Account
Logo
Zoeken
8.3 °C

OM vervolgt man die homo-stagiair weigerde

Publicatie: 18 februari 2016, 16.44 uur

Reacties

kachelbout uit Augustinusga

Dat word schoffelen voor die meneer uit Opeinde

18-2-2016
stdcynisch uit Drachten

En terecht, iemand moet die man uit 1907 wegtrekken.

18-2-2016
jochem uit De Wilgen

geen geldstraf maar een werkstraf geven van een jaar in het centrum van drachten straat vegen met een bogrd op de rug ik ben hendrik de boer veel succes bas

18-2-2016
T.Lelens uit koufuorderigge

tja.

18-2-2016
advertentie

magneet uit Buitenpost

@Bonifatius

Geen plek? Daar was het een beetje laat voor. Z'n stage was al zo goed als geregeld, incl. gesprek vooraf.

Pas toen De Boer (door z'n Facebook door te spitten) erachter kwam dat Bas niet op vrouwen viel hebben ze hem daarom geweigerd.

En dat mag, terecht, niet.
Zou een mooie boel zijn als je sexuele geaardheid er voor zou zorgen dat je geen opleiding, stage of baan kan krijgen.

Of vind je dat Bas z'n profiel moet afschermen en tegen iedereen moet gaan liegen over z'n geaardheid om maar een diploma te kunnen halen?
Omgekeerde wereld natuurlijk, het is 2016... geen 1956...

18-2-2016
teuske uit Drachten

mooi, discrimineren mag niet( zegt de minister en al die andere betweters). nu dan maar eens de leeftijds discriminatie aanpakken zou ik zeggen. dan kunnen de 50 plussers ook eindelijk eens aan het werk.

18-2-2016
gp500 uit Twizel

tja

18-2-2016
johan1995 uit Houtigehage

@sjors33 Hoe meer reacties ik van jouw lees hoe kortzichtiger ik je ga vinden...

18-2-2016
hhw uit Harlingen

Het meest frappante is dat er hier mensen zijn met dezelfde mening als de Boer. Die Bonifatius mag dan internet hebben maar zijn ideeen zijn niet meer van deze tijd,
Schandalig, ik zou zeggen verwijder die post aub.

18-2-2016
betterwitter uit Eastermar

ik zeg het word vrijspraak.

18-2-2016
nicpunt uit Bakovensmee

iedereen mag wezen en zijn wie hij/zij wil.
echter maakt de boer zelf uit welk personeel hij aanneemt en welke niet.
het prijst de boer zelfs dat hij hier eerlijk in is, een ander bedrijf zegt het niet.
als je niet bij de rest van het personeel past moeten ze je gewoon niet aannemen.
het is hun bedrijf, dus hun verantwoording.
ben bang dat het niet tot een veroordeling gaat komen in deze zaak.

18-2-2016
denkgoedna uit Surhuizum

Humm, als de Boer had gezegt dat Bas niet in zijn bedrijfsprofiel paste was alles oke geweest. Nu was de Boer eerlijk en zei waarom hij geen stageplek kreeg, en wordt hij aan de schandpaal genageld. Hoeveel "medelanders " zouden dagelijks te horen krijgen dat ze niet binnen het bedrijfsprofiel passen ? Om de waarheid heendraaien, tsja je moet wel, anders ? ?.... schandpaal !

18-2-2016
ReactieBurgum uit Burgum

Sommige reacties hier slaan daadwerkelijk nergens op. De Boer is eerlijk geweest naar de stagiair toe, maar lijkt me nu wel genoeg gestraft. Wel heeft ie een fout begaan om de jongen eerst zo goed als aan te nemen en daarna nog eens zijn facebook af te gaan sneupen, misschien had hij zich beter moeten inlichten van te voren. Wat Bas gedaan heeft is wel goed geweest om eens te laten zien hoe er nou eigenlijk vaak met homo's wordt omgegaan. Het punt is gemaakt, maar je had het daarna ook los kunnen laten, maar door de media wordt het juist alleen maar groter gemaakt.

Homo zijn kies je niet voor.
Ik respecteer gelovigen ook zeker en dus ook de reactie van meneer de Boer!

Maar de reacties die hier dan geplaatst worden zoals homo's kruipen in je kont of zijn altijd vrouwelijk, niks van waar.
Mannen vinden homo's vies, maar vrouwen die lesbisch zijn vinden ze juist heerlijk. Is dat ook niet een beetje krom mannen?

Ik hoop voor meneer de Boer dat het vrijspraak wordt.

18-2-2016
eastlakeman uit Eastermar

HENKDIJK en STAGIARE walchelijk jullie commentaar ik hoop dat WALDNET het snel verwijdert.

18-2-2016
kachelbout uit Augustinusga

Het is en blijft een moeilijk punt.Worden Homos zo geboren of gemaakt?Maar heb je 1 op stage dat is toch niet verkeerd .Zon homo springt niet direct bovenop De Boer denk ik. Laat die jongen gewoon alsnog stage lopen in de Firma met een redelijke vergoeding .En het probleem is opgelost.Die rechts zaken gaan ook dik geld en naam kosten. Groeten Kachelbout

18-2-2016
macros uit damwoude

HOLLIO.. Precies en zo is het!!!!!

18-2-2016
stdcynisch uit Drachten

Zijn de reaguurders uit #kampathdeboer dezelfde reaguurders die een topic verderop de islam een achterlijke cultuur noemen?

18-2-2016
elcapitan uit Drachten

Macros uit Damwoude, ik mis je bij de eerdere discussies die zijn gevoerd over dit probleem. Was je toen nog niet wakker of interesseerde het je toen nog niet?? Er bekruipt mij een heel ander gevoel!!!
De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet??

18-2-2016
win uit hommerts

laat elk in zijn waarde ik denk dat homo's in nederland inmiddels wel worden geacepteerd dus stage plekken genoeg voor bas laat meneer de boer ook in zijn waarde dus als hij geen homo'

18-2-2016
macros uit damwoude

elcapitan uit Drachten

Die werden allemaal verwijderd.
Probeer het nu iets fatsoenlijker te omschrijven

18-2-2016
elcapitan uit Drachten

Homo's zijn is niet verboden beste Win uit Hommerts, discrimineren wel en daar wordt de Boer nu voor vervolgt en nee, er komt geen vrijspraak, er is maar

18-2-2016
quak uit almelo

ik vind dit niet kunnen dat stage lopers worden gediscrimineerd op hun geaardheid laat hij/zij in hun eigen waarden en respecteer elkaar en keur ze niet af nu is een gerechtigheid dat die bedrijf vervolgd word dit vind ik volkomen terrecht en bas wees je zelf en het maakt niet uit op welke geslacht je valt als je zelf maar gelukkig bent en dat is het belangrijkste!

18-2-2016
quak uit almelo

ik vind dit niet kunnen dat stage lopers worden gediscrimineerd op hun geaardheid laat hij/zij in hun eigen waarden en respecteer elkaar en keur ze niet af nu is een gerechtigheid dat die bedrijf vervolgd word dit vind ik volkomen terrecht en bas wees je zelf en het maakt niet uit op welke geslacht je valt als je zelf maar gelukkig bent en dat is het belangrijkste!

18-2-2016
Genske uit Enschede

Respect voor de boer!!!!

18-2-2016
hammehosuutdokkum uit Aalsum

Ieder mens is toch een kind van god???Volgens hun geloof is het ook hun schepper.
Of bij de christenen niet soms dan zit er dus echt iets verkeerd bij hun in de bovenkamer.Of houden ze hun eigen regels in ere.Vrouw en kinderen onderdrukken thuis.
Hij had zijn medemens dus met open armen moeten ontvangen.
Heb uw naaste lief zoals u zelf.
AMEN.

18-2-2016
gz30 uit Kollumerzwaag

het is zijn bedrijf hij mag toch wel zelf weten wie hij wel of niet aanneemt dus dit is net zo'n ophef als zwarte piet discussie om niks!!

18-2-2016
marcoaxe uit Houtigehage

elcapitain ; discriminatie mag niet !
Maar 2 verdieners betalen minder belasting dan 1 verdieners. Dat heeft de zelfde wetgever bedacht waar jij het over hebt !
Dus de zelfde wetgever discrimineerd de 1 verdiener. Ze discrimineren zelf wel !
Artsen en verpleegkundigen die tegen Abortus en euthanasie zijn worden nu ook al niet meer aangenomen of worden in hun arbeidsomstandigheden tegen gewerkt. Bij melding word er niks gedaan , omdat de zelfde wetgever voorstanders zijn op moord van deze praktijken.

18-2-2016
joepie uit Burgum

Als die de boer dan zo,n geweldige christen is, zou ik me toch maar weer eens gaan verdiepen in wat hij nu eigenlijk geloofd
Homo zijn; zit in de genen. Dus geen ziekte of iets dergelijks. Bovendien geloven, gelovigen dat god iedere mens zelf op deze wereld zet waaronder de homo,s. Dus kun je beter kwaad zijn op God, die dit soort mensen produceert. Maar zoals de meeste gelovigen, geloven zij wat hun het beste uitkomt.

18-2-2016
bijzonder uit zwaagwesteinde

WAAROM KUN JE HIEROP REAGEREN ZONDER IN TE LOGGEN?

TYPISCH OMDAT DIT OVER DIT ONDERWERP GAAT...

HOEZO DISCRIMINATIE?

18-2-2016
marcoaxe uit Houtigehage

Joepie ; beter De Bijbel lezen.
Het gaat ook niet om het homo zijn ,maar over het praktiserende.
God heeft ook niet De homo gemaakt ,maar Man en vrouw.
Zo heeft God ook niet de diefstal, echtbreken , hoeren en ed gemaakt.
Ik heb een vraag aan Joepie ; pedofilie zit ook in de gene. Waarom worden die dan niet gelijk behandeld met homo s ?
Dan mag je hun ook niet weigeren op een kinderdag verblijf , peuterschool ed.
Dat is dan ook discriminatie , want je mag v/d wet niet om geaardheid geweigerd worden !!!!!! Toch?????
Of komt dat jullie dan ineens niet goed uit?

18-2-2016
elcapitan uit Drachten

Verbod op discriminatie
Discriminatie is bij wet verboden. In artikel 1 van de Grondwet staat dat iedereen in Nederland recht heeft op een gelijke behandeling. Aanzetten tot haat of discriminatie is ook strafbaar.
Wat is discriminatie?
Discriminatie betekent dat er onterecht verschil wordt gemaakt in de behandeling van mensen. Bijvoorbeeld op basis van geslacht, godsdienst, handicap, leeftijd, afkomst, huidskleur, ras, burgerlijke staat of seksuele voorkeur.
Homo zijn is geen misdaad, pedofilie is een misdaad en je bent niet verplicht misdadigers aan te nemen.

Johannes uit Drachten of is het Kollum, er zijn hem nadien meer dan 50 stageplekken aangeboden, er zijn ook ruimdenkende werkgevers te vinden hoor. Hij is voorzien, zie LC van vandaag.

18-2-2016
D,d dol uit Hdg

Wie spit een Facebook door . Waar bestaat geloof uit , eerlijkheid toch .

18-2-2016
LEESWAARDIG uit zwaagwesteinde

Romeinen 1:27
En insgelijks ook de mannen nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende.

18-2-2016
marcoaxe uit Houtigehage

God lezen Elcapitain ! Een pedofiel die niet praktiserend is of zijn straf uitgezeten heeft is dus vrij , maar worden wel geweigerd ! Dus hiervan spreekt de wet , die jij zo hoog houd het volgende over ; seksuele voorkeur / geaardheid.

Ik merk toch dat jou ruimdenkendheid toch beperkter is dan je je zelf voordoet.

18-2-2016
hammehosuutdokkum uit Aalsum

Kortom geloven is dus zoals het jou het beste uitkomt hmmmm.
Verschuilen achter iets heet dat toch
Oke dan weet ik dat.Blikskaters dat is mooi.
Komt misschien nog eens van pas.

18-2-2016
John Dwain uit Leeuwarden

@nicpunt: je hebt helemaal gelijk. Zo wil ik in mijn bedrijf geen: negers, joden, zigeuners, friezen, mensen met groene ogen, vrouwen met cupmaat a, opelrijders, flatbewoners, mensen met een caravan, ambtenaren, feyenoordfans, vegetari

18-2-2016
LEES DIT! uit de westereen

Wat is een waar geloof?

Een waar geloof is een stellig weten of kennis, waardoor ik allesvoor waarachtig houd, dat ons God in Zijn Woord geopenbaard heeft , maar ookeen vast vertrouwen , hetwelk de Heilige Geest door het Evangelie in mijnhart werkt , dat niet alleen anderen, maar ook mij vergeving der zonden,eeuwige gerechtigheid en zaligheid van God geschonken is, uit louter genade,alleen om der verdienste van Christus wil.

18-2-2016
Hendrik Jan uit Bakkeveen

Wat zitten we elkaar toch op te naaien.
Als je het op de keper beschouwd, hebben we elkaar helemaal niks te verwijten, want de enen mens geloofd \"wel\" en de andere \"niet\" en daarbij kun nog de groep plaatsen welke het niet weet, dus waar hebben we het over.
Kort gezegd is het een \"feit\" dat er niemand die wel weet.
Ieder mens die kan denken geloofd.
En als het waar is dat God alles ziet dan is er niets aan de hand, want is alles al in het \"grote Sjokke boek geschreven, dus komt alles terecht.
Hendrik Jan uit Bakkeveen.

18-2-2016
marcoaxe uit Houtigehage

En als je naar de letter kijkt is hier bij De Boer geen haat naar Bas toe.
Ook geen discriminatie ,omdat duideijk uitgelegd word naar Bas dat zijn geaardheid praktiserend niet binnen het bedrijf uitdraging past.
Jullie soort draven gelijk met discriminatie en zo. Maar vergeten daarbij te respecteren hoe een ander leeft of denkt. Daar bekommeren zulke mensen niet om. Het ik gericht is sterken dan denken om.
Je krijgt dan een Gordon gehalte. En een Geer en Goor antwoord.

18-2-2016
advertentie

Hendrik Jan uit Bakkeveen

Wat zitten we elkaar toch op te naaien.
Als je het op de keper beschouwd, hebben we elkaar helemaal niks te verwijten, want de enen mens geloofd "wel" en de andere "niet" en daarbij kun nog de groep plaatsen welke het niet weet, dus waar hebben we het over.
Kort gezegd is het een "feit" dat er niemand die wel weet.
Ieder mens die kan denken geloofd.
En als het waar is dat God alles ziet dan is er niets aan de hand, want is alles al in het "grote Sjokke" boek geschreven, dus komt alles uiteindelijk terecht.
Hendrik Jan uit Bakkeveen.

18-2-2016
elcapitan uit Drachten

Het gaat er toch niet om wat wij vinden, het college heeft bepaald dat onze wetgeving boven de bijbel staat en dat is het belangrijkste principe. Het gaat mij te ver om iemand die de wet heeft overtreden te feliciteren, maar goed beminde gelovigen, het zit er zo ingestampt en er zijn gelukkig uitzonderingen, maar jullie god is niet mijn god, iets wat in mijn ogen niet bestaat kan ook niet van mij zijn.

18-2-2016
jilt23 uit Driezum

http://kinderen-van-god.blogspot.nl/
Doe er uw voordeel mee.

18-2-2016
elcapitan uit Drachten

Mij hoef je niet te overtuigen. Ik voel mij zo prima. Ik ben te oud voor die sprookjes.

18-2-2016
marcoaxe uit Houtigehage

maar je geloofd wel in de sprookjes v/d 2 maten.
De mensen met pedofielgeaardheid mogen van jou niet en homogeaardheid mag wel. Terwijl de wet zegt seksuele voorkeur. Zijn jou woorden!!!!

18-2-2016
jilt23 uit Driezum

kinderen-van-god.blogspot.nl
Voor een andere kijk op het geloof.
Doe er uw voordeel mee.

18-2-2016
elcapitan uit Drachten

Qauk uit Almelo, helemaal mee eens.
Hammehos, jij zegt het ik denk het. Meewaaiers en eigenheimers. We gebruiken de schepper als het ons uitkomt en worden we daar op aangesproken dan zeggen we gewoon dat ze de verhalen/sprookjes wel helemaal moeten lezen, als A niet klopt, moet je B lezen etc. En ze leefden nog lang en (on) gelukkig?

18-2-2016
Mieke uit Drachten

Dus de geaardheid van die jongen past niet in het bedrijf... Wat zouden ze in dat bedrijf dan allemaal leveren aan hun klanten? Klinkt als een heel andere business dan een gereedschapshandel....

18-2-2016
vogelbekdier uit 't Kret

Eens of oneens, de bedrijfsleider heeft nu tot tweemaal toe heel Nederland over zich heen gekregen en nu gaat het OM er nog even een kers bovenop doen. Typische volkshysterie die te ver doorslaat.

18-2-2016
stalker uit Veenklooster

dan mag je ook roken in de kroeg toch gz30 uit Kollumerzwaag

18-2-2016
cheese uit Ureterp

@elcapitan: Pedofilie is niet strafbaar in NL het is een geaardheid! Slechts seksueel contact met kinderen en kinderporno zijn strafbaar, het verlangen daarnaar niet. Dus iemand die zegt pedofiel te zijn mag je daarom dus ook niet weigeren voor wat voor baan dan ook! Leuk he? Je wilt het eigenlijk wel omdat je er zelf een afkeer van hebt maar het mag niet. In dit geval ging het nog over gedrag bij mijn voorbeeld alleen over geaardheid.

18-2-2016
elcapitan uit Drachten

synoniemen voor voordeel:
baat, gewin, heil, nut, pluspunt, profijt, winst, zonzijde.

Ik zie ze echt niet.

18-2-2016
heldere uit Drachten

Je zal toch anno 2016 nog steeds geloven in een denkbeeldig opperwezen. Enge, gevaarlijke lui. De wereld zou zo veel beter af en mooier zijn zonder al die geloven.

18-2-2016
elcapitan uit Drachten

Heldere uit Drachten, ja, ik denk dat onze wereld er een stuk rustiger van werd, maar ik wil toch een lans breken voor die geindoctrineerde mensen, als ons iedere dag weer werd voorgehouden dat wit zwart is van jongs af aan, echt dan zouden wij ook niet beter weten. Ik vind het wel eng dat je zo in hokjes moet denken. Mensen leef het is 2016.
Er is nog nooit iemand teruggekomen.

18-2-2016
magneet uit Buitenpost

Weigert de Boer in Drachten ook klanten als ze homo zijn? :D

Of is het binnenkomende geld dan ineens geen belemmering?

18-2-2016
strandwacht uit Eenwest

gz30 kollumerzwaag

Dat dacht ik ook altijd als cafehouder ik bepaal wie wel en niet in mijn cafe komt ,maar dat blijkt wettelijk niet zo te zijn.

18-2-2016
woodstock uit Drachten-Azeven

Als ik de boer was had ik de boel verkocht en mooi weggegaan naar warm land

18-2-2016
Het is niet mogelijk om reacties te geven op bovenstaand nieuwsartikel. De reactiediscussie is door de redactie gesloten of er is besloten om helemaal niet de mogelijkheid te bieden om een reactie te plaatsen op bovenstaand nieuwsbericht.