Account
Logo
Zoeken
7.7 °C

Roofvogelmoord in Ureterp

Publicatie: 17 januari 2011, 9.59 uur

Reacties

jantsjepantsje uit Drachten

Wat een laffe streek. De natuur moet gewoon zijn werk doen en tja, het is een roofvogel...

17-1-2011
genesis uit dokkum

jammer hjer. Hoop dat de dader gevonden wordt. Domme streken die nergens over gaan. Hou dan gewoon je vogels binnen of bescherm de voliere.

17-1-2011
oldmen uit Leeuwarden

ik hoop dat hij/zij ooit het zelfde spul krijgen.
dan weet hij/zij wat het is en hoe het voeld.

17-1-2011
dr88en uit Drachten

Ze moeten het spul gewoon verbieden!

17-1-2011
advertentie

annaj uit Drachten

Belachelijk...Leven en laten leven...Dan heb je toch echt een steekje goed los zitten als je zulke praktijken er op na houdt.

17-1-2011
femmie uit Kootstertille

Zieke mensen op de wereld zeg!

17-1-2011
renedr8ten uit Drachten

REACTIE VERWIJDERT ????????
STOND ER IETS VERKEERD???????
Redactie: als je niet met hoofdletters typt dan vinden we het prima.

17-1-2011
job1973 uit b'post

Kan iemand mij vertellen waarom sommige mensen roofvogels dood willen hebben? Wat voor gedachte zit hierachter?

17-1-2011
schim uit Opeinde

Ik denk dat de 'animal-cops' al onderweg zijn.
Hoop dat de dader straks ook met verkrampte tenen zit na zijn arrestatie.

17-1-2011
okki uit Jubbega

stroper of zo jonge haasjes komen er weer aan he

17-1-2011
piekiesmalls uit Burgum

nou hij zal er wel niet ver van af wonen waar deze vogel lag. iemand met duur spul om huis zwanen ganzen eenden die soort mensen doen dat .ik kan me die man wel voorstellen

17-1-2011
lezer uit Anjum

Er zijn een heleboel mensen die last van die beesten hebben.
Dus ik kan me er wel iets bij voorstellen.

17-1-2011
antje76 uit Wâlterswâld

Ik kan me er niks bij voorstellen (reactie op voorgangers)alleen dat de dader een zieke geest moet hebben om tot zo'n daad te komen. Als je er last van hebt moet je je eigen spul anders beschermen. Beetje hypocriet om (dure) vogels te houden en de prachtige wilde in eigen omgeving om zeep te helpen. Wat voor dierenman ben je dan???

17-1-2011
hey uit tw-heide

ja de meeste vogels lief hebbers hebben er lasts van heb kan me voorstellen als ze steets de vogels van jou gepakt worden

17-1-2011
advertentie

schim uit Opeinde

Vogels hebben ook vast last van mensen, zullen we hun voedsel ook maar met vergif in de winkel leggen.
De mensen die last hebben van dieren, moeten maar in de 'grote' stad gaan wonen.
Laat de natuur de natuur!!

17-1-2011
kristine uit twijzelerheide

Wat een ongelofelijk triest verhaal! Ik snap niet dat ze onschuldige dieren zo kunnen doden. Wat ontzettend jammer, dan zou je je bijna schamen dat je tot dezelfde soort hoort als deze malloot.

17-1-2011
eksteroog uit Eastermar

Schim ,laat de natuur de natuur,dat is onzin ,als je hier roofvogels wilt parkeren ,dan moet je ook hier en hier een kadaver neer gooien ,nu worden de duiven en fazanten en waar ik dan weer niet om treur is dat de reiger wordt opgevreten.

17-1-2011
skietsje uit Garijp

Vet stoere aktie, alleen jammer dat degene die het er neer heeft gelegd zelf niet even een hapje heeft genomen

17-1-2011
cheese uit Ureterp

Hmmm, dit is niet de manier! Ik snap best dat mensen last hebben van de rovers. Ik ben zelf vorig jaar daar 13 dieren door kwijtgeraakt. Maar werken met vergif ben ik tegen. Zorg dan voor een legale afschot als er teveel zijn. Dat is tenminste niet zo pijnlijk als je het goed doet.
Wat wel een feit is wat we onder ogen moeten zien is dat er teveel roofvogels zijn en teveel vossen. Je ziet bijna geen weidevogels meer en je huisdieren zijn in je tuin en hun hok niet meer veilig. We zijn met zn allen qua bescherming doorgeschoten en vergeten dat bij bescherming ook regulering hoort.

17-1-2011
dennislwd uit Leeuwarden

@dr88ten
als je volgende keer eerst ff leest voordat je wat neerzet. kun je lezen dat er staat: op dit karkas zagen zij resten van het verboden bestrijdingsmiddel Aldicarb.

17-1-2011
piekiesmalls uit Burgum

jullie hebben nog nooit duur spul om huis gehad
dus waar praten jullie over ze zijn er in overvloed
het kan geen kwaad een beetje opruiming

17-1-2011
tjeerdk uit kootstertille

piekiesmalls uit Burgum, wat een doemme reactie niet. je gaat ook geen mensen afschieten wel. er zijn veelste veel mensen op de wereld is of word te vol. de natuur red zijn zeigen wel. helaas zjn er wetenschappers die denken dat ze het beter weten, not dus.

17-1-2011
job1973 uit Uithuizen

Ik ben redelijk geschokt door sommige reacties hier. Als je dure vogels hebt, moet je die toch beschermen??? Bouw goede hokken oid. Als je dure vogels kunt aanschaffen, kun je toch ook wel een paar tientjes/ honderdjes aan hout, gaas en/of schrikdraad uitgeven? Is toch van de zotte dat je dit die prachtige buizerds en vossen dit aandoet? Ongelooflijk egoistische en kortzichtige reacties van sommige mensen.

17-1-2011
annaj uit Drachten

Zie net de foto pas....Arme beestjes...

17-1-2011
cheese uit Ureterp

@job: Het gaat niet alleen om dure dieren maar ook om de emotionele waarde! Leg maar eens aan een klein kind uit wiens konijntje even achter op het gras rondhupte dat buizerds leuke vogels zijn!
Regulering is nodig maar niet op deze manier!

@Tjeerd: Je vergeet 1 ding ook mensen maken deel uit van de natuur! En ze staan boven aan de voedselketen. Dus i het ook hun taak om voor regulering te zorgen!

17-1-2011
job1973 uit b'post

@ cheese: Ik denk niet dat mensen die dit doen, dat doen omdat het konijntje van hun zoontje net van de grond is geplukt!

17-1-2011
vlieland uit vlieland

bij de dader het zelfde in zijn eten doen
afleren zul je het

17-1-2011
piekiesmalls uit Burgum

ja deze man houdt stand in de natuur
zo erg is het ook weer niet het is geen mens

17-1-2011
tjeerdk uit kootstertille

het is wel erg. je hebt meer dan een steekje los. zoon gestoorde gek doet dit ook zo bij een Mens denk ik. de natuur doet alles zelf wel.

17-1-2011
schim uit Opeinde

Als je voor je eigen dieren ruime hokken en vliegkooien bouwt zul je vaak geen last hebben. En als Flappie gepakt wordt heb je er niet goed op gepast(cheese-Ureterp)
Gelukkig zitten er hier mooie wilde vogels (uilen, buizerds, vlaamse gaaien, spechten enz.) in de tuin.
En ik hoop dat dit nog lang zo mag blijven.
Met laat de natuur de natuur bedoel ik oa dat als er weinig prooidieren zijn er vanzelf minder roofdieren komen en uiteraard omgekeerd. Alleen de mensen zorgen vaak voor een verstoring van deze natuurlijke balans.

17-1-2011
tjeerdk uit Drachten

precies de mens verneukt de natuur zelf.

17-1-2011
cheese uit Ureterp

@schim flappie was maar een voorbeeld! Vraag maar eens iemand met duiven hoeveel hij er jaarlijks verspeeld aan roofvogels! Vraag maar eens aan een boer hoeveel weidevogels en jonge hazen hij nog ziet, enz........
Alle dieren opsluiten is geen optie! Er zijn gewoon teveel roofvogels omdat er teveel voedselaanbod is in de dorpen en dus moet je dan gaan reguleren!

17-1-2011
piekiesmalls uit Burgum

zulle we stemmen wie voor en tegen is hahaha

17-1-2011
biker666 uit Burgum

Dieren en dus ook vogels horen niet in hokken ! Zielige figuren, bah !

17-1-2011
piekiesmalls uit Burgum

we sluiten jouw ook niet op wel gek

17-1-2011
tjeerdk uit Drachten

dieren horen in hokken? haha lol in de natuur bedoel je. daar voor is de natuur. maar wij verneuken alles de mens.

17-1-2011
piekiesmalls uit Burgum

als het gras twee kontjes hoog was haha

17-1-2011
schim uit Opeinde

En die personen met duiven houden ze voor hobby/sport. De roofdieren jagen om te eten.
Dus als mensen minder duiven (en andere dieren) gaan houden, dan komen er ook minder roofdieren.
Ergo de mens moet een probleem oplossen wat ze zelf creëert.
Nogmaals de mensen hoeven niet te stoppen met het houden van dieren, ze moeten gewoon leven en laten leven.
Leven op het platteland heeft voor- en nadelen. Niet
voor eigen rechter spelen ook niet in/met de natuur.
Ik strooi ook geen gif als ik last van honden/katten
zou hebben.
Maar goed er zullen altijd voor- en tegenstanders van roofdieren blijven. Maar zolang men de wet overtreedt verwacht ik wel dat de daders gepakt en gestraft worden.

17-1-2011
joepie uit burgum

Als ik wist wie het was gaf ik hem meteen aan. Piekienogwat; Hoe kom je er bij dat er genoeg roofvogels zijn, en wie bepaald dat?? Hier in friesland worden de nesten ook bijna allemaal om zeep geholpen. Bovendien komt een buizerd niet op een voliere af. daar is hij te schuw voor. De wet moet hier veel strenger in worden, 10 jaar gevangenis straf is hierin gepast. Als er nu een hond was gevonden, door dit gif waren er geen tegenreactie,s gemeld hiero.

17-1-2011
advertentie

biker666 uit Burgum

En als vissen je "hobby" is, accepteer dan dat onder andere reigers er van moeten leven, het is hun eten ! @Eksteroog.

17-1-2011
devil uit ergens

Als ze niet van mijn kippetjes afblijven, neem ik ook maatregelen.

17-1-2011
kroaat uit Buitenpost

@ chees te Ureterp

Het is wel vermakelijk dat je nou net de lokale agrarier moet aanhalen als ooggetuige betreffende aantallen hazen en weidevogels.

Hoeveel van deze beestjes zouden in de cyclomaaier belanden?

En hoeveel paar weidevogels kun je kwijt op sterk ontwaterd land waar enkel engels raaigras groeit?

Wat betreft de vergiftiging: dit is pure waanzin, wat een dom gedrag, je blijft namelijk vergiftigen. Minder roofvogels is meer prooidieren in het daarop volgende jaar. Gevolg: roofvogels gaan grotere legsels opbrengen dus weer toename van de roofvogels.

Het is dus gewoon dierenmishandeling van het ergste soort door onwetenden met een iQ van een straatklinker.


17-1-2011
cheese uit Ureterp

@joepie vroeger waren buizerds schuw, nu niet meer hoor ! Spreek uit ervaring!!! Meermaals 1 op de voliere in de tuin gehad.

De meeste diernhouders strooien ook niet gif maar hopen dat er van gemeente of regeringswege wat aan gedaan wordt. Verder klagen ze alleen veel maar echt vergiftigen doet gelukkig bijna niemand. Uitgezonderd enkele maloten (die ze van mij achter slot en grendel mogen zetten)

17-1-2011
joepie uit Burgum

Dat is dan aan de rand van of in het buitengebied zekers, want ik ben er vrij zeker van dat dit niet in bevolkt gebied gebeurd.

Vreemd, nog geen reactie op mijn laatste regel van mij vorige reactie??

Als deze dieren allemaal bij het gif konden komen, konden honden en katten dat ook. Als deze dieren gevonden waren, dan waren er helemaal geen begripvolle reactie,s binnen gekomen.

17-1-2011
virtualizer uit Burgum

doelloze moordpartij dit...
en er zijn er teveel? wie of wat bepaald dat...niemand,de natuur hoort zichzelf te redden,maar de mens bemoeit zich zoals altijd overal mee.

17-1-2011
lezer uit Anjum

Ik had het dus niet over de mensen die voor hun hobby vogels houden, maar over mensen die hun zeer nodige inkomsten mislopen doordat het hier stikt van de roofvogels.
Ze zijn beschermd en morgen niet afgemaakt worden.
Erg frustrerend als je dan op iedere dampaal zo'n rover ziet zitten.
Hazen mogen ze toch ook afschieten?

17-1-2011
joepie uit Burgum

Ja lezers uit Anjum ook, maar daarom doe je het nog niet. Bovendien heeft elke roofvogel een eigen territorium, dus zit er niet een op elke dampaal. Complete lariekoek!!

17-1-2011
piekiesmalls uit Burgum

jullie zijn toch niet ziek weg met die troep haha

17-1-2011
eksteroog uit Eastermar

roofvogels en vossen zijn hier niet nodig en als U niet over die foto's kunt,sorry dan
Het zou eerlijker van Wâldnet zijn om ook de moeite te nemen om wat foto's van opengereten en verscheurde fazanten,konijntjes ,lammetjes,duiven reigers ,ganzen en wat die kringen nog meer vermoorden ,om daar ook eens foto's van te laten zien ,om zo toch een goed beeld te schetsen ,wat voor onmenselijke slachterijen deze dieren kunnen aanrichten

17-1-2011
job1973 uit b'post

Tsjonge, wat een onzin kraam jij uit ekster. Heeft een vos jou ook te pakken gehad? Dit is toch gewoon natuur? Een ijsbeer pakt in Canada toch ook gewoon een vis of een ander prooidier? Dat is nou hoe de roofdieren aan hun eten komen. Een haas of fazant heeft toch zijn eigen voedsel? Grow up

17-1-2011
lezer uit Anjum

@ Joepie, dan zijn de territoriums in Burgum blijkbaar groter dan hier.
Maar goed, ik ga zo mijn biefstukje even nuttigen (nee, ook daar heb ik geen problemen mee)

17-1-2011
joepie uit Burgum

Smal pikkie, jij denkt alleen maar aan je zelf.

17-1-2011
diuwer uit Boornbergum

alle buizerds,kraaien en vossen verenig u in ureterp

17-1-2011
piekiesmalls uit Burgum

nee het vee is mij duur genoeg weg met die rommel

17-1-2011
ester uit Augustinusga

Asociale dierenbeulen!

17-1-2011
cheese uit Ureterp

@eksteroog In 1 ding ben ik het met je eens en dat is dat vossen echte killers zijn. Ze vermoorden meer dan ze (kunnen)opeten.Roofvogels en vossen zijn wel degelijk nodig om ongedierte in bedwang te houden. Maar het slaat wat erg door nu, dat is het probleem. We moeten ons realiseren dat als we het ene dier beschermen het de dood van een ander wordt in dit geval.

17-1-2011
wolfmother uit Appelscha

zulke figuren hangen we hier ondersteboven in een horst.

17-1-2011
enno uit De Westereen

mooi weer een paar minder

17-1-2011
piekiesmalls uit Burgum

opruimen die troep hahahahahaha

17-1-2011
william47 uit Bornwird

gewetenloze ,harteloze mensen. t wordt een epidemie!
hier is geen ENKEL excuus voor!!!
wie zijn wij om te zeggen wie mag blijven leven en wie niet..de ene vogel liefhebben en de andere een gruwelijke dood laten sterven...
hoe kan zo iemand rustig slapen!!??
Walgelijk!!!

17-1-2011
joangel uit Drachten

Het zal vast 1 van de boeren uit de buurt zijn. Die hebben nogal last van die vogels en vossen.

17-1-2011
dunit uit Bakkeveen

Dan mag iedereen wel oppassen voor zijn honden en katten, voordat die ook slachtoffer worden!!!
Ik hoop dat de daders snel gevonden word!

18-1-2011
annaj uit Drachten

@Cheese, zit jij hier soms achter? :-P
Je probeerd de dader nogal te verdedigen ;-)

18-1-2011
biker666 uit Burgum

Ja Politie, check die cheese eens even.

18-1-2011
eksteroog uit Eastermar


Vorig jaar nog ,er werd een promotie bij de lagere scholen gehouden voor de buizerd
Alle kindertjes er omheen en o,wat was het mooi
Maar degene die de roofvogel promoot is wel zo slim om geen half aangevreten haasje of een dooie bebloede duif te laten zien ,nee ,dan halen ze gauw een mooi stukje vlees bij de slager weg
En daar begint het al hoe de kinderen en blijkbaar ook de grote mensen belazerd worden.
Is het dan niet eerlijker om de ogen van de kinderen te openen en te vertellen wat er werkelijk gebeurd en dat deze roofvogels vreselijke killers zijn

18-1-2011
kian uit Oudwoude

De manier waarop is niet ok.
Maar het ruimt zo wel lekker op.:)

18-1-2011
maestros uit Surhuisterveen

@Eksteroog, wat een onzin. Het zijn inderdaad killers, zo komen zij aan hun voedsel. Wat bij de meeste jachtdieren zo is, ze doen het met wat ze hebben. Geen geweren zoals mensen om andere dieren even snel te doden.
Prachtig stukje natuur, waar je inderdaad flink last van kan hebben.
Maar blijkbaar zijn in jou ogen, eksteroog, jachtdieren niet nodig. Oftewel tijgers/krokodillen/slangen/Orka's/Haaien etc, kunnen wel allemaal wel doden, want het zijn killers???
Ik vind het een vreemde redenatie, die in mijn ogen kant nog wal raakt.

18-1-2011
makena uit De Harkema

€100,- beloning van mij voor de gouden tip die de dader aanwijst.

Het wijzende vingertje gaat de laatste tijd naar duivenmelkers en vooral weidevogel organisaties. Concreet bewijs ontbreekt daar deze laffe daders het op een laffe manier uitvoeren. Wie zijn zij om het ecosysteem te ontregelen, wie zijn zij wat wel en niet mag in de natuur.
Tevens komen dit soort zinloze roofvogel moorden met regelmaat voor in Friesland,lees onderstaande link. http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/1012063/2010/07/05/Roofvogels-in-Friesland-vermoord.dhtml

18-1-2011
biker666 uit Burgum

ik geef 1000 euro beloning voor het adres van de dader, meld je maar via waldnet.

18-1-2011
cheese uit Ureterp

@biker666 en annaj jullie kunnen duidelijk niet lezen anders had je wel geweten wat ik van de zaak vind! De politie mag best langskomen hoor vertel ik ze dat ik ergens in de grond een kistje beraven heb. Ik moet namelijk mijn tuin nog omgespit hebben en het lukt mezelf qua fysiek niet.

@biker666 niet geld beloven wat je niet eens op je bankrekening hebt staan!

18-1-2011
cheese uit Ureterp

@ eksteroog : je praat wel anders als het bij je thuis wemeld van de muizen en de ratten en wilde konijnen. Roofdieren horen er gewoon bij en zijn zeker nodig om de wildstand op peil te houden.

18-1-2011
pmfrl uit Drachten

Waar moesten die agenten vandaan komen de melding kwam zaterdagavond binnen en ze kwamen zondagochtend pas aan of rijden ze in Ureterp nog op varkens?

18-1-2011
insert uit Groningen

Te triest voor woorden..

18-1-2011
biker666 uit Burgum

Haha, gewoon contant in m,n broekzak.

18-1-2011
piekiesmalls uit Burgum

jaja zeggen ze allemaal haha jullie zijn wel grappig

18-1-2011
pmfrl uit Drachten

@eksteroog uit Eastermar jullie doen dus niet aan Sinterklaas?

18-1-2011
annaj uit Drachten

@cheese: hap hap hap ;-)

18-1-2011
eksteroog uit Eastermar



er zijn hier mensen die willen hier de hele dierentuin wel loslaten ,maar als ze dan zelf in de dierentuin gaan zitten ,is het probleem ook opgelost
.

19-1-2011
friesomuitens uit leeuwarden

@eksteroog
ik heb nu al jou reacties gelezen en er zit werkelijk niet een normaal standpunt bij.
wat ben jij een dom dom dom mens.
jammer dat mensen met een iq van onder de 70 ook mogen reageren op deze site.want jij voegt werkelijks niks toe aan zo'n gesprek.
lees aub je eigen reacties eens en denk er dan eens goed over na.
dom dom dom boertje.

19-1-2011
advertentie

eksteroog uit Eastermar

friesomuittens,als er nou iemand geen standpunt heeft ,dan ben jij het wel
Kijk ,als jij het niet met mij mee eens bent ,dat is vers twee,
Het zal volgens de voorschriften hier in Nederland wel fout van deze persoon zijn geweest om deze killers ook een koekje van eigen deeg te geven ,maar nee,naar de verhalen van wat zij hier aanrichten ,zal ik hier heus niet om treuren
Ik houdt van de natuur en er blijven nu dit jaar wel 100 andere dieren in leven,die anders de prooi van deze rovers waren geweest.

19-1-2011
stabij uit Dokkum

iedereen heeft tegenwoordig overal last van,dus vergiftigen,afschieten toe maar.
mensen die dure vogels of anders hebben moeten ze zelf beter beschermen dmv. hokken en/of gaas ,het is zo zonde van deze mooie dieren!het is echt nodig dat hier ook een (annimall cops)in het leven geroepen wordt.

21-1-2011

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan