Account
Logo
Zoeken
12.1 °C

Inpakafdeling van Philips gaat dicht

Publicatie: 19 juni 2008, 12.10 uur

Reacties

ggrs uit Surhuisterveen

Belachelijk

19-6-2008
hassan uit harkema

Daarom koop ik geen produkten van Phillips! Laten ze hun produkten ook maar kwijt zien te raken in de Oost Europeese landen!!

19-6-2008
pepper uit Zwaagwesteinde

wat akelig voor de mensen die daardoor hun baan verliezen alleen omdat dat de lonen daar lager liggen. Phillips, waarom denken jullie niet aan onze eigen mensen??? ...

19-6-2008
chemico uit Amsterdam

Niks belachelijks aan hoor. Als je geen produkten van Philips koopt wordt Philips daar per definitie al niet beter van, dus beetje onzinnige opmerking.

Tsja, Philips zal wel moeten als het wil concurreren tegen andere elektronika-fabrikanten. Philips heeft in de loop van de tijd al aardig gekort in huishoudelijke artikelen, simpelweg omdat het niet meer rendabel is.

19-6-2008
advertentie

centraal uit Dokkum

Welke afdeling volgt?? Alle bedrijven doen dit,dus Philips natuurlijk ook.Jammer voor de mensen die hier werkten,want vind maar eens ander werk.Moeilijk hoor.In ieder geval sterkte. @hassan uit harkema:Als jij geen producten wilt die op deze manier uit de Oost Europese landen komen zal het vast en zeker een kale boel zijn in en om huize hassan.Alles komt daar zo langzamerhand vandaan,dus denk maar niet dat Philips de enige en eerste is hoor.

19-6-2008
scrabble uit Augustinusga

Belachelijk!!!

19-6-2008
argumenten uit Drachten

Logisch besluit. Alle 70 medewerkers op kosten van philips laten omscholen tot schilder, loodgieter of bouwvakker. Het steeds groter wordende tekort van arbiedskrachten in deze sectoren kan een beetje worden opgelost.

19-6-2008
manchop uit Drachten

ben ik ff blij dat ik bij de sligro werk,,maar voor die mensen is het zwaar gezegt ,,k,t

19-6-2008
age uit Uithuizen

Belachelijk?
Het lijkt mij begrijpelijk hoor.
Iedereen wil alles hebben wat een ander ook heeft,dus moet er goed verdiend worden.
Als producten dan in het buitenland veel goedkoper gemaakt kunnen worden,omdat de lonen veel lager zijn kan Philips alleen op deze manier concurreren met buitenlandse bedrijven,die al lagere loonkosten hebben....anders zijn ze zo failliet en kost het nog meer...(banen)

Of willen zij die nu weer 'belachelijk'roepen voor een veel lager loon werken?

19-6-2008
bamsi uit Drachten

Jammer voor de mensen,daar word niet aan gedacht terwijl die wel mooi geholpen hebben om het bedrijf mee op te bouwen.En over hoeveel jaren nog ?gaat het hele bedrijf misschien wel weg ook naar de oostbloklanden.We zijn maar gewoon een nr in de maatschappij.

19-6-2008
weethetbeter uit Surhuisterveen

Philips is nu eenmaal een kapitalistisch bedrijf met aandeelhouders die graag dikke winsten zien. Ergens anders meer winst, dan daar het geld investeren.
Sociaal beleid voor de zwakkere medemens is hier, bij de commerschi ver te zoeken.
10 procent winst is veelste weinig het moet minstens 50 procent zijn. De werknemers hebben wel een uitgekleed vangnet waar ze terecht kunnen,WW. Altijd nog 70 procent van het laatst verdiende loon. Dus niet klagen, maar dragen, dat leed.

19-6-2008
meloshalini uit Drachten

Sommige besluiten zijn idd belachelijk.
Het is voorheen ook wel eens aangetoond dat drachten goedkoper kon dan het buitenland maar het moest toen toch weg (de motorenafdeling)....het was geen kernactiviteit. Wil dus wel zeggen dat het niet altijd uit concurrentie gebeurt.

Dusse Age en Chemico..niet dom lullen..het is belachelijk.

19-6-2008
gejodi uit ternaard

er is al jaren sprake van een sluiting van deze afdeling.
het is een van de zovele sluitingen in drachten vind het persoonlijk jammer dat er weer een bedrijf in het noorden zijn deuren sluit en er hierdoor weer 70 man op straat staan.
hoop voor deze mensen dat er een goed plan op is gesteld die hun helpt om een nieuwe baan te vinden.

19-6-2008
chemico uit Amsterdam

@meloshalini: Lijkt me een vrij sterk verhaal dat het hier goedkoper is dan in het oostblok of China. Dit is simpelweg een trend in de hele wereldeconomie.
@weethetbeter: Ik ben het met je eens dat het weleens wat minder kan allemaal, denk dat in dit geval de scheerapparaten hier niet meer rendabel zijn.
Ziekenhuisapparatuur is bijv. vrij specialistisch en in die sector zal Philips hier heel veel werk hebben. Maar ja, papiertjes.

Ongeschoolde arbeid behoort in dit land tot het verleden.

19-6-2008
advertentie

pjoter uit drachten

belachelijk ?
ja idd belachelijk want ik verwacht niet dat een scheerapparaat die nu bv 129 euro kost, nu als het in china gemaakt word ineens maar 70 euro gaat kosten
het gaat puur om de winst voor het bedrijf
ook vind ik dat het een terug gang is in de tijd, als je kijkt hoe die werkdorpen eruit zien is het echt janken echt mensjes uitknijpen voor soms wel 16 uur per dag en ze dan ook nog een schijt loon betalen
vroeger verkochten we zulke mensen nu brengen we het werk naar ze toe

19-6-2008
meloshalini uit Drachten

@chemico..ik zeg niet dat het in dit geval goedkoper is, maar dat het wel voorgekomen is dat het hier goedkoper kon dan bij een ander en dat de betreffende afdeling destijds toch weg moest.
En je visie over de scheerapparaten klopt al helemaal niet.
Het is best dat je je mening ventileert, maar in dit geval is het een blabla mening..inhoudelijk weet je er niet veel van blijkt wel.

19-6-2008
rommie uit de Westerein

Ja ze verplaatsen alles naar het oosten van Europa of naar landen als China, India etc.
Maar de kwaliteit gaat er in de meeste gevallen niet op vooruit, kijk maar eens naar de producten uit China. Meestal zit er zoveel rotzooi in de producten dat het zelfs gevaarlijk is voor onze gezondheid. Aan de E.U. heb je niks, die beloofden ons een paar jaar geleden met de komst van de Oost Europese landen bij de E.U. ons niks kon gebeuren.
sterkte aan de medewerkers van Philips!

19-6-2008
J-One uit Buitenpost

Door allerlei secundaire arbeidsvoorwaarden (bijvoorbeeld de kinderopvang, ouderschapsverloven) zijn de arbeidskosten in NL aardig uit de pan aan het rijzen. Vooral op het lagere werkniveau zie je dan idd de verschuiving naar lagere lonen landen.
Wanneer philips dit niet doet dan verliezen zij op het gebied van prijs van de concurrentie en heeft dat gevolgen voor meer dan 70 mensen die nu helaas de dupe zijn. Maar weer eens bij de mediamarkt kijken hoe dol de consument is op lage prijzen!

19-6-2008
chemico uit Amsterdam

@meloshalini: Ik zou zeggen, praat me bij. Maar ik vind het onaannemelijk dat een scheerapparaat goedkoper ingepakt kan worden hier als in een Oost-Europees land.
Soms schrappen bedrijven inderdaad activiteiten om het bedrijf op 1 vlak te houden.

@pjoter: De arbeidsomstandigheden zijn vaak triest ja, voor die mensen. Toch moeten ze ergens beginnen en een gerenommeerd bedrijf als Philips kan zich geen schandaal veroorloven.

In dit land heb je diploma's nodig om nog aan de bak te kunnen.

19-6-2008
sassas uit finsterwolde

Logisch, inpakken en zo snel als mogelijk wegwezen. Is toch ook geen wonder als je maar een paar keer in het jaar hoeft in te pakken! Sinterklaas en de kerstman zijn de ware schuldigen, net als elke Nederlander eigenlijk. Zonder de creatieve geest van de Amerikanen, denk hierbij aan vader/moederdag, had deze afdeling allang gesloten moeten worden. Nu rest ons nog slechts het inpakken voor een vakantietrip. Waarheen? Laat me eens raden: voormalig joegoslavie, polen, tsjechie enzevoort....

19-6-2008
J-One uit Buitenpost

LOL @ sassas.
Het zijn de mannen in pakken die de inpakafdeling inpakken.

19-6-2008
eksteroog uit Eastermar

ik ben het niet zo vaak met chemico eens ,maar het is natuurlijk wel zo,als je simpel werk hebt,wat je ,denk ik in een week kan leren,ligt dit werk zo in het buitenland ,waar de arbeiders misschien wel 20 keer zo goedkoop zijn

19-6-2008
bastiaan uit hema

inpakken is toch niet nodig, eigenlijk nutteloos omdat hetgene dat er ingepakt is later toch weer uitgepakt wordt...

19-6-2008
pjoter uit Drachten

@chemico voor zo'n gerenomeerd bedrijf is een vlekje wegwerken in zo'n land een peuleschilletje maar daar had ik het niet over
ook moeten we niet doen of ons land alleen maar geschoolde arbeiders nodig heeft
want ik zie soms kassa meisjes waar toch al mavo/havo voor wordt gevraagt je niet eens kunnen berekenen wat je terug krijgt hoezo geschoolt
in elk bedrijf hoe je het went of keert zal er handwerk gedaan moeten worden tenzij je door geautomatiseert bent

19-6-2008
pjoter uit Drachten

@chemico voor zo'n gerenomeerd bedrijf is een vlekje wegwerken in zo'n land een peuleschilletje maar daar had ik het niet over
ook moeten we niet doen of ons land alleen maar geschoolde arbeiders nodig heeft
want ik zie soms kassa meisjes waar toch al mavo/havo voor wordt gevraagt je niet eens kunnen berekenen wat je terug krijgt hoezo geschoolt
in elk bedrijf hoe je het went of keert zal er handwerk gedaan moeten worden tenzij je door geautomatiseert bent

19-6-2008
keimpe112 uit Drachten

Er worden nog assemblagemensen gezocht bij eldon nv.

19-6-2008
chemico uit Amsterdam

@pjoter: Nu zeg je vlekje, we hadden het over de minimale arbeidsomstandigheden, die zijn niet te verbergen.

Je hebt gelijk wat betreft winkelpersoneel af en toe. Maar je zal met me eens zijn dat produktiewerk hier de laatste jaren drastisch is afgenomen. Maar dat is ook niet gek. In China kan het gewoon goedkoper.
Daarbij, de jeugd heeft vandaag de dag uitstekende mogelijkheden, echt voor iedereen, om zijn of haar papieren te halen.

19-6-2008
age uit utrecht

Probleem(pje)is ook dat wij hier in Nederland voor ongeschoold werk de neus ophalen en daar dus dan bv Polen voor gehaald moeten worden.
En dan gaat het vaste clubje treurwilgen weer klagen over de last die...vreemdelingen veroorzaken.

Ik ken de arbeidsomstandigheden in het buitenland niet zo goed als sommigen..maar velen daar zijn met een (niet hoog)loon veel beter af dan met helemaal niks.

19-6-2008
granaet uit Dokkum

Een tijd geleden is er al een stukje van de kaas afgehaald en nu weer een stukje, totdat de kaas op is in Drachten, direktie tevreden, werknemers de klos....

19-6-2008
meneerfrispeer uit drachten

Age;kleine correctie,Nederlanders halen de neus niet op voor dat "poolse" werk,de werkelijkheid is dat welwillende Nederlanders worden vervangen door Polen zodra het aanbod er is,de nederlandse uitzendkracht wordt eruit geschopt en vervangen door een poolse.
Met een mentaliteit van de werkgevers als deze is het bovendien niet vreemd dat sommige Nederlanders gewoon geen zin in werk meer hebben.
De verhoudingen hier zijn compleet uit verband getrokken door de politiek.

19-6-2008
granaet uit Dokkum

...en Polen mogen hier onder andere arbeidsvoorwaarden werken dan de Nederlanders, al zeggen de werkgevers natuurlijk van niet.
Een Pool verdiend minder, mag langere werkdagen maken, heeft een heel andere regeling voor pensioenen enz.
Het is niet zo dat de Nederlander zijn neus er voor ophaalt age, maar de werkgever is te beroerd om een fatsoenlijk loon te betalen en liever een stel meelopende Poolse slaven aan het werk heeft, heeft de slavendrijver veel liever...

19-6-2008
meneerfrispeer uit drachten

De "gewone" nederlandse arbeider kan gewoon echt helemaal niks meer met zijn loon behalve dan de rekeningen betalen...met moeite.
Geef de Nederlander 1 goede reden om zich nog de naad uit te werken..?..nee inderdaad die is er niet,gewoon in de ww zitten,diefstal noemt men dat ook wel,maar dat doet de politiek ook,die geeft tenslotte het goede voorbeeld,you get what you give...Nederland gaat geheel kapot op deze manier,geen twijfel aan.

19-6-2008
age uit utrecht

Dat ben ik (maar)gedeeltelijk met jullie eens Granaet en Frispeer.
Natuurlijk ligt de schuld ook bij werkgevers,die liever goedkopere Poolse arbeidskrachten hebben.
Maar er zijn ook werkelozen,die bepaald werk minderwaardig vinden omdat het niet bij hun opleiding aansluit...
Op scholen pushen ouders hun kinderen al vanaf de laagste klassen dat ze hun best moeten doen omdat ze anders later hun geld met hun handen moeten verdienen ..alsof dat erg is.

19-6-2008
siepkje uit Burgum

Meneer frispeer for president! Jij bekijkt het vanuit de positie van de gewone man, die moet terug komen trouwens!!!De gewone man, Harrie Vermegen! Vroegah was alles betha!

19-6-2008
meneerfrispeer uit drachten

siepkje;dank u!,Age;minderwaardig is niet het geval,het werk betaalt gewoon te slecht letterlijk,ik werk momenteel buiten mijn woonplaats,moet dus een auto hebben om erheen te kunnen rijden maar het werk "kost" gewoon geld,teveel,ik zit nu na 6 jaar modderen op het randje van zal ik hem wel of niet wegdoen,maar als ik hem wegdoe heb ik ook kleine kans op werk dus tja..snap je wat ik bedoel?,de arbeidsmarkt slaat gewoon nergens meer op,totaal verziekt,1 groot toneelspel met al die bureau's

19-6-2008
age uit Uithuizen

Wat een onzin uw laatste bijdrage Frispeer.
Weet u dat er hier in Utrecht kinderen zijn,die hun grootouders,ouders etc nog nooit hebben zien werken.
Weet u(vandaag in het nieuws)dat een groot deel van de'gewone Nederlanders maar'gewoon'van alles koopt op afbetaling en schulden maakt ?
Ik kan u redenen geven om te werken:
-Beter zelf verdienen dan je hand op houden
-Gezonder dan thuis op de bank hangen
-Voorbeeld voor kinderen
-Sociale kontakten
-Zelfrespect

Maar ja,klagen kunnen we

19-6-2008
meneerfrispeer uit drachten

Age;dat geldt lang niet voor alle werkelozen,bij lange na niet dus het is geen onzin wat ik schrijf,en bovendien,heb ik eerder gezegd,de politiek geeft het voorbeeld,incasseren en wegwezen,dus tja wat verwacht de politiek dan,het heeft gewoon geen nut om te werken in die mensen hun ogen.
De politiek weet absoluut niet wat er speelt onder het volk in Nederland,interessert ze ook niet,de mentaliteit is nu:the strongest survives,wie het snapt speelt mee,de ander heeft pech,sorry maar zo is het.

19-6-2008
age uit Uithuizen

Excuus voor mijn eerste zin Frispeer.
Sommigen schrijven hier wel eens onzin,dat was uw bijdrage niet!
Ik ben het er niet mee eens..

Ik ben het trouwens wel helemaal met u eens wat betreft uw opmerking over al die bureaus met hun begeleiding/reintegratie enz.
Hoeveel geld daar verspeeld wordt...


Siepke.....die 'gewone man' Harry Vermeeghen verdiende destijds meer dan een'gewoon loon'hoor:)

19-6-2008
virtualizer uit Burgum

geen wonder dat alles naar het buitenland verkast,om hier wat van de grond te krijgen is al een hele klus,laat staan nog een beetje winst maken(aandeelhouders willen poen zien)en de zaak rendabel te houden.en dan de papierrompslomp.......tis alleen jammer dat er steeds meer verdwijnd,zullen nog wel meer volgen vrees ik.en wie is de dupe?...juist,jan met de pet,zoals altijd!

19-6-2008
advertentie

siepkje uit Burgum

Je moet tv en werkelijkheid ook niet mengen Age, vond het gewoon een grappige serie meer niet.
Bedoeld frispeer met bureaus niet de uitzendbureaus? Kans op een vaste baan is schaars voor uitzendkrachten, dus groeimogelijkheden en een interne opleiding ligt dan ook niet voor de hand, je komt geen stap verder, net wat frispeer zegt.

19-6-2008
ica uit drachten

de redactie van waldnet laat in het bericht achterwege dat op andere afdelingen (o.a ontwikkeling) het aantal banen stijgt, er schijnen zelfs 20 onvervulbare vacatures binnen dit bedrijf te bestaan. al met al groeit de werkgelegenheid bij dit bedrijf in drachten. naar schatting hebben ze over enkele jaren rond de 2700 werknemers. nog altijd de grootste werkgever van de provincie. Tja, een aantal deze mensen dan maar omscholen voor die 20 vacatures? Dus zo negatief is het allemaal dus ook niet.

19-6-2008
siepkje uit Burgum

Denk niet dat waldnet daar wat aan kan doen, dat moet het bedrijf zelf naar buiten brengen en dat was in dit geval alleen negatief nieuws, op omrop Fryslan was vanavond ook alleen deze versie van het verhaal, het is wel zuur voor veel mensen.

19-6-2008
meneerfrispeer uit drachten

Even een voorbeeld:uitzendbureau vangt circa 30 tot 35 euro per uur voor uitzendkracht,die vangt zelf gemiddeld 8 tot 9 euro bruto,terwijl vaste mdw's 10tot12euro bruto vangen,meer rechten hebben,VASTIGHEID hebben(!)beter pensioen,en ga zo maar door,terwijl de uitzendkracht het gespaarde geld weer op mag vreten als hij 1 of 2 maanden werkeloos tussendoor is,omdat de WW te weinig is om rond van te komen,en zo draait het cirkeltje door je komt geen stap verder,steeds meer geldzorgen...

19-6-2008
gejodi uit Ternaard

het is wel heel leuk dat er nog 20 onvervulde facature's zijn maar vergeet niet dat er op de inpakafdeling vaak ongeschoolde mensen zitten.
die op een andere afdeling niets kunnen zij zullen dus echt de klos zijn.

19-6-2008
meneerfrispeer uit drachten

vervolg:dus slim bekeken moet je doorstuderen als laag opgeleide uitzendkracht,maar van welk geld?,dat is een van de problemen,die gelegenheid heb je bijna niet,mijn boodschap aan de jonge generatie:blijf studeren zolang je maar kunt hoe meer papieren hoe beter,je hoeft niet eens wat te kunnen als je de papieren maar hebt dan krijg je zowiezo een mooie oprotpremie...dompraat?,je zou er toch bijna in gaan geloven in een land als dit of niet,harde arbeid en loyaliteit loont zowiezo niet meer.

19-6-2008
chemico uit Amsterdam

Frispeer, ik zou zeker de jongere generatie stimuleren voor papieren. Want dan kunnen ze juist wel wat. Die 20 vacatures moeten door deze mensen ingevuld worden.
Jij kan niet beweren dat dat geen hard werken is.

Trouwens ica, bedankt voor de aanvulling :)

19-6-2008
meneerfrispeer uit drachten

nee dat kan ik niet als ik niet weet wat die functies zijn,maar dat er nogal wat geincasserd wordt in de top is wel duidelijk,ook als men er niks van bakt,en bovendien werken de ongeschoolde mensen ook keihard,die weten wat zwoegen voor een mager loontje is,die kunnen niet even een weekendje weg om bij te komen bijvoorbeeld,en als ze een fout maken krijgen ze het op hun bordje hoe dan ook.

19-6-2008
partyanimal uit Drogeham

Jullie moeten maar goed op de Pvda Wouter Bos stemmen dan krijgen nog veel meer van deze situaties

20-6-2008
age uit Utrecht

Ik zal niet zeggen,dat u onzin beweert Frispeer,maar ik vind wel dat u enigzins overdrijft .
Natuurlijk zijn de verschillen in inkomen (nog)te groot. In de top krijgen ze teveel en ongeschoolden verdienen te weinig.
Maar werkenden hebben nog altijd een 'redelijk'minimumloon,als je dat vergelijkt met andere landen en vroeger.
Daar hebben onze voorouders hier in het noorden voor gestreden.
Vlgs mij kan iedereen die dat wil wel een weekendje weg.
Handwerk wordt helaas wel ondergewaardeerd.

20-6-2008
petra000 uit dr88

meneerfrispeer wil even zeggen dat ik het volledig met u eens ben als uitzendkracht is het niet leuk meer om te werken want voor je het weet wordt je weer in de ww getrapt en dan komen de problemen ik ben zelf al enkele jaren op deze manier bezig en als je dan na een ww periode weer aan het werk mag voor het uitzendburo mag je weer op het laagste uurloon beginnen nou moet zeggen dat is echt lol nee dank je geef mijn portie maar aan fikkie en age je heb zelf een goed verdienende baan denk

20-6-2008
deathdealer uit Dokkum

Wat maakt het uit om es ff thuis te zitten. Ik wou dat ik dat es kon. Ik werk me te pleuris.
Oh ja en voor mensen over het tijdstip van deze post gaan zeuren. Ik moet straks aan het werk. En als iedereen lekker thuis zit met een glas bier en een hapje ben ik aan het werk.
By the way, die lui vinden heus wel weer inpakwerk want dat blijft er wel.

20-6-2008
age uit Utrecht

Petra,ik ben het met jou eens,wat uitzendbureaus betreft.
Je komt inderdaad vaak in de problemen met instanties etc,als je even gewerkt hebt(ipv dat dat beloond wordt).
Hetzelfde geldt voor reintegratiebureaus.
Het lijkt of die instanties om 'werkelozen' te helpen,bedoeld zijn om banen te scheppen voor hun eigen begeleiders.
Terecht dat al die bureaus steeds meer controle krijgen.


Ik werk me niet te pleuris maar hoef niet rijk te worden en dat scheelt(en heb nu vakantie)

20-6-2008
chemico uit Amsterdam

Inderdaad, rottige uitzendbureaus en rare trucjes. Wat dat betreft ben ik het wel met frispeer eens en vind ook dat deze mensen ondergewaardeerd worden, oftewel geen stijl.

Ach, iedereen kan rijk worden met een goed idee en veel plezier. Alleen moet je wel creatief willen zijn en toevallig net dat gaatje in de markt....
Ik heb hem nog niet gevonden :)

20-6-2008
pjoter uit Drachten

ha ja ik zit nu in het zelfde schuitje ben nu alweer 7 jaar bezig als uitzendkracht maar echt een pretje is dat niet hoor dat kan ik je vertellen en ja het is wel eens leuk om een weekje thuis te zitten tot dat de rekeningen weer binnenstromen
ik maak regelmatig mee dat ik in een jaar een half jaar aan het werk ben en een half jaar niet en dat betekent dat ik dan soms net te veel verdien om bv mijn huursubsidie aan te passen of in aanmerking voor bepaalde regelingen ,leuk joh uitzendwerk

20-6-2008
age uit utrecht

Weet je Chemico,dat als je niet beslist rijk MOET worden,je ook heel veel plezier,misschien nog wel veel meer kunt hebben?
Dan hoef je je ook niet het pleuris te werken en eenmaal moe thuis nog jaloers te zijn op anderen.

"Only fools and horses......'

20-6-2008
gejodi uit Ternaard

jongens wat zitten jullie nou te zeuren over die uitzendburau's wees blij dat ze er zijn anders zaten er nu heel veel mensen thuis.
ja het is geen pretje om er voor te werken heb het zelf 8 jaar gedaan maar wees blij dat je werk hebt.
er zijn veel die dit niet hebben en wel graag zouden willen.

20-6-2008
chemico uit Amsterdam

Precies age, mijn punt is ook dat iedereen beter kan ophouden met jaloers zijn naar mensen die 'rijker' zijn. Iedereen heeft zijn portie problemen wel.
Als je met plezier naar je werk kan gaan dan ben je per definitie al een rijk man ;)

20-6-2008
pjoter uit Drachten

kijk als een uitzendburo je aan het werk kan houden bv een roulatie systeem tussen verschillende bedrijven is er geen probleem maar als je ergens wordt neer gezet van we zien wel hoelang het duurt en de duur van je werkplek hangt steeds maar aan een zijden draadje hoe zul je dan met plezier naar je werk gaan
uitzendwerk hoort niet langer te zijn dan 3 maand als het een jaar gaat duren is er iets fout in planning ook als je als bedrijf constant de zelfde uitzendkrachten terug vraagt

20-6-2008
age uit Utrecht

Vlgs mij Pjoter,maar ik weet het niet zeker, moet een bedrijf,dus ook een uitzendbureau je na verloop van tijd vast in dienst nemen?
Veel uitzendbureaus omzeilen dat door mensen maar kortdurende banen te geven.

20-6-2008
advertentie

pjoter uit Drachten

precies dus het is nu zo dat je in bepaalde fases komt en ze tot 8 x een contract mogen aanbieden in ik geloof 3 jaar maar daar zit de truc als ze je dan ff een "half jaartje" niet nodig zijn begint de regeling opnieuw of zie ik dat verkeerd in dat half jaarje zetten ze zo lang ff een andere uitzendkracht op die bewuste plek als dat nodig mocht zijn dus het bedrijf heeft geen enkele verplichting even zoveel als het uitzendburo

20-6-2008
chemico uit Amsterdam

Conclusie is dat je uitzendwerk niet zou moeten willen hebben dus in de meeste situaties.

Neem de tijd om te solliciteren bij bedrijven dan, het zal niet meteen bingo zijn in de meeste gevallen, maar nooit geschoten is altijd mis.

20-6-2008
edward uit Eastermar

Bij SW in Drachten staan ze te springen voor schilders,timmermannen,glaszetters enz.Trouwens bij elk bedrijf wat maar met bouw of ander handwerk te maken heeft.Als je vandaag belt, kun je morgen in de meeste gevallen wel beginnen,SUCCES ALLEMAAL!

20-6-2008
ninac uit Drachten

juist edward.. maar de meesten willen enkel een droomjob aannemen.... en die bestaan spijtig genoeg maar heeeeeeeeeel weinig.......

In elk geval... ik wens ALLE mensen wel hun droomjob toe hoor.....

20-6-2008
kikker uit Rohel

@Edward..effe to the point!....Wat voor mensen zitten er nu op de inpak van Philips??Geen bouwvakkers,timmervrouwen,glaszetsters...
En wat voor droom baan heb jij/u?Je zit vast onder de pannen en hebt geen zorgen neem ik aan..
Als je voor mij een functie hebt?....Houd ik me aanbevolen!
Fijn zonnig weekend verder

21-6-2008
jittikpisser uit Twijzelerheide

yn East jeropa goedkeaper, dan kinne de bonussen fan de direksje wer mei miljoenen omheech. Mar ja, it hiele swikje spilet it spultsje mei. De geitewollesokkerjocjters en de b^senfuljend poltitisi ensfh

21-6-2008
tokkie uit drachten

Er zijn hiet toch ook genoeg Polen, laat die dan bij Philips gaan werken hoeven ze in ieder geval niet te verhuizen!
Sorry maat het gaat gewoon om alle vervelende Nederlandse regeltjes en niet om de Polen, maar om de regels in dat oostblok, daar is het gewoon niet verboden om de mensen voor een zakje broodkruimels een dag te laten werken, als de zelfde pool in nederland komt zal hij ook hetzelfde loon als de nederlander verdienen en maakt het dus geen verschil!

22-6-2008

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan