een ander zoals de eigenaar van De Boer eksteroog die heeft gewoon zijn medemens lief. Of hij/zij blank bruin zwart of anders geaard is maakt hem/haar dan niks uit. En oh ja, hij/zij gaat naar de kerk om een beter mens te worden maar niet te zijn!

27-4-2016
marcoaxe uit Houtigehage

De homo discrimineerd ook. Als je op you tube ziet naar van allerhande rappers die het over flikkers en homo's hebben en dat ze dood moeten , en de COC meld dat niet bij de afdeling discriminatie.
Als je Pownews volgt en je hoort wat de marrokkaan en de Turk zegt over homo's en de COC heeft nog nooit aangifte gedaan.
Als de serie new kid bekijkt hoeveel het woord homo negatief in het verhaal verweven is en geen COC die daar iets van zegt.
Het gaat om hele grote groepen die in opstand komen als de COC dat aan zouden durven juridisch daar iets mee gaat doen.
En dan is er 1 ondernemer die zeer netjes uitlegd (en dat hoeft hij niet te doen overigens) en ja dan is er 1 ondernemer die es niet liegt omtrent een afwijzing en dan word hij en de kerk ( die hier niks van te doen heft gehad) aangepakt , alsof hij de grootste crimineel is.

27-4-2016
advertentie

marcoaxe uit Houtigehage

Een goede wegmisbruiker moet er zijn best om doen om zo'n hoge boete te kunnen krijgen.
En dan met letsel of poging tot moord komen ze er nog beter van af (werkstrafje ).
volgens 1 hier is Nederland 72 % ongelovig. Nu zijn er vd 7 miljoen , 1 miljoen moslims .....daar gaat je berekening al. De laatste berekening was 58 % vd Nederlanders gelovig of Kerks.

Als de lui hier es dit gaan zeggen op het voetbalveld dan zouden de spreekkoren snel over zijn. Of meten ze nu met 2 maten omdat het nu om een Gereformeerde gaat en op het voetbalveld om de scheidsrechter?

nogmaals de vraag ; waar in de brief scheld de Boer deze Bas ( die op sensatie belustigd is ) uit? In welke regel ?

Homo's die het in het vondelpark of elders in het bos HET doen is ook plegen van een misdaad feit ,maar de politie krijgt van justitie ook mee dat ze er niks aan mogen doen. Meten met 2 maten !!!

27-4-2016
marcoaxe uit Houtigehage

het moet zijn ; 17 miljoen inwoners

27-4-2016
thefox uit Doodstil

Nou bent u zeker wel moe marcoaxe?

27-4-2016
marcoaxe uit Houtigehage

vertel thefox

27-4-2016
eksteroog uit Eastermar

de fox ,


nou nee ,ik laat mij niet uit de tent lokken

en voor mij mag jij dit domme onderwerp wel winnen,want het gaat toch nergens over,,hi hi

27-4-2016
hurbie uit Dokkum

Respect voor de boer.

27-4-2016
frontaal uit Groningen

Teken petitie Anonieme daders van internetterreur hier onder.

http://internetpestersaangepakt.nl/

Video: https://youtu.be/IXL0K4q66nY Dit figuur van die tekst, uit omgeving noord NL, heeft een bezoekje gehad, en excuses aangeboden.

Er zijn er hier een paar die ook een bezoekje krijgen, maar dan van de politie.

28-4-2016
marcoaxe uit Houtigehage

Onder internetterreur is hier geen sprake van. Mensen mogen anoniem iets zeggen en als dat niet goed is word het verwijderd door Waldnet.
Het is ook geen interntpesten. Hier zijn voor en tegenstanders en het gaat er soms best stevig aan toe. De ene heeft meer frustraties dan de andere. De ene uit zich zo en de andere op een andere manier. Met de ene heb je wat en met de andere heb je totaal niks mee.
Maar om dan terreur uit te oefenen en gelijk te dreigen met politie.
Tja , dat is ook en vorm om je gelijk te willen krijgen.

28-4-2016
frontaal uit Groningen

Ik zag gister en eergisteren de screenshots op Twitter die gingen rechtstreeks naar de Politie, die moeten daar wat mee doen.

Hier staan nog steeds reacties die niet mogen. PS-reacties worden niet verwijderd maar bewaard, het OM, kan er nog naar vragen, die loopt een jaar achter.

Bekijk de gehele video maar even, dit gaat niet over internetpesters maar over puur racisme.

Pak de link onder voor de gehele video duurt 40 min.
Bron: RTL.nl laatste reactie vandaag.

http://www.rtlxl.nl/#!/_peter-r-de-vries-internetpesters-aangepakt-322269/f26cd5ef-4d47-3c60-a8dc-86a14d5b0d42

28-4-2016
marcoaxe uit Houtigehage

frontaal ; krijg ook bij het filmpje een zeer dubbel gevoel. Allereerst begint het met de protest tegen zwarte piet. Nu als je youtube en NOS en pownews berichten goed bekijkt schrik je van wat die gasten op de aankomstdag van Sint en Piet .....waar kleine kinderen bij staan , gezegd word. Dat wil niet zeggen dat grote smurf deze reactie dan mag geven. Vandaar het dubbele in het verhaal Kluivert .
De tegenhangers van zwarte piet gebruiken maar graag het woord racistisch. Wat ze iedere keer bij het feest waar kinderen bij staan kun je ook heel goed aangifte van doen.
Waar is het begin en waar is het eind
Ik vind abortus moord. Waar het weg kwam (Duitsland Nazi) was het ook bedoeld als moord. Nu is het legaal. Maar het is moord.
Net als de neger zoen. Dat is discriminatie. Dus ik vind een zoen van een neger vies. Dat is weer racistisch.
Voel je wat ik zeg?

28-4-2016
thefox uit Doodstil

En dan ook nog het nieuws dat de Judobond de bruine en de zwarte band in de ban wil doen!
Volgens een woordvoerder van de bond zijn de banden veel te discriminerend...

28-4-2016
ouwe uit Drachten

Lees al de reacties eens achter elkaar mensen. Wat een discriminerende opmerkingen. Als ik christen was, had ik een aanklacht ingediend wegens discriminatie. Er zijn een aantal reageerders die niet vies zijn van schelden en vloeken op chrsitenen. Wat een frustratie. Weten jullie wel dat er psychisache hulp is om van die frustraties af te komen. De christenen die ik ken zijn echt een graadje hoger dan vele platte reacties hier op waldnet. Beschamend. Laat elkaar in z'n waarde. Beschaafd Nederland is kennelijk niet van toepassing op sommige friezen.

29-4-2016
frontaal uit Groningen

Daar waren minimaal 40.000 handtekening voor nodig, Petitie Peter R. de Vries succes: 80.000 handtekeningen, en het gaat maar door.
________________________________________________________

De teller van onze #internetpetitie staat op 84.000!!! In

29-4-2016
riemer uit Drachten

Nee, Flierefluiter, ik ben wel christen maar in een totaal andere hoek.
Ondanks dat ik persoonlijk geen geloofsreden zie om iemand op grond van zijn geaardheid te weigeren snap ik het wel dat de Boer dit doet.
En waar bagitaliseer ik? Ik constateer op basis van de voor iedereen te lezen tekst van de stagiair zelf dat hij gewoon stage is gaan lopen en dat hij op basis van heel wat anders gestopt is met de stage. Dat schrijft hij op zijn eigen facebookpagina namelijk.

29-4-2016
marcoaxe uit Houtigehage

ben nieuwsgierig hoe Riemer ,uit de andere hoek christen , Bijbels ziet tegen praktiserende Homo , lesbisch ,transgenders ed

30-4-2016
ouwe uit Drachten

marcoaxe, dat is helemaal niet interessant v.w.b. dit onderwerp.Daar zitten we niet op te wachten. Dan moet je gewoon zelf de bijbel lezen, dan weet je het vast.

30-4-2016
marcoaxe uit Houtigehage

Ouwe ; Riemer snijd het zelf aan , en het blijft bij het onderwerp. En ik lees De Bijbel en ik weet wat er staat. Maar aangezien Riemer uit de andere hoek komt ben ik benieuwt wat er in de andere hoek bijbel staat.
Dat jij dat niet intressant vind , is jou mening

30-4-2016
ouwe uit Drachten

marco axe: Riemer z'n opmerking is interessant vwb dit onderwerp. Niet zijn mening over praktiserende homo's, lesbische mensen of transgenders.

1-5-2016
marcoaxe uit Houtigehage

Ouwe ; dat is uw mening. ,maar als je dan bewust zegt dat je uit de andere kant van de hoek christen komt , dan mag je toch een open vraag stellen hoe de andere kant vd christen er over denkt.
Want uit de christelijke hoek waar De Boer weg komt weten we het ,maar waar Riemer vandaan komt niet.
Riemer opmerking komt in het geval dan wat vaag over.

2-5-2016
lemster uit Uithuizen

Gelijk die voorwaardelijke boete ook maar betalen, dan kan hij de volgende zonder gedoe meteen weigeren.

2-5-2016
advertentie

riemer uit Drachten

@Marcoaxe: je moet toch echt eens leren lezen. De Bijbel gaat sinds het NT niet meer over veroordelende wetten in het OT. Ik weet dat jij in de orthodoxe hoek wenst te zitten maar er is geen enkele grond in de Bijbel te vinden om een homoseksuele leerling te weigeren.
Als jij die gronden wel hebt: verlicht ons pad zou ik zeggen.
En nee: vaag ben ik niet en nooit geweest in deze kwestie. Kennelijk moet je even wat terug lezen

Staat overigens los van het respect wat ik voor de ondernemer heb: staan voor je mening.

3-5-2016
marcoaxe uit Houtigehage

Riemer ; wat ik aanhaal komt uit het Nieuwe Testament.
En als je naleest wat ik schreef kom ik niet uit de Orthodoxe hoek ,maar meerdere keren getracht jou duidelijk te maken dat het de bevindelijke hoek is.
En ik stel je een gewone vraag die schijnbaar wat lastig te beantwoorden is.
Respect hebben is een ander iets dan , dan wat jij zo nadrukkelijk naar voren haalt dat jij uit je andere hoek komt. En dan vraag ik hoe de andere hoek van het christen zijn dan denkt over praktiserende homo's.

3-5-2016

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan