Account
Logo
Zoeken
6.1 °C

PS2011: Wâlden stemmen traditioneel

Publicatie: 3 maart 2011, 7.44 uur

Reacties

bastiaan uit Harkema

Dongeradeel, Kollumerlan en Dantumadeel CDA, nog steeds überggrristelijk, weet je wat nog het ergste is: het verbaast me nog niks ook...

3-3-2011
uit Leeuwarden

Weet je wat ik zo jammer vind? Dat er nog steeds zo veel mensen op de coalitie hebben gestemd.

Ik snap zoiets dus echt niet.

3-3-2011
pykefanger uit Boornbergum

Snap ik ook niet, deze coalitiepartijen hebben het heel slecht met de mensen met lage inkomens voor, het speciale onderwijs, de bijstand e.d. en toch stemmen zoveel mensen hiervoor, hopelijk komen ze van een koude kermis thuis, eigen schuld

3-3-2011
westereender uit De Westereen

@bekende uit harkema.....

zef ook zeker???

3-3-2011
advertentie

thor uit Drachten Azeven

Lemmingen

3-3-2011
hunter2 uit Kollum

Ìk ga te stemmen te kollum
Mijn eigen stembiljet mee en een volmacht
Moet ik behalve mn eigen ID ook de ID van de volmacht laten zien
Ja die is op vakantie en heeft de ID mee
Hoe zo een ieder is gelijk nou hier in kollemurland NIET dus

3-3-2011
uit Leeuwarden

Westereender,

Nee ik heb niet op een coalitiepartij gestemd (deze keer). En ik kom uit Leeuwarden, niet uit Harkema.


Hunter2,

Het is ver van te voren bekend gemaakt dat je een kopie van de id-kaart mee moet nemen bij een machtiging. Staat volgens mij zelfs op de kaart.

3-3-2011
wijzer uit Feanwâlden


@bastiaan: De inwoners van Dongeradeel, Kollumerland en Dantumadeel hebben schijnbaar niets om over te klagen of het zou de armoede moeten zijn.

3-3-2011
houtigehage1 uit Houtigehage

Er vallen een paar dingen op als ik op de website van Smallingerland kijk. Vooral in de wijken waar duurdere huizen staan zoals De Wilgen (De Sanding) wordt VVD gestemd. In de wijken en plaatsen waar veel arbeiders wonen met vaak een lager inkomen (Houtigehage) wordt veelal PvdA gestemd. Dit bevestigd maar weer eens het beeld dat de VVD er is voor de rijken. Hopelijk wordt de meerderheid in de Eerste Kamer niet behaald en kan het kabinet haar dwaze plannen niet ten uitvoer brengen.

3-3-2011
deathdealer uit Dokkum

Stelletje geloofsfanatieken hier in het Noorden! De CDA stem van een ondernemer telt voor 2!
Die Bonifatius heeft ons mooi wat aangedaan met zijn evangelisatie circus destijds.

3-3-2011
donna uit Damwâld

Wat een sneue opmerkingen over het CDA en het Christendom. Je kan het toch ook met het CDA eens zijn zonder Christelijk te zijn?? Overigens ben ik Christelijk maar ga ik echt niet blindelings stemmen op het CDA. Ik gun deze coalitie niet een meerderheid met alle doldwaze plannen die ten uitvoer liggen. Overigens ging mijn stem tijdens de landelijke verkiezingen ook al niet naar het CDA. Dus mijn stem is naar een oppositie-partij gegaan. Tegen-gas dus!

3-3-2011
rommie uit de Westereen

Wat een onzin wordt er nu weer geroepen over de regeringspartijen. Ik snap niet waarom zoveel mensen nog op de Pvda stemmen. De grootste flut partij die het al jaren heeft verpest!

3-3-2011
regendruppeltje uit Uithuizen

Ik ben van oudsher rechts ingesteld,maar ik heb keihard links gestemd! Het huidige kabinet vernielt dit land. De PvdA heeft mijn stem gekregen ditmaal. En het is niet voor niets geweest.

3-3-2011
age uit Uithuizen

Ik dacht dat vlgs de Waldnet poll,ruim 30% op die geblondeerde Imam Gekke Geert zou stemmen?
Ik voorspelde toen al (eigen)wijs dat een deel van die aanhang wrschlk niet eens zou stemmen..
Ik vraag mij af of een deel van die Go Wilden,dat wel ging stemmen in de war raakte toen ze de naam Wilders niet zagen en daardoor per ongeluk ipv PVV VVD heeft gestemd?

Ik heb net als Donna uit onvrede met deze rechtse coalitie en helemaal om de samenwerking met de PVV geen CDA gestemd maar links.

De PVVers die niet hebben gestemd worden bedankt!
Dank zij jullie heeft de coalitie in de Eerste Kamer geen meerderheid en kan Wilders al zijn plannen/beloftes in de prullenbak gooien..
Vlgs mij kunnen we Wilders nu al afserveren..

Wat jammer,dat Bastiaan en Deathdealer niet wat slimnmer zijn.. dan hadden ze hun gelooftrauma's in een boek van zich af kunnen schrijven..

Die ver..fienen he..ik ben d'r één:)


3-3-2011
advertentie

june uit Burgum

It artikel kloppet net hjir yn noorden hat it CDA ek best ferlern.

3-3-2011
fontana uit Dokkum

geen CDA?, dan Christen-Unie stemmen!

3-3-2011
stabij uit Dokkum

veel beloven,weinig geven ,doet vele gekken in vreugde leven.... heb wel gestemd, maar weinig hoop dat er werkelijk ook eens spijkers met koppen worden geslagen. want als ze eenmaal zitten is het weer een hoop bla bla.......(goed salaris,ach wat kan ons die burgers nou schelen) afwachten maar!!!

3-3-2011
pietersma uit Oosterend

Rutte moet weg!!

3-3-2011
friesmeiske uit Feanwalden

Ik zelf heb uit onvrede ook links gestemd. en het CDA het verbaasd me alweer niks. stemmen uit geloofsovertuiging ipv kijken naar de partijpunten... zo ouderwets. Ben blij dat het CDA landelijk enorm heeft verloren! en ik hoop dat de mensen eens gaan stemmen met hun hoofd ipv uit geloofsovertuiging.

3-3-2011
bastiaan uit Haema

@ Age:

Wat jammer,dat Bastiaan en Deathdealer niet wat slimnmer zijn
Die ver..fienen he..ik ben d'r één:)

ja dat had ik wel door Age en ik ben vast niet de enige, je bewijst je cda "insteek" al tijden door je gebrabbel.

en slim, nou vergeleken met jou is er niemand met verstand hier, je bent echt bester dan de goeiste!!


3-3-2011
tjeerdk uit Drachten

stem niet denk zelf.

3-3-2011
hakkeplof uit Terwispel

Zal nooit geen pvda stemmen zij beloven iets en komen het toch niet na.
Indertijd het kwartje van kok zou tijdelijk zijn maar we hebben het nooit terug gekregen.
Door die legitimatie stem ik helemaal niet meer.
Mijn buurman zit in het stembureau en ik moet me bij hem legitimeren[kolder toch?]
Als hij gereedschap moet lenen dan kent hij me ineens wel.

3-3-2011
boelensloaneterror uit Boelensloane

PVV!

3-3-2011
age uit Uithuizen

Wie niet stemt en dus zwijgt,stemt toe Tjeerdk.

Bastiaan,die laatste zin is helemaal van jou hoor..ik zou je niet durven tegenspreken..

Wel jammer dat je inhoudelijk niks te melden hebt over de fienen,het CDA..en niet verder komt dan wat geschimp..dat mag hoor.

Ik wijs je er even op dat bij het CDA,ook de fienen dus,altijd mensen geweest zijn die bestuursverantwoordelijkheid wilden nemen..actief wilden worden..
Ik zeg niet dat daarbij ze geen fouten hebben gemaakt,maar di beter dan niks doen en negatief commentaar leveren hoe slecht de regering etc het doen..
Het waren ook fienen,die in de vorige eeuw naast de communisten en socialisten opstonden tegen de uitbuiting door veenbazen en rijke boeren..ook in Harkema eo..

3-3-2011
june uit Burgum

Neffes my dochst no oan skiednisferfalsing Age.

3-3-2011
age uit Uithuizen

June ieder heeft en/of maakt zijn/haar eigen geschiedenis..
Ik bedoelde en had moeten zeggen dat ook fienen op hun manier armoede en onrecht probeerden te bestrijden.
Soms in kerkelijk verband via de diaconie..Als je daarover boeken leest kun je weten dat er door bv de Gereformeerde kerken hulp werd verleend aan 'de 'noodruftigen onder ons'
Er werd soms lang vergaderd wie wat nodig had..
Er waren ook Gereformeerde broeders en zusters die buren en anderen soms wat toestopten.
Zoals er ook niet gelovigen waren die dit deden hoor..maar naast schijnheilige Gereformeerden waren en zijn er dus ook goede..
Er waren ook fienen die juist daarom in de politiek gingen..om zo wat te verbeteren op sociaal gebied..bv Talma en Van Houten..

3-3-2011
virtualizer uit burgum

daar op de kale klei stemmen ze altijd op dat verrekte CDA...gaat er niet uit daar!

en we zijn hier niet gaan stemmen,waarom,het maakt niks nada noppes uit wat er zit,als men eenmaal is gekozen schijten ze de gewone man op de kop.

wel mooi dat het CDA weer fors heeft verloren,de eigen aanhang heeft er dus schijnbaar ook meer dan genoeg van,en dat wil wat zeggen,en zal jij age,ook moeten toegeven.

goede hoop hier dat na de 4 jaar(als ze het uitzitten,maar ik betwijfel het)ze de definitieve draai om de oren krijgen,en eindelijk van het toneel verdwijnen.

men is in dit land meer dan genoeg bedonderd door dat clubje.

3-3-2011
uit dokkum

hutkul berijd zijn stokpaardje weer, zeker vandaag gesnipperd om de hele dag op waldnet je wilders haat te promoten.

gefeliciteerd met je cda stemmetjes, of fluisteren die stemmetjes jouw in wat je hier op waldnet moet neerzetten, je bent hopelijk niet halucinerende toch?????

dan kun je straks rustig overstapen van het cda naar jouw geliefde ggz

oooo vergeet je pilletje niet age:)

3-3-2011
age uit Uithuizen

Virtu ik ben het met jouw derde en vierde regel eens..

De rest is onzin:)
mag ik dat zeggen? ja dat mag ik zeggen zou Mart Smeets zeggen.

Een land moet wel bestuurd worden he..weet jij een betere vorm dan via verkiezingen zoals bij ons?

3-3-2011
age uit Uithuizen

Jammer dat je niet kunt lezen Kritisch dan had je kunnen lezen dat ik om 12.09 schreef dat ik geen CDA gestemd heb maar links..

Wat die Gekke Geert betreft Kritisch,heb ik al genoeg gedaan hoor..en ik stop daar nu mee want het Blonde gevaar is al bijna geschiedenis.
Zoals ik om 12.09 ook schreef Vlgs mij kunnen ze die Wilde nu afserveren..
of Vuilnisman kan die zak nog mee ?

Ik schreef hier ook Kritisch dat die 30% van de Waldnetpoll dus lang niet gehaald is?

3-3-2011
jan123 uit Feanwâlden

Wat is tegenwoordig armoede? Als je tegenwoordig een keuze kan maken om de ww in te gaan of juist niet omdat een baan niet genoeg meer opleverd? De hark mag er wel door..sanneren die boel!! de mensen die kunnen werken MOETEN nu wel werken.. en dan blijft er straks genoeg geld over voor die zelfden die beslist niet kunnen werken al zouden ze graag willen. Laat het vvd cda en vvd maar geld maken.. daar zijn ze erg goed in! Dan kan er over vier jaar weer een links kabinet komen die er een puinzooi van maakt! Geen nieuwe azc zolang we ons zelf niet eens kunnen bedruppen.. klinkt rechts maar is wel redelijk! mensen die kunnen werken moeten werken en samen voor de mensen die niet kunnen.. dit is eerlijk en dit is rechts! Let wel dat de rijkeren ons juist aan de arbeid kunnen krijgen.. er moet geld naar de rijken zodat een arme ( niet ondernemen ) er weer van mee profiteren kan, in de goede zin des woords. VVD! PVV!

3-3-2011
tjeerdk uit Drachten

helaass wel ook al stem je niet is je stem voor de grootste partij dacht ik. eigelijk wel heel erg krom. geen stem is geen stem. ze pakken je ook van alle kanten in dit land.

3-3-2011
westereender uit De Westereen

wat een waardeloze sjoerd galema van het cda op omrop fryslan

kon iedereen bedanken behalve pvv met hun 4 zetels

kun je zien hoe schijnheilig/achterbaks die gelove christenen zijn

cda moet nooit weer een stem krijgen

onsportievelingen zijn het:(

3-3-2011
virtualizer uit Burgum

jan 123

heel mooi je betoog...maar er willen heel veel wel werken,maar men is vaak al te oud(te duur dus)dus krijg je nog steeds vaak nul op je rekest,en das triest en eigenlijk ook leeftijds discriminatie.
men heeft veel liever een goedkope kracht,voor zo weinig mogelijk centen,een uitzend(oprot)kracht dus.
een die je als je fluit naar je toe komt,en die je als het weer minder word,keihard de deur weer uitschopt...om na een week weer op te roepen...

en age,jij mag dat zeggen hoor,ik ben al heel blij dat je het met 3 regels met me eens bent,het begin is er!
en het land moet zeker bestuurd worden,maar dan wel een beetje gelijke behandelingen,en niet zoals ze graag willen,de zwakkeren(gehandicapten,chronisch zieken enz.) voor de zoveelste keer,genadeloos hard treffen...das lekker makkelijk,weinig weerstand van te verwachten,dus das weer makkelijk binnengehaald.


men gaat alle schaamte voorbij,en dat lijkt gvd nergens naar.

3-3-2011
edward uit Eastermar

ik stem alleen mijn gitaar,die doet wel wat je ervan verwacht.(Jackson solist 3000 euro).

3-3-2011
galopsprong uit Driezum

een teken aan de wand, dat de PVV naar 10 zetels gaat in de Eerste Kamer, zouden er nu Tweede Kamer verkiezingen zijn gehouden gaan ze richting de 20 %.
En van de PvdA (lees Job Cohen) valt helemaal niets te verwachten, en de linkse partijen kennen maar 2 woorden Protest en Tegen,wie gisteravond de verkiezingen op TV heeft gevolgd, heeft de spandoeken wel zien hangen, willen niet eens regeren, want dan kunnen ze nergens tegen zijn. We zijn weer terug bij af.

3-3-2011
maximilliaan uit btp

Vreselijk, stemmen op de PS, partijen die ons alleen maar willen opzadelen met meer opcenten in de wegenbelasting, zinloze windmolens en/of meer aow voor rijke babyboomers. Stemmen is tegenwoordig de partij kiezen die het minst slecht is. Ik houd mijn stem voor mezelf en geef 'm niet weg aan die prutsers!

http://www.stemniet.nl/

3-3-2011
eksteroog uit Eastermar

Ik had het CDA deze grote nederlaag niet gegund,maar als dan zo,n oerdomme CDA minister Bleker zijn gedoog partner de PVV zo zit af te kraken ,dan krijg je natuurlijk zelf op de donder

Verder is het verbluffend dat de VVD die eigenlijk dezelfde standpunten heeft als de PVV maar dan in een mooier jasje ,maar men bedoeld precies hetzelfde ,dat dan deze VVD gaat winnen en het CDA wordt afgemaakt

3-3-2011
uit Leeuwarden

Maximililliaan,

Wat een domme site. Vooral die argumenten bij bepaalde mythen zijn van de pot gerukt.

Ook al zegt mythe 1. het tegenovergestelde, ik blijf bij:

Wie niet stemt hoort later ook niet te klagen over het beleid van de coalitie. Als je had gestemd, hadden er misschien wel andere mensen in de coalitie gezeten.

Ik ben voor stemplicht. Maar dan van te voren wel een IQ-test, die bepaald wie mag stemmen. De cesuur is 110. Als aanvulling op deze test wordt ook een EQ-test gedaan.

3-3-2011
advertentie

maximilliaan uit btp

Maar ik wil helemaal geen andere mensen in de coalitie, ik vind het allemaal niks!

Voor jouw IQ test slaag je alvast niet op taal: die bepaalT

3-3-2011
swittie uit Snits

Ik neem aan dat de uitslag van die IQ-test het dan bepaalt en niet de IQ-test zelf. Jammer dat je jezelf dan buitenspel zet bekende.

3-3-2011
thompit uit Broeksterwâld

pvv pvda een pot nat met loze beloftes die weten het wel beter. ja hoe een land naar een nog grotere schuldden last te krijgen kijk naar wat voor ervenis joop den uil heeft achter gelaten
hier moet de coalietie nu voor boeten
en oja met pvv en pvda gaan het nu wel goed doen P

3-3-2011
uit Wehe-Den Hoorn

Het is een verschrikkelijk idee, dat die geblondeerde dictator nog zoveel stemmen heeft gekregen. En natuurlijk kan ik sommige onvrede wel begrijpen, maar om gelijk deze pesoon te vereren, pfff. In de islam cultuur accepteren nee moeten ze zulke mensen accepteren. Nu willen ze af van dictacturen en vechten hun kapot en wij, wij vereren een dictator in alle glorie, omdat wij harder willen rijden, omdat wij zogenaamd af willen rekenen met ons rechtsysteem, omdat hij juist die dingen zegt die de domme Olanders willen Oren.

En juist die kant(meestal onderkant) zou eens moeten nadenken. Over 4 jr eens kijken of de oudejes er beter op zijn geworden, of er 3000 politie meer is en of de jeugd dan nog zo blij is met zoals Age hem noemt: Gekke Geert.

4-3-2011
uit dokkum

schobbenaas alias cerveaux , kruipt ook weer eens in de multiculturele bruine ster van age akbar.
benieuwd wat voor onzin ze vandaag weer over gekke geertje kunnen bedenken, de breiclub en voddentax zijn al verledentijd , zeer nieuwsgierig wat ze (imam age en consorten) vandaag uit hun duimpje kunnen zuigen:)

4-3-2011
deathdealer uit Dokkum

Is Age een christen?

Jezelf zo noemen gaat makkelijk en neemt een stukje vrees voor de dood weg en geeft je natuurlijk een vrijbrief om je volledig uit te leven op de 7 hoofdzonden en de stenen tabletten van God te onteren.

Volgens mij zegt onze grote vriend het erom om weer reacties uit te lokken.
Een vroom christen hoort bescheiden te zijn en met een kopje thee en meelkoekjes achter de geraniums en op de buren zitten te letten.

Onze waldnet moderator is allesbehalve dat ;D

4-3-2011
eksteroog uit Eastermar

Deathdealer,deze Age lokt inderdaad van alles uit en probeert dan als de vrome jan zich eruit te lullen
hij heeft zich bekeert tot links= de SP

Ik hoop toch zo dat rechts het haalt ,anders vrees ik weer een generaal pardon

4-3-2011
swittie uit Snits

@Schobbenaas
Ik snap wel dat ze bij jou op de longstay niet alle informatie door kunnen laten ivm teveel prikkels. Maar om nu zo te spreken over De Grote Blonde Leider... Ga je mond spoelen man!

Overal waar de islam de kop opsteekt verdwijnt de beschaving. Gelukkig wordt dat nu ook in de ons omringende landen onderkend: de multicuturele samenleving is overal mislukt.

http://antivenin.blogspot.com/2008/03/de-islam-als-veroveringsideologie.html

4-3-2011
jan123 uit Doodstil

@ schobbenhaas de islam in een dictator cultuur! Mannen die boven vrouwen staan? Ik vind het prima maar niet binnen onze samenleving!

4-3-2011
virtualizer uit Burgum

de islam is geen geloof,maar een vrijbrief om kwaad te doen en denken aan de andersdenkenden.
wie vrouwen vermoorden,martelen,ophangen,stenigen,onthoofden en kinderen uithuwelijken aan oude mannen,familie...is geen geloof,maar eerder een gigantisch gebrek.....
dat soort idioterij zijn we in ons land niet nodig,maar moet zoveel mogelijk beperkt worden.
goed in de gaten houden,want wat er allemaal in die moskeeen word voorgeschoteld lusten zelfs de ratten geen brood van.
en dan ook nog keihard liegen dat de islam een,,vredelievend,,geloof is...

MIJN NEUS!
nee,het is een perfecte dekmantel voor terroristen die een hekel hebben aan westerlingen(maar hier wel graag heen willen om te vreten,onderdak,doortrekplee en kunstgebid inclusief kukident te krijgen)

en nee,geen geert gestemd!
helemaal niet gestemd,allemaal kutzooi wat er zit,het stemmen niet waard!


4-3-2011
black uit Burgum

Leuk om al die reactie's zo te lezen zeg., de ene is nog gekker en of terechter dan de andere. Ik ben zelf het helemaal eens met de( bekende uit leeuwarden )., waarom de meeste mensen hier op de coalitie hebben gestemd en niet op een FRIESE PROVINCIALE PARTIJ hebben gestemd. Ik wil hiermee maar zeggen dat als alle friesen nu hadden gestemd op een provinciale partij., dan was de coalitie met hun belachelijke bezuinigings plannen nu om zeep gehaald. Laten ze verdorie het geld toch bij de banken weg halen i.p.v. bij jan met de pet de rekening neer te leggen. En Den Haag moet eens ophouden met geld klaar te staan naar andere landen toe., dan hadden ze nu niet een tekort gehad op hun begrotingen. Voor alle Friese Coalitie stemmers wil ik dan ook zeggen van., Stem voortaan gewoon op een Fryske Provinciale partij!!!!!!!!!!!!!!

5-3-2011
eksteroog uit Eastermar

Black,Zelfs bij de provincie zitten de criminelen,ik heb gehoord dat de provincie stinkend rijk is ,en ja ,hoor ,onze wegenbelasting wordt wel door hun omhoog gejaagd
En die rijke mensen die in energie zuinige auto's rijden {vaak hun tweede of derde auto} die klootzakken hoeven verdorie geen cent wegenbelasting te betalen en ze rijden notabene gratis op dezelfde wegen. krom ,krom krom.

5-3-2011
macanudo uit Drachten

Hey Burgumer, ben het helemaal met je eens!

5-3-2011
mercedespower uit Twijzelerheide

@virtualizer. Fijn verwoord, niets aan toe te voegen behalve dan dat ik uiteraard wel PPV heb gestemd ;)

5-3-2011

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan