Account
Logo
Zoeken
4.4 °C

Motor op auto gebotst: eis werkstraf

Publicatie: 22 mei 2010, 19.20 uur

Reacties

eksteroog uit Eastermar

Als men bij de rechtbank de ongevalanalisten niet eens geloofd ,moet men zich toch afvragen waar men mee bezig is .

22-5-2010
premiumblue uit Tijnje

De strafmaat is naar mijn mening te zwaar.
Voor zover ik het verhaal kan beoordelen is het een vervelende samenloop van omstandigheden geweest.

Vele echte criminelen komen met minder weg.

22-5-2010
binka uit Surhuisterveen

tjonge dat is nogal wat.
ja er komen inderdaad echte criminelen er met minder weg.
daar heb je gelijk in premiumbleu.

23-5-2010
joangel uit Drachten

Bij een ongeval waarbij meerdere voertuigen betrokken zijn is er toch altijd één die een (inschattings)fout moet hebben gemaakt? Ze zal het vast niet expres hebben gedaan en het heet niet voor niks een (per)ongeluk. Ik vind de straf zeker te hoog. Het lijkt erop dat ze er nu nog steeds veel (psychische)last van heeft.. Dat lijkt me genoeg.

23-5-2010
advertentie

galopsprong uit Driezum

inderdaad, je kunt beter iemand mishandelen en tig inbraken plegen, waar je met een taakstrafje vanaf komt en wat je met voorbedachte rade doet, terwijl hier sprake is van een moment van onoplettendheid.

23-5-2010
jangeertsma8 uit Surhuisterveen

Beste lezers

Ik begrijp de reacties en wil als slachtoffer even reageren. Ten eerste wil ik zeggen dat we, met 4 motorijders, op een verantwoorde wijze een dagje aan het toeren waren. Niet te snel gereden (ter plekke 80 km/uur)en zoals gebruikelijk bij motorrijden in groepsvorm in verstek. Bewust verantwoord, zeker toen we een dag eerder wisten dat mijn vriendin zwanger was. Als dan plotseling een auto voor je opduikt schrik je je wezenloos. Gevolg, zoals genoemd in het artikel, een hoop kapot maar het ergste is blijvend zenuwletsel waardoor mijn linkerarm verlamd is. Nooit meer motorrijden,skieen,voetbal of wat voor sport dan ook..Alle hobby's in 1 keer weg. Dan als allerergste met deze handicap ontzettend beperkt in het omgaan met onze inmiddels pasgeboren zoon. Nu veroorzaakt hopelijk niemand bewust een ongeval maar zoiets kan toch niet ongestraft blijven.De straf weegt daarbij nooit op tegen het leed en het verzacht ook niet de pijn. Groet, Jan

23-5-2010
joangel uit Drachten

Het is heel erg wat er gebeurd is en wat de gevolgen daarvan zijn, maar ik begrijp niet waarom iemand gestraft moet worden voor iets wat diegene zeker niet expres heeft gedaan. Met alle respect voor het slachtoffer hoor.

23-5-2010
heideroos uit Feanwâlden

dus met andere woorden,jij wil gewoon genoegdoenning.
omdat jij in de kreukels ligt,moet een ander gestraft worden.
als die gene dronken was geweest of om welke reden dan ook onverantwoord bezig is/was,dan heb je gelijk.
nu is het een ongeluk,waar bij jij er het slegste voor weg bent gekomen.
leer er mee leven,of zoek hulp voor je probleem.
maar ga geen genoegdoening halen om iemand te strafen voor iets wat een ongeluk is.
het is allemaal heel erg,maar dat is het risico als je op en motor deel neemt aan het verkeer.
dan moet je in een tank gaan rijden,dan ben je behoorlijk zeker dat je niet veel kan overkomen.
ik mag hopen dat het je goed mag gaan.

23-5-2010
eksteroog uit Eastermar

Ik kan mij wel in het verhaal van Heideroos vinden
Jangeerstma ,jij hebt heel wat meegemaakt ,maar bent door samenloop van omstandigheden bij dit voor jouw vreselijke ongeluk verzeilt geraakt en omdat er geen drank of wat dan ook is ,zie ik het nut er ook niet van in om deze vrouw te straffen

23-5-2010
joangel uit Drachten

Idd.. Ben het ermee eens en zoals je zelf zegt jangeertsma, De straf weegt nooit op tegen het leed en verzacht ook niet de pijn. Dus waarom moet deze vrouw dan gestraft worden? Het veranderd niks aan jou situatie. En idd, als er drank in het spel was geweest had ik het een heel ander verhaal gevonden en had de vrouw zeker gestraft moeten worden, maar niet in deze situatie.

23-5-2010
orchideetje uit Surhuisterveen

Eens kijken of jullie er nog zo over denken als het jullie overkomt.
Ik mag hopen van niet.
Kan me ook wel indenken in de reacties van zowel lezers als slachtoffer.
Ik had zeker een schadeclaim geeist.

24-5-2010
dubbelfrisss uit drachten

aanpakken die handel, je bent de rest van je leven beschadigd door een onnozele handeling van een persoon die niet oplet,

ik denk dat de mensen hier ook nog vergeten dat de betreffende vrouw niet alleen veel leed heeft veroorzaakt maar blijbaar hierover ook nog keihard liegt tegen de rechtbank en het slachtoffer,

Toch is het ook een feit dat je op een motor veel meer risico's hebt, maar in dit geval niet de schuld van het slachtoffer.

Het feit dat je zoiets niet expres doet moet wel afgewogen worden in de strafbepaling, maar als jij zelf in de kreukels ligt en dit nooit weer goed komt en bepaalde dingen in je leven moet missen hierdoor, wil je toch ook genoegdoening,

dat mag toch zeker wel afgestraft worden ? zijn we hier nu zulke softies aan het worden in nederland ?

bah, klote-wereld !

25-5-2010
sixstring uit Kollum

Ik wil hier toch ook nog even op reageren. In het dagelijks verkeer komen helaas nog altijd veel ongelukken voor, dat is het risico van het deelnemen in het verkeer.
We zijn allemaal mensen en die kunnen fouten maken. In dit geval lees ik het zo dat er een inschattingfout is gemaakt, niet door roekeloos rijgedrag.
Ik vind het heel erg voor het slachtoffer dat hij door buiten zijn schuld om ernstig en blijvend is verwond!
Maar toch vind ik de opgelegde straf toch heel zwaar. Eigenlijk vind ik hier een straf niet op zijn plaats. Het zou anders zijn wanneer er drank of roeleloos rijgedrag in het spel was. Dit is een menselijke fout.
Iedere weggebruiker heeft wel eens dat hij een afslaande auto of i.d. voor hem of haar over het hoofd ziet en ter nauwenood nog op de rem kan trappen en dat alles nog goed afloopt. Dat gebeurt elke weggebruiker.

25-5-2010

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan