Account
Logo
Zoeken
9.6 °C

Doutzen wil geen vierbaans Centrale As

Publicatie: 3 februari 2010, 18.06 uur

Reacties

loeker uit Wâlterswâld

niks mee nodig laat die weg maar komen altijd file troep bij 4-bras en suameer en burgum

en bovendien weer werk voor vele mensen

3-2-2010
agja uit Kootstertille

ik snap nu niet helemaal waarom doutzen kroes zich hiermee gaat bemoeien ligt toch helemaal niet in haar belangen of wat dan ook.
ze woont over x aantal jaar toch in amerika..

ik ben er absoluut voor om de dorpen van dit drukke verkeerd te verlossen maar natuurlijk is het zonde dat de natuur krijgt te lijden maar over een lange tijd is die natuur toch niet zo mooi meer.

ik denk dat de weg er gewoon moet komen met zoveel mogelijke besparing van de natuur natuurlijk.

3-2-2010
virtualizer uit Burgum

jammer dat doutzen zich voor het karretje laat spannen,ik had je slimmer verwacht....beetje jammer.
ik heb het al vaker hier neergezet,aanleggen en niet zeuren milieu terroristen.als het om een weg gaat staan ze overal op de achterste benen,maar als er een wijk voor patsers moet komen(bullepolder)dan gaat het ook door.net als deze weg die er toch komt ondanks de tegenstand.rekken gaat lukken,maar hij komt er.

3-2-2010
lizzardking uit Burgum

Doutzen Kroes moet doen waar ze goed in is. Dus dom en mooi zijn.

3-2-2010
advertentie

notnade uit bergum

zouden er geen zeldzame dieren en planten tevinden zijn op deze route, want dan kan de weg niet door gaan. dus met zijn allen zoeken

3-2-2010
annie72 uit Drachten

Tja waar bemoeit ze haar mee!! Echt Blond!!

3-2-2010
oppers uit Sumar

alsvaltere!!!! kilometers lang!!!!

3-2-2010
sjerfutburgum uit burgum

Als de centrale as een vierbaansweg zou worden ,dan wordt dat de eerste in nederland! VIERBAANSWEGEN bestaan niet!Een snelweg bijvoorbeeld is een tweebaansweg met vier of meer rijstroken.Verder een aardig artikeltje.

3-2-2010
antje76 uit Wâlterswâld

Er zijn veel voor en tegens, maar ik wil helemaal geen centrale as. De bevolking van Friesland krimpt in de toekomst nog meer. Ik snap dat sommige punten knellen, maar hier en daar een rondweg is ook goed of laten ze het alternatieve trace doen. Is beter voor het milieu en scheelt ook in de kosten.Ik ben blij dat die prominente Friezen hun stem laten horen, maar ik denk niet dat den Haag daar van onder de indruk zal zijn...

3-2-2010
uit Buitenpost

Het is ook geen wonder dat de regering eigenlijk niet wil investeren in het noorden. Ze blijven stug volhouden dat alles moet blijven zoals het is. Een lange onderbroek aan en de vrouwen in een kuisheidgordel. Altijd en iedere keer als ze wat willen verbeteren zijn er altijd wel kinkels te vbinden die daar op tegen zijn. En zoals iemand al eerder schreef, laat die meid nou mooi zijn, dom praten en doen waar ze goed in is lichaam verkopen aan adverteerders.

3-2-2010
justina uit Twijzelerheide

Schiet eens op met de aanleg van de centrale as. Of de bevolking de komende jaren gaat krimpen doet er toch niet toe. De mensen die hier nu wonen, willen ook snel de autoweg op kunnen rijden.

3-2-2010
schim uit Opeinde

Lekker ontspannen blijven wonen aan een karrenspoor. Heel verstandig (maar niet heus). Als je profijt van een snelle verbindingsweg wilt hebben, maak 'm dan net als de Waldwei. Snel en veiliger dan het nu is. En als men gewoon door kan rijden lijkt me dat beter voor 't milieu dan optrekken en remmend in de file.

3-2-2010
arkan uit Leeuwarden

@Doutzen + 100 topmeid, die haar eigen leefomgeving verdedigd. Iets dat figuren als cervaux niet begrijpen, domme boertjes zijn jullie eigenlijk ook met je kortzichtige opvattingen. Het is maar goed dat je niet meer dan stemrecht hebt. Vast en zeker werkzaam in de bouw...Of putjesschepper of laagopgeleid of nooit geleerd zaken te beargumenteren... Stem tegen en behoud de WALDEN!!

3-2-2010
schim uit Opeinde

En wat die bustoer betreft; Doe die dan ook doordeweeks tussen 16.00-18.00 uur. Sta je in ieder geval vast en zien die betweters ook eens hoe noodzakelijk een snelle verbinding is.

3-2-2010
advertentie

suameerder uit sumar

waarom komt die bus niet in alle dorpen van die met de centrale as te maken hebben of zijn die mensen in die dorpen niet zo belangrijk. Als de gemeente maar geld van hun kan krijgen dan zijn ze goed genoeg.

3-2-2010
virtualizer uit Burgum

ze verwachten een daling van het inwonertal na 2020.....
jaja mensen,regeren is vooruitzien,maar ze zaten al zo vaak fout dat het nu ook wel eens een foutje kan wezen.en wel 10 organisaties die er op tegen zijn....
wat voor lui zijn dat vraag ik mij af,zijn overal op tegen,maakt niks uit wat.wonen zeker dan ook in lemen hutjes zonder gas,licht en internet.....?
als de tijden straks weer beter worden genaamd,,economie,,dan zullen we wel nu de eerste stap moeten zetten om het noorden beter bereikbaar te krijgen zonder ettelijke stoplichten.maar nee,de echte dwarskoppen willen alleen maar gras en bomen zien.wel vreemd dat ik langs de wegen zoveel roofvogels en ander wild zie,dus zo heel erg is het nou ook weer niet om er nog 4 banen(2 heen en 2 terug,das 4 baans sherf....)bij te leggen.

3-2-2010
diuwer uit Boornbergum

daling van inwoners?? daar hebben ze in dokkum al wat op gevonden

3-2-2010
w0kkel uit Leeuwarden

Doutzen wil het niet. zelfs in New York zitten ze er over in. Nog meer tegen?

3-2-2010
oele uit Sumar

mee eens arkan mensen die graag een snelweg voor huis willen hebben gaan maar richting rotterdam. of waar dan ook. maar laat ons mooie friesland zo als het is. doutzen is echt goed haha

3-2-2010
rene1978 uit damwâld

Tja, en ik wil de Centrale As WEL!!! Liever gister dan vandaag. Ik stond vanmiddag ook alweer stil bij "de Tike" voor de stoplichten bij Suameer. eEn dan ben je Burgum nog niet door hè! En voor het milieu is het beter dat de auto's door kunnen rijden. Ook is er voor de centrale as een goed inpassings beleid ontwikkeld, als je het mij vraagt. Voor de verkeersveiligheid is het echt een grote verbetering, om het verkeer uit de dorpen als Damwoude te halen. Voor behoud van banen is de weg ook van belang(betere bereikbaarheid). Mogelijk kan door een betere bereikbaarheid het toerisme in de noordelijke regio ook beter ontwikkeld worden. En dan nog het genot dat je door kunt rijden zonder 10 verkeerslichten en rotondes, als je van Drachten naar Dokkum moet. Trouwens, als de weg er een paar jaar ligt dan went het wel!.

3-2-2010
piterhenk uit Dokkum

ik wil zeker de centrale as .
meiden zijn er zat dus daar zit ik niet mee.
mooie meiden zijn er ook zat .
niet voor mij ok daar zit ik ook niet mee.
maar de CENTRALE AS is er hopelijk binnenkort wel voor mij.
en wel vierbaans en het liefst gisteren begonnen met aanleggen ervan.

3-2-2010
plien uit Burgum

Dit moat nea troch gean! Doutzen hat grut gelyk dat sy har miening jout. Sy hat hert foar it moaie Fryslân. It smyt neat op en it lânskip wurdt ferknoeit.

3-2-2010
rondweg uit Dokkum

Leuke vrouw, maar niet vanalles gaan roepen, want dan is je geloofwaardigheid zo op de loop.
Reakties uit Bergum, Sumar en andere mensen die een betere aansluiting op het wegennet hebben kan ik enigszins begrijpen, maar zijn niet terecht, want Dokkum heeft dat niet en Damwoude wil ook wel van het verkeer worden verlost, dus de Centrale As is een must voor het noorden.

3-2-2010
pietersma uit Oosterend

Knap en blond dus niet slim.
Een domme gedachte geen vierbaansweg.

3-2-2010
wierewaldman uit Skûlenboarch

Ik wol net dat Doutzen sex mei swarte piet plaatsje draaier hat! Dat fyn ik skande

It is sa'n moai ding, mar ja net hearre wolle.

Dan moat de profinsje ek mar dwaan wat se wolle

3-2-2010
truckertje uit De Walden

Die weg moet er echt WEL komen. Ik vind het jammer voor de natuur maar dit kan zo niet langer.Het is een drama, zo ontzettend druk op de weg. Laat ze de centrale as nou eens in 1 keer goed aanleggen, dus dubbelbaans. Ze kunnen wel zeggen dat de bevolking krimpt maar daar geloof ik niks van. Een dubbelbaans weg betekent echt klaar voor toekomst en niet later onnodig veel geld uitgeven als ie toch opeens verdubbeld moet worden.

3-2-2010
banjer uit Kollum

Gelijk een spoorlijn er naast leggen.

3-2-2010
noid uit Dokkum

Waar bemoeit die Kroes zich mee. Bijna nooit in de regio en nu klagen. Snel beginnen met de centrale as want het is dagelijks een drama van Drachten <-> Dokkum te reizen. Bent bijna 45 minuten bezig met dat stukje weg, kortom DRAMA

3-2-2010
teuvo uit Feanwâlden

Wat mij wel es opvalt is , dat mensen die beroemd zijn plotseling ook overal verstand van hebben !

3-2-2010
biker uit Burgum

Doutzen eerst maar een maand dokkum - drachten vv laten reizen in de spits ,dan heeft ze de scheur niet meer open.(of misschien ook wel).

3-2-2010
19flierefluiter78 uit Garyp

Als je een regio hebt die slecht of moeilijk bereikbaar is vinden ze het nog gek ook dat de bevolking wegtrekt. Als de C.A. er ligt groeit de bevolking daar ook wel weer. Kunnen ze lekker vlot thuis komen.

3-2-2010
japiekrekel uit Verweggistan

@biker uit Burgum, groot gelijk jonge !!
Zij is bijna nooit thuis en rijd al helemaal niet vv Dokkum - Drachten dacht ik zo !!
Scheelt mij elke dag 1 uur extra reistijd, vooral door dat gekloot met die stoplichten bij Garyp en de rode (ipv groene) golf van Burgum.
Beweren ze ook nog dat de doorloopsnelheid in Burgum verbeterd is..... Aan me hoela !!!
Grote ellende met dat verkeer door Burgum en Quatrebras,...... dus kom maar op met die Centrale As en wacht niet tot eind van het jaar, om de 1e schop de grond in te doen Provincie Friesland !!

3-2-2010
ilona uit feanwalden

sorry doutzen
we kunnen niet allemaal zomaar een vliegtuig pakken
er moet wel degelijk iets gebeuren aan die weg

3-2-2010
noury106 uit Burgum

rot op met die doutzen wat interesseert dat nou

3-2-2010
ppuk1265 uit Dokkum

Ilona da's een goeie. Wij gewone stervelingen doen inderdaad 45 min. over een stukje van 30 kilometer, om ons dagelijks brood te verdienen. Zo iemand heeft daar geen flauw benul van. Sluit me ook aan bij Biker, ga maar eens een maand als loonslaaf op en neer.

3-2-2010
infraroodborstje uit Uithuizen

Doutzen moet gewoon doen waar ze goed in is. Mooi zijn en haar mond houden.

3-2-2010
swarte uit Burgum

Dy dyk hat oars gjin doel as boatersguod, fan it jild fan ús as boargers, foar de gemeentelike en provinsjale bestjoerders. It útstel fan Doutsen en oaren is folle better, de knipe punten oplosse/ferbetterje en foar it hiele protte jild wat oer bliuwt hûzen bouwe foar ús jonge minsken, foardat Noard-East Fryslân hielendal leech rint, en dan hast hielendal neat mear oan in dyk!

3-2-2010
eksteroog uit Eastermar

Agja ,je vroeg je af wat Doutzen haar belangen zijn en dat kunnen er wel meer belangen zijn ,dan dat je zou denken ,zij heeft als belegging geld in landerijen in de noordelijke Friese wouden gestoken maar dan wel met die gedachte dat
zij zich wil inzetten voor de natuur
Maar dat zij zich nu achter Henk Kroes schaart begrijp ik ook niet ,want Henk Kroes leeft in een heel andere generatie ,die misschien nog blij mag zijn dat hij dit ooit nog zou mee kunnen meemaken

3-2-2010
bianca32 uit drachten

goed gezegd van Doutzen. het is nationaal natuurgebied, dus mag niet in gekloot worden. waarom moet er een weg komen die niet nodig is? en ze denken toch dat er over een aantal jaar een vermindering is van het aantal mensen in die regio, dus waarom extra wegen? laat ze eerst maar zorgen van de provincie dat de wegen die er al liggen goed zijn.

3-2-2010
advertentie

plh uit Damwâld

Graven en rap, voordat zich er weer één of andere "buitenlander" mee bemoeid. De weg had er reeds 20 jaar geleden moeten liggen. Natuurlijk gelijk 2+2 rijstroken, anders moet de volgende generatie nóg een keer strijden voor een bredere weg. De huidige N356 wordt afgewaardeerd er komt dus ook natuur voor terug.

3-2-2010
rommie uit De Westereen

Doutzen woonde in Eastermar. Ja dat ligt echt aan de Centrale As. Sinds ze beroemd is denkt ze dat haar woorden direct dubbel tellen. Natuurlijk moet je rekening houden met de natuur, maar ook met onze economie. De provincie hebben nu opeens veel minder geld te besteden aan de Centrale As.

3-2-2010
bonke112 uit De Westereen

Goeie zaak dit!
Goed dat Doutzen Kroes opkomt voor de belangen van de natuur en het milieu. Als mensen als Doutzen hun stem laten horen, zal dat minstens zoveel invloed hebben als 100 onbekende nederlanders..

Geen centrale as in de Walden!

4-2-2010
vogeleentje uit De Westereen

Alsof in de file staan met ronkende motor zo goed voor het milieu is!
Kom op met die as, hij had er allang moeten liggen.

4-2-2010
diedokterjaa uit Ureterp

Vogeleentje +1!

Inderdaad!

Zoals Infraroodborstje al zei:

Doutzen moet gewoon doen waar ze goed in is. Mooi zijn en haar mond houden.

En dat mooi zijn dat kan ze zeg! poe!

4-2-2010
uit Dokkum

beter enkelbaans dan tweebaans , scheelt de helft strooizout

4-2-2010
westereender uit De Westereen

niet zo op doutzen afreageren
er is haar gewoon gevraagd denk ik wat ze nou van die centrale as vond
dus net zoals ons heeft ze er een mening over
alleen de hare komt met grote letters int nieuws!

4-2-2010
rondweg uit Dokkum

Meid weet amper waar Dokkum ligt en de vraag waarom de weg er wel moet komt komt van iemand uit Drachten.
Ben je hier wel eens geweest, want hier is de aansluiting een probleem, daar niet.
je krijgt hier dan hopelijk meer werkgelegenheid door de verbinding en de bereikbaarheid is vele male beter.
De mensen die niet uit het noorden komen schijnen het niet te willen begrijpen, want hun weg ligt er al....

4-2-2010
zwaagwesteinde uit zwaagwesteinde

Nee... Doutzen heeft makkelijk praat vanuit the big apple omgeven door luxe.

4-2-2010
fietske uit Aldtsjerk

Wat kunnen de mensen zeuren zeg. Ongeacht of je nu voor of tegen de C.A bent. Afgeven op personen ( die het nieuws halen of bekend zijn ) is hier geheel niet aan de orde. Madame geeft haar mening net als een ieder ander.

De voor en de nadelen moeten tegen elkaar afgewogen worden net zoals de kosten en de baten. En zoals dat in NL hoort, gemeenschappelijk belang gaat boven individueel belang.
Mensen die nooit in de spits langs de irritante knelputnen komen zullen dus ( waarschijnlijk ) tegen de as zijn. Zo heeft een ieder zijn of haar mening.
Persoonlijk zeg ik, gauw een dame op een kraan zetten en beginen met die zooi.

Gr Stefan

4-2-2010
gwoonik uit Burgum

nou die ca kan weg blijven sta liever even in de file die trouwns best meej valt maar ze hebben eerder met de stoplichten bij quat veenwouden en bergum geknoeid dus nu sta je der nog langer en dat doen ze met opzet om steun te krijgen mooie natuur te vernielen en geld uit te geven temidden van een crisis stelletje domkoppen

4-2-2010
heideroos uit Feanwâlden

TEGEN...

4-2-2010
gwoonik uit Burgum

allen die tegen zijn bij actief media in bergum liggen folders daar kan je je mening in vullen en opsturen is volgens mij een actie van alle partijen in friesland die tegen zijn. wie weet helpt het

4-2-2010
lotus uit Leeuwarden

Mag ik heel eerlijk zijn?
Jullie Friezen zijn verwend!!! Ik woon hier nu bijna 3 jaar, en heb voor die tijd altijd in een druk gedeelte van Brabant gewoond.
Files kennen ze in Friesland niet. Ik kom regelmatig in Burgum, Hurdegaryp, Veenwouden, Quatrebras etc, ook tijdens spitstijden. En echt, dat is geen file te noemen hoor! Een paar auto's achter elkaar, voor mij is het nog steeds een verademing vergeleken bij wat ik gewend was!
Jullie moeten écht niet buiten Friesland gaan wonen, want dan gaat het accuut fout. Wat ik hier zo mooi vind, zijn júist die "kleinere" wegen die je moet nemen om ergens te komen. Ik kan genieten van het feit dat hier geen snelweg ligt en dat ik nog eens wat zíe als ik hier in de auto zit.

4-2-2010
gp500 uit Damwâld

Een enkelbaanse-autoweg lyket my no ek de beste manier een dubbelbaanse is altyd mogelijk.

En een enkelbaanse is ek folle sneller klear.



Ps:Suggestieve titel wer waldnet, "wil geen", se ondersteunt een groep dat hat nisk met persoanlijke macht te meitsjen.

4-2-2010
rene1978 uit Damwâld

De As komt er waarschijnlijk toch wel, aangezien er ook al een akkoord is om de N361 Dokkum - Tytsjerk (Lauwersseewei) in te toekomst af te waarderen. Het is dan de bedoeling dat het verkeer van Dokkum en Damwoude via Quatrebrass naar Leeuwarden gaat.

Aangezien de N356 nu al erg druk is, vooral in Damwoude, moet er wel wat gebeuren. Daarnaast is het de bedoeling om Damwoude en de Falom ook rustiger/ veiliger te maken. En dat is in mijn ogen ook nodig. De as neemt inderdaad de nodige natuur, maar toch is het qua milieu toch een verbetering dat je door kunt rijden.

Ik begrijp dat mensen die niet in het noorden van de route wonen of niet in de spits rijden tegen de as zullen zijn. Maar er zijn ook mensen die andere belangen hebben. Bereikbaarheid en vooral ook veiligheid is voor mij belangrijker dan een aantal vierkante Km natuur, ook ik woon in die regio waar de natuur ingeleverd word. Mijn mening hè!

4-2-2010
virtualizer uit Burgum

een enkelbaans is vragen om dezelfde problemen als toen de waldwei nog enkelbaans was(kun je weer talloze doden verwachten...)
want dat inhalen word dan weer een soort russische roulette.dus ik hoop dan niet dat ze die fout nog eens gaan maken,dus later alsnog de zaak nog eens over de kop halen om hem alsnog 4 baans te maken.
m.a.w,nu gelijk a.u.b goed doen.
aanleggen nu,opsjitte bliksem,anders word het alsmaar duurder en duurder.

4-2-2010
uit feanwalden

Zijn jullie nu echt allemaal zo dom , natuurlijk moet de AS er niet komen , willen jullie hier ook een randstad drukte hebben dan .
Zegt de natuur jullie dan helemaal niks ?
En wat doen we wanneer het smoordruk word op de vierbaansweg ?

4-2-2010
galopsprong uit Driezum

als de sodemieter aanleggen die CA, en wat natuur, zie de tegenstanders nog door een maisveld in Veenwoudsterwal lopen, geiten wollen sokken en laarzen aan, en maar zielige verhalen over de natuur, morgen beginnen met de CA, straks vinden ze daar in Veenwoudsterwal nog nesten met eieren van de Noordse Kroes Rukeend

4-2-2010
ejayarjen uit Drachten

wat heeft trouwens die doutzen hier mee te maken
iedereen heeft toch een eigen mening
zij moet maar snel naar amerika

4-2-2010
advertentie

uit Leeuwarden

CENTRALE AS: NEEN

Dat is echt zonde van de natuur.

Een veel betere oplossing zou een rondweg om elke plaats aanleggen om de doorstroming te verbeteren en de druk in die plaatsen te verlagen.

Het is goedkoper en beter voor het milieu.

En vierbaans bestaat niet. Een autoweg heeft 2 banen en die kunnen vierstrooks zijn.

6-2-2010
marksp2 uit Dokkum

Dokkum is niet het einde van de wereld, het is het beginpunt van de Centrale As. Het is een regiostad met veel voorzieningen, winkels, werkgelegenheid en ga zo maar door. Deze regio heeft de Centrale As nodig, want als die er niet komt, is er minder werk en dus ook minder groei van de bevolking, of zelfs krimp.

Snel aanleggen, en voorstanders: Laat ook eens van je horen!

6-2-2010
hanaten uit hantum

Er zijn natuur likk ook veel voorstanders, en zo als marksp2 zegt laat jullie ook horen, we moeten hier niet op slot komen. En ja wat heeft Doutzen hier mee te maken.
Met de natuur word in mijn ogen echt wel rekening meegehouden, en dat moet ook. Maar krimp? Bij de Wingerd word o.a verweer gedaan van als as niet door gaat, word het drukker door Damwoude, en moet die weer extra onderzoek doen, vreemd allemaal!!!

7-2-2010
rene1978 uit Damwâld

Wie is er zo handig om iets op touw te zetten voor de mensen die VOOR de centrale as zijn?! Wie maakt de website waar ik VOOR kan stemmen?! Want mij hantekening hebben ze. En @ keess uit Feanwalden nee, het geplande tracé is geen natuur- maar cultuurlandschap. Het is aangelegd en kan daarom ook nog wel een keer anders aangelegd worden! Oh ja, willen de mensen die niet aan het tracé wonen zich onthouden van onzinnig commentaar zoals bekende uit Leeuwarden. Ga je dan druk maken over de haak om Leeuwarden, of is die wel nodig om Leeuwarden nog maar groter te maken? In het noorden willen we ook graag werk houden, mag dat?! En mogen onze bewoners ook normaal de weg over kunnen steken zoals in Damwoude, Burgum en Hurdegayp? En dan de vermindering van de uitlaatgassen ten op zichte van nu! Ik zie het probleem niet hoor, aanleggen die CA!!!

7-2-2010
rene1978 uit Damwâld

PS: ik zit net op de website van Provinsje Fryslân te lezen. Er komt ook een NATTE AS, oftewel nieuwe natuur. Er is al voor 2950ha. geld beschikbaar gekomen om dit aan te leggen. lees maar op: http://www.fryslan.nl/sjablonen/1/infotype/news/newsitem/view.asp?objectID=31564&page=1. Hoe zo er blijft geen natuur over!?

7-2-2010
uit Leeuwarden

rene1978,

Dus iemand die niet aan het tracé woont, maar dat stuk wel elke dag moet rijden, mag geen mening hebben? Lekker kortzichtig niet.

En natuurlijk mogen bewoners veilig oversteken. Maar dat bereik je ook door het aanleggen van rondwegen waarmee de druk in de dorpen verlaagt.

En door middel van rondwegen, kan het verkeer ook sneller doorrijden. Hierdoor zijn dorpen beter bereikbaar en stimuleer je de economie in de regio ook. Daarvoor is de as niet nodig.

Dus waarom een dure en mileu vernietigende weg aanleggen, als je hetzefde kan bereiken met een oplossing die goedkoper en beter voor het milieu is.

7-2-2010
waldpykje84 uit Hurdegaryp

Al die domme boeren met hun milieu opmerkingen. Dit wordt het grootste projekt in Nederland waar ze aan de natuur denken dmv ecologische oplossingen. Bovendien, de natuur herstelt zich echt wel na de aanleg. Dus aanleggen die snelweg met 4rijstroken!! Het is gewoon nodig en beter voor alle partijen en ja dus ook voor de natuur.

Geen weg = drama in aanzienlijke tijd
2baans = drama binnen paar jaar
4baans = toekomst

19-2-2011

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan