Account
Logo
Zoeken
8.9 °C

Weer apparatuur gestolen uit kerk in Dokkum

Publicatie: 18 oktober 2013, 16.05 uur

Reacties

emprasoforvio uit Drachten

zou dan zeggen dat iemand het dan weet. (heel erg toevallig weet) en daarna gebruik maakt van het heel erg slecht beveiligde kerkje.

Ik snap niet dat je nadat er zoiets al is gebeurd de boel niet beter beveiligd.

Verzekering zal hier ook niet blij mee zijn.

18-10-2013
bas uit dokkum

emprasoforvio@ de vorige inbraak was niet in dezelfde kerk!

Ik vind het overigens diep triest dat zelfs kerken niet meer veilig zijn voor het dievengilde! hoe ver kun je zakken!

18-10-2013
thor uit Drachten

bas uit dokkum / Jij hebt gelijk hoe halen ze het in hun hoofd in een Kerk inbreken dat doe je toch niet , Ze hadden zeker beter bij jou kunnen inbreken Bas?

18-10-2013
stien147 uit Ureterp

Zouden deze dieven nog rustig kunnen slapen ?.
Ik denk van niet !.

Hun geestelijke onrust is groter dan de winst !.

18-10-2013
advertentie

bas uit dokkum

thor@ domme reactie niet? zegt meteen iets over jezelf!

19-10-2013
thor uit Drachten

Ja het bewijst zeker dat ik er een beetje anders over denk dan jou.
Het is toch zeker een nog dommere reactie die van jou.
Waarom zou het erger zijn als er uit een kerk wordt gestolen dan bij een gewone burger?
Ik heb liever dat ze bij de kerk inbreken dan bij mij thuis.
Weet jij hoe het voelt als er ongenode gasten bij jou binnen zijn geweest en als ze dan ook nog het een en ander meenemen?

En dan vindt jij het diep triest dat kerken niet ongemoeid worden gelaten?
Ik vindt het nog dieper triest dat er mensen zijn die niet van andermans eigendommen af kunnen blijven.

19-10-2013
buertbewenner uit Dokkum

Ik ben niet gelovig, maar ook ik ben van mening dat je van andermans spullen af moet blijven. Kerk, moskee, kapitale woning, eenvoudig rijtjeshuis.

Afblijven!

19-10-2013
bas uit Dokkum

thor@ ten eerste weet ik heel goed hoe het voet als er bij je thuis wordt ingebroken!
ten tweede jou suggestie dat ze dan beter bij mij kunnen inbreken vind ik gewoon een domme reactie, wat nergens op slaat!
ten derde vind ik het laag bij de grond dat je een kluis uit een kerk haalt waar naar alle waarschijnlijkheid geld in zit wat voor goede doelen bijeen is gebracht.
Ik ben het met je eens dat het diep triest is dat men niet met de handen van andermans spullen kunt afblijven!

19-10-2013
fou uit Uithuizen

Inbrekers zijn misdadigers en geven niets om het wel en wee van iemand anders; het gebod 'Gij zult niet stelen' hebben ze maling aan. Z.g. nobele of respectvolle boeven bestaan niet. Hun enige doel is zoveel mogelijk buit bij elkaar te stelen tegen minimaal risico/ inspanning. Een kerk kan dan een makkelijke prooi zijn, niet meer, niet minder.

@stien147: deze schurken zullen echt niet van hun daden wakker liggen, eerder zullen ze zich verkneukelen over de buit.

19-10-2013
thor uit Drachten

bas uit Dokkum / Ik reageerde in eerste instantie op jou domme opmerking alsof het erger zou zijn om uit een kerk te stelen dan bij een gewone arbeider .
Het kwam bij mij over alsof jij de kerk belangrijker vind dan jou zelf vandaar mijn opmerking dat het misschien beter was om bij jou in te breken dan in een kerk wat ik natuurlijk niet meen .
En ik bedoel dat er beter in een kerk kan worden ingebroken dan in iemands PRIV

19-10-2013
bas uit Dokkum

thor@ Ik heb nergens gezegd datin een kerk inbreken erger is dan bij een gewone arbeider maar goed jij leest blijkbaar meer dan wat er staat!

19-10-2013
thor uit Drachten

bas uit Dokkum / Ben jij dan werkelijk te stom om jou eigen reactie te begrijpen?
Jij schrijft verontwaardigd ,,Ik vind het overigens diep triest dat ZELFS kerken niet meer veilig zijn voor het dievengilde!,,
Dat klinkt als of jij het erger vindt dan in een woning!

19-10-2013
bas uit Dokkum

stuk tuig uit drachten je bent me te min om nog verder te reageren ik wens je een prettig leven verder!

19-10-2013
thor uit Drachten

bas uit Dokkum / Sorry hoor maar ik vindt nu wel dat je te ver gaat en vindt dit toch wel ontzettend beledigend en zou daarom graag zie dat jij jou excuses aanbied. Trouwens bedankt dat je mij toch nog een prettig leven toewenst wat dan toch wel positief klinkt en voor de rest jammer .

En ik snap ook niet dat de beledigende reactie nog niet is verwijderd door de Redactie .

20-10-2013
advertentie

bas uit Dokkum

lees zelf es wat je over mij schrijft dit is gewoon actie-reactie

20-10-2013
rondweg uit Dokkum

Dat ze bij Waldnet nog steeds niet begrijpen dat het reactie geven moet worden gestopt kan ik niet begrijpen.
Het trekt grotendeels zielige figuren aan die zich van achter hun computer alles menen te kunnen zeggen en in het echte leven vaak armzalige figuren zijn die amper een woord durven uitbrengen.
Waldnet wil het maar niet begrijpen.....

20-10-2013
fou uit Uithuizen

@Rondweg, waarom moet het 'reactie geven' op W.N. gestopt worden? Het is toch mooi dat, zoals jij ze noemt, ook zielige en armzalige figuren ergens hun mening kwijt kunnen. Dat dit niet altijd even netjes gaat, en dat men vaak vooral elkaar in de haren vliegt, geeft aan dat er nog ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling in de regio. Misschien draagt WN daar op deze manier een h

20-10-2013
eksteroog uit eastermar

ik heb met genoegen het kat en muis spelletje van enen bas en thor gelezen

bas lijkt mij heel vroom,en thor heel redelijk

bas,geef nou maar toe dat thor door dit steekspelletje zeker een punt heeft gehaald

,ik weet wel,die kerkbanken zitten loeierhard ,maar wordt toch eens wat flexibel,toch

21-10-2013
thor uit Drachten

REDACTIE WILT U ZO VRIENDELIJK ZIJN OM DE REACTIE WAARIN IK VOOR TUIG WORD UITGESCHOLDEN VERWIJDEREN?

ER ZIJN NAMELIJK IN HET VOORGAANDE REACTIES VAN MIJ EN ANDEREN VEEL MINDER GROVE EN NIET BELEDIGENDE REACTIES VERWIJDERD IK VRAAG MIJ AF WAAROM DIE RACTIE VAN BAS NIET WORDT VERWIJDERD IS HET MISSCHIEN OMDAT HIJ DUIDELIJK BIJ EEN GELOOFSGEMEENSCHAP HOORT EN HET BIJ MIJ NIET DUIDELIJK IS OF IK AL DAN NIET EEN GELOOF AANHANG ,

MOET IK MIJ DAAROM MAAR VOOR TUIG UIT LATEN MAKEN IK HAD GEHOOPT DAT DE REDACTIE OBJECTIEF ZOU ZIJN MAAR DAT SCHIJNT NIET ZO TE ZIJN ,
DE REDACTIE KIEST DUIDELIJK VOOR DE FINE ZIJDE .

ZO HEBBEN JULLIE WEER WAT OM TE VERWIJDEREN VEEL PLEZIER TOEGEWENST BIJ HET WISSEN .

21-10-2013
bas uit Dokkum

thor@vik heb noot de pretentie gehad om op waldnet zo uit te halen! ik vind het zelfs ook erg hoe mensen hier met elkaar omgaan. ik reageer hier zelfs heel weinig meer. en nu heb ik zelf zo uitgehaald en waarom? jou reacties op mijn stukje vond ik nergens op slaan (vrijdag 18 oktober 2013
22:44) waarom moeten ze bij mij inbreken?ik weet nml hoe dat voelt! Ook ik vind inbreken het laaqste watje kunt doen ook bij mensen prive hoor maar zeker in neen kerk waar je een paar centen steelt die dan meestal ook nog bedoeld zijn voor hulp aan arme mensen etc.
Dan zeg je op (zaterdag 19 oktober 2013
21:11 uur) het volgende : bas uit Dokkum / Ben jij dan werkelijk te stom om jou eigen reactie te begrijpen? En dat is nou de reden waarom ik dus kwaad op je werd, ik laat me niet graag voor stom uitmaken, en je op zaterdag 19 oktober 2013
23:00 uur stuk tuig heb genoemd. het zal dan wel niet goed van me zijn geweest maar voorafgaande bewoordingen en reacties van jou lokken dat dan wel uit!

21-10-2013
thor uit Drachten

Ik vindt het gewoon jammer dat jij de KERK boven de gewone mensen stelt.
Want ik vindt het gewoon erger dat er bij een priv

21-10-2013
bas uit Dokkum

ik heb al duidelijk gemaakt daqt geld wat je steelt uit een kerk waarschijnlijk geld is wat gebruikt wordt voor o.a arme mensen dus steel je dat dan steel je het als het ware juist van mensen die het nodig hebben. ik heb zelf inbraken mee gemaakt en weet hoe erg dat is! ik zei ook niet dat ik een inbraak in een kerk erger vind dan bij iemand thuis! dat heb jij er van gemaakt!, maar stel daat ik wel die mening zou hebben gehad van dat ik inbreken in een kerk erger is dan bij iemand prive, (wat dus niet zo is)heb is het dan normaal om te schrijven dat ik dom ben en te stom ben om mn eigen reacties te begrijpen?

21-10-2013
fou uit Uithuizen

@bas+@thor- Jullie probleem lijkt mij zo simpel. Inbreken hoort niet, punt! Bij sommige mensen ligt een inbraak in een kerkgebouw emotioneel gevoelig. Als zo iemand dit onder woorden brengt met: 'dat zelfs kerken niet meer veilig zijn voor het dievengilde!'(noem dit liever boeventuig, dievengilde klinkt v

21-10-2013
thor uit Drachten

En bovenal voel ik mij geen ,,TUIG UIT DRACHTEN,, waarvoor ik ben uitgescholden door mijn grote vriend Bassie .

21-10-2013
truusje uit ealsum

he thor@ je vergeet dat je zelf ook niet zo aardig sprak tegenover bas! ik lees wel vaker reacties van jou en je lokt dit mi vaak zelf wel uit!

21-10-2013
eksteroog uit Eastermar

fou,inderdaad ja,waar begon het

bas zegt;Ik vind het overigens diep triest dat zelfs kerken niet meer veilig zijn voor het dievengilde! hoe ver kun je zakken!

thor zegt ;Jij hebt gelijk hoe halen ze het in hun hoofd in een Kerk inbreken dat doe je toch niet , Ze hadden zeker beter bij jou kunnen inbreken Bas?

dit lijkt mij wat cynisch bedoeld,en als bas hier zo'n ophef van maakt ,is bewoon belachelijk

21-10-2013
truusje uit Dokkum

eksteroog thor is de gene die begon te schelden
thor noemt oa dat bas te stom is om zn eigen reactie te begrijpen, niet cynish meer en ook de het woord finen is niet erg complimenteus blijkbaar is dat allemaal normaal! ik begrijp dan wel dat er ook een reactie van bas terug kwam die niet erg netjes was

21-10-2013
thor uit Drachten

truusje uit Dokkum / leer eens begrijpend lezen Bas is de eerste geweest die DOMME heeft geschreven ,
Dan vraag ik jou wie is er begonnen?
Omdat ik een Grouwe ben moet ik accepteren dat ik wordt uitgescholden?
Wie is er hier gek?

22-10-2013
truusje uit Dokkum

jij moet beter lezen thor bas vond jou REACTIE dom! maar jij plaatste de eerste kwetsende reactie waarin je hem te stom vind dat tie zn eigen reactie niet begrijpt! zoiets hoefde je tegen mij ook niet te zeggen!

22-10-2013
eksteroog uit eastermar

truusje deze bas begon zelf ,de volgende zin was van bas ;
domme reactie niet? zegt meteen iets over jezelf!

de vrome bas heeft nooit geleerd om wat flexibel andere meningen te aanvaarden,daar kan hij niets aan doen,zo wordt het hem geleerd

misschien kan de goeroe Emile Ratelband een inspiratie voor hem zijn

22-10-2013
truusje uit Dokkum

De opmerking van Thor ( Ze hadden zeker beter bij jou kunnen inbreken Bas?) lokt dat toch ook uit?

22-10-2013
fou uit Uithuizen

@truusje + @eksteroog- Deze discussie leidt tot niets. Waarschijnlijk kun je van mensen die nog in termen van Finen en Grouwen denken geen zinnige bijdrage verwachten als het woord 'kerk' in beeld is. Op mij komt de 1e reactie van Thor over als een sarcastische, als hij dit niet zo heeft bedoeld beseft hij niet goed wat hij neertypt. Hier is de discussie ontaard, de rest doet er niet toe.

22-10-2013
thor uit Drachten

Mijn eerste reactie was een beetje als flauw grapje bedoeld maar heeft heel veel losgemaakt.
En truus kijk eens goed naar de volgorde van de reacties en reageer dan nog maar eens .
En nogmaals wat mij raakte in de eerste reactie van Bas was dat hij mij het gevoel gaf dat hij het erger vond dat er in een kerk wat geen priv

22-10-2013

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan