Account
Logo
Zoeken
5.5 °C

Zware mishandeling om carbidschieten

Publicatie: 17 oktober 2007, 16.32 uur

Reacties

june uit Burgun

Dy jonges hiene bestraft wurde moatten net dizze man . se wienen op syn hiem net en wêr wie de plysje doe't se dizze man oan it treiterjen wiene. Dizze man is hiel swier straft.

17-10-2007
droktemakker uit Grou

Hij had beter moeten weten volgens de rechter. JAJA en alles maar slikken van die jeugd. Het is toch ook niet normaal dat ze met een carbidbus met een bal op je woning/garage gaan schieten. De man had gelijk dat ie een klap en kopstoot verkocht heeft. Wie niet horen wil moet maar voelen

17-10-2007
gb82 uit driesum

ze mogen blij zijn dat dit niet op mijn erf gebeurt is had ie niet meer aan een schadeclaim toegekomen

17-10-2007
waldpiek uit Twijzelerheide

voortaan maar even voor het erf van de rechter gaan schieten

17-10-2007
advertentie

gupje uit Hurdegaryp

de jongens hebben het uitgelokt ook dat is strafbaar

17-10-2007
renedr8ten uit Drachten

hij had hem veel harder moeten slaan
en de jongens hebben zeker geen boete gekregen omdat ze aan het carbid schieten waren je mag toch nog niet op 28 december carbid schieten?
dus wie was hier nu fout

17-10-2007
wijkstra uit jistrum

ze moesten die jongen alle botten in zijn vieze lijf breken met zijn smerige grote rot bek ik had niks van hem heel gelaten zulke jongens hebben geen goede opvoeding gehad dat durfde ik vroeger niet een grote bek opzetten tegen ouderen dan was het niet best als mijn ouders daar achter kwamen en terecht wij hadden respect wat voor ouders heeft die jongen eigelijk en wat die rechter betreft gelijk ontslag geven

17-10-2007
paperclip uit Buitenpost

Typisch Nederland,de daders vrijuit,want ze zijn zo zielig,want vroeger geen zandbak gehad en de verkeerde kleur behang aan de muur,dus ontoerekeningsvatbaar en het slachtoffer gestraft.
De man heeft zijn goede wil getoont door geld over te maken en excuses te maken maar dat werd niet aanvaard?????Die snotaap is gewoon op geld uit,en persoonlijk hoop ik dat zijn gebitje achteraf nooit voorelkaar komt,zijn verdiende loon!!!!!!!

17-10-2007
multi uit Buitenpost

Ach ja nog maar wat zieligheid van een rechter er overheen. Hij had ze allemaal het ziekenhuis in moeten schoppen. Je zal die hel van de carbitbussen maar voor je deur hebben. Nou dader(volgens de rechter) Wat houdt jou tegen, ga lekker bij de rechter voor de deur knallen weet die ook gelijk wat het is.

17-10-2007
uit 't surhústerfean

Zowieso is de man fout geweest. Maar ik vindt dat de jongeren ook gestraft moeten worden voor uitlokking + te vroeg vuurwerk afsteken.

Maar de reacties hier getuigen ook niet van veel wijsheid met al die grove woorden en bedreigingen. Allemaal loze woorden.

17-10-2007
paperclip uit Buitenpost

@bekende het lijkt me logisch dat mensen emotioneel gaan reageren,omdat dit onrecht pur sang is.
Dit past bij mij in dezelfde categorie van de man die een inbreker in zijn woning aantreft en de inbreker even naar buiten "helpt"en vervolgens veroordeeld wordt voor mishandeling van de zielige inbreker die gehinderd wordt tijdens zijn werk en hierdoor zijn arbeid niet goed kon verrichten.
Ik besef dat dit voorbeeld er niet toe doet,maar het toont wel hoe krom justitie in Nederland redeneert.

17-10-2007
weethetbeter uit Surhuisterveen



Als het verhaal hier boven klopt en in de juiste contest staat is dit duidelijk een zwaar overtrokken straf van de rechter.

Nu zal deze man, vrouw en kinderen nog meer gestraft worden.

Een vrijbrief voor de dorpsjeugd om deze mensen nog vaker te pesten.



17-10-2007
spoek uit De Valom

Deze meneer had de pliesje moeten waarschuwen en die had moeten ingrijpen.

Mocht hij dat gedaan hebben, dan kan hij de pliesje gaan aanklagen wegens plichtsverzuim.

17-10-2007
pork50 uit Burgum

ik ben het met alle reacties eens allemaal ongeveer hetzefde. alleen bekende heeft even langer nagedacht.

17-10-2007
advertentie

dr88en uit Drachten

Waarom deed deze meneer idd geen melding bij de politie?

17-10-2007
houtigehage007 uit Houtigehage

Iedereen kan dit nou wel zeggen over die jeugd. Dat de verdachte nog harder had moeten slaan. Ik woon in hetzelfde dorp. ten 1e. Hij heeft vroeger zelf ook wel met vuurwerk zitten spelen.(dus wijzer zijn) ten 2e. Hij pakt het telefoonboek en belt de ouders op. (die moeten er wat aan doen) Ten 3e. Als jullie kinderen echt zo hard waren geslagen (zoals jullie zelf zeggen dat dat mag), waren jullie zelf naar de verdachte gegaan om verhaal te halen.

17-10-2007
paperclip uit Buitenpost

@houtigehage,jij hebt gelijk

17-10-2007
dryhamcity uit Drogeham

Ik in mie die mon best foar stelle. Doe bist gewoan geiriteerd en don ha die montsjes ek nog een grutte bek. Tsss kin mie best foar stelle dost don ffkes ''dom'' hondelst en ut frustratie ien oppe bek ramst.

17-10-2007
granaet uit Dokkum

Je moet tegenwoordig alles maar pikken en doe je er wat aan, omdat instanties het verdommen, dan zijn ze er ineens wel als de kippen bij....

17-10-2007
centraal uit Dokkum

Jammer dat de man deze straf heeft gekregen.Had hij alles dan maar moeten slikken van die etterbakjes?Zwaar mishandelen is natuurlijk niet de bedoeling(wat is zwaar trouwens),maar een enorme rotschop onder hun hol zou niet verkeerd zijn.Tegenwoordig moet men alles maar pikken van dit soort galbakken,maar dat heeft wel zijn grenzen natuurlijk.

17-10-2007
wijkstra uit Jistrum

nou houtigehage007 als mijn kinderen zoiets doen dan mag je ze van mij ze gelijk tegen de bek slaan en als ze dan thuis komen dan krijgen ze van mij nog een keer de zelfde behandeling dat zal ze leren

17-10-2007
wijkstra uit Jistrum

maar als houtigehage007 deze kinderen al gelijk de hand boven het hoofd houd dan werk je het de kinderen ook wel in de hand wandt ja vader beschermd ons wel of vader die helpt ons wel man waar ben je dan mee bezig tuurlijk iedereen komt voor zijn kinderen op maar niet in dit geval laat ze dan in hun eigen sop gaarkoken

17-10-2007
age uit Uithuizen

Wat leren kinderen van volwassenen die hen tegen de bek slaan denkt u Wijkstra.....?
Dat je geweld met geweld moet beantwoorden?
Ik vind het,als ik uw reaktie en enkele andere lees,eigenlijk best goed dat de regering in gezinnen waar geweld wordt gebruikt,zoals 'op de bek slaan'
eerder wil ingrijpen.Vlgs mij kunnen er dan heel veel gewelddadigheden voorkomen worden.

17-10-2007
wijkstra uit Jistrum

tuurlijk helemaal gelijk age ik heb mijn kinderen ook nooit geslagen maar ze hebben na mijn weten ook nog nooit zo iets geflikt wandt dan zijn ze wel aan de beurt ik heb mijn kinderen fantsoenlijk opgevoed dat wil niet zeggen dat mijn kinderen heilige boontjes zijn want ik ben geen persoon die zegt mijn kinderen doen nooit wat maar ik hou er streng toezicht op en ik weet [altijd] waar ze zijn en ze zwerven savonds laat ook niet buiten op straat rond zoals ik vaak bij andere kinderen zie

17-10-2007
age uit Uithuizen

Ik ben het helemaal met u eens Wijkstra dat kinderen die fatsoenlijk zijn opgevoed,waarschijnlijk zoiets nooit zullen flikken.
Wie zelf respect gekregen heeft,geeft dat ook makkelijker aan anderen.











17-10-2007
J-One uit Buitenpost

De man had gewoon de politie moeten bellen, die zijn ervoor om dergelijke situaties op te lossen!

17-10-2007
paperclip uit Buitenpost

@houtigehage,jij hebt gelijk

17-10-2007
uit 't surhústerfean

@paperclip ik snap ook wel dat mensen hier boos om worden. Ik wordt ook boos als ik zie hoe krom de justitie in Nederland is.

Maar zo'n reactie als die van gb82 slaat helemaal nergens op.

En zeggen dat iemand nog harder had moeten slaan gaat naar mijn mening ook erg ver en is als je het op het moment zelf doet zelfs opjutting en ook strafbaar.

Eigen rechter spelen heeft nog nooit iemand geholpen.

Justitie moet gewoon strenger worden en de jeugd ook zeker aanpakken voor uitdagen.

17-10-2007
kip uit Twijzelerheide

op zich waren ze allemaal fout.en die rechters hier moeten het eerst oprotten.

17-10-2007
zwitfitter uit Augustinusga

waarom dagen lang carbid schieten?
1 dag is genoeg toch?
ik doe ook alleen maar op oudjaarsdag :O

17-10-2007
houtigehage007 uit Houtigehage

Iedereen kan dit nou wel zeggen over die jeugd. Dat de verdachte nog harder had moeten slaan. Ik woon in hetzelfde dorp. ten 1e. Hij heeft vroeger zelf ook wel met vuurwerk zitten spelen.(dus wijzer zijn) ten 2e. Hij pakt het telefoonboek en belt de ouders op. (die moeten er wat aan doen) Ten 3e. Als jullie kinderen echt zo hard waren geslagen (zoals jullie zelf zeggen dat dat mag), waren jullie zelf naar de verdachte gegaan om verhaal te halen.

17-10-2007
dryhamcity uit Drogeham

uhm je treedt in herhaling houtigehage007...

17-10-2007
mieppie uit lekker thuis

Inderdaad, weer zo'n gevalletje van rechter over eigen rechter spelen, erfvredebreuk, vernieling, overlast, overtreding van de wapenwet, ach ja dat mag wel dus.. Gelukkig telt het nog dat als je een hond hebt en deze iemand bijt op je eigen grond er geen juridisch gevolg mogelijk is, ideetje.....

18-10-2007
houtigehage007 uit Houtigehage

Iedereen kan dit nou wel zeggen over die jeugd. Dat de verdachte nog harder had moeten slaan. Ik woon in hetzelfde dorp. ten 1e. Hij heeft vroeger zelf ook wel met vuurwerk zitten spelen.(dus wijzer zijn) ten 2e. Hij pakt het telefoonboek en belt de ouders op. (die moeten er wat aan doen) Ten 3e. Als jullie kinderen echt zo hard waren geslagen (zoals jullie zelf zeggen dat dat mag), waren jullie zelf naar de verdachte gegaan om verhaal te halen.

18-10-2007
freule uit Dokkum

Het gaat allemaal van kwaad tot erger. Kinderen moeten gewoon een betere opvoeding krijgen dan wat ze tegenwoordig allemaal krijgen...vrije opvoeding...bah!!!

18-10-2007
woeste uit Noardburgum

Wat een kneus die vent, een jongen van 15 zo te mishandelen. Die andere helden die hier reageren die hetzelfde zouden doen hebben hun verstand ook niet.

18-10-2007
heidepiek uit Twijzelerheide

Ik begrijp hem helemaal hoor,het bommetje ontploft op een bepaald moment en dan kunnen er zulke dingen gebeuren.
Natuurlijk niet best wat hij heeft gedaan en die jongens lachen er nu om..Dus die jeugd ook aanpakken !

18-10-2007
henkie58 uit Drachten

wel @woeste dan moeten ze de volgende keer hetzelfde maar even bij jouw en de rechter doen en dan kijken wat voor reaktie jullie geven de man heeft zijn uiterste best gedaan door zijn excuus aan te bieden en hij heeft notabene ook nog 1000 euro smartegeld betaald maar nog is het niet genoeg en @houtigehaagster dat hij vroeger ook met vuurwerk heeft zitten spelen geeft iedereen nog niet het recht om dit bij de man aan te richten ze moesten die jongen idd het hele gebit uit zn bek wegrammellen

18-10-2007
henkie58 uit Drachten

@age je hebt gelijk kwaad met kwaad vergelden is niet goed maar dit is nu ook weer een voorbeeld dat de verkeerde gestraft wordt en niet zo'n beetje ook het loopt hier toch de spuigaten uit in nederland de verkeerde mogen van alles uitvreten en de goeien worden de dupe

18-10-2007
advertentie

chemico uit Amsterdam

Als ik zo de eerste reacties hierboven lees vind ik het helemaal niet raar dat die kinderen ontzettend treiteren en vervelend zijn...

18-10-2007
henkie58 uit Drachten

leg eens uit chemico tegenwoordig werken vaak beide ouders waardoor er geen tijd is voor de kinderen dus die krijgen geen respect en daardoor krijg je zoveel trammelant

18-10-2007
chemico uit Amsterdam

@henky58: Nou, als je leest dat de mensen hopen dat ie een scheve mond houdt voor de rest van zijn leven en het liefst ook nog alle botten moeten worden gebroken...
Nou sorry, dan vind ik het niet raar dat je asootjes opvoedt.

18-10-2007
bigmamasan uit dokkum

mieppie uit lekker thuis, je hebt waarschijnlijk nog niet in de media gelezen dat je hond afgemaakt kan worden als het dier je huis of terrein beschermt tegen ongewenst bezoek. Als je hond letsel toebrengt, en het letsel is blijvend, dan ben jij aansprakelijk, jij krijgt dan een aanklacht wegens mishandeling aan je broek en je hond wordt afgemaakt.

18-10-2007
henkie58 uit Drachten

@chemico en hoe noem je dan die jongen die dit gedaan heeft dan is dat geen asootje en de rechter dan vind je deze rechtspraak juist dan???????????

18-10-2007
mieppie uit lekker thuis

Beste Bigmamasan uit Dokkum, hiervan kijuk ik op, dat zal dan een precedent zijn. Ga ik ff opzoeken. Wat blijft er over van eigen grond/gehuurd bezit. In het westen heb ik dit nimmer meegemaakt, Okay, agressieve honden die zomaar iemand bijten, ja, dat gaat fout. Maar beveiliging/afwending van onheil van buitenaf?...... Ik ga daar echt even onderzoek naar doen. Vast bedankt en de groetjes

18-10-2007
chemico uit Amsterdam

@henkie58: Ik geloof dat je me niet begrijpt.
Die jongens zijn ook aso. Tuig mss wel. Maar dat hebben ze niet van een vreemde. Vind jij het normaal om alle botten van een 15jarige te breken? of zoals in dit geval zijn mond kapot te slaan? Ik niet. Met zo'n mentaliteit is het niet gek dat de jeugd ook zo wordt. Want hoe je het wendt of keert: het zijn verdomme 15jarigen. Dat moet toch wel anders kunnen?

Ik heb wel iets begrip voor de frustratie maar niet op de manier van afreageren

18-10-2007
houtigehage007 uit Houtigehage

Iedereen kan dit nou wel zeggen over die jeugd. Dat de verdachte nog harder had moeten slaan. Ik woon in hetzelfde dorp. ten 1e. Hij heeft vroeger zelf ook wel met vuurwerk zitten spelen.(dus wijzer zijn) ten 2e. Hij pakt het telefoonboek en belt de ouders op. (die moeten er wat aan doen) Ten 3e. Als jullie kinderen echt zo hard waren geslagen (zoals jullie zelf zeggen dat dat mag), waren jullie zelf naar de verdachte gegaan om verhaal te halen.

18-10-2007
chemico uit Amsterdam

@houtihage007: Enige kans dat je je computer kan uitzetten?

18-10-2007
june uit Burgum

@ Age wat in dom gelul.

18-10-2007
age uit Uithuizen

Was jij je handen maar June...
Dat deed die man tenminste niet,die bekende duidelijk schuld en spijt.
Het ging vlgs mij in DEZE zaak om het lichamelijk geweld wat die man gebruikt had.Ik weet niet of er ook een zaak,tegen die jongens geweest is, bv ivm gebruik van vuurwerk,uitlokken van geweld?
Ik vind trouwens deze straf (terecht)niet zo heel zwaar..
Een dorpsgericht zou wrschlk beide partijen hebbben willen lynchen.....

18-10-2007
henkie58 uit Drachten

oke wat die frustratie betreft ben ik het met je eens @chemico maar ik weet niet of jezelf kinderen hebt ik heb 2 jongens die zijn nu 19 en 17. 3 jaar geleden werden ze te pakken genomen door 15 man wat deed de politie helemaal niks ik kende de dader als ik hem iets had gedaan was ik de bak ingedraaid terwijl die jongen de hoofdschuldige was het gaat mij om het rechtssysteem er wordt niet gestraft tegen de echte daders de jongens begonnen maar die krijgen niks en dat vind jij terecht??????

18-10-2007
yeahilikeitnot uit Garyp

Ik had het zelfde gedaan denk ik, Die jongen lacht in zijn vuist kan hij allemaal weer verzuipen in de kroeg. Alleen een vuist slag en een kopstoot is niet echt handig. Maar ik had hem wel van mijn erf af verwijderd.

18-10-2007
jittikpisser uit Twijzelerheide

Ik tink dat de man in bytsje te bot dien hat. Mar ik kin my syn reaksje wol begripe. Mar moat hy dêrom mear straf ha dan in berneferkrachter? Wat in rjochters yn dit lân.

18-10-2007
lb87lb uit dokkum

die jongens mogen blij wezen dat ze die man tegen kwamen.

als ik zo benaderd werd dan had die jongen sowieso niet 1 tand meer in zijn smoel staan!!

doe ff normaal carbid schieten bij iemand voor huis met kinderen op 28 december stelletje debielen!!

18-10-2007
nbhooligans uit Noardburgum

die man moet niet zo janken carbid schieten is maar 1 keer per jaar !!

laat hem maar goed boeten

19-10-2007
burgummer uit Burgum

vind ik ook die paar dagen dat er carbid wordt geschoten ik heb zelf ook kinderen in die leeftijd,maar zeg nou zelf wat is er nou helemaal te doen voor de jeugd?

en helemaal in zo`n klein dorp als h-hage,wees blij dat de jeugd zich zo vermaakt mits het maar veilig gebeurd

dit is vele malen beter dan alles te vernielen.

ik zou tegen de jeugd willen zeggen dit jaar maar weer SUCCES !!!!!

19-10-2007
woeste uit Noordburgum

@henkie58: Heb medelijden met je, jij begrijpt er weinig van. Die vent is gewoon verkeerd bezig om een kind te mishandelen. Als je dat niet snapt en je hebt zelf kinderen dan is het niet best met je.

19-10-2007
chemico uit Amsterdam

@henkie58: Dat geeft je nog steeds niet het recht om kinderen kapot te slaan..
Dat kun je anders oplossen.

19-10-2007
henkie58 uit Drachten

@woeste ik heb het er niet over dat je kinderen kapot mag slaan maar iedereen weet dat je niet voor de tijd carbid af mag schieten en als je dat dantot in den treure doet doe het dan op een vrij veld waar niemand er last van heeft en wat vind jij dan van het feit dat de jongens geen straf krijgen woeste die man was fout maar de jongens ook vind ik tenminste
@chemico klopt hij had het idd anders op kunnen lossen maar zoals jij ook zei we kunnen beide de frustraties van de man wel begrijpen

19-10-2007
advertentie

terminator uit Harkema

wat die man heeft gedaan is niet goed te praten. maar ik kan me hem wel voorstellen. op een gegeven moment verlies je gewoon je geduld. het is voor de beste man een wijze les geweest. en hopelijk ook voor die etterbakjes.
a ding snap ik niet, als die kinderen daar al 5 dagen carbidschieten, waarom heeft de politie dan niet opgetreden? als de politie hier wat aan gedaan had, hadden ze dit mischien kunnen voorkomen!!

19-10-2007
nbhooligans uit Noardburgum

Presies @ BURGUMMER !!!!!

19-10-2007
henkie58 uit Drachten

@nbhooligans en @burgummer ik wil de reaktie van jullie nog wel eens horen als jullie zelf een gezin hebben en het gebeurt
bij jullie voor de deur

19-10-2007
june uit Burgum

Age dy man is yn in hoeke dreaun troch dy jeugd yn myn eachen is dat dan selfferdediging. hy hie net in oare keuze.

19-10-2007
bamsi uit drachten

Ik geef deze man gelijk.de jeugd mag graag pesten en dan ook nog gelijk geven ,schiet ze maar met carbietbus en al naar een onbewoont eiland.

19-10-2007
huitjan uit Kommerzijl

rechter, rechter, ze moeten je het bloed maar onder de nagels vandaan halen!
Verplaats u eens in deze situatie. U woont kennelijk in een wijk zonder deze situaties

19-10-2007
nbhooligans uit Noardburgum

@Henkie58

Dan pak ik mijn bus en ga ik er bij staat te SCHIETEN !!!

20-10-2007
age uit Uithuizen

Korte lontjes hier zeg...

20-10-2007
daredevil uit ut fean

brave huisvader??? laat me niet lachen!! Het is altijd met die gast te beleven...is het niet met voetballen waar hij er zo op in slaat is het wel met de jeugd..over korte lontjes gesproken...dat heeft hij echt wel..hij is vergeten dat hij zelf jong is geweest!!

20-10-2007
henkie58 uit Drachten

@nbhooligans daar zullen je toekomstige vrouw en kids vast heel blij mee zijn hahahahahhaha

21-10-2007
renegade uit dokkum

Wat een kromme "recht"spraak weer:@ harrejasses! Die vader had groot gelijk.. ik zou ze alle 4 verrot hebben geslagen gezien de situatie. 1 avond alla... maar meerdere? echt wel dat ik ze alles had gebroken wat er te breken valt aan zo'n lichaampje als ze na 3 keer vragen niet weg gingen en de politie er blijkbaar niets aan doet. (ik ga ervan uit dat ie de politie wel gebeld had om ze weg te sturen)

21-10-2007
age uit Uithuizen

Dan zal de rechter ook zeggen Renegade:"U had beter moeten weten":)

Ik lees trouwens nergens dat die man en/of buren de politie ook gebeld hebben?

21-10-2007

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan