Account
Logo
Zoeken
4.2 °C

Dna-test om chauffeur te achterhalen

Publicatie: 31 maart 2010, 9.35 uur

Reacties

chemico uit Amsterdam

Ik zet 15 euro in op de 26-jarige.

... iemand anders een gokje wagen?

31-3-2010
lolled uit Kollumerzwaag

Ik neem dezelfde gok.

31-3-2010
bierdrinker uit Burgum

en de rekening van het dna-onderzoek ook door de dader laten betalen

31-3-2010
antje76 uit Wâlterswâld

Ja...ik vind eigenlijk ook dat ze zelf voor de kosten van het dna-onderzoek moeten opdraaien. Dan hadden ze maar open kaart moeten spelen.

31-3-2010
advertentie

chemico uit Amsterdam

@bierdrinker en antje: Dat klopt ook, die gaat hij ook zelf betalen. ;)

31-3-2010
trijekwat uit Feanwâlden


Een DNA-bank voor iedereen is de oplossing voor dit probleem.

Ook vele andere misdaden zijn snel opgelost met een DNA-bank.

31-3-2010
uit Buitenpost

trijekwat uit Feanwâlden:Direct mee eens: alle profielen opslaan, dan kunnen er gelijk heel wat achter slot en grendel.

31-3-2010
chemico uit Amsterdam

@cerveaux: Van mijn leven niet. Ik ben geen pion van de overheid.

31-3-2010
gp500 uit Damwâld

typisch de reaktie van de twa hjir boppe.

Een DNA (stasi) databank, bedankt maar nee.
It is kwalijk dat je net mear frei kinne weze.

Mar it siil hjim wol om it even weze.

31-3-2010
uit Dokkum

cervaux heeft niks, geen leven, geen hersenen , is al door iedereen uitgekotst , leeft op kosten van de maatschappij , gemeentelijke sociale dienst betaald zijn internetaansluiting anders raakt hij in een sociaal isolement.

31-3-2010
heideroos uit Feanwâlden

ok,dan is er zo,n bank met genen/dna.
wie denk je gaan daar ge[mis]bruik va maken?
wil jij een ziekenkosen verzekering?
gaan ze eerst ff jou stamcellen onderzoeken of jij[of ik jou fam.]geen rare ziektes voor komen.
jij wil een andere baan,baas kijkt ooo op zijn 40ste heeft hij kans op die en die ziekte.
die hoeft dus niet bij mij aant werk.
jij wil een huis kopen?
gaan we eerst ff kijken of je wel 30 jaar leeft om af te betalen.
en natuurlijk mag dit niet,maar denk je dat als het er is hun daar geen gebruik van maken?
zodra we dit gaan doen word er misbruik van gemaakt,alles van te voren weten is geen optie helaas.
het einde is zoek dan,en terug draaien kan dan niet meer.
dus denk maar eens na voor je hier dingen schreuwt waar je eigenlijk niet zo veel van begrijpt.

31-3-2010
lizzardking uit H'garyp

Als iemands dna aan de stuurskant van een auto wordt aangetroffen, is dat nooit wettig bewijs dat hij op een bepaald moment die auto heeft bestuurd.
En wat betreft die databank voor dna; dit lost zeker niet meer misdrijven op, maar het maakt het criminelen alleen maar makkelijker. Zorg dat je op één of andere manier wat dna van iemand krijgt die je niet zo mag, en plaats dit subtiel op de plaats delict. Met de intelligentie van de hedendaagse politie is succes verzekerd. Kortom, een heel slecht plan

31-3-2010
sterkste uit Burgum

Never nooit geen dna bank, wat een enge bedoeling wordt dat!

In dit geval vind ik het een goede oplossing om achter de bestuurder te komen al wordt het nog steeds moeilijk bewijsbaar, betekend het dna aan het stuur ook daadwerkelijk dat betreffende verdachte op dat moment gereden heeft? Dat dna kan er op allerlei manieren zijn gekomen (is wat de advocaat zal gaan zeggen).

31-3-2010
trijekwat uit Feanwâlden


Er lopen tegenwoordig meer misdadigers buiten de gevangenis dan achter het slot.

Of het is een vormfout of een gebrek aan bewijs ...............

Misschien weet Geert Wilders wel hoe dit op te lossen.

31-3-2010
advertentie

404 uit Drogeham

Alle drie de straf geven dat ze gereden hebben, samen uit samen thuis,ze willen toch niet anders?

31-3-2010
uit leeuwarden

Lizzardking,

Als het vers bloed is, dan is het wel bewijs dat die persoon heeft gereden.

Daarnaast is er DNA gevonden. Er waren drie personen in de auto. Als van twee van de drie geen DNA op het stuur wordt gevonden en van die andere wel.

Dan lijkt mij 1+1=2. Dan moet die persoon op dat moment wel de bestuurder zijn geweest.

31-3-2010
uit Leeuwarden

Trijekwat,

Geert heeft geen oplossingen, alleen problemen. Hij schreeuw van alles in het rond, maar draagt niets bij aan concrete oplossingen.

1. Er is veel overlast van hangjongeren. Hij wil een soort van straatcommando's. Dat is toch geen oplossing.

2. De islamisering is een probleem. Laten we alle grenzen sluiten en ze weer wegsturen.Dit doet mij heel veel aan de periode 1933 - 1945 denken.

Dat hij criminele allochtonen wil uitzetten ok, ben ik het mee eens. Maar hij benaderd alles veel te algemeen, met zijn anti-islam campagne.

Maar voor het uitzetten van criminelen stem ik wel op een andere partij. Daarvoor heb ik geen persoon nodig die inpraat op onderbuikgevoelens, zoals ene AH ook deed.

31-3-2010
peerke2 uit Beetsterzwaag

Chemico ik ga mee ik doe er 20 euro bij

31-3-2010
trijekwat uit Feanwâlden


@bekende: De onderbuikgevoelens begint een meerderheid te worden .........

Of dit een gevaar is wordt door de meerderheid bepaald.

31-3-2010
olly uit Harkema

denk niet dat dit de dader aanwijst
er waren 2 gewonden. mischien wel op de zelfde kant eruit gekropen/gestapt:D.
ze hadden beter kunnen zeggen "we hebben alle drie gereden" dan moest er van twee personen onschuld worden bewezen dat is nog moeilijker lijkt me

31-3-2010
uit Leeuwarden

Trijekwat,

Gelukkig is de meerderheid 51% en de kans is zeer klein dat de PVV zo veel procent van de stemmen krijgt.

Daarvoor zijn er nog genoeg mensen in Nederland met een goed stel hersens, die zich door verstand en niet door gevoelens laten leiden.

Al krijgen ze 30% van de stemmen, dan nog hoeft de PVV nog niet in de kamer te komen. Dan heeft 70% anders gestemd en hebben andere partijen samen de meerderheid.

31-3-2010
lizzardking uit h'garyp

@bekende
Met 30% van de stemmen kom je dus wel in de kamer, zoals ze nu ook al zitten en ook bijv. de partij voor de dieren. Waarschijnlijk bedoel je regeringscoalitie ipv kamer

31-3-2010
teuvo uit Feanwâlden

Wij zijn al jaren bij de Lidl en de C1000 en dat bevalt prima !

31-3-2010
uit Leeuwarden

Lizzardking,

Ik bedoel de coalitie ja.

31-3-2010
xfactor uit Twijzel

Chemico, geen DNA? met jouw baan? had ik niet gedacht. Dacht dat je verstandiger was.
btw bij Marianne Vaatstra kon geen(grootschalig) DNA en bij een 'simpele' aanrijding wel? Vreemd...

1-4-2010
chemico uit Amsterdam

@xfactor: Dom praat. Waar heb je het over? Wat heeft verstandiger zijn hier mee te maken?
Ik snap al helemaal niet hoe je de zaak Vaatstra hier bij kan halen. Ik zie het verband niet.

Even nadenken voordat je mekkert.

1-4-2010

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan