Account
Logo
Zoeken
7.7 °C

Chauffeur gepakt met 2,4 ton cannabis

Publicatie: 18 maart 2008, 12.49 uur

Reacties

donaldduck1313 uit Groningen

kijk aan, een gevalletje domheid van jewelste.

18-3-2008
kip uit Twijzelerheide

die is vast even 10 jaar op vakantie!

18-3-2008
teuvo uit Veenwouden

Volgens mij wist die chauffeur er niks van dat hij dat in zijn auto had !! Zulke dingen doen mensen uit Friesland niet ! let maar es op !

18-3-2008
lucine uit Drachten

Da's weer es wat anders dan een paar gram

18-3-2008
advertentie

kip uit Twijzelerheide

was piet wiet geen fries dat teuvo?

18-3-2008
centraal uit Dokkum

Ook deze chauffeur zal wel weer van niks weten.2,4 ton valt ook helemaal niet op,dus zo onschuldig als een pasgeboren baby.Binnenkort maar weer een actie op touw zetten om deze'koerier'vrij te krijgen.

18-3-2008
fank3 uit fryslan

Goh, met een waarde van 5 miljoen. Hihi

18-3-2008
thechamp uit Kollumerzwaag

Tja, dat krijg je in een ander land. Land.

18-3-2008
siebren86 uit Dokkum

Krijgen we straks weer zo geldactie om zo drugskoerier te bevrijden net als die Klaas Jan Bolt in Frankrijk want ja die was zo 'onschuldig' en wist van niets neuhhh en dan ff huilie huilie doen, schij uit man gasten denken effe snel veel geld te verdienen over ellende van anderen, no mercy jammer dat ze niet in Thailand waren opgepakt.

18-3-2008
bagpipe uit Burgum

Dat is een mooi bultsje rokerij.

18-3-2008
hunter2 uit verweggiestan

echt waar hij wist van niks.Maar gauw een aktie beginnen.die jonge moet snel weer naar huis.
durfen ze wel onschudige truckers oppakken.

18-3-2008
werner uit Drogeham

Wat moet iemand nu met 2,5 ton carbid?

18-3-2008
terminator uit Harkema

@werner: carbid is iets anders dan cannabis. t is maar even dat je het weet..

18-3-2008
wotidderoensikke uit Zwagerbosch

Werom sa vier, hie dr better iene westreen droppekent:P hehe

18-3-2008
advertentie

riekje1 uit Zwaagwesteinde

idd wotidderoensikke

18-3-2008
pdewit uit nes

i.p.v. die domme reacties kunnen jullie beter geld storten om die onschuldige chauffeurs te helpen!

18-3-2008
waldhin uit de Westreen

krekt watidderoansikke! dat hie wol mochten

18-3-2008
olly uit Harkema

ja het gaat niet altijd goed haha:D

18-3-2008
boerke uit Hantumeruitburen

Jaa, de gasoalje is djoer en as frachtrider dogge jo dan miskien wolris wat. Oars is it ek einde ferhaal mei de riderij.

18-3-2008
joltje2 uit veenwouden

Ja mooi lang op vakantie in een warm land,

18-3-2008
bamsi uit Drachten

Zouden de straffen daar nog zo zijn als vroeger??
Dan heb je een groot probleem,gaan er misschien wel koppen rollen.Maar het is wel heel dom om zoiets te doen en het speelgoed kan helaas ook niet getuigen.
Moet maar een goeie advocaat zoeken.

18-3-2008
autizmo uit zwaagwesteinde

Jammer zeg, dat ie gepakt is. Van die 2,4 ton hadden we nog mooi van kunnen roken... Nederlandse ellende...

18-3-2008
blondvrouwtje uit Kootstertille

het lijkt de loterij wel de het ene moment ben je miljoniar en het andere moment heb je niks!!!!!!!

18-3-2008
koekie uit Dokkum

pdewit uit nes, onschuldig? Bewijs dat eerst maar eens dan.. Maar dan ook met keiharde bewijzen, eerder geloof ik niks van de onschuld van deze chauffeur!

18-3-2008
riekje1 uit Zwaagwesteinde

Zeg pdewit 2,4 ton is duidelijk heel onschuldig!
ooit eens zoveel ton bij elkaar gezien?
Zelf geladen dus wat de buit was was ook wel bekend !!!
"Als zij het thuisfront hadden bereikt" kregen wij er ook niks van wel ???

18-3-2008
atoyot uit Groningen

Jahaa Bamsi, das ver weg hè, Frankrijk. Misschien wonen er wel negers of andere primitievelingen (sic), die je zomaar doodmaken, zonder enig vorm van proces. Blijft natuurlijk staan, dat het een typisch gevalletje eigen schuld dikke bult is. 2,4 ton, dat is 2400 kilo, oftewel ongeveer 2 pallets vol. Dat zie je toch niet zomaar over het hoofd?

18-3-2008
mase uit b'post

ik snap niet waar iedereen zich druk om maakt.
Het gaat hier maar om gras, niet om heroine of zo.
Kan wel weer merken dat het grootste gros hier cda of cu stemmer is. Schijnheilige apen allemaal.
Als je het mij vraagt. Moeten ze wiet gewoon legaal maken en er gewoon belasting op heffen net zoals drank. Drank is ook legaal terwijl drank nog schadelijker voor de maatschappij is dan gras.

18-3-2008
waaghalske uit Westergeest

Maar drank is veel lekkerder hmmmmm
Wiet moet niet legaal worden, straks allemaal junkie hier.

18-3-2008
jorn uit Gorredijk

@ Mase, ook nog eens belasting er over betalen? donder op op met je malle ideeen

18-3-2008
pdewit uit Nes (Ameland)

@riekje1, je bent zelf zeker geen chauffeur?
De vrachtwagen word voor je geladen dat doe je zelf niet. Er word meestal tot aan het dak geladen dus dan is het een beetje moeilijk om te controleren ofniet?

18-3-2008
klusjesboy uit Twijzelerheide

2400 uur werkstraf

18-3-2008
mieppie uit lekker thuis

2500 kg, met de mestvork geladen, o.i.d., daarna de rest van de goederen erin? Hij erbij? Douanezegels, papierencontrole's minimaal 3x, onderweg ook van de weg te worden getrokken door de vliegende brigades. Dan moet je wel een hele koele kikker zijn. Er is te weinig informatie aangaande de aanhouding. De plaats ken ik wel goed, maar is niet de zwaarste overgang voor vracht. Belg/Fra grens is moeilijker. Bestuurders weten s.w.s.vaak niet wat er precies in de truck zit. Lijkt mij niet.

18-3-2008
mase uit Buitenpost

@waaghalske hoezo junkie worden?? ik denk, ik weet zeker dat wiet minder verslavend is dan drank. Plus het is nooit bewezen dat wiet slecht voor je is sterker nog. laatst hebben ze een paar duizend mensen onderzocht die wel wiet roken. en daar kwam uit dat het niet schadelijk is voor je hersenen. Kom ik weer bij drank. Drank is slecht voor lever, nieren, hersenen, darmen en is lichamelijk verslavend.

18-3-2008
mieppie uit lekker thuis

En mocht er iemand, een goedje dat door menig politici in hun jeugd door het gedoogbeleid is geblowd, Den Haag doet soms ook wel goede dingen, blijft het verhandelen en vervoeren illegaal. Het gevecht alcohol versus weed blijft omstreden, of al die luitjes uit de jaren '70 (peace men) die nu inmiddels in onze Regering vertegenwoordigd zitten, zijn dan allemaal afgebrand. En de borrelaars van dezelfde dato , nu te Den Haag allemaal afgezopen? Nee, de "70-ties peacemakers zijn nog fit genoeg.

18-3-2008
jantm uit noardburgum

jammer sterkte voor de thuisbasis, volgende keer beter

18-3-2008
autizmo uit zwaagwesteinde

@mase Je hebt gelijk! Ik betaal liever een beetje belasting erover heen dan dat je altijd nog steeds strafbaar bent waar en wanneer je ook maar een joint rookt.Mensen moeten niet zo zeuren op de anderen.Let op je eigen.Je hebt geen last van blowers blowers zijn over het algemeen juist rustig en drankzuipers worden alleen maar agressief maffemedianerds

18-3-2008
autizmo uit zwaagwesteinde

Bovendien is de plant nog veel en dan ook echt veel ouder dan bier.De oude inca's en menige etnische stammen roken nu nog wiet doormiddel van een pijpomdat het rustgevend is.Drank door de eeuwen heen alleen maar een soort van promotie-actie geweest van veel koningen.Wiet daarentegen is pas de laatste eeuw(en) gekomen in de tijd dat onderzoeken werden verricht meestal kleine testjes.Daardoor is het sociaal niet geaccepteerd!! Weten de meesten hier wel wat een wietplant is? zullen enkele zijn

18-3-2008
mieppie uit lekker thuis

Maze en autizmo. er wordt al belasting geheven over de handel en wandel van elke coffeeshop in Benedenland, inclusief die van het schone Friesland. Er moet maar eens een wet met controlemaat gemaakt worden, zoals bij alcohol en dan tot die maat gedogen net zoals bij alcohol. Alles wat meer is, blijft illegaal. Lijkt me niet zo moeilijk, en lost veel op. Iedereen dient zich dan aan de maat te houden en niet deel te nemen aan openbare zaken, als het verkeer. Geen overlast, wel pret. Moet kunnen.

18-3-2008
autizmo uit zwaagwesteinde

@ miepie Klopt helemaal maar niet alleen op wetgeving ook op sociaal vlak zouden we met zijn allen eens beter moeten nadenken over wie of wat je afpakt met het illegaal maken van koffieshops. Ten eerste worden zo'n 80.000 mensen werkloos. Ten tweede komen meer blowers in aanmerking met de illegale harddrugs.Ten derde wat haal je aan? meer illegale praktijkjes.Het word nog moeilijker om er controle op te houden. Blowers komen in een nog moeilijkere positie.. is dat wat iedereen ongeveer wil??

18-3-2008
advertentie

pork50 uit Burgum

miepie jij doet net alsof je jaren op een vrachtwagen naar het buitenland hebt gereden. maar met dat gezwam van weet ik wel zeker dat je alles op fantasie berust.

18-3-2008
autizmo uit zwaagwesteinde

@ pork50 Maakt niet uit hoe ze aan die informatie komt ze heeft wel gelijk.

18-3-2008
edward uit Eastermar

goedzo! weg met die troep.allemaal op de brandstapel met die rommel.

18-3-2008
weer uit Drachten

wat een toeke chauffeur, hij had gedacht, die rotzooi zoeken zie niet achter het speelgoed, maar ja daar zochten en vonden ze het dus wel, nou kan hij mooi die andere fries gezelschap houden.

18-3-2008
age uit Uithuizen

Dat riepen de stamgasten van cafe 'Het laatste Slokje'ook Edward :"Ze moeten die verdovende middelen verbieden!!.........Piet,kun je hier nog ff de glazen vullen,rondje van mij.."

18-3-2008
harry88 uit aalsum

die riekje is echt dom

18-3-2008
pork50 uit Burgum

autizmo . miepie zal wel vriendin van je wezen. maar ik heb 25 jaar naar het zuiden gereden en nu nog wel eens een keer maar het verhaaltje klopt niet. douanezegels zijn niet meer van deze tijd. als je in spanje laad voor nederland krijg je anders niks meer mee als een cmr vrachtbrief. of het moeten goederen zijn voor een niet eeg land. en de frans belgie grens kan je ook zo over rijden daar zit ook geen douane meer. dus eerst maar even betere informatie inwinnen voor je hier wat neerkalkt.

18-3-2008
smokey uit Kollum

was er nog wel ruimt voor het speelgoed over..
2.4 ton daar kan je wel ff mee vooruit

18-3-2008
suameerder uit Sumar

En moeder de vrouw zit thuis maar te wachten wanneer komt hij thuis?

18-3-2008
aldriske uit Grootegast

foei foei foei en nog eens foei dat doe je toch niet........foei

18-3-2008
mieppie uit lekker thuis

Aj, Zwijnstein. Niet zo hoog van die toren. Ten eerste heb ik genoeg erv. om mijn mond te houden over de zegeltjes... of grote X-rayapp. voor v.auto's, De vaste Douane-plekken staan dicht, maar er is een grote groep beamten die je aan de kant plakken, of anders bellen ze wel ff met de buren. Iedere "vreemde" rit wordt in de gaten gehouden en daarvan wordt weer een x% van gecontroleerd, medio diverse laadt/rijdt/rust/lost-stadia. Sinds 2002 al een groter risico, vandaar de vele onwetenden.

18-3-2008
mieppie uit lekker thuis

Enne, ik heb vaak genoeg in zo'n grote jongen gezeten, mensen in mijn omgeving rijden wel, en heel mooi spul ook. Maar beroepsmatig nee, ik had wel wat spannenders te doen. Niettemin blijft een maandje samen in de
cabine naar Verweggistan wel leuk. Zal wel lekker doorrijden, daar zorgen mijn maten wel voor. Je hoeft niet aangehouden te worden, zeker als je gewoon weg wil, en niets te verbergen heb. Ik ben graag snel van A naar B, met zo min mogelijk oponthoud. File's ? Das jammer dan.

19-3-2008
mieppie uit lekker thuis

Autizmo, hier is het dan een sociaal probleem, in het westen staat de klok precies anders. Daar tilt men veel zwaarder aan alcohol. Beide hebben hun eigenschappen waarmee je rekening dient te houden, dus van deze kant geen probleem. Degene die drinken, Age, proost, maar wel met mate(n) Dito voor de Grasbranders. Ben jij nu mijn nieuwe vriendje, ik zal het mijn man vast even voorleggen, anders zwaait er wat. Moet ik nu kiezen tussen jou en hem, hij is zo lief, ik wil hem niet kwijt. Greetz

19-3-2008
jittikpisser uit twizelerheide

kriminelen moatte straft wurde. Dan ek net seure.

19-3-2008
westereender uit Zwaagwesteinde

krijgen we die discussie weer.
dat drank erger is dan wiet.
nou b;owers kunnen dan wel rustiger zijn
maar tis wel net zo verslavend dus mase je zult wel een blower zijn dan is lles wat er om heen is verslavender dan je blowtje.
(ik heb dus tussen blowers ingewoond nou sorry hoor geef mij dan maar een biertje en die zijn allemaal niet agressief je kan er ook rustig van zijn tis maar hoe je zelf bent en als je stonend bent doe je ook andere dingen dan normaal) dus mase je praat weer poep.

19-3-2008
riekje1 uit Zwaagwesteinde

riekje is niet dom!
Ja ik rij inderdaad zelf wel eens ja.
Dan moek um WEL zelf laden!
En wat ik mee terug neem moet ik er ook in proppen!!!
En dat ga ik echt wel controleren hoor!
Als je zo hoort wat er allemaal wel niet met drugs geueurd...
Sorry dat wil ik niet op mijn geweten hebben.
Straks ik ook achter de tralies!

19-3-2008
aldriske uit Grootegast

wiet of drank alle 2 verslavend het is maar net hoe sterk je zelf in je schoenen staat en hoe de mensen reageren op drank of wiet is per mens verschillend

19-3-2008
tokkie uit Ureterp

Nou kunnen wij wel geld inzamelen, maar als het de chauffeur gelukt zou zijn had hij het vast niet met ons gedeeld! dus van mij krijgen ze niets!

19-3-2008
heho47 uit Tijnje

maar-------wist de chauffeur dat die troep in zijn auto zat?????

19-3-2008
okeroire uit uithuizen

wie kent deze chauffeur

19-3-2008
advertentie

multi uit Buitenpost

Ach papa lief je reed met wiet,
En moeders thuis die wisten het niet.
Ze wachten op jou, maar jij komt nog niet,
Want rijden met wiet ergeet jij nu niet.
Je zit in een cel en daar wacht jou de hel,
En nu maar trekken aan hirs ballin zijn bel,
Maar de kinder die jij vergiftigen wilde hier
Hebben aan jou komst geen plezier.
Ook jou eigen kinderen zouden hier van hebben gerookt
Ik hoop dat jij nu in Frankrijk gaar kookt.

19-3-2008
autizmo uit zwaagwesteinde

@ miepie dan zijn ze in het westen dus wat verder in de tijd ;):P

19-3-2008
chemico uit Amsterdam

Tja, foute actie.

2,4 ton, dan praat je allang niet meer over hobbyisten.

19-3-2008
otsje uit Leeuwarden

Ach 2400 kilo, goed geperst.
Dat past hier ook onder mijn trap!
Maar er moet toch een regel op zijn te vinden,
dat een chaufeur,
zelf zijn lading nakijkt?

19-3-2008
mieppie uit lekker thuis

Autizmo, schijn, worden, blijken, blijven, heten, dunken (koppelwer.wrd). Ben hier niet zo lang dat ik erg veel verschil merk. Alleen is het daar meer aanwezig dan in het mooie Fryslan. Verders heb ik zoiets van, doe wat je wilt, maar met mate en verantwoord. Verders maak ik er geen woorden aan vuil, het is aan de regering. Ik heb alleen een rijksbaantje gehad met 7 diverse taken w.o. Douane/Grens bewaking, maarja, wie ben ik? Greetz.

19-3-2008
mieppie uit lekker thuis

Bonjour, mon Ami, Cher Otsje. Had je nog gemailed maar dat kreeg ik niet bij jou in de bus. Return to sender, adres unknow.Terwijl ik het netjes overgeplakt had van deze site. Maar geniet van bovenstaande teksten, had weer een aanvaring met Van Zweinstein. Het zijn ook altijd dezelfde. Koersvast doorvaren, en vergeten dat je met volle kracht niet kan remmen met een schip. Maakt niet uit, veel geulen in de vaart. Veel plezier.

19-3-2008
truckertje uit Burgum

Als deze chauffeur wist dat die drugs tussen zijn lading zat dan is het eigen schuld, dikke bult. Als ie het NIET wist dan is dat verschrikkelijk, er worden vaak chauffeurs ingeluisd want heel vaak mogen ze niet zelf laden of zelfs niet eens bij het laden aanwezig zijn. Dan hebben ze dus echt geen idee of de vracht die op de vrachtbrief staat ook daadwerkelijk in hun wagen zit. Zo werkt het nou eenmaal(helaas)

19-3-2008
mase uit b'post

@ westereender. Jij kijkt naar een beperkt aantal mensen die blowen. ik blow zelf niet heb het wel eens gedaan. het is alleen niks voor mij omdat ik direkt lig te pitten daarna. Maar kom maar eens op een rock feest zoals wacken.allemaal blowers nooit geen ruzie.kom maar eens bij vrienden van amstel live. jemig wat een teringzooi daar alleen maar ruzie en vervelende dronken mensen. mensen van 40 die opeens kleine kinder streken uithalen. voelde me net een politie agent toen ik daar beveiliger was

19-3-2008
otsje uit Leeuwarden

@ Mase,
tussen de blowers, zitten ook, net zoals andere gebruikers, ook vervelende klieren!
Heeft puur met de persoon te maken en met niets anders!

19-3-2008
dezwartmotoren uit Burgum

Edward uit Eastermar: zo hebben er wel veel mensen plezier van ( als je het in de brand steekt )Maar wel gelijk,weg met die troep.

19-3-2008
pork50 uit Burgum

volgens mij komt sierd weer thuis als hij vloeiend frans spreekt

19-3-2008
mp uit ergens

wat een domme reacties allemaal.
er is niemand die weet wie hier
aan schuldig is

19-3-2008
propaganda uit Uithuizen

5miljoen? Tis mar wat de gek der foar jout hihi

19-3-2008
mieppie uit lekker thuis

Monsoir Cochon des cochonnerie conduit vingt-cinq annees sur un caminon, mais il n'comprendre tout des chausses, seulement aphéreses d"instituer. Volgens mij spreek je niet eens goed Fries??? Je wil het niet begrijpen he, biggetje, als je maar kan veroordelen omdat je 25 jaar in je cabine hebt geleefd. Nooit eens andere truckers gesproken? Oh, nee, die verstaan jouw niet.

19-3-2008
jaaaa uit kollumerland

Die kan alvast wel een vork doorslikken voor de komende 20 jaar !
en pak vooral de zeep niet op in de douche !!

19-3-2008
paperclip uit Buitenpost

Ik heb heel lang lopen dubben om een reaktie te plaatsen,ik weet wie het is.
Het grootste gedeelte hier heeft het goed mis,meer wil ik er niet over zeggen,oom agent leest ook mee.

19-3-2008
mrbrown uit Hurdegaryp

lekker handig dan deze reactie paperclip!

20-3-2008
smokey uit Kollum

erg dom nu maar ff lekker brommen

20-3-2008
pork50 uit Burgum

miepie uit lekker thuis.
als ik probeer om mijn eigen ervaringen hier te vertellen en als jij dan de waarheid niet wil horen en dan begint te schelden dat vind ik niet leuk.
ik dacht dat wij hier op waldnet niet zo met elkaar omgingen.

20-3-2008
chemico uit Amsterdam

@multi:

Dat hopen een boel mensen met jou ook. Gelukkig zijn de mensen op internet net een spook.
Want als je die heerlijke geur rook..
Stukken lekkerder als alcohol en coke.
En nee, niet dat ik stook.
Het zou al wat zijn, als je eens de info in dook.
Dat we elkander eens wat beter begrijpen ook.

Doe er wat mee...

20-3-2008
mieppie uit lekker thuis

Beste Pork, een vertaling van jouw nickname. Sorry, als deze niet goed gevallen is. Noem mij maar muts. Ik stoor met met name aan de veroordelende aktie van jouw kant, Je was er niet bij. En uit mijn werkervaring kom ik steeds meer chauffeurs tegen die van niets wisten, omdat de baas het risico te groot vond. Ook gij weet dat menig chauffeur niet precies weet wat de lading is en moet haasten om de cargo op tijd ter plekke te krijgen. Daar wordt veel misbruik van gemaakt. That's all. Oke?

20-3-2008
pork50 uit Burgum

ja ok miepie we praten er niet meer over

20-3-2008
mieppie uit lekker thuis

Maar we zijn toch wel weer vriendjes? We mogen toch wel nog samen spelen op Waldnet? Volgende keer neem ik de koekjes uit mamma's oven mee, wordt ze wel boos, neem jij de limonade mee? Greetz, tot gauw.

21-3-2008
moeskemartin uit Surhuisterveen

Wat onnozel praat hier zeg (van sommigen).
Je weet niet eens of die chauffeur schuld heeft of er ingeluisd is.
Kan ik gelijk even aandacht vragen voor een chauffeur uit Harlingen die er ook is ingeluisd!

http://www.gevangenchauffeurs.nl/inzameling.php

Groeten, een trucker uit Surhuisterveen

22-3-2008
mieppie uit lekker thuis

Moeskemartin, U zegt wat ik trachtte door te geven. Mijn dank, ook voor de link.

22-3-2008
moeskemartin uit Surhuisterveen

Is goed mieppie, ik hoop dat er ook wat met de link gedaan wordt.

22-3-2008
citroentje uit Oudwoude

Het is allemaal heel erg voor de familie!!!
Iedereen doet wel eens foute dingen, en het is maar de vraag of hij het wel gedaan heeft.
Iedereen staat weer met een oordeel klaar. Jullie moeten daar eens mee ophouden. Wie zonder zonde is werpe de eerste steen!!!

23-3-2008

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan