Account
Logo
Zoeken
4.9 °C

Bijdrage voor voedselbank Dongeradeel

Publicatie: 1 juni 2010, 22.51 uur

Reacties

bman uit Metslawier

Wat lees ik hier eerst de grond onder je voeten weg halen en dan nu een voedselbank

DIT IS TOCH NIET WEER EENS EEN MOOI VERHAAL VAN WIJ HELPEN JE NU EVEN GOED EN DAN MOET MEN ER WAT VOOR TERUG DOEN

1-6-2010
tonto uit eten

bman wat bedoel je ? Gaan ze dongeradeel afgraven en vraagt men daar hulp bij van de uitgehongerde bevolking ?

2-6-2010
veralun uit Ternaard

Was het niet beter geweest dat de gemeente Dongeradeel het geld rechtsteeks geeft aan de mensen die het nodig hebben ipv het opzetten van een voedselbank?
Dit is hypocratie ten top!

2-6-2010
bikemaster uit Oosterwolde

het is überhaupt belachelijk toch dat wij in nederland een voedselbank nodig zijn.
Het Nederland wat miljoenen geeft aan Griekenland, het Nederland wat door middel van tv acties miljoenen ophaalt, en wat de staat dan ook nog eens verdubbeld.
Dat Nederland moet de ogen uit zijn kop schamen dat ze hier een voedselbank nodig zijn

2-6-2010
advertentie

opropwrotter uit Anjum

Tsja, Dongeradeel krijgt steeds minder van het Rijk. Dus wordt er bezuinigd. De voedselbank is volgens mij niet voor de minima, maar voor de categorie die in de schuldhulpverlening enzovoort zitten. Die hebben daardoor maar een paar centen in de week te besteden. Een kennis van me kreeg het op die manier.

2-6-2010
lady64 uit Holwerd

EINDELIJK een voedselbank!Helaas zijn er mensen die er gebruik van MOETEN maken.Er is veel verborgen armoede,en eten geven is beter dan geld, dat verdwijnt meestal in een bodemloze put....

2-6-2010
kuifkabouter uit Dokkum

Ik kende ook iemand die in Dongeradeel van de voedselbank kreeg, en maar roken, als een schoorsteen daar was wel geld voor.
Ben het helemaal met bikemaster eens.

2-6-2010
kiek uit Dokkum

Helemaal mee eens lady. Jammer dat het zo lang heeft geduurd. Het maakt niks uit, wat de reden is waarom mensen hulp nodig hebben. Ziekte, bijstand, schuldhulpverlening, arbeidsongeschiktheid. Het zit niet iedereen altijd mee in het leven. Maar dat het hard nodig is, is wel duidelijk. Trouwens welke voedselbank was dat dan kuifkabouter? Ik wist niet dat we er al één hadden.

2-6-2010
centraal uit Dokkum

Heel erg dat in deze tijd een voedselbank nodig is.Miljarden gaan jaarlijks oa naar de vele buitenlanden en naar defensie,maar dit probleem lost men niet op helaas.Dit is niet voor de minima,maar voor degene die door wat voor omstandigheden dan ook daar nog onder zit.Zeg maar gerust dat die dus totaal in de stront zit.Daar is de voedselbank voor.Misschien dat de politiek ipv mooie (verkiezing)praatjes hier eerst wat aan kan doen.De gemiddelde hond heeft het beter in ons welvarende land dan de mensen die noodgedwongen naar de voedselbank moeten.Een schande!!

2-6-2010
uit Buitenpost

En die voedselbanken hier in Nederland zijn niet nodig. Dit komt door iedere keer te stelen van armen en dat te verdelen onder de rijken. En dit ben ik met Roemer eens van de SP. Maar dit is alvast een voorproefje wat rechts straks wil. Mensen weer naar de kerk om hulp en vreten

Mensen mensen, hoever moet het nu eigenlijk komen. Bedenk straks bij het stemmen dat elke stem telt. En meestal is het de onderkant van onze samenleving die niet heen gaat te stemmen. Meestal zijn dit ook de mensen die links laten zitten en rechts hun gang laten gaan. Als u dit verkiest, ga dan niet stemmen, dan weet u zeker dat er een rechtse kabinet komt. Maar ga wel stemmen , laat uw Wilders gedachte varen en help onze ENIGSTE beschaafde man(COHEN) in het zadel. Rutte veel gekrakeel, laat een ander niet uitspreken en Wilders heeft goede dingen, maar bedenk wel, niet iedere buitenlander is een boef. Er zijn meer goede als kwade.

2-6-2010
country123 uit Dokkum

kuifkabouter: hoe kan iemand uit dongeradeel van een voedselbank krijgen als er nog geen voedselbank is ?
bij de overige voedselbanken hier in Friesland word per gemeente gewerkt, dus als je b.v. niet de gemeente achtkarspelen woont kun je daar ook geen voedselpakket krijgen.

Er word geschreven dat er ongeveer 40 gezinnen zijn die in aanmerking komen...ha en de rest, 140 zullen ze bedoelen of nog meer.
Er heerst hier in Nederland heel veel (stille) armoede, en bij veel mensen ligt er een soort van taboe op dat onderwerp.
Ook vind ik dat de regering eerst maar eens naar hun eigen volk moet gaan kijken, er hoeft maar ergens een ramp te gebeuren en nederland staat vooraan met giften en actie's, allemaal heel mooi maar nederland heeft genoeg mensen die ze eerst maar eens moeten gaan helpen.
Een voedselbank is een goeie start maar het kan ook op andere manieren.

2-6-2010
eksteroog uit Eastermar

Toch vreemd hè ,de gemeente Dongeradeel zit zelf ook diep in de schulden en die hoeft niet op een houtje te bijten.

Die mensen die naar de voedselbank toegaan zitten diep en diep in de schulden en de voedselbank lijkt mij niet de oplossing
Haal het oude vertrouwde huishoudboekje tevoorschijn en zie dan waar het mis is gegaan en los het bij de betreffende instanties op

2-6-2010
doortje uit Augustinusga

ik zie het wel weer,ze weten het allemaal,ik hoop dat het jullie nooit overkomt,,,dan zou ik jullie,wel es weer willen horen,maar nieman ook niemand in dit land,komt voor de armen op,of gelyk een stempel op drukken van schulden,of willen niet werken,,,geef je stem maar aan dat zooi,die alle geld naar t buitenland goooid,stem daar vooral op,,sociaal is het allang niet meer in ned,de mensen die het goed hebben leven in een roes,,hebben oogkleppen op,hoe het gaat,,tot ze der zelf ooit mee te maken krygen,,ik walg van dit land,,dat we zover zyn afgegleden

2-6-2010
dubbelfrisss uit drachten


Het is toch om te huilen dat dit in Nederland nodig is ?

Zoals een chinees gezegde al verklaard : geef een arme man geen vis maar geef hem een hengel.

ze kunnen beter dat geld besteden om die mensen die onder de armoede-grens leven er weer bovenop te helpen, door werk voor diegene te zoeken betalingsregelingen treffen met de schuldeisers, cursus geven hoe je om moet gaan met geld etc etc etc.

we geven wel 4miljard euro aan Griekenland, maar laten ons eigen volk stikken. 4miljard euro = 10 jaar lang gratis zorg voor heel nederland ! ( voor de mensen die nog niet doorhadden om hoeveel geld het hier gaat )

telkens weer schaam ik mij diep om nederlander te zijn als ik dit soort berichten lees.

2-6-2010
advertentie

maestros uit S'veen

Tsja erg jammer dat dit nodig is, als het maar tijdelijk is dan is het een mooi steuntje.

Wat ik niet snap is het geschreeuw over stelen van armen, het graaien etc.. Tot nu komt 70% van de belasting, bij ongever 25% van de bevolking weg. Een beetje zelfde verhouding als in Europa, de rijke landen(mensen) geven en word verdeeld onder de arme Landen(mensen).

Cohen is prima kerel, gezellig, nooit een kwaad woord horen zeggen. Maar als leider en om dit land nu op de rails te krijgen niet geschikt. Als het beter ging, had ik hem een kans gegeven, maar tot nu toe is dat niet de partij die heel goed met geld om kan gaan.

@Doortje dus niemand komt voor de armen op?? Lekker ondankbaar voor degenen die dit wel doen. Niet sociaal?? Nergens in de wereld kun je voor alles bij de regering aankloppen voor een gulle donatie om het leed te verzachten. Van dat soort praatjes krijg ik de kriebels en mogen ze al die regels wel afschaffen. Maar ja dan lijden de goeie eronder, Zoals gebruikelijk.

2-6-2010
majati uit Drachten

Goh dit valt me reuze mee ik had gedacht dat hier weer heel veel negatieve reactie op zouden komen, maar nee valt me echt mee.
Zag dit verhaal gisteravond laat al op waldnet staan.
Echt met de gedachte; zo nu kan iedereen even weer zijn gal spuien over de mensen die noodgedwongen naar de voedselbank moeten.
Ik wil alleen maar zeggen Dat het gewoon geweldig is dat voedselbanken bestaan alle kleine beetjes helpen.
HULDE aan de bedrijven die de artikelen leveren zijn toch vaak de grote bedrijven. Maar ook HULDE aan de vrijwilligers die dit elke week maar weer doen.
Wat mij wel opvalt dat er toch altijd weer mensen zijn die zo'n voedselpakket krijgen niet tevreden zijn. Dan heb ik zoiets wees blij dat dit bestaat.
Het is alleen triest dat het hier in Nederland zo nodig is. Idd geld naar Landen sturen zoals Griekenland en wie volgen nog meer Spanje Portugal en Italie.

2-6-2010
uit Buitenpost

Wat weten ze het goed he. Poehai. Eerst eens nadenken. Wie heeft de crisis veroorzaakt, waren dat de bijstand moedertjes, of de snelle meneren bij de banken en op wie stemmen die snelle meneren bij de banken...OOOO ja de VVD. Geld bijt elkaar niet. Nu hebben deze heren dem wereld al naar de kloten geholpen en nu moeten wij ze nogeens in het zadel helpen..zou toch maar even nadenken.

O en wie heeft tijdens de crisis het moeilijkst gehad..was dat niet W Bos. Heeft die niet geholpen om te zorgen dat de banken hier niet stuk voor stuk om vielen...oooo ja waren het niet de VVDers die nog meer wilden pompen...ja om hun eigen zakken te vullen, want stelen deden ze al.

Ach Doortje: als de mensen aan de onderkant allemaal gaan stmmen en ze denken even na en niet naiief op die malloot Wilders gaan stemmen, dan kan ik wel tegen jou zeggen...KOMT WEL GOED SCHATJE.
Ik begrijp jou beter als wie dan ook en de denkwijze is bij ons wel goed. KOMT WEL GOED SCHATJE!

2-6-2010
swittie uit Snits

Armoede is een keuze in Nederland. Eeuwig klagen en maar in de slachtofferrol kruipen. Als je in zo'n situatie zit ga dan eens bij jezelf te rade in plaats van alles en iedereen de schuld te geven.

2-6-2010
majati uit Drachten

swittie@ Mensen die echt in armoede leven hoor je niet, die klagen niet. De mensen die klagen hebben het vaak beter dan menigeen. Kijk maar naar de tweeverdieners die klagen omdat de kinderopvang zo duur is.

2-6-2010
lady64 uit Holwerd

Swittie, jij bent de 1e en enige die ik het gun om in dezelfde armoede te leven als (te) veel mensen....Denk dat je dan je stom commentaar wel voor je houdt!

2-6-2010
centraal uit Dokkum

@swittie uit Snits:Armoede een keuze?? Kruip maar snel weer onder de steen waar je vandaan komt,want iets menselijks is niet aanwezig bij je.Dwaas.

2-6-2010
hsijtsma uit damwoude

Hallooooo! Opvang duur??? Tweeverdieners die klagen???????? Ik zal je eens even een rekensommentje geven om over na te denken. Je verdient 1000 euro per maand, de kinderopvang kost 1600 euro, van de belasting krijg je 1400 terug en zelf betaal je dus 200 euro per maand. Lees goed: Je hebt aan loon 1000 euro en van de belasting krijg je 1400 terug om opvang te betalen! Toch te zot voor woorden!!!! Geef me maar 1000 per maand om bij mijn kids te blijven, scheelt de belasting 400 euro per maand! Je wordt er gewoon ziek van hoe al die regels hier in dit land niet goed op elkaar zijn afgestemd. Ik werk al vanaf mn 15de en heb nog nooit een uitkering of wat dan ook gehad maar ben er wel bewust van dat er genoeg mensen zijn die buiten hun eigen schuld, in een slechte situatie zitten en ben blij dat er een voedselbank komt maar op lange termijn lost dit niets op. Geef ze financiële hulp en zorg ervoor dat ze uit de schulden raken. Heb uw naaste lief.....dat bestaat zeker niet meer..

2-6-2010
doortje uit Augustinusga

tuurlyk zyn der nog mensen behulpzaam,,al zyn het er niet veel,,ja hoor byna niemand,in de regering praten over dat geld naar t buiten land gaat,,niemand,,en over die wacht gelden van de hoge heren,,,nee die kyken wel uit,,die passen allemaal op hun zelf,,,en cda,,sorry,maar al lang geen sociale,party mee,,, ik snap het niet dat de mensen niet meer in opstand komen,,ja snel gaan katten dat het over mensen met schulden gaat,of laag geschoolden,,ja daag,,daar trappen we niet in,,de hoge pieten hebben alles verpest,zakken vulllers,bah

2-6-2010
maestros uit Surhuisterveen

Onder de VVD is economie in de historie het best af, dan ging het voor de wind. Bij de PvdA is juist niet zo. Zeg niet dat het nu weer zo gaat, maar daar lijkt het wel op. Goed ieder zijn voorkeur, dan maar even harder snijden waar het kan(goed lezen!!!), dan kunnen we later weer van die fijne kado'tjes uitdelen als tv's, wasmachines, huizen, computers etc, aan mensen die dit nodig schijnen te hebben.

Dat wij geld uitgeven aan Griekenland lijkt mij niet meer dan logisch, dit is een lening, oftewel het geld komt terug met winst. En de Euro blijft tenminste overeind, anders hebben wij echt de poppen aan het dansen.

2-6-2010
majati uit Drachten

maestros @ geloof je het zelf dat het geld terug komt nou reken er maar niet op. Er komt wel weer een vaag verhaal dat hun schulden worden weg gescholden.
Laten ze eerst [de grieken] maar eens wat in leveren en ook maar tot 65 door werken daar gaan ze met 50 jaar al met pensioen.
En dat geld dat bij een grote actie door nederland werd verdubbeld daar zien we ook niks van terug.
Denk je nu echt als wij er zo voor zitten en/of er gebeurd hier een ramp hoeven wij echt niks van andere landen te verwachten

2-6-2010
majati uit Drachten

maar ik meende dat dit over de voedselbank ging maar niet over de politiek

2-6-2010
rondweg uit Dokkum

Als mensen het wel goed hebben geeft hun dat dan ook het recht om kritiek te leveren op mensen die de laatste stuiver om moeten draaien om rond te komen?
Het zijn echt niet alleen mensen met uitkeringen die in de knoei zitten en het is ook meestal niet hun eigen schuld.
Er is iets goed mis in deze maatschappij als er voedselbanken moeten zijn, maar het is de realiteit.
Dus mensen stem zonder verstand maar op Wilders en Rutte zodat binnen no time op elke hoek van de straat een voedsbank kan openen...

2-6-2010
breezer uit Damwâld

Ik ken mensen die rijp zijn voor die voedselbank maar kan niet anders zeggen dan dat het hun eigen schuld is. Wel blowen en zuipen maar vreten hebben ze niet????

2-6-2010
janfantryn uit Tiltsjebourren

Alles is ek fierstente djûr.In simpel hierwenningkje 450 euro,in literke benzine 1,50E,in pakje shag 5 E,en dan dy idioate wenningprizen it is ek gjin wonder dat netien in kwartsje oerhâld.

2-6-2010
age uit Uithuizen

Dan te begrijpen Jan fan Tryn,dat de nu zo popopulaire VVD oa de huur "flink'? wil verhogen en de eigen risicokosten in de gezondheidszorg ook,zodat zelfs een doktersbezoekje al geld kost.
Rutten is de moderne Robin Hood stelen van de armen,voor de rijken..
Ach dat interesseert,zij die het iets beter getroffen hebben,niks.
Die beweren dat het allemaal eigen schuld is en dat zij die geldproblemen hebben allemaal zuipen en blowen..
Dat er misschien ook andere oorzaken kunnen zijn waardoor somigen in de problemen zijn gekomen willen ze niet weten.

Het zijn dezelfde..die wrschlk beweren dat de problemen honger,armoede,ziekte in arme landen ook eigen schuld is..??

2-6-2010
maestros uit Surhuisterveen

@Rondweg, juist de reden wel VVD te stemmen.
Kijk het er maar op na, ons land stond er over het algemeen financieel het er best voor met de VVD, dus zonder voedselbanken.

Bovendien als je het partijprogramma leest, valt het heel erg mee. Proberen ze het geld te krijgen waar het hoort,de mensen die het nodig hebben. En de profiteurs eruit te knikkeren.

2-6-2010
maestros uit Surhuisterveen

@ Age, nee je opent mijn ogen. Het is allemaal de schuld van de rijken in Nederland, dat anderen honger/dorst/ziek zijn/hebben. Het truucje met de mexicaanse griep om deze zwakken uit de samenleving te verwijderen is helaas mislukt.

Nou even serieus, het klopt dat de VVD de huur wil verhogen. Maar mensen die huren, en rijk genoeg zijn om te kopen zullen hierdoor meer huur moeten betalen. Hierdoor zal het aantrekkelijker worden te kopen voor deze groep. Mensen die het minder hebben, krijgen hierdoor meer subsidie(programma vvd).

Dat VVD de eigen risico wil verhogen klopt, maar is niet de enige partij, en zeker niet de hoogste vergoeding. En is het zo vreemd, dat een land waar de ziektekosten uit de klauwen lopen, dat jezelf een beetje bijlegt??? Ik hoor mensen klagen over eigen risico voor medicatie, terwijl ze net een niewe heup hebben à 10.000 euro.

2-6-2010
rode uit damwald

als de vvd met het cda en pvv het na de verkiezingen voor het zeggen krijgen zal de voedselbank het heel druk krijgen zorg dat dit niet gebeurt stem SP

2-6-2010
age uit Uithuizen

Fijn dat je ogen eindelijk geopend zijn Maestros:)
Je zult de crisis en de oorzaak met andere ogen bekijken dan ik,vermoed ik.
Waar het nu om gaat is,dat de verhoging van eigen risico,de laagst betaalden het meest treft,voor de rijkeren is het maar een beetje bijleggen,voor de minder rijkeren is het een beetje veel.
Er zijn mensen die door eigen schuld in de problemen zijn geraakt,maar dat geldt niet voor iedereen.
Net als er directeuren zijn ,die zich met gouden handdrukken en belastingontduiken verrijken,maar dat geldt ook niet voor alle..

2-6-2010
tokkie uit Ureterp

In Drachten staat op Vrijdag een file voor de voetselbank, ze komen namelijk massaal met de auto!
Als deze rokende, autorijdende, mensen echt zouden verhongeren zonder voetselbank dan zou ik er voor zijn, maar echte armoede rijd geen auto, die slaapt in het parkje en komt zeker niet met de auto!

2-6-2010
olni40 uit Garijp

Ik vind het schandalig dat hier in Nederland voedselbanken nodig zijn. Elk lang wordt geholpen maar ons eigen volk wordt vergeten.

2-6-2010
kiek uit Dokkum

Je kunt alles wel op de politiek gooien, maar hey, blijf es effe dicht bij huis. Die partij dit, die partij dat. Wat doet het ertoe? Er zijn mensen die hulp nodig hebben. En dan gaan klagen over, ooh ze komen met de auto, of ooh ze roken, of ooh die hebben het niet verdient. Weet jij wat er achter gesloten deuren afspeelt? Denk het niet! Als je alle schrijnende verhalen echt wist, zou je hier niet zitten klagen over politiek. Dat is afschuiven en anderen de schuld geven, maar wat doe jij er zelf aan? Verbeter de wereld en begin bij je zelf.
Wat is er mis mee om je medemens te helpen? Geen woorden maar daden.

3-6-2010
majati uit Drachten

tokkie@ Goh kom jij er ook omdat je dat wel heel goed weet. Want ja waar de voedselbank zit in drachten komt niet echt veel gewoon verkeer langs. Meer vrachtverkeer.
Idd van de andere kant heb je wel gelijk er zijn mensen bij die in de auto komen. Snap het niet hoe het kan want meestal heb je geen geld voor een auto. Je hebt niet voor niets recht op zo'n pakket. Maar ik weet dat er best wel misbruik van wordt gemaakt ten koste van mensen die het echt nodig hebben.

3-6-2010

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan