Account
Logo
Zoeken
11.7 °C

Dringend opvangplaatsen nodig in Friesland

Publicatie: 7 maart 2016, 17.11 uur

Reacties

mdread uit Drachten

Die afzichtelijke toren van Hennie van der Mos, is dat niet wat? Kan hij zijn steentje ook bijdragen.

Maar goed, voordat het toetsenbordverzet uit grote metropolen als Koudefurrige waar een enorm asielzoekersprobleem is weer gaat spuien: als je tegen de vluchtelingenstroom bent, moet je niet stemmen op partijen die de plaatsen bombarderen waar die mensen vandaan komen.

7-3-2016
heintje uit Lauwersmeergebied

Uhm tja, en de minsken die ol skoften op n wachtlyst steane foar n neie of oare wenning? En ik sjoch n protte jongkerels, werom fjochtsje die net ien eigen l

7-3-2016
devil uit Kollum

Luxemburg wil wel vluchtelingen opvangen, maar de vluchtelingen willen er niet naar toe omdat het sociaal stelsel in hun ogen niet goed genoeg is. Hoezo economische vluchtelingen.......

7-3-2016
digitaal uit Dokkum

Het zoveelste bewijs dat Nederland vol is. Propvol!De grote kudde gelukzoekers die nog onderweg is zoveel mogelijk tegenhouden bij de grenzen,want anders gaat ons landje helemaal naar de sodemieter.Wordt toch eens wakker en laat je niet inpalmen door die gladjakkers van het COA.

7-3-2016
advertentie

olly uit Harkema

Oppakke

7-3-2016
rommie uit De Westereen

Nog steeds snap ik niet waarom de opvang in buurlanden van het conflict gebied niet beter is. Sommigen zaten gewoon in Turkije, en hadden het goed en gaan dan opeens naar Europa. Dat zijn inderdaad economische vluchtelingen. Eigenlijk moert je gelijk bij binnenkomst zeggen dat opvang tijdelijk is en als oorlog voorbij is dan weer terug. Waarom doen we dat niet in Nederland en vooral Europa????

7-3-2016
gp500 uit Twizel

lokkich binne d'r mear ferst

7-3-2016
virtualizer uit Burgum

nederland is het walhalla,heaven on earth,daarom willen ze hier zo graag heen.
huis met inboedel,uitkering,zorg en men hoeft er niks voor te doen,ja zeuren dat het beter kan omdat men niks om handen heeft..

allemaal voor niks noppes nada,waar vind je dat elders in de wereld,nergens,en dat weten ze maar al te goed...

ik kan ze niet eens ongelijk geven ook,al heb ik een giga hekel aan dat volk!

7-3-2016
gp500 uit Twizel

Rommie dat doen we niet omdat, het vooral geen economische vluchtelingen zijn.

En het kan zeker beter geregeld worden, maar er is altijd maar beperkte mogelijkheid.
En verdelen helpt.

Als de oorlog voorbij is willen mensen ook naar hun eigen. Maar we doen vaak te weinig tegen oorlog, want we zijn niet bereid om alles te doen. Tijdens een oorlog en vooral bij het gebied weer leefbaar te maken in de decennia daarna, willen we ons niet aan binden.

Veel hebben er al moeite mee dat we oost-europa de toekomst inhelpen, naar hun decennia aan gijzeling door de sovjet-communisten.
En de corruptie/wet/democratie oppakken.

7-3-2016
omejoop uit De Westereen

zet ze bij Rutte en zijn vriendjes in de buurt, maar dat willen de pluche zitters niet.

7-3-2016
kachelbout uit Augustinusga

Krekwat uit Burgum .Als de Duitsers nu ook zo zouden denken als jouw.Dan waren er nu denk ik heel veel meer doden .Door die I S I S beesten.Als alle gemeenten in ons land eens echt meewerkten .Was het probleem gauw opgelost. En niet te vergeten de eu landen die geen flikker willen doen .Maar wel de miljarden Subsidies uit Brussel hun toeeigenen .Zoals Polen Hongerije Enz Enz .En reken maar dat Turkije het ook niet aan kan .Dus we moeten in Europa wel op dit gebied 1 worden .Anders word het 1 Humanitaire ramp .Iedereen hoefd het hier niet mee eens te wezen .Maar dit zijn de feiten.Groeten Kachelbout

7-3-2016
wstienstra uit Boelenslaan

en ik kan niet eens een fatsoenlijke woning krijgen hier in achtkarspelen dus tja

7-3-2016
age uit Uithuizen

Ik heb ooit van een collega geleerd, dat je kinderen bij ruzies moet leren, zich in te leven in de ander/tegenstander.
- Hoe zou jij het vinden, als iemand tegen jou zei,deed, wat jij tegen hem zei, deed?
- Wat zou jij dan doen?
Dat werkt vaak, bij kinderen en ook bij volwassenen en niet alleen bij ruzies.

Probeer eens te bedenken, wat jij zou doen, als je in een land zou zijn, waar oorlog is , waar vrouwen en kinderen verkracht worden, huizen verbrand enz.
Zou jij niet alles proberen om daar weg te komen, indien mogelijk met je gezin.
Op zoek naar een beter leven, zonder oorlog, met een toekomst.

Dat zijn ook mensenrechten:
- onderdak
- voedsel
- vrede
- veiligheid
- onderwijs
- vrijheid

Ik zie dat de onderbuikjes weer worden geleegd?
Misschien kunnen zij die altijd roeptoeteren dat ALLES hier zo slecht is eindelijk eens emigreren naar een beter land?
Dan kunnen weer wat meer vluchtelingen hier komen.

7-3-2016
kachelbout uit Augustinusga

Age roerend mee eens.Een mooie avond toegewenst Groeten Kachelbout

7-3-2016
advertentie

thefox uit Doodstil

Ik ben het roerend met je eens Age.

Wat jij hierboven voorstelt over dat inleven in een ander zal denk ik niet lukken Age. Want aan de reacties hierboven te zien zijn de schrijvers niet bij machte om te snappen wat jij bedoelt. Met andere woorden ze zijn lang niet volwassen en kunnen met dat beetje hersenen wat ze bezitten zich niet in een ander inleven.

7-3-2016
piterhenk uit Dokkum

Als iedere Pvda er nu eentje in huis neemt .En ook D66 en CDA er dan is het probleem opgelost.Evt de rest naar kachelbout en age.

7-3-2016
brainder uit Drachten

Maar goed dat we niet in de WW2 tijd zitten.

Erg veel mensen vluchten liever dan dat ze hun land verdedigen zo te lezen.

Anders waren we nu Duits.

De mannelijke vluchtelingen moeten hun eigen land helpen te verdedigen tegen de IS.

Nee hun komen liever hier en zien dat onze militairen hun werk opknappen.

7-3-2016
age uit Uithuizen

Laatste bijdrage, over dit nieuwsbericht en de reacties daarop, want hierop nog verder reageren is zinloos, om reden die Thefox perfect aangeeft.
- Pieterhenk, ieder die een beetje probeert na te denken, weet dat het onverstandig is om vluchtelingen in huis te nemen..Deze mensen hebben deskundige hulp nodig.
- W.Stienstra, bent u dakloos of zo?
- Vlgs mij was het al moeilijk om woningen te krijgen VOOR hier vluchtelingen kwamen..Deze regering en de vorige, met gedoogpartner Wilders, bezuinigde op de Sociale Woningbouw..
- Ook de voedselbanken, waren er al voor de vluchtelingen.
- Ook de verkrachtingen zijn echt niet nieuw hier..zie de berichten op Waldnet.
- Virtu, hoe kun je nou een groeiende hekel hebben aan een volk ?(hoeveel ken je?)
-JIJ noemt Nederland het Wahalla? Dat is de eerste positieve reactie van jou!
Rommie, volg jij het nieuws? Dan weet je toch, hoeveel vluchtelingen al in Turkije en de omringende landen..ronddolen?

Zo dat was het..

7-3-2016
j88 uit De Westereen

Laat de bijstandslopers en uitkeringstrekkers hun oordeel maar weer hebben!

7-3-2016
kachelbout uit Augustinusga

Piterhenk .Ik bedoel jij kunt er ook genoeg voor doen om die arme mensen te helpen .Gewoon een X geldbedrag gewoon storten t n v Het Coa.Ik denk dat ik en Age er veel voor doen .En dit heefd niet met politiek uit te staan maar menselijkheid De Groeten van Kachelbout

7-3-2016
ouwe uit Drachten

Alles wat ik heb, gun ik een ander ook. Ik had geluk hier in Nederlandland geboren te worden en jullie ook. De vluchtelingen hebben niet gevraagd om daar geboren te worden. Nederland is dus niet mijn en ons bezit. Ik ben door geboorte gewoon inwoner. Zij mogen, door in ons land te komen, ook inwoner worden. Er zijn vroeger (en nu ook) mensen geweest die egoistisch hun gebied gingen afbakenen.Jammer. De wereld is gewoon van ons allen. Samen leven, samen delen

7-3-2016
drachtster2000 uit Drachten

Groenland is een heel mooi land waar genoeg plek is toch ?

7-3-2016
piterhenk uit Dokkum

Ik dacht meer aan Engelsmanplaat. Mooi eiland op het Wad.

8-3-2016
riemer uit Drachten

Aan de reacties te zien zijn er in ieder geval voldoende mensen zonder werk in de regio Harkema om als vrijwilliger een nieuwe Nederlander in te burgeren. Dat scheelt weer in de kosten.
Daarnaast: we hebben een regering die jullie en ik samen hebben gekozen. Zeur dan niet over het beleid maar bedenk even dat je inderdaad een domme keuze hebt gemaakt bij het inkleuren van het vakje.
En denk niet dat de PVV dit wel op zal lossen, de PVV heeft de laatste jaren op geen enkele wijze laten zien dat zij iets aan de problematiek rond asielzoekers kan doen namelijk.
Wat dan wel?
Economische vluchtelingen niet meer toelaten, voor 2016 enkel oorlogsslachtoffers toelaten en zorgen dat we als Friesland laten merken dat we er zijn voor de ander.
Deze mensen vluchten omdat ze

8-3-2016
etherpiraat55 uit Drogeham

Oppakke ...
Eerst komen ze hier, en daarna vragen ze om hun paspoort want ze willen weer naar huis omdat t hier te somber is ...

Mij is altijd geleerd een gegeven paard niet in de bek te kijken ,maar deze mensen zijn zo ondankbaar .. ik snap er helemaal niks van ,ons hele landje gaat naar de sodemieter en dan zijn er nog van die mensen als age die de hele dag een blinddoek voor hebben volgens mij .over een paar jaar hebben we geen kerstmis meer eten we alleen nog kosher voedsel en is er geen blonde vrouw meer over want bij t minste of geringste snijden ze haar de hals door dames en heren ..

8-3-2016
teunswart uit Wergea

Er is ook dringend behoefte aan extra woningen voor jonge stellen in Nederland , word daar ook rekening mee gehouden ?

8-3-2016
kachelbout uit Augustinusga

Teun .Dan moeten ze ook direct rekening houden dat er ongeveer 2 op 3 weer gaan scheidenen ook weer een huis moeten hebben .Ben het met je eens ook voor de Nederlanders bouwen .Persoonlijk denk ik in de buurt van Almere.Daar is ruimte genoeg .En kunnen Nederlanders en Nieuwe Nederlanders eerst aan elkaar wennen.En ik denk dat er dan ook mooie relaties enz kunnen ontstaan.. Groeten Der Kachelbout.Maar daarna wel weer sprijden over het hele land

8-3-2016
krektwat uit Burgum

@kachelbout. Mijn opa zat in ww2 in het verzet. Misschien een idee voor deze jonge mannen omdat ook in hun eigen land te gaan doen? Nee deze gasten komen met hun i-phone lekker klagen dat ze hier niet goed behandelt worden. Begrijp me niet verkeerd. De echte vluchtelingen moeten geholpen worden, maar die hebben geen geld om hier heen te komen. En als je kijkt naar de somaliers die in de jaren 90 als vluchteling hier heen zijn gekomen. Daarvan zit 80% in de bijstand. En als je als vluchteling eindelijk in een veilig land bent aangekomen. Waarom moet je dan per se naar nederland. Persoonlijk was ik blijven vechten voor mijn land. Maar als ik dan toch als vluchteling wilde schuilen had het mij niet uitgemaakt waar. Als het maar veilig is. Ik heb hier geen begrip voor.

8-3-2016
oldmen uit Leeuwarden

nu ben ik niet zo goed in rekenen maar in Friesland 7500 opvang plaatsen X +/- 50 = 375000 mensen ik doe dat maar X 12 provincies = toch wel 450000 mensen( 4,5 miljoen )en er komen er maar 90000 pj dus Friesland vangt alle vluchtelingen op met 375000 ik vind dit wel stof tot na denken

8-3-2016
Swaplans uit Dokkum

Ben niet tegen opvang, maar wel tegen de geheimzinnige en geheel non-transparante manier van werken waarmee COA, lokale en landelijke politiek hun burgers misleiden.
De burgers hebben het gevoel dat ze belazerd worden.

8-3-2016
kachelbout uit Augustinusga

We moeten gewoon Humaan blijven.Krektwat Om op wo 2 terug te komen .Uit ons land zijn de meeste Joden afgevoerd Zelfs met Premies .Dit zijn echte feiten .En daarna 1948 Indie De eerste Fotos van toen spreken boekdelen Die komem nu pas een beetje voor het licht .Ik bedoel we hoeven hier niet het beste jongetje van de klas te spelen .Want dat waren we zeker niet.We hebben heel wat goed te maken .En dit is ook geen Pro Joodse preek van mijn kant Daar gebeurt ook heel wat met de Palestijnen En Joden Groeten Kachelbout

8-3-2016
fou uit Uithuizen

Het lijkt mij dat de Friese gemeenten vooral aan de bak moeten om te zorgen voor betaalbare woongelegenheid voor mensen die hier geboren en getogen zijn!

8-3-2016
teunswart uit Wergea

zo is het maar net Fou

8-3-2016
onne uit Drachten

Maar dan ook in iedere gemeente een homo-opvang hier, een christenopvang daar, een vrouwenopvang elders, want het laatste wat we willen is de islamitische mannen kwetsen, h

8-3-2016

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan