Account
Logo
Zoeken
8.5 °C

Protestactie voor behoud Sionsberg

Publicatie: 3 december 2011, 11.54 uur

Reacties

moses uit Burgum

Zie hier het begin van de afbraak. Blijkbaar kost het De Friesland te veel om dit ziekenhuis te laten voortbestaan.

Het zou mij overigens niets verbazen als binnen 2-5 jaar De Sionsberg gesloten gaat worden en patienten veel langer onderweg zijn om MCL, Drachten of zelfs het UMCG te bereiken....

BELACHELIJK!

3-12-2011
june uit Burgum

Oft der in sikewein komt om dy fuort te bringen. Moast net op snein in compliceerde breuk krije.

3-12-2011
noid uit Dokkum

Ik ben helemaal voor dat het ziekenhuis zo blijft als het nu is. Toch vindt het het raar dat het CDA nu opeens naar voren springt en de burgers oproept voor protest terwijl ze buiten de verkiezingen om de mening van burgers naast zich neer legt.

3-12-2011
tilleman uit Kootstertille

Liever in een ambulance onderweg naar Groningen,Drachten of Leeuwarden dan sterven in Dokkum. Het ziekenhuis in Dokkum gaat ten onder aan de slechte kwaliteit: niet aan het feit dat het een klein ziekenhuis betreft. Helaas spreek ik uit ervaring. Voor een gebroken teen of been is Dokkum wel geschikt. Bij ziektes moet je de ambulancebroeder smeken niet naar Dokkum te rijden... Sluiting redt meer mensenlevens dan het kost....

3-12-2011
advertentie

aquarius uit Kollumerzwaag

Bedankt voor uw stem op dit rechtse afbraak kabinet !
Alles gaat naar de bliksem dankzij de liberalisering .

3-12-2011
renegade uit damwald

ik zou de cijfers wel eens willen zien! Hoeveel mensen die in dokkum naar de spoedeisende hulp gingen in 2009 en 2010 werden niet goed geholpen en moesten vervolgens later naar MCL of Groningen?
Oftewel.. ALLE patienten van deze jaren aanschrijven en info vragen. Pas dan kun je een conclusie trekken. Volgens mij komt de Sionsberg er dan heus goed uit! Minstens 95% zal tevreden zijn en goed behandeld zijn lijkt mij.
Als je onder die 5% valt die niet goed geholpen is.. a) wie zegt dat het beter zou zijn gegaan in een ander ziekenhuis.. en b) waar gewerkt wordt kunnen fouten worden gemaakt.. helaas in de branche van een ziekenhuis kan dat levens kosten. Bij een plantsoendienst van de gemeente wordt bij een fout de tuin van een particulier beplant ipv een groenstrook....

3-12-2011
anders uit Dokkum

Nu is er gelegenheid om over te stappen naar een andere zorgverzekering. De Friesland/Achmea wil af van de Sionsberg.
Massaal overstappen naar Unive of FBTO? Ze zijn nog goedkoper ook. (Independer.nl)

3-12-2011
uit Leeuwarden

Welke idioot sluit nou de afdeling spoedeisende hulp van een ziekenhuis?

Afdelingen als Oncologie of Nefrologie zijn tot daar aan toe. Maar als je voor de spoedeisende hulp naar Drachten, Leeuwarden of Groningen moet dan gaat er kostbare tijd verloren.

Stel je eens voor je krijgt een hartaanval in Anjum en je moet ineens met de ambulance naar een van de andere ziekenhuizen.

En dan willen ze mogelijk helikopters inzetten. Want ja, die zijn wel zo goedkoop dat het bijna gratis is.

3-12-2011
hellogoodbye uit Dokkum

Bekende uit Leeuwarden:
Het blijkt dat je niet goed op de hoogte bent met de stand van zaken. Als je nu een hartaanval/ hartinfarct krijgt in Anjum dan ga je al naar het MCL omdat je in Dokkum niet behandeld kunt worden.. dat kon voorheen al niet en heeft niks met de sluitingen van afdelingen te maken.

Regenade Damwoude:
Je hebt gelijk dat overal fouten worden gemaakt, maar het is wel degelijke een feit dat in Dokkum de kwaliteit van zorg niet gewaarborgd kan worden bij acute en levensbedreigende ziektes.

En dan nog even over de lange reistijd...
Als je dan toch eerst "snel" in Dokkum bent op de Spoedeisende hulp... daar vervolgens wordt nagekeken, maar niet geholpen kunt worden, je weer op een ambu moet wachten die naar het MCL of UMCG vervoerd ben je véél langer onderweg dan de aanrijtijd van een hooguit een halfuurtje naar het MCL vanuit het noordelijkste puntje Friesland. Tja... wat is dan sneller? Wil je het met je leven bekopen? Kan je wel voorbeelden geven....

3-12-2011
friesmeiske uit Feanwâlden

Nou maar overstappen dus van zorgverzekering! Nu kan het voor 1 januari.

3-12-2011
uit Leeuwarden

Hellogoodbye,

Ok, dat wist ik niet. Kan het me zelfs bijna niet voorstellen, dat ze in Dokkum niet kunnen helpen bij een hartaanval.

Maar dan was het in principe al een veredelde dokterspost. Wat heb je aan een ziekenhuis waar je een van de meeste soorten acute soorten zorg al niet kunt krijgen?

3-12-2011
hellogoodbye uit Dokkum

Het is dus niet zo dat het door de zorgverzekeraars komt dat het ziekenhuis in Dokkum een aantal afdelingen gaat sluiten... doordat ze niet voldoen aan de eisen die door de landelijke zorginspecties gesteld worden hebben ze nu de keuze gemaakt om een aantal afdelingen te sluiten... De zorg bij acute dingen kunnen ze niet waarborgen waardoor het levens zou kunnen gaan kosten of mogelijk al gekost heeft. Wees blij dat het niet helemaal dicht gaat, maar dat het voor kleine ingrepen en bijvoorbeeld controles op de polikliniek nog open blijft.

En ja bekende uit Leeuwarden.. het was al een veredelde dokterspost.

3-12-2011
uit Leeuwarden

Aanvulling...

Het klinkt daarbij ook niet logisch. Wel een afdeling cardiologie hebben, maar geen hartaanvallen kunnen behandelen.

Dat klinkt zelfs niet rendabel.

3-12-2011
generaal uit Triemen

Lekker hypocriet van het CDA. Volgens mij zitten zij in het kabinet CDA/VVD en dit kabinet breekt de "Zorgstaat" af door hun bezuinigingen. Maar dit scoort natuurlijk uitstekend in de regio, maar de mensen hier zijn niet dom hoor.

3-12-2011
advertentie

alias uit Buitenpost

PS: FBTO valt ook onder Achmea...

3-12-2011
misterpopey uit De Westereen

CDA? (Christen Dienen Allah), dat die nog voor zo,n ziekenhuisje in de bres springen.
Nu ja Bonifatieus Hospitaal is met lucifers opgericht er zal nog wel 1 over zijn om hem af te branden.
Natuurlijk al met al een slechte zaak om het te sluiten, overweeg ik ook maar om van De Friesland af te stappen.
Grtz misterpopey.

3-12-2011
bamford uit Pieterburen

Nou breekt m'n klomp. Specialisten gaan actie voeren?! Eerst vechten ze elkaar de tent uit, waardoor bv. cardiologie ten onder is gegaan. Dan zijn er nog twee chirurgen die héél dom en arrogant gewoon de kwaliteitseisen van hun eigen beroepsgroep wegwuiven en doorgaan met hun onverantwoordelijke gedrag. En dan het lef hebben te protesteren?! Echt Dokkumers, wees maar blij dat deze tent gaat sluiten. Met zulke dokters, die er echt helemaal niks van snappen, ben je overal in NL beter af. Maar ja, wat wil je ook. Welke kwalitatief goede dokter wil er nou bij de Sionsberg werken? Je mag De Friesland nog dankbaar zijn dat ze het zaakje zo lang in de lucht hebben gehouden!

3-12-2011
plh uit Damwald

De "Berg" is al jaren een veredelde eerste hulppost, als je echt iets hebt moet je in Lwd. of Groningen zijn. Dát weet toch iedereen al jaren. De ambu's zijn tegenwoordig zo goed uitgerust dat je gerust een paar minuten langer "in leven kunt blijven" en men je op een véél beter adres aflevert.

3-12-2011
kuifkabouter uit Dokkum

Als we dan in ziekenhuis moeten liggen, en ipv op de fiets naar dokkum om op bezoek te kunnen minimaal 25 km in auto, kun je die extra kosten dan ook bij die kloothommels declareren als extra kosten?

3-12-2011
staalworm uit Wierum

Nee generaal uit de Triemen de mensen zijn hier niet dom maar wel heeeeel erg stom en dan bedoel ik de CDA stemmende mensen die menen nog steeds dat ze op een partij stemmen die de C echt vertegen woordigd het CDA is een ratje toe met moslims en hindostanen enz, die mensen zijn mij best hoor maar dan kun je je zelf niet meer een Christelijke partij noemen dacht ik zo.

3-12-2011
pft uit westereen

de sionsberg is goed genoeg en zal gemist worden
alleen werkloze waldnet soostrekkers laten ze een paar minuten langer liggen alvoors te reanimeren
aan de reacties te zien hebben ze een paar te vroeg geholpen
het kleine sociale ziekenhuis is naar de verdommenis geholpen door de friesland zorgverzekering omdat die bepaalt
ze betaalden bv niet omdat ze niet aan hun quotum kwamen
nee dan maar naar de vleesfabriek mcl
brada was ook groot maar uiteindelijk wel failliet
nog een paar jaar dan hebben we geen naam meer maar een nummer
DE FRIESLAND bedankt

3-12-2011
eksteroog uit Eastermar

als je alles er wat op na leest over deze affaire ziekenhuis Dokkum,dan hebben de bestuurders van dit ziekenhuis zichzelf in diskrediet
gebracht door de aantijgingen van de inspectie niet serieus op te volgen ,
en lul je hier dan maar weer eens uit,want zij hebben wel met mensenlevens uit te staan,dat strikt aan bepaalde voorwaarden moet voldoen,logisch toch

3-12-2011
granaet uit Dokkum

Ik lees veel reakties, maar ik wil het wel eens anders stellen, is het niet De Friesland die al jarenlang probeert om de Sionsberg draaiende te houden, daar hebben ze zelf beslist belang bij.
Spoedeisende hulp is natuurlijk belangrijk om te behouden, maar de meeste specialistische ingrepen zullen meer naar 1 punt gaan en dat is MCL.
Denk dat er wel een ziekenhuis in afgeslankte vorm blijft, dat is in deze tijd al heel wat, daar mogen wel volgens mij al heel blij mee zijn en natuurlijk ligt leeuwarden ook niet aan het eind van de wereld....

4-12-2011
hellogoodbye uit Dokkum

Helemaal eens met graneat uit Dokkum!!

4-12-2011
ikkehier uit damwoude

het word hier steeds minder in het noorden als we ook al voor zulke dingen naar drachten of leeuwarden moeten laat aub het ziekenhuis in dokkum open investeer hier in het is zo belangrijk het is veel verder rijden naar die andere plaatsen het zieken huis in dokkum heeft mijn zoontje gered als we verder moesten rijden dus langer had geduurt hd hij het misschien niet gered dus aub investeer in dit (kleine) ziekenhuis

4-12-2011

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan