Account
Logo
Zoeken
8.9 °C

Alcoholvrij feesten, ouders beloond

Publicatie: 30 januari 2010, 1.10 uur

Reacties

merg uit Kollumerzwaag

wat is een feest zonder drank

30-1-2010
truckerkoning uit Kootstertille

zie filmpje hoe zo alcohol vrij feest ,dat meisje van 14 jaar, 14 dagen huis a rest in plaats met een fles drank aan de hals aan pakken zulke kinderen

30-1-2010
bierbrouwer uit Drachten

Suurtsjes !
Geen goed woord voor over.

30-1-2010
westereender uit De Westereen

idd @truckerkoning hoop dat haar ouders dit zien
en haar goed aanpakken
die meid heeft haar nu goed voor LUL gezet

30-1-2010
advertentie

turbolozo uit De Westereen

idd zal je kind maar wezen ye ye ye ye

30-1-2010
thecurefan uit Kollumerpomp

ik wil dat meisje van 14 wel even straffen hahaha

30-1-2010
allindonk uit Earnewâld

beetje slap van waldnet om dat meisje zo te kijk te zetten nu nog iemand die dit filmpje op dumpert zet en waldnet word weer genoemd op geenstijl

30-1-2010
eduardrekker uit Leeuwarden

En at jo sizze: 'In soad bern drinke yn it foar' en jo litte it net sjen. Dan wurdt der wer sein: We wolle bewizen sjen! Nou, liket my dúdlik sa.

30-1-2010
pietertje uit de geast

die kinderen horen toch om 10 uur sávonds in bed te liggen ?

30-1-2010
paperclip uit Kollum

Wij hebben onze jeugd ook gebracht,maar geen t-shirt gekregen?

30-1-2010
suameerder uit sumar

echt een domblondje ze weet echt de gevaren niet wat alcohol met je doet.het had mijn dochter niet moeten wezen die kwam tot haar 18e jaar niet meer opstap.

30-1-2010
aleuh uit Dokkum

hmmm maar even op dumpert zetten goed idee :)

En mensen die zo zeuren over alcohol op jonge leeftijd.. waar bemoeit iedereen zich altijd mee? Het is je eigen leven wat je doet.. laat mensen lekker in hun waarde :)

30-1-2010
jjvnh uit Burgum

De maker van dit fimpje heeft zich vaag kenbaar gemaakt als medewerker van Club Q. Er zou iets mee worden gedaan voor TMF.
Blijkt het een undercover te zijn van Waldnet.
Mag iemand zonder zich kenbaar te maken kinderen op de film zetten en het dan om eigen roem over de ruggen van kinderen te plaatsen........????
Iemand een idee wat je hier aan moet en kunt doen?

Alle kinderen die er bij waren en dat waren er nogal wat..........weten 100% zeker dat de filmer en interviewer zich niet kenbaar heeft gemaakt.

Mag dit zomaar??

30-1-2010
aleuh uit Dokkum

@ jjvnh op de microfoon staat toch duidelijk WALDNET?

30-1-2010
advertentie

simply uit hjirre

dit is dochs te mál foar wurden?
alkoholfry en dan san famke mei de flesse oan de hals, grutsk hjer, as meiwurker fan disse kampanje soe ik tsjen dit filmke wéze.....

30-1-2010
satopek uit Dokkum

Prima manier om kinderen die te jong zijn voor drankgebruik toch het plezier van het samen rondhangen in de disco met hun muziek te geven ! Dat houdt ze juist van drankmisbruik. En voor degene die hier negatief op reageren : het drankmisbruik is jullie al naar de bol gestegen ! helaas...voor jullie komt dit initiatief te laat....

30-1-2010
jjvnh uit Burgum

aleuh uit Dokkum
wij hebben dat niet gezien, en als iemand zich uitgeeft als een medewerker voor club Q. dan denk je niet dat het een undercover van waldnet is........
En al hadden wij het wel op de microfoon gezien dan nog had de medewerker van club Q dat kado ofzo hebben kunnen krijgen of lenen.

je uitgeven voor iemand anders,
je niet bekend maken is strafbaar.

30-1-2010
caro uit Garyp

ouders........weet niet hoe het met jullie ging maar, ik was geen haar beter toen ik 14 was, naja en dan "het zal je kind maar wezen" ik (wij) waren ook ooit dat kind!!

30-1-2010
eduardrekker uit Leeuwarden

@jjvnh Ik denk dat je in dit geval alleen maar blij mag zijn dat er niet iets voor TMF gemaakt is. Zou overigens wel een mooi item voor hun kunnen zijn: 14-jarigen die indrinken voordat ze naar een alcoholvrij feest gaan.

We hebben ons inderdaad niet kenbaar gemaakt. Veel van onze interviews ontstaan spontaan, vandaar ook de plopkap met de naam 'WaldNet'. Ook dit ontstond spontaan. Wij vonden het nogal opvallend dat er ingedronken werd voor een alcoholvrij feest. Nota bene op ongeveer 10 meter van de beleidsmedewerkster van de gemeente T'diel.

Journalistiek is eigenlijk datgene dat afwijkt van het normale. Oordeel zelf.

30-1-2010
jjvnh uit Burgum

eduardrekker uit Leeuwarden
Dapper dat je het ff meldt dat jullie je niet kenbaar hebben gemaakt. Als jullie dat wel hadden gedaan hadden wij ons niet geleend voor een interview. Wij dachten leuk.......maar jullie bedoeling was en is het tegendeel.

Al onze vrienden en vriendinnen drinken in die wij kennen. En dan is meer dan de helft van Q.
Als wij binnen mochten drinken zouden wij niet indrinken. En zouden wij voor de 5euro zakgeld 1 a 2 drankjes kunnen kopen, voor dat geld drinken wij nu een fles.
Wij drinken anders nooit, behalve als wij naar Q. gaan.
Dus eigenlijk is het alcohol vrije feest de aanzet tot indrinken.

Dus alcohol vrije avonden zonder drank drinken is zinloos. De bedoeling is ons te lokken naar Q. en als wij eenmaal 16 zijn om dan goed aan ons drinken te verdienen.

De beleidsmedewerkers van de gemeente weten dit. Dus zinloze actie.

30-1-2010
ren78 uit Augustinusga

Hebben de makers van deze film bij de ouders van deze jongeren gevraagd of dit online geplaatst mocht worden?

30-1-2010
eduardrekker uit Leeuwarden

@jjvnh Als ik het goed begrijp geef je Club Q de schuld voor jouw eigen indrinkgedrag? Is dat niet een beetje de omgekeerde wereld?

Club Q heeft vast alle belang er bij om jou als toekomstige klant te zien. Maar ze hebben er weinig aan dat je buiten staat in te drinken. Daarbij, de wettelijke leeftijd is 16 jaar. Club Q kan moeilijk op grote schaal drank gaan verstrekken aan 16 minners. Dat is verboden bij wet.

En dat er zoveel ingedronken wordt door jeugd onder de 16 dan mag dat als probleem beschouwd worden. Een nieuwswaardig probleem wat mij betreft.

30-1-2010
tjeerdk uit kootstertille

14 jaar en dan al aan de drank niet best. zulke kinderen aan pakken wat een bulshit. ouders hard aan pakken. 14 jaar echt erg.

30-1-2010
yeahilikeitnot uit Garyp

Er is helemaal geen toestemming nodig om te filmen Alleen op het terrein van club q is toestemming nodig en op de openbare weg mag je filmen wat je wilt. Alleen kun je nog zeggen ik wil niet herkenbaar in beeld gebracht worden. Maar als dat niet gezegd wordt maakt het geen bal uit. Dat ene meisje zet zichzelf een beetje voor lul maar ja boeien een beetje stoer doen hoort erbij op die leeftijd hé.

30-1-2010
jakobjan1908 uit Houtigehage

Een feest is geen feest zonder alcohol. Ik vind trouwens wel dat de minimumleeftijd omhoog kan naar 18.

30-1-2010
joltje2 uit veenwouden

De meesten die hier op reageren zijn alcoholisten die zelf niet zonder drank kunnen,Goede zaak voor kinderen onder de 18 geen sterke drank te geven.
Ga zo door met alcohol vrije feesten, En nee ik ben niet tegen een borrel.

30-1-2010
yeahilikeitnot uit Garyp

Joltje2 uit veenwouden,

wat versta jij onder alcoholisten ? daar ben ik dan wel nieuwschierig naar hoor. Die reactie die jij geeft slaat natuurlijk nergens op hé. Zelf een slok teveel gehad ofsa ?

quote ( goede zaak voor kinderen onder de 18 geen sterkte drank te geven ) DAT IS TOCH ALLANG HET GEVAL OF NIET DAN. (onzin reactie dus)

groetjes

30-1-2010
sandraveen uit kootstertille

Stelletje internethelden..
volwassenen die op een kind zulke reacties plaatsen.
Ziek noemen ze dat ook wel !
Geen jeugd gehad ofzo?
ik vind het gewoon een geweldig filmpje, haha.
Een feest zonder alcohol is geen feest.
Ook niet voor de jongeren onder ons.
Iedereen doet het wel, en dat toevallig dit meisje is gefilmd kan zij ook niet helpen.
Ongelofelijk dat mensen dit erop zetten zonder toestemming van degene die in het filmpje zitten.
Dat kan je toch niet maken tegenover een minderjarige.

30-1-2010
aap uit Dokkum

Goede zaak, zulke feestjes. Maak het nog maar strenger, laat ze maar blazen. Alcohol drinken op je veertiende is níet normaal. En mensen die in het filmpje zitten moeten niet zeuren, het is op de openbare weg en daar mag je filmen wie en wat je wilt, zolang je maar niets doet wat strafbaar is. Voorbijgangers filmen is níet strafbaar, en dat meisje voor lul zetten ook niet. Daar vraagt ze zelf om. Ook hoeft een journalist zich niet verplicht kenbaar te maken.

30-1-2010
sandraveen uit kootstertille

ja, aap uit dokkem.
Zo'n vervelende reactie maar je echte naam erbij zettenl, nee hoor geen sprake van.
En iedereen drinkt wel wat op zo'n party.

30-1-2010
jjvnh uit Burgum


Sterke drank??? 3% alcohol zit erin............

En openbaar terrein? Het was op het terrein van club Q.

Als je hier als volwassenen mens je mening wilt schrijven, dan wel graag de waarheid.

Hulde voor Sandraveen. En de waarheid en haar eigen naam.

30-1-2010
truckerkoning uit Kootstertille

onder de 16 mag toch geen alcohol verkocht worden wordt er dan nooit op gecontreert??????????? en niet ieder een is een alcoholist die hier op reageerd maar we gebruiken ons volle verstand er moet in het weekend bij club Q elke avond op alle 3 uit valwegen gecontroleerd worden op rijden onder invloed en wie wel met drank op rijd rijbewijs in nemen en verbeurd verklaren en weer op nieuw gaan lessen dan leren ze het wel af om met drank op tegaan rijden je ben pas stoer als jij de drank de baas bent ne niet de drank de baas over jou iedereen mag van mij een drankje drinken maar als je moet rijden dan geen drank ook niet 1 0.0

30-1-2010
bgjongen uit burgum

ik ben nu 16 jaar en ik vind sommige reacties een beetje overdreven... toen ik 14 was was ik nou ook niet echt een heilig kind dat met een fles cola achterop naar qaut fietste. de mensen die zulke reacties plaatsen hebben of een hele slechte jeugd gehad of moeten even nadenken over hoe hun vroeger waren..

30-1-2010
yeahilikeitnot uit Garyp

bgjongen uit burgum je hebt helemaal gelijk. Ik denk dat de meeste mensen geen jeugd hebben gehad. krijg je weer die verhalen van vroeger, toen wij opstap gingen waren we voor 00.00 weer thuis. Vroeger was alles beter en nu is die jeugd zo slecht bezig.

Lekker een beetje voor drinken hoort erbij scheelt ook aanzienelijk in de kosten. oja en mensen maken fouten dus ook kinderen. Dus mensen zit niet zo te zeiken over een meisje die zichzelf een beetje voor gek zet. Zoveel is er nou ook weer niet aan de hand. Ik had niet van waldnet verwacht dat ze zoiets zouden uitzenden maar ja het is journalistiek.

Ik zou zeggen mensen proost en neem er vanavond een paar. Gaat er wel in met dit weer.

groeten

30-1-2010
albertjan uit veenwouden

en de mensen die gezellig opstap gaan zaterdags worden weer de dupe natuurlijk want die hupelkutten die eindelijk eens opstap mogen gaan het natuurlijk weer voor ons verpesten! BEDANKT

30-1-2010
hdg uit hurde

doe effe normaal tegen dat meisje dat meisje zit bij in de klas en ze is geen alcoholist ofzo en het is ook maar smirnof en niet gold strike ofzo
en wie zuipt nou niet voor met Quat iedereen doet het zowat dus doe niet zo raar tegen haar

30-1-2010
wijsneus uit Zwagerbosch

wat enorm zielig om als volwassene een kind van 14 voor joker op internet te zetten.
we praten over een drankprobleem maar de filmer en intervieuwer hebben duidelijk een gedrags probleem.

30-1-2010
yeahilikeitnot uit Garyp

wijsneus dat is ook een beetje overdreven of niet dan. Drank probleem ? waar zie je dat, valt toch wel mee ? Ik heb geen lamme mensen gezien in het filmpje. Als je echt teveel hebt gehad kan je niet meer op je benen staan en praat je ook niet meer haha.

Ik vind het wel meevallen over het algemeen hoor. De meeste mensen denken dat het een ontzettende zuipersbende is onder de jeugd. De helft wordt overdreven. Misschien moeten die oudjes die aan het zuurpreumen zijn eens een kijkje nemen bij van die ''zuipketen" zoals ze het noemen.

Ik zou zeggen opendagen bij zuipketen. De gemeente heeft vast wel een lijstje met de adressen van die zuipketen :P

groeten

30-1-2010
redactiewaldnet uit Burgum

- Inialoane 82 te Garyp
- Nieuwe Straatweg 44 te Gytsjerk
- Burgemeester Bothenius Lohmanlaan 78 te Burgum

Bron (PDF alert!): http://www.tytsjerksteradiel.nl/files//11191/notitie%20ketenbeleid.pdf

30-1-2010
advertentie

yeahilikeitnot uit Garyp

een beetje een kort lijstje er zijn veel meer maar dat weet de gemeente vast ook wel. Maar mensen moeten niet zo zeiken dat de jeugd zoveel zuipt dat valt echt wel mee hoor.

30-1-2010
mieke uit Drachten

Beter dat ze in zo keet of thuis indrinken en dan op stap gaan, dan dat ze uren lang op straat rondhangen en de boel vernielen.
Gebeurt hier elk weekend wel, is er geen ruzie dan wel weer zinloos de boel vernielen.

Maar ja met 14 naar Club Q ? dan is er ook niks meer aan voor de jeugd van 18 zeker.

30-1-2010
bgjongen uit Burgum

het is eem kinderavond vrijdag ...
als je daar komt als 18 jarige ben je ook sneu.
en vernielen, dat valt ook mee. of je moet erg ver heen zijn.

30-1-2010
ellen uit drachten

M'n zoon mocht niet met z'n klasgenoten meefietsen,bleek dat ze eerst gingen indrinken.
Ze zijn 13 en sommigen dan al wel 14,joepie
Moet ik nu blij zijn? Ben trots op hem dat ie zelf nog niet drinkt maar wat lijkt het hem leuk,het word er alleen maar moeilijker op gemaakt.
Hoop dat alle ouders een beetje meehelpen om het zolang mogelijk te rekken.
Ik weet wie de ouders van dit meisje zijn,zouden ze er blij mee zijn?
Ik ben voor de blaastest bij de deur,in een grote sluis naar binnen loodsen/blazen en de zuipschuiten er uit plukken.
Daar kunnen ouders wel aan meehelpen.

30-1-2010
reng uit surhuisterveen

beetje sneu dit!
z`n meisje verpest het weer voor vele anderen!
heeeel jammer......

30-1-2010
paperclip uit Kollum

Was zelf geen haar beter toen ik 14 was,dronk als het een beetje kon(mochten mijn ouders ook niet weten),mijn kinderen mogen het ook niet,maar ja nu doet iedereen alsof het erger is als WO2,maar denk eens na.Zelf nooit jong geweest?Oordeel dus niet te streng,en een feest zonder alcohol?Ben zelf ook wel eens BOB maar kan het net zo gezellig hebben hoor!Ik zou bijna denken dat het overgrote deel hier een groot gebrek aan IQ mist.Denk eens na!!!!!!Ga niet klakkeloos accoord met wat je kinderen doen,maar houd in het achterhoofd wat je zelf deed op die leeftijd,probeer ze er van te laten leren,maar zelfondervinden is ook belangrijk!Moest jij/jullie ook!!!De beste stuurlui staan aan wal (ook nooit van gehoord zeker!!!!!(Ikzelf ben vader van 2 kinderen 12 en 18 jaar)

30-1-2010
jjvnh uit Burgum

.


Hallooooooooo
1 fles drank met 3% en wij stonden met een groep van wel 20 vrienden en vriendinnen, de camera man vraag of zij(meisje) even een grote slok wil nemen voor de camera. Dat is alles.
Man o man is dit een zuipfeest?
Zoek een eigen leven en maak jullie eens druk om een grote camera man die aan uitlokking deed.

En wat te denken van het filmen en overvallen van kussende vrienden van ons in club q.........is dat normaal??



30-1-2010
markdulwder uit overal

Liever die fles drank van die baas van 14 dan zo'n lelijk shit van dat drama.

Beter stopt waldnet, trieste site. Wat deden jullie trouwens bij club Q? was er niet ergens een aanrijding waar jullie snel bij moesten zijn? groot nieuws man

30-1-2010
paperclip uit Kollum

@markdulwder LOL,die is raak (denk ik)

30-1-2010
tilstar uit Kootstertille

Het was toch een alcoholvrij feest?
Ze drinken om stoer te zijn en om mee te doen, jammer genoeg. Het is stoerder om op die leeftijd de drank te laten staan. Ze hebben niet in de gaten dat ze hun hele leven kunnen vergallen door nu al te drinken. Wat toch ff een paar jaartjes, zodat je hersenen volgroeit zijn.. Dan kan het in ieder geval iets minder kwaad...

En de hedendaagse ouders schijnen ook al geen verantwoordelijkheidsgevoel meer te hebben.

30-1-2010
nokko uit Houtigehage

"heilige boontjes"

moarn mar wer faroan ien tsjerke, en don pepermuntsje frette tsjin de dranklucht fon de drank fon juster!!!

30-1-2010
june uit efter myn laptop

'than you setlle down and forget about everything

30-1-2010
eksteroog uit Eastermar

wat dat meisje met de fles betreft ,dat is natuurlijk maar een moment opname uit haar jonge leven,het kan zo zijn dat ze nu even een gekke bui had ,maar dat het haar achteraf toch niet bevallen is en het nooit weer doet,het komt wel goed met haar

30-1-2010
paperclip uit Kollum

@tilstar,de hedendaagse ouders?
de jeugd veranderd,ze zijn anders dan ons, ik weet niet of je kinderen hebt,maar je moet wel met je tijd megaan.
Kinderen opvoeden doet een ieder naar eigen inzicht,geen kind wordt geboren met een gebruiksaanwijzing en je moet ze behandelen en opvoedn naar eigen inzicht.Mijn kinderen hebben geen vrijbrief,maar laat ze maar dingen ondevinden,verbieden heeft het tegenovergestelde tot gevolg.
Liegen,bedriegen en toch proberen,met toezicht laten ondervinden is beter,ze laten ervaren is beter,dan laten ze de vaak de 2de keer aan zich voorbij gaan.Dit zal wel tegen dovemansoren gericht zijn,aangezien een ieder hier denkt dat zijn/haar mening de enige juiste is en ze staan weer met een opgeheven vingertje klaar.
Komt er weer een cliche:"Zelf volwassen geboren en nooit jong geweest zeker?".
Voordat commentaar losbarst,ik denk dat we goed bezig zijn(goede schoolresultaten,bewezen!en totnogtoe nooit met politie en justitie in aanraking geweest.)

30-1-2010
never uit burgum

Dit meisje is in al haar onschuld de dupe geworden van een laffe waldnet reporter, die belust en op jacht was naar precies dát wat hij wou zien die avond en ja hoor het is hem gelukt onder valse voorwendselen(TMF haha, ja ik ken het hele verhaal). Proficiat, maar niet echt. Kun je nog slapen vannacht? Dit meisje misschien wel niet, denk daar eens overna

30-1-2010
paperclip uit Kollum

Excuses voor het vergeten van enkele lettersin mijn vorige reactie,ben niet dyslectisch,maar alleen wat haastig.Om een geheel opvoedkundig verhaal hier neer te zetten is onmogelijk,qua ruimte.Een ieder voedt zijn/haar kind(eren) naar eigen inzicht op,dus ik lees een ander niet de les en doe dat ook niet bij anderen.
Wie zonder zonde is,werpe de eerste steen.
En nee,ik zit zondags niet in de kerk.

30-1-2010
ren78 uit Augustinusga

Paperclip, Bingo.

30-1-2010
aldriske uit Grootegast

dit slaat echt nergens op

31-1-2010
westereender uit De Westereen

een ieder die hier nu maar tegen die waldnet reporter aan zit zijn maar hyprocrytenn

de jeugd wil als volwassenne behandeld worden niet
dus dan ook niet zeuren over dit filmpje

dit meiske is een volwassenne in haar ogen dus mag nu iedereen ook zien hoe volwassen ze met alcohol om gaat

en met 30 jaar heeft ze een geheugenverlies van hier tot gender
en dat komt allemaal door die alcohol omdat ze in haar jeugd teveel gedronken heeft


succes meiske met verder drinken
je bent toch zo stoer
sorry meid maar je bent het niet!

31-1-2010
hdg uit hurde

westereender dat meisje drinkt alleen met msp en dat is maar 1 x per maand dus wat zeur je nou je kent haar niet eens en het is maar smirnof

31-1-2010
advertentie

soosiaal uit De Westereen

het is maar "smirnof",wat een geweldig excuus

alsof daar geen alcohol in zit...maar idd,ze wil stoer doen voor de camera,kan ze ook de consequenties krijgen
en ze was zeker te lam om tie zien dat er duidelijk waldnet op de mic stond en niet tmf

31-1-2010
hdg uit hurde

alsof je dronken word van een fles smirnof en ik vind het eigenlijks ook wel grappig dat ik werd gefilmd toen ik stond te zoenen maar ze hadden eerst wel effe kunnen vragen of het mocht

31-1-2010
never uit Burgum

hoe oud ben je westereender? Je reageerd als een kind met korsicovsyndroom

31-1-2010
soosiaal uit De Westereen

en hou oud ben jij?leer dat woord eerst maar eens schrijven

31-1-2010
folmer12 uit de westerein

westereender je hebt groot gelijk,ik hoefde dat ook zeker thuis niet te flikken dan was het huis te klein en ik had daar ook geen behoefte aan die drankrommel ik kan me heeeel best vermaken zonder alcohol en dat is nu nog zo dan,heb altijd wille zonder drank.....schande ,zoiets gebeurd met mijn kids niet daar steek ik wel een stokje voor!!!!

31-1-2010
sumarder uit sumar

dus iemand filmen met opzet iets laten doen. jezelf niet bekend maken. en dan alles op internet plaatsen. en dat mag gewoon?
als zij hier geen toestemming voor geeft dan mag dat toch niet ?heeft zij hier toestemming voor gegeven.Ik wordt zolanzzamer hand een beetje moe van al die foto's en filmpjes die zo maar op internet komen. en het idd een moment opname. toen ik 14 was dronken we ook wel eens een biertje maar nooit te veel. dus een paar slokjes is ook niet erg. zo lang het maar niet te wordt.

31-1-2010
westereender uit De Westereen

@hdg uit hurde daar heb je gelijk in
zomaar je filmen waar je uitgebreid staat te zoenen je zal maar net een ander meisje zoenen ipv je vriendinnetje

en @never uit burgum alleen het woordje HYPOCRIET had ik verkeerd geschreven
dan hoef je niet direct beginnen te schelden ja
verder was als goed geschreven!

31-1-2010
rdam uit 'tkret

stimulieren tot drinken is :
kinderen onder de 16 meelaten toosten met een alcehol glas met water er in .....ooit op een dag krijg jij er ook alcehol in.....geld eigenlijk ook voor chocolade sigaretjes ..als je groot bent krijg je echte .....

31-1-2010
rdam uit 'tkret

en natuurlijk je kind naar een alcehol vrij feest brengen ook......

31-1-2010
aldriske uit Grootegast

dit slaat echt nergens op veel mensen doen net of hebben ze zelf vroeger nooit stoer gedaan en tegenwoordig heeft iedereen een drank probleem of hdhd of wat dan ook, vroeger werd er niet aan gedacht maar tegenwoordig wordt alles maar aangedikt

31-1-2010
westereender uit De Westereen

haha @rdam dit is de meest onzin die ik heb gehoord...hoe kom je dr aan.

was dat meisje dan al zover heen dat ze niet iemand zag filmen
en ze zegt zelf dat indrinken dat hoort erbij
of was het stoer doen nou dan heeft ze haar nu mooi voor LUL gezet

en @sumarder vroeger ging het anders
hoefde je niet in te drinken ging gewoon gezellig naar de disco met paar biertjes achterover en je ging weer naar
nu gaan ze goed indrinken
wacht een paar jaartjes dat je hersens zijn ontwikkeld en dan heb je nog heel wat jaren dat je ook biertjes kunt drinken
want daar gaat het tenslotte om : DAT JE HERSENS NOG NIET ONTWIKKELD ZIJN!

31-1-2010
waldburgermeester uit Burgum

schadalig dat in onze gemeente het Waldnet naar de bol is gestegen en een reportage wilde maken ala Roberto Stegeman en Peter R. de Vries

Waldnet is niet ethis bezig.
Het ging om de actie. Alcohol vrije partij's. Maar vanwaar de actie tot de grond toe afbranden door die ene fles met 3% in beeld te brengen. Nee een meisje van 14 te vragen of zij even voor de camera een paar slokjes wilde nemen. Zij kreeg de fles en leuk ff voor de club Q. camera

Was dit de bedoeling van dit filmpje?
De actie afbranden?

En wat te denken van binnen in Quatrebra, kinderen van 14 die de hele avond zoenen

Nog even en Club Q gaat dicht omdat het aanzet tot sexclub bezoek.

Geen goed Woord over voor deze reportage.

Laat de kinderen kind zijn.
Weet wel met de kinderen die meedoen loopt het altijd goed af.

De kinderen die niet mee mogen doen, die dus niet mee mogen fietsen.
Die kinderen die zo graag mee zouden willen doen,
maar het niet mogen van hun ouders.
Dat worden de verknipten

31-1-2010
westereender uit De Westereen

idd @waldburgemeester helemaal mee eens!

als het echt zo is gegaan met dat meisje
maar worden haar dan de woorden ook in de mond gelegd dan???
als ik het anders niet doe kan ik het nu ook niet zeggen hoor "over dat indrinken!"

31-1-2010
waldburgermeester uit Burgum

Westereender. Een volwassen journalist kan een ieder manupuleren met vragen en desnoods met bewerken van het filmpje.

En het is bekend dat een ieder vreemd gaat reageren met de camera op je gericht

Dat de journalist het contrast wilde neerzetten ala. Maar het meisje als begin foto plaatsen is niet oke en de zoenende kinderen ook niet.
Meisje van 13 zoenend in club Q. Leuk voor de ouders en opa en oma.s. Daar ligt je eerst zoen op straat. Wat zouden de ouders daar van vinden?
En wat heeft dat met de actie alcohol vrij te maken?

Waldnet slaat de plank goed mis.
Ook club Q is hier niet blij mee.

31-1-2010
rdam uit 't Kret

niet mee mogen fietsen lol

31-1-2010
westereender uit De Westereen

nogmaals ben het gedeeltelijk helemaal met je ineens
maar het wil bij mij dr echt niet dat de redactie daar echt met een fles staat en ff vraagt om een slok te nemen en ff te vertellen dat je losser bent etc etc

maar het filmpje binnen
waardeloos heeft niks met alcoholvrij feestje uit te staan

31-1-2010
macanudo uit Drachten

laat de jeugd toch, zuipen doen ze toch wel en dan komen ze er vanzelf achter hoever ze kunnen gaan.
we zijn allemaal puber geweest en waren geen haar beter.
dus wat een gezeur hier op waldnet!:D

31-1-2010
waldburgermeester uit burgum

westereender
De redactie stond daar niet met een fles, maar wel met het script.
In mijn ogen gaat men te ver om een meisje van 14 zo neer te zetten en om zoenende kinderen zo weer te geven in club Q.

Maar eigenlijk zijn wij het wel eens. Denk ik
Fijn maar weer.

31-1-2010
never uit Burgum

eind goed al goed, wat mij betreft is de discussie gesloten, meisje het gaat je goed

31-1-2010
waldburgermeester uit Burgum

Waldnet heeft dus nu de juiste begin foto geplaatst, en daarmee toch het artikel een beetje teruggebracht naar de inhoud. En niet meer de betrekking en het randgebeuren op de voorgrond gezet.
En de namen verwijderd van de desbetreffende verwijderd.
Eind goed al goed.

31-1-2010
advertentie

brt uit Burgum

Wij waren vroeger ook jong maar de gevolgen hiervan waren minder bekend.

Jongeren in Nederland zijn fors meer alcohol gaan drinken, vergeleken met het begin van de jaren 90. Ze behoren nu tot de stevigste drinkers van Europa.
Het drinken van alcohol op jonge leeftijd is schadelijk voor de gezondheid en kan bijvoorbeeld leiden tot hersenschade.
Meer dan de helft van de kinderen drinken voor hun 12e hun eerste glas alcohol. Dat blijkt uit onderzoek van het Trimbos-instituut. Meestal gebeurt dit thuis, in het bijzijn van de ouders.
In 1992 had 33% van de 12-jarige meisjes ooit alcohol gedronken. In 2007 was dit 48%. Bij de jongens gaf in 1992 minder dan 50% aan al eens alcohol te hebben gedronken. In 2007 was dit 63%.
Op hun 14e hebben bijna alle jongeren kennisgemaakt met alcohol.
Er is een duidelijk verband tussen schoolprestaties en alcoholconsumptie.

Voor het hele verhaal bekijk de website: http://www.minvws.nl/dossiers/alcohol/jongeren-en-alcohol/

31-1-2010
arkan uit Leeuwarden

Wat probeer je nu te beschermen?Betuttelend klote initiatief. Dit koters liggen tegenwoordig met hun 14e al aan 2 lullen te zuigen..Alcohol??Lekker belangrijk.. je kunt jebeter afvragen hoveel coke en pillen ze van te voren al hebben genomen..Ik ben vroeger nooit beschermd, heb alles gedaan wat ik leuk vond om te doen en ben momenteel zeer gezond, gelukkig, rijk, succesvol, in balans etc etc. De waldpiekjes moeten zich niet zo druk maken. En Waldnet, ik zou zeggen de volgende keer maar weer undercover..Lekker belangrijk, iedereen weet wat daar gebeurt.Als je het niet wilt zien of denkt dat je dit tegen kunt houden, heb je vast en zeker oogkleppen heb

31-1-2010
goeietwijzelerheide uit Twijzelerheide

Wat een heilige mensen hier.. Iedereen heeft wel eens op z'n 14e een glas bier of i.d gedronken.. Daar zit nog meer in dan in deze hele fles.. Vind het niet kunnen dat dit meisje zo uitgebreid op Waldnet staat, ze is zo ook al genoeg gestraft denk ik..

31-1-2010
yeahilikeitnot uit Garyp

goeietwijzelerheide je hebt helemaal gelijk. De meeste mensen zijn zuurpruimen die volgens mij de deur niet uitkomen. Ze weten gewoon niet wat er onder de jeugd leeft.Het wordt allemaal zo overdreven het zit wel goed met de jeugd en het gezuip valt ook wel mee. De meeste jongeren gaan eventjes over het randje en weten dan precies wat wel en niet kan.

groeten

31-1-2010
westereender uit De Westereen

ik snap ook niet dat het in club q moet
das een discotheek MOGEN er normaal gesproken niet in
en in een jeugdsoos is het volgens mij zonder alcohol
dus wat word hier nou mee bereikt als ik er nu verder over nadenk
of willen ze vrijdags in club q er een jeugdsoos van maken

31-1-2010
angeliquee uit drachten

Oh leuk voor de ouders van dat meisje om dit te zien!
Ongelooflijk! 14 jaar

31-1-2010
yeahilikeitnot uit Garyp

Haha fedor uit dokkum daar heb je ook wel gelijk in zelfs het personeel (portier) kon het niet laten om zijn neus effe vol te stouwen met die troep in de wc :P

groetjes

31-1-2010
eksteroog uit Eastermar

Ik zal die woorden van Arkan maar niet herhalen ,maar er zit een heel stuk waarheid in ,drank is niet het grootste gevaar en ik zou ook niemand weten op te noemen die hierdoor ook maar een beetje ietsie pietsie verstand heeft verloren maar daar en tegen wel door de drugs en ach laat dat meisje nou een beetje plezier maken ,dit lijkt mij zeer onschuldig puber gedrag

31-1-2010
cambuur058 uit Bergum gekste

Waldnet, drama!. Ga toch eens ergens anders filmen. Ten eerste een meisje van 14 zeggen dat ze filmers van Club Q zijn, en vervolgens nog stoer doorfilmen ook.

Dat meisje neemt een slok uit een fles, en gelijk wordt ze aangezien als een ware drankverslaafde. Hoe sommige elke zaterdag stom dronken thuis komen na het stappen, dat vinden we dan wel oké? Ga daar eens filmen, ipv dit klink-klare onzin. Wij Bergummers kunnen hier hard om lachen ( teminste, de meeste dan) Zeggen dat je van Club Q bent, en zo meisjes/jongens van 14 omkopen.

Waldnet had niets beters te doen zeker? Volgens mij staan ze daar bij die redactie zich zelf af te rukken als er sneeuw op komst is, dan komen er weer wat aanrijdingen bij, zodat ze zich weer stoer als 1e kunnen melden met hun videocamera. chapeau voor deze kansloze en vooral DOELLOZE reportage.

En oja, bezoek die (illegale) zuipketens maar, ipv pubers van 14/15 te gaan filmen. Die keten zullen het vast leuk vinden.

31-1-2010
heinekenpower uit anjum

cambuur058. wat zeur je nou dat is tog niet best dat het meisje zo aan de drank zit of is het je dochter of zo. het is heel mooi dat de jeugt er ff mooi uit kan dit is heel goed wat ze zien laten weten de ouders er ook meer van ze moeten wel op treden dat is en heel goed ding wat ze nou doen blaas testen dat komt wel goed.

31-1-2010
cambuur058 uit Bergum gekste

heinekendinges

Als je eens met punten en komma's gaat werken, dan lees dat een stuk prettiger. Heb toch maar een poging gedaan, om dit te lezen.

Nee, tis niet mijn dochter, ben geen tienervader. Het is ook enigszins dom om het een alcoholvrij feest te noemen, en er geen "blaas-aapjes" voor de deur staan, zo voorkom je toch wat ellende, want je kan mij niet wijsmaken dat er een paar aangeschoten/dronken naar binnen zijn gegaan.

Niet best dat ze aan de drank zit? Man man man, ze neemt MAAR 1 slokje smirnoff?? ( of hoe dat ook maar heet) dat is 3% ofzo? Nou, de wereld vergaat. Ook moet je je feiten kennen he, dat zij is genaaid door waldnet, wil niet zeggen dat ze (als ze dat wist) ze voor waldnet ging drinken, TMF was het uiteindelijke doel.

Gezien je naam he, stel ik je nu 1 vraag: Hoe was jij vroeger toen je 14/15 was? Gezellig met jan,koos,pieter,achmed,oane, en nico in een schuur zitten, met een paar kratten bier erbij? En zo tot diep in de nacht plezier hebben?


31-1-2010
ren78 uit de Hema

Alcohol tast de hersenen echt enorm aan!
http://www.trimbos.nl/onderwerpen/alcohol-en-drugs/alcohol/algemeen/risicos-alcohol

RIVM beschouwd het zelfs even gevaarlijk als Heroine.

http://zaplog.nl/zaplog/article/rivm_alcohol_en_tabak_evengroot_gevaar_als_heroine

Maar ja, Waldnet weet het beter dan de wetenschappers zoals gewoonlijk.

31-1-2010
heinekenpower uit anjum

cambuur058. je bent zekker zelf ook nog en jong broekje zal wel zekker weten

31-1-2010
ren78 uit de Hema

Alcohol tast de hersenen echt enorm aan!
http://www.trimbos.nl/onderwerpen/alcohol-en-drugs/alcohol/algemeen/risicos-alcohol

RIVM beschouwd het zelfs even gevaarlijk als Heroine.

http://zaplog.nl/zaplog/article/rivm_alcohol_en_tabak_evengroot_gevaar_als_heroine

Maar ja, Waldnet weet het beter dan de wetenschappers zoals gewoonlijk.

31-1-2010
cambuur058 uit Burgum gekste

heineken.

waarom ga je nog door happen ook? j

ong ben ik nog wel ja, maar toch verstandiger dan jou. Jij bent vast jonger, aangezien je zonder komma's en punten werkt. zelfs mijn neefje van 6 weet wat punten en komma's zijn.

Maar goed. Ook jou 2e poging is zwaar mislukt. Omdat ik niet eens kan lezen wat jij mekkert.

31-1-2010
heinekenpower uit anjum

zo is dat. ren78 ben ik mee eens

31-1-2010
ellen uit Drachten

"Hoop dat alle ouders een beetje meehelpen om het zolang mogelijk te rekken"
Ik vroeg of de ouders blij waren (met dit filmpje- had ik er beter achter kunnen zetten),dacht het zelf van niet,tenzij ik dat dus helemaal verkeerd begrepen heb in het antwoord dat ik kreeg en het er dus mee eens zijn.
Ik vind het belachelijk te schrijven dat hij verknipt zou worden.
Ik weet heus wel dat ze de 16 niet halen,maar is 13 net 14 niet wat heel jong?
Vroeger stond men niet bij de leeftijd stil,dat ging destijds gewoon zo,maar hoe meer men er bovenop zit hoe eerder ze gaan drinken.
M. ik denk dat jij me verkeerd begrepen hebt.

1-2-2010
westereender uit De Westereen

@ellen het 1e stuk snap er geen bal van waar je het over hebt!

maar snap eigenlijk niet wat deze promotie-dames hier nou mee willen bereiken
normaal gesproken komen 14-jarigen niet eens in club q
men maken ze nu lekker volgende week maar weer zeggen ze nu thuis!
kon het niet in de pleats/bergum leuke plaats voor een 'jeugdsoos'
en waar is de verantwoording van de ouders
je hebt 14-jarigen toch nog wel in de hand
ik denk dat deze overbezorgde moeders het nog erger maken
die giechelende meisjes en die stoere 14 jarige jongetjes zitten meer te ouwehoeren met mekaar
dan dat ze aan die alcohol denken (de meesten dan)
zoveel geld krijgen ze toch ook niet mee!
WAAR IS DE VERANTWOORDELIJK VAN DE OUDERS!
of kunnen ze het niet aan en verzieken ze het nu voor de oudere jeugd!

1-2-2010
wiepy uit Burgum

waldburgermeester inderdaad, niet leuk voor de familie dergelijke beelden. Echter wel de realiteit. Wellicht doen de ouders de oogkleppen eens af als ze met eigen ogen kunnen zien waar hun lieve jeugd mee bezig is. Wie weet, Wâldnet, hebben jullie met deze actie toch een paar hersencellen gered.

1-2-2010
goeietwijzelerheide uit Twijzelerheide

Er wordt gezegd dat ze normaal nooit in Quatrebras of nu Club Q komen, echt wel! Paar jaar geleden, waren er elke week genoeg 'kinderen' rond de 14. Vraag jongeren maar eens hoe oud ze waren toen ze voor het eerst naar Club Q of een andere discotheek gingen. Denk dat je van die leeftijden schrikt. Als ze dit tegen willen gaan, moeten ze veel meer legitimeren, deden ze in mijn Quatrebras tijd NOOIT! Westereender heeft gelijk, hoe meer je er boven op zit, hoe interessanter het wordt om te proberen. Snap de heisa hierom niet echt, dit is toch niks nieuws?

1-2-2010
advertentie

siepkje uit Burgum

Ga dan pedofielen of criminelen met valse voorwendselen lastigvallen met een camera ipv meisjes die es wat uitproberen, vind dit zwaar belachelijk dat ze zo gefilmd worden, zelf niet jong geweest zeker? Ik kreeg op mijn 16e voor het eerst een biertje, maar alles gaat tegenwoordig sneller lijkt het wel, dan ook met drinken en stappen, als ouders hun kinderen maar wel vertellen dat teveel niet goed is en dat ze er, mochten ze met sex beginnen, dit veilig doen, voor de rest laat de jeugd lekker doorfeesten, hoe meer je verbiedt hoe leuker ze het vinden, dat is met alles zo. Gewoon goed waarschuwen. Ik vind dat er een poll moet komen van filmpje eraf op erop?

1-2-2010
westereender uit De Westereen

denk eerder dat het allemaal wel meevalt
maar dr zijn zulke overbezorgde moeders maken het alleen maar erger
en dan voor de goeien
hebben hun eigen kids niet onder controle en dan moet de maatschappij het maar ontgelden
zoveel hebben ze niet te besteden
maar hebben ze hier nou wat mee bereikt volgende week vrijdag weer in club q
vroeger heette het toch jeugdsoos nu tegenwoordig zeker alcoholvrije feesten!tja....!!!

1-2-2010
tornado uit Burgum

indd Siepkje laat ze wat anders filmen,b v iedere week staan er meerdere mensen op waldnet die dronken aan het verkeer deelnemen,ga van deze mensen foto,s maken en zet die op waldnet,of zou dat verboden zijn?

1-2-2010
westereender uit De Westereen

hey burgumers maak nou niet zo'n drama van dat meisje
volgens mij wist ze drommels goed dat er gefilmd werd en niet door haar vrienden
volgens mij stonden haar vrienden dr achter en wilden niet op de film dus ze wist ut drommels goed!
dus maak nu hier niet zo'n drama van!

1-2-2010
tornado uit Burgum

westereender .Het is geen drama jij maakt er een drama van.Wat ik al in een eerder bericht duidelijk wilde maken, fotos maken van mensen die dronken achter het stuur zitten en deze plaatsen op waldnet ,Lijkt mij vele malen erger dan wat deze kinderen doen

1-2-2010
ellen uit Drachten

Westereender alles wel gevolgd vanaf het begin?
Ik denk inderdaad dat er een drama van gemaakt word.
Maar euh...hebben jullie ooit wel van mega scholen feest gehoord?
Dat organiseerd club Q juist voor 13+ op de vrijdagavond,geloof 1x per maand.
Voor degene die zich afvragen wat die jeugd daar zo jong doet!

1-2-2010
westereender uit De Westereen

oke @ellen nee ik volg het niet meer zo
maar die 1x in de maand neem ik dan aan dat er dan ook geen alcohol word geschonken
want tis voor 13+ zoals jezelf zegt(onder de 16 jaar wordt niet geschonken he!)
dus deze actie slaat dan helemaal nergens op

1-2-2010
eksteroog uit Eastermar

Westereender,ik begin mij nu al af te vragen wat jou probleem eigenlijk nu is ,je hebt nu al 11 keer gemaild en je zit dat meisje maar af te katten,weet je ,als dit jou dochter was geweest en je zou je op deze manier op haar afreageren dan lag ze de volgende week zeker in de goot ,maar ik vermoed dat dit meisje wijzer is dan jou en jou dorp mag er ook zeker wezen,daar gebeurd net zo goed van alles

1-2-2010
rdam uit 't Kret

die alcehol houdt de gemoederen wel bezig ..als ik zo allemaal lees.'s morgens leuk geluid kratje lege flesjes achterop de fiets lol.

1-2-2010
loesje19 uit drachten

Hallooo!! is iedereeen vergeten dat bij dit (alcholvrije) feest voor tieners de ouders werden bedankt voor het brengen!! en daarmee dus iets als de megascholenfeesten aanmoedigen!
Kids willen feesten/stappen/hangen/ouwehoere... prima maar dan wel in een geschikte omgeving...

Dus nogmaals : ouders bedankt! Leuk dat jullie je intresseren voor je kinderen...

p.s liever zoendende kinderen op een feestje dan afgevoerde kinderen in een ambulance...

1-2-2010
jjvnh uit Burgum

loesje19
Waldnet vergat waar het om ging, waldnet zette het zo weg. Graag oorzaak en gevolg bij elkaar houden.
Door op deze manier een alcohol vrije actie in het nieuws te brengen krijg je dit soort discussies.

Bij elk nieuws item kun je wel een tegen item plaatsen ala Roberto Stegeman


1-2-2010
westereender uit De Westereen

eksteroog dan moet je wel beter lezen hoor?
zeg gewoon dat ze wel wist waar ze mee bezig is
is dat verkeerd
volgens mij niet afkatten
ze zegt gewoon de waarheid hoort er beetje bij die alcohol is toch niks mis mee zolang je maar weet waar je mee bezig bent
die overbezorgde moeders die maken het gewoon veel erger dan het is!

1-2-2010
goeietwijzelerheide uit Twijzelerheide

Eksteroog opent WEER een nieuwe discussie. Altijd weer over die dorpen beginnen. Ben benieuwd wat voor reactie hier weer op komt, omdat er Twijzelerheide in mijn naam staat haha, prachtig!

1-2-2010
cambuur058 uit Bergum gekste!

loesje
Zoenende kinderen? Weet niet hoe oud u/jij bent, maar als jou dochter later met een vreemd iemand naar huis gaat, dan heb ik liever dat ze stomdronken thuis komt.

Nogmaals: Mensen!? wat valt er nou te mekkeren?

FF kort samen gevat:

Dat meisje ken ik toevallig.(niet heel goed, maar weet wat ze doet etc.)

Zij gaat na lange tijd weer eens naar zo'n puber feest. Vervolgens staat ze buiten in een groepje, wat te drinken, dan denk je, hoe ist mogelijk, terwijl het alcoholvrij is. Nou komt t: Hoeveel procent alcohol zat hier in? Heeft ze de hele fles achter over gegooid? NEE, Was het ALTIJD zo vertrouwen Waldnet, eerlijk? DUBBEL NEE. Was dit voor TMF? NEE. HOE WAREN JULLIE VROEGER? ook zo braaf met een fles cola/kinder campagne van jip en janneke achter op de fiets, en dat was t? nee, genieten van het leven zolang het maar kan, wie weet ga je morgen dood, om maar een voorbeeld te geven.

Jammer dat ik niet was gefilmd dan zat ik hier te lachen van de doelloze reacties

1-2-2010
westereender uit De Westereen

@loesje19 er zijn er elk weekend wel ouders die hun kids naar een disco brengen
das gewoon normaal dus snap echt deze actie niet

en word er volgende maand dan weer gewoon alcohol geschonken bij de mega-schoolfeesten
was toch elke maand voor de 13+?

2-2-2010
loesje19 uit burgum

@westereender, er is 1 x per maand een megascholenfeest in q.
dit feest is alcoholvrij en voor 13+
De megascholenfeesten zijn op meer plekken in FRL en allemaal alcoholvrij. Wat Q op andere dagen doet maakt niet uit. Dit gaat om een puberparty die elke maand wordt gehouden.

get ur facts straight.

2-2-2010
eksteroog uit Eastermar

westereender ,je hebt je verhaal wel flink afgezwakt en nu begin je ineens over de bezorgde moeders maar hoe kan het dan dat je er zaterdag weer anders over dacht dan zondag of komt zoiets ook door je weekeind gevoelens .

2-2-2010
westereender uit De Westereen

ja dat vind ik ze overdrijven echt @eksteroog
ze moeten hun niet zo aanstellen
en zaterdag wist ik nog niet precies hoe ut zat

en @loesje19 als dat altijd dus al zo is
dan snap ik deze actie echt niet
dan ist goed zo toch?
en dat indrinken valt echt wel mee hoor , niet zo overdrijven!

2-2-2010
jjvnh uit Burgum

westereender.

Als je niet precies weet hoe het zit waarom reageer je dan?
Verder nu jij je erin hebt verdiept, snij je hout.
Idd waarom deze actie, idd.
En idd 1 fles drank van 3% die van hand naar hand ging..........

Het hele item suggereert heel iets anders dan de werkelijkheid.

HET IS STEMMINGMAKERIJ EN KWETSEND EN BESCHADIGEND VOOR DE BETROKKENEN.

DAT DIT ZOMAAR MAG ZONDER TOESTEMMING VAN DE OUDERS.

2-2-2010
eduardrekker uit Leeuwarden

'Als je niet weet hoe het zit, waarom reageer je dan?'

Smirnoff Ice, de drank die genuttigd werd bevat 5% i.p.v. 3 % alcohol. http://nl.wikipedia.org/wiki/Smirnoff

2-2-2010
sandraveen uit klootstertille

The newest product from Smirnoff is Smirnoff Source, a beer-alternative created with alcohol and spring water released in May 2007. It is citrus flavored and lightly carbonated with 3.5% ABV.

2-2-2010
waldburgermeester uit Burgum

tornado uit Burgum maandag 01 februari 2010
11:05 uur

Tornade schreef:
indd Siepkje laat ze wat anders filmen,b v iedere
week staan er meerdere mensen op waldnet die dronken aan het verkeer deelnemen,ga van deze mensen foto,s maken en zet die op waldnet,of zou dat verboden zijn?

Reactie:

Misdadigers hebben rechten, en worden beschermd,
kinderen en toevallige voorbijgangerschijnbaar niet.


2-2-2010
rdam uit 't Kret

de beste leeftijd om kinderen voor te lichten over alcehol is 10..11 jaar .......als je ermee begint als ze 15 zijn loop je achter de feiten aan ...te laat dus .

3-2-2010
westereender uit De Westereen

@jjvnh zit niet zo over dat filmpje in van dat meisje
de jeugd wil er toch graag bij horen
dat we ook es naar hun luisteren
'en zij heeft nou haar mening gezegd dat het gewoon een beetje bij hoort'
maak er nu zelf ook niet zo'n drama van hoor , jakkes!
als ze zo graag bij de grote mensen willen horen
dan moeten jullie ook niet zo zeuren over
DE KWETSBAARHEID EN BESCHADIGING V/D BETROKKENEN

en @rdam denk ut juist niet
kids gaan uit nieuwsgierigheid het ook uit proberen

3-2-2010
caro uit Garijp

hee Ellen uit drachten!! blijkbaar weet jij heel goed wie de ouders van dit meisje zijn dus, weet je ook dat ik familie ben. ik zet mijn naam bij mijn reactie wees eens stoer en zet je echte naam erbij!!
Carolina!!

3-2-2010
jjvnh uit Burgum

caro ik geloof dat voor Ellen schrijven zilver is en zwijgen goud. Jammer dat zij eerst voor zilver ging en nu haar wordt gevraagd het goud is geworden.
Maar wie weet is zij gewoon even afwezig en reageert zij nog.
Oja en ik ben zekers geen m.

3-2-2010
rdam uit 't Kret

ik denk dat ouders dat wel in de gaten hebben als kinderen het uitproberen ....opvoeden is afspraken maken ....

4-2-2010
rdam uit 'tkret

het casino heeft ook van die mooie acties ..om jonge mensen van 18 binnen te krijgen .

5-2-2010

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan