Account
Logo
Zoeken
9 °C

Golf-bestuurder was 'strontvervelend'

Publicatie: 22 november 2010, 21.07 uur

Reacties

jason uit Leeuwarden

Weer een gevalletje incapabele politie.... geen wonder dat er geen enkel respect meer voor de politie bestaat.

22-11-2010
joepie uit Burgum

Tsjonge jonge wat een warboel! Dat ze er bij de politie zelf nog ene reet van snappen..............

22-11-2010
tilleman uit Kootstertille

Ik lees niks over een straf voor de golfrijder(s) en de afhandeling van de opgelopen schade aan de Mercedes. En dan nog bedreiging met een kruissleutel ook.... Staat er ook geen straf op het afleggen van valse verklaringen? Angst voor golfrijders met petjes en grote snuifogen zal hiervan de oorzaak zijn vrees ik...

22-11-2010
binne uit ljouwert

mercedes en golf zegt al genoeg ;)

22-11-2010
advertentie

virtualizer uit burgum

je ziet weer....politie doet half werk,behalve als er een bon kan worden gescoord.
en dat wil het respect terug?
moet je vooral zo gaan doen als bovenstaand valt te lezen,je moet alles maar over je kant laten gaan,je laten slaan,bedreigen en fouten op de koop toe nemen...
geen wonder dat mensen steeds meer maar zelf op de stoel van rechter gaan zitten,wat moet je anders?lijdzaam toekijken zeker,mooi niet!
voor dat soort lui die mij irritant op de weg mochten gaan dwarszitten, heb ik wel wat lekkers in de auto liggen.

nou cerveaux,kan je weer je hart luchten hier.
ik lees het morgen na 16 uur wel even,eerst effe werken voor jou fut nou.

22-11-2010
stdcynisch uit Drachten

zulke domme domme mensen....

22-11-2010
skepman uit Feanwâlden

skitterend, ezels, laat ze eerst hun huiswerk maar eens maken voor ze de straat op worden gestuurd om de maatschapij te verbeteren, en idd respect voor de politie? Met zulke acties dwing je het a hoorf..!!

22-11-2010
siepkje uit Burgum

Wat dan virtualizer?? Een salmiak-lolly? :)
Wat een verhaal en wat Joepie zegt sluit ik me bij aan.

22-11-2010
age uit Uithuizen

Als ik de commentaren,ook hier weer lees,dan vindt men agenten niet echt slim.
Het lijkt dat iedereen met een klein beetje verstand wel bij de politie kan.
Wat is het dan toch vreemd en jammer,dat Skepman,Virtualizer en Jason nooit bij de politie zijn aangenomen:)
Zij zouden zeer gerespecteerde agenten zijn!

22-11-2010
neophyte uit Sumar

antonv9............ zo gaat het altijd hier op waldnet ;)

22-11-2010
mafklapper uit Sebaldeburen

What the fuck is er mis met een golf? alsof elke golfrijder een mongool is... zo wordt dat hier in kaart gebracht.. Als het een 'Toyotarijder' was geweest had dit Waldslet niet eens gehaald.

Beetje jammer.

22-11-2010
keimpe112 uit Drachten

Alweer een golf..

23-11-2010
fcknudde uit Burgum

ik wil wel eens weten wie dit stuk heeft geschreven en wat voor auto die mafkees rijdt! Want het is hier altijd het zelfde feest!

23-11-2010
smewij uit Drachten

Heb jaren golf gereden (als gezinsauto) dus echt niet aso ofzo dus ik snap ook niet zo goed wat het merk van de auto er mee te maken heeft.Je hoort je gewoon te gedragen in het verkeer wat voor auto je ook hebt. Rekening met elkaar houden zie je alleen helaas steeds minder, jammer maar zo is het wel.

23-11-2010
advertentie

jason uit Leeuwarden

Inderdaad Age, wij zouden in ieder geval niet het slachtoffer tot dader maken...

23-11-2010
eksteroog uit Eastermar

Ja,hallo ,als je een auto ziet racen ,is het meestal een golf rijder ,als er een auto tegen een boom omhoog staat is het meestal een golfrijder
Dan moeten jullie maar een oproep aan alle bestuurders van deze auto doen om fatsoenlijk met dit merk golf om te gaan en de merknaam Golf niet te verkrachten .

23-11-2010
biker666 uit Burgum

Hahahaha, domme golf rijders. Verplicht steriliseren, jongens en meisjes.

23-11-2010
uit Buitenpost

Dit doen niet alleen de petjes en golf rijders. Ook de grote meneren kunnen er wel van van. Aan de reactie's te zien, kijken deze heren niet zo vaak naar wegmisbruikers en andere programma's van dit soort wan gedrag. Maar het komt te dichtbij en dan sluiten de heren die dit ook doen de ogen. Struisvogel politiek noemt men dat.

23-11-2010
gogem uit Drachten

die mongool van een golfrijder zal ook wel een petje scheef op de kop hebben.En dat achterlijke gedrag wordt ook nog eens beloond door het slachtoffer te vervolgen.

23-11-2010
apostma uit buitenpost

Golf rijders zijn veelal bumper klevers,
je herkent ze altijd..

1 jongen (20) met petje en peuk achter het stuur
2 blonde meid naast zich (14)
3 asociaal rijden en inhalen
4 lekke uitlaat
5 irritante monotone house muziek

23-11-2010
hakkeplof uit Terwispel

Niet alle golfrijders beschuldigen.
Als een speler van ajax bijt doen ze het ook niet allemaal.

23-11-2010
kniesoor uit jubbega-schurega

@ eksteroog : Het merk is Volkswagen , het type Golf. Het merk Volkswagen is vanoudsher een voertuig voor vertegenwoordigers.
Nu voor leasers en loosers.

23-11-2010
drachten0101 uit Drachten

@hakkeplof die 1ne beet en echt als een hamster.... snap je trouwens ook niet..

wel een warre boel van de politie idd.. doe je werk toch eens goed..

en idd golfrijders zijn 9 vd 10 x petjes met peuk enz enz enz...

23-11-2010
stukkenestoel uit twijzelerheide

Er rijden veel golfjes rond op onze wegen, dat wil natuurlijk niet zeggen dat alle golf-coureurs het zelfde karakter hebben. Zelf heb ik ook enkele jaren golf gereden, en geen klachten van wie dan ook gehad. Je komt inderdaat golfjes tegen die mishandeld worden door overmoedige en jeugdige chauffers, die het idee hebben dat alles en iedereen uit de weg moet gaan als zij er aan komen. Maar ik kom ook regelmatig mercedessen tegen die dit zelfde gedrag vertonen, en niet alleen maar jeugdigen. Ik hoor hier helaas niemand over zeuren.Het zijn de mensen en niet de auto's die het verkeer zo onveilig maken volgens mij. Of niet soms....

23-11-2010
johanwie uit Noordwijk

@ apostma
ik ben ook een golfrijder, ohja de snelle versie ervan ;-) Maar nu even over jouw punten:

1 ben 28, geen petje en rook niet
2 vriendin is 24 en niet blond
3 asociaal rijden en inhalen, komt doordat malloten 70/75 waar 80 is toegestaan
4 lekke uitlaat, in de volksmond ook wel sportuitlaat genoemd en volkomen legaal
5 heb op dit moment geen radio erin, omdat ik geniet van het geluid van 6 cilinders ;-)

Jammer dat er zo over golfrijders wordt gedacht. In mijn 9 jaar dat ik het rijbewijs heb, heb ik geen schuld gehad aan de botsing die ik heb gehad en 1 boete van 15km/h te snel (dit alles in een ford escort). Met de golf heb ik een boete van 4km/h te snel op de snelweg....

Waarvoor moest de mercedesrijder trouwens remmen?? Of deed hij dat om de golfrijder te pesten vanwege zijn kleefgedrag? Ik lees nergens dat de mercedes hard moest remmen om een ongeluk te voorkomen....

23-11-2010
drachten0101 uit Drachten

wrom die zal hebben moeten remmen is omdat de golf rijder gewoon ruimte moet houden in dit geval.. als je verklaringen hoort.. is het gewoon een asociale rijder... dus of t nouw om t een of t ander is.. wrom die remmen moest is hier niet van toepassing.

23-11-2010
babipangangmetnasi uit Driesum

@ johanwie
Dikke R32? mooi spul man!

Jammer dat men allen zo denkt over golf-rijders.. K rijd zelf ook VW wat me tevens super bevalt. Ik denk dat de grootste ergernis meer bij de mensen ligt die zich iets TE goed aan de snelheid houden.
Oftewel 70/75 gaan rijden waar 80 is toegestaan. Ben blijkbaar niet de enige die zich eraan ergert.
Tegenwoordig maak ik maar wat extra vaart als ik in de verte een mercedes zie rijden zodat ik er z.s.m. omheen ben!
En dat geld net zo voor al die Opel Agila's en Suzuki's waarin je direct al de indruk hebt dat er weer zo'n theedrinker met een dikke bos krullen achter het stuur zit etc etc. wat een ergernis man!

Wat wil je ook.. dáár krijg je nog ns asociaal rijgedrag van!

23-11-2010
gz30 uit kollumerzwaag

als die mercedes gewoon wat sneller had gereden dan had de golfrijder niet hoeven kleven zo kan het ook gaan soms op een weg van 80 ook gaat er een mongool 50 rijden das toh nie best als ze langzaam rijden willen moeten ze ope fiets gaan

23-11-2010
johanwie uit Noordwijk

@drachten0101
waarom hij moest remmen is wel van toepassing! Omdat je anderen niet zonder reden in gevaar mag brengen... Als je een ongeval veroorzaakt door te remmen voor een wild dier, dan ben je ook schuldig. En aan de reactie van de mercedesrijder, om de jongen een draai om de oren te geven, remde hij dus voor niks. Dus conclusie, mercedesrijder speelde voor eigen rechter....

Ik denk dat teveel mensen dat doen en niet eens door hebben dat ze zelf ook dingen verkeerd doen. Wees gewoon eerlijk en durf eens toe te geven dat je een fout maakt en stop met het generaliseren van mensen. En met een fout maken bedoel ik, als andere mensen zich aan je ergeren. Dus als je asociaal rijdt in het verkeer, dus te langzaam of te snel, want beide zijn asociaal.

@babi R32 is inderdaad mooi spul ;-) haha

23-11-2010
bastiaan uit Haema

nog even wachten op wijze uitspraken van ome cerveaux mensen...

23-11-2010
keimpe112 uit Drachten

johanwie begrijpt het nog niet helemaal, maar weer op les jonguh !

Als je achterop iemand klapt, heb je te weinig afstand gehouden en ben jij degene dus die jezelf en een ander in gevaar brengt door te weinig afstand te houden..

23-11-2010
mercedesbenz13 uit Drachten

kut volkswagens gewoon asoos rijden daar in kan het ook niet helpen tsjaa daar zit je dan

23-11-2010
babipangangmetnasi uit Driesum

Haha jij als mercedes-rijder zegt dat? het type volk wat in mercedes rijdt heeft lang krullend haar, een bierbuik en klompen aan. oftewel regelrecht van de boerderij (niet dat ik daar wat op tegen heb) of van de sloperij. Dus zeg dan niet dat VW-rijders aso's zijn. VW rijders zijn gewoon trouw gebleven aan degelijkheid.
Nee en dan die reactie van: als je achterop iemand klapt heb je te weinig afstand gehouden. Is dat een conclusie? of is dat een mening..

Je kunt zoiets nooit beoordelen! zelf heb ik het ooit meegemaakt (in een peugeot!!) dat iemand voor mij plat op de rem ging om fietsers voorrang te verlenen die helemaal geen voorrang hadden. als je dat niet verwacht merk je het gewoonweg ook te laat op en krijg je ongelukken.

23-11-2010
johanwie uit Noordwijk

keimpe112

Zoek het "eendenarrest" maar eens op! Dan weet je wat ik bedoel. Frans zuiderhoek van het KLPD is ook vrij duidelijk, rem niet voor dieren kleiner dan een hond. Heeft niks te maken met kleven, maar dat een automobilist achter jou die dieren niet kan zien en dus niet verwacht dat je zomaar gaat remmen. En dan maakt afstand houden niet uit, dan ben je altijd te laat met remmen!!

Dus keimpe112 eerst maar eens wat research doen voor je, je mond open doet!! Ik keur kleven niet goed, maar vind mensen die dan "expres" op de rem gaan staan nog veel erger!!

23-11-2010
drachten0101 uit Drachten

babi ik heb ook een benz.. niets mis mee.. en ben ook niet zo oud;) en drink niet dus ook geen bierbuik.. korte stekels.. dus klopt niet;)

maar goed ben met je eens idd.. dat je niet zomaar mag remmen, maar je kent t verhaaltje wel.. er kwam een auto aan ik moest remmen! enjoy de achter komende zit gewoon fout toon het maar dat t anders is. als er ook nog eens 2 getuigen zijn die de golf rijden hebben zin kleven. helaas werkt het wel zo.

23-11-2010
johanwie uit Noordwijk

keimpe112 als je het niet kan vinden.....

Hoewel de bestuurder de dieren moet vermijden als hij daartoe de mogelijkheid heeft, d.w.z. wanneer ze voor hem voorzienbaar zijn en het vermijden ervan geen zware gevolgen kan hebben voor hemzelf of voor andere weggebruikers, dan is het duidelijk dat het doden of het verwonden van dat dier sociaal en menselijk gesproken niet opweegt tegen het gevaar van een aanrijding met een tegenligger of een achterkomend voertuig, waarbij personen kunnen gewond of gedood worden. In deze omstandigheden werd het plots en hevig remmen van de bestuurder, zowel als een plots uitwijken, reeds meermaals als een verkeerde daad beschouwd die de verantwoordelijkheid voor gevolg heeft, indien door die daad aan anderen schade wordt toegebracht.

23-11-2010
wolfmother uit Appelscha

Moet je dan ook remmen voor een boomer hondje?

23-11-2010
dora uit dokkum

ik rij zelf een renault twingo.ik ben een vrouw van 29 en rij altijd 120 over de lauwersseeweg en richting leeuwarden.
hoevaak ik wel niet door een golf opgenaait word terwijl ik toch harder rij dan toegestaan
en altijd zijn het van die broekkies die amper uit de luiers zijn en net a goeie kunnen zeggen.
en daarbij kijk maar naar wat er vorige week bij rinsumageest gebeurt ook 20 jaar en een golf need i say more???

23-11-2010
babipangangmetnasi uit driesum

@drachten0101
Ik probeer ermee alleen maar duidelijk te maken dat het geen zin heeft om iedereen zomaar over één kam te scheren. net zoals Dora uit dokkum hier doet. Al had ik haar wel gelijk gegeven als er zo iemand achter mij ging zitten kleven. erg irritant, maar wil dat zeggen dat iedereen dat doet? Zo komt het er wel op neer! Weet je wat het is.. De jeugdigen onder ons halen net hun rijbewijs en kopen een betaalbaar degelijk en leuk autootje. Dan kom je gauw uit op een golfje die vaak al wat op leeftijd is. En het bijpasende gedrag van een beginnende bestuurder komt er dan ook al gauw bij kijken, dus krijg je dat soort rijgedrag. Maar wie is nou uiteindelijk de schuldige.. de golf? of de bestuurder? En zijn de bestuurders meteen allemaal precies hetzelfde? Diegene die vorige week iemand doodgereden heeft had net zo goed in een toyota kunnen zitten. Een op z'n zachtst gezegd waardeloze uitspraak dus!

23-11-2010
advertentie

keimpe112 uit Drachten

De man werd vrijgesproken, i rest my case. ik rem voor bumperklevers aangezien ze mij in gevaar brengen. of ie nou in een golf of in een bestelbusje rijdt...

23-11-2010
westereender uit De Westereen

die SNOTNEUZEN van die golf aanpakken......hoop dat ze volgende x dan ook goed worden aangepakt en dat ze 1 tegenkomen die hem niet kan inhouden

goed dat die westreender is vrijgesproken

STEL SNOTNEUZEN BAH!!!

24-11-2010
mercedesbenz13 uit Drachten

het is en zijn golf rijden asoos geen andeer woordt vooor maar moet zeggen die nieuwe dingen die worden wat beter!

24-11-2010
hin uit Ureterp

Typisch geval van stoere man die er niet tegen kon dat ie neit kon inhalen in z'n rotte golf 1 en dan maar gaat bumberkleven en vervolgens de andere de schuld geeft... -1 voor golfrijder

24-11-2010
mercedesbenz13 uit Drachten

@babipangangmetnas
1. heb geen bierbuik
2. geen lang haar
3. woon niet op een boederij
4. draag geen klompen
5. en ben niet oud

dus weet niet wat voor sector jij bent?
vw is een hitler auto die die uitgevonden heeft
dus daarom heb ik er zzon hekel aan
(hij reed ook wel mercedes)

24-11-2010
dobber uit De Westereen

Typisch geval van zeer stoere man die er niet tegen kon dat die golf hem in wou halen ,en dan maar gas geven met gevolgen vandien,zielepiet

24-11-2010
gz30 uit kollumerzwaag

ben het met baminogwat eens maar mensen kunnen gewoon niet hebben dan golf een populaire merk is en niet die rotzooi van mercedes enzo en dan moeten jullie audi en skoda ook de grond in trappen want die hebben dezelfde merk dus doelloos praat van diegene die vw min praat ze zijn niks beter als hitler!

25-11-2010

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan