Account
Logo
Zoeken
13.1 °C

Jagers schieten op katten in Nij Beets

Publicatie: 29 november 2011, 12.00 uur

Reacties

rudie124 uit de westereen

Katten binnenhouden en uitlaten aan een touw, kan er ook geen misverstand ontstaan

29-11-2011
rommie uit De Westereen

Ja waarom kunnen katten, poezen niet binnen gehouden. Buiten gaan ze achter vogels aan. Lijkt mij ook niet zo diervriendelijk.

29-11-2011
okki uit Jubbega

en als ze een halsbandje om hebben schieten ze er niet op???????????????

29-11-2011
diuwer uit Boornbergum

als het net zo n rechtzaak word als met het polderhoofd kanaal daar in nij beets dan kan het nog wel even duren
kan nog een duur katje worden voor de maatschapij

29-11-2011
advertentie

siepkje uit Burgum

Idd Okki, dat zien ze niet uit de verte, maar wat is dit voor iets belachelijks, ze mogen op zwerfkatten schieten?
Ze kunnen beter de mensen aanpakken die katten niet meer willen, of ze niet laten steriliseren of castreren.

29-11-2011
bimmer523i uit Dokkum

Is Nij Beets zo smerig dat het zwerfkatten aantrekt dan????

Ik snap overigens niet dat er zo veel mensen zijn die een hekel aan katten hebben?????
Wij hebben een voliere maar die is goed afgesloten net als de zandbak voor de kids.

Haten jullie vogels dan ook omdat ze in je volkstuintje poepen? of op je auto?

Sorry hoor "mompelt iets over dom kortzichtig aso volk"

29-11-2011
theo2100 uit Drachten

straks mogen de katjes geen vogeltjes en muisjes uit de vrije natuur pakken..... snik .... en dan?

29-11-2011
misseggie uit opsterland

Belachelijk!,
Ja en katten hebben ook leven. !!
Vind het echt belachelijk pak eerste de criminelen op!

29-11-2011
kimba176 uit Kootstertille

dus jagers mogen wel op katten schieten maar niet op kraaien of ander gevolgelte dat in sommige bomen zich op houd kijk die kapot maken!en dacht je van honden die schijten overla !! schiet die dan ook af! en als er zwerfkatten worden aangetrokken lijkt me dat het daar niet schoon is!!!!

doe daar wat aan niet dat ik katten liefhebber ben maar afschieten das erg heftig.
nu bij fam katten dood kan hele impact hebben als je bv kleine kids heb!
NIET GOED te praten !!!

Ik zeg toch ook niet laat jager op ZWERVERS schieten die zijn er ook zat !!! maar ja dat geen dieren he!

29-11-2011
age uit uithuizen

DIT lijkt me een zaak voor The Animal Cops!

Ik verwacht ook,dat Dion Graus,dierenvriend en vriendinmishandelaar van de PVV een spoeddebat zal willen..

Ik hoop niet dat het zwerfkatten zijn,uit het buitenland..want dan zijn het ongewenste vreemdelingen ..dus dan moeten ze het land uit..van Blonde Wilde Greet..







29-11-2011
diuwer uit Boornbergum

siepkje@ heeft een punt

29-11-2011
bowing747 uit Drachten

Jammer dat katten niet terug kunnen schieten, dan stond Centraal boven op mijn verlanglijstje!

29-11-2011
wobor uit wurk

Het wordt tijd dat er eens iemand op loslopende jagers gaat schieten !
Dom volk...

29-11-2011
hakkeplof uit Terwispel

Het is weer een stukje opvoeding,sommige mensen kunnen niet met katten omgaan of ze zijn bang dat ze in eigen thuin schijten.
De honden moet je ook op eigen erf houden dit geld ook voor katten.
siepkje heeft inderdaad gelijk de eigenaars aanpakken.

29-11-2011
advertentie

okki uit Jubbega

ik heb niks tegen jagers maar het is wel erg makkelijk om op katten te schieten en zeggen ik dacht dat het een zwerfkat was.
zo verdwijnen hier dus ook regelmatig katten heb de jager gewoon gevraagt maar die houd zig niet met katten bezig wel met kraaien die meer roven dan katten.

29-11-2011
william47 uit Bornwird

't kan de meesten ook geen bal meer schelen wat een impact t kan hebben je vriendje/huisgenootje te moeten verliezen door een jager die waarschijnlijk iets moet compenseren door op onschuldige dieren te gaan schieten...zoals iemand al zei;wat denk je dat dit met een kind doet die zoveel van z'n vriendje houd en 'm nu moet missen door zo'n opgefokte vent met een geweer...?!

29-11-2011
gerbiltje uit Kootstertille

Sneu hoor !

Zoek iets anders om op te schieten !

29-11-2011
gjinien uit ktille

Geen gesnik en gezeur,
zo weer een nieuw katje aan de deur.
Hebben de jagers ook weer wat :)
Viese schijtbeesten

29-11-2011
bjornwietske uit thuis

Op veel plaatsen loopt het met katten wel de spuigaten uit. Zet je wat leuke plantjes in de tuin en dan licht er weer zo een geel bruine bult stront naast. Waar je dan weer lekker met je vingers in zit. Een paar katten in de buurt is wel leuk maar soms is het een plaag. Daar moet dus wel wat aan gedaan worden anders moet je de tuin helemaal in de tegels doen das ook wat saai.

29-11-2011
fjordlover uit houtigehage

tjong rare wereld wonen we in het jachtseizoen is geopent maar dit keer niet op haasjes maar katten this de minksken fremd in e holle slein

29-11-2011
crimson uit Burgum

Als ik dat zie stomp ik hun op de
smoel
en duw hun buks in hun gat.

29-11-2011
theo2100 uit Drachten

Overvloed aan katten is slecht en afschieten van zwerfkatten is een goed ding. Dat af en toe een 'normale' kat wordt getroffen: "collateral damage". Niet moeilijk over doen en rustig verder ademen.

29-11-2011
raddioheideroos uit uw radio

dan is het maar goed dat mijn kattje terug schiet, en het baasje schiet de rest van mijnheer de jager zijn fam. af.
eens kijken hoe ze dat vinden als ik iets wat hun liefhebben afslacht.

29-11-2011
cheese uit Ureterp

Katteneigenaren moeten niet zeuren. Hou je dieren gewoon in huis of in de tuin. Loslopende katten veroorzaken overlast, ze janken onder je raam, schijten in de zandbak, zitten in het gaas van je voliere, klauwen je plantjes er uit en schijten in je pas geschoffelde tuintje, worden ongewenst zwanger wat voor nog meer katten zorgt, verstoren het ecosysteem. Kun je de mensen die hier wat aan doen zwart maken maar neem eerst de oorzaak maar eens weg! Ik hoop dat ze snel met een wetgeving komen waarin staat dat alle loslopende katten worden geruimd. Huisdieren hou je bij huis vandaar de naam ook! Dieren van een ander die fysiek overlast veroorzaken op andere percelen dan het eigen gewoon verwijderen op kosten van hun baasje!

29-11-2011
taeke uit Suwâld

"Van de ruim zestienhonderd katten die tussen april vorig jaar en april dit jaar zijn afgeschoten, is er volgens de partij geen één gecontroleerd op een chip. Er zouden genoeg alternatieven zijn. Zo zou de Dierenbescherming de katten met een val kunnen vangen."

29-11-2011
william47 uit Bornwird

rustig verder ademen en niet verder kijken dan je neus lang is,vooral geen empatisch vermogen hebben! vrienden van me zijn kinderloos en hebben mede daarom een kat ,;t beestje vulde de lege plek in maar is helaas aan z'n einde gekomen door toedoen van lui zoals hier te vinden zijn met de commentaren.
Het koppel was ontroostbaar! wie bepaalt hier wie mag leven en wie mag sterven...? haal je hart uit de koelkast!

en denk na!

29-11-2011
lieselotte uit Dokkum

Een jager kan aan een kat nooit zien of het een zwerfkat is of een huisdier...vreemde regel..

29-11-2011
dotty uit Kootstertille

Vogel eigenaren moeten ook niet zeuren...hou je gevogelte thuis....oja en de hondenpoep gatverdamme die laten mensen ook liggen de kinderen spelen in het gras en dan zit meerdere mensen hier te zeuren over katten die los lopen!!! Tjonge jonge.

29-11-2011
eksteroog uit Eastermar

Nou,jagers,dat valt mij dan weer van jullie tegen,zoek dan lekker het avontuur op,en knal es een buizerd vliegend in de lucht , zijn kop eraf,want o o, mijn duifies,zij worden haast allemaal door die duivels levend uitelkaar gescheurd.

Duivies, duifies kom maar bij Gerritje
Zal je niet vechten om een zo’n erretje
Duivies, duifies wat zijn ze mak
zeventien duifies boven op het dak


29-11-2011
thruxton uit Drogeham

Het maakt een jager niks uit of het een zwerkat is of niet . ze vinden het gewoon leuk diertjes dood te schieten , maakt niet uit wat het is .

29-11-2011
gjinien uit ktille

Precies, de man is van nature een jager. Wat hier blijkt is dat de vrouwen het meeste zeuren. was vroeger ook al zo. Ook het vangen met een val lijkt me een goed idee, kunnen ze daarna vergast worden. Doen ze in de US bij ome bama ook.

29-11-2011
amanda666 uit Kootstertille

Het enigste wat ik hier op kan zeggen is, dat ik het ook niet moet zien. Ik sla diegene met zijn eigen buks voor de bek.

29-11-2011
gjinien uit ktille

zie je wel, vrouwen. geen fatsoen en associaal.

29-11-2011
toemba uit Drogeham

Het verbaast mij.....deze domme opmerkingen en reactie's. Kijk eens op de site van de dierenbescherming dan weet je gelijk wat er wordt gedaan aan de populatie van de wilde katten.Overig deze wilde katten hadden eerst toch wel een "baasje".Dus leven en laten leven.En voor je met modder wilt gooien haal eerst de balk uit je eigen ogen.

29-11-2011
galopsprong uit Driezum

katten die los in het veld lopen, direkt afschieten, als je zonodig een kat als huisdier moet hebben, moet je er ook voor zorgen en binnen houden, zodat een ander er geen overlast van heeft.

29-11-2011
thruxton uit Drogeham

Toemba ... Niet op dit tuig reageren !!!!!!

29-11-2011
june uit Burgum

Fan hûnen, hynders, dowen, is ek oerlest.

29-11-2011
swittie uit Snits

Wat een drukte om die schijtbeesten. Die jager doet gewoon zijn werk en die beroepswerklozen van de dierenbescherming hebben blijkbaar weer aandacht en geld nodig.

Dierenbescherming, dierenambulance, animal-cops en zelfs een partij voor de dieren. Man man, wat een mal land leven we toch in.

29-11-2011
atheist uit Dokkum

De volgende keer schieten we op jagers en christenen.

29-11-2011
advertentie

sunnie uit Oudwoude

jouw dy jagers een boskje blommen,skyte en miige by een oar op t hiem.

29-11-2011
ellende uit Opende

jagers zijn moordenaars

29-11-2011
j88 uit k'zwaag

Ellende: En de toegevoegde waarde?

moordenaar
Uitspraak: 'mordənar de -woord (mannelijk) moordenaars Zelfst. Naamw. iemand die opzettelijk een ander dood

Het is toch logisch dat je je kat een fel gekleurd bandje om doet? Of een Fel gekleurd bandje MET een belletje. Maar oh dat is zo zielig, laat ze maar wat vogels op vreten. Vogels; de enigste beesten die nog echt natuurlijk zijn, die mogen ze wel pakken..

29-11-2011
dotty uit Kootstertille

@gjinien...Jij bent een zeikstraal!!!

29-11-2011
stien147 uit Ureterp

Tsjonge Tsonge, wat een reakties !.

Vermakelijk !!

29-11-2011
aquarius uit Kollumerzwaag

Voor jagers is het toegestaan om op zwerfkatten te schieten.
Dit wist ik niet,maar nu ik dit weet goddank dat ze mij niet zijn tegen gekomen anders had ik hun bij het leven verminkt !!! met de zelfde hagel .
Schieten doen ze maar op de kermis maar niet op een levend wezen.

29-11-2011
hakkeplof uit Terwispel

Dood schieten hoeft om mij niet.
Maar iedere kat die los loopt de eigenaar gelijk 100 euro boete geven.
Als mijn hond los loopt krijg ik ook een boete.
Iedereen wil wel beesten hebben maar er goed op passen ho maar,iedereen die zijn dier maar laat lopen is geen beest nut.
We hebben last van de dieren maar het baasje is de veroorzaker.

29-11-2011
crimson uit Burgum

Die jagers blijven stumpers. hoe dan ook. als ik er 1 zie lopen heb ik de neiging om hem wat aan te doen. denk dat ik dat ook maar doe in vervolg. zal ik dan zijn familie afknallen?in de veronderstelling dat het maar zwervertjes zijn? Kan toch ook niet. leven is leven. mens of dier.hoop dat ze een joekel van een konijn tegenkomen die ook met een buks loopt. voor mij is het jachtseizoen geopend.

29-11-2011
mercedes uit De Westereen

kunnen die jagers ook even naar de westereen?
hier is het prijsschieten.

29-11-2011
bignick uit Drachten

@atheist,
hahahahaha ja op christenen jagen zoals de romeinen ze ook geprobeerd hebben uit te roeien....
zijn we ook van @dapered ut heerenveen af.......

29-11-2011
bastaard uit Jistrum

myn kater skyt by de buorman oer de gryntetun hahaha.san beest sjist net dea toch??

29-11-2011
mc uit Kootstertille

Oke de mensen moeten de katten op eigen erf houden.
Maar wees nou eerlijk de JAGERS hebben alle wild al uit de natuur geschoten er is niks meer van over .
Deze mannen mogen ze wat mij betreft wel voor de loop gaan zetten zou wel eens willen kijken hoe hard ze kunnen lopen zeer vies gespuis !!

29-11-2011
thor uit Drachten Azeven

cheese uit Ureterp

Aplaus deze persoon heeft het super geformuleerd

29-11-2011
amanda666 uit Kootstertille

Dan mag ik ook een buks pakken en schieten op zeikende mannen, hebben we ook veel teveel van.

29-11-2011
macanudo uit Drachten

Nutteloze diss, je hebt nu eenmaal kattenhaters en liefhebbers.


29-11-2011
mosk uit burgum

Gaan haas maar een katteke op tafel met kerst,mensen zie het eens van de andere kant.

29-11-2011
agema uit westereen.

Ja inderdaad mogen jagers op verwilderde katten schieten. En hoe komt het nou dat er verwilderde katten zijn? Die zijn van mensen , die er niet meer goed voor zorgen, en ze niet meer in huis nemen, en voor altijd buiten laten lopen.Die zijn geen dieren waard dus. Daar zou ik niet graag een kat van willen zijn. Deze mensen moeten aangepakt !!De jager word nu weer de dupe..

29-11-2011
virtualizer uit burgum

ik ben zeker geen liefhebber van katten,en de echte zwervers ervan afknallen??,ik vind het zeer knap dat een jager dat kan ZIEN op afstand(de meesten zien het verschil niet eens tussen een kraai en een buizerd) .
ik bekijk dus die lui met heel andere ogen,ze knallen op alles af wat maar beweegt....
jaren geleden eens achter suawoude een ploeg van een man of 6 gezien die op 1 haas schoten,manman,wat heb ik me aan dat schele kneuzenvolk zitten ergeren,6 man waren er nodig om het beestje te raken en vol lood te pompen.
ik vind het echt niet normaal dat men met 6 man,ieder op hoek van een weiland,op 1 haas gaan schieten.....oprotten met zulk volk!
heeft mijns inziens niks met wild beheer te maken waar hun het altijd maar over hebben.
jammer dat het te weinig voor komt dat ze hun eigen tenen eraf schieten,of een maat(ten)in het gelukkigste geval....

29-11-2011
smokey81 uit Damwâld

Bin der ek jagers die op jagers sjitte.. Dot soe ik ek wol us dan wolle.. Sjuch se wolris troch ut butenfjild rinnen.. Soms ha ik die neiging..
KUTJAGERS...!!!

29-11-2011
hakkeplof uit Terwispel

De jagers krijgen de schuld,de eigenaren van de katten aanpakken.
Als ze de beesten thuis houden hoeven de jagers niet te schieten.

29-11-2011
advertentie

pmfrl uit Drachten

Erg triest om te lezen dat er mensen zijn die het beest op dezelfde lijn zetten als de mens en dan domme vergelijkingen gaan trekken. Ik ben een voorstander van elke loslopende kat af te schieten, want anders leren de eigenaren het toch niet. En kom niet aan met dat gelul over die tere kinderzieltjes wier lieve kat is doodgeschoten en daar veel verdriet van hebben, want die moeten hun ouders op de kloten geven, die het beestje maar buiten lieten lopen buiten.Hulde aan de jagers die de puin ruimen.

29-11-2011
dr88en uit Drachten

Je zou die jagers een kogel door de harses jagen. Die zien van veraf toch niet of het dier een halsbandje draagt.

29-11-2011
virtualizer uit Burgum

als ze nou in drachten nu ook eens puin gingen ruimen....

29-11-2011
bjornwietske uit thuis

stront stront stront komt met liters uit de kont. ligt met bulten in de tuin. en alle planten aan puin. leuk katten!!! even wat vragen aan sint en piet misschien kunnen die er wat aan doen. in de zak naar Spanje.

29-11-2011
devil uit Kollum

zwerfkatten komen meestal binnen de bebouwde kom voor, in dorpen en steden. Deze katten klauwen je vuilnis uit elkaar evenals meeuwen. Wilde katten komen in de natuur voor, deze wagen zich niet onder de mensen. Een wilde kat is veel groter dan een gewone kat en heeft langere oren. Deze jagers hebben bewust geschoten op een huiskat. Het lijkt mij dat ze daarvoor gestraft moeten worden.
Ik ben overigens geen kattenliefhebber, echter om huiskatten af te schieten gaat mij te ver.

29-11-2011
joyo uit Kootstertille

wat een stom gezeur hier ...Als er geen katten waren moet je kijken hoeveel ongedierte om een huis loopt. Jagers zijn niet nodig...als je de natuur zn gang laat gaan dan komt het wel goed maar omdat mensen zonodig zich ermee moeten bemoeien krijg je dit. Een chip??ja verplichten. een opvallende halsbandje? goed idee... Maar als je zo'n stomme jager hebt als uit dit verhaal dat een raskat voor zwerver aanziet is een brilletje van hans anders ook een optie...Heb een hekel aan jagers en ben dol op katten..

29-11-2011
pft uit westereen

foutje kan iedereen gebeuren
maar hou die katten dan ook binnen
vooral een raskat die zal nu wel duur zijn als de verzekering word ingeschakeld
een tamme pappegaai zet je ook niet op de nok van het huis? ....toch

29-11-2011
schim uit Opeinde

Het inzetten van 'lokkatten' is vanaf nu geoorloofd.

29-11-2011
beets1975 uit nij beets

beetje sneue jagers,kunnen geen haas raken en daarom maar op tamme katten schieten,grote jongens hoor!
Vind het ook maar een rare regel dat de gemeente opsterland een vergunning afgeeft om zwerfkatten af te schietten,daar heb je toch een asiel voor?

29-11-2011
2gebroeders uit drachten

Geef die jagers een lintje!!

29-11-2011
matahari uit drachten

belachelijk, als de jagers niet het onderscheid kan zien wordt het tijd dat hij er mee ophoud
vergunning afpakken

sorry hoor maar sommige reakties hier zijn te walgelijk voor woorden
het lijkt er op dat er mensen zijn die hun frustraties denken hier uit te kunnen leven

29-11-2011
phlox uit Twijzelerheide

'Leven en laten leven' is ook zóóó 1970.

Tegenwoordig zijn we zoveel verder gekomen, hebben een computer met internet, plasmabreedbeeld-tv, en een superdeluxe huis en tuin van IKEA, Gamma en Intratuin. Met 20 soorten exotische vogels van de Pet Store, en een mooie kooi van Hornbach.
En als het Paradijs eindelijk af is, valt het ineens op dat de esdoorn in de tuin van de buren wel erg hoog is, of dat er bij de buren een onaangenaam geurtje vandaan komt, of dat hun kinderen teveel lawaai geven, of dat er katten zijn.

Aan de andere kant moet je als kattenbezitter weten dat er risico's bestaan als je je kat vrij laat rondlopen (zoals ik ook doe), en dan moet je ook niet overdreven emotioneel reageren als je kat iets overkomt. Al blijf je een klootzak als je een paar struiken en schone handen meer waard vindt dan een kattenleven.

29-11-2011
chickie25 uit Bergum

!!! mijn kat is zo af en toe buiten.... en schijt gewoon op de kattebak :D Goed opgevoed hehehehehehe.. Enneh ik vind trouwens dat er ook wat gedaan moet worden aan overlast van paardensjeit !!!

29-11-2011
chickie25 uit Bergum

!!! mijn kat is zo af en toe buiten.... en schijt gewoon op de kattebak :D Goed opgevoed hehehehehehe.. Enneh ik vind trouwens dat er ook wat gedaan moet worden aan overlast van paardensjeit !!!

29-11-2011
joyo uit Kootstertille

@pmfrl....jij bent ook niet goed in je hoofd dus doe ik maar alsof ik je reactie niet heb gelezen. Kan er ook niets aan doen dat jezelf een ONGELUKJE bent van de natuur... Te late aburtus denki ik

29-11-2011
dappered uit Heerenveen

Je kunt katten hater zijn, je kunt als je ze ziet wel dood schoppen, maar een ding: je blijft met je klauwen van een ander zijn dier af, en als je zelf aan diermishandeling doet bij je thuis, dan hoop ik dat er spoedig een staat die jou even meeneemt voor een boete en gesprek bij de rechter.

Veder blijven bidden in de dagen die nu komen gaan zo'n maand voor kerst. Stille nacht heilige nacht en dan vieren wij Jezus zijn geboorte in het stalletje in Bethlehem.

29-11-2011
vogelbekdier uit 't Kret

Jammer Age, geen reakties.

29-11-2011
wicked112 uit Leeuwarden

verwaring in dit verhaal is wilde kat en huis kat. in dit verhaal en in de vrije jacht verstaat men onder wilde katten, katten die zijn groot gebracht in een huis, maar daarna aan hun lot worden over gelaten. Het zijn dus gewoon huiskatten die zichzelf maar moeten redden, en hier mag dus op gejaagd worden. in dit verhaal betekend het woord wildekat dus niet een boskat of iets dergelijks.

ik blijf erbij, mensen die huisdieren willen vind ik oke. mensen die huisdieren willen, en ze dan aanschaffen zodat de buurman of buurvrouw er plezier (of niet) van heeft vind ik niet oke. Zorg voor je eigen vee, en val een ander er niet mee lastig. Als de kat voor jou in dit geval 1000 euro waard is, dat is de mooie plant bij de buurman ook waard in zijn ogen.

dus wilt gij niet wat u geschiet, doet dat ook een ander niet. ieder zijn eigen, en een ander er niet mee lastig vallen is het beste volgens mij.

29-11-2011
joyo uit Kootstertille

heel zwart wit @ wicker... dus je mag recht in eigen handen nemen? voor een dier beslissen omdat die toevallig een baasje heeft die geen bak neer zet... Dus een ontsnapt schaap of paard enz mag je ook gewoon neerschieten omdat ze loslopen? Had ik afgelopen jaar kunnen doen. Maar mijn gezond verstand vertelde mij dat het beter was of om de dieren te laten lopen of ze terug te brengen naar hun plek.gelukkig voor het laaste gekozen. trouwnens voor alle kattenhaters....en jagers...er zijn genoeg instanties die wilde katten en verwilderde katten (meeste weten verschil niet merk ik) neutraliseren. Mss een oplossing? Een wilde kat komt namelijk niet in Uw tuintje schijten.

29-11-2011
joyo uit Kootstertille

@ Fam Scheper _ veenstra veel sterkte met het verlies




Voor al de zotten onder ons...een kat is gemaakt omdat mensen het graag zo wilden..geen beest die er om vroeg huisdier te worden...Dus wil je iemand aanvallen....moeten jullie bij de mensen zijn en niet een kat de dupe laten worden

29-11-2011
advertentie

kipke70 uit dokkum

er zijn al zo veel katen ze poepen ook zo veel in de thuin

29-11-2011
wicked112 uit Leeuwarden

joyo uit Kootstertille ik zeg niet dat je alles zomaar mag afknallen. blijkbaar zijn er momenteel in nederland zoveel verwilderde katten, dat de regering heeft bepaald dat die opgeruimd mogen worden. daar kan ik ook niks aan doen sorry.

het gaat er mij om dat veel mensen zeggen dat een huisdier veel meer waard is dan bv de bloem van de buren. terwijl de buurman zijn bloem weer veel meer waard vind dan een ander zijn huisdier, omdat hij daar misschien wel zijn levens werk van maakt.

persoonlijk denk ik, en dat heb ik ook geschreven.

Wil jij een huisdier, dan houd dat niet in dat jouw buurman of buurvrouw ook jouw huisdier krijgt.

wil je in dit geval apart, niet dat je kat per ongeluk word afgemaakt. zorg er dan voor dat hij gewoon bij jezelf op het terrein blijft.

Er zijn gewoon katte lijntjes te koop in elke simpele dieren winkel. maar in de meeste gevallen vinden de mensen dat weer sneu geld want hij kan ook los lopen. dan moet ja achteraf niet gaan zeuren. vind ik...

29-11-2011
nightwish uit Ternaard

Honden, katten, kinderen, paarden, postduiven en bejaarden, schiet alles maar af wat losloopt....
Moeten ze maar niet loslopen niet waar??

29-11-2011
joyo uit Kootstertille

@ wicked..tot zekere hoogte met je eens....merk dagelijks aan de lijve hoe makkelijk mensen denken betreft hun huisdier......Gaat mij erom dat de meeste hier klakkeloos schrijven hekel te hebben aan katten om bv de poep enz en dus maar afknallen.
Maar pak het aan bij de oorzaak......de baasjes oa....Wilde en verwilderde katten afschieten heeft geen nut...vang ze met een vangkooi en neutraliseren...dan begin je bij het begin van een oplossing. Eeen kat genadeloos neerknallen en achteraf kijken of het een zwerf,wilde of verwilderde kat was heeft geen zin. Vergeet niet dat mensen huisdieren wilden hebben...kat heeft hier niet om gevraagt... Maar ja....een jager schiet ook herten af met wat voor doel? omdat hun vinden dat de populatie te groot is....maar is dat wel zo? Wij mensen zijn steeds meer stukjes van hun omgeving en natuur nodig om huisjes te bouwen...blijft er minder ruimte over voor andere dieren...tja dan kom je ze eerder tegen en dan maar roepen dat ze in ONZE omgeving komen

29-11-2011
wicked112 uit Leeuwarden

joyo uit Kootstertille ben het met je eens, dat is ook mijn mening. daarom schreef ik ook dat de regering dat heeft bepaald.

ik ben zelf gelukkig nog heel veel in de natuur, en geniet dan ook van de vele dingen om me heen. ook katten en honden en paarden enzo.

ben gewoon een tegenstander van mensen die zo graag een huisdier willen hebben, en er niet goed voor zorgen. en als er dan wat met hun huisdieren gebeurd, dat het altijd een ander zijn schuld is.

net wat jij zegt kijk eerst eens bij de oorzaak van het probleem, en dan pas bij het dier. dieren kunnen er niks aan doen, die doen gewoon hun ding zoals ze dat altijd al hebben gedaan.

29-11-2011
joyo uit Kootstertille

Aanvulling op mn vorige mail. Als mensen dan zo nodig moeten doorfokken schik je er dan in dat je op een flatje 10 hoog moet wonen...Anders blijft er niets van de natuur en de dieren over. Blij erbij dat ook jagers niet recht in eigen handen mogen nemen...hun gaat het niet om wilde katten te voorkomen maar om de troffee...zwakbegaafde mensen noem ik het die geen vak kunnen leren omdat ze te dom zijn

29-11-2011
feanster1 uit fean city

Tjonge jonge,

Wat een inspiratie voor een nieuwe aflevering van nieuw kids! Maar dan uit Nijbeets i.p.v. Maaskantje.

Achterlijke mongols jonge!!!!!

Ge durft vast niet in uw eigen loop te kijken jonge, klik boem haha.

Zielig uitschot.

29-11-2011
joyo uit Kootstertille

@ Wicked112.

Precies zo denk ik ook. Ben ook graag in de natuur in naar mijn mening moeten we die delen. Maakt me niet uit met wie..mens dier en ook niet wat voor dier. En mijn aanvullende reactie over tien hoog wonen? Als ik daarmee mijn weet ik veel hoeveelste achterkleinkind een stukje natuur mee kan door zo te wonen. dan zou ik het doen......ook al is het niets voor mij. Maar heb het er graag voor over...de natuur en alles wat daar omheen is ....is niet alleen voor mij. Ben het met je eens over de regering....een kogeltje kost minder dan een project betreft neutraliseren te bekostigen (deels).Helaas maar waar. Ik werk in een kattenopvang en maak dus mee dat zelfs de dierenbescherming niet meewerkt aan dit project....neutraliseren om te voorkomen dat er meer kittens komen.Leven en laten leven denk ik dan, Geniet van alle dieren...als ik sommige reactie,s lees hier dan snap ik soms mensen niet meer.. Het zijn mensen die ingegrepen hebben in de natuur.

29-11-2011
joyo uit Kootstertille

nog een aanvullende reactie......... accepteer de gevolgen van het menselijk ingrijpen in de natuur. Las een reactie over katten en kapotte vuilniszakken.....hebben we daar niet allemaal een gesloten kliko voor tegenwoordig? hoe moet een kat in de kliko komen? Doen wij dan niet iets fout? Heel gemakkelijk onschuldige dieren af te schieten en oogkleppen op te zetten maar lost het probleem niet op.Net als vorig jaar in een beschermde natuurgebied (met hekken) herten afschieten....het werden teveel!! Herten horen ook niet binnen hekken...maar ja.door kortzichtigheid neemt men aan dat dit de oplossing is...waar zijn de jagers anders voor? Ik loop met alle genot in de weg als ik jagers zie en dat blijf ik doen. Snap nog steeds niet wat hun er aan hebben een konijntje af te schieten op een stuk land dat niet eens van hun is

29-11-2011
atheist uit Dokkum

Laat dieren met rust. Jagers, ga kaartjes schieten of elkaar.

Is het wel vertrouwd, die jagers van tegenwoordig?
Straks schieten ze nog veel meer kapot dan alleen dieren.

Jagerij, afschaffen die hap.

29-11-2011
vloeren uit burgum city

ik wil die jagers graag eens uitnodigen in burgum
het wemelt hier van de katten.
ik zorg wel dat ze geen bansje om hebben.
doen zij de rest

29-11-2011
duif123 uit zwagerbosch

als mijn hond los loopt word het asiel gebeld en kan ik als ik hem terug wil eerst 25.00 euro betalen moeten zu met katten ook doen dan willen de katten eigenaars hun katje wel binnen houden .als ze hem ophalen . asiels zitten vol met weggelopen katten groeten daan maar weer

30-11-2011
meneerfrispeer uit Drachten

Dus ik,als katteneigenaar moet mijn kat een halsband omdoen om verwarring te voorkomen,om dus te voorkomen dat hij mogelijk afgeschoten wordt,want als mijn kat geen halsband om heeft zal het wel een zwerfkat zijn,ook al heeft hij een gezonde vacht en ziet hij er verzorgd en goed gevoed uit,want dat telt blijkbaar niet mee.

Zullen we de jagers voortaan dan ook maar een halsband omdoen,het schijnt dat ze nog wel eens in de buurt van huizen rondlopen en vervelende dingen doen.

Chippen is misschien ook wel een goed idee.

Tja je weet toch wat men zegt?,de echte gekken lopen los rond?,jammer dat sommige katten dat niet mogen,ze worden niet eens gewaarschuwd over het feit dat dat niet mag.
Nee het is meteen over en uit,want dat mag de jager beslissen.

Fijne gedachte.

Eerste en enige reaktie van mij op dit bericht,en veel beterschap aan de familie van de overleden kat.
Ik vind dit verdomde sneu en triest voor jullie.

30-11-2011
hendrika uit Twijzelerheide

Goeiemorgen. Meneerfrispeer en Joyo en de andere KATTENVRIENDEN; Ik ben het 1000% met jullie eens. Tsja, lekker goedkoop en de jagers hebben hun bevrediging ook weer gehad. Misselijke figuren, jasses! en sommige reacties hier zijn ook te KOTSMISSELIJK voor woorden! Ik vraag me eigenlijk af, in de loop van de afgelopen jaren; wat is er met de mens gebeurt?? wij moeten de aarde met de dieren delen. Mensen hebben toch het vermogen om na te denken en het gezonde verstand gekregen!! Mijn medeleven gaat uit naar de baasjes van de vermoorde kat. Sterkte!

30-11-2011
hendrika uit Twijzelerheide

Dieren volgen de wetten van de natuur
Nemen niet meer dan nodig en zijn puur

Beesten maken hun eigen wetten
Zjin gulzig en willen volle netten

Dieren oordelen niet en kennen geen haat
Ze zorgen ergens voor en zijn zelden kwaad

Beesten denken overal boven te staan
Voeren oorlog,kwetsen,schoppen en slaan

Dieren beschermen hun groep en jong
Maken zich niet druk, en wassen met hun tong

Beesten zijn egoïstisch en laf,
Alles moet snel en van beste komaf

Dieren hebben dus op leven het grootste recht
Maar iedere dag zijn ze weer in gevecht,

Met de beesten, die willen alle macht
En komen op ze jagen, in het holst van de nacht

Zo onschuldig als een kind,dat is een dier
Gedood om te worden gebruikt als een souvenir

Verminkt,geschopt en geslagen
Omdat beesten hun eigen emoties niet verdragen

Beesten,jullie zijn verdorven en zaaien pijn
Ik hoop dat jullie snel uitgestorven zijn.
Dan kan de wereld een feestje vieren
Met zuivere mensen & vrolijke dieren! ;~)

30-11-2011
joyo uit Kootstertille

@ hendrika heel mooi geschreven..

Begrijp de reactie,s niet van mensen die helemaal voor het afschieten zijn...Omdat ze het stukje grond wat ze hun toe eigenen niet willen delen...Omdat ze niet tegen een kattendrolletje kunnen in hun tuin terwijl ze zelf toch ook dagelijks ontlasten en moet je kijken wat het kost om hun drol af te voeren via riool enz Ik noem het egoisme zoals die mensen denken.Waarschijnlijk zijn ze het weer niet eens met de boetes voor menselijke wildplassers omdat ze dat wel vinden kunnen.. Geboren worden...luiers volschijten... blikjes/papier aan de kant van de weg gooien...afval maken..uitlaatgassen produceren en noem maar op...moet allemaal kunnen maar een natuurlijk drolletje van een dier in de natuur dat gaat toch dan wel weer te ver...dan mag je de natuur af gaan schieten. Mensen die zich daar aan ergeren hebben niets beters te doen en een zinloos leven met een afwijking..Kunnen niet verder kijken dan hun neus lang is

30-11-2011
mosk uit Burgum

Laat dit een waarschuwing zijn voor die andere poesjes, ik zou zeggen afschieten die schijtbakken .

30-11-2011
joyo uit Kootstertille

Kijk eens aan.....weer zo,n foutje van de natuur met beperkt denkvermogen die zelf ook schijt

30-11-2011
joyo uit Kootstertille

@giinin Volgens mij vervuil je deze site wel vaker met een mening dat nergens over gaat,asociaal is en ver beneden een denkniveau van een normaal persoon...Vrouwen zeurden vroeger ook zo? hoe oud ben je? Mannen zijn jagers? Mag ik je even uitlachen? Zie dat je ook uit Kootstertille komt...hoop je keer tegen te komen ...lijkt me erg leuk je recht in je gezicht uit te lachen om je domme onzinnige reactie,s en gebrek aan denkvermogen...sukkel

30-11-2011
joyo uit Kootstertille

@giinien Trouwens om even duidelijk te maken hoe dom je bent....lees je eigen bericht terug...Amanda is juist sociaal... net als vele anderen hier die wel kunnen delen en met meerdere delen en omgaan. Hier even een uitleg van asociaal..

Asociaal gedrag is een vorm van publiekelijk gedrag waarbij men geen rekening houdt met andere mensen of de omgeving.


Dus ...denk dat dit meer bij jou past..

Maar goed...goeie tip...i.p.v (is afkorting voor in plaats van....wist je vast niet) je domme opmerkingen hier te plaatsen zou je ook eens kunnen googlen.. Je IQ een beetje verhogen van niveau 1 naar mss 2? Als dat lukt? Zie het somber in voor je maar het proberen waard. Dan kun je ook in de toekomst een zinnige opmerking plaatsen hier.....ik hoop het voor je en gun je en ons allemaal dat...Kijk dat is weer sociaal en toch ben ik een vrouw

30-11-2011
advertentie

gjinien uit eestrum

@jojo, Het is je mischien even ontgaan dat er ook mensen zijn die hier nooit zinnige reacties geven. Er zijn 50 a 60 mensen voor jou die wel wat van de geschiedenis afweten (Immers boeren en jagers bevolkten de friese wouden het eerst) Dat jij niet ziet dat er hier veel asociale reacties geplaatst worden alla, Maar dat je niet ziet dat vrouwen zeuren hier, kijk nou eens naar jezelf. ach het is maar een tekortkoming en iemand moest het je toch vertellen. Je komt er wel overheen.

30-11-2011
joyo uit Kootstertille

Heb je gelijk in...ik kom er wel over heen..je opmerking doet me niks en voel er niets bij....jammer he? Zo ga nu naar mn werk....lekker 150 katten socialiseren in de opvang...zo zie je maar weer sommige dingen is zelf bij katten mogelijk wat bij sommige mensen niet lukt.. Jij een fijne dag

30-11-2011
gjinien uit ktille

Ook een fijne dag jojo, het doet mij ook niks en morgen is er weer een dag. Toch zou ik een goed gesprek met jou niet uit de weg gaan hoor ;)

30-11-2011
joyo uit Kootstertille

Ik met jou ook niet...moet gaan ..katten wachten

30-11-2011
rumoost uit Surhuisterveen

Aanpakken die katten [en katten eigenaren en tevens de paarden en paarden eigenaren ] een kat mag hier alles, overal maar schijten, bij je in de tuin wroeten, maar als een hond dat doet, dan heb je de poppen aan het dansen, en die paarden schijten ook maar overal, op het fiets en voetpad, enz. enz.

30-11-2011
diuwer uit Boornbergum

laatste reactie de kat is en blijft dood

30-11-2011
swittie uit Snits

Conclusie gebaseerd op voorgaande reacties: kattengekkies zijn over het algemeen werkloos.

30-11-2011
amanda666 uit Kootstertille

Ja hoor swittie daarom reageer jij ook om 09.56 uur.

30-11-2011
beets1975 uit Nij Beets

@swittie en jij zit op waldnet in de baas zijn tijd ??

30-11-2011
kimba176 uit Kootstertille

Oh een hoop reacties maar wees eerlijk gaat toch niet om ! zoals ik al eerder zei ben geen katte liefhebber! en ja mits er overlast is mogen de jagers hun werk doen! maar hoe komen er zwerf katten ? das de oorzaak! en vind erg dat goeie beesjes word afgeknapt. ik heb 2 kids en voor die ergere impact zoiets!!

Gaat puur idee halsbandje om?zo niet dan kan je hagel verwachten!

niet echt fair !!

snap best er mensen zijn die katten niet ok vinden daar gaat niet om ! manier hoe! das cru!

schiet ook niet duif uit de lucht die schijten ook !! of ie nu geringt is of niet doe je niet.

30-11-2011
beets1975 uit Nij Beets

Als je nu in de stad last hebt van katten,dat is tot daar aan toe,maar deze katten zaten (dat hoop ik teminste)in het land,en wie heeft daar dan last van een kat ? zo uitgestrekt?

30-11-2011
loeki uit Kollumerzwaag

mischien kattenbelasting invoeren?

30-11-2011
william47 uit Bornwird

valt me op dat de kattenhaters maar een plaat hebben: ze schijten in de tuin en ze moeten allemaal dood'
er wordt nooit inhoudelijk op een reactie met in houd in gegaan.....
Er wordt niet nagedacht en alleen maar gecopyeerd wat een ander (ook kattenhater) zegt,argumenten hebben ze niet(poep en 'er bin er te folle') omdat er ook geen reden is! de enige reden is dat deze mensen echt niet verder kijken dan hun neus lang is,dan wat er hun verteld is,dan datt altijd al zo was,ze denken niet met hun verstand en niet met hun hart,ze denken gewoon niet!

Dat een ander wel eens heel erg kapot zou kunnen gaan aan t verlies van een dier ,dat maakt hun niet uit want dan is die ander gewoon gek... 't ligt nooit ente nimmer aan hunzelf. hoe a-sociaal kan een mens zijn...

Kerstgedachte: wat jij niet wilt wat jou geschiedt doet dat ook een ander niet . doe dus een ander ook geen pijn en verdriet! ook al begrijp je die niet...

30-11-2011
premiumblue uit Tijnje

Dieren geven onvoorwaardelijke liefde !!!

Dat is iets wat bij de meeste 'Ikke-Ikke'figuren hierboven ver te zoeken is.

Hoezo een IK-cultuur in Nederland. BAH.

30-11-2011
kimba176 uit Kootstertille

KIJK DAT BEDOEL IK ! Je doet meer mensen pijn met doden diertjes vooral als je ziet gebeuren stond het er dat de bewoners zagen de jagers op HUN dier schoten !!
erg CRU !

30-11-2011
vogelbekdier uit 't Kret

Ach voor de katten annex dierenliefhebbers hier, straks de kat maar weer wat vlees of brokjes geven zodat dat lieve beestje zijn maag weer vol heeft. Vergeet niet te vergeten dat het wel heel hypocriet is dat beesten hun leven laten om de lieve poesje t voeden.

30-11-2011
desik uit Ureterp

@dapperd
Wie viert nu feest om een mislukte timmerman, die de kroegrekeningen niet kon betalen !

30-11-2011
amanda666 uit Kootstertille

@vogelbekdier dat zijn resten van vlees wat wij eten of wou je het zelf opeten.

30-11-2011
joyo uit Kootstertille

@ Swittie...kijk mijn tijdstip van plaatsen reactie...rond 6 uur s'morgens...mss wel eerder. na 8.30 geen tijd meer omdat ik werk...ja echt.....6 dagen per week en sons zelfs 7....toch heb ik katten... Stap soms om 4 uur uit bed om alles in huis op orde te krijgen en op tijd naar mn werk te gaan....krijg je vast niet mee...je ligt dan vast nog op je luie gat die je na het wakker worden gelijk achter de pc zet om domme reactie's te plaatsen

30-11-2011
hendrika uit Twijzelerheide

Haha geweldig Joyo. Menig andere mensen zouden een voorbeeld aan jou moeten nemen. Dat stukje na mijn reactie heb je echt mooi beschreven, zo is het gewoon en niet anders! De wereld zou er een stuk mooier uitzien zonder al die hypocriete ellendelingen (katten/dierenhaters) Weltrusten.

1-12-2011
joyo uit Kootstertille

@ hendrika....dank je wel.
Het is me opgevallen .....op dat soort reactie's reageren ze niet....dan moeten ze naar zichzelf kijken en zijn bang voor de conclusie die ze trekken......jammer. Jij fijne dag

1-12-2011
hendrika uit Twijzelerheide

Tsja.. De waarheid komt hard aan bij ze he. Ik hoop dat er een belletje bij ze gaat rinkelen & dat ze nu wel ff na gaan denken over alles. Zo niet, dan zijn het gewoon, net zoals die jagers, egoistische- hersenloze stumpers.. En dan heb ik met ze te doen hoor! ;-)
Dankje jij ook fijne dag (werkze)

1-12-2011
juist uit Damwald

Schiet die jagers ook maar dood, of hebben ze een opvallende halsband om?

juist

1-12-2011
joyo uit Kootstertille

Nah ja...halsband of niet.....ik neem aan dat een jager moet weten wat voor dier hij af kan schieten en waarom..Dus niet voor de lol!!

Deze katten liepen op nog geen 40 meter afstand van hun erf...daarbij raskatten en die zie je niet veel als wilde kat en daarbij komt...als een jager "wilde katten" mag afschieten moet hij dan niet weten dat een wilde kat echt niet zomaar om een erf gaat lopen? Zich tussen de mensen laat zien? Een wilde kat zie je namelijk niet. Een wilde kat is nog nooit in aanraking geweest met mensen dus zal ze ook niet opzoeken en ook niet hun tuintje...een kat die door mensen is verzorgd en daarna op straat gedumpt , langere tijd voor zichzelf heeft moeten zorgen en daardoor bang ik geworden voor mensen is een verwilderde kat...

1-12-2011
joyo uit Kootstertille

Maar net zo goed als dat een jager dan een kogel in hun koppie schiet kan hij ook een poging doen om een verdovingspijltje in zijn bil te schieten.... er zijn instanties die subsidie krijgen van de dierennbeschermig om deze katten te neutraliseren. Kan men gelijk beoordelen of het om een wilde,verwilderde of huiskat van iemand gaat. Op deze manier pak je de probleem aan bij het begin.En zal de kattenoverschot verminderen. Iedereen weer blij...behalve kattenhaters. Ben dan ook voor het verplichten om je kat te laten neutraliseren en chippen. Dat zou ook heel erg helpen.

1-12-2011
bjornwietske uit home

een jager is ook niet alles. maar 20 katten in de straat ook niet. het is iets waar niemand een oplossing voor heeft. ik heb wel eens wat last van katten. maar probeer dat op te lossen door gaas of koffie prut katten schrik. maar er op gaan schieten gaat wat ver. vangen en naar het asiel. en kijken of er een baasje komt opdagen maar heel vaak is dat niet het geval. vaak is het met katten eigenaars wel de lusten maar niet de lasten. er worden er nog wel eens een paar uit de auto gezet met de vakantie poekie is wel lief mar nu ff niet

2-12-2011
baukejipke uit zwagerbosch

Hier mogen, ze die schijtbeesten ook wel, af schieten.Moeten de baasjes ze maar thuis houden. Hond is ook achterhuis, dus waarom die schijtkatten niet.Iederen moet honden belasting betalen en die katten niet maar die schijten wel over al de tuin vol en dan nog de vogeltjes vijvers nee uit roeien of anders in huis houden of achterhuis soms zitten ze gewoon op je mooie auto met zand onder hun poten heb je net de auto gepoetst komt er zoon stink kat op zitten krassen op je auto of je hebt een cabrio nagels in het linnen dak dakje na de klote of ze sproeien er even op

5-12-2011

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan