Alliade zet regionale vervoerders buitenspel
Publicatie: vrijdag 20 juni
Reacties

En wie zijn er de klos?? Niet alleen chauffeurs, maar ook kli


Die


Niet echt een vreemde gang van zaken, zelfs gemeenten besteden werkzaamheden uit aan niet regionale bedrijven. Buiten dat om kopen mensen zelf ook steeds meer online via webshops waardoor lokale ondernemers worden gepasseerd. We zullen er aan moeten wennen dat er steeds minder banen overblijven, we doen het zelf met zn allen!


Vraag me eerder af hoe een bedrijf



Te gek voor woorden,maar je komt het helaas overal in iedere branche tegen.


"Voor cli


Allemaal chauffeurs in de WW of bijstand (ze verdienen ook nog bijna niks) en de 500 000


het is een schandalige zaak, dat dit zomaar kan. er wordt op geen enkele manier rekening gehouden met de mensen die vervoerd moeten worden, er wijzigt voor die mensen juist heel veel, ze zijn helemaal gewend aan hun vaste chauffeurs en begeleiders. Voor een bedrijf als Javo Tours, die helemaal niet genoemd wordt, is het ook een enorme aderlating, er is in het afgelopen jaar enorm geinvesteerd in nieuw materiaal, up to date rolstoelbussen die aan alle veiligheidsnormen voldoen.Materiaal kan weer weg tegen enorme verliezen, en veel chauffeurs naar huis! Bedankt Alliade/Talant


zo ist helemaal wolfslag


Voor de clienten een hele verandering, dat kunnen veel niet aan.
En waarom een Gelders bedrijf? Ik denk omdat het hoofdkantoor van Talant ergens in die regio zetelt


Wolfslag, ze kunnen bij Javo het materiaal wel vervangen hebben, ze konden beter investeren in betere chauffeurs, want ze rijden nog steeds als gekken, met of zonder kinderen in de bus of taxi.


@wolfslag helemaal mee eens. Overigens ook partijen zoals Kijlstra raakt dit. De gemeente kan straks mooi voor deze "besparing" van Alliade opdraaien met wat extra uitkeringen.
Kwaliteit is allang niet meer van belang in de zorg, schaalvergrotingen en bonussen is wat belangrijk is :-(


En juist het veranderen van begeleiders komt bij de vervoerden in dit vervoer vaak keihard aan.


Jammer dat het alleen maar over en om geld gaat en niet over het welzijn van de cli



Lees ook de berichten van LC.nl en Omropfryslan.nl.
Hierin staat het


Worden de Mercedes vervangen door een GOLFJE ?


zo'n grote besparing moet ergens vandaan komen. afwachten dus


De vervoerders zouden zich af moeten vragen hoe het kan dat ze zichzelf zo buiten de markt hebben weten te prijzen om vervolgens hun bedrijfsvoering daarop aan te passen zodat ze bij een volgende aanbesteding niet opnieuw achter het net vissen. Zeuren is voor kleine kinderen. Elk dubbeltje kan maar


Nu komt het echte beestje naar voren hoe Talant managers zijn cq werken/omlopen


wie zijn de volgende facilitaire afdelingen Inkoop?10 jaar terug deed iemand dit in zijn 1 tje in B.zwg. Nu lopen er wel 10 man doelloos om.


Ik denk dat Klomp Groepsvervoer uit Ede niet elke dag vanuit Ede richting Friesland gaat, denk eerder dat ze weer bij Waaksma, Oenema en Jafo chauffeurs gaan vragen. En de besparing van


Dat hoeft ook helemaal niet vanuit Ede te gebeuren. Arriva zit ook in Heerenveen, daar komen ook niet alle bussen weg op de dag van gebruik, de NS zit in Utrecht, maar de treinen staan overal in het land. Dus zo wordt het ook met de bus van de firma KLOMP. Alleen het management cq planning wordt geregeld vanuit Ede, wat een hele besparing kan opleveren, neem dat maar van mij aan.


Alliade is juist de prijsopdrijvend. De overhead van zwaar betaald management in de overbodige staf in de stichting, directies op plaatselijk niveau. Zij veroorzaken de hoge kosten, niet de taxi bedrijven met hun chauffeurs. Alle heren zitten in schalen 75 of hoger. De salarisvoorstel van overtollig management staat gelijk aan 100 arbeidsplaatsen. Na de fusie in alliade, wordt er gesproken over een concern! Belachelijk, de heren hebben het te hoog in hun hoofd, verspilling vindt dat plaats, niet bij. Het taxi vervoer!


en nu na enkele maanden blijkt dat de ritten heel goed gaan, niks van alle spookverhalen zijn uitgekomen.
Klomp rijdt met splinternieuwe en goede busjes, een hele verbetering, kijkend naar de half verrotte roestende Talent busjes. De anderen hebben iedereen dus jarenlang een poot uitgetrokken met hun tarieven

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan